Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας
Για τις ερωτήσεις που θέτεις, κατ' αρχάς θα σε παραπέμψω στο post μου που ανέφερα ότι "το τέλειο και απόλυτα δίκαιο σύστημα φορολόγησης δεν υπάρχει και ούτε πρόκειται να υπάρξει στο μέλλον".
Απαντώντας συγκεκριμένα στις ερωτήσεις σου θα σου πω:
1. Το μόνο κριτήριο που είναι εύκολο να εφαρμοστεί είναι οι εκπεμπόμενοι ρύποι που συνοδεύουν επίσημα κάθε νέο αυτοκίνητο από το 2002 και μετά.
2. Κατά τεκμήριο ένα αυτοκίνητο 15ετίας θα ρυπαίνει περισσότερο από ένα 5ετίας. Σαφώς και θα υπάρχει η περίπτωση που αναφέρεις, αλλά τι να κάνουμε; Να πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας κατόπιν μηχανολογικού ελέγχου;
3. Σίγουρα δε θα διανύουν τα ίδια Km ετησίως, αλλά όποιος κυκλοφορεί περισσότερο, φορολογείται και περισσότερο, μέσω των ενσωματωμένων στην τιμή της βενζίνης έμμεσων φόρων.
4. Η απάντηση είναι η ίδια με την παραπάνω, όποιος οδηγεί πιο οικονομικά θα καταναλώσει λιγότερο, οπότε θα πληρώσει λιγότερη βενζίνη (και άρα φόρους).
5. Συμφέροντα και μόνο. Καμία σχέση με οποιαδήποτε περιβαλλοντική ανησυχία.
Παρόλ' αυτά μου έδωσες μια ιδέα για ένα πιο δίκαιο σύστημα φορολόγησης:
Ένα μικρό ετήσιο τέλος κυκλοφορίας (π.χ. 10-20-30 Ευρώ) και η ενσωμάτωση του υπολοίπου στην τιμή της βενζίνης (με τη σχετική αύξηση του φόρου). Αν το κράτος ήταν μια ιδιωτική επιχείρηση που λειτουργούσε με σωστά οικονομοτεχνικά κριτήρια, θα υπολόγιζε τις οικονομικές απώλειες από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας και θα αύξανε την φορολόγηση ανά λιτρο βενζίνης και πετρελαίου, με βάση τη συνολική ετήσια κατανάλωση, ώστε να εξασφαλίσει τα απαιτούμενα έσοδα.
Κατ' αυτό τον τρόπο και επειδή η κατανάλωση είναι άμεσα συνδεδεμένη και με τους εκπεμπόμενους ρύπους, θα είχε ένα πολύ σωστό τρόπο φορολόγησης, με το οποίο θα αντιμετωπιζόταν σωστά σχεδόν όλα τα παραπάνω ερωτήματά σου.
Κατ' αρχάς πρέπει να διευκρινίσω ότι το post μου γράφτηκε πριν βγει το τελικό σχέδιο που είδαμε χθες και αγγίζει τα όρια της γελοιότητας, όταν νομίζαμε ότι το μοναδικό κριτήριο θα είναι οι εκπεμπόμενοι ρύποι, οπότε η σχετική φορολόγηση θα γινόταν ανά κλάση ρύπων CO2 (π.χ. κάτω από 100 / 100-120 / 121-150 / 151-200 / πάνω από 200).1.Μπορείς να εξηγήσεις τι εννοείς με τους εκπεμπόμενους ρύπους;
2.Πως είσαι τόσο σίγουρος ότι ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο δεκαπενταετίας ρυπαίνει περισσότερο από ένα κακοσυντηρημένο πενταετίας;
3.Πως είσαι τόσο σίγουρος ότι και τα δύο διανύουν ετησίως τα ίδια χλμ.
4.Πως γνωρίζεις τον τρόπο οδήγησης του καθε ενός;
5.Γιατί δεν έγινε λόγος για πετρελαιοκίνηση;
Ξέρεις γιατί; Γιατί θέλουν να τα πάρουν από όλες τις πάντες!
Για τις ερωτήσεις που θέτεις, κατ' αρχάς θα σε παραπέμψω στο post μου που ανέφερα ότι "το τέλειο και απόλυτα δίκαιο σύστημα φορολόγησης δεν υπάρχει και ούτε πρόκειται να υπάρξει στο μέλλον".
Απαντώντας συγκεκριμένα στις ερωτήσεις σου θα σου πω:
1. Το μόνο κριτήριο που είναι εύκολο να εφαρμοστεί είναι οι εκπεμπόμενοι ρύποι που συνοδεύουν επίσημα κάθε νέο αυτοκίνητο από το 2002 και μετά.
2. Κατά τεκμήριο ένα αυτοκίνητο 15ετίας θα ρυπαίνει περισσότερο από ένα 5ετίας. Σαφώς και θα υπάρχει η περίπτωση που αναφέρεις, αλλά τι να κάνουμε; Να πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας κατόπιν μηχανολογικού ελέγχου;
3. Σίγουρα δε θα διανύουν τα ίδια Km ετησίως, αλλά όποιος κυκλοφορεί περισσότερο, φορολογείται και περισσότερο, μέσω των ενσωματωμένων στην τιμή της βενζίνης έμμεσων φόρων.
4. Η απάντηση είναι η ίδια με την παραπάνω, όποιος οδηγεί πιο οικονομικά θα καταναλώσει λιγότερο, οπότε θα πληρώσει λιγότερη βενζίνη (και άρα φόρους).
5. Συμφέροντα και μόνο. Καμία σχέση με οποιαδήποτε περιβαλλοντική ανησυχία.
Παρόλ' αυτά μου έδωσες μια ιδέα για ένα πιο δίκαιο σύστημα φορολόγησης:
Ένα μικρό ετήσιο τέλος κυκλοφορίας (π.χ. 10-20-30 Ευρώ) και η ενσωμάτωση του υπολοίπου στην τιμή της βενζίνης (με τη σχετική αύξηση του φόρου). Αν το κράτος ήταν μια ιδιωτική επιχείρηση που λειτουργούσε με σωστά οικονομοτεχνικά κριτήρια, θα υπολόγιζε τις οικονομικές απώλειες από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας και θα αύξανε την φορολόγηση ανά λιτρο βενζίνης και πετρελαίου, με βάση τη συνολική ετήσια κατανάλωση, ώστε να εξασφαλίσει τα απαιτούμενα έσοδα.
Κατ' αυτό τον τρόπο και επειδή η κατανάλωση είναι άμεσα συνδεδεμένη και με τους εκπεμπόμενους ρύπους, θα είχε ένα πολύ σωστό τρόπο φορολόγησης, με το οποίο θα αντιμετωπιζόταν σωστά σχεδόν όλα τα παραπάνω ερωτήματά σου.