Αγορά DSLR

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Αγορά DSLR

Ωρισμένα στοιχεία που έμαθα για μηχανές και φακούς. Ζητώ την επιείκειά σας και όποιος θέλει μπορεί, για να μην πω επιβάλλεται, να διορθώσει τυχόν λάθη. (*)

Σώμα μηχανής

Έγραψαν διάφορα μέλη, γνώστες του αντικειμένου, πως ο κύριος συντελεστής μιας καλής φωτογραφίας, από πλευράς hardware, είναι ο φακός. Άρα πάνω στα τεχνικά των σωμάτων θα είμαι περιληπτικός. Ωστόσο είναι κάποια στοιχεία που πρέπει να αναφερθούν.

Σταθεροποιητής εικόνας. Είναι η τεχνολογία που αποτρέπει τις κουνημένες φωτογραφίες. Θεωρώ πως είναι απαραίτητη, ιδιαίτερα στους λιγότερο έμπειρους.
Crop factor (συντελεστής αποκοπής). Είναι ένας αριθμός που δηλώνει το λόγο του αισθητήρα ccd ενός σώματος σε σχέση με τις διαστάσεις του κλασικού φιλμ, στο οποίο κάθε καρέ έχει διαστάσεις 36mm x 24mm. Οι ψηφιακοί αισθητήρες, άσχετα από το μέγεθός τους σε megapixels, έχουν μικρότερες διαστάσεις. Γι' αυτό και τούτο το χαρακτηριστικό είναι πολύ καλά κρυμένο, σπάνια θα το δείτε στις περιγραφές των σωμάτων.
Όσο μεγαλύτερος σε διαστάσεις (mm) είναι ο αισθητήρας, τόσο περισσότερο συνήθως το ποσό εκταμίευσης για το σώμα. Και, με την προϋπόθεση πως ο φακός τον ξεπερνάει σε επιδόσεις, τόσο λεπτομερέστερες και φωτεινότερες φωτογραφίες θα πάρουμε. Ο αριθμός παίζει από 1,3 μέχρι 2,0, με το 1,5 να είναι αυτός που αντιπροσωπεύει τα περισσότερα μοντέλα σωμάτων.

Φακός

Εστιακή απόσταση. Η εστιακή απόσταση του οφθαλμού είναι περίπου 50 mm. Όποιος φακός έχει μικρότερη ονομάζεται ευρυγώνιος, αν δε είναι κάτω από 20 mm ονομάζεται υπερευρυγώνιος, ενώ αν είναι πάνω από 85 mm ονομάζεται τηλεφακός. Δέστε πως επηρεάζεται η γωνία θέασης από την εστιακή απόσταση.



Περισσότερα εδώ.

Με ρύθμιση του φακού στα 50 mm παίρνουμε την ίδια εικόνα με αυτή που βλέπει το μάτι, χωρίς παραμορφώσεις. Είναι η ιδανική ρύθμιση για πορτραίτα προσώπου. Οι φακοί δεν είναι μιας εστιακής απόστασης αλλά έχουν ένα εύρος, π.χ. 17 - 45 mm. Ο λόγος των δυό αριθμών δείχνει και την ικανότητα zoom του φακού. Στο παράδειγμα είναι 2,64.
Αυτά ισχύουν ακριβώς όταν μιλάμε για μηχανή με φιλμ. Οι νόρμες των φακών προήλθαν από εκεί, δεν έχουν αλλάξει. Εδώ υπεισέρχεται ο συντελεστής αποκοπής, crop factor. Με τον οποίο πολλαπλασιάζουμε την ονομαστική εστιακή απόσταση για να βρούμε την πραγματική. Όταν βάζουμε π.χ. 38 mm, στην ουσία έχουμε 38x1,5 (αφού αυτό είναι το συχνότερο crop factor) = 57 mm.

Ποιότητα φακού. Εδώ να ξεκαθαριστεί πως δεν υπάρχει σχέση της ποιότητας με την ικανότητα zoom ενός φακού. Συνήθως οι τηλεφακοί είναι ακριβότεροι από τους απλούς, γιατί περιλαμβάνουν εσωτερικά περισσότερα εξαρτήματα. Υπάρχει όμως σχέση της ποιότητας με την ονομαστική τιμή. Ένας απλός φακός ξεκινά από ~100 ευρώ και ένας ίδιος ποιοτικός μπορεί να κοστίζει και αρκετά πάνω από χιλιάρικο. Εξαρτάται πόσο βαθειά θέλει κανείς να "κολυμπήσει". Ο ποιοτικός φακός είναι λιγότερο παραμορφωτικός, πιο ομοιογενής από τη μέση μέχρι τα άκρα και μάλον φωτεινότερος από το φτηνό.

(*) Αν υπάρξει συμμετοχή, ίσως αξίζει, μετά το απαραίτητο λούσιμο - ξύρισμα, να γίνει ένα καθαρό νήμα όπου να περιγράφονται τα βασικά δι' αρχαρίους ... :403:
 


Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Αγορά DSLR

εσύ πας για δάσκαλος μπρε!
:121:
Τι να κάμω; Αφού αυτοί που τα ξέρουν καλά δεν τα γράφουν. Βγήκα στο σεργιάνι, μάζωξα πλεροφορίες και όποιον πάρει ο Χάρος! :125:
Ευελπιστώ πως θα με διορθώσουν όπου έχω κάνει πατάτα ...
 

Μηνύματα
14.044
Reaction score
11.740
Re: Απάντηση: Αγορά DSLR

Για ποιους χτυπά η καμπάνα;:421:

Με τον οποίο πολλαπλασιάζουμε την ονομαστική εστιακή απόσταση για να βρούμε την πραγματική.
Δεν ισχύει. Το σωστό είναι: Με τον οποίο πολλαπλασιάζουμε την ονομαστική εστιακή απόσταση για να βρούμε την εστιακή απόσταση φακού που δίνει ίδιο κάδρο, αν στη θέση το αισθητήρα υπήρχε φιλμ 24x36mm.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Αγορά DSLR

Επειδή δεν κατάλαβα το λάθος, δεν ενισχύεις τη διόρθωση με νουμεράκια; :121:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
E,νομίζω ότι λέτε το ίδιο πράγμα αλλά ο Πέτρος to εξηγεί πιό αναλυτικά(τι να περιμένεις βέβαια απο πανελο-λατρη:116:)

Τα νούμερα είναι τα ίδια.
(Εκτός αν και εγώ τα έχω μπερδεμένα στο φτωχό μου το μυαλό,οπότε mea culpa).
Πολλαπλασιάζουμε την εστιακή απόσταση που έχουμε την δεδομένη στιγμή με το crop factor για να βρούμε την εστιακή απόσταση απου θα είχαμε αν χρησιμοποιούσαμε φιλμ.
(Για αυτό και συνήθως τραβαμε πορτραιτό στα περίπου 33mm.)
Eπίσης απ όσο ξέρω αυτός ο κανόνας ισχύει μόνο στις dslr και όχι στις compact.
(Εμπειρικά) στις compact συνήθως η εστιακή απόσταση,κατ αντιστοιχία για τα 50mm είναι περίπου στο 1/3 του ζουμ της εκάστωτε μηχανής.
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Απάντηση: Re: Αγορά DSLR

E,νομίζω ότι λέτε το ίδιο πράγμα αλλά ο Πέτρος to εξηγεί πιό αναλυτικά(τι να περιμένεις βέβαια απο πανελο-λατρη:116:)

Τα νούμερα είναι τα ίδια.
(Εκτός αν και εγώ τα έχω μπερδεμένα στο φτωχό μου το μυαλό,οπότε mea culpa).
Πολλαπλασιάζουμε την εστιακή απόσταση που έχουμε την δεδομένη στιγμή με το crop factor για να βρούμε την εστιακή απόσταση απου θα είχαμε αν χρησιμοποιούσαμε φιλμ.
(Για αυτό και συνήθως τραβαμε πορτραιτό στα περίπου 33mm.)
Eπίσης απ όσο ξέρω αυτός ο κανόνας ισχύει μόνο στις dslr και όχι στις compact.
(Εμπειρικά) στις compact συνήθως η εστιακή απόσταση,κατ αντιστοιχία για τα 50mm είναι περίπου στο 1/3 του ζουμ της εκάστωτε μηχανής.
Η διόρθωση έχει νόημα: ο φακός έχει μία εστιακή απόσταση, ανεξάρτητα σε τι σώμα μπαίνει.
Αν ο αισθητήρας είναι μικρότερος από FF, τότε η εικόνα απλά κόβεται, με αποτέλεσμα πχ ο 100ρης φακός σε μια FF δίνει την ίδια εικόνα με έννα 150/160ρη σε μια όχι FF. Ο φακός ΔΕΝ αλλάζει, προφανώς. Απλά κροπάρεται η εικόνα.

Και στις compact ισχύει αυτό, αλλά μιας και δεν αλλάζουν φακό, κανένας δεν ασχολείται.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Re: Απάντηση: Re: Αγορά DSLR

Η διόρθωση έχει νόημα: ο φακός έχει μία εστιακή απόσταση, ανεξάρτητα σε τι σώμα μπαίνει.
Αν ο αισθητήρας είναι μικρότερος από FF, τότε η εικόνα απλά κόβεται, με αποτέλεσμα πχ ο 100ρης φακός σε μια FF δίνει την ίδια εικόνα με έννα 150/160ρη σε μια όχι FF. Ο φακός ΔΕΝ αλλάζει, προφανώς. Απλά κροπάρεται η εικόνα.

Και στις compact ισχύει αυτό, αλλά μιας και δεν αλλάζουν φακό, κανένας δεν ασχολείται.
Βασίλη επειδή (προς το παρών) η πλειοψηφία των dslr έχουν αισθητήρα μικρότερο απο FULL FRAME μήπως θα ήταν καλό να γίνει ένας οδηγός με αντιστοιχίες σε FF να ξέρουμε οι νέοι και αμαθείς τι μας γίνεται?
Ισχύει όντως το:
Παρούσα εστιακή εστίαση = εστιακή απόσταση FF x crop-factor?
Ή μηπως ισχύει κάτι άλλο?

Καταλαβαίνω ότι εφόσον ο αισθητήρας είναι μικρότερός από 24x36 θα υπάρχει απώλεια,αλλά πόση θα είναι η απώλεια?

Και τέλος,ενδιαφέρει κάποιον που ξεκινάει τώρα και δεν έχει προίκα σε φακούς απο FF μηχανή η μετατροπή αυτή(βάση του σκεπτικού ότι αγοράζει νέους φακούς.Καταλαβαίνω ότι θα είναι χρήσιμο αν ψάξει για μτχ φακούς,αλλά αν πάρει νέους τι άλλάζει?)?
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Απάντηση: Αγορά DSLR

Ναι, ισχύει ο τύπος που έδωσες. Δηλαδή, αν
EA=η αντίστοιχη εστιακή απόσταση στο σώμα ΜΑΣ
FF=η εστιακή απόσταση σε σώμα FF ή διαφορετικά, η εστιακή απόσταση που αναγράφεται πάνω στον φακό.
Έχουμε:
Canon: EA=FFX1.6 Για την EOS 1D MKII, ισχύει EA=FFX1.3
Nikon: EA=FFX1.5
4/3: EA=FFX2

Ισχύει και για παλιούς και για νέους φακούς. Ευτυχώς οι κατασκευαστές φακών γράφουν επάνω τους πάντα την FF εστιακή απόσταση
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Re: Απάντηση: Αγορά DSLR

Ναι, ισχύει ο τύπος που έδωσες. Δηλαδή, αν
EA=η αντίστοιχη εστιακή απόσταση στο σώμα ΜΑΣ
FF=η εστιακή απόσταση σε σώμα FF ή διαφορετικά, η εστιακή απόσταση που αναγράφεται πάνω στον φακό.
Έχουμε:
Canon: EA=FFX1.6 Για την EOS 1D MKII, ισχύει EA=FFX1.3
Nikon: EA=FFX1.5
4/3: EA=FFX2
Ισχύει και για παλιούς και για νέους φακούς. Ευτυχώς οι κατασκευαστές φακών γράφουν επάνω τους πάντα την FF εστιακή απόσταση
Παρούσα εστιακή εστίαση x crop-factor = εστιακή απόσταση FF?
όπα δλδ το έγραψα ανάποδα?:120:
 

Μηνύματα
26.308
Reaction score
20.679
Απάντηση: Αγορά DSLR

Ναι, ισχύει ο τύπος που έδωσες. Δηλαδή, αν
EA=η αντίστοιχη εστιακή απόσταση στο σώμα ΜΑΣ
FF=η εστιακή απόσταση σε σώμα FF ή διαφορετικά, η εστιακή απόσταση που αναγράφεται πάνω στον φακό.
Έχουμε:
Canon: EA=FFX1.6 Για την EOS 1D MKII, ισχύει EA=FFX1.3
Nikon: EA=FFX1.5
4/3: EA=FFX2

Ισχύει και για παλιούς και για νέους φακούς. Ευτυχώς οι κατασκευαστές φακών γράφουν επάνω τους πάντα την FF εστιακή απόσταση
Κάτσε γιατί μπερδεύτηκα! Οι φακοί γράφουν πάνω την κανονική τους εστιακή απόσταση, όχι την ισοδύναμη σε FF. Δεν έχει νόημα να γράφουν την ισοδύναμη σε FF, αφού αυτή είναι διαφορετική ανάλογα με το crop factor της μηχανής στην οποία θα τοποθετηθούν. Ουσιαστικά η αναφορά στο ισοδύναμο σε FF είναι ένας απλός τρόπος για να μπορεί να ξέρει κάποιος (κυρίως αυτοί που έχουν πιάσει FF ή παλιά SLR στα χέρια τους, διότι απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι μάλλον μπερδεύει τους υπόλοιπους, τουλάχιστον στην αρχή, αυτή η αναφορά) ποιο είναι το FOV (Field Of View) του φακού του σε δεδομένη εστιακή απόσταση (υποτίθεται ότι γνωρίζει ποιο είναι το FOV του ισοδύναμου FF φακού).
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Απάντηση: Αγορά DSLR

Ναι, ανάποδα, δεν το πρόσεξα! :138:
Διορθώνω το μήνυμά σου ώστε μην μπερδευτεί κανένας.
 

Μηνύματα
14.044
Reaction score
11.740
Για να μην μπερδεύεται κανείς θα πρέπει να μιλάμε για fielf of view. Όπως μπορούμε να δούμε στην παρακάτω σελίδα:
http://kmp.bdimitrov.de/technology/fov.html
Ένας φακός 50 χιλιοστών μας δίνει οπτικό πεδίο 46.79 μοιρες οπτικό πεδίο στη διαγώνιο του κοινου φιλμ 24x36mm.
Αν εμείς έχουμε μια DSLR με 1.5 Crop-Factor τότε ο ίδιος ο φακός μας δίνει 32.18 μοιρες οπτικό πεδίο στη διαγώνιο.
Ερχόμαστε τώρα τα δικά μας. Για παράδειγμα τραβάμε μια φωτογραφία με μια DSLR με 1.5 Crop-Factor με ένα φακό 50 χιλιοστών. Δηλαδή φωτογραφίζουμε 32.18 μοιρες από την πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας και πάλι τον υπολογιστή στην παραπάνω σελίδα, βλέπουμε ότι χρειαζόμαστε ένα φακό εστιακής απόστασης ίση με 75mm για να πάρουμε την ίδια εικόνα στο φιλμ. Έτσι λέμε ότι ένας φακός 50 χιλιοστών, αντιστοιχεί σε φακό 75mm. Δηλαδή 50mm που γράφει ο φακός επάνω του επι 1.5 = 75mm. Δεν αλλάζει εστιακή απόσταση ο φακός, αλλά το fielf of view του γίνεται αντίστοιχο με ενος 75mm σε φιλμ.
Ελπίζω να το κατανοήσατε λίγο καλυτερα.

Να και μια ωραία εικόνα για τα μεγέθη των αισθητηρων:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/SensorSizes.svg
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Απάντηση: Αγορά DSLR

Κάτσε γιατί μπερδεύτηκα! Οι φακοί γράφουν πάνω την κανονική τους εστιακή απόσταση, όχι την ισοδύναμη σε FF. Δεν έχει νόημα να γράφουν την ισοδύναμη σε FF, αφού αυτή είναι διαφορετική ανάλογα με το crop factor της μηχανής στην οποία θα τοποθετηθούν. Ουσιαστικά η αναφορά στο ισοδύναμο σε FF είναι ένας απλός τρόπος για να μπορεί να ξέρει κάποιος (κυρίως αυτοί που έχουν πιάσει FF ή παλιά SLR στα χέρια τους, διότι απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι μάλλον μπερδεύει τους υπόλοιπους, τουλάχιστον στην αρχή, αυτή η αναφορά) ποιο είναι το FOV (Field Of View) του φακού του σε δεδομένη εστιακή απόσταση (υποτίθεται ότι γνωρίζει ποιο είναι το FOV του ισοδύναμου FF φακού).
Μπερδεύτηκες, όντως! :)
Η "κανονική" εστιακή απόσταση είναι αυτή του FF.
Για ξαναπροσπάθησε... :)
 

Μηνύματα
26.308
Reaction score
20.679
Απάντηση: Αγορά DSLR

Μπερδεύτηκες, όντως! :)
Η "κανονική" εστιακή απόσταση είναι αυτή του FF.
Για ξαναπροσπάθησε... :)
Μάλλον εσύ...

ΥΓ. Δεν ξέρω ποια μηχανή έχεις, αλλά τι εστιακή απόσταση γράφουν πάνω οι φακοί της; Για παράδειγμα οι φακοί της E-520 που έχω εγώ, γράφουν ο ένας 14-42mm και ο δεύτερος 40-150mm, κι όχι τα ισοδύναμα σε FF, 28-84mm και 80-300mm που προκύπτουν από το crop factor. Αυτές οι εστιακές αποστάσεις είναι οι "κανονικές", από μηχανική και οπτική άποψη...
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Απάντηση: Αγορά DSLR

Μάλλον εσύ...

ΥΓ. Δεν ξέρω ποια μηχανή έχεις, αλλά τι εστιακή απόσταση γράφουν πάνω οι φακοί της; Για παράδειγμα οι φακοί της E-520 που έχω εγώ, γράφουν ο ένας 14-42mm και ο δεύτερος 40-150mm, κι όχι τα ισοδύναμα σε FF, 28-84mm και 80-300mm που προκύπτουν από το crop factor. Αυτές οι εστιακές αποστάσεις είναι οι "κανονικές", από μηχανική και οπτική άποψη...
Το 14-42 είναι η πραγματική εστιακή απόσταση, αυτή που προκύπτει από τα πραγματικά κατασκευαστικά του χαρακτηριστικά. Είναι η εστιακή απόσταση σε FF. Είναι η εστιακή απόσταση που γράφει πάνω ο φακός.
Το 28-84 είναι απλά ένας μπούσουλας που σου λέει ότι ο 14-42 στη μηχανή σου δίνει το ίδιο κάδρο με έναν 28-84 σε FF.
Με άλλα λόγια, με ένα crop στο Photoshop σε φωτό από FF σώμα, παίρνεις το ίδιο κάδρο με ένα σώμα που δεν είναι FF.
 

Μηνύματα
888
Reaction score
2
έτσι όπως τα λεει ο unforgiven είναι, κοίτα τι λέει ο φακός και πολλαπλασίασε το με το FOV crop factor του σένσορα της μηχανής (πχ 1.0x για FF, 1.6x για Canon APS-C CMOS, 2.0x για Olympus) για να δεις τα πραγματικά mm.
 

Μηνύματα
26.308
Reaction score
20.679
Απάντηση: Αγορά DSLR

Το 14-42 είναι η πραγματική εστιακή απόσταση, αυτή που προκύπτει από τα πραγματικά κατασκευαστικά του χαρακτηριστικά. Είναι η εστιακή απόσταση σε FF. Είναι η εστιακή απόσταση που γράφει πάνω ο φακός.
Το 28-84 είναι απλά ένας μπούσουλας που σου λέει ότι ο 14-42 στη μηχανή σου δίνει το ίδιο κάδρο με έναν 28-84 σε FF.
Με άλλα λόγια, με ένα crop στο Photoshop σε φωτό από FF σώμα, παίρνεις το ίδιο κάδρο με ένα σώμα που δεν είναι FF.
Αυτό λέω κι εγώ, ότι είναι η πραγματική εστιακή απόσταση. Και παραμένει η ίδια εστιακή απόσταση (ενώ μεταβάλλεται το FOV, και από εκεί προκύπτει και το ισοδύναμο σε FF) είτε σε FF τον βάλεις είτε σε κάποια compact (αν μπορούσε να μπει), για αυτό διαφωνώ με την αναφορά στο "κανονικό" της FF.
 

Μηνύματα
1.453
Reaction score
51
Πηρα την D450 τελικα.Ορεξη να χεις να διαβαζεις μου φαινεται!!
Μου θυμισε το Pro Evolution! Ενω εχει ενα σωρο ρυθμισεις στα πληκτρα,χρησιμοποιεις τελικα λιγα.(εγω τουλαχιστον).Θελει κι αυτο το χρονο του αλλωστε.
Τελος παντων.
Κατι που ψαχνω να βρω και δεν το βρισκω ειναι το εξης.
Ποιος ειναι ο ορισμος του 1/2 -1/3 stop.Τι ακριβως ειναι και σε τι χρησιμευει.Η μάλλον τι διαφορα έχει η αλλαγη της παραπανω ρυθμισης.Στο εγχειριδο δεν αναφερει κατι σχετικα με την εννοια του.και συνεπως δεν μπορει καποιος να το χρησιμοποιησει.
Θα ηθελα μια εξηγηση τοσο για τη σκοπιμοτητα οσο και τη χρηση του απο τους ανθρωπους εδω που γνωριζουν το αντικειμενο.Συνοπτικα ετσι με λιγα λογια ωστε να παρω μια ιδεα.
Ευχαριστω πολυ.
 

Μηνύματα
888
Reaction score
2
καλορίζικη!

η ρύθμιση των στοπ ή διαφράγματος ή aperture ή f stop (όπως γράφει και ο φακός μπροστά) σημαίνει πόσο φωτεινή/σκοτεινή θές να είναι η φωτογραφία από το σημείο 0 που φωτομέτρησε η μηχανή από μόνη της.
κάθε 1 στοπ διπλασιάζει την φωτεινότητα (πχ +1 στοπ έχει την διπλάσια φωτεινότητα, -1 στοπ έχει την μισή, κλπ.).
η ρύθμιση τον στοπ γίνεται συνήθως ανά 1/3 στοπ (συν/πλην) για λόγους ευκολίας.

αντίστοιχα στους φακούς, ένας φακός f2.8 είναι 2 φορές πιο φωτεινός από ένα f4.0, ο οποίος είναι 2 φορές πιο φωτεινός από έναν f5.6, κοκ. καθώς τα στοπ μετράνε ανάποδα, δηλαδή όσο πιο μικρό τόσο πιο πολύ φως περνά στην φωτογραφία. έτσι έχουμε καλυτερες, μη κουνημένες φωτογραφίες στα σκοτεινά πλάνα.

http://en.wikipedia.org/wiki/F-number

ότι άλλο θες μας ρωτάς!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.773
Μηνύματα
3.027.002
Members
38.492
Νεότερο μέλος
Mili
Top