BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Αν σου πω ότι ακόμα και το ματ που τοποθετείται ανάμεσα στο δίσκο και το πλατό κάνει διαφορά θα σου φανεί παράξενο?

Η πλάκα με το βινύλιο είναι και σε αυτόν το τομέα.

Ότι και να κάνεις-πειράξεις αλλάζει ο ήχος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.906
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατον να στήσει κανείς 2 πικάπ ιδίου κοστολογίου το ένα να είναι DD και το άλλο BD και όντας όλων των άλλων συνιστωσών ίδιων η ανάλογων, να βγει ασφαλές συμπέρασμα.
,,,:602::444::607:
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Αν σου πω ότι ακόμα και το ματ που τοποθετείται ανάμεσα στο δίσκο και το πλατό κάνει διαφορά θα σου φανεί παράξενο?
οχι βεβαια, γιατι ετσι ειναι.
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Και για να επανέλθω και λίγο στο θέμα, διαλέγω ηχητικά με τα χίλια :142: belt drive, γιατί πέραν κάποιου ορίου ενός πλατώ μάζας και για να εκριβολογώ, πιο σωστα θα έλεγα κάποιου ορίου ροπής αδρανείας (με όποιο τρόπο μπορεί αυτό να επιτευχθεί...), το DD δεν μπορεί να ανταποκριθει...

Και εννοείται επίσης ότι το γεγονός ότι το BD θέλει λίγο περισσότερο συντήρηση δεν είναι επιχείρημα (για μένα...) για την επιλογή μου...
 

Μηνύματα
804
Reaction score
181
Το να ρίχνεις δυο, τρις σταγόνες λάδι μια φορά το χρόνο δεν είναι και τόσο σπουδαίο.
Και οι ιμάντες δεν είναι μεγάλο έξοδο για το χρονικό διάστημα που απαιτούν αντικατάσταση.
Εντάξει.
Για όλα τ' άλλα όμως...
(άσχετα αν δεν βρίσκονται εύκολα ιμάντες ούτε για ντούαλ.)
Που όταν "αρπάζανε" τα πηγάδια και τα ρουλεμάν ... ήτανε το πικάπ πρακτικά για πέταμα?
Αλλά πόσοι από τους κατόχους νομίζεις ότι το καταλάβαιναν...

Επαγωγικά μοτέρ και αψηκτροι κινητήρες.
Όλα τα μπομπίνια τέτοια φορούσαν και θα δούλευαν ακόμα αν δεν χαλούσαν οι ιμάντες τους...
Τι να λέμε τώρα.

Το πικάπ που έχω τώρα είναι τριάντα χρονών το προστυχο.
Αμα ήταν BD μάλλον δεν θα υπήρχε... εδώ και 15 χρόνια.
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Που όταν "αρπάζανε" τα πηγάδια και τα ρουλεμάν ... ήτανε το πικάπ πρακτικά για πέταμα?
Αλλά πόσοι από τους κατόχους νομίζεις ότι το καταλάβαιναν...
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Εγώ το έκανα 4 φορές στο παρελθόν ...

Αντε κε Τσαντουλή μας που χαθήκατε πάλι? :139:
Αναμένουμε τις εμπειρίες σας (βρε μπας και έχετε και άλλη κόρη της παντρειάς??? :142: )
Δεν χάθηκα ! Σκοπός του thread ήταν η κατάθεση απόψεων από όσο γίνεται περισσότερους φίλους .Δεν ήταν απλά η "ανάρτηση" των δικών μου απόψεων-εμπειριών.
Ευκαιρίας δοθείσης , να διευκρινίσω ότι θεωρώ δεδομένο ότι τα καλά belt drive πικάπ κάνουν την δουλειά τους θαυμάσια. Το ζητούμενο είναι αν μπορούν προσεγμένες direct drive υλοποιήσεις να δώσουν ανάλογα αποτελέσματα......
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Βρε Βασίλη, ο τρόπος μετάδοσης της κίνησης σχετίζεται με την ποιοτική απόδοση, στο μέτρο που αυτός επηρεάζει μηχανικά τη λειτουργία ενός πικάπ. Από τη στιγμή που θα λυθούν τα προβλήματα που καθένας τους δημιουργεί, ένα πικάπ μπορεί να έχει εξαιρετική απόδοση, είτε με ιμάντα είτε με άμεση οδήγηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.906
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

η "δουλειά" του πλατό δεν είναι οι "χροιές".
Η δουλειά του πλατό είναι απλή και συγκεκριμένη: είναι να γυρνάει το δίσκο βινυλίου με σταθερή ταχύτητα και χωρίς κραδασμούς. Τέλος.


από τεχνικής σκοπιάς 2 προβλήματα υπάρχουν:

1. η μετάδοση κραδασμών από το μοτέρ στο πλατό και κατά συνέπεια στο δίσκο και κατά συνέπεια στην ακίδα της κεφαλής, και η "ερμήνευση" αυτών των κραδασμών από την κεφαλή ως μεταβολές τάσης στην έξοδό της, μαζί με το χρήσιμο σήμα audio.

2. η σταθερότητα περιστροφής του μοτέρ και η μετάδοση τυχόν μικρο-σκαλοπατιών κίνησης περιστροφής του μοτέρ προς το πλατό.

το πικάπ με ιμάντα έχει εκ πρώτης όψης πλεονέκτημα και στα δυό.
διότι η ελαστικότητα του ιμάντα (ή/και σε συνδυασμό με τον χαλαρό -όχι απόλυτο τρόπο σύνδεσης ιμάντα πλατό) αποτελεί φραγμό και στη μετάδοση κραδασμών και στη μετάδοση μικροανωμαλιών ταχύτητας περιστροφής προς το πλατό.

ταυτόχρονα, η πολύ μεγάλη μάζα του πλατό λόγω αδράνειας απορροφά πλήρως τις μικροδιαφορές ταχύτητας περιστροφής του μοτέρ, ενώ και πάλι μέσω αδρανείας αποσβένει ικανοποιητικά τους όποιους μηχανικούς κραδασμούς του μοτέρ που θα καταφέρουν να περάσουν από τον "φραγμό" του ιμάντα.

Από την άλλη, ένα στιβαρό direct-drive με μοτέρ χωρίς κραδασμούς δεν έχει θεωρητικά κανένα πρόβλημα, κι αν η μάζα του πλατό είναι σημαντική έχει τα ίδια πλεονεκτήματα.

θεωρώ ότι είναι πιο φτηνό να κάνεις ένα πλατό με ιμάντα να δουλεύει αξιοπρεπώς, διότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις πιο φτηνά μοτέρ, ενώ το βάρος του πλατό δεν μεταφράζεται σε ίδιο βάρος σε χρυσές λίρες, είναι φτηνά τα πολλά κιλά.

αντίθετα, ένα αξιοπρεπές direct-drive είναι αντικειμενικα πιο απαιτητικό σε ποιότητα μοτέρ και για λόγους κραδασμών και για λόγους ακρίβειας περιστροφής ή/και τρόπου μετάδοσης περιστροφής, αλλά και κατασκευαστικα για το μοτερ, διότι στον ιμάντα μπορεί να στροφάρει στο κενό το μοτέρ χωρίς να χαλάει, μέχρι το βαρύ πλατό να πάρειτις σωστές στροφές, αλλά στο direct drive αυτό απαιτεί άλλη τεχνολογία κατασκευής.
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Τώρα το θρεντ - νήμα - τοπικ... ήρθε στα ίσα του! :136::119:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.906
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Τώρα το θρεντ - νήμα - τοπικ... ήρθε στα ίσα του!
αν κάνω λάθη, παρακαλώ διορθώστε με...

εγώ περαστικός ήμουν και είπα να πω το μακρύ μου και το κοντό μου, άλλοι ξέρουν αλλά δε βλέπω να γράφουν....
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Μωρε, πολύ καλά τα λες κε Κωσταυτιά μου (ουπς... συγνώμη για το κε...)

Μακάρι να τα 'λεγα κι εγώ τόσο καλά για τα ψηφιακά... :143:
 

Μηνύματα
1.924
Reaction score
1.077
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

αντίθετα, ένα αξιοπρεπές direct-drive [STYLE="inquote"]είναι αντικειμενικα πιο απαιτητικό σε ποιότητα μοτέρ και για λόγους κραδασμών και για λόγους ακρίβειας περιστροφής ή/και τρόπου μετάδοσης περιστροφής[/STYLE], αλλά και κατασκευαστικα για το μοτερ, διότι στον ιμάντα μπορεί να στροφάρει στο κενό το μοτέρ χωρίς να χαλάει, μέχρι το βαρύ πλατό να πάρειτις σωστές στροφές, αλλά στο direct drive αυτό απαιτεί άλλη τεχνολογία κατασκευής.
correcto mundo:144:.

ποιο το πρόβλημα κατασκευαστικά στα DD;
το μοτέρ θα είναι
α) γαϊδουροϊδές για να κουνήσει μεγάλης μάζας πλατό, οπότε κραδασμοί θα υπάρχουν σε κάποια ακουστική (χαμηλή σχετικά) συχνότητα. Θα πρέπει να έχει κύκλωμα ομαλής εκκίνησης, αλλά αυτό υλοποιείται σχεδόν πάντα σε ηλεκτρονικό τμήμα και είναι φτηνό σχετικά. Η τροφοδοσία θα γίνεται με AC (όχι απαραίτητα 50/100Hz) ή DC. Φθορές στα ρουλεμάν ή μεταβολές κατά την αντίσταση που παρουσιάζει το παλτό κατά την κίνηση του, θα έχουν μεταβολή στο ρυθμό περιστροφής (θα υπάρχει ενεργή διόρθωση στροφών με ηλεκτρονικό έλεγχο, αλλά πάντα υπάρχει καθυστέρηση μέχρι την διόρθωση).
β) βηματικός κινητήρας (όπως αυτοί που κινούν τα cd/dvd/σκληρους δίσκους). Οι βηματικοί κινητήρες έχουν πολύ μεγάλη ροπή εκκίνησης σε σχέση με τους ac/dc. Η ταχύτητα περιστροφής (RPM) είναι πλήρως ελεγχόμενη από το ηλεκτρονικό κύκλωμα και ανεπηρέαστη από διαφορές στην αντίσταση περιστροφής που προκαλεί το φορτίο (πλατό).
Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα στις χαμηλές στροφές περιστροφής: λόγω της βηματικής οδήγησης (σκεφτείτε το σαν παλμούς περιστροφής λίγων μοιρών μόνο, οι οποίοι επαναλαμβάνονται) η γωνιακή ταχύτητα έχει διακυμάνσεις.

Να αναφέρω ότι στους "εικονοθέτες", οι οποίοι είναι μηχανές που θέλουμε κίνηση ακριβείας για εγγραφή φίλμ με ανάλυση 3600 σημεία/ίντσα όπου θέλουμε πλήρη επαναληπτικότητα και σταθερότατη γωνιακή ταχύτητα του κυλίνδρου περιστροφής του φίλμ, έχουμε βηματικό κινητήρα με μειωτή ιμάντΕΣ (πληθυντικός). Δηλαδή κινητήρα ο οποίος κινεί μέσω ιμάντα τροχαλία μεγάλης διαμέτρου (1η μείωση στροφών) και συχνά μετά με δεύτερη μείωση (με ιμάντα ξανά) έχουμε κίνηση του κυλίνδρου περιστροφής του φιλμ. Σε φτηνότερες μηχανές έχουμε διαίρεση στροφών με γρανάζια (κάτι σαν DD), αλλά οι μηχανές αυτές (χωρίς ιμάντα) ΔΕΝ έχουν την επαγγελματική επαναληπτικότητα των ιμάντων. Οι μηχανές αυτές κάνουν αρκετές χιλιάδες ευρόπουλα και το 90% της δουλειάς τους είναι να έχουν σταθερή γωνιακή ταχυτητα στον κύλινδρο αυτό.

Σε μεγάλους ρυθμούς περιστροφής το φαινόμενο πρακτικά δεν υπάρχει.

Αναφέρθηκα μόνο στην τεχνική/κατασκευαστική πλευρά του θέματος μόνο.
Τα συμπεράσματα δικά σας!
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Ε, ρε μανία με τα βηματικά μοτέρ! Μπρε αγόρι μ', ούτε οι σκληροί δίσκοι, ούτε τα πικάπ κινούνται με βηματικό μοτέρ, και ούτε υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο, τουναντίον μάλιστα. Κι ούτε χρειάζεται βαρύ πλατώ για πικάπ άμεσης οδήγησης. Δεν είναι απαραίτητο. Μπααααααα... :114:
 

Μηνύματα
1.924
Reaction score
1.077
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Με τον ίδιο τρόπο δεν οδηγούνται :116:; η ορολογία Spindle Motor έχει να κάνει με το feedback (closedloop).
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Νταξ, και όλα τα μοτέρ ηλεκτρικά είναι, αλλά δεν είναι όοοοοοολα high end. Άλλα έχουν διαφορές με αλλαγή του καλωδίου, άλλα όχι. Μη τα ισοπεδώνουμε όλα... :114:

Τέλος πάντων, από τότε που η Conner έβγαλε τον πρώτο δίσκο με vca, τα στέππερ δεν μας χρειάζονται εκεί. Είναι για άλλες δουλειές. Ντροπ ε βλέφαρ χήαρ...
 

Μηνύματα
1.924
Reaction score
1.077
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

κύκλωμα οδήγησης (παλμικό φυσικά)

εξομοίωση με προγραμματιστικό τρόπο (software) σε υψηλό ρυθμό περιστροφής


Άποψη μου είναι ότι σε μικρότερες ταχύτητες η ανάδραση (και διόρθωση) παρουσιάζει μεγαλύτερες διακυμάνσεις.

--------
Για τη μάζα: αν το πλατό δεν έχει μάζα και συνεπώς αδράνεια, δεν θα επειρεάζεται απο τους κραδασμούς που θα έχουν οι μη επίπεδοι δίσκοι (ειδικά αν δεν υπάρχει clamp συσφιξης);

ΥΓ. φυσικά για όλα φταίει το καλώδιο ρεύματος!
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

IMHO.

Καλύτερα ...
βαρύ πλατώ και φτηνό μοτερ με μικρης διαμέτρου spindle,
παρά ...
ελαφρύ πλατώ και ακριβό μοτερ (εννοώ, αυτοελεγχόμενο με ενσωματωμένο στροβοσκόπιο και τα τοιαύτα...).

Και ας το ξεκινάς και με το χεράκι σου, μέχρι να πχιάσει τις στροφές...

Αυτά για τα BD...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ρε συ εξήγαμε κάτι τις. Αφτνοί που αφήνουν το πλατώ 'τς να γυρνοβολάει όλη μέρα γιατί το κάνουν;

...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Ρε συ εξήγαμε κάτι τις. Αφτνοί που αφήνουν το πλατώ 'τς να γυρνοβολάει όλη μέρα γιατί το κάνουν;
Αυτό κατά την γνώμη μου ΔΕΝ χρειάζεται. Απλά χρειάζεται οπωσδήποτε στο τροφοδοτικό να υπάρχει μικρο-ρύθμιση στροφών.

Αφού πιάσει στροφές το πλατώ, μετά 1-2 λεπτά κάνεις την μικρο-ρύθμιση με τη βοήθεια στροβοσκοπίου και είσαι ΟΚ.

Δεν αποκλείονται βέβαια και εξαιρέσεις σε ειδικές κατασκευές αλλά ο γενικός κανόνας για βαριά πλατώ είναι αυτός...

Το θέμα δεν είναι τόσο η απόλυτη γωνιακή ταχύτητα (33,33333 RPM... :142::143:) όσο η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗ της γωνιακής ταχύτητας (κι ας είναι 33,31 RPM).

Το αυτί τις διακυμάνσεις της γωνιακής ταχύτητας "ακούει" περισσότερο και όχι την απόλυτη ταχύτητα (ντάξ δεν είπαμε να ξεφεύγει πολύ - ειδικά στο βιολί αυτό ακούγεται)

Όταν έχεις διακυμάνσεις γωνιακής ταχύτητας σε ισχυρές διαμορφώσεις του αυλακιού, έχεις έλλειψη δυναμικών και όταν έχεις γενικά διακυμάνσεις γωνιακής ταχύτητας έχεις "βρωμιά" στο ακουστικο φάσμα και προβλήματα στη ροή και στο τεμπο της μουσικής...
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.867
Μηνύματα
3.031.399
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top