Ακουστικη χωρου, συστηματα ισοσταθμισης, μπας μανατζμεντ, παθητικη φροντιδα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.409
Reaction score
125.596
Άντε καλά, τα ξαναλέμε σε μια δεκαετία που μπορεί να μάθεις και κάτι. 😎
 



Μηνύματα
1.298
Reaction score
2.575
Ο στόχος της επίτευξης ομοιογενούς στο ακουστό φάσμα Ρυθμού μείωσης της ενέργειας της έμμεσης (του χώρου), δηλαδή ο στόχος της επίτευξης σταθερής τιμής RT 60 σε όλο το φάσμα, είναι να μην αλλοιώνεται η άμεση ακτινοβολία του (σωστού σπινοράματος) δορυφόρου μας, από την άθροιση σε αυτήν της έμμεσης ενέργειας του χώρου.

Δηλαδή, παίρνουμε ένα σοβαρό ηχείο, με σοβαρό σπινοραμα, το οποίο σημαίνει πως ό,τι παίζει το ηχείο στην ευθεία (ον αξις), το ίδιο παίζει και εκτός άξονα (οφ αξις), άρα δίνει στο χώρο ηχητική ενέργεια με ισορροπία στο φάσμα.

Εμείς, όταν καθόμαστε στην mlp, σε οποιονδήποτε χώρο, δεν ακούμε μόνον την άμεση (ον αξις) ενέργεια από το δορυφόρο, αλλά ακούμε το άθροισμα της άμεσης, με την ενέργεια του χώρου (έμμεση).


Εφόσον έχει ο χώρος τέτοια φροντίδα ώστε να ρίχνει ομοιόμορφα την ενέργειά του (έμμεση) σε όλο το φάσμα, τότε η ενέργεια του χώρου (έμμεση), προστιθέμενη στην ενέργεια της άμεσης ακτινοβολίας που ακούμε στην ευθεία από το ηχείο στην mlp, μας δίνει τελικά ένα ισορροπημένο άκουσμα, χωρίς τονώσεις ή υποχωρήσεις στο φάσμα, δηλαδή ακούμε ισορροπημένα και σωστά, δηλαδή ακούμε αυτό ακριβώς που παίζει ο σωστός δορυφόρος μας.

Αν ο χώρος δεν έχει ισορροπημένη μείωση ενέργειας στο φάσμα, δηλαδή αν το μετρήσιμο RT 60 δεν έχει σταθερή τιμή στο φάσμα, τότε η ενέργεια του χώρου δεν θα έχει την τονική ισορροπία του δορυφόρου, αλλά θα έχει μια αλλοιωμένη διαφορετική τονική ισορροπία, και προστιθέμενη αυτή η ενέργεια στην άμεση του δορυφόρου, θα μας οδηγήσει σε αλλοιωμένη συχνοτικη απολαβή στην mlp.
Αυτή η αλλιωμενη τονική απολαβή στην mlp, δεν κουκουλώνεται με dsp eq, διότι το eq αυτό θα σακατεψει την σωστή τονική ισορροπία του δορυφόρου μας, για χάρη του ηλίθιου χώρου.

Εάν εφαρμοστεί dsp eq, προφανώς η μέτρηση στην mlp μπορεί να διορθωθεί και να δείχνει κούκλα στο μάτι, αλλά θα είναι πανούκλα στο αυτί. Δεν παίζει καλά. Χαλάς την άμεση του δορυφόρου, χαλάς αυτό που πραγματικά παίζει το ηχείο, και ενώ το αυτί μας σαφώς επηρεάζεται από την αλλοίωση που προσθέτει ο χώρος, δεν παύει να ξεχωρίζει το αν παίζει ισορροπημένα ο δορυφόρος, κάτι που βεβαίως μπορεί να μετρηθεί, στην κρουστική απόκριση του σεταπ, όπου μετράμε μόνον την άμεση, πριν μπει και προστεθεί η επίδραση της έμμεσης.

Αντιληπτό;

Έχω απαντήσει.
Το Νο.1 του δεκάλογου..

Σαφώς το speaker eq έχει νόημα και προσθέτει βελτίωση της άμεσης, αλλά το θέμα του αθροίσματος έμμεσης-άμεσης είναι πλέον τόσο κουλουβάχατα, που δεν μπορεί να γίνει κάτι.

Βεβαίως, η διόρθωση με speaker eq δεν πρέπει να ακολουθήσει την μέτρηση στο σπίτι μας, αλλά το σπινοραμα του ηχείου. Δηλαδή βλέπεις στα χαρτιά πως παίζει, και ρίχνεις eq για να διορθώσεις αυτό που παίζει.

Μετά στο χώρο, δε μπορείς να κάνεις τίποτα.
Κώστα γιατί όταν εφαρμόζουμε eq με τα πίσω κουμπάκια σε ένα active ηχείο , δεν χαλάει ο ήχος τόσο, όσο όταν το κάνουμε αυτόματα μέσω ενός οποιοδήποτε πραγράμματος ισοστάθμισης ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.409
Reaction score
125.596
Κώστα γιατί όταν εφαρμόζουμε eq με τα πίσω κουμπάκια σε ένα active ηχείο , δεν χαλάει ο ήχος τόσο, όσο όταν το κάνουμε αυτόματα μέσω ενός οποιοδήποτε πραγράμματος ισοστάθμισης ;
Δεν είναι απόλυτο αυτό, εξαρτάται.

Εάν η διόρθωση από την πλάτη των ηχείων υλοποιείται στο ψηφιακό πεδίο με τυπικά παραμετρικά φίλτρα EQ, δεν έχει ουσιαστική διαφορά.

Εάν γίνεται στο αναλογικό πεδίο, τότε δεν επηρεάζει το χρήσιμο sinad του σεταπ, κι είναι προτιμότερο.

Σε κάποιες περιπτώσεις, τα ρυθμιστικά τονικότητας στην πλάτη του ηχείου μπορεί να αλλάζουν μόνον το gain του ενισχυτικου σταδίου πχ του Τουίτερ, οπότε ακόμα καλύτερα, δεν έχουν καμία απολύτως επίπτωση στην ποιότητα του ήχου.

Τα ενεργά κρος σε αναλογικό επίπεδο, όταν ήδη υπάρχουν στην πορεία του σήματος (απαραίτητα για τους δρόμους του ηχείου), με μια αλλαγή ενός ζεύγους υλικών, μπορούν να δώσουν την αλλαγή τονικότητας στο μεγάφωνο, από τα ρυθμιστικά της πλάτης. Οπότε, είτε υπάρχει το ένα είτε το άλλο, ουδεμία διαφορά.

Σε ψηφιακό επίπεδο είναι αλλιώς τα φίλτρα, κάθε επιπρόσθετο φίλτρο έχει επιπτώσεις.
 

Μηνύματα
1.298
Reaction score
2.575
Δεν είναι απόλυτο αυτό, εξαρτάται.

Εάν η διόρθωση από την πλάτη των ηχείων υλοποιείται στο ψηφιακό πεδίο με τυπικά παραμετρικά φίλτρα EQ, δεν έχει ουσιαστική διαφορά.

Εάν γίνεται στο αναλογικό πεδίο, τότε δεν επηρεάζει το χρήσιμο sinad του σεταπ, κι είναι προτιμότερο.

Σε κάποιες περιπτώσεις, τα ρυθμιστικά τονικότητας στην πλάτη του ηχείου μπορεί να αλλάζουν μόνον το gain του ενισχυτικου σταδίου πχ του Τουίτερ, οπότε ακόμα καλύτερα, δεν έχουν καμία απολύτως επίπτωση στην ποιότητα του ήχου.

Τα ενεργά κρος σε αναλογικό επίπεδο, όταν ήδη υπάρχουν στην πορεία του σήματος (απαραίτητα για τους δρόμους του ηχείου), με μια αλλαγή ενός ζεύγους υλικών, μπορούν να δώσουν την αλλαγή τονικότητας στο μεγάφωνο, από τα ρυθμιστικά της πλάτης. Οπότε, είτε υπάρχει το ένα είτε το άλλο, ουδεμία διαφορά.

Σε ψηφιακό επίπεδο είναι αλλιώς τα φίλτρα, κάθε επιπρόσθετο φίλτρο έχει επιπτώσεις.
earwiki
Nαι ρε φίλε ,έτσι βγάζει νόημα
Πάντως στα neumann δεν χαλάει όταν τα πειράζεις από την πλάτη τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.409
Reaction score
125.596
Πάντως στα neumann δεν χαλάει όταν τα πειράζεις από την πλάτη τους.
Τα μικρά διδρομα Νιούμαν, έχω την εντύπωση πως ήδη εμπεριέχουν σημαντική δόση DSP, ως factory present speaker correction, ώστε να εμφανίζουν αυτή την αψεγάδιαστη απόκριση συχνότητας ον αξις, οπότε τα ρυθμιστικά τονικότητας στην πλάτη, είναι απλώς η κορυφή στο παγόβουνο του εφαρμοζόμενου DSP, και σε κάθε περίπτωση είναι άνευ ουσίας η ενασχόληση με αυτά.

Τα μεγαλύτερα (τριδρομα) Νιούμαν (310 & 420) δεν έχουν ίχνος DSP, σίγουρα.

Τα τζενελεκ της σειράς the ones, έχουν όλα ένα ανάλογο factory present speaker correction, και γι'αυτό μετράνε τόσο "as good as it gets".
 

Μηνύματα
27.267
Reaction score
25.272
Κ Τα μεγαλύτερα (τριδρομα) Νιούμαν (310 & 420) δεν έχουν ίχνος DSP, σίγουρα.

και τα ρυθμιστικά από πίσω πως δουλεύουν ?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αντεξα να διαβάσω τα 2 πρώτα. :lolsign:
Πάρε έναν χώρο με μελέτη τώρα. Όχι του κυρ Μπάμπη και του κυρ Κώστα
Αγαπημένε μας Ν.Κ. , καλώς ή κακώς ο ίδιος αντέχω να διαβάζω μέχρι τέλους τα γραπτά του Ear καθότι αυτός γράφει με δικά του λόγια και γλαφυρές εκφράσεις αντί επικόλλησης-μετάφρασης.

Αν θα εκτιμούσα κάτι πάρα πολύ αυτό είναι να μας ξαναέγραφες σε επόμενες αναρτήσεις τα κύρια σημεία με δικά σου λόγια και ακόμα καλύτερα διανθισμένα μ'επαγωγικούς συλλογισμούς πάνω στην εφαρμογή των συμπερασμάτων σε τυπικά οικιακά δωμάτια.

Έχε υπ'όψιν πως ο υποφαινόμενος έγραφε το νήμα " Ανατομία Ακουστικής Χώρων" έχοντας συμβουλευτεί αρκετές διαφορετικές πηγές ενώ είχε επιστρέψει ξαναγράφοντας διάφορα κεφάλαια σ'εκείνο χρόνια αργότερα - χάρη στην ευχέρεια δημοσίευσης που είχε τότε με την ιδιότητα του editor - αφού είχε μελετήσει περαιτέρω διάφορα δεδομένα.
Σωστά δικό μου λάθος , χρησιμοποίησα λάθος όρο . Κακή απόκριση έπρεπε να γράψω όχι σπινόραμα .

View attachment 289602

Το παραπάνω θεωρείται καλό σπινόραμα αλλά με κάκιστη απόκριση ή ένα κακό ηχείο τέλεια ;
Ας υποθέσουμε ότι η πτώση στη ζώνη κρος θα ήταν ομοιόμορφη τόσο on όσο και off -axis (σπάνια περίπτωση να είναι ολότελα) . Ακόμα και τότε κάνοντας γενναία διόρθωση με EQ φίλτρο θετικού κέρδους θα μειώνεται αναλόγως το δυναμικό περιθώριο με περαιτέρω ενδεχόμενο να τονιζόταν ο χρόνος αντήχησης στην αντίστοιχη ζώνη ανάλογα με τη συμπεριφορά και τη θέση ηχείων-ακροατή σε δεδομένο αφρόντιστο χώρο. Ανάλογη μείωση δυναμικού περριθωρίου θα ίσχυε και με εκτεταμένη υποχώρηση των ανώτερων σε στάθμη εκατέρωθεν ζωνών έναντι της αρχικά προβληματικής.
Κώστα γιατί όταν εφαρμόζουμε eq με τα πίσω κουμπάκια σε ένα active ηχείο , δεν χαλάει ο ήχος τόσο, όσο όταν το κάνουμε αυτόματα μέσω ενός οποιοδήποτε πραγράμματος ισοστάθμισης ;
Τα δε ρυθμιστικά τόνου υλοποιούνται όχι με παραμετρικά φίλτρα EQ αλλά τύπου shelf . Γι αυτό έχειυν ηπιότερες επιδράσεις στη φασική απόκριση και είναι πιο φιλικά στην ακροαματική μας αντίληψη. Αν λοιπόν μπορούσε η όποια προσαρμογή να γίνει μόνο με τέτοια θα ήταν καλύτερα τα πράγματα.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.872
.... μια απλη παραθεση κειμενου ή συνδεσμου (απουσια προσωπικης εκφρασης) - υποδηλωνει ελλειψη αντιληψης του αντικειμενου, οπως και του περιεχομενου. Σορρυ (μτφ. λυπουμαι), συμβαινει αυτο τα τελευταια 20 χρονια που κυκλοφορω στα ιντερνέτ, το ιδιο συμβαινει και στη κοινωνικη εκφραση εκτος ιντερνετ (πολυ περισσοτερα χρονια) με κλισέ εκφρασεις, το θεμα προκυπτει οταν αυτες οι εκφρασεις εχουν γινει και πασέ. και να ηταν μονο η εκφραση, δυστηχως ειναι και ο τροπος σκεψης και βεβαια (απο)δρασης. 🐒
-> ευλογο ερωτημα : κλισε = στερεοτυπικο (υπαρχει μηπως και ιμερσιβοτυπικο!?)
wov-farce side of crazy
 
Last edited:

Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Ερώτηση ....
Όταν εάν ηχείο έχει καλό σπινοραμα σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερο πλάτος ακτινοβολίας ?
Εάν ναι σε ένα πολυκάναλο σετ απ' , δεν θα θέλαμε ηχεία με μικρότερο πλάτος ώστε να δημιουργηθουν λιγότερα "προβλήματα " ανακλασεων κλπ στον χώρο μας ??
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ερώτηση ....
Όταν εάν ηχείο έχει καλό σπινοραμα σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερο πλάτος ακτινοβολίας ?
Εάν ναι σε ένα πολυκάναλο σετ απ' , δεν θα θέλαμε ηχεία με μικρότερο πλάτος ώστε να δημιουργηθουν λιγότερα "προβλήματα " ανακλασεων κλπ στον χώρο μας ??
H έννοια του ΄΄καλού΄΄ σε spinorama συναρτάται κύρια με το ν'ακολουθεί η off-axis τη γενική κλίση της on-axis και χωρίς να έχουμε έντονες μεταπτώσεις στην πρώτη ιδίως από μεσαίες οκτάβες και άνω, όπου ένα ηχείο με συμβατική αρχιτεκτονική αρχίζει να γίνεται κατευθυντικό.

Εννοείται ότι γενικώς δεν θα θέλαμε έντονες μεταπτώσεις σε καμία από τις καμπύλες έστω και αν θα προέκυπταν αυτές ομοιόμορφα σε όλες. Δηλαδή ένα ηχείο με ολότελα ανώμαλη την on-axis απόκριση δεν θα έπρεπε να λογαριάζεται με καλό spinorama έστω και αν δεν θα υπήρχε χαρακτηριστική διαφοροποίηση στις off-axis. Οι ανωμαλίες επί της on-axis - εννοείται υπό (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες λήψης - ανάγονται σε θεμελιώδη ελαττώματα από την κατασκευή του ηχείου.

Αντιστρόφως ένα ηχείο με μικρές ανωμαλίες στην on-axis οι οποίες θα ήταν εξομαλυμένες στις off-axis λογαριάζεται με αποδεκτή επίδοση spinorama ενώ σε περίπτωση που οι on-axis ανωμαλίες ήταν αρκετά έντονες ώστε να χρειάζονταν κάποια φίλτρα ισοστάθμισης τότε η επίδοση δεν θα ήταν αποδεκτή... τουλάχιστον γι ακρόαση επί του άξονα.:wink:

Το γενικό εύρος διασποράς θα ήταν δευτερεύων παράγοντας στην εκτίμηση του spinorama.Πρωτεύων παραμένει ο βαθμός ομοιογένειας που θα φανερώνεται στους δείκτες DI - με χαρακτηριστικό κιόλας σκαλοπάτι εκεί όπου θ'αυξανόταν η κατευθυντικότητα στο ηχείο αλλά ομαλότητα χωρίς μεταπτώσεις στις ανώτερες ζώνες - έστω και με αρκετά χαμηλότερη στάθμη στις κατώτερες καμπύλες off-axis αποκρίσεων - κάτι που θα συνέβαινε σε ηχεία με περιορισμένο εύρος διασποράς και οπωσδήποτε προβλεπόμενο εκ της σχεδίασης.

Είναι επόμενο ότι ηχεία για διαφορετικές εφαρμογές - λ.χ. συναυλίες , διατάξεις array , χρήση σε αφρόντιστους χώρους με έντονη ανακλαστική συμπεριφορά στα τοιχώματα - μπορεί να διακρίνονται από πιο περιορισμένο γενικό εύρος διασποράς. Μας ενδιαφέρει όμως όσο πεσμένη και να ήταν η απόκριση σε υψηλότερες γωνίες off-axis να μη διαφοροποιείται η γενική της μορφή σε σχέση με την on-axis.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.409
Reaction score
125.596
Ο οικιακός χώρος ιμερσιβ απόλαυσης, δεν είναι χώρος για 1 άνθρωπο.

Στα παλιά τα χρόνια, στήναμε δικαναλο με μια στενή MLP, αποκλειστικά για 1 καθήμενο ακροατή, κι αν έφευγες λίγο από το "κέντρο", έφευγαν διάφορα, αναπόφευκτο. Ήταν για 1.

Τώρα στο ιμερσιβ, αλλάζει το προφίλ του σεταπ, είναι για όλη την οικογένεια και για φίλους, έχει περισσότερες από 1 θέσεις ακρόασης και θέασης, έχει πολύ ευρύτερη χρήση, ομοιάζει με το "σαλόνι" που κάθεται κόσμος στους καναπέδες, και η MLP είναι πλέον μια "ιδέα" που φθίνει.

Οι δορυφόροι στο ιμερσιβ σεταπ δεν θέλουμε να έχουν πολύ στενό λοβό ακτινοβολίας, χρειάζεται να έχουν 60° λοβό, ώστε να μπορεί κάθε δορυφόρος να τοποθετηθεί με άφθονη κλίση για υλοποίηση cross firing, δηλαδή χρειάζεται στις 30° off axis να παίζει όσο πιο όμοια γίνεται με την on axis, και χωρίς σημαντική μείωση στάθμης. Απαιτείται η ύπαρξη waveguide, και τα ομοαξονικά κερδάνε με γκολ από τα αποδυτήρια.

Η ομοιογένεια στην απόκριση μεταξύ 0° και 30° είναι αποφασιστικής σημασίας για υλοποίηση cross firing και για ομοιόμορφη απόκριση τόσο στην MLP όσο και στις πέριξ θέσεις. Η όσο το δυνατόν ελάχιστη πτώση στάθμης της off axis, είναι επίσης σπουδαίας σημασίας, μη ξεχνάτε ότι το κεντρικό δεν μπορεί να στραφεί προς καμία κατεύθυνση..

Χωρίς cross firing, ακόμα και σε πλήρες ιμερσιβ σεταπ, οι μικρές μετακινήσεις από την MLP θα είναι εξόχως αντιληπτές ηχητικά, προφανώς σε μικρότερο βαθμό από το παραδοσιακό δικαναλο, αλλά υπαρκτές και θα υποβιβάζουν σοβαρά τις πέριξ θέσεις.
 

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.521
Reaction score
5.706
Υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν είναι αθέμιτη βεβαίως η στενή ακτινοβολία, όπως π.χ. αν θες να έχεις βέλτιστη απόδοση surrounds (SL, SR) σε 2 ή και παραπάνω σειρές καθισμάτων, όπου βάζοντας SL SR για την κάθε σειρά, θες να μην επηρεάζουν τα ζεύγη τα άλλα καθίσματα... ή αλλιώς πας σε stereo imaging με bridged τα ζεύγη SL-SR-SL1-SR1 και άλλη τοποθέτηση (με ηχεία ακτινοβολίας επί του οριζοντίου άξονα 35-60° )
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.235
Reaction score
27.039
Ξεκινάει ελπιδοφόρο, όμως εκεί λίγο πριν το τέλος μάς τα χαλάει.


 

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Αντεξα να διαβάσω τα 2 πρώτα. :lolsign:
Πάρε έναν χώρο με μελέτη τώρα. Όχι του κυρ Μπάμπη και του κυρ Κώστα
View attachment 289609
Ερωτηση κρισεως. Αυτος ειναι χωρος με "μελετη" που εχει να κανει με το ιδανικο?. Μου ειναι υπερβολικα δυσκολο να το πιστεψω.
Προσωπικη μου πεποιθηση οτι η μελετη εγινε για να σωθουν στο μετρο του δυνατου τα κακως κειμενα πανω σε εγγενη προβληματα χωρου. Δεν θεωρω οτι αυτος ο χωρος εγινε ιδανικος, αλλα εγινε ανεκτος.

Μπορεις ν αποδειξεις οτι κανω λαθος?
Προσωπικα στηριζομαι σ αυτο που βλεπω και με την διαισθηση με οση εμπειρα εχω αποκτησει. Εαν η εταιρια ειχε δεδομενο ενα χωρο που θα επρεπε εκει να γινει χωρος εργασιας εκανε οτι μπορουσε στο μετρο του δυνατου. Μεχρι εκει ομως.
 

Μηνύματα
12.530
Reaction score
14.664
Πρώτη φορά ιστορικά ένας room mode calculator για odd rooms.

Βέβαια όπως και στο κλασικό μέχρι τώρα παραλληλόγραμμο (κυβοειδές) οποιοδήποτε διαρροή χαμηλού περιεχομένου απο πόρτες , παράθυρα, και κάθε είδους τοιχοποιία διαφορετική απο το θεωρητικά ιδανικό οπλισμένο σκυρόδεμα αλλά και fully reflective γυμνες επιφάνειες και χώρος, αυτή εννοείται ότι θα προκαλεί ... κάποιες αποκλίσεις απο την αποτύπωση που παρέχει το πρόγραμμα.

Όπως και να έχει πρωτοπόρο και ιδανικό για τσεκάρισμα των ήδη modes αλλά και πως π.χ. μια γωνία μπορεί πλέον να αποτελεί τοποθεσία επιλογής απορροφητικής διάταξης που στοχεύει πλέον σε περισσότερες συχνότητες απο ότι το κυβοειδές μοντέλο (αλλά και σε άλλες συχνότητες που μπορεί να υποθέταμε, όχι.)



¨Ας το δοκιμάσει κάποιος που έχει odd shaped δωμάτιο (όλοι δηλαδή χα χα) να μας πεί έαν έχει κάποιο merit (αξία) συγκρινόμενο με τα ήδη ευρήματα του απο μετρήσεις ; @Bhutia , @Ν.Κ. , άλλοι, όλοι ;
 
Last edited:

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Σε ενα χωρο πρεπει να θεσεις προτεραιοτητες του τι , που και ποσο..
Οσο πιο ευρυ φασμα τοσο πιο ογκωδη ....
Οσο μικροτερου ευρους τοσο ποιο αποτελεσματικα σε χαμηλες συχνοτητες .
Αυτο απαιτει να γνωριζεις ακριβως τη κεντρικη συχνοτητα που θα υπολογισεις για να κατασκευασεις κατι συντονισμενο.
Οι συντονισμενες δουλευουν σε σημεια υψηλης πιεσης , αυτα ειναι συμβολες των τοιχων/ταβανιων/δαπεδου η και απλα πλησιον αυτων...το ποια συχνοτητα ειναι συσσωρευμενη εκει με ακριβεια μονο με μετρηση...
Ακομη και τα προγραμματα σε κυβοειδη χωρους περιπου πεφτουν μεσα....και οποιος τα εχει σιγουρα χρησιμοποιιει και μικροφωνο.
Η χρησιμοτητα του εαν τσεκαριστει θα εχει περισσοτερο χρησιμοτητα εαν και εφοσων υπαρχει τετοια δυνατοτητα , να μας δειχνει ποια ειναι η ποιο αποτελεσματικη θεση /τοποθετηση ηχειων-θεση ακροασης ετσι ωστε να εχουμε την καλυτερη αποκριση συχνοτητας .
 

Μηνύματα
12.530
Reaction score
14.664
Σε ενα χωρο πρεπει να θεσεις προτεραιοτητες του τι , που και ποσο..
Οσο πιο ευρυ φασμα τοσο πιο ογκωδη ....
Οσο μικροτερου ευρους τοσο ποιο αποτελεσματικα σε χαμηλες συχνοτητες .
Αυτο απαιτει να γνωριζεις ακριβως τη κεντρικη συχνοτητα που θα υπολογισεις για να κατασκευασεις κατι συντονισμενο.
Οι συντονισμενες δουλευουν σε σημεια υψηλης πιεσης , αυτα ειναι συμβολες των τοιχων/ταβανιων/δαπεδου η και απλα πλησιον αυτων...το ποια συχνοτητα ειναι συσσωρευμενη εκει με ακριβεια μονο με μετρηση...
Ακομη και τα προγραμματα σε κυβοειδη χωρους περιπου πεφτουν μεσα....και οποιος τα εχει σιγουρα χρησιμοποιιει και μικροφωνο.
Η χρησιμοτητα του εαν τσεκαριστει θα εχει περισσοτερο χρησιμοτητα εαν και εφοσων υπαρχει τετοια δυνατοτητα , να μας δειχνει ποια ειναι η ποιο αποτελεσματικη θεση /τοποθετηση ηχειων-θεση ακροασης ετσι ωστε να εχουμε την καλυτερη αποκριση συχνοτητας .
Αυτό που λές ώς χρησιμότητα στην τελευταία σου πρόταση είναι σωστό και δεν είναι κάτι αμελητέο ή λίγο, ως βοήθεια αλλά και να σιγουρευτείς (ακόμη πιο πολύ) ότι κάτι που βλέπεις στις μετρήσεις είναι σίγουρα κάποιο mode ή κάτι άλλο.

Οι κυβοειδείς χώροι (aλλά και αυτό με τα odd) για τους οποίους έχει εφαρμογή ο τύπος που ακολουθούνε αυτά τα προγράμματα προυποθέτει μηδενική διαρροή ενέργειας δηλαδή κατασκευή τοίχων απο μπετόν (όλοι οι τοίχοι), όχι πόρτες , παράθυρα κλπ, πλήρως "τετραγωνισμένοι" στις διαστάσεις τους χωρίς απόκλιση αλλά και πλήρως ανακλαστικές επιφάνειες (χωρίς έπιπλά μέσα, χωρίς τίποτε).

Το θέμα είναι εάν αυτό το συγκερκιμένο πρόγραμμα είναι κάπως σωστό στις προβλέψεις του έστω και κάπου στο ballpark. Ούτε αυτό είναι τσεκαρισμένο (ίσως, δεν ξέρω) παρά μόνο απο τον δημιουργό του.

Οι μετρήσεις σε οικιακό περιβάλλον ή μικρά studios χωρίς προηγούμενα εκτεταμένη φροντίδα , με προγράμματα σαν το Rew που είναι στην καλύτερη περίπτωση ίδια ενός scope (spectrum) analyzer δεν έχουν ακρίβεια. Η απόκλισή του στις χαμηλές συχνότητες που είναι και το ζητούμενο είναι συν πλην 10 Hz. Windowing δεν βοηθάει πολύ. Μόνο κάποια άλλα προγράμματα ή plugins και μόνο για επαγγελματικά περιβάλλοντα και πάνω σε analyzers σαν το span μπορεί να αυξήσουν την ακρίβεια τους στα 2 Hz. ¨Οπως καταλαβαίνεις με συν πλν 10 Hz που έχουμε εμείς σε οικιακούς χώρους μόνο στο ballpark είσαι ώστε να βοηθηθείς να πάρεις απόφαση παραπέρα με το αυτί ή με κάποια reference track. Με 10 ΗΖ ούτε συντονισμένη μπορείς να βασιστείς (και να θεωρούσαμε ότι και αυτήν την πετύχαινες). Θέλει δοκιμή, αυτί ή πάρα πολλά χρήματα για να πετύχεις κάτι σε οικιακό χώρο (και πάλι μεγάλο σε διαστάσεις). Τώρα πως κάποιοι θεωρούν ότι τα προγράμματα διόρθωσης έχουν ακρίβεια, beats me. (το διάγραμμα βέβαια που θα spit out το πρόγραμμα flat θα βγεί χα χα). ¨Ασε που για να φροντίσεις έναν χώρο δεν θέλει μόνο μετρήσεις γύρω απο τη θέση ακρόασης ή σε αυτήν αλλά πάρα πολλές σε όλες τις περιοχές του χώρου αυτού. Κανένας δεν κάνει τέτοια πράγματα απο ότι έχω δεί και σε οικιακό μάλιστα χώρο, δεν μπορεί κιόλας καθώς δεν υπάρχει καμιά ακριβεια, ούτε μπορεί να εγγυηθεί κάποιο αποτέλεσμα. Mπορεί να φανταστούμε τι έιναι μια απόκλιση τόσο μεγάλη σε χαμηλές συχνότητες και σε πόσα μέτρα αντιστοιχεί ; (και μάλιστα σε μικρό χώρο ακόμη πιο κρίσιμο).
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.616
Μηνύματα
2.868.170
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top