Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Μα ρε Κομστ, εσυ δειχνεις ανοιχτοματης, τι cdplayer και πρασινα αλογα. Μιλαμε για σκληρο (ους) δισκο & media player, χωρις dac (υπαρχει μεσα στο ηχειο). Με το τηλεχειρηστηριο, στην πολυθρονα, δεν σηκωνεσαι ποτε, παρα μονο για να ξαναγεμισεις το ποτο σου. Κατασταση NIRVANA.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Κατασταση NIRVANA.
Άμα δεν ακούσω δεν ξέρω τίποτα.. Οι μετρήσεις δεν λένε πάντα την αλήθεια. :138:

Όταν τα παραλάβετε να ενημερώσετε να κλείσω στο Kempinski. :144:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

ο λόγος της απευθείας προς την ανακλώμενη είναι 0,15 (αυτό ισχύει στο πχ ...μέγαρο) δηλαδή στα 100 τα 85 είναι από ανακλάσεις και τα 15 απευθείας από τους μουσικούς, οπότε η ακριβής τιμή είναι 85/15=5,6- δηλαδή 5,6 φορές μεγαλύτερη είναι η ανακλώμενη (ο συγγραφέας έγραψε περίπου 5 φορές.
Α οκ.Είχα καταλάβει το ανάποδο.

Είναι άκρως περίεργο αυτό σαν σκέψη και σαν πραγματικότητα.Οι ανακλάσεις δημιουργούν φαινόμενα επαλληλίας με το απευθείας.Αυτομάτως...καταλαβαίνουμε πόσο πολύπλοκο είναι το φαινόμενο.Επίσης σύμφωνα με όλα αυτά ουσιαστικά εμείς ακούμε τις ανακλάσεις!!!!!!Επομένως τι hi-end και κουραφέξαλα.Έτσι και αλλιώς διαστρεβλωμένο το αποτέλεσμα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Επίσης απορώ πως δέν αναφέρθηκε κανείς στην ουσία αυτού του τύπου.Η όλη του ουσία- για έναν σχεδιαστή βέβαια- είναι οτι ουσιαστικά του αλλάζει την όλη μελέτη.Κοινώς το να μελετήσουμε ένα ηχείο σε ένα θάλαμο τη στιγμή που οι ανακλάσεις έχουν το 80% του ήχου είναι μεγάλο σφάλμα.Μία σωστή hi-end εταιρεία θα πρέπει να σκέφτεται ως είσοδο στον αλγόριθμο της τον καταναλωτή.Δηλαδή σε τί χώρο θα μπεί το ηχείο?Σε σπίτι.Το σπίτι δέν είναι studio.Στο σπίτι ακούμε τις ανακλασεις.Στο studio ακούμε απευθείας.Επομένως θα πρέπει να αλλάξουμε το διάγραμμα του ηχείου ετσι ώστε σε ένα μέσο σαλόνι να ακούγεται επίπεδα!!!!Σωστά ή όχι????Ποιός μου εγγυάται οτι το παρών ηχείο θα δώσει ένα επιτυχημένο διάγραμμα συχνοτήτων σε ένα σπίτι?Ενώ ένα μή μόνιτορ,απο τη στιγμή που έχει μετρηθεί σε μή ανηχοικό χώρο και έχει σωστή μελέτη πιθανότατα θα είναι πετυχημένο.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός....
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Επίσης απορώ πως δέν αναφέρθηκε κανείς στην ουσία αυτού του τύπου.Η όλη του ουσία- για έναν σχεδιαστή βέβαια- είναι οτι ουσιαστικά του αλλάζει την όλη μελέτη.Κοινώς το να μελετήσουμε ένα ηχείο σε ένα θάλαμο τη στιγμή που οι ανακλάσεις έχουν το 80% του ήχου είναι μεγάλο σφάλμα.Μία σωστή hi-end εταιρεία θα πρέπει να σκέφτεται ως είσοδο στον αλγόριθμο της τον καταναλωτή.Δηλαδή σε τί χώρο θα μπεί το ηχείο?Σε σπίτι.Το σπίτι δέν είναι studio.Στο σπίτι ακούμε τις ανακλασεις.Στο studio ακούμε απευθείας.Επομένως θα πρέπει να αλλάξουμε το διάγραμμα του ηχείου ετσι ώστε σε ένα μέσο σαλόνι να ακούγεται επίπεδα!!!!Σωστά ή όχι????Ποιός μου εγγυάται οτι το παρών ηχείο θα δώσει ένα επιτυχημένο διάγραμμα συχνοτήτων σε ένα σπίτι?Ενώ ένα μή μόνιτορ,απο τη στιγμή που έχει μετρηθεί σε μή ανηχοικό χώρο και έχει σωστή μελέτη πιθανότατα θα είναι πετυχημένο.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός....
Η σκέψη σου σωστή. Ένα κύριο χαρακτηριστικό που λαμβάνει υπ'οψη του ο σχεδιαστής για ένα οικιακό ηχείο είναι η διασπορά που συνήθως είναι μεγαλύτερη από των μόνιτορ ηχείων για να εξασφαλίζει περισσότερες ικανοποιητικές θέσεις ακρόασης και σωστότερη εικόνα.
Ένα δεύτερο είναι η φροντίδα ώστε το μπάσσο να είναι πιο ψηλά κομμένο και γρήγορης απόσβεσης (overdumped) ώστε να μην υπάρχουν εκπλήξεις σε ένα μέσο δωμάτιο. Υπάρχουν φυσικά και πολλά άλλα taylorings στην καμπύλη των audiophile ηχείων σε σχέση με τα μόνιτορ, ανάλογα με το target group πελατών στους οποίους στοχεύουν. Για παράδειγμα άλλη συνταγή στα μεσαία και ψηλά έχει ένα Sonus Faber (ακουστικά όργανα, κλασσική, τζάζ), άλλη ένα Klipsch (ηλεκτρικά, Ροκ κλπ). Και πολλές βέβαια άλλες παραλλαγές ανάλογα το γούστο και την παράδοση κάθε χώρας.
Στην Αμερική συνήθως τα σχεδιάζουν φωτεινά και εντυπωσιακά.
Στην Γερμανία πιό στεγνά και σκληρά.
Στην Δανία και τον Καναδά πιο σοφιστικέ, μαλακά και ομοιογενή.
Η Αγγλία πιο φλατ και χαμηλών τόνων και η παλιά περίφημη σχολή BBC με πίσω την μεσαία περιοχή.
Όλα αυτά τα μαγειρέματα είναι που φτιάχνουν τον χαρακτήρα και δημιουργούν την ηχητική φυσιογνωμία της εταιρίας.
Το πόσο τώρα αυτό το μαγείρεμα είναι επιτυχημένο, δηλαδή χωρίς σοβαρές αποκλήσεις από το φλατ, είναι που χαρακτηρίζει έναν σπουδαίο σχεδιαστή από απλά αυτόν που στοχεύει μόνον στον λάθος εντυπωσιασμό και την εμπορικότητα.
Και τα περισσότερα από αυτά είναι μετρήσιμα αλλά όλοι οι σχεδιαστές εμπιστεύονται τα αυτιά τους-και μιας ομάδας ανθρώπων που εμπιστεύονται-για να καταλήξουν στις τελικές χροιές το ηχείου.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.952
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Η σκέψη σου σωστή. Ένα κύριο χαρακτηριστικό που λαμβάνει υπ'οψη του ο σχεδιαστής για ένα οικιακό ηχείο είναι η διασπορά που συνήθως είναι μεγαλύτερη από των μόνιτορ ηχείων για να εξασφαλίζει περισσότερες ικανοποιητικές θέσεις ακρόασης και σωστότερη εικόνα.
Και με ποιον τρόπο μεταβάλλει τη διασπορά;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.952
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ένα δεύτερο είναι η φροντίδα ώστε το μπάσσο να είναι πιο ψηλά κομμένο και γρήγορης απόσβεσης (overdumped) ώστε να μην υπάρχουν εκπλήξεις σε ένα μέσο δωμάτιο.
Εάν αυτό δεν αφορά το 1% των προϊόντων, που είναι κλειστού τύπου, πώς κάνει το γούφερ overdumped σε ένα ηχείο με οπή, που είναι το 95% των περιπτώσεων;
 

Μηνύματα
74
Reaction score
1
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

bass reflex και υπεραποσβεση ειναι ηλεκτρομηχανικα δυο "αντιθετοι" οροι.

Do you concur μεσιε Κογια?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.202
Reaction score
143.779
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Επομένως θα πρέπει να αλλάξουμε το διάγραμμα του ηχείου ετσι ώστε σε ένα μέσο σαλόνι να ακούγεται επίπεδα!!!!Σωστά ή όχι????
και ναι και όχι.

ανάλογα με τις απορροφητικές επιφάνειες (μεγάλοι καναπέδες, χαλιά, χοντρές κουρτίνες, ταπετσαρίες τοίχων ή ξύλινη επένδυση τοίχων-ταβανιού κλπ κλπ κλπ) υπάρχει ας πούμε μια "επιλεκτική υπεραπόσβεση πρίμων" (δικός μου όρος - αδόκιμος) σε σχέση με το υπόλοιπο φάσμα, οπότε για να έρθει "φλατ" το τελικό αποτέλεσμα θέλει "τσιμπημένα πρίμα" στο ηχείο.

αντίθετα, ανάλογα με τις ανακλαστικές επιφάνειες και τη συγκεκριμένη δομή τους (τζαμαρίες, μαρμάρινα δάπεδα, λείοι τοίχοι) υπάρχει στο τελικό αποτέλεσμα μια "επιλεκτική τόνωση μεσαιοπρίμων", οπότε τώρα για να έρθει "φλατ" το τελικό αποτέλεσμα θέλει "συμμαζεμένα" ανώτερα μεσαία και πρίμα.

Ανάλογα με την απόσταση ακρόασης (για μικρούς ή μεγάλους χώρους) θέλει επίσης διαφοροποίηση στο φάσμα.

Ανάλογα με τον όγκο του χώρου ακρόασης, θέλει διαφοροποίηση στο τμήμα των χαμηλών συχνοτήτων, είτε "συμμάζεμα" είτε "τόνωση"...

Επίσης, ανάλογα με τους ιδιοσυντονισμούς και τα φάσματα απορρόφησης των υλικών στο χώρο ακρόασης, εμφανίζονται ενισχύσεις ή μειώσεις σε στενά συχνοτικά όρια, πολύ διαφορετικά για διαφορετικά υλικά.

Το παραπάνω σύνολο των αλληλεπιδράσεων διαφοροποιείται ανάλογα με την κατευθυντικότητα των ηχείων.

Και όλα τα παραπάνω, στο σύνολό τους, διαφοροποιούνται σε κάθε κανάλι όταν μιλάμε για ασύμμετρους χώρους, διότι κανένα τυπικό "σαλόνι" ή "καθιστικό" δεν έχει πλήρως συμμετρική επίπλωση ή τζαμαρίες.

....

Είναι προφανές πως "μαγική συνταγή" που να δουλεύει άριστα στο "μέσο" χώρο ακροάσεων δεν υπάρχει, αν και ομολογουμένως έχουν υπάρξει κάποιες γενικού τύπου προσπάθειες.

Ταυτόχρονα, είναι πολύ πιο εύκολο και περισσότερο συμβατό με την υπάρχουσα τεχνολογία να γίνεται τελική ενεργή ισοστάθμιση του εκάστοτε χώρου, χρησιμοποιώντας ηχείο ουδέτερο (μόνιτορ).

.....

Φυσικά, όλα τα ανωτέρω δεν έχουν ουδεμία ουσιαστικά σχέση με την ρύθμιση των χρόνων αντήχησης, των ρυθμών του δωματίου. Αυτά αποτελούν άλλο κεφάλαιο, που χωρίς "ειδικές" λύσεις είναι σπαζοκεφαλιά εφ'όρου ζωής....

Η επιλεκτική "απόσβεση" μπορεί να φαντάζει ως λύση, αλλά τελικά είναι ημίμετρο και σιγά σιγά απομακρύνεται ως "τακτική", διότι αν δε καταφέρεις να "δονήσεις" το χώρο δε παίρνεις το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ ταυτόχρονα οι απαιτήσεις σε στάθμες και οδήγηση αυξάνουν σημαντικά για το ίδιο τελικό ηχητικά αποτέλεσμα στον συγκεκριμένο χώρο. Η πλέον ενδεδειγμένη λύση και αυτή που χρησιμοποιείται κατά κόρο διεθνώς είναι η διάχυση, διότι εκμεταλεύεσαι στο έπακρο την ενέργεια του μετατροπέα σου (ηχείο).

Άρα, στην αρχή αυτής της απάντησης, που έγραψα "και ναι και όχι", εννοούσα:

1. ναι στην αλλαγή του διαγράμματος απόκρισης του ηχείου στο συγκεκριμένο χώρο με ενεργή ισοστάθμιση χώρου (γι'αυτό και η συνεχώς αυξανόμενη παρουσία μηχανών ενεργής ισοστάθμισης χώρου, ιδίως σε ψηφιακό επίπεδο)
2. όχι στη χρήση ηχείων με σφάλματα απόκρισης, με την ελπίδα να "κάτσουν" στο συγκεκριμένο χώρο (γι'αυτό και οι μετρήσεις απόκρισης ηχείων είναι προφανές ότι προσπαθούν να φτάσουν το φλατ)
3. ναι στην ρύθμιση των χρόνων αντήχησης του χώρου με αντικειμενικά κριτήρια ακουστικής και ιδίως με χρήση συντονισμένων διαχυτών
4. όχι στην χρήση μεγάλων απορροφητικών επιφανειών, εκτός κι αν δεν υπάρχει άλλη λύση.
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Α οκ.Είχα καταλάβει το ανάποδο.

Είναι άκρως περίεργο αυτό σαν σκέψη και σαν πραγματικότητα.Οι ανακλάσεις δημιουργούν φαινόμενα επαλληλίας με το απευθείας.Αυτομάτως...καταλαβαίνουμε πόσο πολύπλοκο είναι το φαινόμενο.Επίσης σύμφωνα με όλα αυτά ουσιαστικά εμείς ακούμε τις ανακλάσεις!!!!!!Επομένως τι hi-end και κουραφέξαλα.Έτσι και αλλιώς διαστρεβλωμένο το αποτέλεσμα.
Ναι αλλά, βάλε (kostas ear) και κανένα τύπο για να καταλάβουμε (μιλώ για τον λόγο απ' ευθείας προς ανακλώμενο ήχο - μου φαίνεται υπάρχει και σε τοπικς που αφορουν το reverberation T60... :126: )
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.952
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

bass reflex και υπεραποσβεση ειναι ηλεκτρομηχανικα δυο "αντιθετοι" οροι.

Do you concur μεσιε Κογια?
Είναι όντως αντίθετοι. Ενδέχεται ο Θέμης να εννοεί πως ο σωλήνας είναι συντονισμένος κάπως ψηλά, πάνω από τα 50Hz, αλλά αυτό νομίζω πως είναι σπάνιο. Όλοι αγωνίζονται πώς να κατέβει ο σωλήνας πιο χαμηλά, ή τουλάχιστον αυτή την αίσθηση έχω.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Εάν αυτό δεν αφορά το 1% των προϊόντων, που είναι κλειστού τύπου, πώς κάνει overdumped
το γούφερ σε ένα ηχείο με οπή, που είναι το 95% των περιπτώσεων;


Η διασπορά βελτιώνεται με επιλογή tweeter και κατασκευή στενής μπάφλας στην περιοχή του tweeter.
Το over dumped μπάσσο μπορεί να ρυθμιστεί από την επιλογή του (σφιχτή ανάρτηση), από το crossover φυσικά, μην αφήνοντας το μπάσσο σε φυσικό roll off και τέλος από τις διαστάσεις της καμπίνας σε σχέση με τη διάμετρο και το μήκος του σωλήνα του bass reflex.
Παράδειγμα το SCM50 που όντας bass reflex και ενώ με την μονάδα του των χαμηλών θα μπορούσε να "σκοτώνει" σε έκταση και ποσότητα χαμηλού, είναι κλασσικό παράδειγμα over dumped σχεδίασης με κομμένο και σφιχτό χαμηλό. Έτσι ακριβώς όπως ήταν πάντα η σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας , ακόμη και στα πολύ μεγάλα της μόνιτορ. Τους είναι απεχθές να ενεργοποιούν χώρους στα χαμηλά, προτιμώντας πάντα λιγώτερο χαμηλό αλλά σωστότερο στους χώρους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.202
Reaction score
143.779
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

από το μάνιουαλ των 410:

"In home applications, the response of each loudspeaker should be set for subjective audio quality. This is not necessarily a flat response, but generally, with time, a gently downward sloping response with increasing frequency is often preferred."

Μήπως θυμάστε ένα θέμα με τίτλο: to "flat" or not to "flat"???

χαχαχαχαχαχαχαχαχα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.202
Reaction score
143.779
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ναι αλλά, βάλε (kostas ear) και κανένα τύπο για να καταλάβουμε (μιλώ για τον λόγο απ' ευθείας προς ανακλώμενο ήχο - μου φαίνεται υπάρχει και σε τοπικς που αφορουν το reverberation T60... :126: )
αφού το έγραψα βρε!

G = 13.8 x V / 4 x π x c x d2 x T,
όπου V είναι ο όγκος του δωματίου σε m3, T ο χρόνος αντήχησης σε sec, d η απόσταση του ακροατή από την ορχήστρα σε m, π=3.14159... και c η ταχύτητα του ήχου.
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ωραια Κωστα μετα την θεωρια δεν βαζεις και καμμια ασκηση, ετσι δηλαδη για να ακονισουμε το μυαλο μας και να θυμηθουμε τα νειατα μας.
Ο incognito μενει μεταξεταστεος γιατι δεν διαβασε καλα το μαθημα (βασικα πηδαει σελιδες για να τελειωσει πιο γρηγορα την υλη :143::142:)
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

από το μάνιουαλ των 410:

"In home applications, the response of each loudspeaker should be set for subjective audio quality. This is not necessarily a flat response, but generally, with time, a gently downward sloping response with increasing frequency is often preferred."

Μήπως θυμάστε ένα θέμα με τίτλο: to "flat" or not to "flat"???

χαχαχαχαχαχαχαχαχα...
Άντε ρε, άμα δεν έχει χροιές το ηχείο ότι και να ρυθμίσεις δε γίνεται τίποτα..
Ωραίο τρόπο βρήκαν να δικαιολογηθούνε που τα πουλάνε "ξεκούρδιστα" στον κόσμο! :136:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

2. όχι στη χρήση ηχείων με σφάλματα απόκρισης, με την ελπίδα να "κάτσουν" στο συγκεκριμένο χώρο (γι'αυτό και οι μετρήσεις απόκρισης ηχείων είναι προφανές ότι προσπαθούν να φτάσουν το φλατ)
.
Μα αν δείς η π.χ. focal και η b&w έχουν πολλά μεγέθη στην ίδια σειρά.Το κάθε ένα επικαλείται να καλύψει έναν άλλο χώρο.Το 805 θα καλύψει ένα δωμάτιο και το 800 ένα μεγάλο σαλόνι.Επομένως αν το σκεφτείς καλύτερα θα δείς οτι μπορούμε να παίξουμε με τις αντηχήσεις και να στατιστικολογήσουμε τα μεγέθη.

Σκέψου το.Είναι 5 φορές πάνω οι ανακλάσεις.Στο σπίτι είναι 9!!!!!Δέν έχει κάν νόημα να συζητήσουμε για επίπεδες αποκρίσεις.Τα πάντα θα αλλάξουν στο χώρο.Εκτός αν κάπου την έχουμε πατήσει και οι δυό...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.952
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

από το μάνιουαλ των 410:

"In home applications, the response of each loudspeaker should be set for subjective audio quality. This is not necessarily a flat response, but generally, with time, a gently downward sloping response with increasing frequency is often preferred."
Τί να κάνουν, αφού οι προενισχυτές είναι πλέον απογυμνωμένοι από ρυθμιστικά τονικότητας. Ας είναι καλά η Yamaha. Αλλά ξέχασα, η Yamaha είναι κακιά που βάζει τέτοια κακά ρυθμιστικά που προσθέτουν "κόκκο"...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.202
Reaction score
143.779
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Τί να κάνουν, αφού οι προενισχυτές είναι πλέον απογυμνωμένοι από ρυθμιστικά τονικότητας. Ας είναι καλά η Yamaha. Αλλά ξέχασα, η Yamaha είναι κακιά που βάζει τέτοια κακά ρυθμιστικά που προσθέτουν "κόκκο"...
ρε άσχετε, το ίδιο το ηχείο έχει επάνω του ρυθμιστικά μπάσων - μεσαίων - πρίμων, τι να τονε κάνειςτον προ?:143::135:
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.842
Μηνύματα
3.030.140
Members
38.505
Νεότερο μέλος
wendigo
Top