Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.914
Reaction score
22.941
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Έλα ρε, η τονικότητα καθορίζεται κεντρικά, είναι δουλειά της κονσόλας, μη τρελαθούμε τώρα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.189
Reaction score
143.739
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

το ηχείο παίζει φλατ κι αν ο χώρος βάλει το "κατιτί" του, έχει το ίδιο το ηχείο τη δυνατότητα να το διορθώσει.

τι άλλο να θες απ'τη ζωή σου.....
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.914
Reaction score
22.941
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

το ηχείο παίζει φλατ κι αν ο χώρος βάλει το "κατιτί" του, έχει το ίδιο το ηχείο τη δυνατότητα να το διορθώσει.

τι άλλο να θες απ'τη ζωή σου.....
Ηχείο φλατ και τον έλεγχο στην κονσόλα. Τόσο περίεργο είναι; Βάζω Frederick Fennel και όλα είναι εντάξει. Βάζω καπάκι κάτι άλλο πιο παλιό, και τα πιατίνια είναι χαμένα στην άβυσσο της απωλεσθείσας παραμένουσας μαγνήτισης. Θα τρέχω ένα - ένα στα ηχεία να ανεβάσω τα πρίμα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.189
Reaction score
143.739
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ηχείο φλατ και τον έλεγχο στην κονσόλα. Τόσο περίεργο είναι; Βάζω Frederick Fennel και όλα είναι εντάξει. Βάζω καπάκι κάτι άλλο πιο παλιό, και τα πιατίνια είναι χαμένα στην άβυσσο της απωλεσθείσας παραμένουσας μαγνήτισης. Θα τρέχω ένα - ένα στα ηχεία να ανεβάσω τα πρίμα;
για το θέμα ηχογράφησης, εμείς εδώ στα βόρεια, αμα τα βρούμε έτσι μπαστούνια όπως τα περιγράφεις, ή δε δίνουμε σημασία (χαλαρά), ή ρίχνουμε άμα λάχει κι ένα πουσάρισμα στα εκουαλάιζερ του φούμπαρ...

έτσι κι αλλιώς, σκληρός δίσκος παίζει....:126:

για το θέμα χώρου όμως, με γενικό μπούσουλα ένα θόρυβο σι ροζάκι, το εν λόγω ηχείο έχει ετοιμοπόλεμα τα κολπάκια του...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

αφού το έγραψα βρε!

G = 13.8 x V / 4 x π x c x d2 x T,
όπου V είναι ο όγκος του δωματίου σε m3, T ο χρόνος αντήχησης σε sec, d η απόσταση του ακροατή από την ορχήστρα σε m, π=3.14159... και c η ταχύτητα του ήχου.
Ναι αλλά δεν μου διευκρίνισες το c ταχύτητα του ήχου σε πχιό μέσον?

Στον αέρα η στο νερό? (π.χ. σε ενυδρείο και με... βατραχοπέδιλα? :138: )
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ναι αλλά δεν μου διευκρίνισες το c ταχύτητα του ήχου σε πχιό μέσον?

Στον αέρα η στο νερό? (π.χ. σε ενυδρείο και με... βατραχοπέδιλα? :138: )
Προσπαθείς να υπολογίσεις πώς πάν τα πράματα στο σπίτι του φίλου σου ε????Μήν ανησυχείς....Λόγω της διαμόρφωσης του σαλονιού του(μεγάλα κενά γύρω απο τα ηχεία) δέν θα έχει πρόβλημα πολλών ανακλάσεων.Ίσως το πάτωμα και το νταβάνι δημιουργούν μερικά προβλήματα...
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Να μπερδέψω λίγο τα πράγματα?

Τα μουσικά όργανα και οι φυσικές ηχητικές πηγές έχουν σχεδόν ισοκατευθυντική ακτινοβολία. Λόγω όμως της παραγόμενης λοβοποίησης της ακτινοβολίας από τα περισσότερα ηχεία (και όχι μόνο), το ανθρώπινο σύστημα ακοής αναγνωρίζει υποσυνείδητα την τεχνητή προέλευση του παραγόμενου ήχου (ψυχοακουστικό φαινόμενο).

Σε αντίθεση λοιπόν με ότι κάνουν τα studio monitors (και όχι μόνον), υπάρχουν αρκετοί κατασκευαστές ηχείων με σχεδόν ομοιόμορφη και ευρεία διασπορά του ήχου στις τρεις διαστάσεις του χώρου προς όλες τις κατευθύνσεις, σε μία προσπάθεια προσέγγισης της θεωρητικής ‘σημειακής πηγής’ (point source). Παραδείγματα υλοποιήσεων υπάρχουν από αρκετούς και αξιόλογους κατασκευαστές.

Just to name a few:

http://shahinianacoustics.com/

http://www.genesisloudspeakers.com/g5series.html

http://www.vonschweikert.com/

http://www.mbl-usa.com/Browse.aspx/392/Speakers

http://www.miragespeakers.com/na-en/products/om-design/

Μπορώ να σας βρω πολλούς ακόμη (αλλά βαριέμαι).

Η ευρεία διασπορά ενός ηχείου μειώνει κατά κάποιο τρόπο την ανάγκη καθήλωσης του ακροατή σε μία συγκεκριμένη θέση βέλτιστης ακρόασης (sweet spot), απαιτεί όμως ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτηση στο χώρο, ώστε να μην εμφανίζονται έντονες πρώιμες ανακλάσεις από τους γύρω τοίχους.
 

Μηνύματα
1.648
Reaction score
141
Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ναι αλλά δεν μου διευκρίνισες το c ταχύτητα του ήχου σε πχιό μέσον?

Στον αέρα η στο νερό? (π.χ. σε ενυδρείο και με... βατραχοπέδιλα? :138: )
στη θαλασσα.:137:
 


Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

στη θαλασσα.:137:
Καλά γέλα...,νομίζεις δηλαδή ότι είναι το ίδιο ;

"Αέρα"..., τι αέρα ;
Άλλος ο αέρας της Εκάλης και άλλος της Κυψέλης... :138:

Εδώ μιλάμε πήγα σε φίλο μου να ακούσουμε μουσική αλλά είχε υγρασία..., τσάμπα κόπος.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Δεν γνωρίζω από που προκύπτει ο τύπος που δόθηκε προηγουμένως για το λεγόμενο συντελεστή G (strength factor ή loudness του χώρου). Μου φαίνεται πολύ χονδροειδής προσέγγιση.

To G αποτελεί ένα μέτρο ενίσχυσης του ήχου από το χώρο, εκφράζοντας σε dB σε κάποιο σημείο ακρόασης, το λόγο μεταξύ της λαμβανόμενης ηχητικής ενέργειας από την πηγή (μέσα στο χώρο ακρόασης) προς τη λαμβανόμενη ενέργεια από την ίδια πηγή σε απόσταση 10 m μέσα σε ανηχοϊκό χώρο. Αυτός είναι ο πραγματικός ορισμός και εφαρμόζεται για αίθουσες συναυλιών.

Επίσης, μετράται σε 6 διαφορετικές μπάντες συχνοτήτων: 125, 250, 500, 1000, 2000 & 4000 Hz.
 

Μηνύματα
1.648
Reaction score
141
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Καλά γέλα...,νομίζεις δηλαδή ότι είναι το ίδιο ;

"Αέρα"..., τι αέρα ;
Άλλος ο αέρας της Εκάλης και άλλος της Κυψέλης... :138:

Εδώ μιλάμε πήγα σε φίλο μου να ακούσουμε μουσική αλλά είχε υγρασία..., τσάμπα κόπος.
μη σου πω για τα στασιμα κυματα,ανοιγω δυο παραθυρα,κανει ρευμα και σκορπουνε :138:
 

Μηνύματα
74
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Να μπερδέψω λίγο τα πράγματα?

Τα μουσικά όργανα και οι φυσικές ηχητικές πηγές έχουν σχεδόν ισοκατευθυντική ακτινοβολία. .
No it isn't

http://www.acoustics.org/press/152nd/behler5.jpg

Φιλικα
Σταυρος
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Μου φαίνεται πολύ χονδροειδής προσέγγιση.

To G αποτελεί ένα μέτρο ενίσχυσης του ήχου από το χώρο, εκφράζοντας σε dB σε κάποιο σημείο ακρόασης, το λόγο μεταξύ της λαμβανόμενης ηχητικής ενέργειας από την πηγή (μέσα στο χώρο ακρόασης) προς τη λαμβανόμενη ενέργεια από την ίδια πηγή σε απόσταση 10 m μέσα σε ανηχοϊκό χώρο. Αυτός είναι ο πραγματικός ορισμός και εφαρμόζεται για αίθουσες συναυλιών.
Νομίζω οτι έτσι αλλάζει...Ο Κωστ-αυτιάς το έθεσε(μέσω του άλλου σάιτ) ως λόγο ενέργειας απευθείας/ανακλώμενη.Αν θέσουμε οτι η ανακλώμενη (δηλαδή τον παρανομαστή) δέν είναι η άμεσα ανακλώμενη σε εκείνο το σημείο αλλα αντιθέτως μία άλλη τυποποιημένη μέτρηση....αλλάζει τα δεδομένα.

Μπορείς να το αναλύσεις λίγο παραπάνω?Τελικά σε ένα σπίτι τί ποσοστό είναι οι ανακλάσεις??
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Μερικά απλά και ενδιαφέροντα θα βρείτε εδώ: http://stereos.about.com/od/optimizingperformance/a/treatments.htm
Κατεβάστε και το roon calculator είναι χρήσιμο χοντρικά (εκτός από το σπαστικό οτι οι διαστάσεις είναι σε πόδια και ίντσες).
Υπάρχουν και χρήσιμοι γενικοί κανόνες για την τοποθέτηση των ηχείων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.189
Reaction score
143.739
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Αν θέσουμε οτι η ανακλώμενη (δηλαδή τον παρανομαστή) δέν είναι η άμεσα ανακλώμενη σε εκείνο το σημείο αλλα αντιθέτως μία άλλη τυποποιημένη μέτρηση....αλλάζει τα δεδομένα.
μπερδεύτηκες μου φαίνεται... ξαναδές το καλύτερα.

περι "ποσοστών" ανακλάσεων, ισχύουν όσα έχουν ως τώρα γραφτεί.

Επίσης, ισχύει ότι τα μουσικά όργανα και οι φυσικές ηχητικές πηγές έχουν σχεδόν ισοκατευθυντική ακτινοβολία.

Στην αναπαραγωγή από τα ηχεία το πρόβλημα δεν προκύπτει από τη διαφοροποίηση του λοβού μεταξύ φυσικής πηγής και ηχείων. Το πρόβλημα προκύπτει από τη στερεοφωνία, διότι μια σημειακή πηγή (ένα βιολί) καλούνται να την αναπαράγουν 2 ηχεία. Εξ'ορισμού λοιπόν, η θέση ακρόασης είναι μια και συγκεκριμένη (sweet spot) και τα "μονιτορ" ηχεία δεν έχουν μειονέκτημα σε αυτό τον τομέα συγκριτικά με άλλες υλοποιήσεις.

Φυσικά, τα "παντοκατευθυντικά" ηχεία, δεν έχουν ξεπεράσει αυτό το πρόβλημα. Η λύση του προβλήματος είναι άλλη: μονοφωνική αναπαραγωγή από 1 παντοκατευθυντικό ηχείο. Έτσι ναι, δεν υπάρχει sweet spot.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.189
Reaction score
143.739
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

τελικά οι πλακέτες DIM1 έχουν εξαντληθεί, και προβλεπόμενη ημερομηνία παραγωγής είναι ο Δεκέμβρης.

Η αγορά των 410 του κουμπάρου μου πάει υποχρεωτικά για αγιοβασιλιάτικο δώρο...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

μπερδεύτηκες μου φαίνεται... ξαναδές το καλύτερα.

περι "ποσοστών" ανακλάσεων, ισχύουν όσα έχουν ως τώρα γραφτεί.
Το σάιτ αναφέρει οτι
g=απευθείας/ανακλώμενη
σε ένα συγκεκριμένο χώρο που μετράμε

ο acoustics αναφέρει
g=απευθείας+ανακλάσεις στον μετρώντα χώρο / απευθείας σε ιδανικές συνθήκες

ή g=( λαμβανόμενης ηχητικής ενέργειας από την πηγή) / (λαμβανόμενη ενέργεια από την ίδια πηγή σε απόσταση 10 m μέσα σε ανηχοϊκό χώρο)

Είναι το ΄ίδιο????
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
1) Sound level (Strength:G [dB])





The numerator in the above equation is the sound level measured in the hall. The denominator is the sound level measured in the anechoic room at the distance of 10 m (reference level).
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.829
Μηνύματα
3.029.706
Members
38.503
Νεότερο μέλος
Panagiotis Pou
Top