Τελικά η ENZO δε στρίβει!!!

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Βρε luxman, τι είναι αυτά που λες; Μιλάς για dragster τώρα, που δεν ακούν στο τιμόνι γιατί σχεδόν σηκώνονται από το έδαφος μπροστά όταν ξεκινούν;
Μιλάμε για την συγκεκριμένη περίπτωση, όπου ο οδηγός (Θεός να τον κάνει) προσπαθεί να στρίψει και να πατήσει λίγο γκάζι μπας και γυρίσει, αλλά τελικά καταλαβαίνει ότι έχει πολλά χλμ και ούτε οι λαστιχάρες της Enzo δεν κολλάνε έτσι που τα κατάφερε, και πέφτει στα φρένα, που του κάνουν την κατάσταση χειρότερη!

Εσύ μιλάς για τσαρούχιασμα γκαζιού που σε αυτοκίνητα με πολλούς ίππους μπορεί, πιθανόν, να κάνει τόσο μεγάλη μεταφορά βάρους στον πίσω άξονα που να ελαφρύνει ο μπροστά και να μην στρίβει...σωστά τότε, πρέπει να αφήσουμε λίγο γκάζι για να έρθει το βάρος και στον μπροστά άξονα και να αποκτήσουμε περισσότερη πρόσφυση.

Αν είχε γίνει ότι λες στην περίπτωση αυτή, το φρενάρισμα θα έδινε την επιθυμητή μεταφορά βάρους, και θα έστριβε το αυτοκίνητο. Αλλά δεν έγινε έτσι.

Τα πετάλια τα χαϊδεύουμε, δεν τα τσαρουχώνουμε! :happy_5::happy_8:
Ακη το φρεναρισμα αμεσως μετα την υποστροφη δυναμης δεν δινει μεταφορα βαρους αλλα μπλοκαρισμα και περισσοτερη υποστροφη .

Υποστροφη δυναμης παρουσιαζεται και με ελαχιστα χιλιομετρα σε πισωκινητα αυτοκινητα . Δεν χρειαζεται να υποθετουμε dragterαδικα αυτοκινητα για το φαινομενο της υποστροφης δυναμης .

Επισης σε καθεστως μειωμενης προσφυσης , οπως βρεγμενη ασφαλτος , χαλικια , σκονη ,εμφανιζεται ακομα ευκολοτερα η υποστροφη δυναμης .
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Αλλη μια περιπτωση υποστροφης δυναμης .



Πριν πολλα χρονια , 6 το απογευμα καλοκαιρι , επιστρεφοντας προς Αθηνα , λιγο πριν την "κλασσικη" στροφη στα Λιμανακια μια Maserati Gibli (μπλε ελεκτρικ με μουσατο οδηγο) μου "επαιξε" τα φωτα για να κανει ενα γρηγορο μπασιμο .

Με 60 χλμ/ωρα "κλειστηκα" λοιπον στη εσωτερικη (του παραχωρησα ξεκαθαρα την εξωτερικη απο τις 2 λωριδες του ρευματος της καθοδου) και πατησα γκαζι !!
Ενω εγω με 80 χλμ/ωρα περιπου διεγραφα το τοξο και η Maserati διεγραφε τη στροφη στο αντιθετο ρευμα λογω υπερβολικης υποστροφης δυναμης , την οποια προσπαθουσε να "σπασει" ο μουσατος πατωντας τερμα γκαζι !!

Μολις ειδα τι τσοπανος ηταν και λογω επικειμενης μετωπικης της Maserati με αντιθετα ερχομενο Toyota Starlet εκοψα και θαυμασα την συνεχη τσοπανια του , η οποια συνεχιστηκε σ ολο το μηκος της στροφης !!!!! Αν ο εντρομος οδηγος του Starlet δεν εκανε αμεσο ελιγμο θα ειχαν συγκρουστει μετωπικα !
 

HV

Μηνύματα
3.939
Reaction score
0
Μα ποιος ειπε πως το αμαξι ανταποκριθηκε μονο του ? Τι ειναι αυτοματο με Α.Ι ???
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Έχει πολύ σημασία το πώς είναι στημένο ένα αυτοκίνητο για το πώς συμπεριφέρεται στο όριο. Οι παράγοντες είναι πολλοί, αεροδυναμική, camber, ύψος από το έδαφος, πίεση ελαστικών, κέντρο βάρους κλπ κλπ. Υποστροφή μπορεί να έχεις στο όριο (στρίβοντας) και σε πισωκίνητο. Υποστροφή ισχύος όχι. Ορίζεται μόνο για μπροστοκίνητα. Μάλιστα πολλά πισωκίνητα αγωνιστικά είναι στημένα για ελαφρά υποστροφή στο όριο, για να μπορούν οι πίσω τροχοί να βάζουν τους ίππους στο δρόμο, φεύγοντας από την στροφή.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Πάντως αν πάμε αυστηρά επιστημονικά, δεν υπάρχει υποστροφή ή υπερστροφή. Είναι στατικές καταστάσεις (ευθυγραμμισμένο οδόστρωμα, σταθερή γωνία τιμονιού, σταθερό γκάζι κλπ κλπ), που στις ρεαλιστικές περιπτώσεις δεν ισχύουν. Οι καταστάσεις που βρίσκεται ένα αυτοκίνητο εν κινήσει είναι δυναμικές, κι έτσι οι όροι αυτοί δεν αποδίδουν το τι συμβαίνει πραγματικά.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Από όσο ξέρω η υποστροφή ισχύος είναι ακριβώς το αντίθετο από την υπερστροφή ισχύος δηλαδή:

Οι τροχοί ολισθαίνουν γιατί οι κινητήριοι τροχοί υπερνικούν την πρόσφυση των ελαστικών.
Εμφανίζεται ανάλογα με τη μετάδοση της κίνησης,το στήσιμο και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου καθώς και από τον τύπο του οδοστρώματος.
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Έχει πολύ σημασία το πώς είναι στημένο ένα αυτοκίνητο για το πώς συμπεριφέρεται στο όριο. Οι παράγοντες είναι πολλοί, αεροδυναμική, camber, ύψος από το έδαφος, πίεση ελαστικών, κέντρο βάρους κλπ κλπ. Υποστροφή μπορεί να έχεις στο όριο (στρίβοντας) και σε πισωκίνητο. Υποστροφή ισχύος όχι. Ορίζεται μόνο για μπροστοκίνητα. Μάλιστα πολλά πισωκίνητα αγωνιστικά είναι στημένα για ελαφρά υποστροφή στο όριο, για να μπορούν οι πίσω τροχοί να βάζουν τους ίππους στο δρόμο, φεύγοντας από την στροφή.

Βρε Ακη τι ξεκολλα !!! Οδηγησε ενα SMART και θα καταλαβεις τι θα πει υποστροφη ισχυος . Οδηγησε ενα Σκαραβαιο , οδηγησε ενα PORSCHE κλπ κλπ :happy_4: . (ενας παρατηρητικος θα διαπιστωσει οτι τα παραπανω αυτοκινητα ειναι "πισωμηχανα" αλλα μπορω να σας πω οτι και το Α 75 μου υπο προυποθεσεις παρουσιαζει και υποστροφη ισχυος )

Ειμαι στην διαθεση σου να στο αποδειξω με
 

Μηνύματα
18.105
Reaction score
26.152
λετε το ιδιο πραμμα με αλλα λογια.
μιλατε για υποστροφη με τερμα γκαζι σε πισωκινητο. ο ενας το λεει υποστροφη ισχυος ο αλλος οχι
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Σωστός.
Luxman, έχω οδηγήσει ΟΛΑ αυτά που λες...:-D

Το Smart έχεις καταλάβει γιατί έχει λεπτότερα ελαστικά μπροστά απ'ότι πίσω;

Τέλος πάντων, όπως προείπα, αυστηρά επιστημονικά ΔΕΝ ορίζεται υποστροφή ή υπερστροφή σε δυναμικά συστήματα, οπότε άσκοπα αντιδικούμε ;-) Αν θέλεις περαιτέρω ανάλυση για αυτό, μια άλλη φορά ευχαρίστως!
:-D
 

HV

Μηνύματα
3.939
Reaction score
0
Μηπως ο Eddie οταν εχασε τον ελεγχο αντι να προσπαθησει να τον ανακτησει καθησε να σκεφτει αν επαθε Υποστροφη η Υπερστροφη ? :)
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Μηπως ο Eddie οταν εχασε τον ελεγχο αντι να προσπαθησει να τον ανακτησει καθησε να σκεφτει αν επαθε Υποστροφη η Υπερστροφη ? :)

Δεν τον εχασε γιατι δεν τον ειχε :happy_5:
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
λετε το ιδιο πραμμα με αλλα λογια.
μιλατε για υποστροφη με τερμα γκαζι σε πισωκινητο. ο ενας το λεει υποστροφη ισχυος ο αλλος οχι

Δεν χρειαζεται να εχεις τερμα γκαζι βρε !!! Ελα να οδηγησεις το SMART και θα καταλαβεις :happy_9:
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Oφείλω να διαφοροποιήσω την άποψή μου σε σχέση με αυτήν του Μαρίνου (που πολύ χαίρομαι που ανήκει στην μεγάλη οικογένεια των Alfisti):cool_4: :happy_4:

Υποστροφή ή υπερστροφή ισχύος (με απλά Ελληνικά) σημαίνει ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπαίνει σε στροφή ουδέτερα (όσο ουδέτερα βεβαίως του επιτρέπει ο σχεδιασμός του από το εργοστάσιο ή οι ρυθμίσεις των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των αναρτήσεών του) αλλά ΜΕΤΑ από βίαιο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού (το μέγεθος της βιαιότητας εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης) έχουμε κίνηση του εμπρός ή πίσω μέρους του αυτοκινήτου αντίστοιχα προς το εξωτερικό μέρος της στροφής.

Δηλ. αν μιλάμε για υποστροφή ή υπερστροφή ισχύος ΠΡΩΤΑ πατάμε γκάζι και μετά γλιστράμε.

Αυτό που εσύ περιγράφεις Μαρίνο είναι υποστροφή από μεταφορά βάρους.
Γιατί ουσιαστικά μιλάς για πισωκίνητα που (είτε από λάθος χειρισμό-βλ. οδηγός Μαζεράτι- είτε από μειωμένη πρόσφυση είτε από πολύ στενά εμπρός ελαστικά-βλ. Smart-) ΠΡΩΤΑ χάνουν την πρόσφυσή τους μπροστά και οι οδηγοί τους πατώντας γκάζι ελαφραίνουν από (προς τα πίσω αυτή τη φορά) μεταφορά βάρους το μπροστινό σύστημα και συνεπώς χάνουν ακόμα περισσότερο τιμόνι.

Δηλ. εδώ έχουμε ΠΡΩΤΑ γλιστράω και μετά γκαζώνω (επιβαρύνοντας την ήδη επιβαρημένη κατάσταση)

ΚΑΘΕ αυτοκίνητο μπορεί να είναι υποστροφικό.
Ανεξάρτητα αν αυτό είναι πισωκίνητο, μπροσθιοκίνητο ή τετρακίνητο.
Συνήθως από λάθος του οδηγού (έντονο φρενάρισμα πχ και ταυτόχρονα στρίψιμο ή χαμηλότερη πίεση ελαστικών μπροστά σε σχέση με τα πίσω κ.ο.κ) είτε από υπερβάλλοντα ζήλο της κατασκευάστριας εταιρίας που σε μια (ανέλπιδα) προσπάθεια να σώσει κάθε κουλό οδηγό δίνει υποστροφικό χαρακτήρα στα αυτοκίνητά της (γιατί ο χέστης οδηγός που θα το παρακάνει απλά θα σηκώσει το πόδι από το γκάζι και όντως θα μειωθεί η υποστροφή).
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.864
Μηνύματα
3.065.523
Members
38.625
Νεότερο μέλος
teamwork
Top