ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ 2.000€ ΜΕ ΕΝΕΡΓΑ ΗΧΕΙΑ 2.1

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.453
Reaction score
145.802
Μπορώ να σου κάνω μια εκτενή ανάλυση για τις δυνατότητες του ΧΤΖ των 10", αν σε ενδιαφέρει βεβαίως.

Είναι αξιοπρεπείς οι πληροφορίες που δίνουν, για να πάρεις μια ιδέα των δυνατοτήτων του.
 

Μηνύματα
2.147
Reaction score
2.352
Γιατι λαμβανετε υποψιν ολοκληρο το εμβαδο του χωρου των 50 τμ εφοσον πχ ο ακροατης θα χρησιμοποιει τον υποχωρο 3χ5 (15τμ) μιας και η θεση ακροασης θα ειναι στα 2.6μ καθετα στην μικρη διασταση των 5χ10μ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.453
Reaction score
145.802
Γιατι λαμβανετε υποψιν ολοκληρο το εμβαδο του χωρου των 50 τμ εφοσον πχ ο ακροατης θα χρησιμοποιει τον υποχωρο 3χ5 (15τμ) μιας και η θεση ακροασης θα ειναι στα 2.6μ καθετα στην μικρη διασταση των 5χ10μ?
Ο "υποχώρος" δεν έχει κανένα ενδιαφέρον σε κανέναν σχεδιασμό για σεταπ.

Η απόσταση ακρόασης ορίζει τις ανάγκες διαμέτρου του μεγαφώνου χαμηλών συχνοτήτων του δορυφόρου, για επάρκεια στην 3η οκτάβα.

Ο συνολικός όγκος του κλειστού χώρου μέσα στον οποίον βρίσκεται το σεταπ, ορίζει τις ανάγκες στα σαμπ.
 

Μηνύματα
14.153
Reaction score
11.849
Μόνο αν έχεις σαλόνι ή δωμάτιο που κλείνει η πόρτα και σφραγίζει, απομονώνεις το υπόλοιπο σπίτι από την εξίσωση. Αν έχεις σαλόνι ενιαίο με κουζίνα και χωλ-διάδρομο, πρέπει να υπολογίσεις και αυτόν τον όγκο, δυστυχώς.
 

Μηνύματα
5.097
Reaction score
4.419
Οπως γνωριζουμε στο χωρο εχουμε τον αμμεσο και τον εμμεσο ηχο.
Ο αμμεσος ηχος που ερχεται απο την πηγη (ηχειο) κατ ευθειαν στο αυτι
Ο εμμεσος ηχος δημιουργειται απο τις αντανακλασεις της πηγης στον χωρο.
Οι αντανακλασεις δημιουργουνται απο τις στερεες επιφανειες (τοιχους κατ εξοχην αλλα οχι μονο). Αρα απο την στιγμη που ο ηχος εξ αναγκης διαχεεται σ ολο το χωρο, τα κυβικα αυτου παιζουν σημαντικο ρολο και ολες οι επφανειες εντος αυτου (ακομη και ταβανι, πατωμα, βιβλιοθηκη, σκρινιο, τηλεοραση κλπ).
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.219
Reaction score
34.815
Τα γμνα τα μπάσα όλο απαιτήσεις έχουν και όλο προβλήματα δημιουργούν. Ενοχλάνε και τη γειτόνισσα. Καταργήστε τα! Πετάξτε τα σαμπζ και τα μεγάφωνα πάνω από 5''. :lolsign:
 

Μηνύματα
1.298
Reaction score
2.928
Τα γμνα τα μπάσα όλο απαιτήσεις έχουν και όλο προβλήματα δημιουργούν. Ενοχλάνε και τη γειτόνισσα. Καταργήστε τα! Πετάξτε τα σαμπζ και τα μεγάφωνα πάνω από 5''. :lolsign:
Πετάξτε τα όλα και πάρτε
CREATIVE USB ηχεία 2.0 Pebble
 

Μηνύματα
2.147
Reaction score
2.352
Καταλαβαινω οτι το θεμα ειναι πρεσαριστει ο αερας στο χωρο για να νιωσεις στο σωμα το μπασο, πχ αυτο το ενιωθα πιο εντονα στο σαλονι οταν καθομουν κοντα στον πισω τοιχο (και μακρια απο τα ηχεια!) γιατι επεφτα προφανως σε mode ενισχυσης, απο την αλλη αν υποθεσουμε οτι καθεσαι κοντα και δεν πεσεις σε καποιο mode που κανει peak η null τοτε δεδομενων αυτων θα νιωσεις πιο πολυ ηχητικη πιεση απο οτι αν καθοσουν σε αντιστοιχο σημειο πιο μακρια και δεν υπηρχε πχ peak. Αν ομως καποιον τον νοιαζει το sub να πιεσει ολα τα σημεια του χωρου, και τον νοιαζει να εξομαλυνει και τα modes οκ καταλαβαινω τα πολλαπλα sub μαζι με τα πλεονεκτηματα των υποδιπλασιασμων στις αναγκαιες σταθμες λειτουργιας για επαρκη πιεση και επακολουθων χαμηλοτερων παραμορφωσεων και δυσκολοτερου εντοπισμου...
 
Last edited:

Μηνύματα
5.716
Reaction score
9.933
Για 50τμ θα ξεκινούσα από 8 ίντσες στα ηχεία και 10ιντσες στα σαμπς.
2 σαμπς.
Πιο κάτω δεν λέει
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.130
Reaction score
2.767
Είσαι χαρακτηριστική περίπτωση Main Character Syndrome. Και συνεπώς νομίζεις πως όλοι έχουν (ή οφείλουν να έχουν!) τις ίδιες εμμονές με σένα. Αλλά βγάζεις συχνά γέλιο και σε πάω! :thumbsup:
 

Μηνύματα
524
Reaction score
688
Τα γμνα τα μπάσα όλο απαιτήσεις έχουν και όλο προβλήματα δημιουργούν. Ενοχλάνε και τη γειτόνισσα. Καταργήστε τα! Πετάξτε τα σαμπζ και τα μεγάφωνα πάνω από 5''. :lolsign:
Πάμε για καλά ακουστικά δηλ; :lolsign:
Ακούς καλά και στα 2 και στα 4 μέτρα, αρκεί να έχεις μακρύ καυλωδιο :headbang:
 

Μηνύματα
5.716
Reaction score
9.933
Ο συνολικός όγκος του κλειστού χώρου μέσα στον οποίον βρίσκεται το σεταπ, ορίζει τις ανάγκες στα σαμπ.
Στον ανοικτό χώρο όμως τι ορίζει τις ανάγκες στα σαμπ?
Μήπως λέω εγώ τώρα ανεξαρτήτως χώρου μας ενδιαφέρει βασικά η στάθμη στην θέση ακροασης?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.453
Reaction score
145.802
Σε ανοικτό χώρο οι συχνότητες της πρώτης οκτάβας μπορούν να αναπτυχθούν μόνον με arrays, όπου δίνεται η πρέπουσα προσοχή στην κατευθυντικότητα, ώστε να καλύψουν συγκεκριμένο χώρο. Μάλιστα, συνήθως τέτοιες σοβαρές υλοποιήσεις είναι με καρδιοειδη λοβό.

Οι τεράστιες παλλόμενες επιφάνειες του συνόλου των πολλών και μεγάλων μεγαφώνων που χρησιμοποιούνται σε ανοιχτούς χώρους, μπορούν να δημιουργήσουν πραγματικά κύματα πίεσης, και να βγάλουν μπάσο πίεσης σε ανοιχτούς χώρους.

Βέβαια, τυπικά στον επαγγελματικό ήχο, η απόκριση στην πρώτη οκτάβα δεν υπάρχει καθόλου. Μάλιστα, πολλά μεγάλα σαμπ για ανοιχτούς χώρους, έχουν προδιαγραφόμενη απόκριση από 55-60 κύκλους και άνω. Σαμπ λέμε..

Οι καμπίνες τύπου "Μάτριξ" (έτσι τις λέγαμε παλιότερα) όπως πχ αυτό το cerwin vega

12557.jpg


Που έβλεπες κάποτε σε ανοιχτές "ντισκοτέκ", προφανώς κατά δεκάδες (όχι ένα σαμπ φυσικά, ήταν ντάνες με σαμπ), είχαν 18" μεγάφωνα υψηλής ευαισθησίας σε Folded Horn "Earthquake bass system" όπως λέγεται, μπορούσαν να φάνε αδιαμαρτύρητα 1.000 βατ και να βγάλουν πάνω από 140 dB SPL στάθμη, αλλά η απόκριση συχνότητας ξεκινούσε από τα 45 Hz, δηλαδή τίποτα στην πρώτη οκτάβα, μηδέν.

Βεβαίως δεν έπαιζε κιχ σε πρώτη οκτάβα σε καμία ντισκοτέκ..

Ο επαγγελματικός ήχος είναι η φόρμουλα 1 του ήχου, είναι μόνο για μεγάλα παιδιά. 😎



ΥΓ. Να ένας επαγγελματίας τι λέει:

I own a small but very busy sound reinforcement and stage lighting company. I do a lot of work around my region with live bands, both local and national acts, and more recently I've been getting shows outdoors on beaches and marina dock bars. I currently have typical front loaded reflex bass cabinets in the form of trusty old JBL SRX series dual 18" monster cabinets, and i also have 4 folded horns that do very well outdoors. But neither of these cabinet setups put out usable sound below 54hz without stacking a dozen cabinets together, and the power requirements to do that at these smaller shows just aren't possible unless I get into tapping power directly from the service feeds and using my own distribution setup. Not feasible, not insurance friendly, and too time consuming for the amount of pay.


Τα JBL που λέει, καταπίνουν 3-4 κιλοβάτ έκαστο για πλάκα. Μια εγκατάσταση με μια ντουζίνα από δαυτα σε κάθε πλευρά της μπάντας, θα ζητήσει 100 κιλοβάτ ισχύος μόνο για τα σαμπ, και τα ενισχυτικά δεν είναι το πρόβλημα, το πρόβλημα είναι η παροχή τέτοιας ισχύος ρεύματος από το δημόσιο δίκτυο..

Να κι ένα screenshot από τα σπεκς του διπλού 18" JBL σαμπ, της σειράς SRX:

12558.png


Όπου βλέπετε το "Cardioid" στα pattern options, και απόκριση συχνότητας -3 dB στους 39 κύκλους, και όπως λέει ο επαγγελματίας, κάτω από 54 κύκλους δεν βγάζει "χρήσιμη στάθμη" εκτός κι αν κάνεις array με μια ντουζίνα από δαυτα. 😎


ΥΓ. Με αυτό το driver νομίζω, το 2279Η, έχω ένα σαμπ στην άκρη να κάθεται. 😎
Κάποτε (ως γνωστόν για τους παλιότερους) χρησιμοποιούσα ένα σαμπ της σειράς SRX της JBL στο σπίτι, σε δικιά μου καμπίνα βέβαια. Μηχανολογικό αριστούργημα, με απίστευτους μαγνήτες από νεοδύμιο, διπλοπηνιακό, σκληρής ανάρτησης και τεράστιου x-max.
134 dB από ένα μεγάφωνο, δεν βγαίνουν εάν δεν είναι τρομερό μοτέρ. Η JBL την ξέρει τη δουλειά.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.716
Reaction score
9.933
Μερικές σκέψεις και από μένα.

Στο ανοιχτό πεδίο ή και σε μεγάλους κλειστούς χώρους, κλειστό γήπεδο κτλπ έχω δει στα διάφορα προγράμματα προσομοίωσης που έχουν στην διάθεσή τους τι επίπεδα έντασης μπορούν να πετύχουν για τις διάφορες θέσεις και φυσικά η απόσταση ή και η γωνία ακρόασης παίζουν ρόλο.

Σε μικρούς κλειστούς χώρους όπως και τα 50τμ, συμμετέχει ο χώρος, πολύ λίγο δεν το εξετάζω.

Αυτό που διαβάζω στις μετρήσεις ηχειων και λογικά και σαμπς είναι το παρακάτω.

Ο θάλαμος μέτρησης έχει σχεδιαστεί ως ημιχώρος χαμηλής ανάκλασης με δάπεδο απόλυτα σκληρό για τον ήχο, επιτρέποντας συνθήκες ελεύθερου πεδίου από περίπου 100 Hz και πάνω. Οι μετρήσεις για την περιοχή συχνοτήτων κάτω των 100 Hz εκτελούνται ως μετρήσεις κοντινού πεδίου ακριβώς μπροστά από τις πηγές και αργότερα συνδυάζονται με τη μέτρηση μακρινού πεδίου στο λογισμικό.

Επομένως εάν τα στοιχεία που δίνουν οι κατασκευαστές είναι αξιόπιστα, αμφιβάλλω βέβαια για τους περισσότερους, τότε έχω την απαίτηση το σαμπ να βγάζει αυτά που λέει σε κλειστό χώρο στην Χ απόσταση.
Πόσο gain δίνει ο χώρος και τι modes εμφανίζει το αφήνω απ έξω.
Τουλάχιστον περιμένω ότι αυτά που δίνει ως μέτρηση στα 2 μέτρα για παράδειγμα θα αποτυπονται στην απόσταση αυτή στον χώρο μου ασχέτως εάν είναι 30 ή 50τμ ο χώρος.

Εκτός εάν μου ξεφεύγει κάτι στο σκεπτικο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.453
Reaction score
145.802
Σου ξεφεύγει το θέμα της διασποράς της ενέργειας από την ηχειακη πηγή.

Ωραία αυτά που λες, για μιντ και τουιτερ, που έχουν ένα μικρό πεδίο διασποράς, πραγματικές +-30 μοίρες σπανίως στον οριζόντιο άξονα και πολύ λιγότερες στον κατακόρυφο.

Στις χαμηλές συχνότητες μιλάμε για 360° διασπορά, για Omni, σε κάθε κατεύθυνση.

Κάνε τους συνειρμούς, και τα μαθηματικά.

ΥΓ. Οι προδιαγραφόμενη απόκριση/στάθμη σε τι π (διασποράς) ορίζεται;

Χιντ: η μεγάλη genelec λόγου χάριν, δίνει μετρήσεις απόκρισης (ας είναι και στα 20 dB SPL, δεν αναφέρεται και δεν συσχετίζεται) σε 4π (full space ή free field).

Ωστόσο, η ίδια φίρμα και σύμφωνα με τα iso, δίνει επίσημες μετρήσεις maximum short-term SPL πχ ≥124 dB (averaged from 30 to 85 Hz), μετρημένο σε half-space (2π) σε απόσταση 1 μέτρου.

Άλλο 2π, άλλο 4π, κι άλλο 1/2 π.

Σημειώνεται επίσης ότι σε half-space η στάθμη είναι 6 dB υψηλότερη σε σχέση με free field.

Τέτοιες μετρήσεις σε half-space θα δεις σε διάφορα μοντέλα, όπως το 7370Α και το F Two.

Τυπικά, προβλέπεται αυτά να εντοιχίζονται.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.716
Reaction score
9.933
Από την στιγμή που τα μετράνε στο δάπεδο τα σαμπς ή τα μέιν μονιτορς σε ψευδοανηχοικο θάλαμο και σου λένε ότι στα 1 μέτρο αγαπητέ πελάτη βγάζει αυτή την ένταση με αυτή την παραμορφωση στις τάδε συχνότητες τότε εγώ εάν το βάλω μπροστά μου σε αυτή την απόσταση περιμένω τουλάχιστον να επαληθεύεται, είτε είμαι σε μικρό ή μικρομεσαίο χώρο.
Αλλιώς τι δηλαδή? Να το διαίρεσω δια του 4 επειδή ακτινοβολεί 360 μοίρες και μετά να του δηλααω τις διαστάσεις του δωματίου? :)
 

Μηνύματα
259
Reaction score
233
Για την ιστορία αναφέρω ότι οι μηχανικοί της Cerwin Vega σχεδίασαν το 1974 ένα εξαιρετικό woofer το 189Ε που σε συνδυασμό με μια επίσης δικής τους σχεδίασης καμπίνας L48 SE αναδιπλούμενης χοάνης χρησιμοποιήθηκαν από την Universal Pictures για τα υποηχητικά εφφέ στις ταινίες Σεισμός, Ναυμαχία του Midway και Battlestar Galactica. Είχα την τύχη να ζήσω την εμπειρία αυτή στο κινηματογράφο Αττικόν σε ηλικία 10 ετών στη ταινία Η Ναυμαχία του Midway. Οταν έπεσε η πρώτη κανονιά τρόμαξα για τα καλά και είπα στο πατέρα μου να φύγουμε. Με καθησύχασε και μετά από λίγο άρχισα να το συνηθίζω και να το απολαμβάνω.

Λίγα χρόνια αργότερα στον ίδιο κινηματογράφο ως έφηβος απόλαυσα το Battlestar Galactika με τον Lorne Greene. Αν θυμάμαι καλά είχαν κάνει stacking 3 ζεύγη L48 μπροστά από την οθόνη και από δύο ζεύγη στις δύο πίσω γωνίες του κινηματογράφου. Τα συγκεκριμένα ηχεία κατέβαιναν μέχρι τα 25 Hz

 

Attachments

Last edited:

spylab

TrumpoMusk
Moderator
Μηνύματα
14.929
Reaction score
37.846
Εγω λεω να μπουκαρουμε στο σπιτι του και να στησουμε το συστημα στην τουαλετα για να του φτανει το sub !
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.578
Μηνύματα
3.055.935
Members
38.576
Νεότερο μέλος
Eleni Sousani
Top