Για φίλο χωρίς πρόσβαση: Ice, Hybrid ή EV;

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263
Ας πούμε ότι money is not an issue. Με μέτρο...Ας πούμε max 100.000€. Μην του το πάτε ούτε ευρώ παραπάνω, είναι ήδη υπερβολή.

Αφορμή για σκέψη τα παρακάτω 2 posts:

ΥΤ: Τα ηλεκτρικά αυτοκινητα,στην τωρινή χρονική στιγμη ,έχουν δημιουργήσει περισσότερα άγχη και νέες ανάγκες στους ιδιοκτητες τους σε σχέση με τα ωφέλη.
Εξαιρώ τα ηλεκτρικά για χρήση πόλης πχ χοντα
Ένας που επιθυμεί να αγοράσει σήμερα αυτοκίνητο και δεν "ανήκει" κάπου, έχει κάποιες απαιτήσεις σύμφωνα με τις προσωπικές του ανάγκες. Το τι θα "καίει" το αυτοκίνητο είναι δευτερεύον στοιχείο. Μπορεί να καλύπτει όλες του τις ανάγκες με ICE, με E, ή και με τα δύο. Το ερώτημα δηλαδή δεν είναι ηλεκτρικό η EV, είναι τι θέλει από ένα αυτοκίνητο.
Αν λοιπόν πάνε όλα βάσει προγραμματισμού, σε 1 με 2 μήνες ο φίλος θα μπει σε διαδικασία να ψάχνει για νέο αυτοκίνητο. Ένα. Μόνο. Μην του πείτε "ας πάρει 2". Δεν.

Απαιτήσεις με αυστηρή σειρά προτεραιότητας:

1. Εμβέλεια.
Η λογική του "νοικιάζω αυτοκίνητο για πάω διακοπές" δεν παίζει ούτε για αστείο. Θέλει το αυτοκίνητο για μεγάλες διαδρομές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Πιο λογικό του φαίνεται "παίρνω μικρό για να πάω 10 χιλιόμετρα στη δουλειά". Αλλά πρέπει/μπορεί να πάρει μόνο ένα.
Να μπορεί να κάνει τουλάχιστον 400+ χιλιόμετρα με 130km/h, τίποτα κάτω από αυτό. Κοινώς σε προγραμματισμό για ταξίδια 800 χιλιόμετρων τη μέρα να χρειάζεται μόνο μια στάση (ας είναι μαζί με φόρτιση αν είναι EV).

2. Αντοχή της επιλογής στο χρόνο. Χρονικός ορίζοντας 10 χρόνια.
Μην πάρει πχ ice ή υβριδικό και του πουν στην πενταετία-οκταετία "πέτα το", ή "πλήρωσε διόδια για να μπεις στο κέντρο".

3. Άνεση/ησυχία.
Δεν τον ενδιαφέρει να έχει ησυχία στις κοντινές διαδρομές. Τον ενδιαφέρει η άνεση στα μεγάλα ταξίδια. Άρα προφανώς και στις μικρές διαδρομές. Βλέπε το 1. Άρα προφανώς αποκλείονται μικρά θορυβώδη ice (ή και γρήγορα supercars :tongue:)

4. Επιδόσεις. Σβέλτο και με μεγάλη τελική.
Άρα αυτοκίνητα με μέγιστες τελικές 130, 160, 180 απλώς βγαίνουν εκτός συζήτησης.

5. Το ¨πόσο καίει" δεν τον αφορά. Δεν θα πάρει ας πούμε EV επειδή είναι οικονομικό, αλλά επειδή είναι άνετο ή ήσυχο.

Αυτά. Αν σκεφτεί κάτι άλλο στην πορεία, θα ενημερώσω.
 

Μηνύματα
1.216
Reaction score
2.026
Προσωπικα κοιταζα για volvo xc60 ή xc90 hybrid μεχρι που αρχισαν να λενε για το 2 το 2025.
 


Μηνύματα
13.610
Reaction score
6.566
2. Αντοχή της επιλογής στο χρόνο. Χρονικός ορίζοντας 10 χρόνια.
Μην πάρει πχ ice ή υβριδικό και του πουν στην πενταετία-οκταετία "πέτα το", ή "πλήρωσε διόδια για να μπεις στο κέντρο".
Kαι πως να το ξέρουμε αυτό? Αυτό θα το ξέρει ο αρμόδιος υπουργός της τότε κυβέρνησης (και η πολιτική στην Ελλάδα είναι κάτι απρόβλεπτο πλέον, ειδικά μετά τα όσα ζήσαμε το 2015). Ειλικρινά τώρα..... έχει να δώσει 100000 και αγχώνεται? Ας δώσει λοιπόν 70 τώρα, να πάρει ένα πραγματικό (και καλό προφανώς) αυτοκίνητο, να κάνει την δουλειά του, αλλά κυρίως το κέφι του και όταν κάποια στιγμή, απαγορευτούν από το κέντρο, ας αγοράσει τότε ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό (αυτά που σήμερα τα αγοράζεις με 35 και τότε με 25, μπορεί και λιγότερα).
 

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
Ας πούμε ότι money is not an issue. Με μέτρο...Ας πούμε max 100.000€. Μην του το πάτε ούτε ευρώ παραπάνω, είναι ήδη υπερβολή.

Αφορμή για σκέψη τα παρακάτω 2 posts:




Αν λοιπόν πάνε όλα βάσει προγραμματισμού, σε 1 με 2 μήνες ο φίλος θα μπει σε διαδικασία να ψάχνει για νέο αυτοκίνητο. Ένα. Μόνο. Μην του πείτε "ας πάρει 2". Δεν.

Απαιτήσεις με αυστηρή σειρά προτεραιότητας:

1. Εμβέλεια.
Η λογική του "νοικιάζω αυτοκίνητο για πάω διακοπές" δεν παίζει ούτε για αστείο. Θέλει το αυτοκίνητο για μεγάλες διαδρομές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Πιο λογικό του φαίνεται "παίρνω μικρό για να πάω 10 χιλιόμετρα στη δουλειά". Αλλά πρέπει/μπορεί να πάρει μόνο ένα.
Να μπορεί να κάνει τουλάχιστον 400+ χιλιόμετρα με 130km/h, τίποτα κάτω από αυτό. Κοινώς σε προγραμματισμό για ταξίδια 800 χιλιόμετρων τη μέρα να χρειάζεται μόνο μια στάση (ας είναι μαζί με φόρτιση αν είναι EV).

2. Αντοχή της επιλογής στο χρόνο. Χρονικός ορίζοντας 10 χρόνια.
Μην πάρει πχ ice ή υβριδικό και του πουν στην πενταετία-οκταετία "πέτα το", ή "πλήρωσε διόδια για να μπεις στο κέντρο".

3. Άνεση/ησυχία.
Δεν τον ενδιαφέρει να έχει ησυχία στις κοντινές διαδρομές. Τον ενδιαφέρει η άνεση στα μεγάλα ταξίδια. Άρα προφανώς και στις μικρές διαδρομές. Βλέπε το 1. Άρα προφανώς αποκλείονται μικρά θορυβώδη ice (ή και γρήγορα supercars :tongue:)

4. Επιδόσεις. Σβέλτο και με μεγάλη τελική.
Άρα αυτοκίνητα με μέγιστες τελικές 130, 160, 180 απλώς βγαίνουν εκτός συζήτησης.

5. Το ¨πόσο καίει" δεν τον αφορά. Δεν θα πάρει ας πούμε EV επειδή είναι οικονομικό, αλλά επειδή είναι άνετο ή ήσυχο.

Αυτά. Αν σκεφτεί κάτι άλλο στην πορεία, θα ενημερώσω.

στα γρήγορα μερικές σκέψεις

το 1, δηλαδή τουλάχιστον 400+ χλμ με 130 ανά ώρα, βγάζει έξω τα ηλεκτρικά,
δεν ξέρω αν υπάρχουν κάποια λίγα που μπορούν να το κάνουν,
αλλά αμφιβάλλω αν θα μπορούν να το κάνουν κάτω από όλες τις συνθήκες,
πχ χειμώνα με 5 εξωτερική και μετά από 2-3-5 χρόνια με την αναμενόμενη πτώση της χωρητικότητας της μπαταρίας

το 2 δεν μπορεί να στο εγγυηθεί κανείς, όχι όσον αφορά πέταμα, αλλά το τι θα πληρώνει ICE σε φόρους ή τέλη μετά από 5 ή 8 χρόνια

3 : πιο ήσυχο από EV δεν υπάρχει


όσον αφορά το άγχος εξαρτάται πάντα από το τι περιμένεις και τι θέλεις,
αν και είμαι αγχώδης και ανυπόμονος,
προτίμησα ηλεκτρικό

το ταξίδι προς το πατρικό μου σε απόσταση 360 χλμ από Αθήνα μου βγαίνει σχεδόν μία ώρα παραπάνω,
αλλά για μένα είναι ΟΚ και πιο ξεκούραστο έτσι,
απλά άλλαξα τρόπο σκέψης,
από το πως θα φτάσω πιο γρήγορα στο πως θα φτάσω πιο άνετα, ακόμη και οι στάσεις είναι μέρος της άνεσης πλέον
και το ταξίδι μου φαίνεται πιο άνετο, προς το παρόν τουλάχιστον

εντελώς προσωπικές απόψεις και πιθανώς να μην ισχύουν για το φίλο
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Πες του να κρατήσει αυτό που έχει για τις καθημερινές και απρογραμμάτιστες μετακινήσεις και το μπάτζετ να το κάνει πατατάκια aka ταξίδια.
Για το εξωτερικό αεροπλανάκι και ενοικίαση αυτοκινήτου (αν χρειάζεται) εκεί.
Για τα εντός ταξίδια νοικιάζει κάθε φορά ότι γουστάρει και του κάνει κέφι και δοκιμάζει νέα γούστα που κάθε χρόνο θα είναι και διαφορετικά.
Το κάνει αυτό για μια 5ετια τουλάχιστοννα δώσει χρόνο ρμσρην αγορά να ωριμάσει. Το ξανά εξετάζει τοτε και με περισσότερη (hands on) εμπειρία σε νέες τεχνολογίες.
Θα έχει δώσει το πολύ 20Κ. Με λίγη καλή διαχείριση μπορεί να είναι και η απόδοσης των 100Κ στην πενταετία.
Με οποιαδήποτε αγορά θα είναι 100Κ μείον.
My2cents.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.446
Ο ΜΔΠ φίλος του ΜΔΠ, αυτός με το Lexus, είναι παιδικός μου φίλος. Στην ερώτηση που μου έκανε πέρσι με τα ίδια περίπου κριτήρια αλλά με μόνη διαφορά το οτι θα κρατήσει το Lexus, του πρότεινα, με άκουσε και παράγγειλε στην αρχή του χρόνου i4 M50 που θα έρθει επιτέλους στους επόμενους 2-3 μήνες.

Το ίδιο θα πρότεινα και στον άνευ, στην μικρότερη έκδοση 40. Υψηλότερη αυτονομία πολύ κοντά στο επιθυμητό, χαμηλότερες αλλά αξιοπρεπείς επιδόσεις, hatch!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Το model Υ LR με 19" ζάντα και λευκό εσωτερικό θα τον καλύψει πλήρως και με το παραπάνω, στα 65 χιλιαρικα. Φτάνει και υπεραρκει, γρήγορο σφαιρα, ήσυχο, εξαιρετικό ταξίδι, γρήγορη φόρτιση, και 400 χλμ τα έχει ανέτως, με 130 όπως είπες, χειμώνα καλοκαίρι υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. WLTP 565 km, τελική 220 που τα πιάνει σε ντετε, και 0-100 σε 5".

Αν θέλει να διαθέσει περισσότερα, ή αν για οποιοδήποτε λόγο δε θέλει Τέσλα, θα πρέπει να εξερευνήσει σε EV τις εξής 4 περιπτώσεις, με την εξής σειρά προτεραιότητας (όλα κάτω από 100κ):

1. Πόρσε τάικαν
2. άουντι ι τρον
3. μερτσέντες EQE
4. BMW i4 το 40

μια μόνο διόρθωση σκεπτικού:

Κοινώς σε προγραμματισμό για ταξίδια 800 χιλιόμετρων τη μέρα να χρειάζεται μόνο μια στάση (ας είναι μαζί με φόρτιση αν είναι EV).
Αν είναι EV, για 800 km είναι πολύ πιο σύντομο συνολικά το να κάνεις 2 στασεις φόρτισης με τη μπαταρία τέρμα κάτω, και να φορτίζεις κάθε φορά μέχρι 50-60% άντε βαριά βαριά μεχρι 70% (σε λιγότερο από 10 λεπτά η φόρτιση σε superchargers της Τέσλα για να φτάσεις από 0% έως 50%) παρά να κάνεις 1 στάση 0-100% γιατί πάνω από 60-70% πέφτει η ταχύτητα φόρτισης και πάνω από 80% πέφτει πολύ η ταχύτητα φόρτισης και πάνω από 90% σέρνεται.

Μπαίνουν εντός του τρέχοντος μηνός 4 Tesla superchargers 250 kW στην Αταλάντη, και θα βάλει σύντομα κι άλλους. Με 250-άρηδες στην εθνική οδό, πάνε και με 200+ χλμ/ω, δε θα έχεις πρόβλημα, οι στασεις θα είναι ελάχιστης διάρκειας.

Για τα υπόλοιπα (πλην Τέσλα) EV, όσο έχουμε 50-άρηδες στην εθνική οδό, οι στάσεις είναι 45-λεπτες ή και παραπάνω, αναλόγως μεγέθους μπαταρίας, καθώς σε 50-άρη παίρνεις 50 kWh την ώρα, αυτά, τέλος.


ΥΓ. Οι φορτιστές της Τέσλα (είτε στο μολ στην αθήνα, είτε στον ασπρόπυργο, είτε οπουδήποτε στην ελλάδα) δεν έχουν χρέωση, είναι δωρεάν, και θα είναι δωρεάν σίγουρα όλο το 2023 και πιθανώς όλο το 2024,
 
Last edited:

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
Το model Υ LR με 19" ζάντα και λευκό εσωτερικό θα τον καλύψει πλήρως και με το παραπάνω, στα 65 χιλιαρικα. Φτάνει και υπεραρκει, γρήγορο σφαιρα, ήσυχο, εξαιρετικό ταξίδι, γρήγορη φόρτιση, και 400 χλμ τα έχει ανέτως, με 130 όπως είπες, χειμώνα καλοκαίρι υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. WLTP 565 km, τελική 220 που τα πιάνει σε ντετε, και 0-100 σε 5".
μιλάς για το γερμανικό φαντάζομαι;

εδώ βλέπω για το model Υ LR WTLP 542 km, μάλλον είναι το χειρότερο κινέζικο

αλλά αυτό μεταφράζεται σε 405 χλμ με μέση 110 χλμ/ώρα και mild weather
ή 315 χλμ με μέση 110 χλμ/ώρα και cold weather (10 βαθμούς δηλαδή όχι και πολύ cold)
και όλα αυτά με καινούρια μπαταρία

βάσει των στοιχείων από εδώ

https://ev-database.org/car/1619/Tesla-Model-Y-Long-Range-Dual-Motor

πάντως συμφωνώ μαζί σου, υπέρ του ηλεκτρικού,
απλά μου φαίνεται δύσκολο για 800 χλμ με μία στάση και 130 χλμ/ώρα
 

Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Και τί τη θέλει τη μεγάλη τελική αφού θα κάνει ταξίδια με 130 km/h?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
μιλάς για το γερμανικό φαντάζομαι;
Ναι. Αμα παραγγείλει τώρα, γερμανικό θα λάβει.
Μπορεί να το απαιτήσει να είναι υποχρεωτικά μόνο από βερολίνο.
Παραλαβή λογικά πρώτο τρίμηνο 2023.

εδώ βλέπω για το model Υ LR WTLP 542 km, μάλλον είναι το χειρότερο κινέζικο
Άλλαξε ζαντες στο configuration της παραγγελίας στο επίσημο ελληνικό site να δεις, στο στάνταρ βάζει τις 20-αρες με έξτρα χρέωση 2.200.
Βάλε 19-άρες.
 

Μηνύματα
2.795
Reaction score
202
Θέλει να κανει 800χλμ ταξίδι, έχει 100 χιλιάρικα για πέταμα και δεν πάει με το αεροπλάνο να ξεμπερδεύει;
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263
Αν θέλει να διαθέσει περισσότερα, ή αν για οποιοδήποτε λόγο δε θέλει Τέσλα, θα πρέπει να εξερευνήσει σε EV τις εξής 4 περιπτώσεις, με την εξής σειρά προτεραιότητας (όλα κάτω από 100κ):

1. Πόρσε τάικαν
2. άουντι ι τρον
3. μερτσέντες EQE
4. BMW i4 το 40
Το Tesla δεν...
Έξω


Μέσα


Σαν κάτι να λείπει και μέσα και έξω. Δεν...

Taycan μακάρι να φτάνουν τα χρήματα, αλλά μάλλον δεν... και μάλλον πλησιάζει οριακά την επιθυμητή αυτονομία.
Ακόμα χειρότερα το e-tron. 400 χιλιόμετρα στα χαρτιά, μάλλον 300 πραγματικά.

Τα άλλα 2 μπαίνουν γερά.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263
Θέλει να κανει 800χλμ ταξίδι, έχει 100 χιλιάρικα για πέταμα και δεν πάει με το αεροπλάνο να ξεμπερδεύει;
Του αρέσουν τα road trips. :wink:
Έχει βλέψεις για Ιταλική & Γαλλική Riviera, κοιλάδα του Ρήνου, Σκωτία, Μέλανα Δρυμό οδικώς.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Του αρέσουν τα road trips. :wink:
Έχει βλέψεις για Ιταλική & Γαλλική Riviera, κοιλάδα του Ρήνου, Σκωτία, Μέλανα Δρυμό οδικώς.
πες του να μου στείλει ένα βιογραφικό


πάντως ένας δικός μου φίλος μδπ έχει κάνει στο παρελθόν με νοικιαρικο και σημείο εκκίνησης το μπεργκαμο μια φορά όλη τη κοτ ντ’αζουρ (λυων, μαρσειγ και όλο πίσω παραλιακά) και μια άλλη φορά τη γύρα της λίμνης λε μαν εκκινώντας απο το ίδιο σημείο νε νοίκια δικό βανάκι και πολύ μέλη παρέα.
Κάνα δυο φορές που έκανε το Γερμανία Ελλάδα και άλλη μια πολύ παλιά Ελλάδα Αγγλία Ελλάδα λέει ότι είναι σπατάλη χρόνου και κοπου να εκκινούν αυτά τα ταξίδια νε αυτοκίνητο απο την Ελλάδα. Αεροπλανάκι κάπου κεντρικά, πλέον τσάμπα, και απο κει με αυτοκίνητο γυρνάει σε όσα μέρη θελει.
 
Last edited:


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263


Μηνύματα
553
Reaction score
994
Μεγαλες αποστασεις, ταξιδια, γκαζια. Οταν υπαρχουν αυτα στη συζητηση, ολα τα αμιγως ηλεκτρικα βγαινουν εκτος αυτης. Τελος. Ειδικα αφου δεν τον νοιαζει το ποσο θα καιει, ας παρει ενα μεσαιο η μεγαλο suv, διλιτρο, οποιο του αρεσει περισσοτερο εμφανισιακα και πρωτα να κανει ενα test drive να δοκιμασει την ησυχια. Και μπονους, δεν ψαχνεις φορτιστες!!!! Συζηταμε αγορα αυτοκινητου, για το οποιο πρεπει να ψαχνουμε φορτιστες;;; Και να προγραμματιζουμε διαδρομη ωστε να περναμε απο φορτιστες; Σοβαρα τωρα;
Κοινως ας παρει ενα αμαξι το οποιο θα του αρεσει, και να καιει βενζινη, ντιζελ η να ειναι υβριδικο. Το να του αρεσει ειναι το μονο που πρεπει να τον απασχολει, τπτ αλλο με βαση την αρχικη περιγραφη
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.193
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top