Αγορά ηλεκτρικού ΙΧ πόλης

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Είναι φτιαγμένος για οικιακή χρήση και προφανώς υποστηρίζεται από την παροχή ρεύματος τυπικής μονοκατοικίας.
Ψόφησα στο γέλιο διαβάζοντας την ιστορία ενός Άγγλου οδηγού με το ηλεκτρικό ΚΙΑ e-niro, ο οποίος μετά από πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα απροβλημάτιστης χρήσης του αυτοκινήτου στην πόλη του, βρέθηκε εκδρομή σε ένα απομακρυσμένο χωριό στα βουνά που πήγε στα πεθερικά του, εκεί το βενζινάδικο δεν είχε να τον φορτίσει, ποιος ξέρει σε πόσο απομακρυσμένη περιοχή, και κει στο σπίτι δεν είχαν τα παπουδια καμία μπρίζα έξω στο σπίτι, κι έβρεχε κιόλας όλο το βράδυ (τυπικό για Αγγλία) κι είχε απλώσει μπαλαντεζα από το μπαλκόνι του πρώτου ορόφου μέχρι κάτω για να φορτίσει το αυτοκίνητο μέσα στη νύχτα και με βροχή, και σκαρφιζόταν τρόπους να μην βραχεί η άκρη της μπαλαντεζας γιατί το όχημα έχει μπροστά στο κέντρο στο καπώ την υποδοχή φόρτισης, χωρίς προστασία από βροχή.

Ευτυχώς λέει δεν έριξε το ρεύμα στο χωριό. :lol:

Γενικώς ζητάνε να είναι σκεπαστό το σημείο φόρτισης σε δημόσια πάρκινγκ και σε βενζινάδικα, για να μη βρέχεται το πράμα, αυτό είναι το παράπονο που έχουν. Φορτιστές έχει και αυξάνονται, αλλά δεν είναι σκεπαστά, δεν έχουν στέγη.

Βλέπεις; Ποτέ δεν είναι ευχαριστημένοι..
τηλέφωνο με αυτονομία 2 εβδομάδων,... Αύριο το πρωί, όχι δυό μέρες πριν πεθάνω.
Α, βέβαια.

Κινητό τηλέφωνο να αντέχει 2 βδομάδες, και 2 μήνες ακόμα καλύτερα.

Εναλλακτικά:
Έχουν πλέον θήκη κινητού στα αυτοκίνητα, με ασύρματη φόρτιση.
Οπότε, αν χρησιμοποιείς αυτοκίνητο για 1 ωρα καθημερινά, μάλλον σταματάς να το βάζεις το κινητό στην μπρίζα το βράδυ. Καλό;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Για την φόρτιση πάντως, υπάρχουν ωραίες ιδέες διαθέσιμες ήδη:



Δε ξέρω πόσο μακριά είμαστε ακόμα για τέτοια πράγματα, πάντως ήλιο έχουμε μπόλικο εδώ που είμαστε...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Αν κάποιος το εχει υπολογίσει, ερώτηση:

Βλέποντας την διαφορά τιμής αγοράς ενός ηλεκτρικού απο το αντίστοιχο μοντέλο καυσίμου, αναρωτιέμαι αν αυτή αποσβένεται κάποτε καίγοντας ρεύμα αντί βενζίνη/πετρέλαιο. Και αν ναι, σε πόσο καιρό;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Ασ ληφθει υποψη και το κόστος αντικαταστασης μπαταριων και η μεταπωλητικη αξια στον υπολογισμο.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Ας ληφθεί παρακαλω υπόψη και οτι ο συμπαθής Άραβας θα πεινάσει και θα έχουμε νέες προσφυγικές ροές προς τα μέρη μας.
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.907
Reaction score
3.700
Αν κάποιος το εχει υπολογίσει, ερώτηση:

Βλέποντας την διαφορά τιμής αγοράς ενός ηλεκτρικού απο το αντίστοιχο μοντέλο καυσίμου, αναρωτιέμαι αν αυτή αποσβένεται κάποτε καίγοντας ρεύμα αντί βενζίνη/πετρέλαιο. Και αν ναι, σε πόσο καιρό;
Είναι πολύ συνηθισμένος υπολογισμός, αλλά οι παράμετροι είναι πολλές και είναι αδύνατον να γίνει γενίκευση.
Σε χώρες με κίνητρα αγοράς ηλεκτρικού και φτηνό ρεύμα, είναι εφικτό να γίνει απόσβεση.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν πρόκειται να κάνεις απόσβεση σε κανένα μοντέλο, και προς το παρόν το ρεύμα μας είναι αρκετά βρώμικο για να πούμε ότι θα βοηθήσουμε σημαντικά και το περιβάλλον.
Το βραχυπρόθεσμο κόστος συντήρησης αναμένεται μικρότερο πάντως.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Αν κάποιος το εχει υπολογίσει, ερώτηση:

Βλέποντας την διαφορά τιμής αγοράς ενός ηλεκτρικού απο το αντίστοιχο μοντέλο καυσίμου, αναρωτιέμαι αν αυτή αποσβένεται κάποτε καίγοντας ρεύμα αντί βενζίνη/πετρέλαιο. Και αν ναι, σε πόσο καιρό;
Αυτό που ρωτάς δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα γιατί:
α) Εξαρτάται άμεσα από το πόσα χιλιόμετρα κάνεις
β) Δεν είναι εύκολο να οριστεί τι σημαίνει "αντίστοιχο"

Ξεκινώντας από το δεύτερο, το πρόβλημα είναι πως τα ηλεκτρικά έχουν διαφορετική συμπεριφορά από τα εσωτερικής καύσης και συγκεκριμένα πολύ μεγαλύτερη ροπή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη επιτάχυνση αν και συνήθως (πολλές φορές τεχνητά) μικρότερη τελική.

Είναι δύσκολο λοιπόν να ορίσεις ποιό είναι το αντίστοιχο αυτοκίνητο ενός Tesla Model 3 Performance (με 0-100 στα 3,4 δευτερόλεπτα). Είναι μια McLaren 12C ή μια Lamborghini Murcielago; Ή κάτι λιγότερο εξωτικό;

Αν λοιπόν το σύγκρινες με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με παρόμοιες επιδόσεις, όχι απλά θα ήταν αστρονομικά πιο οικονομικό, αλλά θα ήταν και φθηνότερο εξαρχής, αφού το προαναφερθέν Tesla κοστίζει περί τα 65.000€ ενώ η McLaren (ή κάτι αντίστοιχο) προφανώς πολύ παραπάνω!

Αν θες πάντως να το πας πολύ "μέσες άκρες", μπορείς να υπολογίζεις πως το ηλεκτρικό θα σου καίει περίπου το 1/3 από ένα συμβατικό που μπορεί να θεωρηθεί κάαααπως αντίστοιχο. Μιλάμε πάντα για φόρτιση στο σπίτι και όχι σε ταχυφορτιστές.

Αν σε αυτά προσθέσεις τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση κλπ. εγώ υπολογίζω εξοικονόμηση περίπου 1.000€ έτος για 12-15.000 χιλόμετρα. Αν κάνεις περισσότερα από αυτά, προφανώς μεγαλύτερη και η εξοικονόμηση.

Άρα, με βάση αυτό, μπορείς να δεις, ανάλογα και το μοντέλο, αν και πότε θα έκανες απόσβεση.

Ασ ληφθει υποψη και το κόστος αντικαταστασης μπαταριων και η μεταπωλητικη αξια στον υπολογισμο.
Δεν υφίσταται κόστος αντικατάστασης μπαταριών στα σύγχρονα ηλεκτρικά. Είναι κι αυτό στα πλαίσια της άγνοιας που είπα παραπάνω (κι εγώ έτσι πίστευα πρίν ξεκινήσω να το ψάχνω). Η εγγύηση για τη μπαταρία είναι σχεδόν σε όλα τα μοντέλα 70% της χωρητικότητας σε 8 έτη. Προφανώς, οι εταιρείες αναμένουν πως το 99% των οχημάτων ΔΕΝ θα έχουν αυτό το degradation γιατί δεν έχουν καμία όρεξη να πληρώνουν για καινούργιες μπαταρίες.

Είχα ποστάρει και στο άλλο νήμα παλιότερα τα στατιστικά που δείχνουν ότι για ένα καλό, υδρόψυκτο ηλεκτρικό η πτώση της χωρητικότητας είναι περίπου 2% ανά έτος. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι δεν αναμένεται να χρειαστεί αντικατάσταση της μπαταρίας εντός της διάρκειας ζωής του οχήματος, αν και μπορεί να σας κάνει τη ζωή λίγο πιο δύσκολη στα μακρινά ταξίδια.

Επίσης, να σημειωθεί πως τα στατιστικά αυτά έχουν προκύψει από αυτοκίνητα που κυκολοφρούν ήδη αρκετά χρόνια. Μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε πως τα ηλεκτρικά που θα ξεκινήσουν να πωλούνται τώρα, θα έχουν ακόμα καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και συστήματα διαχείρισης. Π.χ. η Lexus παρέχει για το επερχόμενο UX 300E εγγύηση 10 ετών ή 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων! Και μάλιστα πρόκειται περί αερόψυκτου.
 

Μηνύματα
4.089
Reaction score
3.583
Κοίτα, μένω σε περιοχή εκτός σχεδίου πόλης, με 200μ διαδρομή σε δρόμο στρωμένο με τσιμέντο πολύ άγριο τέλος πάντων, και στα 2 χρόνια χρήσης το υβριδικό γιαρις είναι πλέον σκέτο κουδούνι, τρίζουν όλα.

Δε φταίει το γιαρις, μια χαρά αυτοκίνητο είναι, πολιτισμένο κι όμορφο, αλλά θέλει πολιτισμένο δρόμο να πατάει, όχι τσιμέντα και λακούβες, δεν αντέχει, διαλύεται.
Για αρχή εγώ λέω ασφαλτόστρωσε τον δρόμο ......... 😁
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Είναι δύσκολο λοιπόν να ορίσεις ποιό είναι το αντίστοιχο αυτοκίνητο
Εννοούσα ακριβως το ίδιο μοντέλο σε συμβατικό. Υπάρχουν σε αρκετές εταιρίες.
Εξαρτάται άμεσα από το πόσα χιλιόμετρα κάνεις
Προφανως, οπότε ο υπολογισμός μπορει να γίνει σε ποσα χλμ θα γίνει απόσβεση.
εξοικονόμηση περίπου 1.000€ έτος για 12-15.000 χιλόμετρα
Βλέπω απόσβεση στη δεκαετία, χοντρικά.
Οικονομικά λοιπόν δεν εχει λογική
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Εννοούσα ακριβως το ίδιο μοντέλο σε συμβατικό. Υπάρχουν σε αρκετές εταιρίες.
Ναι, το κατάλαβα. Αλλά μοντέλο με μοντέλο έχει διαφορά.
Πάρε για παράδειγμα το 2008 της Peugeot. Ξεκινάει μεν από τα 20.000€ (με 100 άλογα και επιδόσεις δράμα) αλλά φτάνει κοντά στα 37.000€ για το GT με 155 άλογα! Το ηλεκτρικό, που σημειωτέον έχει ακόμα καλύτερη επιτάχυνση από το GT, με ποιό θα το συγκρίνεις; Γιατί προφανώς το αποτέλεσμα θα είναι πολύ διαφορετικό.

Και μιας και αναφέραμε το συγκεκριμένο παράδειγμα, το ηλεκτρικό δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει επίσημα στην Ελλάδα, αλλά δεν αναμένεται να κοστίζει 10.000€ παραπάνω από το GT. Άρα και το παρακάτω συμπέρασμα που βγάζεις δεν ξέρω κατά πόσο θα ισχύει για τα νέα μοντέλα.

Βλέπω απόσβεση στη δεκαετία, χοντρικά.
Οικονομικά λοιπόν δεν εχει λογική
Έχεις συνυπολογίσει και τα κίνητρα που αναμένονται την Παρασκευή;
Αν όχι, αυτό που λες αναμένεται να αλλάξει αρκετά δραματικά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Έχεις συνυπολογίσει και τα κίνητρα που αναμένονται την Παρασκευή;
Εγώ δεν εχω υπολογίσει τίποτα, δεν το έψαξα. Ρωτάω να μάθω, άντε, υπολογίστε και βγάλτε ενα συμπέρασμα
 

Μηνύματα
4.089
Reaction score
3.583
Υπολογίστε όμως και σε μερικά χρόνια αλλαγή μπαταριών που κοστίζει ουκ ολιγα
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Εγώ δεν εχω υπολογίσει τίποτα, δεν το έψαξα. Ρωτάω να μάθω, άντε, υπολογίστε και βγάλτε ενα συμπέρασμα
E, υπομονή μέχρι την Παρασκευή λοιιπόν, να μάθουμε με λεπτομέρεια τα κίνητρα που θα δοθούν και θα έρθουμε να στο σερβίρουμε έτοιμο. 😝
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Αυτό που ρωτάς δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα γιατί:
α) Εξαρτάται άμεσα από το πόσα χιλιόμετρα κάνεις
β) Δεν είναι εύκολο να οριστεί τι σημαίνει "αντίστοιχο"

Ξεκινώντας από το δεύτερο, το πρόβλημα είναι πως τα ηλεκτρικά έχουν διαφορετική συμπεριφορά από τα εσωτερικής καύσης και συγκεκριμένα πολύ μεγαλύτερη ροπή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη επιτάχυνση αν και συνήθως (πολλές φορές τεχνητά) μικρότερη τελική.

Είναι δύσκολο λοιπόν να ορίσεις ποιό είναι το αντίστοιχο αυτοκίνητο ενός Tesla Model 3 Performance (με 0-100 στα 3,4 δευτερόλεπτα). Είναι μια McLaren 12C ή μια Lamborghini Murcielago; Ή κάτι λιγότερο εξωτικό;

Αν λοιπόν το σύγκρινες με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με παρόμοιες επιδόσεις, όχι απλά θα ήταν αστρονομικά πιο οικονομικό, αλλά θα ήταν και φθηνότερο εξαρχής, αφού το προαναφερθέν Tesla κοστίζει περί τα 65.000€ ενώ η McLaren (ή κάτι αντίστοιχο) προφανώς πολύ παραπάνω!

Αν θες πάντως να το πας πολύ "μέσες άκρες", μπορείς να υπολογίζεις πως το ηλεκτρικό θα σου καίει περίπου το 1/3 από ένα συμβατικό που μπορεί να θεωρηθεί κάαααπως αντίστοιχο. Μιλάμε πάντα για φόρτιση στο σπίτι και όχι σε ταχυφορτιστές.

Αν σε αυτά προσθέσεις τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση κλπ. εγώ υπολογίζω εξοικονόμηση περίπου 1.000€ έτος για 12-15.000 χιλόμετρα. Αν κάνεις περισσότερα από αυτά, προφανώς μεγαλύτερη και η εξοικονόμηση.

Άρα, με βάση αυτό, μπορείς να δεις, ανάλογα και το μοντέλο, αν και πότε θα έκανες απόσβεση.



Δεν υφίσταται κόστος αντικατάστασης μπαταριών στα σύγχρονα ηλεκτρικά. Είναι κι αυτό στα πλαίσια της άγνοιας που είπα παραπάνω (κι εγώ έτσι πίστευα πρίν ξεκινήσω να το ψάχνω). Η εγγύηση για τη μπαταρία είναι σχεδόν σε όλα τα μοντέλα 70% της χωρητικότητας σε 8 έτη. Προφανώς, οι εταιρείες αναμένουν πως το 99% των οχημάτων ΔΕΝ θα έχουν αυτό το degradation γιατί δεν έχουν καμία όρεξη να πληρώνουν για καινούργιες μπαταρίες.

Είχα ποστάρει και στο άλλο νήμα παλιότερα τα στατιστικά που δείχνουν ότι για ένα καλό, υδρόψυκτο ηλεκτρικό η πτώση της χωρητικότητας είναι περίπου 2% ανά έτος. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι δεν αναμένεται να χρειαστεί αντικατάσταση της μπαταρίας εντός της διάρκειας ζωής του οχήματος, αν και μπορεί να σας κάνει τη ζωή λίγο πιο δύσκολη στα μακρινά ταξίδια.

Επίσης, να σημειωθεί πως τα στατιστικά αυτά έχουν προκύψει από αυτοκίνητα που κυκολοφρούν ήδη αρκετά χρόνια. Μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε πως τα ηλεκτρικά που θα ξεκινήσουν να πωλούνται τώρα, θα έχουν ακόμα καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και συστήματα διαχείρισης. Π.χ. η Lexus παρέχει για το επερχόμενο UX 300E εγγύηση 10 ετών ή 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων! Και μάλιστα πρόκειται περί αερόψυκτου.
Η αγορά θα δείξει αλλά πολύ χλωμό το βλέπω να έχει μεταπωλητική αξία ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και το leasing παραμένει γενικά ακριβό για ιδιώτες.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Βγάλτε από το μυαλό την αλλαγή μπαταριών. Το λέτε συνέχεια.
Η Nissan επίσημα έχει δηλώσει ότι οι μπαταρίες του Leaf έχουν 20 χρόνια ζωής.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Τι να πρωτοφορτίσει πλέον κανείς...

- Κινητό
- Φορητό
- Μπαταρίες εργαλείων
- Κουρευτική/ξυριστική μηχανή
- Ρολόι χειρός
- Ακουστικά
- Τηλεχειριστήρια
- Σκουπάκι
- Δονητή
- Τώρα ΚΑΙ αυτοκίνητο!?!1!?1

Είναι πολλά, είναι πολλά...
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Όπως είπα παραπάνω το έχω ποστάρει και στο άλλο thread, αλλά επειδή κάποιοι το αναφέρουν ξανά και ξανά (και ξανά και ξανά), εδώ ένα εργαλείο που έχει στατιστικά για τo degradation των μπαταριών, από χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορουν τα τελευταία χρόνια:

Όπως θα δείτε, ο μέσος όρος είναι 2% ανά έτος, με τις μπαταρίες να διατηρούν το 88% της χωρητικότητάς τους μετά από 6 χρόνια. Παρ'όλα αυτά, αυτός ο μέσος όρος συμπεριλαμβάνει και αυτοκίνητα πολύ παλιά αλλά και με όχι ικανοποιητικά (όπως αποδείχθηκε) συστήματα ψύξης και διαχείρισης.

Επίσης, αυτοκίνητα που φορτίζουν κατά πλειοψηφία στο σπίτι (και όχι σε ταχυφορτιστές) όπως και στην Ευρώπη (220V) αντί στην Αμερική (110V) έχουν ακόμα καλύτερη συμπεριφορά από τον μέσο όρο.

Βέβαια, για να λέμε όλη την αλήθεια, το ζεστό κλίμα που έχουμε στην Ελλάδα επηρεάζει πολύ αρνητικά τις μπαταρίες. Όμως, τα στατιστικά λένε πως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που φορτίζει στο σπίτι, θα έχει συμπεριφορά τουλάχιστον στον προαναφερθέντα μέσο όρο παρά το ζεστό κλίμα.

Για μεγαλύτερη ανάλυση των στατιστικών, δείτε εδώ:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664



3 ηλεκτρικά βρίσκονται ήδη στη γκάμα προσφορών της leaseplan.

Ε, έχει κλείσει το θέμα. ;)
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.187
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top