Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Μηνύματα
3.385
Reaction score
10
Re: Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

(έτσι είναι, όπως τα λες. :126:)

τι λες βρε! ιδίως με κάτι καβλώδια, ο ήχος ζωντανεύει κι εσύ είσαι απλά άλλος ένας "άσχετος".
Αν ζωντανευει λεει....

Μα εξαρταται που θα το βαλεις το καβλωδιο...

να εδω ας πουμε....



stage, στερεοφωνικη εικονα, χροιες.....:612:
 

Μηνύματα
4.055
Reaction score
3.972
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Συμφωνω απολυτα, αλλα σε οτι εχει σχεση με τα κονσιουμεραδικα προιοντα.
Ολοι οσοι εχουν περασει για καφε/ποτα μετα δημοσιων θεαματων ( προσφατα ο geomiat ) ακουσαν αυτο που δεν εχουν οι αλλοι.
Ακους 2-καναλο ( direct 2.0 ) απο HDMI και λες δε μπορει ....και ομως...

Το φαουλ απο μερους μου ειναι οτι σας χρωσταω ( εσας τους βλαμμενους ) μια παρουσιαση απο το καλοκαιρι. Να βρω μια ευκαιρια, να μαζεψω πραμα και ν ανεβω να παιξουμε ( μετα δημοσιων εδεσματων βεβαιως-βεβαιως ....:116:).
Όντως ήταν αδύνατο να βρούμε διαφορές...αληθώς λέγεις Οποστόλη.
Γενικά τα AT έπαιζαν πολύ άνετα, καθαρά με χαμηλό αντάξιο της σχεδίασής τους.

Ώς προς το θέμα της παρέμβασης στο σήμα, ομολογώ ότι έχω κόλλημα.

Θάπρεπε να το δοκιμάσω σε γνωστό χώρο-σύστημα πρώτα.

Ο προ της Λύγκφορτ με το ρούμ κορέξιον έκανε καλή δουλεια σε δωμάτιο έκθεσης (πριν 3 χρόνια).
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Πιστεύω οτι η αδιαφορία του κόσμου για τη διόρθωση χώρου(ενεργητική ή παθητική) οφείλεται σε αυτούς τους παράγοντες.
α.δέν είναι δυνατό ο χρήστης να μπορεί να ρυθμίσει το χώρο του τόσο άνετα.π.χ. αν έχει το σύστημα στο σαλόνι του.
β.δέν γνωρίζει οτι ο χώρος επιδρά αρκετά στο τελικό αποτέλεσμα.
γ.δέν γνωρίζει τί εστί ισοστάθμιση χώρου.Δέν έχει δεί τις δυνατότητες της.
δ.ακούει με αναλογικά μέσα το οποίο φυσικά συνεπάγεται αποκοπή απο ένα πλήθος παραγόντων που μας κάνουν τη ζωή πιο εύκολη.
ε.υπάρχει παντελή έλλειψη στην αγορά απο κάποιον μηχανικό που να μπορεί να φτιάξει ένα σαλόνι να λειτουργεί σωστά αλλα χωρίς να θυμίζει ούτε στο ελάχιστο στούντιο.Ναι φυσικά και μου είναι αδύνατον να φανταστώ ένα σαλόνι με μπασοπακίδες χρώματος πορτοκαλί στις γωνίες, διαχύτες να πετάγονται απο παντού και ένα μόνιμο μικρόφωνο στη μέση για ισοστάθμιση.Χρειάζεται διακόσμιση του χώρου ετσι ώστε ένα μέσο καθημερινό μυαλό να μήν μπορεί να καταλάβει την οποιαδήποτε παρέμβαση ή απλά να είναι ετσι που να του αρέσει.


Φυσικά το (ε) πρόβλημα δέν υπάρχει μόνο στον ήχο.Παρατηρώ καθημερινά μηχανικούς αλλα και εταιρείες να αδιαφορούν παντελώς για το design των προιόντων τους ή των κατασκευών τους.Αποτέλεσμα αυτού φυσικά είναι να εμφανίζεται μία εταιρεία με μία παρωχημένη σχεδίαση προιόντων να σκίζει την υπόλοιπη αγορά η οποία αδυνατεί να παρουσιάσει ένα προιόν που να μήν είναι ένα πλαστικό σκ@τό.Παραδείγματα μπόλικα.Apple,b&o, mini cooper, fiat 500 και το ποτάμι δέν τελειώνει.
Ειδίκευση και όχι ξερολισμός.Μιλήστε με έναν αρχιτέκτονα.Δείτε πώς βλέπει τον κόσμο με τα δικά του μάτια.Δείτε πόσο τυφλοί είστε μπροστά σε αυτόν.Δείτε πώς εφαρμόζει απλούς θεωρητικούς κανόνες στην κατασκευή.Δείτε πόσο απέχει η σκέψη σας απο αυτόν.
Επειδή έχω μία κολλητή αρχιτεκτόνισα και συζητώ έχω εκπλαγεί πραγματικά απο την άγνοια μου σε θέματα μόδας, καλού γούστου αλλα και βασικών θεωριών που απαρτίζουν τη δομή της φύσης και άρα της άρτιας αρχιτεκτονικής.Φυσικά η σπανιότητα του καλού γούστου πληρώνεται και αδρά.Ακόμα και σε εποχές κρίσης...

Τελικά σήμερα καταλήγουμε να έχουμε χρήστες δύο ταχυτήτων.Τον τύπο που έχει ένα private χώρο για ακροάσεις και τον έχει στήσει καλά και τον τύπο που έχει δύο ηχεία πεταμένα στο σαλόνι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.907
Reaction score
144.967
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Τελικά σήμερα καταλήγουμε να έχουμε χρήστες δύο ταχυτήτων.Τον τύπο που έχει ένα private χώρο για ακροάσεις και τον έχει στήσει καλά και τον τύπο που έχει δύο ηχεία πεταμένα στο σαλόνι.
ωραίο ποστ, από την αρχή ως το τέλος.

Είναι γεγονός πως δεν έχει όλος ο κόσμος τη δυνατότητα να έχει ένα ντεντικέιτεντ χώρο ακροάσεων, ή συνδυασμένα ένα ντεντικέιτεντ χώρο για χομ σίνεμα.

Κι είναι γνωστό πόσοι πολλοί περιορισμοί υφίστανται στο γνωστό μας "σαλόνι", όταν εκεί μέσα πρέπει να χωρέσουν κι ο προβολέας, κ το πανί και μια αρμαθιά ηχείων.

Την έκταση αυτού του προβλήματος την έχουμε δει όλοι, στην πράξη. Ιδίως όταν εμφανίζονται στην οικογένεια κ παιδιά, κι αρχίζουν οι ανάγκες τους να είναι αδιαπραγμάτευτες, τότε οι περιορισμοί αυτοί γίνονται ακόμα πιο στραγγαλιστικοί.

Από την άλλη όμως, υπάρχει κι η ανάγκη για ήχο και εικόνα στο "σαλόνι". Κατά την άποψή μου, οι εξτρίμ λύσεις σε οποιοδήποτε σαλόνι που κυκλοφορούν κουτσούβελα και θέλουν να βλέπουν τα παιδικά τους ή να παίζουν, δεν συμβιβάζονται με την πραγματικότητα, κι όποιος το προσπαθεί καταφέρνει μια τρύπα στο νερό.

Στο κοινόχρηστο οικογενειακό "σαλόνι", μια μεγαλούτσικη τηλεόραση κ ένα σετ 5.1 ηχείων με τα 5 ηχεία να είναι μικροί κι εμφανίσιμοι δορυφόροι κάπου ψηλά τοποθετημένοι με κλίση προς τα κάτω, είναι η λογικότερη επιλογή. Κι η αγορά συμφωνεί με αυτό, προσφέροντας άπειρες τέτοιου είδους λύσεις. Κι αν το κάνεις πράξη, τελικά όλοι συμφωνούν με αυτό, κι η οικογένεια, και οι συγγενείς και φίλοι που σε επισκέπτονται, καθώς κυριαρχεί η "κοινή λογική" που λέμε.

Για μεγαλύτερες όμως απαιτήσεις, που απαιτούν πιο "εξτριμ" λύσεις, ιδίως στο χώρο του οικιακού κινηματογράφου, έχει γίνει πλέον δεδομένη η αναγκαιότητα ενός ντεντικειτεντ χώρου, κι αυτό φαίνεται από την πληθώρα των μπατ-κέιβς που βλέπουμε σε τόσα ελληνικά σπίτια, αλλά και σε όλο τον πλανήτη. Ειδικά καθίσματα, σειρές καθισμάτων, μαύρα ντουβάρια και ντάνες ηχείων, πλέον, δε μας προκαλούν εντύπωση. Τα βλέπουμε πια κάθε μέρα.

Όπως ειπώθηκε και στην αρχή, το σετάρισμα της εικόνας ενός προβολέα από κάποιον ειδικό, έχει γίνει επίσης αποδεκτό. Κι αυτός που καλεί τον ειδικό στο χώρο του, δε τον καλεί για το "σαλόνι" του, αλλά για τον ντεντικέιτεντ χώρο. Τι να κάνει ο ειδικός στο σαλόνι; να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα? να στήσει μήπως τον προβολέα με ανοιχτά τα φώτα του σαλονιού και ανοιχτά τα παράθυρα να μπαίνει μέσα το φως του ήλιου? χαχαχαχα, όχι βέβαια, αυτά δεν είναι συμβατά με τον οικιακό κινηματογράφο.

Αντίθετα όμως με τα παραπάνω, ο φίλος του δικάναλου ήχου, έχει την εντύπωση πως δεν είναι τίποτα να χωρέσει 2 ηχεία μέσα στο σαλόνι του. Να, ένα θα μπει εκεί, στη γωνία, και το άλλο δίπλα στο σκρίνιο. Κοίτα τι όμορφα που είναι! Κι ούτε ενοχλούν και κανένα.

Και περιμένει να παίξουν και καλά, ιδίως επειδή πήρε καλά καβλώδια. Να, αυτά.

Οπότε είναι ουσιαστικά θέμα νοοτροπίας.

Έχει τύχει να πάω σε φιλικό σπίτι, όπου ο άνθρωπος ούτε τηλεόραση δεν έχει, δε βλέπει ταινίες, δεν ασχολείται ρε παιδί μου με το χομ σίνεμα. Αλλά με τον στερεοφονικό ήχο έχει αρρώστια. Έχει και μπόλικα λεφτά, καλό για αυτόν, μπράβο του. Οπότε, μετά από αρκετά χρόνια και πολλές αλλαγές μηχανημάτων, κατέληξε να έχει ένα ηχοσύστημα, του οποίου το κόστος είναι πολύ πάνω από 500.000 ευρώ. Ναι, καλά βλέπετε, δεν έχω κάνει λάθος στα μηδενικά. Κι αυτό το εξαιρετικό ηχοσύστημα, το έχει στο "σαλόνι" του. Μαζί με την τραπεζαρία, το γνωστό και μη εξαιρετέο "σκρίνιο" (μα για όνομα...) και τους πίνακες της γυναίκας του. Και σας ερωτώ: πόσο δηλαδή παράλογο θα ήταν να νοίκιαζε ένα άλλο χώρο για να έχει μόνο το ηχοσύστημα? Να άλλαζε σπίτι? (λεφτά υπάρχουν, δεν είναι εκεί το πρόβλημα). Όχι, καθόλου παράλογα δεν είναι αυτά. Αλλά πιστεύει πως δε χρειάζονται. Μια χαρά παίζει κι έτσι.

Οπότε, αυτό που σας είπα πριν: είναι θέμα νοοτροπίας. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.

Δυστυχώς, σε αυτή την νοοτροπία, ο φίλος του οικιακού κινηματογράφου είναι πιο "μπροστά" από τον φίλο του δικάναλου ήχου. Ο ένας έχει κατανοήσει τα "προαπαιτούμενα", ο άλλος πλανάται πλάνην οικτράν!
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

URL=http://img12.imageshack.us/i/leftspeaker.jpg/]
[/URL]
]
 


Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις



Uploaded with ImageShack.us
 


Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

οι δυο πρωτες απο τις παραπανω μετρησεις ειναι το δεξι και αριστερο ηχειο μου οπως τα ειχα στησει με το αυτι.

οι δυο επομενες προεκυψαν μετα απο μετρησεις και ελαχιστες μετακινησεις των ηχειων χωρις παρεμβασεις στο χωρο.

υγ.το μικροφωνο μου ειναι σωστο μεχρι τα 5khz.

υγ.2 πειτε μου και τη γνωμη σας.
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Πολύ σωστά αυτά που λέτε, πρέπει να αναλογιστούμε όμως και τις ευθύνες του ίδιου του φόρουμ (αν φυσικά πιστεύουμε πως ένα audio φόρουμ έχει και σκοπό τη σωστή πληροφόρηση και κατεύθυνση του κοινού του) στο θέμα αυτό.
Έχω βαρεθεί να βλέπω να παρουσιάζονται συστήματα δεκάδων χιλιάδων και παραπάνω, σε χώρους όπους αυτούς που αναφέρθηκαν πιο πάνω και όλοι να λένε μπράβο και φοβερό κλπ. και κανείς να μη λέει "ρε φίλε, πως τα έχεις έτσι στημένα τα ρημάδια?" ή "γιατί η θέση ακρόασης είναι κολλημένη στον πίσω τοίχο?" !! Ή να δείχνει κάποιος φωτό του πανάκριβου συστήματός του και να ρωτάει τι καλώδια μπορεί να πάρει με 5-6.000 ή ακόμα και με τι ενισχυτή να αλλάξει τον ήδη επαρκέστατο ενισχυτή του και όλοι να του λένε ιδέες και κανείς να μη του λέει πόσο μεγαλύτερη βελτίωση θα πάρει αν αυτό το ποσό το επενδύσει σε μια μελέτη και μικρή βελτίωση του χώρου του!!
Φυσικά, υπάρχουν και 3-4 φωτεινές και γνωστές εξαιρέσεις...(πάλι καλά)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.907
Reaction score
144.967
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

οι δυο πρωτες απο τις παραπανω μετρησεις ειναι το δεξι και αριστερο ηχειο μου οπως τα ειχα στησει με το αυτι.

οι δυο επομενες προεκυψαν μετα απο μετρησεις και ελαχιστες μετακινησεις των ηχειων χωρις παρεμβασεις στο χωρο.

υγ.2 πειτε μου και τη γνωμη σας.
ΙΜΗΟ είναι δύσκολο να εκτιμηθεί σε τόσο μεγάλη κλίμακα (στον κατακόρυφο άξονα έχεις βήματα εύρους 20db). Θα έπρεπε όλος ο κατακόρυφος άξονας να έχει συνολικά εύρος 15 db, άντε (χαριστικά) 20, κι όχι 110 db...

Τα δεύτερα σχεδιαγράμματα απόκρισης, δείχνουν λίγο καλύτερα συνολικά. Κάποια προβλήματα παραμένουν βέβαια, όπως πχ η πτώση στους 150-180 κύκλους, που θα με ενδιέφερε περισσότερο, διότι αλλάζει την αντίληψη στα "σώματα".

Η πιο σημαντική ακουστή για σένα διαφορά που βλέπω, είναι η συνολική στάθμη των χαμηλών συχνοτήτων, που στα δεύτερα σχεδιαγράμματα είναι περίπου 10 db κάτω οι 30 κύκλοι. Προσωπικά, λίγο "φούσκωμα" κει κάτω μου αρέσει. Από κει και πέρα, πως συμπεριφέρεται ο χώρος σου σε αυτό το συχνοτικό εύρος δε ξέρω, εσύ ξέρεις καλύτερα.

Αυτά που θα ήθελα να αλλάξω σε αυτή την δεύτερη απόκριση που βλέπω, είναι αλληλένδετα. Δηλαδή, ενώ ας πούμε θα μπορούσα να εστιάσω "μονόφθαλμα" μόνο στα χαμηλομεσαία, είναι όλα ένα πρόβλημα. Όταν λέω "χαμηλομεσαία", μιλάω για την πτώση, για την κούρμπα στο εύρος 120-500Hz. Σχηματίζεται μια πτώση, μια "κούρμπα" σχήματος "w" που δείχνει 2 ομαλές χωρικές ακυρώσεις (περίπου στα 180 και στο διπλάσιό του, περίπου τα 360Hz) σε πολλαπλάσια μιας βασικής, η οποία προφανώς βρίσκεται στο διάγραμμά σου στο 1/4 του 180, στα 45 Hz, όπου όντως έχεις άλλη μια κουρμπίτσα σε τυπικό σχήμα "w", που ξεκινά από τα 30 Hz και τελειώνει στα 60 Hz με κέντρο τα 45 Hz. Αυτά όλα, συνδέονται.

Τα παραπάνω, αφορούν τα δεύτερα διαγράμματά σου. Αν τώρα δεις με την ίδια "ματιά" τα πρώτα σου διαγράμματα, αναζητώντας δηλαδή τις ίδιες κούρμπες σχήματος "w" στα χαμηλά, καταλαβαίνεις πως τα ίδια προβλήματα υπάρχουν, αλλά σε μετατοπισμένες συχνότητες, προφανώς από τις μικρομετακινήσεις των ηχείων στο χώρο, οι οποίες αλλάζουν (μετατοπίζουν) τις ακυρώσεις πάνω ή κάτω στο φάσμα.

Τα παραπάνω τα λέω πολύ απλοϊκά για να γίνουν εύκολα αντιληπτά, ώστε όταν κοιτάς ένα διάγραμμα να μη βλέπεις ασύνδετες κούρμπες εδώ κι εκεί, αλλά να προσπαθείς να τις σχηματοποιήσεις στο μυαλό σου και να τις συνδέσεις μεταξύ τους, ώστε τελικά να καταλαβαίνεις που βρίσκεται το κέντρο του προβλήματος και ποιά προβλήματα είναι τρόπον τινα "παράγωγα" του αρχικού προβλήματος. Έτσι, ξέρεις τι θες να αλλάξεις πιο εύκολα, και δε παιδεύεσαι τζάμπα κι άδικα κοιτάζοντας "ακαταλαβίστικες γραμμές".
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

τα περισσοτερα τα εχω βρει αλλα ομολογω οτι βοηθησες.

υπαρχη μια γυψοσανιδα στο χωρο ακροασεις η οποια συντονιζη και μου δημιουργει μια ακυρωση στα

42hz.

ομως μεχρι τωρα δεν ειχα σκεφτη οτι θα μπορουσε τα 180 και 360hz να ειναι αρμονικες τις

αλλα πιστευα οτι ειναι απο καμοια ανακλαση πατωματος η κατι τετοιο.

αν την ανοιξω και τη γεμισω με πετροβαμαβακα μηπως θα μπορουσε να διευρυνθη το Q της και να

χρησιμευση ως μπασοπαγιδα στις χαμηλες σε μεγαλυτερο ευρος συχνοτητων και μικροτερη

εξασθενιση;

υ.γ.υπαρχη ενα στασιμο του χωρου (μηκος) στα 32hz και αλλο ενα (υψος) 57hz που στις

συγκεριμενες θεσεις δεν διεγειρονται σχεδον καθολου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.907
Reaction score
144.967
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Αυτό για τη γυψοσανίδα που λες, θέλει συζήτηση με "ειδικό"... Οι διαστάσεις της και το βάρος της παίζουν βασικό ρόλο στο που θα συντονίσει, μετά από πίσω τι θα βάλεις εξαρτάται σε πόσο εύρος θα δουλεύει ανάλογα με τον τύπο της γυψοσανίδας, πχ υπάρχουν και διάτρητες.

οι ρυθμοί ε?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Εάν γεμιστεί η έγκλειστη κοιλότητα τυμπανικού απορροφητή με υλικό αντιδραστικού απορροφητή όπως ο πετροβάμβακας,ο αέριος όγκος εντός της κοιλότητας μεταβάλλει τη συμπεριφορά του από αδιαβατική σε ισοθερμική με αποτέλεσμα να προβλέπεται ότι θα χαμηλώσει η συχνότητα συντονισμού γιά το σύστημα Μάζα-Αέρας-Μάζα που ορίζεται από τα στρώματα των σανίδων και τη συμπιεστότητα του ενδιαμεσου αέρα,ενώ θα μειώνεται το πλάτος ταλάντωσης (άρα και ο συντελεστής απορρόφησης) γιά συχνότητες άνω της κεντρικής συχνότητας συντονισμού.
f(MAM)= 1900 * Τετραγωνική ρίζα[(m1+m2)/d*m1*m2] όπου ΄΄m1,m2΄΄ συμβολίζουν τις πυκνότητες επιφανείας των φετών γυψοσανίδας σε χιλιόγραμμα ανά τετραγωνικό μέτρο και ΄΄d΄΄ το διάστημα μεταξύ των δύο φετών σε χιλιοστόμετρα.Η τιμή του συντελεστή πέφτει από 1900 σε 1362 στην περίπτωση γεμίσματος με πορώδη απορροφητικά υλικά.
http://www.nrc-cnrc.gc.ca/obj/irc/doc/pubs/nrcc40608.pdf

Σχετικές πληροφορίες γιά συμπεριφορά τυπικών οικιακών υλικών(κεφάλαιο 21) καθώς και πληθώρα χρήσιμων θεμάτων γιά τους ενδιαφερομένους,στην άμεσα διαθέσιμη ηλεκτρονική έκδοση του συγγράμματος:

Floyd Toole : "Sound Reproduction-Loudspeakers & Rooms"
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.073
Reaction score
14.057
μηπως θα ηταν χρησιμο να γινοταν μια καταγραφη των επαγγελματιων του χωρου?
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Re: Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Σχετικές πληροφορίες γιά συμπεριφορά τυπικών οικιακών υλικών(κεφάλαιο 21) καθώς και πληθώρα χρήσιμων θεμάτων γιά τους ενδιαφερομένους,στην άμεσα διαθέσιμη ηλεκτρονική έκδοση του συγγράμματος:

Floyd Toole : "Sound Reproduction-Loudspeakers & Rooms"
Βέρι νάις, θενκς Bhutia!
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

Εάν γεμιστεί η έγκλειστη κοιλότητα τυμπανικού απορροφητή με υλικό αντιδραστικού απορροφητή όπως ο πετροβάμβακας,ο αέριος όγκος εντός της κοιλότητας μεταβάλλει τη συμπεριφορά του από αδιαβατική σε ισοθερμική με αποτέλεσμα να προβλέπεται ότι θα χαμηλώσει η συχνότητα συντονισμού γιά το σύστημα Μάζα-Αέρας-Μάζα που ορίζεται από τα στρώματα των σανίδων και τη συμπιεστότητα του ενδιαμεσου αέρα,ενώ θα μειώνεται το πλάτος ταλάντωσης (άρα και ο συντελεστής απορρόφησης) γιά συχνότητες άνω της κεντρικής συχνότητας συντονισμού.
f(MAM)= 1900 * Τετραγωνική ρίζα[(m1+m2)/d*m1*m2] όπου ΄΄m1,m2΄΄ συμβολίζουν τις πυκνότητες επιφανείας των φετών γυψοσανίδας σε χιλιόγραμμα ανά τετραγωνικό μέτρο και ΄΄d΄΄ το διάστημα μεταξύ των δύο φετών σε χιλιοστόμετρα.Η τιμή του συντελεστή πέφτει από 1900 σε 1362 στην περίπτωση γεμίσματος με πορώδη απορροφητικά υλικά.
http://www.nrc-cnrc.gc.ca/obj/irc/doc/pubs/nrcc40608.pdf

Σχετικές πληροφορίες γιά συμπεριφορά τυπικών οικιακών υλικών(κεφάλαιο 21) καθώς και πληθώρα χρήσιμων θεμάτων γιά τους ενδιαφερομένους,στην άμεσα διαθέσιμη ηλεκτρονική έκδοση του συγγράμματος:

Floyd Toole : "Sound Reproduction-Loudspeakers & Rooms"
αν κατεβη παρακατω ο συντονισμος της θα με εξυπηρητηση πολυ αφου θα πεση πανω στο

ρυθμο μηκους 32hz.

θα μελετησω και τα λινκ που εβαλες.

ευχαριστω.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.880
Απάντηση: Ακουστική μελέτη χώρου και παρεμβάσεις

εμενα δεν κοπανανε οι γυψοσανιδες , πρεπει να φτασω σε επιπεδα κοφωσεις για να τριξει κατι.Αν μπαι δε γουει σε καποιον τριζει
1 δεν τις εχει δεσει σωστα
2 αν η πισω αποσταση ειναι σχετικα μικρη , με μια τρυπα(μικρη) γεμιζουμε με πολυουρεθανη ελεγχομενης (περιορισμενης) διογκωσης , οποτε περνεις τα κενα που συντονιζουν την σανιδα.Αλλη φορα αν θες βοηθεια ρωτα πριν δεσεις .Γενικα οι γυψοσανιδες δουλευουν αν ενεργες μπασαγιδες.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.143
Μηνύματα
3.043.543
Members
38.537
Νεότερο μέλος
gkondos
Top