Αγορά ηλεκτρικού ΙΧ πόλης

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
676
Reaction score
1.979
Ούτε χρόνο πριν, στην Σουηδία είχαν τεράστιο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά. Το δίκτυο είχε τεράστια θέματα λόγο των ταχυφορτιστων. Έτσι δωθηκαν οδηγίες να μοιραστεί το φορτίο μέσα στην ημέρα και τη νύχτα. Και νομίζω ο αριθμός των ηλεκτρικών στη Σουηδία ηταν περισυ κάπου στο 10% ?

Οποίος πάρει να χαρεί, θα το χαρεί μέχρι να αρχίσει να υπάρχει πρόβλημα με το δίκτυο. Αφού η Σουηδία είχε θέμα, εδώ θα γελάει το σύμπαν με τις δικές μας υποδομές. Όποτε βάλτε και αυτήν την παράμετρο στην πράξη του ηλεκτρικού. Κατά τα αλλά, ναι έχει κάποια καλά πλεονεκτήματα το ηλεκτρικό. Αλλά το θέμα συντήρησης και αλλαγής μπαταριών δεν πρέπει να είναι μηδαμινού κόστους.
 


Μηνύματα
904
Reaction score
239
το σενάριο να αλλάξεις γυναίκα που κάνει πιο πολλά χλμ και να πάρεις ένα ντηζελάκι να κάνεις τη δουλειά σου το σκέφτεσαι καθόλου;
Για αυτο ειπα φιεστα. Θα ειναι πιο οικονομικο απ το ηλεκτρικο 😁
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Πόσο μεγάλο είναι το τεχνολογικό χάσμα που χωρίζει την Tesla από την πλέμπ... γκουχ!... από τους υπολοίπους;
Χιουτζ.

Αντανακλάται όμως και στην τιμή, με τα λεφτά του ΚΙΑ δε παίρνεις Τέσλα.
:party:


Κια και χιουνται απ'οτι κατάλαβα είναι ίδια.
 


Μηνύματα
904
Reaction score
239
Χιουτζ.

Αντανακλάται όμως και στην τιμή, με τα λεφτά του ΚΙΑ δε παίρνεις Τέσλα.
:party:


Κια και χιουνται απ'οτι κατάλαβα είναι ίδια.
Hundai ειναι πιο μπροστα. Πιο ψηλες και οι τιμες
 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.413
Η Hyundai τοποθετείται πιο ψηλά από την Kia, ασχέτως αν η τελευταία έχει περισσότερο αποδεκτά σχέδια από αισθητικής απόψεως.
Είναι κοινή η ιδιοκτησία τους και δεν το κρύβουν
 

Μηνύματα
41
Reaction score
75
Μιας και δε μιλάμε για άμεση αγορά:
Nissan Ariya
EV "μεγαλούτσικο" SUV, σχεδόν 4,6 μέτρα. Υποτίθεται θα είναι και το μοναδικό καθαρά ηλεκτροκίνητο της Nissan σύντομα, τα υπόλοιπα θα είναι υβριδικά.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Απλά αν είναι να αγνοήσουμε τις 2 βασικές παραμέτρους που έθεσε ο Κώστας (μικρό μέγεθος, SUV) να μου το πείτε γιατί έχω να προτείνω κάμποσα ακόμα. Π.χ. το XC40 Recharge όπως και άλλα που έρχονται. Αλλά νόμιζα πως εδώ μιλάμε για τη συγκεκριμένη ανάγκη, εξάλλου έχουμε κι άλλο thread για γενική συζήτηση περί ηλεκτρικών.

Όσο για τα PHEV, ισχύει αυτό που έγραψε ο @pankrok. Έχεις οικονομία, αλλά όχι ισχύ. Ή έχεις ισχύ, αλλά χωρίς οικονομία/οικολογία. Όπως και αυξημένη πολυπλοκότητα, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για κόστη συντήρησης. Όχι φυσικά πως δεν είναι πολύ καλή λύση για κάποιες συγκεκριμένες χρήσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Πάντως, αν περάσουν σε όλα τα μοντέλα το 620 miles range, το έχουν τελειώσει το θέμα.
Δεν ισχύει αυτό.

Η σκέψη των αγοραστών όσον αφορά την αυτονομία, προφανώς σχετίζεται με τη συνήθεια να γεμίζουν το ρεζερβουάρ με βενζίνη, που ξέρουν πως δίνει αυτονομία έως 700-800χλμ, αλλά ο τρόπος ζωής με ηλεκτρικό όχημα είναι ..διαφορετικός.

Πρέπει να ξεχάσουν αυτό που "ξέρουν"..

Μπήκα σε διάφορα "φόρουμ" χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και γενικά γελάνε με το θέμα της αυτονομίας, στο στυλ "κι εμείς έτσι λέγαμε κάποτε", αλλά στην πράξη και μετά από συνήθεια, λένε πως ούτε για πλάκα δε φορτίζουν κάθε μέρα το όχημα, πολλοί μια φορά τη βδομάδα...

Αντίστοιχα, ο κόσμος δε γεμίζει τίγκα το ρεζερβουάρ αφού αδειάσει τελείως, να βάζει δηλαδή μόνο 60-70€ βενζίνη, αλλά αντιθέτως, πολλοί βάζουν ένα 20-αρικο και ξαναβάζουν μετά από κάποιες μέρες. Δες τι αποδείξεις κόβει ένα βενζινάδικο..

Για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, οι ανάγκες αυτοκινήτου υπάρχουν, αλλά είναι μικρές οι αναγκαίες διαδρομές, δε χρειάζεται άγχος να είναι πάντα γεμάτο 100% το όχημα, πόσες φορές κυκλοφόρησες κι εσύ με ρεζέρβα το δείκτη να λέει 20-0χλμ;

Αν τώρα θες να πάρεις το αυτοκίνητο από Βόλο και να πας σερί στο Μόναχο:

Screenshot_20200601_142302_com.google.android.apps.maps.jpg



ακόμα και οδηγώντας από το πρωί μέχρι το βράδυ δε βγαίνει σε μια μέρα, θες στάσεις, εκτιμώ πως ακόμα και σήμερα με ηλεκτρικό όχημα γίνεται, απλώς θα κάνεις τις στάσεις που χρειάζεται για να παίρνει ρεύμα και να ξεκουράζεσαι κιόλας.

Δεν υπάρχει λόγος να κουβαλάς μπαταρίες που θα σου δώσουν αυτονομία 1700 χλμ, ή έστω 1000χλμ που λες...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Αν κρίνω από το νέο ηλεκτροκίνητο της vw και μερικά ακόμη, τα νέα μοντελάκια θα βγαίνουν σε εκδόσεις με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες (και ελαφρά διαφορετικούς κινητήρες). Αυτό πολύ μου αρέσει.

Εγώ π.χ. θέλω μικρή μπαταρία για να είναι ελαφρύ το όχημα και να μην πληρώσω πολλά για να την αλλάξω σε 5-6 χρόνια. Δε με νοιάζει η αυτονομία, και 100 χλμ, μου φτάνουν. Δε θέλω headroom, είμαι απλός άνθρωπος.
 

TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069
Και το δικό μου σχέδιο ήταν να αλλάξω το Clio που κλείνει 15ετία με ένα μικρό ηλεκτρικό πόλης. Βάζω περίπου 30lt βενζίνη κάθε 15 μέρες, τα χιλιόμετρα είναι γενικά λίγα, οπότε δεν με νοιάζει η μεγάλη αυτονομία. Έτσι κι αλλιώς υπάρχει και η μαούνα για τα ταξίδια. Βέβαια πέρυσι όπως έγραφα μου έκλεψαν την μανούνα, οπότε αγόρασα άλλη μαούνα και το Clio πρέπει να πορευτεί για χρόνια ακόμα...
 


Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Όχι, διόλου δε με ενδιαφέρει πλέον το υβριδικό, το είδα μια χαρά στο γιαρις, φτάνει. Καθαρό ηλεκτρικό θέλω, να φορτίζει στο σπίτι το βράδυ, όπως το κινητό τηλέφωνο.

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Δεν φτάνει η παροχή ρεύματος μιας
τυπικης μονοκατοικίας , ούτε η υπαρχουσα διατομή του καλώδιου για να αντέξει έναν τέτοιο ταχυφορτιστή.
Ρωτήστε και έναν ηλεκτρολογο μηχανικό (ΑΕΙ λέμε, σχετικό με αυτά).
Νομίζω ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι απαραίτητος, έστω και επικουρικά. Σου φεύγει κ ένα άγχος.
Επιπλέον ένα σοβαρό θέμα παίζει με την αντικατάσταση των μπαταριών και την διάθεση τους προς ανακύκλωση ή οριστική απόσυρση τους.

Κατά τη γνώμη μου έχει δρόμο ακόμη η ιστορία , τουλάχιστον 4-5 χρονάκια μέχρι να γίνει συμφέρουσα η αγορά και να λυθούν όλες οι «παιδικές ασθένειες».
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Δεν φτάνει η παροχή ρεύματος μιας
τυπικης μονοκατοικίας , ούτε η υπαρχουσα διατομή του καλώδιου για να αντέξει έναν τέτοιο ταχυφορτιστή.
Ρωτήστε και έναν ηλεκτρολογο μηχανικό (ΑΕΙ λέμε, σχετικό με αυτά).
Νομίζω ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι απαραίτητος, έστω και επικουρικά. Σου φεύγει κ ένα άγχος.
Επιπλέον ένα σοβαρό θέμα παίζει με την αντικατάσταση των μπαταριών και την διάθεση τους προς ανακύκλωση ή οριστική απόσυρση τους.

Κατά τη γνώμη μου έχει δρόμο ακόμη η ιστορία , τουλάχιστον 4-5 χρονάκια μέχρι να γίνει συμφέρουσα η αγορά και να λυθούν όλες οι «παιδικές ασθένειες».
Μια από τις παιδικές ασθένειες που πρέπει οπωσδήποτε να λυθεί σε σχέση με τα ηλεκτρικά, είναι η άγνοια του κόσμου για τη σχετικά νέα αυτή τεχνολογία.

Για παράδειγμα, αυτό που λες δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Δεν είναι καν απαραίτητος ο ταχυφορτιστής στο σπίτι, μια χαρά προλαβαίνει (ειδικά στην Ευρώπη που έχουμε 220V) να φορτίσει το αυτοκίνητο τις ώρες που θα είναι σταθμευμένο. Ακόμα όμως και να βάλεις wall charger, αυτό δεν είναι σαν τους DC ταχυφορτιστές που έχουν στα σημεία φόρτισης, ούτε φυσικά τα ίδια kW (50, 100, 150 κλπ.). Είναι φτιαγμένος για οικιακή χρήση και προφανώς υποστηρίζεται από την παροχή ρεύματος τυπικής μονοκατοικίας.
 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.413
αν δεν το δουλεύεις σαν ταξί (500χλμ τη μέρα) δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο από την απλή 3φασική παροχή.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.462
Δεν ισχύει αυτό.

Η σκέψη των αγοραστών όσον αφορά την αυτονομία, προφανώς σχετίζεται με τη συνήθεια να γεμίζουν το ρεζερβουάρ με βενζίνη, που ξέρουν πως δίνει αυτονομία έως 700-800χλμ, αλλά ο τρόπος ζωής με ηλεκτρικό όχημα είναι ..διαφορετικός.

Πρέπει να ξεχάσουν αυτό που "ξέρουν"..

Μπήκα σε διάφορα "φόρουμ" χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και γενικά γελάνε με το θέμα της αυτονομίας, στο στυλ "κι εμείς έτσι λέγαμε κάποτε", αλλά στην πράξη και μετά από συνήθεια, λένε πως ούτε για πλάκα δε φορτίζουν κάθε μέρα το όχημα, πολλοί μια φορά τη βδομάδα...

Αντίστοιχα, ο κόσμος δε γεμίζει τίγκα το ρεζερβουάρ αφού αδειάσει τελείως, να βάζει δηλαδή μόνο 60-70€ βενζίνη, αλλά αντιθέτως, πολλοί βάζουν ένα 20-αρικο και ξαναβάζουν μετά από κάποιες μέρες. Δες τι αποδείξεις κόβει ένα βενζινάδικο..

Για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, οι ανάγκες αυτοκινήτου υπάρχουν, αλλά είναι μικρές οι αναγκαίες διαδρομές, δε χρειάζεται άγχος να είναι πάντα γεμάτο 100% το όχημα, πόσες φορές κυκλοφόρησες κι εσύ με ρεζέρβα το δείκτη να λέει 20-0χλμ;

Αν τώρα θες να πάρεις το αυτοκίνητο από Βόλο και να πας σερί στο Μόναχο:

View attachment 167963


ακόμα και οδηγώντας από το πρωί μέχρι το βράδυ δε βγαίνει σε μια μέρα, θες στάσεις, εκτιμώ πως ακόμα και σήμερα με ηλεκτρικό όχημα γίνεται, απλώς θα κάνεις τις στάσεις που χρειάζεται για να παίρνει ρεύμα και να ξεκουράζεσαι κιόλας.

Δεν υπάρχει λόγος να κουβαλάς μπαταρίες που θα σου δώσουν αυτονομία 1700 χλμ, ή έστω 1000χλμ που λες...
Δεν διαφωνώ, έχεις δίκιο σε όλα. Απλώς, αντιμετωπίζω το θέμα του ηλεκτρισμού με ευρύτερο ορίζοντα, πιο ανοικτά. Το ενεργειακό φορτίο ανά μονάδα μάζας θα είναι στρατηγικής σημασίας στο εξής.

Κάθε βράδι ξαπλώνω και κοιμάμαι δίπλα σε μια πρίζα, αλλ' αν μπορώ να το πληρώσω, θα πάρω τηλέφωνο με αυτονομία 2 εβδομάδων, λάπτοπ με αυτονομία 3 μηνών, μοτό με αυτονομία 1500χλμ., βάρος 100 κιλών και ισχύ 100 ίππων. Αύριο το πρωί, όχι δυό μέρες πριν πεθάνω.

Και θέλωεπίσης και κάποιες battery farms για να φορτίζουν το σινιέ κινητό τους οι πληρωμένοι, οι ηλίθιοι, και οι πληρωμένοι ηλίθιοι.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.187
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top