Build Your Dreams (BYD)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.970
Reaction score
145.019
μόλις παραπάνω έγραψες σε τι μπελά μπαίνεις για να καλοπιάσεις τη μπαταρία σου..
Επειδή κάνω άφθονα ταξίδια, και φορτίζω μόνον σε σουπερτσάρτζερς, 1-2 φορές το χρόνο εκμεταλλεύομαι κάποιο τυχαίο ταξίδι για να φτάσω με 0% στον επόμενο σταθμό superchargers, λόγου χάριν στην Αταλάντη ερχόμενος από Αθήνα, όπου θα φορτίσει μέχρι 100% για να συνεχίσω. Ή φτάνω σπίτι με 0% και αν έχω διαδρομή που θέλω να κάνω πιο μετά, απλώς το βάζω να φτάσει 100% και μετά φεύγω.

Μέσα στην πόλη, ας πούμε στο iD.3, που τυπικά χρησιμοποιείται στο εύρος 20-80% SOC, κάποια μέρα που θέλει και πλύσιμο, δε το φορτίζω όταν φτάσει 17-20%, γίνεται ακόμα μια διαδρομή (πχ για φαγητό) που θα φάει το υπολειπόμενο 20%, κι αν χρειαστεί γυρνάω λίγο "πατημενος" για να φτάσει αν είναι δυνατόν με 0%, και απλώς το βάζω στην μπριζα στο σπίτι. Όταν φτάσει 100% το πάω για ένα πλύσιμο και γυρνάω, οπότε έχει πέσει τουλάχιστον στο 90% κι είναι οκ για την επόμενη μέρα και καθαρό.

Δεν είναι δηλαδή μια διαδικασία που γίνεται σκέτη "για την μπαταρία", αλλά βρίσκω τρόπο να εκμεταλλευτώ τυχαίες συνθήκες για να κάνω μια φορά κι αυτό, μια φουλ φόρτιση μετά από πλήρη αποφόρτιση, πανευκολα γίνεται μέσα στα πλαίσια της χρήσης.

Το πλύσιμο γίνεται επί τούτου, μόνον για το πλύσιμο. Μεγάλος μπελάς, Ε; 😂🤪🤪

Αλλά άμα είσαι αρνητήθ, είσαι αρνητήθ, δεν σώζεται. 😁
 

Μηνύματα
507
Reaction score
167
Η διαφορά με αυτό το video είναι ότι η μελέτη στην οποία αναφέρεται είναι εργαστηριακή και όχι με πραγματικά στοιχεία από οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο, και ότι αφορά κυψέλη και όχι battey pack. Από εκεί μέχρι να βγει στο δρόμο το όχημα υπάρχει διαφορά, καθώς μεσολαβεί η σχεδίαση του battery pack (hardware - software) από τον κατασκευαστή του οχήματος.
Τα λέει όλα αυτά μέσα στο βίντεο για τις συνθήκες της δοκιμής, π.χ. ότι οι φορτίσεις έγιναν σε θερμοκρασία 40-50C για να επιταχύνουν την εξαγωγή συμπερασμάτων. Αφενός το ερώτημα είναι υπάρχουν δεδομένα από έρευνες σε πραγματικές συνθήκες που να μας λένε κάτι διαφορετικό; Αφετέρου το πιο σημαντικό σημείο του βίντεο για μένα είναι η διαφορά καμπύλης τάσης ανά επίπεδο φόρτισης μεταξύ LFP και NMC που εξηγεί την ανάγκη για πιο συχνό καλιμπράρισμα στις LFP (το οποίο συχνά παρανοείται ως "οι LFP δεν έχουν πρόβλημα να φορτίζουν μέχρι το 100%").
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.219
Reaction score
33.161
Αφενός το ερώτημα είναι υπάρχουν δεδομένα από έρευνες σε πραγματικές συνθήκες που να μας λένε κάτι διαφορετικό;
Υπάρχουν οι κατασκευαστές των οχημάτων (και των battery packs) που σου λένε κάτι διαφορετικό. Στις LFP ας πούμε κανένας δεν προτείνει χρήση 25%-50% για optimal use που λέει η μελέτη. Σου λένε και στο 80%, 90% δεν τρέχει κάτι. Μάλιστα σου ζητάνε να την πηγαίνεις στο 100% μια φορά το μήνα ας πούμε για calibration.
 


Μηνύματα
507
Reaction score
167
Υπάρχουν οι κατασκευαστές των οχημάτων (και των battery packs) που σου λένε κάτι διαφορετικό. Στις LFP ας πούμε κανένας δεν προτείνει χρήση 25%-50% για optimal use που λέει η μελέτη. Σου λένε και στο 80%, 90% δεν τρέχει κάτι. Μάλιστα σου ζητάνε να την πηγαίνεις στο 100% μια φορά το μήνα ας πούμε για calibration.
Δεν υπάρχει περίπτωση κανένας κατασκευαστής να προτείνει συστηματικά φόρτιση 25-50, καθώς τότε θα παραδεχόταν ότι οι πελάτες του θα χρησιμοποιούν πρακτικά τη μισή χωρητικότητα από αυτή που πλήρωσαν. Στην πράξη αποδέχεσαι την όποια χειροτέρευση της διάρκειας ζωής σαν λογικό trade off έναντι χρηστικότητας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.970
Reaction score
145.019
...και είναι πολύ βολικό να είμαι απλά ένας αρνητής, έτσι δεν είναι; :D
Για σένα, ναι.

Για μένα, και για τους φίλους της ηλεκτροκίνησης, όχι, διότι αναγκαζόμαστε να λέμε τα ίδια και τα ίδια, σε αρνητέθ που μπαίνουν σε λάθος θρεντς να πουν τα ίδια και τα ίδια. 😂

Άλλωστε, αυτά τα επιχειρήματά σας, αγαπητοί αρνητέθ, είναι μόνον δικά σας (που δεν διαθέτετε EV), ενώ όσοι έχουν EV, δεν τα συμμερίζονται.

Δηλαδή, λέτε για τη χρήση πραγμάτων που δεν χρησιμοποιείτε, τα αντίθετα από όσους τα χρησιμοποιούν. Τυπικοί αρνητέθ, ή αλλιώς, όσα δε φτάνει η αλεπού. 🤣😁🤪

Ειδικά για τα Τέσλα, οι αρνητέθ είναι ο ορισμός του όσα δε φτάνει η αλεπού. 🤣😂😁
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.860
Reaction score
103.036
Μέσα στην πόλη, ας πούμε στο iD.3, που τυπικά χρησιμοποιείται στο εύρος 20-80% SOC, κάποια μέρα που θέλει και πλύσιμο, δε το φορτίζω όταν φτάσει 17-20%, γίνεται ακόμα μια διαδρομή (πχ για φαγητό) που θα φάει το υπολειπόμενο 20%, κι αν χρειαστεί γυρνάω λίγο "πατημενος" για να φτάσει αν είναι δυνατόν με 0%, και απλώς το βάζω στην μπριζα στο σπίτι. Όταν φτάσει 100% το πάω για ένα πλύσιμο και γυρνάω, οπότε έχει πέσει τουλάχιστον στο 90% κι είναι οκ για την επόμενη μέρα και καθαρό.
- Πού πας ρε φίλε;
- Να ρίξω τη μπαταρία κάτω από 20%.
- :idk::confused::smg:
 

gid

Μηνύματα
8.995
Reaction score
10.286
Ειδικά για τα Τέσλα, οι αρνητέθ είναι ο ορισμός του όσα δε φτάνει η αλεπού. 🤣😂😁
Το ωραίο είναι ότι, όλη αυτή η αλαζονεία και υπεροψία σου, πάει στο βρόντο όταν μιλάς με μένα, γιατί έχω απορρίψει ΚΑΘΟΛΙΚΑ το αυτοκίνητο, είμαι εντελώς και εκ προοιμίου έξω από τον χορό στον οποίο κομπάζεις ότι είσαι ο καλύτερος, έχω την ελευθερία των δύο τροχών, οπότε... hasta la vista, baby.... πήξε στην κίνηση μέσα στο κουτί σου... και βρες κάπου να παρκάρεις... :party:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.970
Reaction score
145.019
Όσα δε φτάνει η αλεπού, δις. 😂😁🤣

Πάρκινγκ έχουμε λέμε. Και φόρτιση στο σπίτι. 😎
 




gid

Μηνύματα
8.995
Reaction score
10.286
Απορώ γιατί μπαίνεις να γράψεις σε ένα θέμα που, όπως δηλώνεις, δεν σε αφορά.
Είναι γιατί μου αρέσει να παρατηρώ και να μελετώ την ανθρώπινη συμπεριφορά, όπου αυτή εκδηλώνεται.
Ξέρω που ΔΕ φτάνει όμως. 😁😂🤣
Μην ορκίζεσαι μόνο...
 


Μηνύματα
10
Reaction score
4
Μπα, μια χαρά το πας.

Και 0% ακόμα καλύτερα.

Αλλά δε χρειάζεται:


Υπερβολικό.

Μια φορά το εξάμηνο, ναι.

Τώρα αν τύχει καμιά φορά ακόμα, σε διαδρομή που κάνεις σε ταξίδι, ακόμα καλύτερα.

Γενικά την μπαταρία δεν πρέπει να φοβόμαστε να την πάμε στο 0%, ίσα ίσα, αυτή είναι η χρήση της, να τη στίβουμε αν χρειάζεται στο ταξίδι.

Καλό είναι όμως να μην αφήνουμε το αυτοκίνητο παρκαρισμένο για ώρες με τόσο χαμηλό SOC, αλλά να το φορτίζουμε αμέσως.

Προσωπικά, κάθε φορά που τελειώνει ένα ταξίδι με SOC<20%, είτε με 16% είτε με 0%, το βάζω κατευθείαν στην μπριζα για να πάει άμεσα έως 20%.
Μετά το αφήνω εκεί, και θα συνεχίσει τη φόρτιση στις ώρες χαμηλής κοστολόγησης του ρεύματος (πρώην νυχτερινό).

Για τη διαδικασία του καλιμπραρίσματος, το ιδανικό είναι από 0% SOC να πάει 100% SOC με τη μία, χωρίς διακοπές.

Και μόλις φτάσει 100% να το ξεκουμπώσεις και να κάνεις μια διαδρομή να πέσει έστω στο 90%, διότι δεν είναι σωστό να παραμείνει σταθμευμένο με 100% για ώρες..
Καλημέρα σε όλους, με αφορμή την ανάρτηση του φίλου σχετικά με το "δεν είναι σωστό να παραμείνει σταθμευμένο με 100% για ώρες. " , μήπως έχετε κάποιο επισημο άρθρο να μου στείλετε; δεν εχω βρει κάποιο από BYD, ούτε στο manual του ATTO 3. Το ρωτάω γιατι, ας πούμε ότι είμαι στο χωριό και θελω να ξεκινήσω την επιστροφή μου το πρωί πχ 08:00, αναγκαστικά γεμίζω 100% από το βράδυ πχ 21:00 στο δωρεάν φορτιστή του χωριού για να ελευθερώσω την θέση. Το αυτοκίνητο θα είναι για 12 ώρες περίπου στο 100% (το έχω κάνει ήδη 7-8 φορες), θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.970
Reaction score
145.019
Το αυτοκίνητο θα είναι για 12 ώρες περίπου στο 100% (το έχω κάνει ήδη 7-8 φορες), θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα;
Ναι, φθείρεται η μπαταρία.

Επίσης έχει αυξημένες πιθανότητες για φωτιά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.970
Reaction score
145.019
Το γελάτε ρε! 😂🤪😁

Με τη φωτιά; Αυτή είναι η (δικαιολογημένη εν μέρει) λογική και στα πλοία, που θέλουν την μπαταρία κάτω από 40%.

Λέω "εν μέρει" δικαιολογημένη, διότι πρακτικά κάτω από 80% SOC, στα σύγχρονα EV, οι πιθανότητες αυτανάφλεξης έχουν πρακτικά μηδενιστεί.

Βέβαια, η περισσότερη αποθηκευμένη ενέργεια (χημικά) προκαλεί αυξημένη έκλυση θερμότητας και εμπεριέχει περισσότερη ενέργεια για να εκλυθεί σε περίπτωση αυτανάφλεξης. Αυτά λέει η φυσική.

Όμως, τα περιστατικά αυτανάφλεξης που είχαμε αρκετά συχνά στο παρελθόν, στις πρώτες παραγωγές αυτοκινήτων BEV, έχουν πρακτικά εξαφανιστεί. Ο έλεγχος θερμοκρασίας των κελιών (γενικά η βελτίωση του σοφτγουερ ελέγχου των κελιών) και η χρήση αντλιών θερμότητας για ψύξη τους, ήταν η τελική λύση.

Το σοφτγουερ δηλαδή. Πάντα εκεί καταλήγουμε.

AI:

Όσο αυξάνει το SOC, τόσο μειώνεται το όριο θερμοκρασίας ανάφλεξης, ενώ η ένταση και η ταχύτητα της αντίδρασης (παραγωγή θερμότητας και αερίων) αυξάνονται.


Σε υψηλό SOC (70%-100%), τα περιστατικά θερμικής αστοχίας προκαλούν πολύ πιο έντονες φωτιές, μεγαλύτερη έκλυση ενέργειας και αυξημένο κίνδυνο διασποράς καταστροφής σε γειτονικές κυψέλες.


Η πιθανότητα να ξεκινήσει και να εξαπλωθεί thermal runaway αυξάνει δραστικά σε τιμές άνω του 80% SOC


Συνοπτικά, όσο υψηλότερο είναι το SOC μιας μπαταρίας EV, τόσο αυξάνει η πιθανότητα και η βαρύτητα μιας θερμικής αστοχίας και της σχετικής αυτανάφλεξης
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.685
Reaction score
11.783
Καλημέρα σε όλους, με αφορμή την ανάρτηση του φίλου σχετικά με το "δεν είναι σωστό να παραμείνει σταθμευμένο με 100% για ώρες. " , μήπως έχετε κάποιο επισημο άρθρο να μου στείλετε; δεν εχω βρει κάποιο από BYD, ούτε στο manual του ATTO 3. Το ρωτάω γιατι, ας πούμε ότι είμαι στο χωριό και θελω να ξεκινήσω την επιστροφή μου το πρωί πχ 08:00, αναγκαστικά γεμίζω 100% από το βράδυ πχ 21:00 στο δωρεάν φορτιστή του χωριού για να ελευθερώσω την θέση. Το αυτοκίνητο θα είναι για 12 ώρες περίπου στο 100% (το έχω κάνει ήδη 7-8 φορες), θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα;
Μη σε αγχώνει, ειδικά αν μιλάμε για μια φορά στις τόσες.
 

Μηνύματα
60
Reaction score
72
Καλημέρα σε όλους, με αφορμή την ανάρτηση του φίλου σχετικά με το "δεν είναι σωστό να παραμείνει σταθμευμένο με 100% για ώρες. " , μήπως έχετε κάποιο επισημο άρθρο να μου στείλετε; δεν εχω βρει κάποιο από BYD, ούτε στο manual του ATTO 3. Το ρωτάω γιατι, ας πούμε ότι είμαι στο χωριό και θελω να ξεκινήσω την επιστροφή μου το πρωί πχ 08:00, αναγκαστικά γεμίζω 100% από το βράδυ πχ 21:00 στο δωρεάν φορτιστή του χωριού για να ελευθερώσω την θέση. Το αυτοκίνητο θα είναι για 12 ώρες περίπου στο 100% (το έχω κάνει ήδη 7-8 φορες), θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα;
Οι Lifepo4 μπαταριες νομιζω δεν εχουν κινδυνο αυταναφλεξης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.970
Reaction score
145.019
Οι Lifepo4 μπαταριες νομιζω δεν εχουν κινδυνο αυταναφλεξης.
ΑΙ:

Στις LiFePO4, η θερμική αστάθεια (thermal runaway) συμβαίνει σε υψηλότερες θερμοκρασίες (συνήθως πάνω από 250°C), σε σχέση με άλλες λιθιο-ιονικές τεχνολογίες όπου η αντίστοιχη αστοχία ξεκινά από 200°C, ίσως και χαμηλότερα.

Πειραματικές μελέτες δείχνουν ότι ακόμα και στις LiFePO4, η πιθανότητα και η ένταση εκδήλωσης jet fire αυξάνεται όταν το SOC είναι στο 100% σε σχέση με μεσαία επίπεδα SOC, αν υπάρξει σφάλμα ή εξωτερική βλάβη.

Αν και οι LiFePO4 είναι πολύ σταθερές, η αύξηση του SOC συνοδεύεται από ανάλογη αύξηση της αποθηκευμένης ενέργειας και, συνεπώς, της έντασης θερμικών φαινομένων σε συνθήκες θερμικής αστοχίας.

Οι βασικές αιτίες thermal runaway παραμένουν: υπερθέρμανση, υπερφόρτιση, βραχυκύκλωμα, και σωματική βλάβη, με μεγαλύτερη επικινδυνότητα σε πλήρη φόρτιση.

Συγκριτική ασφάλεια

Οι LiFePO4 εμφανίζουν σαφώς μικρότερη πιθανότητα και μικρότερες συνέπειες αυτανάφλεξης σε κάθε SOC σε σχέση με τις συνηθισμένες λιθιο-ιονικές μπαταρίες (NMC, NCA κ.λπ.) λόγω της χημικής τους σταθερότητας και μικρότερης παραγωγής επικίνδυνων αερίων.

Παρ’ όλα αυτά, σε εξωτερικές ακραίες συνθήκες και υψηλό SOC, ο κίνδυνος δεν είναι μηδενικός και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις thermal runaway και πυρκαγιάς.

Συμπερασματικά, ενώ οι LiFePO4 μπαταρίες είναι πολύ πιο ασφαλείς και παρουσιάζουν χαμηλή πιθανότητα αυτανάφλεξης ακόμη και σε υψηλό SOC, η πιθανότητα αυτή υπάρχει κι αυξάνεται (έστω και λιγότερο έντονα) με την αύξηση του SOC.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.176
Μηνύματα
3.044.766
Members
38.541
Νεότερο μέλος
jabe
Top