Αντισταση εξοδου - αντισταση εισοδου

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.073
Reaction score
14.057
Τις τελευταιες ημερες δοκιμαζω διαφορα σετακια στην προσπαθεια να ξαναστησω το συστημα.
Με τα φιλαρακια που ακουμε, εχουμε καποιες διαφωνιες σχετικα με τα χαρακτηριστικα του προενισχυτη ωστε να οδηγει τον τελικο μου..
Εμπειρικα μεσα απο τις ακροασεις, εχω βγαλει το συμπερασμα οτι οσο χαμηλοτερη ειναι η αντισταση εξοδου του προενισχυτη, τοσο καλυτερη ειναι η οδηγηση του τελικου. Ερχεται ο φιλος και μου λεει οτι η αντισταση εξοδου δεν παιζει ρολο στην οδηγηση του τελικου και το μονο που εχει σημασια ειναι τα βολτ εξοδου του προ.
Ο τελικος εχει αντισταση εισοδου 100ΚΩ, Voltage gain 26.8 dB και ευαισθησια εισοδου 2,419 V .

Τα παραδειγματα ειναι τα παρακατω:

1. αντισταση εξοδου 200Ω, ταση εξοδου 10.8Vrms.
2. αντισταση εξοδου 425Ω, κερδος 10db.
3. αντισταση εξοδου 75Ω, κέρδος 10db.

Απο την στιγμη που και οι 3 προενισχυτες εχουν αρκετο βολταζ στην εξοδο, επρεπε να οδηγουν τον τελικο ανετα.
Ομως δεν συμβαινει αυτο. Προφανως η χαμηλοτερη αντισταση εξοδου του προ, εχει σημασια στην οδηγηση???

Σε αλλη περιπτωση ομως, ο προ της περιπτωσης 2 οδηγει με ανεση τους τελικους του αλλου συστηματος οι οποιοι εχουν τα εξης χαρακτηριστικα
Input Impedance: 100kΩ , Gain 32 db.
Μια απο τις διαφορες ειναι οτι παιζει με καλωδιο ηχειων 0,5 μετρα ενω εγω εχω 3 μετρα.
Μηπως το προσθετο φορτιο επηρεαζεται απο τις αντιστασεις?

Χρειαζομαστε λιγη τεχνικη υποστηριξη .....
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.563
Reaction score
22.668
Ψηλέ, οι προενισχυτές 2 και 3, δεν έχουν γνωστή τάση εξόδου; Ρωτάω, διότι ως στοιχείο, μπορεί να είναι χρήσιμο για κάποιον που μπορεί να σου απαντήσει (btw, με ενδιαφέρει και μένα το θέμα αυτό).
 


VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.073
Reaction score
14.057
Θα απαντησει ο g.kar οταν εχει διαθεση οπως και οι ΧΤ, ΚΚ και ΚΤ οταν το δουν .....
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.073
Reaction score
14.057
Ψηλέ, οι προενισχυτές 2 και 3, δεν έχουν γνωστή τάση εξόδου; Ρωτάω, διότι ως στοιχείο, μπορεί να είναι χρήσιμο για κάποιον που μπορεί να σου απαντήσει (btw, με ενδιαφέρει και μένα το θέμα αυτό).
ΔΕν εχω τα στοιχεια αλλα νομιζω οτι μπορει να γινει ο υπολογισμος.
Θα πω στον ΠΚ να το υπολογισει.
 


AriPetro

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.013
Reaction score
1.716
Αν δεν κάνω κάποιο σοβαρό λάθος, κάπου κάποτε σε ένα τεχνικό άρθρο που είχα διαβάσει, ως τον νούμερο ένα κανόνα που έβαζε ήταν η αντίσταση εξόδου του πρό να είναι 1/1000 της αντίστασης εισόδου του τελικού μίνιμουμ.
Έν προκειμένου αν ο τελικός είναι 100kΩ τότε ο πρό πρέπει να είναι μέχρι 100Ω. Έβαζε και κάποιες άλλες προϋποθέσεις αλλά αυτή αν θυμάμαι καλά ήταν η πρώτη και η σοβαρότερη.

Σε έναν πιο γιορτινό τόνο τώρα, εγώ ξέρω ότι η αντίσταση εξόδου εξαρτάται από το έταιρο ήμισυ, αν εκείνο θέλει να βγούμε τότε θα βγούμε αν πάλι όχι τότε τον κωλ0 σου κάτω να χτυπάς δεν έχεις να πας πουθενά.

Άντε ρε σεις ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
 

Μηνύματα
8.318
Reaction score
3.596
Η χαμηλή αντίσταση εξόδου του τελικού σταδίου ενός προενισχυτή εθεωρήτο πάντοτε ως ένα πλεονέκτημα, αλλά ουδέποτε αποτελούσε την αναγκαία συνθήκη για εγγυημένη ηχητική απόδοση. Το ιδανικό ταίριασμα στις RF συχνότητες είναι εκείνο που θέλει την αντίσταση εξόδου της πηγής να είναι ακριβώς ίδια με την αντίσταση εισόδου του φορτίου ή του δέκτη στην προκειμένη περίπτωση. Στις χαμηλές "ακουστικές ή audio" συχνότητες, θέλουμε η αντίσταση εξόδου του προενισχυτή μας να είναι τουλάχιστον 100 φορές μικρότερη από την αντίσταση εισόδου του τελικού. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας ότι το σημαντικότερο όλων είναι αυτές οι αντιστάσεις να παραμένουν σταθερες (καθαρές αντιστάσεις χωρίς μιγαδικές συνιστώσες) ώστε να μην μεταβάλλονται με τη συχνότητα του μουσικού σήματος.
Η χαμηλή αντίσταση εξόδου του προενισχυτή σε συνδυασμό με την υψηλή αντίσταση του τελικού, μας εγγυάται τη μεταφορά του σήματος χωρίς προβλήματα απώλειας στάθμης ή/ και αποκοπής των συχνοτικών άκρων του μουσικού σήματος. Ένα τυπικά υψηλό damping factor (συντελεστής απόσβεσης) κοντά στο 100 θα μας εξασφαλίσει μια πολύ καλή οδήγηση του τελικού μας με χαμηλό θόρυβο και ομαλή απόκριση συχνοτήτων. Υπενθυμίζω ότι ο συντελεστής αποσβεσης είναι ο λόγος της αντίστασης του φορτίου προς την αντίσταση της πηγής.
Οι λαμπάτοι προενισχυτές, ακόμα και οι πολύ ακριβοί, έχουν πολύ υψηλότερες αντιστάσεις εξόδου από τους αντίστοιχους της στερεάς κατάστασης που υλοποιούνται είτε με διακριτά υλικά (ημιαγωγούς) transistors είτε με τελεστικούς ενισχυτές.
Από την άλλη, είναι τελείως λάθος να συμπεράνει κανείς ότι ένας προενισχυτής που υλοποιείται γύρω από έναν τελεστικό ενισχυτή αξίας 500 δραχμών (για να προσαρμοζόμαστε όλοι σιγά-σιγά στην πραγματικότητα,,,) και με αντίσταση εξόδου 10Ω θα μπορούσε να ακούγεται καλύτερα από έναν λαμπάτο CAT, ή έναν Cary SLP-05, ή έναν Cary SLP-98 (σαν τον δικό μου), με ονομαστική αντίσταση εξόδου στα 400Ω.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Η χαμηλή αντίσταση εξόδου του προενισχυτή σε συνδυασμό με την υψηλή αντίσταση του τελικού, μας εγγυάται τη μεταφορά του σήματος χωρίς προβλήματα απώλειας στάθμης ή/ και αποκοπής των συχνοτικών άκρων του μουσικού σήματος. Ένα τυπικά υψηλό damping factor (συντελεστής απόσβεσης) κοντά στο 100 θα μας εξασφαλίσει μια πολύ καλή οδήγηση του τελικού μας με χαμηλό θόρυβο και ομαλή απόκριση συχνοτήτων. Υπενθυμίζω ότι ο συντελεστής αποσβεσης είναι ο λόγος της αντίστασης του φορτίου προς την αντίσταση της πηγής.
Εδώ κάνεις λάθος όσον αφορά το θέμα θόρυβος. Η αντίσταση εισόδου μιας ενισχυτικής βαθμίδας οφείλει να είναι χαμηλή, ώστε να είναι η συσκευή αναίσθητη στους εξωτερικούς θορύβους.
Αυτός είναι ένας λόγος για πολύ χαμηλή αντίσταση εξόδου μιας προενισχυτικής βαθμίδας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στην επόμενη βαθμίδα, τελικός ενισχυτής, να έχει μια επίσης χαμηλή αντίσταση εισόδου, της τάξης των 22 ΚΩ και κάτω, έχοντας σαφές πλεονέκτημα όσον αφορά το θόρυβο.
Με γνώμονα λοιπόν τον συντελεστή απόσβεσης 100, που πολύ ορθά ανέφερες, και δεδομένης μιας αντίστασης εισόδου της τάξης των 22 ΚΩ, ένας προενισχυτής οφείλει να έχει αντίσταση εξόδου κάτω από 220 Ωμ.
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Αν και περιμένω από στιγμή σε στιγμή τον Άι Βασίλη, θα μπω στην κουβέντα μετά από πρόσκληση του ΜΗ Βασίλη.

Αρχικά το βιομηχανικό standard στους τελικούς ενισχυτές όσον αφορά την αντίσταση εισόδου Rin είναι 47Κ.
Όλοι οι προενισχυτές μπορούν άνετα να οδηγήσουν τελικούς με Rin 47 Κ ή και μεγαλύτερη.

Στη περίπτωση του Βλάσση, με Rin=100Κ δεν τίθεται θέμα προσαρμογής με κανένα από τους αναφερθέντες προενισχυτές.

Τώρα όσον αφορά τα λοιπά, υπάρχουν μερικές ασάφειες που πρέπει να διευκρινηστούν για να προχωρήσει η κουβέντα.

  1. Ο τελικός έχει κέρδος 26.8 db ή x26?
  2. Η ευαισθησία εισόδου του τελικού είναι 2,419 V peak to peak ή RMS?
  3. Πόσα watt είναι ο τελικός στα 8 ohm.
  4. Πόσα db είναι τα ηχεία.
  5. Ποια η επιθυμητή στάθμη ακρόασης?
  6. Ποια η απόσταση της θέσης ακρόασης από τα ηχεία?
  7. Ο προενισχυτής νο 1 πόσα db κέρδος έχει?
  8. Ποια ήταν η πηγή με την οποία κάνατε το τεστ και τι έξοδο έιχε?
  9. Τι περιμένετε να σας φέρει ο Άι Βασίλης?

Χρόνια Πολλά σε όλους.:drinks:
 

Μηνύματα
8.318
Reaction score
3.596
Εδώ κάνεις λάθος όσον αφορά το θέμα θόρυβος. Η αντίσταση εισόδου μιας ενισχυτικής βαθμίδας οφείλει να είναι χαμηλή, ώστε να είναι η συσκευή αναίσθητη στους εξωτερικούς θορύβους.
ο τελικος του vlassis-s , οπως μπορεις να διαβάσεις παραπανω, εχει αντισταση εισόδου 100ΚΩ , κι αυτό που αναφερεις για τον θορυβο προφανως δεν ισχυει, αφού υπάρχει λογος που ο κατασκευαστης επέλεξε να τοποθετήσει την συγκεκριμένη αντίσταση στην εισοδο του τελικου. Ο θόρυβος που ανέφερα εγω είναι εκείνος που εμφανίζεται στην εξοδο της πηγης. Στο συγκεκριμένο θέμα θεωρω οτι δεν μας απασχολεί ο θορυβος του σταδίου στην είσοδο του τελικού.
 
Last edited:

Μηνύματα
30.022
Reaction score
29.766
Και εσύ προφανώς κάνεις λάθος , γράφοντας ότι ο κατασκευαστής τοποθέτησε εκεί αυτήν την αντίσταση.
Ο κατασκευαστής δεν τοποθέτησε καμία αντίσταση. Απλώς τόση του προέκυψε η αντίσταση εισόδου και δεν αχολήθηκε περαιτέρω να την φέρει σε ποιό βατά νούμερα. Δεν είναι όλοι τους σοβαροί βλέπεις.
Ολη αυτή η μαύρη μαγεία γύρω από τις αντιστάσεις εισοδοεξόδων προ και τελικών πρέπει κάποια ώρα να τελειώσει.
Ουσιαστικά , όση αντίσταση και αν έχει ο κάθε προ , είναι σχεδόν αδιάφορο , αν μπορεί να βγάλει στην έξοδο κάποια σοβαρή τάση για να οδηγήσει επαρκώς έναν τελικό.
 

Μηνύματα
5.447
Reaction score
6.611
Εχω την ετνυπωση οτι μονο τυχαια δεν μπορει να ειναι η επιλογη {αμα ηταν τυχαια γιατι βλεπουμε νουμερα στανταρ σε ολους τους κατασκευαστες χαμηλα σε pa.10,20 και 47 η σπανια 100 σε home hi fi..}απο "τυχαιο κατασκευαστη " καθε αλλο να αποτελει σπαζοκεφαλια καθε τεριασμα με οτι αλλο εκτος απο το δικο του ταιρι....
πολυ φοβαμαι οτι πολυ δυσκολα αν οχι αδυνατο να πετυχεις τα μεγιστα απο το εργαλειο σου αν δεν του δωσεις το φυσικο του ταιρι. Το διαφορετικο που θες ψαχτο στις πηγες σου..
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Φαντάζομαι ότι ο Βλάσης δεν μιλάει για "ακουστικό" (γεύση κλπ) ταίριασμα...
αλλά εάν οδηγείται σωστά ο τελικός του και μόνο! ;)

Μια ερώτηση για τον Βλάση, πως έβγαλες το συμπέρασμα ότι ο ενισχυτής σου δεν οδηγείται σωστά από κάποιους προενισχυτές.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Εχω την ετνυπωση οτι μονο τυχαια δεν μπορει να ειναι η επιλογη {αμα ηταν τυχαια γιατι βλεπουμε νουμερα στανταρ σε ολους τους κατασκευαστες χαμηλα σε pa.10,20 και 47 η σπανια 100 σε home hi fi..}απο "τυχαιο κατασκευαστη " καθε αλλο να αποτελει σπαζοκεφαλια καθε τεριασμα με οτι αλλο εκτος απο το δικο του ταιρι....
πολυ φοβαμαι οτι πολυ δυσκολα αν οχι αδυνατο να πετυχεις τα μεγιστα απο το εργαλειο σου αν δεν του δωσεις το φυσικο του ταιρι. Το διαφορετικο που θες ψαχτο στις πηγες σου..
Είναι πολύ σωστές γενικά οι παρατηρήσεις σου.
Τα επαγγελματικά συστήματα, λόγο του μεγάλου μήκους καλωδιώσεων, αλλά και του ιδιαιτέρως θορυβώδους περιβάλλοντος λειτουργίας τους, είναι πολύ ποιο επιρρεπή σε θορύβους.
Για το λόγο αυτό φροντίζουν οι κατασκευαστές, οι αντιστάσεις εισόδου τους να είναι μικρές, της τάξης των 10 ΚΩ όπως σωστά είπες.

Στον οικιακό ήχο τώρα, αφενός τα πράγματα είναι πολύ ποιο ήσυχα από θορύβους περιβάλλοντος, αλλά και ο κάθε ενισχυτής οφείλει να μην δημιουργεί προβλήματα συνέργειας σε όσο το δυνατόν περισσότερους προενισχυτές θα βρεθούν στις εισόδους του.
Στο <<παιχνίδι>> λοιπόν, εκτός από στερεάς κατάστασης προενισχυτές, που έχουν χαμηλή αντίσταση εξόδου, ενδέχεται να βρεθούν και λαμπάτοι προενισχυτές.

Οι λαμπάτοι εμφανίζουν υψηλές αντιστάσεις εξόδου. Στη καλύτερη περίπτωση φτάνουν τις μερικές εκατοντάδες Ωμ ενώ στη χειρότερη μερικά ΚΩ.
Για να μην αναφέρω το πανηγύρι στις χαμηλές συχνότητες, εξαιτίας των μικρών-φτηνότερων πυκνωτών εξόδου.

Για το λόγο αυτό το οικιακό δεδομένο στην είσοδο των τελικών είναι αρκετά υψηλότερο και φτάνει τα 33 ΚΩ έως και 100 ΚΩ.
 
Last edited:

Μηνύματα
879
Reaction score
1.147
δηλαδή πάλι καλά που ο αλέξανδρος(τσακιρίδης) στα 1000Ω παίζει με το αδελφάκι του απόλλωνα στα 100kΩ...
φτηνά την γλύτωσα!
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Παιδια ολα ειναι σχετικα!
Ενας λαμπατος τελικος με καλοσχεδιασμενο κυκλωμα εισοδου στα 100κ δεν εχει κανενα θεμα απο θορυβο.
Τωρα αν τον ματσαρουμε με εναν προενισχυτη που εχει εξοδο 1κ εχουμε παλι df 100 συν το μπονους του [μικρου] σε χωρητικοτητα πυκνωτη συζευξης.
Επισης ενας λαμπατος προ σε τοπολογια white cathode μπορει ακομα και μονο με μια 6922 να εχει αντισταση κοντα στα 10 ωμ!!
 

Μηνύματα
8.318
Reaction score
3.596
δηλαδή πάλι καλά που ο αλέξανδρος(τσακιρίδης) στα 1000Ω παίζει με το αδελφάκι του απόλλωνα στα 100kΩ...
φτηνά την γλύτωσα!
Κι εγώ κάποτε με τα μονοφωνικά τελικά ενισχυτικά Αρτεμις κάπου στα ίδια επίπεδα ήμουν και μάλιστα έπαιζαν πολύ όμορφα. Εννοείται ότι ο θόρυβος ήταν μη ακουστός ακόμα και με τα ευαίσθητα ήχεία Jmlab που χρησιμοποιούσα τότε, τα οποία είχαν ονομαστική ευαισθησία 92,5dB.
 

Μηνύματα
8.318
Reaction score
3.596
Ο προενισχυτής Mark Levinson No. 326S, σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις του κ. Attkinson ήταν 29Ω από την unbalanced έξοδο.
Εχω την αίσθηση ότι ο χαρακτηριστικός δυναμικός ήχος της σχολής Mark Levinson, έχει περισσότερες πιθανότητες να επιτευχθεί οδηγώντας τους τελικούς της με προενισχυτές που έχουν χημηλές αντιστάσεις εξόδου (<<100Ω).
Επομένως φίλε Βλάσση μάλλον πρέπει να δοκιμάσεις να κινηθείς κι εσύ προς αυτή την κατεύθυνση.
 

Μηνύματα
870
Reaction score
752
.............l
Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας ότι το σημαντικότερο όλων είναι αυτές οι αντιστάσεις να παραμένουν σταθερες (καθαρές αντιστάσεις χωρίς μιγαδικές συνιστώσες) ώστε να μην μεταβάλλονται με τη συχνότητα του μουσικού σήματος.
............
Από την άλλη, είναι τελείως λάθος να συμπεράνει κανείς ότι ένας προενισχυτής που υλοποιείται γύρω από έναν τελεστικό ενισχυτή αξίας 500 δραχμών (για να προσαρμοζόμαστε όλοι σιγά-σιγά στην πραγματικότητα,,,) και με αντίσταση εξόδου 10Ω θα μπορούσε να ακούγεται καλύτερα από έναν λαμπάτο CAT, ή έναν Cary SLP-05, ή έναν Cary SLP-98 (σαν τον δικό μου), με ονομαστική αντίσταση εξόδου στα 400Ω.
Επειδή τίποτα στον κόσμο αυτό δεν ειναι καθαρό και σταθερό,
Μήπως γι αυτό οι λάμπες ακούγονται καλύτερα ?
Μήπως δηλαδή πρέπει να μας απασχολεί και η ικανότητα οδήγησης μεταβλητού φορτίου ?
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.153
Μηνύματα
3.043.832
Members
38.538
Νεότερο μέλος
Evasound
Top