Αρωμα hi-end απο Θεσσαλονικη.

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Γιάνννη, έπεσα πάνω σ' αυτό και σε θυμήθηκα ....

. View attachment 158350

καλά, πόσο μπροστά είσαι ?
.
Τελεια τοποθετηση,και ακομα καλυτερα θα ειναι αν το στρωμα ειναι φουλ αφρωδες και να μην τρωνε αχρηστο χωρο ελατηρια...Επισης,φαινεται πως εχει αφησει καιλιγο κενο απο πισω ωστε να το εκμεταλλευτει πληρως!Ενα υφασματακι βεβαια απο πανω,θα το εκανε πιο ομορφο...

Και τα μηχανηματα φαινονται αξιοπρεπεστατα!

Το ερωτημα ειναι αλλο ομως...Το δωματιο το εχτισε αφοτου πηρε το στρωμα;;Δεν γινοταν να ταιριαξει καλυτερα μιλαμε!! :lolsign:
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.863
Reaction score
77.465
Τελεια τοποθετηση,και ακομα καλυτερα θα ειναι αν το στρωμα ειναι φουλ αφρωδες και να μην τρωνε αχρηστο χωρο ελατηρια...Επισης,φαινεται πως εχει αφησει καιλιγο κενο απο πισω ωστε να το εκμεταλλευτει πληρως!Ενα υφασματακι βεβαια απο πανω,θα το εκανε πιο ομορφο...

Και τα μηχανηματα φαινονται αξιοπρεπεστατα!

Το ερωτημα ειναι αλλο ομως...Το δωματιο το εχτισε αφοτου πηρε το στρωμα;;Δεν γινοταν να ταιριαξει καλυτερα μιλαμε!! :lolsign:
άφησε κενό για τα καλάμια μωρέ..:laugh:
 

Μηνύματα
414
Reaction score
891
Γιάνννη, ο Matt δε χρησιμοποίησε Dirac στην παρουσίαση (πρόβλημα στο Dirac λόγω άλλης έκδοσης λέει...) και το audyssey είναι επιεικώς μέτριο. Και ακόμη και Dirac να βάλεις, πιθανώς να πρέπει να την πειράξεις την καμπύλη. Δε λέει τίποτα καινούριο, το κυρίως εφέ είναι στο μπάσο και γι αυτό βελτιώνεται όλος ο ήχος. Και προφανώς δεν είναι πανάκεια το EQ, θαύματα δεν κάνει, θέλει ένα καλό ηχείο/χώρο για να το βοηθήσει. Κι αν το ηχείο είναι φοβερό, πιθανώς το EQ να μη χρειάζεται σχεδόν καθόλου. Πατερίτσα είναι, αλλά ποιος έχεις Kii και Triton και Genelec 8351 για να μη χρειάζεται Dirac. Για audyssey δε σου λέω καν.
 


Μηνύματα
954
Reaction score
518
Τελεια τοποθετηση,και ακομα καλυτερα θα ειναι αν το στρωμα ειναι φουλ αφρωδες και να μην τρωνε αχρηστο χωρο ελατηρια...Επισης,φαινεται πως εχει αφησει καιλιγο κενο απο πισω ωστε να το εκμεταλλευτει πληρως!Ενα υφασματακι βεβαια απο πανω,θα το εκανε πιο ομορφο...

Και τα μηχανηματα φαινονται αξιοπρεπεστατα!

Το ερωτημα ειναι αλλο ομως...Το δωματιο το εχτισε αφοτου πηρε το στρωμα;;Δεν γινοταν να ταιριαξει καλυτερα μιλαμε!! :lolsign:
το δωματιο ειναι και κρεβατοκαμαρα. Δλδ μολις θελει να κοιμηθει τραβαει τα μηχανηματα μπροστα και ριχνει εναν υπνακο. Τα καδρα μαξιλαρι και τα αυτοκινητακια αγκαλια.
 


Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Στο μισό βίντεο αναφέρει και διαφορές μεταξύ dirac και audyssey (παλιά version) και ναι έχει μια μικρή κλίση προς το dirac μιας και ήταν beta tester αλλά δεν πάυει να λέει ότι μέχρι και οι παλιές εκδόσεις audyssey έκαναν πολύ καλή δουλειά.
Οπότε είναι προφανές ότι υπάρχει δραματική βελτίωση του audyssey xt32 και το app.
Το λέμε πολλοί, αλλά κάποιοι δεν θέλουν να το πιστέψουν.

Αλλά αυτοί στο video δεν ξέρουν.....
 



Μηνύματα
414
Reaction score
891
E μάλλον δε θα πληρώνουν για διαφημίσεις αυτοί... Είδες όταν είπε κάποιος στα σχόλια για Sonarworks, έκανε τον λάκη :) Σου λέει σιγά μην τους κάνω και διαφήμιση.
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
θα το ξαναπώ, μήπως με την επανάληψη γίνει επιτέλους κατανοητό.

Το audyssey με τα χρόνια έχει εξελιχθεί, ΔΕΝ είναι αυτό που ίσως κάποιοι να έχουν δουλέψει πριν χρόνια.
Και με το app κάνεις ότι κάνει και το αγαπημένο εδώ μέσα dirac.

Και υπάρχει πλέον σε εξέλιξη και πιο προχωρημένο app που θα δουλεύει σε PC.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808

Εδω αναφερονται πολυ επεξηγηματικα μερικοι απο τους λογους που ειμαι-ακομα-κατα της ισοσταθμισης,με τα φθηνα μηχανηματα που ως συνηθως προτεινονται στο σαιτ...

Προεχουν τα καλα ηχεια και η ακουστικη βελτιωση του χωρου!
Προέχει πάνω απ'όλα να μην παραπληροφορούμε προσαρμόζοντας καταχρηστικώς τα δεδομένα σε δική μας ζώνη άνεσης.

Το πρώτο μέρος επισημαίνει την εκ προοιμίου ανάγκη για καλά ηχεία και τακτοποιημένη εγκατάσταση σ'εκείνα και τη θέση ακρόασης σε δεδομένο χώρο προτού να γινόταν οποιαδήποτε ισοσταθμιστική επέμβαση.

Τέτοια στοιχεία έχουν σαφώς κατατεθεί σε σχετικό τεχνικό νήμα στον παρόντα ιστότοπο.
Bhutia said:
...
- Όσο δυνατόν πιο τακτοποιημένη αρχική χωροταξία του setup.Είμαστε υποβαθμισμένοι από χέρι κάθε φορά που καλούμαστε να διορθώσουμε εκ των υστέρων ανισορροπίες στησίματος που θα μπορούσαν να έχουν διευθετηθεί προτού ξεκινούσε οποιαδήποτε διαδικασία διόρθωσης.

- Διάθεση για συστηματική ενασχόληση και υπομονή.Δεν αναμένουμε να γινόταν ΄΄άπαικτο΄΄ ένα setup που δεν θα μας έκανε να νιώθουμε άνετα εξαρχής.Κανένα λογισμικό δεν θα έκανε λ.χ. τα Harbeth να έπαιζαν σαν...ATC ούτε και ν'άλλαζε άρδην τις εγγενείς ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες σε σύνολα μεγαφώνων-καμπινών.Αυτό που μπορεί είναι να βοηθούσε δεδομένο σύνολο να έπιανε τη βέλτιστη προβλεπόμενη απόδοση μέσα σε τυπικό οικιακό χώρο με όλα τα τρωτά που αυτός συνεπάγεται.
...
Τα εξίσου σημαντικα στοιχείο που ακολουθούν στο βίντεο είναι πρώτα απ'όλα η ανάγκη για πολλαπλά subs (δεν εννοεί...υπότιτλους),αφού μόνο το πλήθος μπορεί να εξουδετερώσει χαρακτηριστικές - και αδιόρθωτες από ισοστάθμιση - υποχωρήσεις στις πρώτες οκτάβες.

Επίσης μετρήσεις επί πολλαπλών σημείων και βεβαίως σε εύλογες αποστάσεις από το sweet spot.Ο δε καθοριστικός παράγων που υπονοείται στην πορεία της παρουσίασης είναι η μείωση σε απόσταση ακρόασης και διαστάσεις στερεοφωνικού τριγώνου,ούτως ώστε ο συνδυασμός ηχείων-χώρου να έμενε σε ζώνη ελάχιστης φάσης ιδίως πάνω από τη ζώνη Schroeder.

Η δε πολυπόθητη εξομάλυνση στο αυθεντικό πλάτος απόκρισης που θα βοηθούσε ενδεχομένως να ελαχιστοποιηθούν οι παρεμβάσεις μέσω ισοστάθμισης επιτυγχάνεται καλύτερα με εκτεταμένες διαχυτικές διατάξεις αντί απορροφητικών.

Και ως κερασάκι στο ΄΄γλυκό΄΄, εξηγεί το λόγο για την εγγενή υπεροχή ειδικώς του Trinnov με το συνοδό του μικρόφωνο τρισδιάστατης σύλληψης.

Συμπέρασμα 1ου μέρους : Καμία σχέση με όσα θα βόλευαν γνωστές και μη εξαιρετέες προσωπικότητες...:sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
η ανάγκη για πολλαπλά subs
μετρήσεις επί πολλαπλών σημείων
μείωση σε απόσταση ακρόασης και διαστάσεις στερεοφωνικού τριγώνου
καλύτερα με εκτεταμένες διαχυτικές διατάξεις αντί απορροφητικών
εγγενή υπεροχή ειδικώς του Trinnov με το συνοδό του μικρόφωνο τρισδιάστατης σύλληψης.
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας, αλλά αυτά τα 5 βασικά πραγματάκια, δε μπαίνουν στο κεφάλι τους ούτε με ένεση...
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας, αλλά αυτά τα 5 βασικά πραγματάκια, δε μπαίνουν στο κεφάλι τους ούτε με ένεση...
Ξερεις οτι για τους διαχυτες,ιδιαιτερα στις πρωιμες πλαινες ανακλασεις,ακομα και ο Τουλ αναφερει οτι ειναι και το προσωπικο γουστο μεσα.Και αν κατι μετραει καλα,ΔΕΝ το πειραζουμε!Εκτος και αν σε επιασα αδιαβαστο!8-)

Τωρα,για αυτα που εχει μαλλιασει η γλωσσα σου(ισως και τα αυτια σου:lolsign:),σκεψου και το οτι δεν μπορουμε αρκετοι οικονομικα να το ακολουθησουμε-οχι οτι δε θελουμε...
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.863
Reaction score
77.465
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας, αλλά αυτά τα 5 βασικά πραγματάκια, δε μπαίνουν στο κεφάλι τους ούτε με ένεση...
αποτρίχωστην ρει ....με το τσιμπιδακι :cry: :lol:
Προέχει πάνω απ'όλα να μην παραπληροφορούμε προσαρμόζοντας καταχρηστικώς τα δεδομένα σε δική μας ζώνη άνεσης.

Το πρώτο μέρος επισημαίνει την εκ προοιμίου ανάγκη για καλά ηχεία και τακτοποιημένη εγκατάσταση σ'εκείνα και τη θέση ακρόασης σε δεδομένο χώρο προτού να γινόταν οποιαδήποτε ισοσταθμιστική επέμβαση.

Τέτοια στοιχεία έχουν σαφώς κατατεθεί σε σχετικό τεχνικό νήμα στον παρόντα ιστότοπο.

Τα εξίσου σημαντικα στοιχείο που ακολουθούν στο βίντεο είναι πρώτα απ'όλα η ανάγκη για πολλαπλά subs (δεν εννοεί...υπότιτλους),αφού μόνο το πλήθος μπορεί να εξουδετερώσει χαρακτηριστικές - και αδιόρθωτες από ισοστάθμιση - υποχωρήσεις στις πρώτες οκτάβες.

Επίσης μετρήσεις επί πολλαπλών σημείων και βεβαίως σε εύλογες αποστάσεις από το sweet spot.Ο δε καθοριστικός παράγων που υπονοείται στην πορεία της παρουσίασης είναι η μείωση σε απόσταση ακρόασης και διαστάσεις στερεοφωνικού τριγώνου,ούτως ώστε ο συνδυασμός ηχείων-χώρου να έμενε σε ζώνη ελάχιστης φάσης ιδίως πάνω από τη ζώνη Schroeder.

Η δε πολυπόθητη εξομάλυνση στο αυθεντικό πλάτος απόκρισης που θα βοηθούσε ενδεχομένως να ελαχιστοποιηθούν οι παρεμβάσεις μέσω ισοστάθμισης επιτυγχάνεται καλύτερα με εκτεταμένες διαχυτικές διατάξεις αντί απορροφητικών.

Και ως κερασάκι στο ΄΄γλυκό΄΄, εξηγεί το λόγο για την εγγενή υπεροχή ειδικώς του Trinnov με το συνοδό του μικρόφωνο τρισδιάστατης σύλληψης.

Συμπέρασμα 1ου μέρους : Καμία σχέση με όσα θα βόλευαν γνωστές και μη εξαιρετέες προσωπικότητες...:sneaky:
μπράβο βρε θηρίο....βρήκες χρόνο να τα δεις; :lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808

2ο μερος.

Μιλαει και για τις ατελειες της μετρησης με το μικροφωνο να κοιταει ταβανι.
Μέρος δεύτερον ...

Περιγράφει διάφορα ψυχοακουστικά φαινόμενα συνδεόμενα με την εφαρμογή ισοστάθμισης,ιδίως όταν είναι η μέθοδος ατελής.Επίσης εξηγεί - ως μόνιμος beta tester όλων των εκδόσεων και στα δύο λογισμικά - στοιχεία όπου το Audyssey αποδεικνυόταν υποδεέστερο του Dirac,αλλά και τις επιπτώσεις στην απόδοση των χαμηλών όπου η χειροκίνητη παραμετρική ισοστάθμιση υπερτερούσε από τα προαναφερθέντα.

Σχολιάζει κατόπιν ότι εάν γινόταν να τροφοδοτηθούν όλα τα λογισμικά με πρόσθετα στοιχεία απόκρισης off-axis (spinorama) ο συμψηφισμός με την απόκριση επί του άξονα θα μπορούσε να δίνει ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.
Ως απόρροια του προηγούμενου,ηχεία με ομοιογενή πολική απόκριση θα είχαν πιο συναφή προς το ιδεώδες αποτελέσματα κατά την εφαρμογή ισοστάθμισης.

Θίγει περιπτώσεις αποκλίσεων κατά τη βαθμονόμηση του ιδίου του μικροφώνου και σε συνάρτηση με τη γωνία σύλληψης στις υψηλές οκτάβες,ιδίως άνω των 10KHz.Δεν απορρίπτει τον προσανατολισμό υπό γωνία 90 μοιρών.Επισημαίνει ότι είναι προτιμότερο να επιλεγόταν καμπύλη-στόχος ανταποκρινόμενη πιστότερα στην αυθεντική απόκριση δεδομένου setup αντί απόπειρας να προσαρμοζόταν αυθαιρέτως η δεύτερη σε γνωστά πρότυπα καμπυλών.

(Σημειωτέον ότι στη δεύτερη κι επικρατούσα μέθοδο που περιγράφηκε στο σχετικό νήμα είχε επιλεγεί η κλασσική καμπύλη Harman και χωρίς επέμβαση κάτω από τα 100 Hz ακριβώς διότι υπο την κατάλληλη στάθμη-στόχο οι κορυφώσεις απόκρισης από καθένα κανάλι στις πρώτες οκτάβες ανταποκρίνονταν στις δικές της κλίσεις χωρίς περαιτέρω ισοστάθμιση)

Συνεχίζει αναφερόμενος στην πιστότητα της ψευδοηανηχοϊκής μεθόδου που χρησιμοποιεί για την αξιολόγηση των ηχείων..

Έτερο κρίσιμο ζήτημα που θίγεται είναι η αδυναμία στην πλήρως αυτοματοποιημένη εφαρμογή να περιόριζε τις διορθώσεις εφόσον θα καταπιεζόταν σοβαρά το δυναμικό εύρος σε δεδομένο setup.Αυτός όμως ο περιορισμός μπορεί να αρθεί εύκολα με χειροκίνητες ρυθμίσεις από το χρήστη σε διάφορα λογισμικά.

Συνιστάται επομένως η δήλωση όλων των δορυφόρων ως ΄΄Bass Limited΄΄ και η προσεκτική διαχείριση των χαμηλών διαμοιρασμένη σε πλήθος sub.

Συμπέρασμα 2ου μέρους : Κανένα συνταρακτικό ή άγνωστο μέχρι στιγμής δεδομένο.

Η μέτρηση από το τυπικό μικρόφωνο δεν ανταποκρίνεται απολύτως σε ό,τι θ'αντιλαμβανόταν ο ίδιος ο ακροατής,αφού τα δικά μας όργανα σύλληψης είναι εγκατεστημένα στις πλευρές της κεφαλής .Η δε διορθωμένη απόκριση μπορεί να μην ακολουθεί με απόλυτη πιστότητα την ιδεώδη καμπύλη-στόχο.

Κάτι τέτοιο όμως δεν αλλάζει τις ανισορροπίες σε χαμηλές οκτάβες που θα ισχύουν υπό οποιαδήποτε συνθήκη.

Για τον μετριασμό πάντως των αποκλίσεων που σημειώνονται με τυπικά μικρόφωνα μέτρησης, εκτός από το τρισδιάστατο σύστημα της Trinnov διατίθενται εδώ και δεκαετίες τα ανθρωπομετρικά είδωλα τύπου KEMAR.
αποτρίχωστην ρει ....με το τσιμπιδακι :cry: :lol:



μπράβο βρε θηρίο....βρήκες χρόνο να τα δεις; :lolsign:
Το ΄΄Μένουμε Σπίτι΄΄ για κάποιους μπορεί να επεκτείνεται στο...΄΄Μένουμε Εργασία΄΄...όπως και στην ολοκλήρωση της διόρθωσης για το setup με τα σκέτα HS8 υπό συνθήκες ΄΄αφιερωμένες΄΄ στις πρακτικές του Γιάνννη.;)
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Η δε πολυπόθητη εξομάλυνση στο αυθεντικό πλάτος απόκρισης που θα βοηθούσε ενδεχομένως να ελαχιστοποιηθούν οι παρεμβάσεις μέσω ισοστάθμισης επιτυγχάνεται καλύτερα με εκτεταμένες διαχυτικές διατάξεις αντί απορροφητικών.
:party: :):smile::smile::lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ξερεις οτι για τους διαχυτες,ιδιαιτερα στις πρωιμες πλαινες ανακλασεις,ακομα και ο Τουλ αναφερει οτι ειναι και το προσωπικο γουστο μεσα.Και αν κατι μετραει καλα,ΔΕΝ το πειραζουμε!Εκτος και αν σε επιασα αδιαβαστο!8-)

Τωρα,για αυτα που εχει μαλλιασει η γλωσσα σου(ισως και τα αυτια σου:lolsign:),σκεψου και το οτι δεν μπορουμε αρκετοι οικονομικα να το ακολουθησουμε-οχι οτι δε θελουμε...
Μηδέν ευρώ:


1585138411757.png


Χάρη στα περιοδικά είναι εξελίξιμο και σε...fractal διαμόρφωση. ;)
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Φιλε μπουτια,το διαβασα αλλα μου λειπει η πηγη που δεχεται ισοσταθμιση.Με CD transport παιζω προς το παρον...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Έχουμε ξαναπεί ότι σε μικρούς οικιακούς χώρους, η έννοια της διάχυσης είναι επισφαλής "επιστημονικά", καθώς δεν υπάρχουν οι απαραίτητες αποστάσεις.

Στην πράξη είναι χρήσιμο το σκάτερινγκ των διαχυτικών επιφανειών.

Επειδή όμως δεν είναι εξοικειωμένοι οι φίλοι του ήχου με την έννοια του σκατερινγκ, χρησιμοποιούμε γενικώς την λέξη "διάχυση", αλλά έχετε στην άκρη του μυαλού σας την πραγματικότητα στις ορολογίες.

Όσον αφορά την ηχητική σφραγίδα των συνηθισμένων οικιακών χώρων, αυτή δεν είναι συνήθως τραγική, και γενικώς οι χρόνοι αντήχησης στα πρίμα μετρούνται χαμηλοί, πράγμα που σημαίνει 3 πράγματα:

1. Απαγορεύεται να υπάρχει εμφανής απορρόφηση (ούτε καν χαλί στο πάτωμα), διότι θα ρίξει περαιτέρω τους χρόνους αντήχησης στα πρίμα, κάνοντας σκοτεινό και μουντό το χώρο και το άκουσμα.

2. Χρειάζεται σκατερινγκ-διαχυση σε ελεύθερες επιφάνειες πρώτης ανάκλασης, ώστε απλώς να μην είναι πολύ κατευθυντική και ισχυρή η πρώτη ανάκλαση.

3. Για να μειωθεί ο χρόνος αντήχησης σε μεσαία και χαμηλομεσαια, προφανώς χρειάζεται πυκνή απορρόφηση, αλλά για να προστατευθεί ο χρόνος αντήχησης στα πρίμα, βάζουμε ελαφριά διάχυση μπροστά από την απορρόφηση, ώστε να είναι "διάφανη" στα μεσαία και χαμηλομεσαια, και απλώς να σπέρνει πρίμα στο χώρο.

Στα πρίμα θέλουμε τον υψηλότερο δυνατό χρόνο αντήχησης. Το αντίπαλο τέρας που δε θέλουμε είναι το Λεόντιο Έκο φλατερινγκ, οπότε ο αναγκαίος συμβιβασμός είναι η (μέσω διάχυσης) πτώση του RT 60 στα πρίμα μέχρι να σταματήσει το flutter echo. ;)

Μόλις πάψει να υπάρχει, σταματάμε την προσθήκη διάχυσης. Είναι το σημείο κλειδί.
Μετέπειτα, για το υπόλοιπο φάσμα, τοποθετούμε υλικά πίσω από τις υπάρχουσες επιφάνειες διάχυσης, είτε πρόκειται για υλικά απλής απορρόφησης, είτε συνήχησης - συντονισμού.

Τα απλά παμφθηνα φελιζολένια διαχυτικά του Λαζαράκη, με κόστος στο μισό και ένα ευρώ το τεμάχιο, είναι (όπως σας έχω αποδείξει δις) άριστα για κάλυψη της πρόσθιας επιφάνειας, είναι μικρής μάζας, διάφανα στις μεσαίες και μεσοχαμηλες, είναι εξαιρετικά για πρώτη ανάκλαση και διατήρηση όσο γίνεται υψηλότερου RT 60 στα πρίμα, και καταπολεμούν αποδεδειγμένα άριστα το Έκο το φλατερινγκ. :)

Προσωπικά, δια του παραδείγματος έδειξα πως ένας χώρος ~40τμ που είχε τραγικούς χρόνους αντήχησης, μπορεί να γίνει "χώρος αναφοράς" στους χρόνους αντήχησης, με ένα μικροποσό της τάξης των 300€. Λεπτά φτηνά ξύλα MDF, απορροφητικό από πίσω και φελιζολένια παπαράκια από μπροστά. Σχεδόν πλήρους φάσματος, αναλόγως επιφάνειας και διαστάσεων των ξύλων, απόστασής τους από τον πίσω τοίχο και ποσότητας απορρόφησης.

Δεν είναι ακριβό.
Το θέμα της αισθητικής ειναι μια άλλη κουβέντα, που δεν μπορώ να κατευθύνω με προτάσεις... ;)
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.905
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top