Από εκεί που δεν το περίμενε...

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.049
Reaction score
20.456
sb-c700-mainvisual.jpg


- Άντε ρε παπάρα! Θα έρθεις;
- Όου γιέα μαν, ντέφινιτλυ.

Μετά σκέφτηκα, μου συμβαίνει κι αυτό πότε - πότε, πού να πηγαίνω τώρα, και σκυλοβαριέμαι κιόλας. Τέλος πάντων πήγα. Δε θυμάμαι γιατί, αλλά θυμάμαι ότι πήγα. Πάλι καλά δηλαδή!
Και γειά σας, και πώς την έχετε, την υγεία σας, και τί κάνετε, όλα καλά; Αααα μπράβο, πάντα καλά, πάντα καλ...
- Ά-α-μάν! Τιναφτάρε;
- Χε χε, τεκνίκς! Γουσταίρνεις;
-Ε χμ, ξέρω 'γώ; Καλά είναι;
- Ε! Νταξ.
- Καλά και τα παλ; Τα πού;
- Σιγά μην τα πού ρε; Ποιος θα τα πά;
- Ε όλο και κάποιο παιδί θα βρε. Δε τα δί κανα οχτακοσά;
- Ναι. Να βγω να τα δώ και να μου τη βγαί ο κάθε μαλά να μου κάνει παζά. Φιλάρα έχω τρακό σαρά στο χέ. Είσαι; Άσε... Τά 'βαλα στο διπλανό δωμά να κά. Και τί θα πά δηλαδή; Θα ξινί; Άστα να βρί...
- Κι ετούτα δω τί λένε; Από χροιές και κόκκο πώς πάνε;
- Χροιές και κόκκος μια χαρά. Λίγο τζίτερ έχουν, αλλά θα στρώσουν.
- Καλά!, στρώσιμο το λες εσύ αυτό; Με φχιούζιον τζαζ; Βάλτε λίγο Όζζυ ρε, να ταξιδέψουν οι αναρτήσεις.

Βέβαια, εδώ που τα λέμε, ο πολύς ο Όζζυ προκαλεί και γρέζι, οπότε χρειάζεται σκέψη το πράγμα. Χρειάζεται μια καλομελετημένη αλληλουχία παιξίματος με διάφορα δισκάκια και σε στάθμη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αυξομείωσης, ώστε, και να μειωθεί το τζίτερ, αλλά και να μη αυξηθεί πολύ το γρέζι. Διότι αυξανουμένου του γρεζιού, υπερθερμαίνονται τα τουήτερ από το πολύ το γζ-γζ και σκληραίνουν τα πρίμα. Αν όμως το σύστημα αφεθεί ως έχει, τότε, ναι μεν δεν έχει γρέζι, αλλά το τζίτερ μένει ανέπαφο και αχαλίνωτο, και υπερθερμαίνει τη θύρα USB, πράγμα που αποφέρει επιπλέον τζίτερ, κι έτσι έχουμε επιδεινούμενο φαύλο κύκλο. Και όλα αυτά, χωρίς να λάβουμε υπ' όψιν την υγρότητα της μεσαίας, η οποία πρέπει να είναι παρούσα μεν, αλλ' όχι υπερβολική, διότι η υπερβολική υγρότης θα προκαλέσει τη δημιουργία μούχλας στο μπρίκι του καφέ, όπερ ανεπιθύμητον.

Τί τα θέλετε! Γι' αυτό οι σωστοί, οι πραγματικά αγνοί χομπίστες καταφεύγουν στο high end! Διότι άμα το σύστημα αποτελείται από high end κομμάτια, ε!, είναι και το ίδιο high end. Και όταν το σύστημα είναι high end -και φυσικά αυστηρώς δικάναλο, μη ξεχνιόμαστε- τότε όλα μονομιάς έρχονται εκεί που πρέπει, το τζίτερ και το γρέζι στο ναδίρ, η υγρότης της μεσαίας εκεί που πρέπει, δηλαδή στη μέση, και η απόλαυσις στο ζενίθ. Όλ' αυτά όμως, υπό τη γνωστή θεμελιώδη προϋπόθεση: Κάθε συσκευή του συστήματος να κοστίζει πέντε χιλιάδες ευρώ, χώρια τα καλώδια. Όμως, αυτά εδώ τα καημένα ζητάνε μόνο χίλια τρακόσια ευρώ. Τί high end λέμε τώρα! Με χίλια-κάτι ευρώ; Γίνονται αυτά τα πράγματα; Δε γίνονται.

Τέλος πάντων, στο διά ταύτα, τα ηχεία είναι τα Technics SB-C700, κι όσο και να διατείνεται η Technics και να τα ονομάζει πρήμιουμ κλας, δε "βγαίνει" το πράγμα. Αν τα χρέωναν εφτά-οχτώ χιλιάρικα και συσκευασμένα σε λουστραρισμένο ξύλινο κιβώτιο με επιχρυσωμένους μεντεσέδες, τότε βεβαίως, ως διά μαγείας, όλα θα ήταν όπως πρέπει, και το τζίτερ και το γρέζι, όλα. Αλλά τί να κάνουμε, το γιαπωνέζικο μάρκετιν είναι ακόμη στα σπάργανα, τί ξέρουν αυτοί από τιμολόγηση. Έτσι δημιουργούνται τα προβλήματα και γι' αυτό η ιαπωνική οικονομία εξακολουθεί να χωλαίνει. Και βγάζουν ηχεία που δεν παίζουν, τί να λέμε τώρα!

Και να ήταν μόνον αυτό; Πέραν της απαράδεκτα χαμηλής τιμής, αυτά τα ηχεία έχουν κι άλλα προβλήματα. Πάρτε για παράδειγμα την αρχιτεκτονική των μεγαφώνων, που είναι ομοαξονικά, και σχεδόν ομόκεντρα, με αποτέλεσμα να δίδουν συναφές αντιληπτικό απόκτημα σε έναν αρκετά "ανοικτό" κώνο, δηλαδή, για να πω λαϊκά όπως η γιαγιά μου, δεν έχουν σουήτ σποτ, ή τέλος πάντων ρε παιδί μου, έχουν αρκετά ευρύ σουήτ σποτ, τόσον ευρύ που παύει να είναι σποτ και γίνεται σουήηηηηηηηηητ σποοοοοοοοττ. Και πείτε μου τώρα εσείς! Λέγεται αυτό αρχιτεκτονική μεγαφώνων; Γιατί εμένα περισσότερο μου φαίνεται για αρχιδοτεκτονική, και όχι για αρχιτεκτονική. Δηλαδή, συγγνώμη! Άμα το προϊόν σου δεν έχει στριφνή κι εκνευριστική συμπεριφορά στη χρήση του, τί σκατά high end είναι; Επίσης, έχουν πανέμορφο σχήμα, αλλά στη λευκή τους έκδοση είναι βαμμένα σ' αυτήν την υπόλευκη απόχρωση, η οποία -φεύ!- "φέρνει" προς το σουκρ-μπλαν της Ρενώ και όχι προς το περλέ ιβουάρ της Μπέντλεϋ. Εντάξει! Όχι της Μπέντλεϋ; Τουλάχιστον ρε παιδί μου, δε μπορούσαν να τα βάψουν σ' εκείνο το υπέροχο κρεμ της Mercedes; Ή έστω στο μπιάνκο τροφέο της Άλφα Ρομέο; Ωέω; Οπότε, κι εκ της αισθητικής του πράγματος, πάλι καταλήγουμε στο συμπέρασμα του κακού ιαπωνικού μάρκετινγκ και της μετρίως αποδεκτής ηχητικής ποιότητας αυτών των ηχείων.

Πέραν των ως άνω, αυτό τούτο το γούφερ του ηχείου είναι αρκούντως μικρό, ονομαστικής διαμέτρου μόλις 6,5", πράγμα που καθιστά το ηχείο απολύτως ακατάλληλο για ακροάσεις μακρότερες του λεγομένου εγγύς πεδίου (ελληνιστί, near field). Δηλαδή, αν το τοποθετήσετε σε απόσταση ας πούμε 4 μέτρων, τα μπάσα του είναι πολύ αναιμικά και ανεπαρκή, έως ανύπαρκτα. Ναι, δε λέω, από απόσταση ενός έως ενός και ημίσεως μέτρου, το ηχείο παίζει άριστα, αλλά τί γίνεται αν κάποιος το βάλει να παίξει στα πέντε μέτρα; Τί θα πει γιατί! Γιατί έτσι! Το αγόρασε το ηχείο, δικό του είναι, το κάνει ό,τι θέλει. Δηλαδή, δε μπορούσε ο κατασκευαστής του να το κάνει να παίζει σωστό μπάσο και στα έξι μέτρα; Θέλω να πω, πως το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνον στο εσφαλμένο μάρκετινγκ, αλλ' εκτείνεται και στο τεχνικό τμήμα της Τέκνικς. Διότι ρε φίλε, άμα δε μπορείς να κάνεις ένα εξιμισάρι γούφερ να βγάζει σωστό μπάσο στα έξι μέτρα, και σόρρυ δηλαδή, τί σκατά μηχανικός είσαι; Βεβαίως, για να τα λέμε όλα και να είμαστε σωστοί, το φιλικό ζευγάρι που αγόρασε τα ηχεία ακούει μουσική σε laid back στάθμη, δίκην σχεδόν μουσικής υπόκρουσης και από απόσταση περίπου τριών μέτρων, οπότε αυτό το πρόβλημα δεν κάνει ιδιαιτέρως αισθητή την παρουσία του, αλλά και δεν τους ενδιαφέρει. Βάζουν μουσική και απολαμβάνουν οι άνθρωποι - κι έχουν το μαλακοκούτι κλειστό.

Ενδεικτικό της ποιότητας του συγκεκριμένου ηχείου είναι το σχετικό ρηβιού που έχει δημοσιεύσει και το Στερεοφίλ, όπου το ηχείο, και άρεσε υποκειμενικώς στις ακροάσεις, και επέδειξε και άριστη εργαστηριακή εικόνα, σκέτο κέντημα, ειδικώς αν λάβει κανείς υπ' όψιν πως πρόκειται για σχεδίαση με παθητικό κροσόβερ. Ειδικότερον, δε, οι μετρήσεις του ηχείου εξέπληξαν τόσο τον Γιάννη, το γιό του Άτκιν, ο οποίος σχολίασε πως δεν περίμενε να μετράει τόσο καλά. Και με το δίκιο του, ο άνθρωπος! Διότι ρε παιδί μου, η Τέκνικς δεν είναι high end εταιρεία! Πώς δηλαδή!

Η Τέκνικς ρε φίλε; Η Τέκνικς; Αυτοί ίσα που σάχνουν τσάτρα - πάτρα κάτι ψωροκλιματιστικά και κάτι τηλεοράσεις της φωτιάς, κι εκείνες τις παλιολουμίξ. Άσε που καλά - καλά δε ξέρουν πόσο να χρεώσουν, και χρεώνουν τα πικάπ τους πάμφθηνα. Ειδικά το "μεγάλο", το 1000άρι, το χρεώνουν μόνον είκοσι χιλιάρικα. Πώς κατάφεραν αυτό το ηχείο να "μετράει" τόσο καλά; Έλα ντε! Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις.

https://www.technics.com/us/products/c700/sb-c700.html

https://www.stereophile.com/content/technics-premium-class-sb-c700-loudspeaker-measurements
 



Μηνύματα
348
Reaction score
685
Last edited:


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.134
Reaction score
26.693
Πέραν της απαράδεκτα χαμηλής τιμής
Τι να πει κι αυτός ο κακομοίρης ο Γιαμάχας με τα ενεργά 8άρια, σε λιγότερο απ΄τη μισή τιμή?
Και πολύ λιγότερο μάλιστα, αφού δεν πληρώνεις για ενισχυτή :) :geek: :thumbsup:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806


Πώς περιμένουμε αδέλφια αλήτες και φανταστικοί φίλοι να ΄΄παίζουν΄΄ ηχεία των οποίων το CSD θα ήταν όπως το ανωτέρω;
Τέτοια ηχεία θα προξενούν σύνδρομα...αρμονικής ξηροακουσίας στους λήπτες.:sneaky:
Τι να πει κι αυτός ο κακομοίρης ο Γιαμάχας με τα ενεργά 8άρια, σε λιγότερο απ΄τη μισή τιμή?
Και πολύ λιγότερο μάλιστα, αφού δεν πληρώνεις για ενισχυτή :) :geek: :thumbsup:
Το κείμενο του ημίθεου τροφή για σκέψη όπως πάντα.

Αλλά ο πραγματικός φονέας σε τέτοιες υλοποιήσεις είναι ηχεία όπως τα παρακάτω:

Αυτά τα ευτελή ΄΄σαπάκια΄΄ σημειωτέον τυγχάνουν και ακροαματικής έγκρισης από τον υποφαινόμενο,με τον ίδιο να είναι με τη σειρά του πεπεισμένος και περί της μετρητικής τους αρτιότητας.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Oμοαξονικα με σταθερο κυματοδηγο οπως τα Fluid ειναι προτιμητεα απο καθε αλλη παρομοιας σχεδιασης οπου χρεη κυματοδηγου εκτελουν τα ιδια μεγαφωνα και μαλιστα με βαρια αποστολη αναπαραγωγης μεσοχαμηλων συχνοτητων αρα και κινουμενων επιφανειων...ενα σουιπ μιας μετρησης δε μπορει να το δειξει αυτο φυσικα οπως σε πραγματικες συνθηκες αναπαραγωγης ...
Σε λιγο καλυτερη μοιρα ειναι τα τριδρομα π.χ. της kef ...
Η επιλογη του σχηματος του μεγαφωνου με την επιπεδη επιφανεια εχει και αυτη το κοστος της ,αυξημενο βαρος με αντιστοιχες υλοποιησεις κωνων αρα και εδω χειροτερες μεσαιουψηλες... ετσι για να πω και τις κακιες μου..8-):p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.655
Ο,τι κακία και να πεις (και δεν έχω καμία διάθεση διαφωνίας) είναι δεδομένο ότι κυκλοφορούν ένα σωρό 6,5"-άρες χαϊεντοκουράδες εκεί έξω, που βλέποντας τα σχεδιαγράμματα του τεκνικς, θα έπρεπε να κάνουν χαρακίρι..

Βεβαίως η τεκνικς έχει κι ενισχυτή στο πακέτο, που κάνει επίσης σοβαρά τη δουλειά του.
Αλλά τι τα θες; Τεκνικς..
[DOUBLEPOST=1563438673][/DOUBLEPOST]Εμένα προσωπικά, με αφήνει παγερά αδιάφορο το συγκεκριμένο εξαιρετικό κατασκεύασμα, διότι δεν έχει ενισχυτικές βαθμίδες στην πλάτη μαζί με τα ρυθμιστικά τονικότητας και τα φίλτρα αποκοπής για χρήση ως δορυφόρου, αλλά αντ'αυτών έχει δγιό ...μπανάνες.:gotcha:
Μπανάνες ρε φίλε...
:fuckyou:
 
Last edited:

Μηνύματα
501
Reaction score
705
Αλλά ο πραγματικός φονέας σε τέτοιες υλοποιήσεις είναι ηχεία όπως τα παρακάτω:
Αυτά τα ευτελή ΄΄σαπάκια΄΄ σημειωτέον τυγχάνουν και ακροαματικής έγκρισης από τον υποφαινόμενο,με τον ίδιο να είναι με τη σειρά του πεπεισμένος και περί της μετρητικής τους αρτιότητας.
Για τα προηγούμενα Fluid πάντως είχαν ακουστεί θεματάκια με τη στήριξη της μονάδας των υψηλών και πόσο μπερδευόταν η κατάσταση με το mid. Ας ελπίσουμε ότι στο FX80 αποτελούν παρελθόν. Οι ομοκεντρικές μονάδες είναι όνειρο (και δε πήρα και τα Sceptre όταν είχαν 620Ε... κλαψ κλαψ)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.655
Πώς περιμένουμε αδέλφια αλήτες και φανταστικοί φίλοι να ΄΄παίζουν΄΄ ηχεία των οποίων το CSD θα ήταν όπως το ανωτέρω;
Τέτοια ηχεία θα προξενούν σύνδρομα...αρμονικής ξηροακουσίας στους απανταχού ..χαρμπεθολήπτες και ρεκτεκολάγνους.:sneaky:
Φιξντ.

Ε βέβαια. Με 4+ πόντους πάχος καμπίνας, καταντάει αηδία η σύγκριση με επιτήδεια ντουλάπχια.

Αηδία.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.655
Αυτά τα ευτελή ΄΄σαπάκια΄΄ σημειωτέον τυγχάνουν και ακροαματικής έγκρισης από τον υποφαινόμενο,με τον ίδιο να είναι με τη σειρά του πεπεισμένος και περί της μετρητικής τους αρτιότητας.
Αυτό που λες είναι πολύ θετικό.
Βεβαίως το έχεις πει κατ'επαναληψιν για τα ομοαξονικά οικονομικά μοντέλα της φλουϊντ.
Μακάρι να γεμίσει η αγορά με τέτοιες προτάσεις, σε παραπλήσιες τιμές, ώστε τελικά ο αγοραστής να έχει να επιλέξει μόνο μεταξύ εμφάνισης και πρόσθετων δυνατοτήτων (πχ ασύρματης διασύνδεσης ή έτοιμων dsp πακέτων αναλόγως τοποθέτησης και σχέσης με boundaries), ώστε να σταματήσουν οι χαζομάρες στο οντιο.
Λες κι είναι πια τίποτα δυσνόητο...

Εκτιμώ ότι αν δεν εμπλακούν οι μεγάλες φίρμες σε τέτοιες υλοποιήσεις, χαΐρι δε θα δει ο κόσμος. Μεγάλες φίρμες εννοώ τη sony, τη Yamaha, κλπ, που γεμίζουν τα σουπερμάρκετ ηλεκτρικών συσκευών με μηχανήματα ευρείας κατανάλωσης.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.134
Reaction score
26.693
Εμένα προσωπικά, με αφήνει παγερά αδιάφορο το συγκεκριμένο εξαιρετικό κατασκεύασμα, διότι δεν έχει ενισχυτικές βαθμίδες στην πλάτη μαζί με τα ρυθμιστικά τονικότητας και τα φίλτρα αποκοπής για χρήση ως δορυφόρου, αλλά αντ'αυτών έχει δγιό ...μπανάνες.
Εκτιμώ ότι αν δεν εμπλακούν οι μεγάλες φίρμες σε τέτοιες υλοποιήσεις [...]
Αυτά ακριβώς!! :rolleyes: :thumbsup::thumbsup:
Και γιατί κυρά τέκνικς δεν φιάνεις ενεργά και μάς στεναχωρεύεις, εε?? :banned:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.655
Πάντως, δε ξέρω τι ισχύει και τι όχι, αλλά τέτχιο MLSSA είχα να δω χρόνια...
Αγγίζει το ιδανικό!
Είναι επίδειξη δύναμης, επίδειξη τεχνογνωσίας.
Άχρηστο, στην πράξη ανούσιο.
Όπως και το νέο πικάπ της τεκνικς, στα 20 χιλιάρικα. Επίδειξη ισχύος. Άχρηστο.

Όπως και ο ενισχυτής της τεκνικς. Βάζει στο φιντμπακ το ηχείο, αυτοματοποιημένη η διαδικασία. Επίδειξη ισχύος. Άχρηστο.

Βγάλτο το ηχείο στην ίδια τιμή αλλά σε ενεργή μορφή, ενσωματωμένα διορθωμένο, με πιο λεπτή καμπίνα να μη κοστίζει τόσο, και βγάλε συνολικά στην τιμή των σκέτων παθητικών ηχείων, ένα ενεργό σύγχρονο ηχείο με αποκοπή, με διορθώσεις, με ισοστάθμιση, με ρυθμίσεις για boundaries, roon ready, με Spotify και 2-3 ακόμα app, να σε δω να σε χαρώ, να σε παίζω από το κινητό, και με app για πολυκάναλο, να παίζει και ατμος κανάλια με απμιξ από νετφλιξ κατευθείαν από το κινητό.

Αντ'αυτού;

Μπανάνες.
Για τους πιθήκους του Χάι Εντ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για τα προηγούμενα Fluid πάντως είχαν ακουστεί θεματάκια με τη στήριξη της μονάδας των υψηλών και πόσο μπερδευόταν η κατάσταση με το mid. Ας ελπίσουμε ότι στο FX80 αποτελούν παρελθόν. Οι ομοκεντρικές μονάδες είναι όνειρο (και δε πήρα και τα Sceptre όταν είχαν 620Ε... κλαψ κλαψ)
Καλέ μας φιλόσοφε,το μοντέλο που είχε τα ΄΄θεματάκια΄΄ δεν ήταν το FX8 - ή το διάδοχο FX80 - αλλά το παρακάτω:
https://www.fluidaudio.com/products/fader-pro-series/fpx7.html
Τα δε θεματάκια δεν αφορούσαν στην ίδια τη στήριξη,αλλά στην αρχιτεκτονική με την προβολή της μονάδας ΑΜΤ που είχε ακατάλληλες διαστάσεις μπροστά στην ακτινοβολία από το mid-woofer και σε συνάρτηση με το τονικό ύψος του κρος ανάμεσα στις δύο.

Στα εν λόγω θεματάκια έχω αναφερθεί και ο ίδιος στο παρελθόν όταν εξηγούσα σε κάποιο μέλος γιατί θα όφειλε να προτιμήσει το FX8 από τα μοντέλα της Fluid.Θεματάκια επίσης έχει και το τρέχον ομόσταυλο sub F8S,αλλά - κρίνοντας από τις βελτιώσεις στο FX80 - αυτά αναμένεται να επιλυθούν όταν με το καλό έλθει και ο διάδοχος του sub.
 
Last edited:

Μηνύματα
501
Reaction score
705
Καλέ μας φιλόσοφε,το μοντέλο που είχε τα ΄΄θεματάκια΄΄ δεν ήταν το FX8 - ή το διάδοχο FX80 - αλλά το παρακάτω:
https://www.fluidaudio.com/products/fader-pro-series/fpx7.html
Τα δε θεματάκια δεν αφορούσαν στην ίδια τη στήριξη,αλλά στην αρχιτεκτονική με την προβολή της μονάδας ΑΜΤ που είχε ακατάλληλες διαστάσεις μπροστά στην ακτινοβολία από το mid-woofer και σε συνάρτηση με το τονικό ύψος του κρος ανάμεσα στις δύο.

Στα εν λόγω θεματάκια έχω αναφερθεί και ο ίδιος στο παρελθόν όταν εξηγούσα σε κάποιο μέλος γιατί θα όφειλε να προτιμήσει το FX8 από τα μοντέλα της Fluid.Θεματάκια επίσης έχει και το τρέχον ομόσταυλο sub F8S,αλλά - κρίνοντας από τις βελτιώσεις στο FX80 - αυτά αναμένεται να επιλυθούν όταν με το καλό έλθει και ο διάδοχος του sub.
Χμμμ, θυμάμαι λάθος δεν εξηγείται αλλιώς :prankster:
Μακάρι γιατί στη τιμή τους τα FX80, είναι λουκουμάκια!!!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Χμμμ, θυμάμαι λάθος δεν εξηγείται αλλιώς :prankster:
Μακάρι γιατί στη τιμή τους τα FX80, είναι λουκουμάκια!!!
Μπορείς να προχωρήσεις άφοβα,αλλά έχε υπόψιν ότι είναι απαραίτητο το κροσάρισμα με studio sub κατά προτίμηση,ούτως ώστε ν'απαλλαχθούν τα κυρίως ηχεία από την πρώτη οκτάβα και μέρος της δεύτερης - ανάλογα με την κλίση που αναμένεται να έχει το φίλτρο του κρος.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187


Πώς περιμένουμε αδέλφια αλήτες και φανταστικοί φίλοι να ΄΄παίζουν΄΄ ηχεία των οποίων το CSD θα ήταν όπως το ανωτέρω;
Τέτοια ηχεία θα προξενούν σύνδρομα...αρμονικής ξηροακουσίας στους λήπτες.:sneaky:
Μιλάμε για το πόσο λαλάει η καμπίνα και όχι συνολικά η κατασκευή!
Για να μην μπερδευόμαστε...

https://www.stereophile.com/content/technics-premium-class-sb-c700-loudspeaker-measurements
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μιλάμε για το πόσο λαλάει η καμπίνα και όχι συνολικά η κατασκευή!
Για να μην μπερδευόμαστε...

https://www.stereophile.com/content/technics-premium-class-sb-c700-loudspeaker-measurements
Δεν έχει γίνει σύγχυση.Τα αντίστοιχα διαγράμματα waterfall πάνω στην απόκριση των μονάδων ενός ηχείου έχουν αναλυθεί στο νήμα "Το Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον".
Τι έγραφε λοιπόν σ'ένα εμβληματικό παλαιό μήνυμα - συγκαταλεγόμενο στις πηγές έμπνευσης για τον υποφαινόμενο - o αείμνηστος RD/Zp :




Respect και φόρος τιμής...
[DOUBLEPOST=1552666139][/DOUBLEPOST]Ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα ευρισκόμενο στο θεμελιώδη συντονισμό του καθυστερεί ν'ανταποκριθεί σε απότομες αλλαγές της διέγερσης στην είσοδο.Σαν ένα όχημα που θα επιτάχυνε αργότερα με το πάτημα του γκαζιού και θα καθυστερουσε να σταματήσει με το πάτημα του φρένου.Συστήματα βασισμένα σε διάταξη ανάκλασης χαμηλών διαχειρίζονται δύο συντονιζόμενα στοιχεία,οπότε είναι επόμενο ν'νταποκρίνονται πιο αργοπορημένα σε σύγκριση με σφραγισμένες καμπίνες που θα είχαν ομοειδείς παραμέτρους και δομή.Τα μεταβατικά φαινόμενα θα παραλλαχθούν στο πεδίο του χρόνου και η κρουστική απόκριση θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια εξαιτίας ηχητικής ενέργειας ευρισκόμενης σε...λάθος τονικό τόπο και χρόνο.

Παρατηρούμε τις διαφορές στην απόκριση πλάτους,την καθυστέρηση ομάδας και τη βηματική απόκριση ανάμεσα σε ηχείο σφραγισμένης καμπίνας με τιμή Qtc=0.5 (πράσινη καμπύλη) και την εκδοχή ανάκλασης χαμηλών με την ίδια συχνότητα f6 σε ύψος 50 Ηz (κίτρινη καμπύλη).



Η άκαιρη απόσβεση στους συντονισμούς επικαλύπτει και συνιστώσες από το αυθεντικό σήμα.Έχουν πραγματοποιηθεί πειραματικές μελέτες υπό συνθήκες ανάλογες με τη λήψη βαθμού καταληπτότητας στο Λόγο,ένας δείκτης γνωστός από την εκτίμηση Ακουστικής χώρων.

Ψευδοτυχαίος θόρυβος με εύρος ζώνης 35-70 Hz χρησιμοποιήθηκε ως φέρον για τη διαμόρφωση κατά πλάτος ημιτονοειδούς 10Hz με τη συνδρομή ηχείων σφραγισμένης καμπίνας και ανάκλασης χαμηλών που τυγχάνουν να είναι τα ίδια με τις παραπάνω εικονίτσες.Χρησιμοποιήθηκε στάθμη αναφοράς 85 dB και οι αποκρίσεις συνελίχθηκαν με αντίστροφο είδωλο της Καμπύλης Ελάχιστης Δυνατής Ακουστότητας από τις αναμορφωμένες προκειμένου να συσχετισθεί επιτυχώς η ακρίβεια στη διαμόρφωση με την ωφέλιμη κάτω απόκριση των ηχείων στη δοκιμή.Στόχος εδώ δεν ήταν η καταληπτότητα στις αποχρώσεις του λόγου,αλλά πόσες από τις λεπτές αποχρώσεις περιεχόμενες στη μπάσα πληροφορία θα μεταδίδονταν χωρίς να καπελώνονται από συντονισμούς και παραμορφώσεις στην απόκριση των υπό δοκιμή ηχείων.

Η απλή σφραγισμένη καμπίνα με την υποχώρηση κατά 12dB ανά οκτάβα διακρινόταν από τετραπλάσιο βάθος διαμόρφωσης σε σύγκριση προς απλή διάταξη ανάκλασης χαμηλών ευθυγραμμισμένη με κλίση 24dB ανά οκτάβα.Το ποσοστό αυξανόταν ακόμα περισσότερο σε διατάξεις ευθυγράμμισης χαμηλών με φίλτρα ανώτερης τάξης.Μειωνόταν επίσης και για την ίδια διάταξη όποτε θα πρόσθεταν ηλεκτρονικό υψιπερατό φίλτρο αποκοπής πρώτης τάξης στην απόκριση που θα έκανε ακόμα πιο απότομη την κλίση υποχώρησης σε δεδομένο ηχείο κατα 6dB ανά οκτάβα.Κατώτερο βάθος διαμόρφωσης υπό τις συνθήκες του πειράματος σημαίνει ανώτερη επικαλυπτική δράση από τη μεριά του ηχείου σε ασθενείς συνιστώσες,οι οποίες συνθέτουν στοιχεία γνωστά ως άρθρωση και περιγραφή των χαμηλών.

Ηχεία με ποιοτική κατασκευή σφραγισμένης καμπίνας τείνουν να εμφανίζουν πληρέστερα ελεγχόμενο συντονισμό στο κάτω όριο απόκρισης συγκρινόμενα με ομοειδείς καμπίνες ανάκλασης
Ενδεικτικά διαγράμματα waterfall υπό ανηχοϊκές συνθήκες για το ονομαστό Yamaha NS-10.Η περιττή ενέργεια εξασθενεί με γοργό ρυθμό.

και Mackie HR824.Η διάταξη bass-reflex αναπόφευκτα ζυγισμένη να κουδουνίζει στη ζώνη των χαμηλών παρατείνοντας την παραμονή ενέργειας στις πρώτες οκτάβες...


Και σε περίπτωση που συνεχίζουμε ν'αμφιβάλλουμε,δεν έχουμε παρά να εντοπίσουμε χάρη στις επόμενες παραστάσεις ληφθείσες υπό όμοιες συνθήκες,ποιο απ'όλα τα παρακάτω μοντέλα έχει τη σφραγισμένη καμπίνα:
Το γλαφυρό σχόλιο πάνω στο CSD από την καμπίνα του Technics έθιγε το βαθμό συμμετοχής στη συμπεριφορά απόσβεσης από τις καμπίνες άλλων ηχείων...
Και από το ίδιο νήμα άλλο ένα απόσπασμα πάνω στα διαγράμματα αποσβενύμενων φασμάτων από τις καμπίνες - και ουχί...υφασμάτων:
Bhutia said:
...Οι συντονισμοί προερχόμενοι από καμπίνα μπορούν ν'ανιχνευθούν με επιταχυνσιόμετρο και διάγραμμα αποσβενύμενων φασμάτων (Cumulative Spectral Decay - CSD).Όπως είδαμε και πριν στην ακουστότητα των τονισμών,οι έχοντες υψηλή τιμή Q και μικρή τιμή πλάτους τείνουν να μη γίνονται αντιληπτοί.

Μια παράσταση CSD καταγράφει την εξασθένηση στην κρουστική απόκριση του ίδιου του ηχείου σε συνάρτηση προς τη συχνότητα και το χρόνο.Ο κατακόρυφος άξονας εκφράζει τιμές πλάτους,ο οριζόντιος τιμές συχνότητας και ο νοητός εκτεινόμενος από πίσω προς το μέρος του αναγνώστη τιμές χρόνου.Ως χρόνος ΄΄μηδέν΄΄ λαμβάνεται συνήθως το σημείο ακριβώς πριν την άφιξη της πρώτης ανάκλασης,οπότε η πρώτη ΄΄φέτα΄΄ είναι η λαμβανόμενη απόκριση πλάτους υπό ημι-ανηχοϊκές συνθήκες.Όσο οι επόμενες φέτες προχωρούν προς τα εμπρός,θα περνάνε σε ολοένα και μικρότερες τιμές πλάτους,αφού θα εκφράζουν την προοδευτική εξασθένηση της απόκρισης με την πάροδο του χρόνου.Οι πλαγιές που θα επιμένουν να εμφανίζονται σε δεδομένη συχνότητα μαρτυρούν ποσά παραμένουσας ενέργειας οφειλόμενης σε συντονισμούς.

Υψηλές τιμές Q σημαίνουν ότι το εύρος συχνοτικής ζώνης στο οποίο θα εκτείνεται η ανωμαλία θα είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το πλάτος -που οφείλει να ήταν ούτως ή άλλως μικρό.

Ιδού για παράδειγμα το σχετικό διάγραμμα του Harbeth Monitor 40.1 παρμένο με τον αισθητήρα επιτάχυνσης προσαρμοσμένο στην πλακέτα με το όνομα του μοντέλου.Η κλίμακα πλάτους εκτείνεται σε εύρος 30 dB και η συχνότητα μέχρι 2000Hz.H ενέργεια σε συνιστώσες κείμενες άνω των 5KHz θα αποσβένυται ούτως ή άλλως πολύ γρήγορα,οπότε δεν αναπαρίσταται.Παρατηρούμε τις επιμένουσες ενεργειακές πλαγιές σε ύψη μεταξύ 80 - 250 Hz.Αυτές οι ενεργειακές διαταραχές είναι σαφώς αισθητές με τη σκοπιμότητά τους ν'αποτελεί μάλιστα ένα σημείο τριβής ανάμεσα σε οπαδούς και πολέμιους της παραδοσιακής από το BBC σχολής λεπτών καμπινών.

...
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.100
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top