- Μηνύματα
- 14.931
- Reaction score
- 37.865
Βρηκα και πως θα ονομασουμε το προγραμμα !!
Home invasion for sound optimization
Home invasion for sound optimization
Και σεις με τα κωλοκαλωδιαΜας κουρασατε με τα σαμπ

Δηλαδή αρχικά HISO.Βρηκα και πως θα ονομασουμε το προγραμμα !!
Home invasion for sound optimization

Μπορώ να σου κάνω μια εκτενή ανάλυση για τις δυνατότητες του ΧΤΖ των 10", αν σε ενδιαφέρει βεβαίως.
Είναι αξιοπρεπείς οι πληροφορίες που δίνουν, για να πάρεις μια ιδέα των δυνατοτήτων του.
Τα πρώτα δορυφορίδια είναι ομοαξονικά και εξ'αιτιας αυτής της κατασκευαστικής αρχής θα παρουσιάζουν ομοιογένεια στην απόκριση εκτός άξονα, στην αποκαλούμενη off axis, και ως εκ τούτου κερδίζουν στη σύγκριση.Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Κατέχω το 1ο σετ (εχώ τα eris 8 , είναι ίδια απλώς δεν τοποθετήθηκε το tweeter στο κέντρο) και το είχα για κάποιο καιρό στο σαλόνι και μετά στο δωμάτιο με φροντίδα για αρκετό καιρό.Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Υπάρχει και η έκθεση σε λίγες μέρες. Ίσως κάτι ακούσεις κι εκεί που να σε καλύπτει.Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Οι class D δεν είναι ψηφιακοί ενισχυτές..πόσε φορές θα ειπωθεί!Τα ενεργά ηχεία τελευταίας γενιάς συνήθως φοράνε ψηφιακούς ενισχυτές Class D οι οποίοι κατά τη γνώμη μου δεν είναι η καλύτερη επιλογή για Hi Fi μουσικές ακροάσεις, ιδιαίτερα αν οι πηγές ήχου είναι αναλογικές. Επίσης χρειάζεσαι επιπλέον καλώδια ρεύματος και πρίζες κοντά σε κάθε ηχείο, κάτι που περιορίζει τις επιλογές τοποθέτησης στο χώρο ακρόασης.
Επίσης τα καλής ποιότητας ενεργά ηχεία θα στοιχίσουν αρκετά περισσότερο από ένα αντίστοιχης ποιότητας συνδυασμό τελικού ενισχυτή με παθητικά ηχεία.
Τι θα άλλαζες ;Προσωπικά θα ήθελα να έχω γλιτώσει την καμπύλη εκμάθησης. Θα ήθελα να ήξερα το 2017 αυτά που ξέρω σήμερα, πριν κάνω επενδύσεις.
Το πρώτο με τα presonus.Τελικά είμαι στην επιλογή είτε αυτών:
2 ηχεία Presonus Eris Pro 8 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-6-1.html
2 sub Presonus Eris Pro Sub 10 https://www.athensproaudio.gr/el/presonus-eris-pro-sub-10.html
είτε αυτών:
2 ηχεία Focal Alpha 80 Evo https://www.athensproaudio.gr/el/focal-alpha-80-evo.html
2 sub Focal Sub One https://www.athensproaudio.gr/el/focal-sub-one.html
Αν κάποιος θέλει να προκρίνει ένα από τα 2 set ευπρόσδεκτο! Παρακαλώ, όποιος μπει στον κόπο... να αιτιολογήσει και το γιατί υπέρ του ενός και κατά του άλλου.
Τα 12 τμ είναι άριστο εμβαδό για αυτά τα σαμπ, προβλέπω εξαιρετικό αποτέλεσμα, με κλειστές οπές ανάκλασης και ήπια ισοστάθμιση.αν και όποτε έχεις χρόνο πες μας Κώστα ,για να ξέρουμε και εμείς οι υπόλοιποι που δεν έχουμε τόσες γνώσεις,εχω 2 από αυτά σε 12 τετραγωνικά .
Τα 12 τμ είναι άριστο εμβαδό για αυτά τα σαμπ, προβλέπω εξαιρετικό αποτέλεσμα, με κλειστές οπές ανάκλασης και ήπια ισοστάθμιση.
Από τα γραφήματα απόκρισης αναλόγως χρήσης των οπών ανάκλασης, βλέπουμε πως:
View attachment 381736
1. Η μαύρη γραμμή με κλειστά τα 2 πορτ δείχνει την πραγματική απόκριση του μεγαφώνου σε αυτή την καμπίνα. Είναι ωραιότατη, πτωτική από τα 180 Ηz περίπου, και με λίγη ισοστάθμιση σε κλειστό χώρο μικρού όγκου θα δώσει το πιο "γρήγορο" και εκτενές μπάσο.
2. Όλες οι υπόλοιπες καμπύλες απόκρισης, με χρήση οποιασδήποτε οπής ανάκλασης χαμηλών, τέμνουν χαμηλά την πρώτη καμπύλη απόκρισης (με κλειστές οπές), δηλαδή θα έχουν υποδεέστερη απόκριση συχνότητας τέρμα χαμηλά.
3. Τα σημεία κορύφωσης των γραφημάτων των 3 συνδυασμών χρήσης των οπών ανάκλασης χαμηλών, δείχνουν τα σημεία συντονισμού των συνδυασμών χρήσης των οπών ανάκλασης. Εκεί δηλαδή, δίνουν ένα "μπουστ", αλλά κάτω από αυτό το συχνοτικό σημείο, ξεκινάει μια απότομη πτώση απόκρισης, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι κάτω από το σημείο συντονισμού ενός bass reflex η ενέργεια που βγαίνει από την/τις οπή/οπές είναι σε αντίθετη φάση με την ενέργεια εκπομπής του μεγαφώνου, δηλαδή αλληλοαναιρούνται, αλληλοακυρώνονται, αυτό ονομάζεται μηχανικό βραχυκύκλωμα. Δηλαδή, μην περιμένεις χρήσιμη απόκριση κάτω από το σημείο συντονισμού της/των οπής/οπών ανάκλασης χαμηλών.
4. Όσο πιο μικρός ο χώρος, δηλαδή ο όγκος του χώρου, τόσο πιο εύκολα θα "ευθειάζεται" λόγω χώρου (ενίσχυση από τα τοιχωματικά όρια και αύξηση πίεσης) η απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, αυτή του γραφήματος κλειστής καμπίνας, με κλειστές τις οπές.
Όσο μεγαλώνει ο όγκος του χώρου, δεν θα αρκεί η στάθμη του σαμπ. Δεν θα υπάρχει επαρκής ενίσχυση από τον χώρο, διότι το μέγεθος του μεγαφώνου δεν θα αρκεί για να τον διεγείρει.
Η χρήση δηλαδή των συνδυασμών των οπών ανάκλασης είναι "μπαλώματα" μπας και φτάσει (ως όποιο σημείο είναι εφικτό) η στάθμη απόκρισης του σαμπ.
Όσο πιο μεγάλος ο χώρος, τόσο πιο ψηλά θα πρέπει να πάει ο συντονισμός της/των οπής/οπών, ώστε να υπάρξει κάποιο μπάσο, αλλά με απώλεια στις χαμηλότερες συχνότητες του σημείου συντονισμού των οπών ανάκλασης χαμηλών.
Δηλαδή, όσο ανεβαίνει ο όγκος του χώρου, θα περιορίζεται η απόκριση συχνότητας στην πρώτη οκτάβα, είτε στους 35 κύκλους, είτε στους 55 ή στους 60 κύκλους, υποχρεωτικά, ώστε να υπάρχει επαρκής απόκριση στο χώρο μέχρι εκείνο το σημείο, με χρήση των οπών ανάκλασης, διότι δεν αρκεί το μεγάφωνο για διέγερση του χώρου.
Πάμε τώρα στα "ωραία":
View attachment 381737
Παρόμοιας λογικής και τα 3 αυτά γραφήματα, με το πράσινο να είναι η μόνη λύση για μεγάλο χώρο.
Οι υπόλοιπες 2 λύσεις, είναι προφανώς με χρήση θετικού gain στην ισοστάθμιση, ώστε να δώσει μια κάπως πιο ισορροπημένη απόκριση πιο χαμηλά.
Το πρόβλημα με το θετικό gain εκεί κάτω, είναι η ισχύς και οι αντοχές του μεγαφώνου.
Ως γνωστόν, στο μπάσο έχουμε την μεγαλύτερη ποσότητα ισχύος, διότι αυτή ισοδυναμεί με το εμβαδό της κυματομορφής, και οι "αργές" κυματομορφές στις πιο χαμηλές συχνότητες έχουν μεγαλύτερο εμβαδό.
Εάν το σαμπ θέλει 100 βατ για να βγάλει στους 30 κύκλους 95 dB SPL, τότε χρειάζεται 200 βατ για να βγάλει 98 dB και 400 βατ για να βγάλει 101 dB. Ως γνωστόν, κάθε διπλασιασμός ισχύος δίνει κέρδος 3 ντεσιμπέλ.
Αυτό σημαίνει πως αν δώσουμε 6-10 dB gain στις πολύ χαμηλές συχνότητες, το έχουμε σκίσει το σαμπάκι. Θα ψοφαει πολύ εύκολα, από όλες τις απόψεις. Άρα, ναι, οκ, χρειάζεται ισοστάθμιση, αλλά θέλει πολύ συγκρατημένη χρήση, ελάχιστα (καναδυό, άντε 3 το πολύ πολύ) ντιμπί, και μόνον κατόπιν μετρήσεων.
Άρα, οι έτοιμες λύσεις EQ των ρυθμίσεων της πλάτης του σαμπ, είναι μηδενικής αξίας για όσους μπορούν να κάνουν μια μέτρηση στο χώρο τους, και να εφαρμόσουν μανιουαλι μια σεμνή ισοστάθμιση.
Για όσους δεν μπορούν να κάνουν, θέλει δοκιμές, και η πράσινη γραμμή θα είναι η μοναδική επιλογή για κάπως πιο μεγάλους χώρους.