Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Κώστα, είχα μια κουβέντα με ένα μαστερά από το εξωτερικό και λέγαμε για αυτές τις καμπύλες. Μου είπε ότι είναι λάθος να επικαλούμαστε αυτό το διάγραμμα στην αναπαραγωγή. Είναι καθαρά για τη διαδικασία του Studio, όχι για αναπαραγωγή.
Δεν μπορούσε να εκφράσω άποψη καθώς δεν γνωρίζω.
Απλά μεταφέρω τα λεγόμενα του.
Το μοναδικό στοιχείο ένστασης ως προς τις καμπύλες ισοδύναμης Ακουστότητας,είναι ότι έχουν συσταθεί εκείνες με σήματα καθαρούς ημιτονοειδείς τόνους αντί των σύνθετων μουσικών που συνηθίζουμε ν' ακροώμαστε.

Εδώ για παράδειγμα έχουμε την αντιπαράθεση αντίστροφα ζυγοσταθμισμένων καμπυλών προς εκείνες της ισοδύναμης Ακουστότητας.Το σχήμα τους οφείλεται στο ότι αντισταθμίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τις διαδοχικές οκτάβες στο ακουστό φάσμα.

Η κόκκινη αντιπροσωπεύει το τυπικό standard ISO 226 που είναι βασισμένο στους καθαρούς τόνους..Η μπλε επίσης την A-ζυγοστάθμιση που προκύππτει από την προηγούμενη λαμβάνοντας υπόψιν την ιδιαίτερη ευαισθησία του ακουστικού μας συστήματος όπως περιγράφεται αυτή από τις κλασσικές καμπύλες Fletcher-Munson και βασισμένη με τη σειρά της στα ίδια σήματα.

Η διαφοροποιημένη μαύρη όμως έχει προκύψει με πεπερασμένες ζώνες θορύβου ως σήματα αντί των κλασσικών ημιτονοειδών.
1574582201530.png


Ένα τέτοιο στοιχείον όμως μπορεί να σημαίνει μικρές μεταβολές ως προς την ακρίβεια στη διακύμανση των dB,πλην όμως δεν ανατρέπει τις κεντρικές ιδέες που θεμελιώνουν οι αυθεντικές καμπύλες :

- Η μεταβολή στη μορφή τους σε συνάρτηση προς τη στάθμη επιδεικνύει την ανάγκη να επιτελούνται οι στουντιακές παραγωγές υπό προδιαγεγραμμένη στάθμη αναφοράς και σε τιμή τέτοια που να εξασφάλιζε ότι δεν θα προέκυπταν συνταρακτικές αλλοιώσεις κατά την αντίληψη του περιεχομένου σε χαμηλότερες ή υψηλότερες στάθμες.

- Κατά τις διαδικασίες μίξης/pre-mastering απαιτείται τόνωση στις πρώτες οκτάβες ούτως ώστε ν'αποκτούσαν αυτές ισοδύναμη Ακουστότητα προς τις ανώτερες - πάντα υπό τη στάθμη αναφοράς για να μην ξεχνιόμαστε.

Η τόνωση αυτή όμως συνεπάγεται ανώτερη απόδοση ενέργειας στις πρώτες οκτάβες από το ηχοσύστημα αναπαραγωγής,εφόσον θα είναι επιθυμητό ν'ακολουθούσε το τελευταίο με πιστότητα το περιεχόμενο δεδομένου master.Η ανώτερη απόδοση ενέργειας δεν φτάνει να γίνει σε ηλεκτρικό επίπεδο,αλλά και σε ηλεκτρομηχανικό,δηλαδή να φτάνει αλώβητη ως ηχητική ενέργεια στ'αυτιά δεδομένου ακροατή.

Και αυτό το τελευταίο απαιτεί ηλεκτρομηχανικούς μετατροπείς που να τη μεταδίδουν με αποδεκτά όρια παραμόρφωσης για τη ζώνη ευθύνης τους και ακουστική συμπεριφορά χώρου που δεν θα αλλοιώνει αισθητά με δικά της παρασιτικά στοιχεία τη μετάδοση.

Ο Ear μπορεί να οραματίζεται να πάει το setup του εκεί όπου οι κανονικοί ακροατές δεν θα φιλοδοξούσαν ποτέ να πάνε.Είναι αξιοθαύμαστη η πρόθεση,αλλά όχι...αξιοζήλευτη. ;)
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Σιγα να μην γινονται οι παραγωγες με βαση τις καμπυλες ακουστοτητας. Με βαση το πως ακουγονται στα ipods γινονται. Αν οι μαστεραδες εγραφαν με βαση τις καμπυλες ακουστοτητας θα ακουγε ωραια ο ηαρ χωρις πολυ eq και ο κοσμος με τα ipods θα γκρινιαζε.

Παραυτα, σωστα ενα σωστο σεταπ πρεπει να μπορει να παιξει απαραμορφωτα 130db στη βαση του φασματος αν θελουμε καθαρα 100db μειον το headroom στο μεσον. Και εφοσον εχουμε εφαρμοσει target curve που θα φερνει την ηχογραφηση σε αυτη την αναλογια μπασων-μεσαιων-πριμων.

Η δικη μου ενσταση ειναι αλλη: δυναμικη περιοχη. Αυτη ειναι το προβλημα και ακυρωνει την προσπαθεια για 130db.
 
Last edited:

Μηνύματα
632
Reaction score
575
Χθες το βράδυ κατά λάθος έπαιξε στην αρχή δικάναλα το σετάπ μου.

Το λάθος διορθώθηκε στα πρώτα 15-20", τόσο άντεξα, ούτε μισό λεπτό.

Τι κρίμα να ακούτε κάποιοι από σας μόνο από 2 ηχεία... Πολύ κρίμα. :frown:

Αρχίζω να στεναχωριέμαι ειλικρινά. Μάλλον θα σταματήσω να γράφω τέτοια...:redface:

ΥΓ. Βρε δε λέω, "μια χαρά" παίζει δικάναλα η μουσική, απλώς δε συγκρίνεται με το ιμερσιβ...
Να υπενθυμίσω αυτό που λένε για τη γριά που πέθανε: περίεργο, "μια χαρά" ήταν...

Δε φταιει το δικαναλο σεταπ ρε Κωστα... Φταιει που, κατα τραγικη συγκυρια, δεν εχετε οι πολυκαναλοι απο 6-8 αυτια ο καθενας να τ ακουτε πχιο τετραδιάστατα! Α χα χα χα... Λέανδρε με λαμβάνεις? :gotcha:
Post automatically merged:

Βρε χαζοβιόλη, μιλάμε για τότε.

Χωρίς ακρόαση δεν αγόραζα τίποτα.

Φυσικά με ακροάσεις όλα.

Τα μαγαζιά με ήξεραν, μου δάνειζαν καλώδια. Τα γνωστά. Για ακροάσεις.

Φυσικά είχαν γίνει όλα αυτά.
Σε ιδιόκτητο χώρο.
Με επώνυμες ασφάλειες παντού.

Ακροάσεις.και στα καλώδια ρεύματος.

Ώρες ολόκληρες, άπειρες, ακροάσεις καλωδίων.

Τα έκανα όλα.
Τωρα εδω που τα λεμε σου βγαζω και το καπελο που ξεφυγες απ ολα αυτα... Εχουν γινει μαγκες οι πουθεναδες απο καλωδια και λαδόφιδα!
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Τα νούμερα αυτά, πώς προκύπτουν; Εννοώ τα 100 και 130db. Δλδ, γιατί όχι 110 και 150 db ή 90 και 120 db κλπ. Τα αναφέρει κάπου ο Τουλ ως μέτρο; Το αυτό και για τα 10hz. Γιατί όχι 5 ή 15;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Τα νούμερα αυτά, πώς προκύπτουν; Εννοώ τα 100 και 130db. Δλδ, γιατί όχι 110 και 150 db ή 90 και 120 db κλπ. Τα αναφέρει κάπου ο Τουλ ως μέτρο; Το αυτό και για τα 10hz. Γιατί όχι 5 ή 15;
Κατά βάση όλα είναι Τουλ.
Ανέβασα όμως 2 διαγράμματα πιο πριν, δε τα είδες; Κι αυτά Τουλ...
Και το ταργκετ κερβ που εφαρμόζω, Τουλ είναι.
Αυτός με τη μπαλαρίνα.
 

Μηνύματα
1.336
Reaction score
661
Το μοναδικό στοιχείο ένστασης ως προς τις καμπύλες ισοδύναμης Ακουστότητας,είναι ότι έχουν συσταθεί εκείνες με σήματα καθαρούς ημιτονοειδείς τόνους αντί των σύνθετων μουσικών που συνηθίζουμε ν' ακροώμαστε.

Εδώ για παράδειγμα έχουμε την αντιπαράθεση αντίστροφα ζυγοσταθμισμένων καμπυλών προς εκείνες της ισοδύναμης Ακουστότητας.Το σχήμα τους οφείλεται στο ότι αντισταθμίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τις διαδοχικές οκτάβες στο ακουστό φάσμα.

Η κόκκινη αντιπροσωπεύει το τυπικό standard ISO 226 που είναι βασισμένο στους καθαρούς τόνους..Η μπλε επίσης την A-ζυγοστάθμιση που προκύππτει από την προηγούμενη λαμβάνοντας υπόψιν την ιδιαίτερη ευαισθησία του ακουστικού μας συστήματος όπως περιγράφεται αυτή από τις κλασσικές καμπύλες Fletcher-Munson και βασισμένη με τη σειρά της στα ίδια σήματα.

Η διαφοροποιημένη μαύρη όμως έχει προκύψει με πεπερασμένες ζώνες θορύβου ως σήματα αντί των κλασσικών ημιτονοειδών.
View attachment 144835

Ένα τέτοιο στοιχείον όμως μπορεί να σημαίνει μικρές μεταβολές ως προς την ακρίβεια στη διακύμανση των dB,πλην όμως δεν ανατρέπει τις κεντρικές ιδέες που θεμελιώνουν οι αυθεντικές καμπύλες :

- Η μεταβολή στη μορφή τους σε συνάρτηση προς τη στάθμη επιδεικνύει την ανάγκη να επιτελούνται οι στουντιακές παραγωγές υπό προδιαγεγραμμένη στάθμη αναφοράς και σε τιμή τέτοια που να εξασφάλιζε ότι δεν θα προέκυπταν συνταρακτικές αλλοιώσεις κατά την αντίληψη του περιεχομένου σε χαμηλότερες ή υψηλότερες στάθμες.

- Κατά τις διαδικασίες μίξης/pre-mastering απαιτείται τόνωση στις πρώτες οκτάβες ούτως ώστε ν'αποκτούσαν αυτές ισοδύναμη Ακουστότητα προς τις ανώτερες - πάντα υπό τη στάθμη αναφοράς για να μην ξεχνιόμαστε.

Η τόνωση αυτή όμως συνεπάγεται ανώτερη απόδοση ενέργειας στις πρώτες οκτάβες από το ηχοσύστημα αναπαραγωγής,εφόσον θα είναι επιθυμητό ν'ακολουθούσε το τελευταίο με πιστότητα το περιεχόμενο δεδομένου master.Η ανώτερη απόδοση ενέργειας δεν φτάνει να γίνει σε ηλεκτρικό επίπεδο,αλλά και σε ηλεκτρομηχανικό,δηλαδή να φτάνει αλώβητη ως ηχητική ενέργεια στ'αυτιά δεδομένου ακροατή.

Και αυτό το τελευταίο απαιτεί ηλεκτρομηχανικούς μετατροπείς που να τη μεταδίδουν με αποδεκτά όρια παραμόρφωσης για τη ζώνη ευθύνης τους και ακουστική συμπεριφορά χώρου που δεν θα αλλοιώνει αισθητά με δικά της παρασιτικά στοιχεία τη μετάδοση.

Ο Ear μπορεί να οραματίζεται να πάει το setup του εκεί όπου οι κανονικοί ακροατές δεν θα φιλοδοξούσαν ποτέ να πάνε.Είναι αξιοθαύμαστη η πρόθεση,αλλά όχι...αξιοζήλευτη. ;)
Δεν ξέρω αν είμαι αιθεροβάμων αλλά θα προτείνω τα εξής, ορμώμενος απο αυτά που έγραψε ο Bhutia σαυτό το thread:
α) μερικοί από τα μέλη είναι επαγγελματίες μουσικοί, οπότε προτείνω να ξεκινήσουμε ένα project να διαλέξουμε μερικά αντιπροσωπευτικά έργα (ως προς το μουσικό περιεχόμενο και όχι κυρίως ως προς την καλλιτεχνική αξία) και να πάμε στον Χατζηστάμου και να κάνουμε ηχογράφηση των έργων αυτών μία φορά με την καμπύλη όπως την περιέγραψε ο Bhutia σύμφωνα με τις καμπύλες Fletcher-Manson και μια φορά όπως θα τις ηχογραφούσε ο Χατζηστάμου σε έναν απαιτητικό του πελάτη, και πολυκάναλα και 2κάναλα. Ως προς τα έξοδα που θα απαιτηθούν θα γίνει ρεφενέ και ίσως και μερικοί απο μας βρούμε και χορηγούς. Αυτό να ειναι ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων και να παραμείνει ως περιουσία στο avsite.
β) όσοι μπορούν και ξέρουν ας εντοπίσουν ηχογραφήσεις πιστές στις καμπύλες Fletcher-Manson και να τις γράψουν εδώ για να δούμε τις διαφορές αλλά και να υποστηρίξουμε τις δουλειές αυτές.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Δλδ ο Τουλ αναφέρει ότι επιθυμητη στάθμη αναπαραγωγής είναι τα 100 db και επιθυμητό headroom τα +30 db. Και επ'αυτου επιχειρηματολογει ότι ....;
Έναντι των 110 και 140 db, για παράδειγμα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Οι καμπύλες F-M δεν είναι κάποια καμπύλη ισοστάθμισης ή eq.
Είναι η απεικόνιση του πως ακούμε στο φάσμα.

Στην παραγωγή του καθε μουσικού άλμπουμ, εφόσον εχει επιλεχθεί η πίστη τονική αποτύπωση του έργου στο αρχείο ήχου, τότε προφανώς οι F-M έχουν ήδη αυτομάτως “ενσωματωθεί” στην ηχογράφηση.

Αντιληπτό;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Δλδ ο Τουλ αναφέρει ότι επιθυμητη στάθμη αναπαραγωγής είναι τα 100 db και επιθυμητό headroom τα +30 db. Και επ'αυτου επιχειρηματολογει ότι ....;
Έναντι των 110 και 140 db, για παράδειγμα.
Όχι, αναφέρει ότι η μπαλαρίνα φτιάχνει τον ήχο.

Σα Γιάνννηηης κάνεις ώρες ώρες..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Δεν ξέρω αν είμαι αιθεροβάμων αλλά θα προτείνω τα εξής, ορμώμενος απο αυτά που έγραψε ο Bhutia σαυτό το thread:
Είναι λάθος αυτό που λες.
Έχουν αναλυθεί διεξοδικά τα επιστημονικώς διαπιστωμένα ταργκετ κερβ, και αφενός δεν έχουν ταύτιση με τις γραμμές ακουστοτητας, αφετέρου είναι αδύνατο να μη τις ...ακολουθούν. ;)

Χρειάζεται διάβασμα.

Ο Χατζηστάμος και ο κάθε Χατζησταμος, μπορεί να φτιάξει μια ηχογράφηση τρομερή, που να είναι όντως πολύ πιστή στο πρωτότυπο άκουσμα.
Αυτή δε θα παίζει στα συστήματά μας, ακόμα και τα καλύτερα που διαθέτουμε, θα τα φέρνει στα όριά τους και θα τα ξεπερνάει με χαρακτηριστική άνεση, ενώ σε λόου φάι συσκευές θα είναι πλήρως ασύμβατο.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως ψοφουσε το κιι σε στάθμες τόσο χαμηλές που ήταν αδύνατο να ακούσεις τι γίνεται, όχι να κάνεις δουλειά, όταν επρόκειτο για φουλ ασυμπιεστα τρακς ηχογράφησης, ενώ τα 200-αρια atc με το σαμπ τους, μια χαρά τα κατάφερναν.
Θες τέτοια πράγματα στα χέρια σου; Να βλέπεις το γουφερ να κάνει κούκου όταν παίζεις μουσική σε μέση στάθμη χαλαρής μουσικής ξενοδοχειακού ασανσέρ;
Χαχαχαχαχαχαχα, άλλη είναι η τέχνη του μαστερά, και βεβαίως συμπεριλαμβάνει τις γνώσεις της ψυχοακουστικής.


Post automatically merged:

Ο Τουλ είναι ο μεγαλύτερος φίλος μας.

Χωρίς αυτόν, η έννοια της ψυχοακουστικης δε θα ήταν γνωστή σε κανένα μας.
Αυτός έκατσε συστηματικά, μεθοδικά και με υπομονή, να διερευνήσει τι μας αρέσει να ακούμε στον ήχο, πως μας αρέσει να το ακούμε, γιατί μας αρέσει, τι αρέσει σε όλους, τι αρέσει σε λίγους, τι είναι αυτό που αρέσει, με τι σχετίζεται, τι μας κουράζει να ακούμε, τι δε θέλουμε να ακούμε, μέχρι που ακούμε, από που και πάνω ακούμε και γιατί, κτλ κτλ κτλ.

Αν θες να βρεις τι σου αρέσει, μη ψάχνεις καλώδια, διάβασε Τουλ. Αυτός, ξέρει.

Κατά βάση έχει "ιδρύσει" την ψυχοακουστικη επιστήμη. Έχουν κάνει κι άλλοι επιστήμονες βεβαίως τεράστιες μελέτες και σε πολλά διαφορετικά αντικείμενα, και συνεχίζουν να γίνονται, αλλά κανένας δε πρόκειται να φτάσει το μέγεθος του Τουλ, διότι τα resources που του διατέθηκαν από harman, δε πρόκειται να ξαναβρεθούν.

Οι πίθηκοι του Χάι Εντ, συνεχίζουν να κάθονται στα δέντρα ακούγοντας καβλώδια για να βρουν ποιο τους αρέσει περισσότερο, ενώ ο Τουλ έχει διερευνήσει μεθοδικά τι και ποιο τους αρέσει, το έχει αποδείξει, κι ομοίως έχει ασχοληθεί και με τα καβλώδια, και όλες αυτές τις απάτες του Χάι Εντ, και τις έχει σβήσει μεθοδικά, μια μια, χωρίς να αφήσει καμμία.
Οι πίθηκοι όμως, ακόμα σκαρφαλώνουν στα δέντρα, οπότε χιλιάδες κινεζοβιοτεχνίες κατασκευάζουν και διαθέτουν πληθώρα τέτοιων προϊόντων για πιθήκους, αφού υπάρχει ζήτηση. Να θυμάστε όμως, αν και εκατομμύρια είναι οι μύγες που παν και γλύφουν τα σκατά, αυτό δε δικαιώνει το να κάνετε το ίδιο, μη τα δοκιμάσετε, δεν είναι νόστιμα, το ανέλυσε ο Τουλ. Ναι, αυτός με την μπαλαρίνα.
Post automatically merged:

Η δικη μου ενσταση ειναι αλλη: δυναμικη περιοχη. Αυτη ειναι το προβλημα και ακυρωνει την προσπαθεια για 130db.
Εσύ κάντο λίγο πιο λιανά αυτό που λες.

Προσωπικά, εκτιμώ πως αν ξεπερνάει τα 130 ντεσιμπελ το σετάπ στο φάσμα των υπόηχων, τότε το εγγεγραμμένο δυναμικό εύρος στα νέα φορμά, δεν έχει πρόβλημα να αναπαραχθεί αυτούσιο στην προβλεπόμενη στάθμη αναφοράς.

Προφανώς, η ανάγκη αναπαραγωγής υποήχων, δε γεννιέται με το πικάπ ή τις τυπικές δικαναλες ηχογραφήσεις των cd, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους δεν διαθέτουν υπόηχους ούτε για δείγμα, βάσει των γνωστών και σωστών κατευθύνσεων χρήσης φίλτρου των μαστεραδων.

Στα νέα δεδομένα των σύγχρονων φορμά, με το αυξημένο δυναμικό εύρος των πολυκάναλων παραγωγών με το επιπρόσθετο .1 κανάλι χαμηλών, έχει νόημα ακόμα και αυτή η διερεύνηση, της αναπαραγωγής των υποήχων, κι όχι μόνο για ταινίες όπως θα βιαστούν κάποιοι να υποστηρίξουν.. ;)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Σιγα να μην γινονται οι παραγωγες με βαση τις καμπυλες ακουστοτητας. Με βαση το πως ακουγονται στα ipods γινονται. Αν οι μαστεραδες εγραφαν με βαση τις καμπυλες ακουστοτητας θα ακουγε ωραια ο ηαρ χωρις πολυ eq και ο κοσμος με τα ipods θα γκρινιαζε.

Παραυτα, σωστα ενα σωστο σεταπ πρεπει να μπορει να παιξει απαραμορφωτα 130db στη βαση του φασματος αν θελουμε καθαρα 100db μειον το headroom στο μεσον. Και εφοσον εχουμε εφαρμοσει target curve που θα φερνει την ηχογραφηση σε αυτη την αναλογια μπασων-μεσαιων-πριμων.

Η δικη μου ενσταση ειναι αλλη: δυναμικη περιοχη. Αυτη ειναι το προβλημα και ακυρωνει την προσπαθεια για 130db.
Πως φαίνονται...i mafiosi των πρώτων οκτάβων... :roflmao:

Διότι το ακουστικό μας σύστημα είναι σε θέση ν'αντιληφθεί τη θεμελιώδη συνιστώσα από μερικές αρμονικές και μόνο,έστω και αν δεν παρεχόταν αυτούσια η πρώτη.Θα έλειπε ΄΄μονάχα΄΄ η κρουστική αίσθηση.

Ένα setup με γραμμική απόδοση από τη δεύτερη οκτάβα και άνω σε στάθμες αναφοράς δεν θα είχε ζήτημα τονικής ισορροπίας ως μέρος φροντισμένης ενιαίας οντότητας.Σημειωτέον ότι η πλειοψηφία των τυπικών οικιακών setup δεν ανταποκρίνεται καν σε ένα τόσο στοιχειώδες προαπαιτούμενο

Θα υπήρχε - έστω και αν ικανοποιείτο το προαναφερθέν - ενδεχομένως ζήτημα στην απόδοση επαρκούς δυναμικού εύρους σε συνάρτηση με το πρόγραμμα,τη στάθμη στο θόρυβο υποβάθρου και την απαιτούμενη στάθμη ακρόασης.Σε συνδυασμό με το ότι κάθε ζωνοπερατό φίλτρο που προκύπτει όταν το κάτω όριο απόκρισης δεν ξεκινά από το αντίστοιχο όριο της ακοής στα 20 Hz επιφέρει φασικές αποκλίσεις κατά τη μεταβατική απόκριση,άρα και στην αληθοφάνεια δεδομένου ακούσματος.
Δεν ξέρω αν είμαι αιθεροβάμων αλλά θα προτείνω τα εξής, ορμώμενος απο αυτά που έγραψε ο Bhutia σαυτό το thread:
α) μερικοί από τα μέλη είναι επαγγελματίες μουσικοί, οπότε προτείνω να ξεκινήσουμε ένα project να διαλέξουμε μερικά αντιπροσωπευτικά έργα (ως προς το μουσικό περιεχόμενο και όχι κυρίως ως προς την καλλιτεχνική αξία) και να πάμε στον Χατζηστάμου και να κάνουμε ηχογράφηση των έργων αυτών μία φορά με την καμπύλη όπως την περιέγραψε ο Bhutia σύμφωνα με τις καμπύλες Fletcher-Manson και μια φορά όπως θα τις ηχογραφούσε ο Χατζηστάμου σε έναν απαιτητικό του πελάτη, και πολυκάναλα και 2κάναλα. Ως προς τα έξοδα που θα απαιτηθούν θα γίνει ρεφενέ και ίσως και μερικοί απο μας βρούμε και χορηγούς. Αυτό να ειναι ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων και να παραμείνει ως περιουσία στο avsite.
β) όσοι μπορούν και ξέρουν ας εντοπίσουν ηχογραφήσεις πιστές στις καμπύλες Fletcher-Manson και να τις γράψουν εδώ για να δούμε τις διαφορές αλλά και να υποστηρίξουμε τις δουλειές αυτές.
like βεβαίως σε κάθε προσπάθεια εποικοδομητικής συμβολής.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Ένα setup με γραμμική απόδοση από τη δεύτερη οκτάβα και άνω σε στάθμες αναφοράς δεν θα είχε ζήτημα τονικής ισορροπίας ως μέρος φροντισμένης ενιαίας οντότητας.
Και ο άλλος αυτά έλεγε και τώρα ψάχνει ανθυποβαθυφωνο.
Τρώγοντας έρχεται η όρεξη
 


Μηνύματα
7.257
Reaction score
11.799
Ειλικρινης απορία:
Πώς αξιοποίησε η Harman την πολύτιμη έρευνα του Toole;
Πώς και δεν έχει φτιάξει τα καλύτερα ηχεία στον κόσμο;
Πώς και δεν χρεοκόπησαν οι άλλοι κατασκευαστες;
Βέβαια, διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά το cd ανακαλύφθηκε απο τη Sony και τη Phillips. Ενώ αυτές οι εταιρείες δεν έχουν ασχοληθεί ιδιαίτερα με το High end, πουλανε τη πατέντα στους υπόλοιπους και 'κονομάνε απο'κει αβίαστα και χωρίς κόπο. Μπας και κάνει το ίδιο και η Harman? Σκέψεις κάνω.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και ο άλλος αυτά έλεγε και τώρα ψάχνει ανθυποβαθυφωνο.
Τρώγοντας έρχεται η όρεξη
Δεν σκάω,είμαι ολιγαρκής - και...δικαναλικός.

Μου αρκεί υγιής απόδοση εκκινούσα ανάμεσα σε 20 και 25 Hz με στάθμες ανταποκρινόμενες σε καμπύλη λίγο ανώτερη από την αναφορά των 80 phon - για λόγους δυναμικού περιθωρίου,αφού δεν ξεπερνώ συνήθως τα 80 dB μέσης συνεχόμενης στάθμης στη θέση ακρόασης.
Ειλικρινης απορία:
Πώς αξιοποίησε η Harman την πολύτιμη έρευνα του Toole;
Πώς και δεν έχει φτιάξει τα καλύτερα ηχεία στον κόσμο;
Πώς και δεν χρεοκόπησαν οι άλλοι κατασκευαστες;
Μου φαίνεται πως αγνοούνται επικινδύνως φημισμένες υλοποιήσεις από jbl ,Revel & Infinity - σε ηχεία οικιακού κινηματογράφου η τελευταία,αφότου ενσωματώθηκε στο Harman Group...
Δες την περιγραφή στο πρώτο-πρώτο βίντεο:

Ας δούμε ιστορικά μοντέλα jbl από τη δεκαετία του 70 και ύστερα.

Είναι δυνατόν να μην έχουμε κιόλας υπόψιν τις κόρνες συνεχούς κατευθυντικότητας;;;

 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Δεν σκάω,είμαι ολιγαρκής - και...δικαναλικός.
Σαν τα ναρκωτικά είναι, αν αρχίσεις συνήθως καταλήγεις στα σκληρά. Μείνε δικαναλος να γλυτώσεις ;)
Post automatically merged:

Μου φαίνεται πως αγνοούνται επικινδύνως φημισμένες υλοποιήσεις από jbl ,Revel & Infinity - σε ηχεία οικιακού κινηματογράφου η τελευταία,αφότου ενσωματώθηκε στο Harman Group...
Αν άλλαζα ποτε τα GoldenEar, θα έπαιρνα Revel
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Στην παραγωγή του καθε μουσικού άλμπουμ, εφόσον εχει επιλεχθεί η πίστη τονική αποτύπωση του έργου στο αρχείο ήχου, τότε προφανώς οι F-M έχουν ήδη αυτομάτως “ενσωματωθεί” στην ηχογράφηση.
Πολύ σωστά. Και ο ηχολήπτης/μαστεράς τις ίδιες καμπύλες ευαισθησίας έχει στα αυτιά του με των ακροατών (φυσικά για λόγους απλότητας μιλάμε για υγιή αυτιά...) οπότε όταν μίξαρε, χωρίς να κάνει κάτι άλλο τις ενσωμάτωσε χωρίς να ασχοληθεί μ' αυτές...
Όμως αυτές οι καμπύλες αλλάζουν με την ένταση.
Συνήθως μιξάρουν/δουλεύουν σε μια στάθμη 85 db.
Οπότε ένα μικρό πρόβλημα που προκύπτει είναι το εξής:
Αν ακούμε σε στάθμη μεγαλύτερη από 85 db ακούμε περισσότερες χαμηλές/υψηλές απ' ότι άκουγαν οι τεχνικοί και το αντίθετο, σε στάθμες μικρότερες από 85 db ακούμε λιγότερες χαμηλές/υψηλές....
Ακούγοντας στη στάθμη αναφοράς 85 db (αν και εφόσον αυτή χρησιμοποιήθηκε και από το studio - συνήθως ναι) δεν τίθεται το παραπάνω πρόβλημα....
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top