ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ 2.000€ ΜΕ ΕΝΕΡΓΑ ΗΧΕΙΑ 2.1


Μηνύματα
5.719
Reaction score
9.935
Μας κουρασατε με τα σαμπ
Και σεις με τα κωλοκαλωδια:fuckyou:

Σαμπ θέλει να πάρει το παλικάρι.

Εάν είχε χώρο φροντισμένο παθητικά ή ενεργά στις χαμηλές συχνότητες θα του λεγα να πάρει ένα σαμπ ικανό να βγάλει τις σταθμες στις συχνότητες που επιθυμει με βάσει τα specs. και να το βάλει ανάμεσα στα ηχεία
Αν θέλει μετά βάζει ακόμη ένα δίπλα ή από πάνω.
Επειδή όμως ο χώρος δεν είναι φροντισμένος θα πρέπει ν ξεκινήσει με 2 σαμπς σε διαφορετικές θέσεις για να ειναι οκ.
Αν θέλει να καλύψει περισσότερες θέσεις πάμε σε άλλη πίστα.
Ας πάρει όμως αρχικά τους ενεργούς δαρυφορους και βλέπει τι χρήμα περρισευει για υπογουφερ
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.519
Reaction score
46.174
Αν κάτι πρέπει να έχει γίνει κατανοητό από τα τόσα που έχουν γραφεί εδώ μέσα τόσα χρόνια είναι ότι το κυνήγι της υψηλής πιστότητας και ειδικά στο κάτω άκρο του φάσματος (και ειδικά σε μη αποκλειστικά διαμορφωμένους για ακρόαση χώρους) είναι πολύ ακριβή υποθέση.
Οταν μιλάμε για μπατζετ 2000 ευρώ σε μια πολύ γενική πρώτη απόκριση εύκολα μπορεί να πει κάποιος ότι λεφτά σε σαμπ (1 ή 2 ή παραπάνω) είναι πεταμένα. Γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα για σοβαρή αγορά σαμπ (και ηχείων μαζί).
Επειδή επίσης είναι πολύ πιθανό τους νέους αγοραστές να τους καταλαμβάνει ένας ψυχαναγκασμός από το διάβασμα εδώ μέσα ότι αν δεν κάνουν το ένα ή το άλλο δεν θα ευχαριστηθούν τις μουσικές τους καταθέτω τη συμβουλή μου.

Ξεκινήστε με τα απολύτως απαραίτητα για να ευχαριστιέστε τις μουσικές σας. Από κάτι πρόχειρες καταστάσεις ή ψόφια παθητικά με αναιμικούς ενισχυτές η μετάβαση σε ένα καλό ζεύγος ενεργών ηχείων είναι μεγάλη, πολύ μεγάλη βελτίωση. Αφιερώστε το μισό ή λιγότερο από το μισό του μπάτζετ που έχετε. Τα υπόλοιπα κρατήστε τα για δοκιμές μετά από διάβασμα εδώ μέσα. Ξεκινήστε από τα βασικά, κόψτε (και πετάξτε) τις πολύ χαμηλές. Ακούστε και δείτε αν σας χαλάει. Συνεχίστε με βασικές παρεμβάσεις στο χώρο, αν μπορείτε. Πάρτε ένα σαμπ μτχ και παίξτε να δείτε τι κάνει. Πιθανότατα θα χρειαστεί να πάρετε και δεύτερο. Αφού όμως ακολουθήσετε μια καμπύλη μάθησης στην πράξη.

Ποιος ξέρει; μπορεί να πείτε στα μισά του δρόμου (και πριν τα σαμπ) ότι μια χαρά ακούω και μου φτάνει ως εδώ και τα υπόλοιπα χρήματα να τα κάνετε σουβλάκια ή να πουλήσετε αυτά που πήρατε και να πάτε σε ακόμα καλύτερα ηχεία. Μπορεί και να μπλέξετε στο αέναο κυνήγι της πολύ υψηλής πιστότητας όπου δεν θέλετε να σας ξεφεύγει τίποτα, είτε στα αυτιά (χλωμό) είτε στις μετρήσεις (το σύνηθες), και να ξοδεύετε διαρκώς σημαντικά ποσά με συνεχώς μειούμενη απόδοση.
Χόμπυ το λέμε αυτό, όπως τη βρίσκει ο καθένας, δεν κρίνουμε.
 

Μηνύματα
31
Reaction score
10
Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.519
Reaction score
46.174
Από το ίδιο μαγαζί είναι, ρώτα τους αν μπορείς να τα ακούσεις σε αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσεις ότι θα ακούς στο χώρο σου αλλά ίσως να εντοπίσεις διαφορές στο ηχόχρωμα μεταξύ τους και να προτιμήσεις με αυτό το κριτήριο το ένα ή το άλλο.
Α, και τέλος του μήνα έχει black friday. Παρακολούθησε τις τιμές ίσως να υπάρχει έκπτωση ουσιαστική σε κάποια μαγαζιά.
 

Μηνύματα
2.153
Reaction score
2.354
κοιτα εδω τι γινεται..

Ο ενισχυτης και τα παθητικα ηχεια ειναι επενδυση για χρονια...Σκεψου το καλα. Πηγαινε να ακουσεις και κλασικο hifi και συγκρινε

1762424454446.png
 

Μηνύματα
289
Reaction score
141
Μπορώ να σου κάνω μια εκτενή ανάλυση για τις δυνατότητες του ΧΤΖ των 10", αν σε ενδιαφέρει βεβαίως.

Είναι αξιοπρεπείς οι πληροφορίες που δίνουν, για να πάρεις μια ιδέα των δυνατοτήτων του.


αν και όποτε έχεις χρόνο πες μας Κώστα ,για να ξέρουμε και εμείς οι υπόλοιποι που δεν έχουμε τόσες γνώσεις,εχω 2 από αυτά σε 12 τετραγωνικά .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.462
Reaction score
145.824
Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Τα πρώτα δορυφορίδια είναι ομοαξονικά και εξ'αιτιας αυτής της κατασκευαστικής αρχής θα παρουσιάζουν ομοιογένεια στην απόκριση εκτός άξονα, στην αποκαλούμενη off axis, και ως εκ τούτου κερδίζουν στη σύγκριση.

Τα σαμπ της φοκαλ δείχνουν να είναι καλύτερα, με ισχυρότερα ενισχυτικά, αλλά στα διπλάσια λεφτά από τα σαμπ της πρισόνους, οπότε χάνεται το όποιο πλεονέκτημα (παίρνεις με τα ίδια λεφτά ακόμα δύο πρισόνους σαμπ).

Στα ίδια λεφτά, η σύγκριση είναι με 4 σαμπ στο πρώτο πακέτο και με 2 σαμπ στο δεύτερο, οπότε πάλι κερδίζει το πακέτο της πρισόνους.
 


Μηνύματα
4.594
Reaction score
4.831
Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Κατέχω το 1ο σετ (εχώ τα eris 8 , είναι ίδια απλώς δεν τοποθετήθηκε το tweeter στο κέντρο) και το είχα για κάποιο καιρό στο σαλόνι και μετά στο δωμάτιο με φροντίδα για αρκετό καιρό.
Τα σαμπ ξεκινούν να παίζουν σωστά από περιπου 30hz , και πάλι καλά να λες . Τα φοκαλ σίγουρα απο ακόμη παραπάνω. Μιλάμε για τιμές μετρήσιμες ώστε να ταιριάξει με τα ηχεία σου.
Παρε και ενα μικρόφωνο και βάλε τα σαμπ αντικριστά και μέσω rew είμαι σίγουρος ότι θα πάρεις ένα τουλάχιστον σωστό και αξιοπρεπές άκουσμα. Μετά αν ακούσεις οτιδήποτε άλλο αλλού σε μη φροντισμένο χώρο και χωρίς διορθώσεις θα σε πιάνει πονοκέφαλος.
 

Μηνύματα
455
Reaction score
758
Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Υπάρχει και η έκθεση σε λίγες μέρες. Ίσως κάτι ακούσεις κι εκεί που να σε καλύπτει.
 

Μηνύματα
2.796
Reaction score
6.064
Τα ενεργά ηχεία τελευταίας γενιάς συνήθως φοράνε ψηφιακούς ενισχυτές Class D οι οποίοι κατά τη γνώμη μου δεν είναι η καλύτερη επιλογή για Hi Fi μουσικές ακροάσεις, ιδιαίτερα αν οι πηγές ήχου είναι αναλογικές. Επίσης χρειάζεσαι επιπλέον καλώδια ρεύματος και πρίζες κοντά σε κάθε ηχείο, κάτι που περιορίζει τις επιλογές τοποθέτησης στο χώρο ακρόασης.

Επίσης τα καλής ποιότητας ενεργά ηχεία θα στοιχίσουν αρκετά περισσότερο από ένα αντίστοιχης ποιότητας συνδυασμό τελικού ενισχυτή με παθητικά ηχεία.
Οι class D δεν είναι ψηφιακοί ενισχυτές..πόσε φορές θα ειπωθεί!
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.251
Reaction score
11.500
Προσωπικά θα ήθελα να έχω γλιτώσει την καμπύλη εκμάθησης. Θα ήθελα να ήξερα το 2017 αυτά που ξέρω σήμερα, πριν κάνω επενδύσεις.
Τι θα άλλαζες ;
 

Μηνύματα
5.719
Reaction score
9.935
Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Το πρώτο με τα presonus.

Στον αφροντιστο χώρο που θα τα τοποθετήσεις θα έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην θέση ακρόασης των 2,5μ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.962
Reaction score
92.244
Θα έπαιρνα 4 σαμπ, μικρότερα, αντί για 2 μεγάλα. Ίσως και AVAA PSI 3-4 τεμάχια
Και πιθανότατα θα έπαιρνα ενεργά ηχεία. Μάλλον Geithain.
(Perlisten δεν υπήρχε τότε)
Δυο κομμάτια δεν θα άλλαζα: Trinnov και Oppo.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.462
Reaction score
145.824
αν και όποτε έχεις χρόνο πες μας Κώστα ,για να ξέρουμε και εμείς οι υπόλοιποι που δεν έχουμε τόσες γνώσεις,εχω 2 από αυτά σε 12 τετραγωνικά .
Τα 12 τμ είναι άριστο εμβαδό για αυτά τα σαμπ, προβλέπω εξαιρετικό αποτέλεσμα, με κλειστές οπές ανάκλασης και ήπια ισοστάθμιση.

Από τα γραφήματα απόκρισης αναλόγως χρήσης των οπών ανάκλασης, βλέπουμε πως:

12561.jpg


1. Η μαύρη γραμμή με κλειστά τα 2 πορτ δείχνει την πραγματική απόκριση του μεγαφώνου σε αυτή την καμπίνα. Είναι ωραιότατη, πτωτική από τα 180 Ηz περίπου, και με λίγη ισοστάθμιση σε κλειστό χώρο μικρού όγκου θα δώσει το πιο "γρήγορο" και εκτενές μπάσο.

2. Όλες οι υπόλοιπες καμπύλες απόκρισης, με χρήση οποιασδήποτε οπής ανάκλασης χαμηλών, τέμνουν χαμηλά την πρώτη καμπύλη απόκρισης (με κλειστές οπές), δηλαδή θα έχουν υποδεέστερη απόκριση συχνότητας τέρμα χαμηλά.

3. Τα σημεία κορύφωσης των γραφημάτων των 3 συνδυασμών χρήσης των οπών ανάκλασης χαμηλών, δείχνουν τα σημεία συντονισμού των συνδυασμών χρήσης των οπών ανάκλασης. Εκεί δηλαδή, δίνουν ένα "μπουστ", αλλά κάτω από αυτό το συχνοτικό σημείο, ξεκινάει μια απότομη πτώση απόκρισης, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι κάτω από το σημείο συντονισμού ενός bass reflex η ενέργεια που βγαίνει από την/τις οπή/οπές είναι σε αντίθετη φάση με την ενέργεια εκπομπής του μεγαφώνου, δηλαδή αλληλοαναιρούνται, αλληλοακυρώνονται, αυτό ονομάζεται μηχανικό βραχυκύκλωμα. Δηλαδή, μην περιμένεις χρήσιμη απόκριση κάτω από το σημείο συντονισμού της/των οπής/οπών ανάκλασης χαμηλών.

4. Όσο πιο μικρός ο χώρος, δηλαδή ο όγκος του χώρου, τόσο πιο εύκολα θα "ευθειάζεται" λόγω χώρου (ενίσχυση από τα τοιχωματικά όρια και αύξηση πίεσης) η απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, αυτή του γραφήματος κλειστής καμπίνας, με κλειστές τις οπές.

Όσο μεγαλώνει ο όγκος του χώρου, δεν θα αρκεί η στάθμη του σαμπ. Δεν θα υπάρχει επαρκής ενίσχυση από τον χώρο, διότι το μέγεθος του μεγαφώνου δεν θα αρκεί για να τον διεγείρει.
Η χρήση δηλαδή των συνδυασμών των οπών ανάκλασης είναι "μπαλώματα" μπας και φτάσει (ως όποιο σημείο είναι εφικτό) η στάθμη απόκρισης του σαμπ.
Όσο πιο μεγάλος ο χώρος, τόσο πιο ψηλά θα πρέπει να πάει ο συντονισμός της/των οπής/οπών, ώστε να υπάρξει κάποιο μπάσο, αλλά με απώλεια στις χαμηλότερες συχνότητες του σημείου συντονισμού των οπών ανάκλασης χαμηλών.

Δηλαδή, όσο ανεβαίνει ο όγκος του χώρου, θα περιορίζεται η απόκριση συχνότητας στην πρώτη οκτάβα, είτε στους 35 κύκλους, είτε στους 55 ή στους 60 κύκλους, υποχρεωτικά, ώστε να υπάρχει επαρκής απόκριση στο χώρο μέχρι εκείνο το σημείο, με χρήση των οπών ανάκλασης, διότι δεν αρκεί το μεγάφωνο για διέγερση του χώρου.


Πάμε τώρα στα "ωραία":

12562.jpg


Παρόμοιας λογικής και τα 3 αυτά γραφήματα, με το πράσινο να είναι η μόνη λύση για μεγάλο χώρο.

Οι υπόλοιπες 2 λύσεις, είναι προφανώς με χρήση θετικού gain στην ισοστάθμιση, ώστε να δώσει μια κάπως πιο ισορροπημένη απόκριση πιο χαμηλά.

Το πρόβλημα με το θετικό gain εκεί κάτω, είναι η ισχύς και οι αντοχές του μεγαφώνου.

Ως γνωστόν, στο μπάσο έχουμε την μεγαλύτερη ποσότητα ισχύος, διότι αυτή ισοδυναμεί με το εμβαδό της κυματομορφής, και οι "αργές" κυματομορφές στις πιο χαμηλές συχνότητες έχουν μεγαλύτερο εμβαδό.

Εάν το σαμπ θέλει 100 βατ για να βγάλει στους 30 κύκλους 95 dB SPL, τότε χρειάζεται 200 βατ για να βγάλει 98 dB και 400 βατ για να βγάλει 101 dB. Ως γνωστόν, κάθε διπλασιασμός ισχύος δίνει κέρδος 3 ντεσιμπέλ.

Αυτό σημαίνει πως αν δώσουμε 6-10 dB gain στις πολύ χαμηλές συχνότητες, το έχουμε σκίσει το σαμπάκι. Θα ψοφαει πολύ εύκολα, από όλες τις απόψεις. Άρα, ναι, οκ, χρειάζεται ισοστάθμιση, αλλά θέλει πολύ συγκρατημένη χρήση, ελάχιστα (καναδυό, άντε 3 το πολύ πολύ) ντιμπί, και μόνον κατόπιν μετρήσεων.

Άρα, οι έτοιμες λύσεις EQ των ρυθμίσεων της πλάτης του σαμπ, είναι μηδενικής αξίας για όσους μπορούν να κάνουν μια μέτρηση στο χώρο τους, και να εφαρμόσουν μανιουαλι μια σεμνή ισοστάθμιση.

Για όσους δεν μπορούν να κάνουν, θέλει δοκιμές, και η πράσινη γραμμή θα είναι η μοναδική επιλογή για κάπως πιο μεγάλους χώρους.
 
Last edited:

Μηνύματα
289
Reaction score
141
Τα 12 τμ είναι άριστο εμβαδό για αυτά τα σαμπ, προβλέπω εξαιρετικό αποτέλεσμα, με κλειστές οπές ανάκλασης και ήπια ισοστάθμιση.

Από τα γραφήματα απόκρισης αναλόγως χρήσης των οπών ανάκλασης, βλέπουμε πως:

View attachment 381736

1. Η μαύρη γραμμή με κλειστά τα 2 πορτ δείχνει την πραγματική απόκριση του μεγαφώνου σε αυτή την καμπίνα. Είναι ωραιότατη, πτωτική από τα 180 Ηz περίπου, και με λίγη ισοστάθμιση σε κλειστό χώρο μικρού όγκου θα δώσει το πιο "γρήγορο" και εκτενές μπάσο.

2. Όλες οι υπόλοιπες καμπύλες απόκρισης, με χρήση οποιασδήποτε οπής ανάκλασης χαμηλών, τέμνουν χαμηλά την πρώτη καμπύλη απόκρισης (με κλειστές οπές), δηλαδή θα έχουν υποδεέστερη απόκριση συχνότητας τέρμα χαμηλά.

3. Τα σημεία κορύφωσης των γραφημάτων των 3 συνδυασμών χρήσης των οπών ανάκλασης χαμηλών, δείχνουν τα σημεία συντονισμού των συνδυασμών χρήσης των οπών ανάκλασης. Εκεί δηλαδή, δίνουν ένα "μπουστ", αλλά κάτω από αυτό το συχνοτικό σημείο, ξεκινάει μια απότομη πτώση απόκρισης, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι κάτω από το σημείο συντονισμού ενός bass reflex η ενέργεια που βγαίνει από την/τις οπή/οπές είναι σε αντίθετη φάση με την ενέργεια εκπομπής του μεγαφώνου, δηλαδή αλληλοαναιρούνται, αλληλοακυρώνονται, αυτό ονομάζεται μηχανικό βραχυκύκλωμα. Δηλαδή, μην περιμένεις χρήσιμη απόκριση κάτω από το σημείο συντονισμού της/των οπής/οπών ανάκλασης χαμηλών.

4. Όσο πιο μικρός ο χώρος, δηλαδή ο όγκος του χώρου, τόσο πιο εύκολα θα "ευθειάζεται" λόγω χώρου (ενίσχυση από τα τοιχωματικά όρια και αύξηση πίεσης) η απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, αυτή του γραφήματος κλειστής καμπίνας, με κλειστές τις οπές.

Όσο μεγαλώνει ο όγκος του χώρου, δεν θα αρκεί η στάθμη του σαμπ. Δεν θα υπάρχει επαρκής ενίσχυση από τον χώρο, διότι το μέγεθος του μεγαφώνου δεν θα αρκεί για να τον διεγείρει.
Η χρήση δηλαδή των συνδυασμών των οπών ανάκλασης είναι "μπαλώματα" μπας και φτάσει (ως όποιο σημείο είναι εφικτό) η στάθμη απόκρισης του σαμπ.
Όσο πιο μεγάλος ο χώρος, τόσο πιο ψηλά θα πρέπει να πάει ο συντονισμός της/των οπής/οπών, ώστε να υπάρξει κάποιο μπάσο, αλλά με απώλεια στις χαμηλότερες συχνότητες του σημείου συντονισμού των οπών ανάκλασης χαμηλών.

Δηλαδή, όσο ανεβαίνει ο όγκος του χώρου, θα περιορίζεται η απόκριση συχνότητας στην πρώτη οκτάβα, είτε στους 35 κύκλους, είτε στους 55 ή στους 60 κύκλους, υποχρεωτικά, ώστε να υπάρχει επαρκής απόκριση στο χώρο μέχρι εκείνο το σημείο, με χρήση των οπών ανάκλασης, διότι δεν αρκεί το μεγάφωνο για διέγερση του χώρου.


Πάμε τώρα στα "ωραία":

View attachment 381737

Παρόμοιας λογικής και τα 3 αυτά γραφήματα, με το πράσινο να είναι η μόνη λύση για μεγάλο χώρο.

Οι υπόλοιπες 2 λύσεις, είναι προφανώς με χρήση θετικού gain στην ισοστάθμιση, ώστε να δώσει μια κάπως πιο ισορροπημένη απόκριση πιο χαμηλά.

Το πρόβλημα με το θετικό gain εκεί κάτω, είναι η ισχύς και οι αντοχές του μεγαφώνου.

Ως γνωστόν, στο μπάσο έχουμε την μεγαλύτερη ποσότητα ισχύος, διότι αυτή ισοδυναμεί με το εμβαδό της κυματομορφής, και οι "αργές" κυματομορφές στις πιο χαμηλές συχνότητες έχουν μεγαλύτερο εμβαδό.

Εάν το σαμπ θέλει 100 βατ για να βγάλει στους 30 κύκλους 95 dB SPL, τότε χρειάζεται 200 βατ για να βγάλει 98 dB και 400 βατ για να βγάλει 101 dB. Ως γνωστόν, κάθε διπλασιασμός ισχύος δίνει κέρδος 3 ντεσιμπέλ.

Αυτό σημαίνει πως αν δώσουμε 6-10 dB gain στις πολύ χαμηλές συχνότητες, το έχουμε σκίσει το σαμπάκι. Θα ψοφαει πολύ εύκολα, από όλες τις απόψεις. Άρα, ναι, οκ, χρειάζεται ισοστάθμιση, αλλά θέλει πολύ συγκρατημένη χρήση, ελάχιστα (καναδυό, άντε 3 το πολύ πολύ) ντιμπί, και μόνον κατόπιν μετρήσεων.

Άρα, οι έτοιμες λύσεις EQ των ρυθμίσεων της πλάτης του σαμπ, είναι μηδενικής αξίας για όσους μπορούν να κάνουν μια μέτρηση στο χώρο τους, και να εφαρμόσουν μανιουαλι μια σεμνή ισοστάθμιση.

Για όσους δεν μπορούν να κάνουν, θέλει δοκιμές, και η πράσινη γραμμή θα είναι η μοναδική επιλογή για κάπως πιο μεγάλους χώρους.


σε ευχαριστώ πολύ για τον κόπο που έκανες Κώστα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.462
Reaction score
145.824
Γενικές αρχές:

Το μπας ριφλεξ στους δορυφόρους πρέπει να κλείνει.

Το μπας ριφλεξ στα σαμπ, ιδανικά δεν πρέπει να υπάρχει, αλλά εάν υπάρχει θα πρέπει να είναι συντονισμένο όσο πιο κάτω γίνεται.

Κάτω από το σημείο συντονισμού, μη περιμένετε τίποτε άλλο εκτός από θόρυβο.
 
Last edited:

Μηνύματα
260
Reaction score
233
Οι class D δεν είναι ψηφιακοί ενισχυτές..πόσε φορές θα ειπωθεί!
Εντάξει ρε παιδιά. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Σίγουρα δεν δουλεύουν με τη κλασική PCM λογική των ψηφιακών πηγών όμως η έξοδος των τρανζίστορ είναι οn/off με διαφορετικές χρονικές διάρκειες παλμών ανάλογα με το σήμα εισόδου, περίπου αντίστοιχα με τη κωδικοποίηση DSD. To αναλογικό σήμα προκύπτει μετά από low pass filtering στο στάδιο εξόδου και εκεί ίσως είναι που διαφέρει η χροιά του ήχου από ένα παραδοσιακό Class AB ενισχυτή.

Σίγουρα η τεχνολογία αυτή έχει βελτιωθεί τα τελευταία 30 χρόνια εγώ όμως προς το παρόν δεν είμαι ικανοποιημένος με τους ενοισχυτές αυτής της κατηγορίας. Μπορεί να κυκλοφορούν στην αγορά κάποιοι πολύ καλοί Class D ενισχυτές που κοστίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ αλλά προσωπικά εγώ δεν έχω ακούσει κάποιον σε αυτή τη κατηγορία τιμής.

Αν κάποιος έχει ενισχυτή Class D στο σπίτι του για να ακούει μουσική ας μας περιγράψει την εμπειρία του.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.588
Μηνύματα
3.056.214
Members
38.577
Νεότερο μέλος
anquan
Top