- Μηνύματα
- 53
- Reaction score
- 31
Καλημέρα, δεν ήξερα πού να βάλω το θέμα, ελπίζω να είναι οκ, αν όχι ενημερώστε. Είναι εκτός hi fi audio θεματολογίας αλλά νομίζω τα μαστόρια εδώ μέσα κατέχουν περί "αξόνων, κουζινετων κλπ".
Κατάφερα και διέσωσα πρόσφατα από τον κάδο κάτω από το σπίτι μου κάποια μέρη κ ότι απέμεινε από παλιά αρμονια organs που άφησαν από ένα παλιό οικοτροφείο που υπάρχει δίπλα μου. Ότι μπόρεσα τελοσπαντων μιας κ πρώτοι προφανώς πήγαν στον τόπο του εγκλήματος γνωστοί οπαδοί ομάδας του Campionato...
Όπως καταλαβαίνετε είχε γίνει η απαραίτητη chop εγχείρηση κ είχε αφαιρεθεί σχεδόν ότι περιείχε μέταλλο, μετασχηματιστές, πηνία, μεγάφωνα, σασια κλπ.. αλλά κ πλαστικά μέρη είχαν χαιρετήσει.
Καθότι ασχολούμαι ειδικά με επισκευές παλιού μουσικού εξοπλισμού, οργάνων κλπ. καταλαβαίνετε το πώς ένιωσα καθότι μιλάμε για οίκημα που είναι ακριβώς δίπλα μου.
Έχω καταφέρει με κόπο να συλλέξω κ να επισκευάσω όλα αυτά τα χρόνια ιστορικά μηχανήματα κ ειδικά organs (από Farfisa, Vox, Philicorda μέχρι Rhodes, Pianet κλπ.) από τα πιο απίθανα μέρη της Ευρώπης, οπότε ήταν σαν μαχαιριά το να τα βλέπεις διαλυμένα 10μ. κάτω από το σπίτι σου. Περίεργο επίσης πώς τόσα χρόνια δεν είχα πάρει χαμπάρι την ύπαρξη τους στο διπλανό ίδρυμα, παρόλο κ που το είχα στο μυαλό μου αλλά κ τις 2 φορές που το επισκέφτηκα/ρώτησα/ψάξαμε με υπεύθυνους δεν υπήρχε τίποτα. Πού στο καλό τα είχαν καταχωνιασει;
Από την εμπειρία μου, οχι ότι επρόκειτο για τπτ συλλεκτικά κομμάτια (κυρίως crappy 70/80s IC ολοκληρωμένα κυκλώματα) αλλά σίγουρα το καθένα είχε την ιστορία του.
Ανάμεσα στα parts που διέσωσα ήταν και ένα US ορίτζιναλ Leslie τρέμολο unit που χρησιμοποιούταν ευρέως παλιότερα σε διάφορα organs της εποχής. Η κάθε εταιρεία (συνήθως ιταλικής προέλευσης - οι Ιταλοί είχαν τα πρωτεία στα πλήκτρα) τα αγόραζε σαν units από Αμερική κ τα κοτσαρε στο κάθε μοντέλο που κυκλοφορούσε. Είναι η χαρακτηριστική ρόδα / κεφάλι τυριού με εγκοπή όπου γύριζε κ έδινε τον χαρακτηριστικό ήχο σφραγίδα τρέμολο στα Hammonds κλπ...
Δυστυχώς ενώ αρχικά φαινόταν ανέγγιχτο (η κυρία κατασκευή είναι από ξύλο κ φελιζολ γι'αυτό κ το άφησαν..), τελικά έλειπαν 3 εξαρτήματα απαραίτητα για να μπορεί να γυρνάει η φελιζολ ρόδα. Στην προσπάθεια τους να αφαιρέσουν το μεγάφωνο πήραν μαζί και το μεταλλικό crossbar bracket συν το "ρουλεμάν" nylon/rubber flanged bushing του κάτω μέρους του άξονα περιστροφής.
Φαίνονται όλα αναλυτικά στις φωτό.
Το metal bracket μπορεί εύκολα να φτιαχτεί κόβοντας μια γαλβανιζε λάμα κ ανοίγοντας τρύπες, οκ.
Στα του ρουλεμάν τώρα, κ κατόπιν συνομιλίας με άλλους φορουμιτες σχετικούς με το θέμα εξωτερικό, μου είπαν ότι ούτως η άλλως η εταιρεία χρησιμοποίησε προφανώς πλαστικό bushing με rubber grommet για λόγους κόστους κ ότι στο πιο καλό μοντέλο είχαν κανονικά ρουλεμάν με έδρανο οβάλ (μάτι) / κουζινετο. Οπότε καλύτερα να πάω προς κανονικό flanged bearing κουζινετο.
Το πρόβλημα είναι ότι ο άξονας/rotor είναι 6mm. και δεν μπορώ με τίποτα να βρω σε τόσο μικρή διάσταση.
Ξεκινάνε από 8mm. εσωτερική διάμετρο κ πάνω.
Δεν μιλάμε για καμία critical περιστροφή κ κατασκευή γενικότερα, σκεφτείτε μια ρόδα από φελλό που γυρνάει γύρω από έναν άξονα, όπου στην κάθε άκρη του με πλαστικά bushings (της άλλης μεριάς το έχω, φαίνεται στις φωτό).
Τί προτείνετε, πώς αλλιώς μπορεί να γίνει; Για ριχτε ιδέες...
Έχουν γίνει ολα τα απαραίτητα μαζεματα σε μοτέρ, καθαρισμοί, λαδακια, adjustments κλπ. οπότε αν λύσω κ αυτό το θέμα θα είναι έτοιμο να κελαηδισει κ πάλι μετά από τόσα χρόνια απραξίας...
Κατάφερα και διέσωσα πρόσφατα από τον κάδο κάτω από το σπίτι μου κάποια μέρη κ ότι απέμεινε από παλιά αρμονια organs που άφησαν από ένα παλιό οικοτροφείο που υπάρχει δίπλα μου. Ότι μπόρεσα τελοσπαντων μιας κ πρώτοι προφανώς πήγαν στον τόπο του εγκλήματος γνωστοί οπαδοί ομάδας του Campionato...
Όπως καταλαβαίνετε είχε γίνει η απαραίτητη chop εγχείρηση κ είχε αφαιρεθεί σχεδόν ότι περιείχε μέταλλο, μετασχηματιστές, πηνία, μεγάφωνα, σασια κλπ.. αλλά κ πλαστικά μέρη είχαν χαιρετήσει.
Καθότι ασχολούμαι ειδικά με επισκευές παλιού μουσικού εξοπλισμού, οργάνων κλπ. καταλαβαίνετε το πώς ένιωσα καθότι μιλάμε για οίκημα που είναι ακριβώς δίπλα μου.
Έχω καταφέρει με κόπο να συλλέξω κ να επισκευάσω όλα αυτά τα χρόνια ιστορικά μηχανήματα κ ειδικά organs (από Farfisa, Vox, Philicorda μέχρι Rhodes, Pianet κλπ.) από τα πιο απίθανα μέρη της Ευρώπης, οπότε ήταν σαν μαχαιριά το να τα βλέπεις διαλυμένα 10μ. κάτω από το σπίτι σου. Περίεργο επίσης πώς τόσα χρόνια δεν είχα πάρει χαμπάρι την ύπαρξη τους στο διπλανό ίδρυμα, παρόλο κ που το είχα στο μυαλό μου αλλά κ τις 2 φορές που το επισκέφτηκα/ρώτησα/ψάξαμε με υπεύθυνους δεν υπήρχε τίποτα. Πού στο καλό τα είχαν καταχωνιασει;
Από την εμπειρία μου, οχι ότι επρόκειτο για τπτ συλλεκτικά κομμάτια (κυρίως crappy 70/80s IC ολοκληρωμένα κυκλώματα) αλλά σίγουρα το καθένα είχε την ιστορία του.
Ανάμεσα στα parts που διέσωσα ήταν και ένα US ορίτζιναλ Leslie τρέμολο unit που χρησιμοποιούταν ευρέως παλιότερα σε διάφορα organs της εποχής. Η κάθε εταιρεία (συνήθως ιταλικής προέλευσης - οι Ιταλοί είχαν τα πρωτεία στα πλήκτρα) τα αγόραζε σαν units από Αμερική κ τα κοτσαρε στο κάθε μοντέλο που κυκλοφορούσε. Είναι η χαρακτηριστική ρόδα / κεφάλι τυριού με εγκοπή όπου γύριζε κ έδινε τον χαρακτηριστικό ήχο σφραγίδα τρέμολο στα Hammonds κλπ...
Δυστυχώς ενώ αρχικά φαινόταν ανέγγιχτο (η κυρία κατασκευή είναι από ξύλο κ φελιζολ γι'αυτό κ το άφησαν..), τελικά έλειπαν 3 εξαρτήματα απαραίτητα για να μπορεί να γυρνάει η φελιζολ ρόδα. Στην προσπάθεια τους να αφαιρέσουν το μεγάφωνο πήραν μαζί και το μεταλλικό crossbar bracket συν το "ρουλεμάν" nylon/rubber flanged bushing του κάτω μέρους του άξονα περιστροφής.
Φαίνονται όλα αναλυτικά στις φωτό.
Το metal bracket μπορεί εύκολα να φτιαχτεί κόβοντας μια γαλβανιζε λάμα κ ανοίγοντας τρύπες, οκ.
Στα του ρουλεμάν τώρα, κ κατόπιν συνομιλίας με άλλους φορουμιτες σχετικούς με το θέμα εξωτερικό, μου είπαν ότι ούτως η άλλως η εταιρεία χρησιμοποίησε προφανώς πλαστικό bushing με rubber grommet για λόγους κόστους κ ότι στο πιο καλό μοντέλο είχαν κανονικά ρουλεμάν με έδρανο οβάλ (μάτι) / κουζινετο. Οπότε καλύτερα να πάω προς κανονικό flanged bearing κουζινετο.
Το πρόβλημα είναι ότι ο άξονας/rotor είναι 6mm. και δεν μπορώ με τίποτα να βρω σε τόσο μικρή διάσταση.
Ξεκινάνε από 8mm. εσωτερική διάμετρο κ πάνω.
Δεν μιλάμε για καμία critical περιστροφή κ κατασκευή γενικότερα, σκεφτείτε μια ρόδα από φελλό που γυρνάει γύρω από έναν άξονα, όπου στην κάθε άκρη του με πλαστικά bushings (της άλλης μεριάς το έχω, φαίνεται στις φωτό).
Τί προτείνετε, πώς αλλιώς μπορεί να γίνει; Για ριχτε ιδέες...
Έχουν γίνει ολα τα απαραίτητα μαζεματα σε μοτέρ, καθαρισμοί, λαδακια, adjustments κλπ. οπότε αν λύσω κ αυτό το θέμα θα είναι έτοιμο να κελαηδισει κ πάλι μετά από τόσα χρόνια απραξίας...
Attachments
-
150,2 KB Προβολές: 0
-
262,4 KB Προβολές: 0
-
220 KB Προβολές: 0
-
381,5 KB Προβολές: 0
-
125,8 KB Προβολές: 0
Last edited: