Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
40.249
Reaction score
99.179
και πως ξέρουν ότι δεν έδειχνε απλά κλειδωμένο (διάβασμα του σένσορα) αλλά λόγω της σακούλας δεν είχε μανταλώσει και στην κίνηση απλά με τον αέρα σηκώθηκε;
Έχει δύο latches. Και με τα 30 χλμ/ώρα που πήγαινα max στον δρόμο έξω από το Mall (τον παράλληλο της Αττικής Οδού) με κίνηση δεν ανοίγουν καπό με τον αέρα.

Επίσης, δεν άνοιξε απότομα όπως βλέπουμε σε video αυτοκινήτων που τρέχουν. Το άνοιξε ο ηλεκτρικός μηχανισμός, γρήγορα αλλά "ομαλά".
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.461
Reaction score
33.370
H Changan ήρθε Ελλάδα από τον Όμιλο Βασιλάκη. Πρώτα οχήματα τα Deepal S07 & S05. Πρώτο κατάστημα κάπου στην Κηφισίας.

Τα Deepal σχεδιάζονται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Τορίνο. Υπεύθυνος σχεδιασμού είναι Έλληνας. Ο Γιώργος Κούκος.

Θυμίζω πως έχουμε άλλον έναν Έλληνα σχεδιαστή στα Κινέζικα. Τον Χρήστο Παυλίδη. Από σχεδιαστής της Ferrari πήγε στην BYD ως Concept Design Manager. Είναι πίσω από τον σχεδιασμό του Seal. Πλέον εργάζεται στην Geely και συγκεκριμένα στην Zeekr ως Chief Exterior Designer.
 


Μηνύματα
458
Reaction score
1.103
Φαντάζομαι να με ρωτάνε τι αυτοκίνητο έχω και να απαντάω Τσανγκάν……

Μπορεί να είναι τα καλύτερα του κόσμου δεν ξέρω αλλά θα γελάω κάθε φορά. Ή θα κλαίω δεν ξέρω…
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.215
Reaction score
145.409
Φαντάζομαι να με ρωτάνε τι αυτοκίνητο έχω και να απαντάω Τσανγκάν……
Τσανγκάν ντιπάλ.

Σαν ονοματεπώνυμο Αφρικανού είναι.

Αλλά καλό το βλέπω, πάρε πάρε

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.461
Reaction score
33.370
Καθένας με το χιούμορ του :biggrin:. Εγώ γελάω με άλλα.

Στο όνομα τώρα, δεν θα έλεγες Changan αλλά Deepal.
Όπως όταν έχεις OPEL δεν λες Stellantis, ούτε όταν έχεις Cupra λες VW.

Βρείτε μου έναν που λέει VW αντί για Porsche. :biggrin:
Ή Geely αντί Lotus. :biggrin:
 
Last edited:

Μηνύματα
415
Reaction score
432
Φαντάζομαι να με ρωτάνε τι αυτοκίνητο έχω και να απαντάω Τσανγκάν……
το οποιο με 39000 παιρνεις awd 435 αλογα και φουλ εξοπλισμο.
Με τα ιδια χρηματα τι παιρνεις απο τις μαρκες που ειναι γνωστες στο κοινο;
αυτους που θα γελασουν στο ακουσμα της μαρκας βαλτους μεσα και κανε τους μια βολτα.
Θα τους κοπει το γελιο...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.461
Reaction score
33.370
το οποιο με 39000 παιρνεις awd 435 αλογα και φουλ εξοπλισμο.
Με τα ιδια χρηματα τι παιρνεις απο τις μαρκες που ειναι γνωστες στο κοινο;
Αν βγάλεις έξω τα τσαντσόν (φτου κακά) και τα ζβάστικαρς ( :gotcha: ), ένα full extra Nissan Micra, ένα full extra R5, και δεν είναι βέβαιο αν φτάνουν για ένα full extra R4.

Αυτά. :biggrin:

Θα υπήρχαν και άλλα, αν ήταν κάπως σοβαρά ηλεκτρικά (BEV πλατφόρμα, software κλπ τα έχουμε πει), ή αν κάποια πράγματα δεν ήταν εντελώς παράλογα. Για παράδειγμα, προσωπικά, σε όσα BEVs το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας υπερβαίνει το 1/3 της αξίας του οχήματος απορρίπτεται.
 
Last edited:


Μηνύματα
415
Reaction score
432
Για παράδειγμα, προσωπικά, σε όσα BEVs το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας υπερβαίνει το 1/3 της αξίας του οχήματος απορρίπτεται.
εχεις παντως κοληματα. οποιο και να παρεις σημερα εχεις 8 με 10 χρονια εγγυηση στη μπαταρια,
Εισαι τοσο σιγουρος οτι στο τελος της 8ετιας
1. θα χρειαζετε αλλαγη η μπαταρια
2. θα εχεις το ιδιο αυτοκινητο.
3. το κοστος της μπαταριας θα ειναι ιδιο με σημερα.
4. θα ζεις. (το απευχομαι αλλα ισχιει για ολους)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.215
Reaction score
145.409
Εισαι τοσο σιγουρος οτι στο τελος της 8ετιας
1. θα χρειαζετε αλλαγη η μπαταρια
2. θα εχεις το ιδιο αυτοκινητο.
3. το κοστος της μπαταριας θα ειναι ιδιο με σημερα.
4. θα ζεις. (το απευχομαι αλλα ισχιει για ολους)
Στο τέλος της 8-ετιας η μπαταρία θα είναι μια χαρά, αλλά από κει και πέρα, εφόσον δεν ισχύει η εγγύηση, εάν βγάλει βλάβη, θα πρέπει να την πληρώσεις, οπότε το κόστος αντικατάστασής της είναι λογικό να συνυπολογίζεται ως σημαντική παράμετρος στην αγορά του αυτοκινήτου.

Πλέον είναι πρακτικά βέβαιο πως η μπαταρία θα βγάλει πάνω από μισό μύριο χιλιόμετρα, και κατά πάσα πιθανότητα, ιδίως εάν "προσέχεις" 2-3 βασικές αρχές φόρτισης, θα πλησιάσει το 1 μύριο χιλιόμετρα.

Ωστόσο, το ενδεχόμενο να βγάλει βλάβη νωρίτερα, όπως λόγου χάριν να χαλάσει ένας κινητήρας σε ICE, είναι υπαρκτή πιθανότητα, πολύ μικρή μεν, αλλά υπαρκτή. Φύλαγε τα ρούχα σου.

Στην 8-ετια από τώρα, ένα σημερινό EV με ισχυρό σοφτγουερ και συνεχείς αναβαθμίσεις με ΟΤΑ, ιδίως εάν διαθέτει και σοβαρό FSD, δεν θα έχει πρακτικά τίποτα να ζηλέψει από οποιοδήποτε μεταγενέστερο EV, και όσον αφορά την συντήρησή του, σε αντίθεση με τα ICE, δεν θα έχει ουσιαστικά τίποτα.

Ο πολύς κόσμος κρατάει πολύ περισσότερο από 8 χρόνια το IX του, πράγμα που φαίνεται από τον μέσο όρο της ηλικίας του στόλου των ΙΧ στη χώρα, ο οποίος είναι αν θυμάμαι καλά πάνω από 17 έτη, και ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι πλέον στα 13 έτη. Άρα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων πολιτών κρατάει αρκετά πάνω από 8 έτη το αυτοκίνητό του, οπότε το 2ο ερώτημά σου απαντάται από τα υπάρχοντα δεδομένα αδιαμφισβήτητα.

Προσωπικά, το μοντελ Υ που έχω, θα μείνει μαζί μου μέχρι να ψοφήσω. Δεν πρόκειται ποτέ να το δώσω, τα κάνει όλα υπέροχα, έχει συνεχείς αναβαθμίσεις, μηδενικό κόστος συντήρησης, και είναι εκπληκτικό στο δρόμο. Δεν χρειάζομαι τίποτα περισσότερο κι ούτε θα χρειαστώ, κι αυτό πολύ είναι.

Στο 3ο ερώτημα, είναι προφανές πως το κόστος της μπαταρίας θα συνεχίσει να πέφτει, αλλά κρατάτε μικρό καλάθι. Ήδη έχει πέσει κάτω από 100$ η kWh και τα περιθώρια να πέσει παραπάνω, είναι πλέον πολύ μικρά, ακόμα και στην μισή τιμή να πέσει, στα 50$, θα είναι πολύ μικρή η διαφορά τιμής της ετοιμης μπαταρίας (το κόστος που ανέφερα αφορά τα στοιχεία). Δηλαδή, σε μια 80-αρα μπαταρία, άντε να πέσει 3 χιλιάρικα το κόστος της αντικατάστασης της μπαταρίας, παραπάνω δε θα πέσει ποτέ.

Οπότε, αν σήμερα μια 80-αρα μπαταρία σε Τέσλα έχει 9 χιλιάρικα, άντε να πάει στα 6 χιλιάρικα. Η ίδια μπαταρία αν έχει 30 χιλιάρικα σε μια άλλη φίρμα, που θα πάει; Στα 27; Χαχαχαχαχαχχαχαχα

Άρα ναι, θα πέσει το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας, αλλά μη περιμένετε σημαντικές αλλαγές από το σημερινό κόστος. Οπότε, εάν σκοπεύετε να κρατήσετε το αυτοκίνητο πάνω από 8 έτη, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών στην Ευρώπη, καλό θα είναι να συνυπολογίσετε στην αγορά του αυτοκινήτου και το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας.

Στο τελευταίο ερώτημα, απάντηση είναι η ελπίς, η οποία πεθαίνει τελευταία.
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
40.249
Reaction score
99.179
Αν είναι να έχουμε στο κεφάλι μας όλα αυτά, καλύτερα να μην αγοράσουμε αυτοκίνητο ποτέ. :biggrin:
Η χαρά της αγοράς είναι η ανεμελιά. Βάζοντας τόσες προϋποθέσεις τη μετατρέπουμε σε κατάθλιψη.
 

Μηνύματα
17.956
Reaction score
25.891
ξεκολλάτε από το κόστος επισκευής της μπαταρίας.
όσο αυτές είναι cells είναι επισκευάσιμες από τον οποιονδήποτε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.215
Reaction score
145.409
Αν είναι να έχουμε στο κεφάλι μας όλα αυτά καλύτερα να μην αγοράσουμε αυτοκίνητο ποτέ. :biggrin:
Η χαρά της αγοράς είναι η ανεμελιά. Βάζοντας τόσες προϋποθέσεις τη μετατρέπουμε σε κατάθλιψη.
Το ακριβώς αντίθετο ισχύει ρε!

Η αγορά ενός Τέσλα σήμερα, είναι η γιορτή της ανεμελιάς για όλα!

Μηδενική συντήρηση, εξαιρετική εγγύηση (όχι σα τους Γερμανούς), δοκιμασμένες μπαταρίες (με το χαμηλότερο κόστος αντικατάστασης σε όλη την αγορά EV) και μοτέρ, συνεχείς αναβαθμίσεις OTA, και εκπληκτικό FSD.

Συνδύασέ τα με τις εξαιρετικές επιδόσεις σε κρέας τεστ, επιτάχυνση και τεστ ταράνδου, την απίστευτη τετρακίνηση, και το σοβαρό δίκτυο superchargers σε όλη την Ευρώπη χωρίς app χωρίς τίποτα (ούτε κινητό δε χρειάζεται να έχεις), κι έδεσε το γλυκό της απόλυτης ανεμελιάς.

Δεν σε νοιάζει τίποτα.


Μόνον 3 απλά πραγματάκια να κάνεις για την υγεία της μπαταρίας, κι είσαι άρχοντας. Αυτά είναι τα εξής:

1. Στην καθημερινότητα χρησιμοποιούμε το 20-80% soc. Χωρίς υστερικές ακρίβειες, ας πάει και 10%, ας πάει και 5%, κι ας το φορτίσεις και 90%, σιγά τα ωα.

2. Άμα το φορτίσεις 100% για να έχεις διαθέσιμη όλη την αυτονομία για μεγάλα ταξίδια, μη το αφήσεις έτσι να κάθεται για ώρες. Φόρτισέ το όσες φορές θες μέχρι 100%, χωρίς κανένα ενδοιασμό, αλλά όταν φτάσει 100% θα πρέπει να ξεκινήσεις το ταξίδι σου, να μη μείνει έτσι παρκαρισμένο.

3. Άμα πέσει η μπαταρία στο 0%, βάλτο στη ρημάδα τη μπρίζα, μη το αφήσεις παρκαρισμένο στο 0%.


Αυτά. Σιγά το θέμα..
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.461
Reaction score
33.370
εχεις παντως κοληματα. οποιο και να παρεις σημερα εχεις 8 με 10 χρονια εγγυηση στη μπαταρια,
Εισαι τοσο σιγουρος οτι στο τελος της 8ετιας
1. θα χρειαζετε αλλαγη η μπαταρια
2. θα εχεις το ιδιο αυτοκινητο.
3. το κοστος της μπαταριας θα ειναι ιδιο με σημερα.
4. θα ζεις. (το απευχομαι αλλα ισχιει για ολους)
1) Το πιθανότερο είναι πως δεν θα χρειαστεί ούτε στα 20 ή στα 30. Διαβάζουμε συχνά όμως, εγώ τουλάχιστον, για περιστατικά στο εξωτερικό που για τον α ή β λόγο χρειάστηκε αλλαγή και ήθελε τόσα. Εξάλλου, κανείς μας δεν έχει υπογραφή, και ούτε θα έχει, από κάποιον κατασκευαστή ότι δεν θα πάθει τίποτα για τα επόμενα 30- 40 χρόνια. Για 8 έχει και αυτό πάλι παίζεται, καθώς έχουμε δει να "μπάζουν νερά" κάποιοι κατασκευαστές.

2) 100%. Αν είναι Tesla 1000%.

3) Αυτό είναι μεγάλη συζήτηση. Θα εξαρτηθεί από το τι αμάξι έχεις και τι μπαταρία φοράει. Είναι με modules ή structural. Στην πρώτη, το πρώτο πράγμα που θα κάνουν θα είναι να βρουν άλλο μεταχειρισμένο module. Aν δεν καληνύχτα. Πιθανότατά μέχρι τότε να βρεθεί ένας τρόπος να βάζουν νέο και να το προσαρμόζουν στα specs των παλαιότερων που θα έχουν καταπονηθεί. Δεν ξέρω και αν γίνεται αυτό γενικά. Το επόμενο στάδιο είναι να βρουν άλλο μεταχειρισμένο pack να αλλάξουν όλη την μπαταρία. Με αυτά θα τρέξουν πρώτα καθώς τότε δεν θα υπάρχει νέα ίδια μπαταρία, και οποιαδήποτε νέα θα θέλει επαναπρογραμματισμό του BMS. Θα γίνει σωστά και από ποιόν;.

Στην structural θέλεις νέα μπαταρία. Όλο το pack. Και εδώ το πρώτο πράγμα που θα κάνουν είναι να βρουν μεταχειρισμένη. Αν δεν βρίσκουν τι θα υπάρχει σε καινούργια; Aν υπάρχει, δεν είναι απαραίτητο. Θα πρέπει κάποιος τρίτος κατασκευαστής να σχεδιάσει - κατασκευάσει pack για αυτό το όχημα. Πόσο δημοφιλές ήταν στην εποχή του για να ασχοληθεί; Πόσο θα κάνει για να αξίζει η προσπάθεια; Ή μήπως έχουμε την εντύπωση ότι τα νέα packs σχεδιάζονται ώστε να ταιριάζουν και σε παλαιότερα μοντέλα της ίδιας εταιρείας;

Οι τότε νέες μπαταρίες προφανώς και θα είναι φθηνότερες. Η μπαταρία που χρειάζεσαι εσύ για το παλιό σου όχημα δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση ότι θα είναι και αυτή πολύ φθηνότερη από την αρχική της αξία. Για αυτό είπα πριν πως δεν θα αγόραζα ποτέ όχημα που η μπαταρία του σε σημερινές τιμές ξεπερνά το 1/3 της τιμής του οχήματος. Υπάρχουν ηλεκτρικά που η μπαταρία είναι ακριβότερη από όλο το όχημα (μαζί με αυτή).

4) Ευελπιστώ πως θα φτάσω μέχρι εκεί. :)
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
40.249
Reaction score
99.179
Το ακριβώς αντίθετο ισχύει ρε!

Η αγορά ενός Τέσλα σήμερα, είναι η γιορτή της ανεμελιάς για όλα!

Μηδενική συντήρηση, εξαιρετική εγγύηση (όχι σα τους Γερμανούς), δοκιμασμένες μπαταρίες (με το χαμηλότερο κόστος αντικατάστασης σε όλη την αγορά EV) και μοτέρ, συνεχείς αναβαθμίσεις OTA, και εκπληκτικό FSD.

Συνδύασέ τα με τις εξαιρετικές επιδόσεις σε κρέας τεστ, επιτάχυνση και τεστ ταράνδου, την απίστευτη τετρακίνηση, και το σοβαρό δίκτυο superchargers σε όλη την Ευρώπη χωρίς app χωρίς τίποτα (ούτε κινητό δε χρειάζεται να έχεις), κι έδεσε το γλυκό της απόλυτης ανεμελιάς.

Δεν σε νοιάζει τίποτα.


Μόνον 3 απλά πραγματάκια να κάνεις για την υγεία της μπαταρίας, κι είσαι άρχοντας. Αυτά είναι τα εξής:

1. Στην καθημερινότητα χρησιμοποιούμε το 20-80% soc. Χωρίς υστερικές ακρίβειες, ας πάει και 10%, ας πάει και 5%, κι ας το φορτίσεις και 90%, σιγά τα ωα.

2. Άμα το φορτίσεις 100% για να έχεις διαθέσιμη όλη την αυτονομία για μεγάλα ταξίδια, μη το αφήσεις έτσι να κάθεται για ώρες. Φόρτισέ το όσες φορές θες μέχρι 100%, χωρίς κανένα ενδοιασμό, αλλά όταν φτάσει 100% θα πρέπει να ξεκινήσεις το ταξίδι σου, να μη μείνει έτσι παρκαρισμένο.

3. Άμα πέσει η μπαταρία στο 0%, βάλτο στη ρημάδα τη μπρίζα, μη το αφήσεις ακίνητο στο 0%.


Αυτά. Σιγά το θέμα..
:D

Δεν απάντησα στο δικό σου ποστ αλλά στο γενικότερο σκεπτικό που λέει ότι η αγορά αυτοκινήτου πρέπει να είναι πολυετής λογιστικός μπελάς. Ναι, δεν θα ψωνίσουμε χωρίς έρευνα, αλλά όχι να διαλέξουμε (με το budget μας) αυτοκίνητο που «δεν μας αρέσει» επειδή είναι πιο οικονομικό σε βάθος χρόνου.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.461
Reaction score
33.370
Δεν είπε κανείς να μην σου αρέσει. Σίγουρα θα βρεις κάτι, αν δεν υπάρχουν πολιτικές - γεωγραφικές αγκυλώσεις.
Αν είσαι κολλημένος βλέπεις προβλήματα (που δεν υφίστανται).
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.355
Μηνύματα
3.050.575
Members
38.549
Νεότερο μέλος
dimitris.tamp
Top