BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Ρε συ εξήγαμε κάτι τις. Αφτνοί που αφήνουν το πλατώ 'τς να γυρνοβολάει όλη μέρα γιατί το κάνουν;

...
Μπας και ζαλιστεί και παίξει καλά:138::138::138:
 

Μηνύματα
170
Reaction score
3
Απάντηση: Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Ρε συ εξήγαμε κάτι τις. Αφτνοί που αφήνουν το πλατώ 'τς να γυρνοβολάει όλη μέρα γιατί το κάνουν;

...
έχουν που έχουν χαλάσει μία περιουσία,,,ας την αξιοποιούνε όλο το 24ώρο:602:


Πέτρο, η δική μου απάντηση είναι καλύτερη:143:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ελάτε βρε παιδιά... Κι εγώ που νόμιζα πως είναι μέρος της διαδικασίας - ιεροτελεστείας για να ακούς πραγματικά αληθινή "αναλογική" μουσική και να βρεις έτσι την ευτυχία. (Τι πίνω;). :138:

...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση: Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Ελάτε βρε παιδιά... Κι εγώ που νόμιζα πως είναι μέρος της διαδικασίας - ιεροτελεστείας για να ακούς πραγματικά αληθινή "αναλογική" μουσική και να βρεις έτσι την ευτυχία. (Τι πίνω;). :138:

...
To...αμείλικτο νερό:137:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Να ένας τόρνος της Scully. The american way of cutting. Διακρίνεται ο μειωτήρας στροφών δύο σταδίων.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Φυσικά, δεν είναι high end, δεν πατάει σε ακίδες, αλλά σε κάτι ρυθμιζόμενα πόδια της πλάκας, σαν αυτά που φοράνε οι πλεκτομηχανές. Ντροπής πράματα, τς, τς, τς...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

το λαμπατέρ από πάνω το το έχει? για να βλέπουν αν κάνει μ@λ@κίες?

πω πω τεχνολογία ρε συ...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!



Να και το μοτέρ των τόρνων της Neumann, ανοιγμένο. Δανέζικης κατασκευής, τριφασικό, και σε δύο εκδόσεις, για 50 και 60Hz. Μπορούσε να δουλέψει και με μονοφασικό ρεύμα, τροποποιημένο με ολισθητή φάσης, ώστε να παίρνουν ρεύμα και οι τρεις οπλισμοί με διαφορά φάσης 120 μοίρες. Με το κατάλληλο κοπμπλάρισμα μπορούσε να γυρίζει στις τρεις στάνταρ ταχύτητες, καθώς και στις αντίστοιχες μισές, (16 2/3, 22 1/2 και 39 στροφές). Για να ξεκινήσει χρειαζόταν ένας πρόσθετος, ομοαξονικός κινητήρας. Στο επάνω μέρος διακρίνεται η βάση του, πάνω στην οποία ήταν βιδωμένο με ενδιάμεση ελαστική απόσβεση κραδασμών. Pretty cool, huh?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.936
Reaction score
22.991
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!



O κινητήρας του SL1200 MKII. Σύγχρονος 12πολικός. Το πλατώ σφηνώνει πάνω στον μπρούτζινο κώνο του άξονα, και δεν είναι βαρύ, έχει μικρή ροπή αδρανείας, και έτσι η περιστροφή σταθεροποιείται πολύ γρήγορα, σε 1/4 στροφής. Η πλακέτα φιλοξενεί το PLL.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

...και δεν είναι βαρύ, έχει μικρή ροπή αδρανείας...
αντέχει να του βάλεις ένα βαρύ? καμιά 10-αριά κιλά δηλαδή, όχι τρομερά πράματα.

δε θα ξεκινάει σε 1/4 της στροφής βέβαια, αλλά πιθανά να είναι ακόμα πιο καλό...
 

Μηνύματα
1.924
Reaction score
1.077
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Αν δεν κάνω λάθος, στους τόρνους αναγκαστικα βάζαν ιμάντες (λειτουργούσε ως συμπλέκτης σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και στο ξεκίνημα). Γι'αυτο και οι μειωτήρες στη φωτό είναι με ιμάντα.

εδω ο εικονοθέτης που δούλευε αθηναϊκός δημοσιογραφικός όμιλος με την καλύτερη δυνατή επαναληψιμότητα. Είναι και high-end:116: (μη βαράτε, έτσι λέει στην 1η σελίδα! :114:).

Σελίδα 3, ο main roller είναι ο κύριος κύλινδρος που οδηγείται απο ιμάντα (οι front slack/rear slack είναι για να μην ασχολείται ο κύλινδρος με το βάρος του φίλμ και να έχει πάντα σταθερο φορτίο).
Ταχύτητα περιστροφής έως 20 στροφές το λεπτό.
 

Μηνύματα
1.924
Reaction score
1.077
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Να και ένας (ψηφιακός :116:) τρόπος για την μείωση της μεταβολής γωνιακής ταχύτητας (μέσα στην ίδια περιστροφή).
Δηλαδή αυτοί εχουν σχεδιάσει software που προσπαθεί να προλάβει το στιγμιαίο variation στην ταχύτητα περιστροφής μέσα στις 360 μοιρες περιστροφής (γιατι στο να έχουμε 33,3... δεν είναι δύσκολο πρόβλημα με καμία μέθοδο οδήγησης).
H βιομηχανία έχει ασχοληθεί αρκετά με το θέμα, αλλά δεν δίνει high-end λύσεις (μάλον δεν θα ξέραν ότι πρέπει να αλλάξουν το καλώδιο ή ότι έπρεπε να βάλουν κέρμα 20 δραχμών κάτω απο τις ακίδες και όχι του 1 ευρώ :144:)

Ο τρόπος είναι αποθηκεύοντας τις μεταβολές που έρχονται απο τους αισθητήρες θέσης (όσο μεγαλύτερη ανάλυση έχουν αυτοί τόσο καλύτερα) και μεταβάλοντας την κυματομορφή (ημίτονο, τετράγωνο ή ότι άλλο) πριν συμβεί η μεταβολή, ωστε να την προλάβει αυτή να επιρεάσει την στιγμιαία ταχύτητα.

Βέβαια το πόσο ακουστά είναι όλα αυτά είναι ένα θέμα.
Η χρησιμότητα ενος πλατό σήμερα είναι δεύτερο θέμα.
Η επάρκεια ποιοτικών δίσκων σήμερα είναι τρίτο θέμα.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Προτού καταγράψω προσωπικές εμπειρίες σχετικές με το παρόν thread , θεωρώ σκόπιμο να καταθέσω κάποιες απλές σκέψεις :
1) Συμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα ( Κόγια ) όσον αφορά στα παρακάτω :

Βρε Βασίλη, ο τρόπος μετάδοσης της κίνησης σχετίζεται με την ποιοτική απόδοση, στο μέτρο που αυτός επηρεάζει μηχανικά τη λειτουργία ενός πικάπ. Από τη στιγμή που θα λυθούν τα προβλήματα που καθένας τους δημιουργεί, ένα πικάπ μπορεί να έχει εξαιρετική απόδοση, είτε με ιμάντα είτε με άμεση οδήγηση.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

2) Προφανώς συμφωνώ επίσης με τον Κώστα (EAR) όσον αφορά στα εξής:

η "δουλειά" του πλατό δεν είναι οι "χροιές".
Η δουλειά του πλατό είναι απλή και συγκεκριμένη: είναι να γυρνάει το δίσκο βινυλίου με σταθερή ταχύτητα και χωρίς κραδασμούς. Τέλος.


από τεχνικής σκοπιάς 2 προβλήματα υπάρχουν:

1. η μετάδοση κραδασμών από το μοτέρ στο πλατό και κατά συνέπεια στο δίσκο και κατά συνέπεια στην ακίδα της κεφαλής, και η "ερμήνευση" αυτών των κραδασμών από την κεφαλή ως μεταβολές τάσης στην έξοδό της, μαζί με το χρήσιμο σήμα audio.

2. η σταθερότητα περιστροφής του μοτέρ και η μετάδοση τυχόν μικρο-σκαλοπατιών κίνησης περιστροφής του μοτέρ προς το πλατό.

το πικάπ με ιμάντα έχει εκ πρώτης όψης πλεονέκτημα και στα δυό.
διότι η ελαστικότητα του ιμάντα (ή/και σε συνδυασμό με τον χαλαρό -όχι απόλυτο τρόπο σύνδεσης ιμάντα πλατό) αποτελεί φραγμό και στη μετάδοση κραδασμών και στη μετάδοση μικροανωμαλιών ταχύτητας περιστροφής προς το πλατό.

ταυτόχρονα, η πολύ μεγάλη μάζα του πλατό λόγω αδράνειας απορροφά πλήρως τις μικροδιαφορές ταχύτητας περιστροφής του μοτέρ, ενώ και πάλι μέσω αδρανείας αποσβένει ικανοποιητικά τους όποιους μηχανικούς κραδασμούς του μοτέρ που θα καταφέρουν να περάσουν από τον "φραγμό" του ιμάντα.

Από την άλλη, ένα στιβαρό direct-drive με μοτέρ χωρίς κραδασμούς δεν έχει θεωρητικά κανένα πρόβλημα, κι αν η μάζα του πλατό είναι σημαντική έχει τα ίδια πλεονεκτήματα.

θεωρώ ότι είναι πιο φτηνό να κάνεις ένα πλατό με ιμάντα να δουλεύει αξιοπρεπώς, διότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις πιο φτηνά μοτέρ, ενώ το βάρος του πλατό δεν μεταφράζεται σε ίδιο βάρος σε χρυσές λίρες, είναι φτηνά τα πολλά κιλά.

αντίθετα, ένα αξιοπρεπές direct-drive είναι αντικειμενικα πιο απαιτητικό σε ποιότητα μοτέρ και για λόγους κραδασμών και για λόγους ακρίβειας περιστροφής ή/και τρόπου μετάδοσης περιστροφής, αλλά και κατασκευαστικα για το μοτερ, διότι στον ιμάντα μπορεί να στροφάρει στο κενό το μοτέρ χωρίς να χαλάει, μέχρι το βαρύ πλατό να πάρειτις σωστές στροφές, αλλά στο direct drive αυτό απαιτεί άλλη τεχνολογία κατασκευής.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

3) Οι συνήθως χρησιμοποιούμενες μεγάλες μάζες και η σύζευξη μοτέρ και πλατό που είναι συνυφασμένες με την belt drive φιλοσοφία αποσκοπούν στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων που έχουν καταγραφεί επαρκέστατα από φίλους στο παρόν νήμα.. Οι ίδιοι στόχοι όμως μπορούν να υλοποιηθούν τέλεια στις direct drive κατασκευές χρησιμοποιώντας την κατάλληλη τεχνολογία. Αυτή όμως απαιτεί υλικοτεχνική υποδομή και δυνατότητες που δεν μπορεί να υφίστανται σε μια μικρή βιοτεχνία. Έτσι κατ ανάγκη κορυφαίες υλοποιήσεις άμεσης οδήγησης κατασκεύασαν μόνο μεγάλες Ευρωπαικές και κυρίως Γιαπωνέζικες εταιρίες . Απαιτούνται για παράδειγμα καταπληκτικά μοτέρ αυτής της μορφής









και ηλεκτρονική υποστήριξη αυτού του επιπέδου.





Και βέβαια αυτά μπορούσε να τα υλοποιήσει μόνο μια PIONEER ή μια MICRO SEIKI (ενδεικτικά τα ονόματα) και επουδενί μια LINN (επίσης ενδεικτικό το όνομα).
 

Μηνύματα
14.056
Reaction score
11.755
Με αφορμη την παραπανω εικονα, που δειχνει ενα πικαπ με βραχιονα παραλληλης μετατωπισης, θεωρω (προσωπικη και μονο αποψη) οτι ΜΟΝΟ με πικαπ με βραχιονα παραλληλης μετατωπισης θα επρεπε να ακουν αυτοι που ακουν βινυλια.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

4) Η διάχυτη φιλολογία όμως ανάμεσα στους χαιεντάδικους κύκλους για την ανυπαρξία δυνατοτήτων π.χ. ανάρτησης ή συστήματος «υποπίεσης» έχουν βάση ;;;; Καμία απολύτως ! Οι αποδείξεις είναι πολλές και μη επιδεχόμενες αμφισβήτηση …. Καραμπινάτο παράδειγμα το κάτωθι:


τι κρύβεται μέσα σε αυτό τον άμεσης οδήγησης μύθο;;;





κρύβεται αυτό!


 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Στην πράξη τώρα :
Ακολούθησα το «αξίωμα» της απόλυτης υπεροχής της ιμαντοκίνησης για πολλά χρόνια. Οι απόψεις του Θόδωρου (Σπίνουλα) και των reviewers–guruτων ευαγγελίων του εγγλέζικου ειδικού τύπου ήταν για μένα θέσφατα. Αγόρασα πάρα πολλά πικάπ και δοκίμασα ακόμη περισσότερα. Το πρώτο πολύ σοβαρό που αγόρασα (είχαν προηγηθεί κάποια υποδεέστερα) ήταν το ARISTON RD 11 SUPERIOR.

 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

. Γρήγορα το αντικατέστησα με ένα LINN SONDEK LP 12 (παρασυρμένος από το κλίμα της εποχής. Αποδείχτηκε στην πράξη ότι τα έξοδα της τράμπας δεν άξιζαν τον κόπο). Το LINN διαδέχτηκε ένα PINK TRIANGLE PT II. Τότε ένας φίλος μου έφερε ένα πικαπ BENZ direct drive με παράλληλης μετατόπισης βραχίονα. Οι παλιοί θυμούνται ότι αυτό αποτελούσε προϊόν παρέμβασης της BENZ πάνω στο παρόμοιο προϊόν της REVOX. Μεταφέροντας την κεφαλή από το PINK στο BENZ δέχτηκα την πρώτη έκπληξη.
Ο ήχος ήταν πανομοιότυπος . Ανάλαφρος , γρήγορος με εντυπωσιακή λεπτομέρεια και ποιότητα ήχου. Εκεί άρχισαν οι πρώτοι προβληματισμοί.

 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Δεν διήρκεσαν όμως για πολύ. Ο λόγος ήταν ότι αγόρασα το LUXMAN PD 300 . Μια καταπληκτική κατασκευή που είχε αναγκαστεί να την αποδεχτεί ακόμη και ο εθνικά πολωμένος – πουλημένος εγγλέζικος ειδικός τύπος . Ο ήχος και με τον SME V και ειδικά με τον AIR TANGENT ήταν μαγικός.
Μέχρι να ανακαλύψω ότι η αναρρόφηση του αέρα κάτω από τον δίσκο (μέσω της ενσωματωμένης αντλίας )και η συνεπαγόμενη επιπεδοποίηση του δίσκου μαζί με την τεράστια δύναμη ενσωμάτωσης του δίσκου πάνω στο πλατό μου κατέστρεψε την μισή δισκοθήκη.





 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.866
Μηνύματα
3.031.331
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top