Αγοράζοντας ηχεία

Μηνύματα
2.336
Reaction score
4.896
Αυτό με τα απόλυτα νούμερα παιδιά ενώ το καταλαβαίνω μεν, ποτέ δεν το γούσταρα.
Σέβομαι την επιστήμη και την αλήθεια που αφορά τα νούμερα.
Γλύτωσα αρκετά χρήματα και αλλαγές μαθαίνοντας λίγα βασικά διαβάζοντας-ρωτώντας εδώ και αλλού (το συγκεκριμένο νήμα του κ. Κώστα π.χ. είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και αποκαλυπτικό), αλλά δεν θα ψαχτώ ή θα σκάσω στην τελική αν κατεβαίνει ή όχι το σύστημα μου στους 30 κύκλους ή στους 34..
Σημασία έχει τι προσφέρει σε εμένα η εμπειρία της ακρόασης με τον εξοπλισμό που έχω.
Αν ''καιγόμουν'' να αποδείξω σε τρίτους (ή στον εαυτό μου) πως το σύστημα που διαθέτω είναι χ ή ψ δυνατοτήτων ίσως να με απασχολούσε περισσότερο η ακρίβεια, αλλά ευτυχώς δεν έχω αυτό το μικρόβιο.
Είναι και το οικονομικό στη μέση (όσα δεν φτάνει η αλεπού.. :biggrin: ) γιατί όσες αποκαλύψεις γίνονται για τον χώρο - σύστημα σε ακριβή νούμερα άλλες τόσες ''διορθώσεις'' και ίσως περισσότερες θα χρειαστούν.
Αν έχεις πριβέ χώρο (furniture free :biggrin:) και έχεις υπομονή - στόχο να τον στήσεις μεθοδικά από την αρχή κάτι γίνεται..
Από την άλλη μιλώντας για sub και τη σημασία των χαμηλών..
Εγώ πήρα 2 τέτοια και έχω άλλα 2 μικρότερα

View attachment 226255
και πραγματικά κάνουν διαφορά..
Δεν είναι μικρή η προσθήκη, είναι άλλος κόσμος.
Αν τα καταφέρω θα πάρω και άλλα 2 ίδια στο μέλλον γιατί είναι μεγάλος ο χώρος και ζητά κι άλλο. 😏
Ακόμα και με την ατελής ρύθμιση - τοποθέτηση που έχω κάνει λόγο έλλειψης υπομονής και μεθοδικότητας εκ μέρους μου (αλλά και άλλων χωροταξικών θεμάτων), με και δίχως αυτά το αποτέλεσμα είναι η μέρα με τη νύχτα.
Και αυτό μόνο κοιτάζω και θα κοιτάζω.
Τι παίρνω από το σύστημα και αν αξίζει το κόστος (για το ''ύψος'' μου 💰).
Sorry κ. Κώστα για την παρέμβαση στο νήμα σας.
Βασικά η συζήτηση που γίνεται δεν αφορά αντιπαράθεση για ποιου τα ηχεία παίζουν τα 20 ή τα 30Hz! Η συγκεκριμένη συζήτηση ξεκίνησε από το πως κάποιες εταιρείες (συγκεκριμένα εδώ η System Audio) πουλάνε προιόντα με "περίεργες" τεχνικές προδιαγραφές: επί του προκειμένου το ενεργό ηχείο System Audio Legend 40.2, όπου αναφέρεται ότι έχει απόκριση συχνότητας από 20Hz (+- 1dB), όταν διαθέτει μια σχετικά μικρή καμπίνα με δύο 4,5άρια γούφερ ανά ηχείο! Εσύ πως το ερμηνεύεις;
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.104
Reaction score
2.740
Μπορεί κάποιος να εξηγήσει επιστημονικά,
με μετρήσεις π.χ.
η με παραπομπή σε έρευνες στις οποίες όλοι υποκλινόμαστε υποθέτω,
γιατί ορισμένα μικρά ηχεία είναι τόσο ελκυστικά;
Ειλικρινής απορία.
γιατι δεν εχουν μπασο, το σπιτι καποιων απο μας δεν εχει treatment και ισως γιατι δεν εχουμε ακουσει ποτε σωστα τα χαμηλα

πριν μπω σε ηλεκτρικο νομιζα οτι πηγαιναν γρηγορα τα ice...
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.065
Reaction score
18.647
Βασικά η συζήτηση που γίνεται δεν αφορά αντιπαράθεση για ποιου τα ηχεία παίζουν τα 20 ή τα 30Hz! Η συγκεκριμένη συζήτηση ξεκίνησε από το πως κάποιες εταιρείες (συγκεκριμένα εδώ η System Audio) πουλάνε προιόντα με "περίεργες" τεχνικές προδοαγραφές: επί του προκειμένου το ενεργό ηχείο System Audio Legend 40.2, όπου αναφέρεται ότι έχει απόκριση συχνότητας από 20Hz (+- 1dB), όταν διαθέτει μια μικρή καμπίνα σχετικά και δύο 4,5 άρια γούφερ ανά ηχείο!
Συγχώρεσε με, νόμιζα πως είχε λυθεί το θέμα..

Ναι ρε παιδιά, πού είναι το πρόβλημα δηλαδή; 4,5άρια γούφερ και απόκριση 20Hz-20KHz ±1dB. Το πιο φυσικό πράγμα στον κόσμο. Επιτέλους, λίγο σέβας στον κατασκευαστή ενυγουέη!
... βέβαια, μπορεί να βοηθάει η κάσα, αν είναι φτιαγμένη από αειθαλές πλατάνι...
Ας σβηστεί το δικό μου από τους διαχειριστές ως off topic..
:drinks:
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.065
Reaction score
18.647
γιατι δεν εχουν μπασο, το σπιτι καποιων απο μας δεν εχει treatment και ισως γιατι δεν εχουμε ακουσει ποτε σωστα τα χαμηλα

πριν μπω σε ηλεκτρικο νομιζα οτι πηγαιναν γρηγορα τα ice...
Δεν νομίζω πως είναι μόνο αυτό Βασίλη..
Μερικά μικρά έχουν μια γοητεία στον τρόπο που διαχειρίζονται την ανεπάρκεια τους εκεί χαμηλά ή και τον αφρόντιστο χώρο, ναι γιατί όχι ?
Έχω κι εγώ μια ''τάση'' να ακούω κάποιες φορές τα μικρά spendor μόνα τους χωρίς τα sub..
Λόξα?
''Ανάμνηση ακούσματος'' επειδή μεγαλώσαμε ακούγωντας από αυτά που είχαμε τότε με τους περιορισμούς που υπήρχαν?
Δεν ξέρω να πω με σιγουριά το γιατί, αλλά υπάρχει αυτό.
 







Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
6.881
Reaction score
7.960
Χωρίς να θέλω να κρίνω το παρακάτω, δεν έχω άλλωστε τις κατάλληλες τεχνικές γνώσεις,
διερωτώμαι για την (μεγάλη) απόκλιση στην τιμολόγηση!

''.
263656372_10227724370392524_8524271741498437188_n.jpg

I uploaded a sine wave sweep (20-20,000 Hz) into the Crutchfield speaker comparison tool and recorded the output (digitally captured directly from the stream).
I'm curious to read some comments about the results. It's Polk Signature S55, Focal Aria 948, and SVS Prime Tower. ...
 



TGD

Μηνύματα
6.911
Reaction score
7.007
Άχρηστο. Όπως βλέπετε αμέσως το Polk έχει πολύ μεγαλύτερη ευαισθησία, οπότε παίζει πιο δυνατά, επομένως οι διακυμάνσεις πάνω-κάτω θα είναι έτσι κι αλλιώς μεγαλύτερες στο γράφημα απ' ότι στα άλλα δύο.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.841
Reaction score
4.565
Χωρίς να θέλω να κρίνω το παρακάτω, δεν έχω άλλωστε τις κατάλληλες τεχνικές γνώσεις,
διερωτώμαι για την (μεγάλη) απόκλιση στην τιμολόγηση!

''. View attachment 231662
I uploaded a sine wave sweep (20-20,000 Hz) into the Crutchfield speaker comparison tool and recorded the output (digitally captured directly from the stream).
I'm curious to read some comments about the results. It's Polk Signature S55, Focal Aria 948, and SVS Prime Tower. ...
Tα 948 μπορουν να αγοραστουν ακόμα και κάτω απο 1.500 ευρώ απο Γαλλία ή έστω λιγο ακριβότερα απο τον Έλληνα αντιπρόσωπο. Μην κοιτάς τον τιμοκατάλογο, είναι για τους άλλους! ΠΑΣΟΚ-ΑΡΑ λέμε ...

Για τα λ7 του ειναι εκπληκτικό (η aria είναι πχιο vfm σειρά της focal, καλύτερη ακόμα και απο τα chora). Ναι, δεν έχει wave guide με οτι αυτό συνεπάγεται για την κατευθυντικότητα ΑΛΛΑ για το 948 936 υπάρχουν μετρήσεις που το καθιστούν ασφαλής επιλογή, ακόμη και αγνόωντας το σκέλος της "πχιο τζάμπα πεθαίνεις" τιμής.

Αν έχεις τον χώρο, αλλά και τον τρόπο να μαζέψεις τα πιθανά προβλήματα με την κατευθυντικότητα είναι no brainer επιλογή.

6-8 μήνες πριν επαιζε η εξης προσφορά απο Γαλλία: 2 x 948 , 1 x CC900 και 2 x 906 στα 2.300 ! Ηταν λίγο άκυρο το χρώμα αλλά για man cave καταστάσεις και σε σχέση με στουντιακά ηταν η αφροδίτη της μήλου :lol:
 
Last edited:


TGD

Μηνύματα
6.911
Reaction score
7.007
Για το (9) έχω ξαναγράψει για γνωστή που συνέδεσε τα ηχεία κατ' ευθείαν στην μπρίζα. Η απλούστερη λύση βέβαια είναι να μεγαλώσει η απόσταση ανάμεσα στις μπόρνες ώστε να μην ταιριάζει με την απόσταση που έχουν οι μπρίζες. Ο μόνος που ξέρω να χρησιμοποιούσε "διπλές" μπανάνες είμαι εγώ.

Παρεπιπτώντων αυτές της ITT έχουν τέλεια επαφή:

Περιλαμβάνονταν στην συσκευασία των Vandersteen.
 

Μηνύματα
393
Reaction score
1.204
Η λανθάνουσα αναισθησία
Αυτή η αναισθησία έχει μέγεθος μόλις 3dB, και είναι αρκετά σημαντική. Όπως ασφαλώς γνωρίζετε, η ευαισθησία ενός ηχείου ορίζεται ως η μέση στάθμη που επιτυγχάνει σε απόσταση 1 μέτρου από το τουήτερ, καταναλώνοντας ισχύ 1Watt. Έτσι, αν η μέση αντίσταση του ηχείου είναι αρκετά υψηλή, ώστε αυτό να μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ηχείο ονομαστικής αντίστασης 8Ω, για να καταναλώσει ισχύ 1Watt πρέπει να του εφαρμοσθεί τάση 2,8Volt RMS. Επομένως, αν το ηχείο είναι ονομαστικής αντίστασης 4Ω, τότε, για να καταναλώσει ισχύ 1Watt, θα πρέπει να του εφαρμοσθεί τάση 2Volt και όχι 2,8.

Έτσι, σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν κατασκευαστές που ανακοινώνουν ευαισθησία αποκλειστικά με βάση την τάση των 2,8Volt, και όχι την ισχύ, είτε από άγνοια, είτε επί τούτου, στην προσπάθειά τους να παρουσιάσουν το ηχείο όσο γίνεται πιο ευαίσθητο. Έτσι, αν σας παρουσιασθεί περίπτωση, όπου το ηχείο είναι ονομαστικής αντίστασης 6, ή 4Ω, και η ευαισθησία του ανακοινώνεται σαν ΧΧdB/1m/2,83Volt, αυτομάτως λάβετε υπ’ όψιν την ευαισθησία αυτή μειωμένη κατά 3dB. Γιατί; Διότι ένα 4ωμο ηχείο, τροφοδοτούμενο με 2,83Volt δεν καταναλώνει ένα, αλλά ΔΥΟ βατ. Σας φαίνεται μικρή η διαφορά; Δείτε ένα παράδειγμα. Ένα ηχείο ονομαστικής αντίστασης 4Ω και ευαισθησίας 91dB στα 2,8 βολτ είναι κάτι συνηθισμένο στην αγορά. Αυτό το ηχείο, καταναλώνοντας ισχύ 1Watt θα βγάλει μέση στάθμη –όχι 91- αλλά 88dB. Πόσο απέχει αυτή η ευαισθησία από τα αναίσθητα ηχεία των 86dB;

Βεβαίως, υπάρχουν και ευσυνείδητοι κατασκευαστές, που σε περίπτωση ηχείου ονομαστικής αντίστασης 4Ω ανακοινώνουν και τις δύο τιμές, ώστε να μην αφήνουν στον υποψήφιο αγοραστή καμιά αμφιβολία για την ευαισθησία του ηχείου τους, όπως ας πούμε αυτός εδώ.


Time aligned cross over
Ε ρε αυτό το τάιμ αλάιντ κροσόβερ! Λοιπόν, για να έχει ένα ηχείο κατά το δυνατόν επίπεδη απόκριση, πρέπει να συντρέχει μια προϋπόθεση. Να έχει στοιχισμένα κατά τον κατακόρυφο άξονα τα ακουστικά κέντρα των μεγαφώνων του, ΔΗΛΑΔΗ, τα πηνία φωνής όλων των μεγαφώνων να ανήκουν στο ίδιο επίπεδο. Έτσι, το γούφερ θα εξέχει πιο μπροστά, η μονάδα μεσαίων θα βρίσκεται πιο πίσω, και ακόμα πιο πίσω θα κατοικοεδρεύει το τουητεράκι. Όμως, επειδή αυτή η διάταξη δυσκολεύει τεχνικώς τα πράγματα κατά την κατασκευή της καμπίνας, πάρα πολλοί κατασκευαστές φέρνουν όλα τα μεγάφωνα «πρόσωπο», οπότε αυτά παύουν να είναι στοιχισμένα, και λαμβάνουν υπ’ όψιν αυτή τη διαφορά φάσης στη σχεδίαση του κροσόβερ, το οποίο πλέον ονομάζεται «χρονικά στοιχισμένο». Άρα, αν συναντήσετε τέτοια προδιαγραφή, να ξέρετε πως ο κατασκευαστής απλώς διαλαλεί το αυτονόητο, και τίποτε παραπάνω.

Εδώ οι καλές κιθάρες!
Υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που εφαρμόζουν μια πολιτική marketing, συνδέοντας ενδόμυχα την πραμάτεια τους με κάποια μουσικά όργανα, προσπαθώντας να περάσουν στον υποψήφιο πελάτη ανάλογο μήνυμα. Αυτό δεν είναι κακό, τουναντίον, θα έλεγα. Όμως, όταν ο κατασκευαστής μπερδέψει τη βούρτσα με το μπατανά, τότε αρχίζουν τα προβλήματα.

Στη μια όχθη βρίσκονται κατασκευαστές όπως η CAV, ή η Lumen White, που προσδίδουν στις πλευρικές επιφάνειες των ηχείων τους μια κυματιστή μορφή που θυμίζει τα καμπυλώματα του σώματος της κιθάρας. Αυτό δεν είναι κακό, τουναντίον, αλλά υπό την προϋπόθεση πως τα τοιχώματα της καμπίνας εξακολουθούν να είναι αρκούντως ακουστικά αδρανή. Στην άλλη όχθη, υπάρχουν κάτι σαλτιμπάγκοι που κατασκευάζουν ηχεία με τοιχώματα πάχους φλούδας, διότι, όπως λένε ανερυθρίαστα, το τοίχωμα πρέπει να είναι «ζωντανό», για να παίζει ρόλο σαν το αντηχείο της κιθάρας.

Πού είναι το πρόβλημα σ’ αυτό; Όταν ο ενορχηστρωτής διαλέξει μια κιθάρα, μια τρομπέτα, δύο σαξόφωνα, τρία τρομπόνια και ένα πιάνο, αυτό που αναζητεί από κάθε όργανο, είναι η χροιά του, έτσι όπως αυτή καθορίζεται από το υλικό κατασκευής και τη μορφή καθενός οργάνου. Αυτή η επιλογή πρέπει να περάσει κατά το δυνατόν αυτούσια στον ακροατή, υφισταμένη όσο γίνεται λιγότερες παραμορφώσεις, και προς αυτήν την κατεύθυνση βοηθά η κατά τον δυνατόν ακουστικά αδρανής καμπίνα. Άλλωστε, ένα μεγάλο πλεονέκτημα των ηχείων πάνελ είναι ακριβώς αυτή η έλλειψη «κουτίλας» στον ήχο τους.

Εάν, λοιπόν, η καμπίνα του ηχείου είναι ακουστικά «ζωντανή», και όχι νεκρή, όπως πρέπει να είναι, τότε το ηχείο προσθέτει την κουτίλα του στη χροιά όλων των οργάνων, αλλοιώνοντας ανεπανόρθωτα, καταστρέφοντας το ηχητικό αποτέλεσμα. Εσείς τι προτιμάτε; Την κουτίλα της κιθάρας του Δημήτρη Φάμπα, ή την κουτίλα του σαλτιμπάγκου;


Μεγάφωνα under hung, μεγάφωνα overhung, τελίτσες και κρεμάλα
Δεν θυμάμαι πού διάβασα σχετικό σχόλιο, αλλ’ αυτό που έλεγε ήταν ότι τα γούφερ του ηχείου έχουν πηνίο φωνής τύπου «under hung», ώστε αυτό να κινείται πάντοτε μέσα στη γραμμική περιοχή του, και άλλες τέτοιες ανοησίες.

Το υποκρεμασμένο πηνίο είναι η μια εκδοχή πηνίου φωνής, του οποίου το μήκος είναι μικρότερο από το ύψος του μαγνητικού διακένου. Έτσι, η διαφορά του δευτέρου από το πρώτο αποτελεί και το μέγιστο πλάτος γραμμικής διαδρομής του πηνίου, όπου το πλήθος των σπειρών που βρίσκονται μέσα στο μαγνητικό πεδίο είναι σταθερό, καθώς πρόκειται για όλες τις σπείρες του πηνίου. Φυσικά, αν το μεγάφωνο πιεσθεί, τότε θα ξεφύγει έξω από το μαγνητικό διάκενο, εκτός της γραμμικής περιοχής του.

Το ίδιο όμως συμβαίνει και με το υπερκρεμασμένο πηνίο, του οποίου το μήκος είναι μεγαλύτερο από το ύψος του διακένου, οπότε κάθε στιγμή μέσα στο γραμμικό εύρος της διαδρομής του, ένα σταθερό τμήμα των σπειρών του βρίσκεται μέσα στο διάκενο. Και αυτού του είδους το πηνίο αν πιεσθεί, πολύ απλά θα ξεφύγει κι αυτό εκτός της γραμμικής διαδρομής του.

Επομένως, όλα τα μεγάφωνα μπορούν να κινηθούν και εκτός της γραμμικής περιοχής τους, είτε έχουν πηνίο under hung, είτε overhung, ανεξαρτήτως τί υποστηρίζει ο κάθε εξυπνάκιας κατασκευαστής. Το εάν ένα μεγάφωνο θα έχει πηνίο του ενός ή του άλλου είδους, αποτελεί σχεδιαστική επιλογή του κατασκευαστή του μεγαφώνου, αναλόγως του προορισμού του και των επιμέρους ηλεκτρικών χαρακτηριστικών του, και τίποτε άλλο.

Αντί επιλόγου
Λοιπόν, αυτά περί ηχείων! Δεν είναι και λίγα, θεώρησα όμως πως είναι χρήσιμα, ώστε να αποκτήσει κανείς μια πιο κοφτερή ματιά όταν διαλέγει ηχεία. Διαλέξτε αυτό που μπορείτε, διαλέξτε αυτό που σας ταιριάζει, και καλά παζάρια! Και θυμηθείτε τα βασικά και αυτονόητα. Όταν πάτε να ακούσετε για να αγοράσετε, φροστίστε να έχετε δυό - τρεις ηχογραφήσεις όπως ανέλυσα παραπάνω, να έχετε ευχάριστη διάθεση και οπωσδήποτε ξεκούραστα αυτιά. Μην πάτε να ακούσετε τίποτα, αν αμέσως πριν ακούτε κάτι με έντονα πρίμα ή έντονα μπάσα, ή πολύ δυνατά. Μετά από ένα τέτοιο, χρωματισμένο άκουσμα, το σωστό άκουσμα θα σας φαίνεται άχρωμο, χωρίς πρίμα, χωρίς τίποτα. Μπορεί πολλοί να υποστηρίζουν να κρίνετε κάτι ακούγοντάς το «με τα αυτάκια σας», αλλά το αυτί εξοικειώνεται πολύ γρήγορα, χωρίς να μπορείτε να το ελέγξετε, και επομένως εύκολα μπορεί να ξεγελασθεί. Αυτό μην το ξεχνάτε ποτέ.
Πέρασαν σχεδόν 14 χρόνια από την ανάρτησή σου. Μέσα σε λίγες αράδες έδωσες έτοιμη, και πάντα επίκαιρη, τεχνική γνώση που άλλοι θ΄αποκτήσουν είτε μετά από σπουδές και κάμποσες δεκαετίες δουλειάς στο εργαστήριο και στο στούντιο, είτε ξοδεύοντας μια περιουσία στο παθαίνοντας-μαθαίνοντας, είτε δεν θ΄αποκτήσουν ποτέ. Ένα μεγάλο μπράβο κι ένα μεγάλο ευχαριστώ από μένα, για την προσφορά σου!
Υ.Γ. Διάβασα και κάμποσες «εξυπνάδες» στα σχόλια κι ευθύμησα πάλι. Οι «δήθεν» και οι οι «ημιμαθείς», όσο κι αν κρύβουν την απελπιστική τους ανεπάρκεια πίσω από «φτηνό χιούμορ» και πίσω από «λογοδιαρροϊκές ασυναρτησίες», αδίκως προσπαθούν! Διακρίνονται, και μάλιστα καθαρά, και είναι πολύ «διασκεδαστικοί» !!!
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.026
Reaction score
20.408
Πέρασαν σχεδόν 14 χρόνια από την ανάρτησή σου. Μέσα σε λίγες αράδες έδωσες έτοιμη, και πάντα επίκαιρη, τεχνική γνώση που άλλοι θ΄αποκτήσουν είτε μετά από σπουδές και κάμποσες δεκαετίες δουλειάς στο εργαστήριο και στο στούντιο, είτε ξοδεύοντας μια περιουσία στο παθαίνοντας-μαθαίνοντας, είτε δεν θ΄αποκτήσουν ποτέ. Ένα μεγάλο μπράβο κι ένα μεγάλο ευχαριστώ από μένα, για την προσφορά σου!
Για μετά τις σπουδές δεν ξέρω, αλλά κατά τη διάρκειά τους, μάλλον ναι. Κάποτε ένα παιδί μου έστειλε ένα μήνυμα, ζητώντας να πάρει κάτι σχήματα για μια εργασία που είχε για τον συντελεστή ισχύος. Φυσικά, του είπα ναι.

Επίσης, ένας άλλος με ρώτησε τη σημασία του phase plug στα μεγάφωνα, δηλαδή γιατί υπάρχει και πώς δουλεύει, ρωτώντας μάλιστα γιατί άλλα μεγάφωνα έχουν και άλλα όχι. Δεν ήξερα τί να του απαντήσω, έψαξα λίγο κάτι pdf, αλλά δεν ένιωσα ότι μπορούσα να του απαντήσω. Μετά το παράτησα, δεν ήμουν και στα πολύ καλά μου τότε. Βασικά, ακόμα δεν ξέρω. Αν θέλεις, και γνωρίζεις γι' αυτό, άνοιξε ένα θέμα για το phase plug, (δεν θυμάμαι να το συζητήσαμε ποτέ).

:)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.190
Μηνύματα
2.855.596
Members
37.877
Νεότερο μέλος
grgstrts33
Top