- Μηνύματα
- 59
- Reaction score
- 79
Τελείωσα την ανακατασκευή ηχείων ESS AMT 1.
Πρόκειται για ηχεία που στην εποχή τους είχαν κάνει ¨πάταγο¨, λόγω κυρίως του θρυλικού Air Motion Transformer του Dr Heil, το οποίο έχει γραφτεί στην ιστορία των ηχείων (μιας και η εξελίξεις στα ηχεία δεν είναι και πολλές). Το ΑΜΤ πρόκειται για τάχιστο μεγάφωνο, το οποίο είχε ένα θέμα, έπρεπε και το αντίστοιχο συνοδό μεγάφωνο που θα κάλυπτε τις υπόλοιπες συχνότητες να είναι αντίστοιχης ταχύτητας. Το τελευταίο βέβαια επίτευγμά ήταν τότε και είναι και σήμερα ακόμα αδύνατον. Το ίδιο θέμα έχουν και οι κόρνες, οι οποίες δεν πρέπει να συνδυάζονται με άλλες ποιο αργές αρχιτεκτονικές. Πάντως έκανε η ESS αρκετά καλή προσπάθεια τότε.
Ακόμα και πρόσφατα (κοντά στο 2012) είδα μια αρκετά πρωτότυπη κατασκευή που έκανα με συνδιασμένα woofer, εάν μπορώ να τα πω έτσι, σε μια προσπάθεια να πιάσει την ταχύτητα του ΑΜΤ, αλλά δεν δεν το βλέπω σαν προϊόν στο επίσημο site της εταιρείας.
Το είχα δει στον παρακάτω σύνδεσμο σχετικά με το πρωτότυπο woofer
Το επίσημο site της εταιρείας είναι:
http://esslabsusa.com
Τέλος πάντων .. στο θέμα μας, που δεν είναι άλλο από την ανακατασκευή του ηχείου. Το είχα κάποια χρόνια σε ακινησία στην αποθήκη, με σκοπό κάποια στιγμή να του κάνω ανακατασκευή.
Παρακάτω θα δείτε μια ανάλυση εργασιών που έκανα:
έγιναν:
1.Αποξηλωση όλων των μονάδων
2.Επισκευή όλων των φθαρμένων ξύλων και κυρίως της βάσης
3.Εσωτερική ενίσχυση μόνο του πάνω καπακιού. Το ηχείο είχε υπερ του δέοντος εσωτερικές ενισχύσεις !!!
4. Πέρασμα καπλαμά σημύδα στο πάνω μισό και καπλαμά Ελληνική καριδιά στο άλλ κάτω μισό.
5.Λουστράρισμα.
6.Αντικατάσταση μεμβρανών ΑΜΤ. Πέρασμα με μαύρη τσόχα των μεταλλικών επιφανειών του ΑΜΤ. Αντικραδασμική βάση στο ΑΜΤ με φελό και τσόχα. Αλλαγή βιδών.
7. Καθαρισμό woofer και τοποθέτηση ηχομονωτικού και τσόχας στον μαγνήτη. Αντικατάσταση των ξυλόβιδες στήριξης του woofer στην καμπίνα με περαστές μεγαλύτερες βίδες για καλύτερο σφύξιμο.
8.Κατασκευή νέου crossover, τηρώντας τον γενικό σχεδιασμό του original, αλλά με χρήση καλύτερων υλικών και με αφαίρεση τον ρυθμιστικών στάθμης. Το original είχε μονο crossover 2ας τάξεως στο ΑΜΤ, ενω το woofer το είχε ελεύθερο, χωρις crossover, το οποίο φθάνει μεχρι περί τα 2kHz. Οποιαδήποτε προσπάθεια για cross του woofer ήταν ακουστική (όχι μετρητική) αποτυχία. Νέο πηνίο και πυκνωτή της mundorf, μόνο για το ΑΜΤ με cross στα 750Ηz. Tο woofer παίζει ελεύθερο (έτσι το είχε και ο κατασκευαστής). Τελικώς και φίλτρο εξομάλυνσης της εμπέδισης. Ουσιαστική αφαιρώντας τα ρυθμιστικά, προέκυψε η ανάγκη για εξομάλυνση το ΑΜΤ με κάποιο μηχανικό τρόπο, έτσι επιλέχθηκε η τοποθέτηση στόχας σε σημεία ανάκλασης με μεταλλικές επιφάνειες του ΑΜΤ, έτσι εξομαλύνθηκε το τσιριχτό, χωρίς να ¨πνιγεί" το μεγάφωνο. Το croosover τοποθετήθηκε σε ξυλινή βάση με φελο, στηρίχθηκε και προστατευτικέ σε ηχομονωτικά.
9. Αντικατάσταση εσωτερικής καλωδίωσης με VAN DEN HUL και προστασία της καλωδίωσης με κορδόνι κατασκετασμένο με βαμβακερι τσοχα.
10. Αλλαγή πόρνες- ακροδέκτες ηχείων.
11. Τοποθέτηση καλύτερης ηχομόνωσης.
Στο μόνο που ΔΕΝ έγινε ανακατασκευή είναι το εξωτερικό κάλυμμα -καπάκι, το οποίο είναι απο vintage ηχοπερατό ύφασμα και το οποίο θα δω εάν με καλό- μα πάρα πολύ καλόκαθάρισμά επανέρχεται.
Το original κοστίζει 300$ το ένα, αλλά απότι βλέπω δεν είναι το ίδιο με το δικό μου. Το δικό μου είναι αρκετά καλό vintage, όπως αυτό που έχουν τα παλιά ραδιόφωνα λυχνίας
http://esslabsusa.com/parts/
ανάλυση θα δείτε και στο μπλοκάκι μου για τις DIY κατασκευές:
http://armonia-speakers.blogspot.com/p/modifications.html
όπου θα δείτε και βιντεάκια που ανέβασα στο YouTube για τους φίλους
Πρόκειται για ηχεία που στην εποχή τους είχαν κάνει ¨πάταγο¨, λόγω κυρίως του θρυλικού Air Motion Transformer του Dr Heil, το οποίο έχει γραφτεί στην ιστορία των ηχείων (μιας και η εξελίξεις στα ηχεία δεν είναι και πολλές). Το ΑΜΤ πρόκειται για τάχιστο μεγάφωνο, το οποίο είχε ένα θέμα, έπρεπε και το αντίστοιχο συνοδό μεγάφωνο που θα κάλυπτε τις υπόλοιπες συχνότητες να είναι αντίστοιχης ταχύτητας. Το τελευταίο βέβαια επίτευγμά ήταν τότε και είναι και σήμερα ακόμα αδύνατον. Το ίδιο θέμα έχουν και οι κόρνες, οι οποίες δεν πρέπει να συνδυάζονται με άλλες ποιο αργές αρχιτεκτονικές. Πάντως έκανε η ESS αρκετά καλή προσπάθεια τότε.
Ακόμα και πρόσφατα (κοντά στο 2012) είδα μια αρκετά πρωτότυπη κατασκευή που έκανα με συνδιασμένα woofer, εάν μπορώ να τα πω έτσι, σε μια προσπάθεια να πιάσει την ταχύτητα του ΑΜΤ, αλλά δεν δεν το βλέπω σαν προϊόν στο επίσημο site της εταιρείας.
Το είχα δει στον παρακάτω σύνδεσμο σχετικά με το πρωτότυπο woofer
Το επίσημο site της εταιρείας είναι:
http://esslabsusa.com
Τέλος πάντων .. στο θέμα μας, που δεν είναι άλλο από την ανακατασκευή του ηχείου. Το είχα κάποια χρόνια σε ακινησία στην αποθήκη, με σκοπό κάποια στιγμή να του κάνω ανακατασκευή.
Παρακάτω θα δείτε μια ανάλυση εργασιών που έκανα:
έγιναν:
1.Αποξηλωση όλων των μονάδων
2.Επισκευή όλων των φθαρμένων ξύλων και κυρίως της βάσης
3.Εσωτερική ενίσχυση μόνο του πάνω καπακιού. Το ηχείο είχε υπερ του δέοντος εσωτερικές ενισχύσεις !!!
4. Πέρασμα καπλαμά σημύδα στο πάνω μισό και καπλαμά Ελληνική καριδιά στο άλλ κάτω μισό.
5.Λουστράρισμα.
6.Αντικατάσταση μεμβρανών ΑΜΤ. Πέρασμα με μαύρη τσόχα των μεταλλικών επιφανειών του ΑΜΤ. Αντικραδασμική βάση στο ΑΜΤ με φελό και τσόχα. Αλλαγή βιδών.
7. Καθαρισμό woofer και τοποθέτηση ηχομονωτικού και τσόχας στον μαγνήτη. Αντικατάσταση των ξυλόβιδες στήριξης του woofer στην καμπίνα με περαστές μεγαλύτερες βίδες για καλύτερο σφύξιμο.
8.Κατασκευή νέου crossover, τηρώντας τον γενικό σχεδιασμό του original, αλλά με χρήση καλύτερων υλικών και με αφαίρεση τον ρυθμιστικών στάθμης. Το original είχε μονο crossover 2ας τάξεως στο ΑΜΤ, ενω το woofer το είχε ελεύθερο, χωρις crossover, το οποίο φθάνει μεχρι περί τα 2kHz. Οποιαδήποτε προσπάθεια για cross του woofer ήταν ακουστική (όχι μετρητική) αποτυχία. Νέο πηνίο και πυκνωτή της mundorf, μόνο για το ΑΜΤ με cross στα 750Ηz. Tο woofer παίζει ελεύθερο (έτσι το είχε και ο κατασκευαστής). Τελικώς και φίλτρο εξομάλυνσης της εμπέδισης. Ουσιαστική αφαιρώντας τα ρυθμιστικά, προέκυψε η ανάγκη για εξομάλυνση το ΑΜΤ με κάποιο μηχανικό τρόπο, έτσι επιλέχθηκε η τοποθέτηση στόχας σε σημεία ανάκλασης με μεταλλικές επιφάνειες του ΑΜΤ, έτσι εξομαλύνθηκε το τσιριχτό, χωρίς να ¨πνιγεί" το μεγάφωνο. Το croosover τοποθετήθηκε σε ξυλινή βάση με φελο, στηρίχθηκε και προστατευτικέ σε ηχομονωτικά.
9. Αντικατάσταση εσωτερικής καλωδίωσης με VAN DEN HUL και προστασία της καλωδίωσης με κορδόνι κατασκετασμένο με βαμβακερι τσοχα.
10. Αλλαγή πόρνες- ακροδέκτες ηχείων.
11. Τοποθέτηση καλύτερης ηχομόνωσης.
Στο μόνο που ΔΕΝ έγινε ανακατασκευή είναι το εξωτερικό κάλυμμα -καπάκι, το οποίο είναι απο vintage ηχοπερατό ύφασμα και το οποίο θα δω εάν με καλό- μα πάρα πολύ καλόκαθάρισμά επανέρχεται.
Το original κοστίζει 300$ το ένα, αλλά απότι βλέπω δεν είναι το ίδιο με το δικό μου. Το δικό μου είναι αρκετά καλό vintage, όπως αυτό που έχουν τα παλιά ραδιόφωνα λυχνίας
http://esslabsusa.com/parts/
ανάλυση θα δείτε και στο μπλοκάκι μου για τις DIY κατασκευές:
http://armonia-speakers.blogspot.com/p/modifications.html
όπου θα δείτε και βιντεάκια που ανέβασα στο YouTube για τους φίλους
Attachments
-
203,7 KB Προβολές: 0
-
195,5 KB Προβολές: 0
-
296,2 KB Προβολές: 0