Βοηθεια για παθητικο crossover

gid

Μηνύματα
8.560
Reaction score
9.837
θα επρεπε να παω σε 15" και δεν εχω που να το χωρεσω.
Αναφέρομαι σε ΡΑ με 12άρι (ή γιατί όχι 10άρι αλλά και 8άρι) αλλά και με σαμπ δίπλα, όχι μόνα τους. Και το σαμπ κάτι σαν SVS, όχι ΡΑ.

Εύχομαι τα 6.5άρια να σε δικαιώσουν.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Αναφέρομαι σε ΡΑ με 12άρι (ή γιατί όχι 10άρι αλλά και 8άρι) αλλά και με σαμπ δίπλα, όχι μόνα τους. Και το σαμπ κάτι σαν SVS, όχι ΡΑ.

Εύχομαι τα 6.5άρια να σε δικαιώσουν.
Tα 6.5αρια θα παιζουν μονο μεσαιες. Στη χειροτερη απο 160Hz και πανω και πιθανον να κοπουν αρκετα πιο ψηλα. Οποτε δεν με ενδιαφερουν τα 6.5 σε αυτον τον τομεα. Ουσιαστικα τα προτιμησα απο τα 5" που κοιταζα στην αρχη μονο και μονο γιατι τα 6.5" θα μπορουσαν να σταθουν και μονα τους σαν διδρομο σαν ηχεια Atmos και ηθελα να εχουν ολα την ιδια ηχητικη υπογραφη. Απο τα 6.5αρια το μονο που θελω ειναι να παιζουν καλα τουλαχιστον απο τα 400Hz και πανω και να εχουν καλη μεταβαση στο σημειο κρος.
Τα 10" PA δεν θα μου εκαναν με τιποτα. Τα περισοτερα θελουν κρος τουλαχιστον στα 100Hz. Θα επρεπε μετα να παω σε 5δρομο συστημα με μεσαιο sub και χαμηλο sub.
Μιλαμε παντα για συστημα 5.2 το οποιο στο μελλον θα γινει 5.2.2 η 5.2.4 και πιθανον να προστεθουν κι αλλα sub.
Tα περισοτερα sub που εχω ακουσει και κατεβαινουν αρκετα χαμηλα για ταινιες, δεν με ικανοποιουν στο Mid-bass και οσα με ικανοποιουν, δεν κατεβαινουν χαμηλα. Και μιλαμε βεβαια για sub εντος budget γιατι εδω money is an object.


Βασικα τωρα που το σκεφτομαι, αν μπορουσα να βρω 8 γουφερ ιδια με του Tannoy, θα τα εβαζα 4 σε καθε πλευρα να παιζουν 50-200Hz, θα εκοβα τα 802 στους 200 και θα ελυνα το προβλημα μου.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.912
Reaction score
13.299
Οταν συμβαινει αυτο μιλαμε οτι η μουσικη εχει μπασο που κανει τα 8ιντσα γουφερ των TannoyReveal 802 να τερματιζουν τις διαδρομες τους παρ ολο που ειναι κροσαρισμενα στους 80κυκλους με το 12" Monolith και το 10" Pure Acoustics.
Ναι, ζηταω πολλα οταν γινεται αυτο. Δεν φταινε τα ηχεια.
Τώρα πρόσεξα το ηχείο που έχεις. Τα 8ιντσα των Tannoy δεν είναι καθαρά woofer αλλά ελαφριές κατασκευές midwoofer. Το σκεπτικό της σχεδίασης τους δεν είναι οι υψηλές στάθμες, μιας και προορίζονται για monitors, άρα κοντινή απόσταση ακρόασης.
Ο συνδυασμός μεγαφώνου και ενισχυτή που το οδηγεί, μη φανταστείς πως έχουν κάποια σοβαρή ενισχυτική μονάδα ή τροφοδοσία, έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να οδηγηθεί σε υψηλές στάθμες. Φταίει το ηχείο γιαυτό.
Δοκίμασε τους 80 κύκλους της αποκοπής του να τους κάνεις 120, μπας και δώσει ένα κλικ παραπάνω.
 

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Τώρα πρόσεξα το ηχείο που έχεις. Τα 8ιντσα των Tannoy δεν είναι καθαρά woofer αλλά ελαφριές κατασκευές midwoofer. Το σκεπτικό της σχεδίασης τους δεν είναι οι υψηλές στάθμες, μιας και προορίζονται για monitors, άρα κοντινή απόσταση ακρόασης.
Ο συνδυασμός μεγαφώνου και ενισχυτή που το οδηγεί, μη φανταστείς πως έχουν κάποια σοβαρή ενισχυτική μονάδα ή τροφοδοσία, έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να οδηγηθεί σε υψηλές στάθμες. Φταίει το ηχείο γιαυτό.
Δοκίμασε τους 80 κύκλους της αποκοπής του να τους κάνεις 120, μπας και δώσει ένα κλικ παραπάνω.
Το έχω δοκιμάσει ήδη αλλά τα Tannoy έχουν 10 φορές καλύτερο mid-bass kick από το Monolith. Αν μπορούσα θα τα εκοβα ακόμα χαμηλότερα. Απλά πάνω από τα 105db όταν το πρόγραμμα έχει έντονα χτυπήματα μπότας, φτάνουν στα όρια τους. Τι φταίξιμο να ρίξεις στο ηχείο γι αυτό? Το φταίξιμο είναι ξεκάθαρα στο ότι ζητάω παράλογα πράγματα από ένα ηχείο με 8ιντσο γουφερ και 100W ενισχυτή.
 

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Βασικά τώρα συνηδητοποιω ότι αυτό που μου λείπει είναι ο ήχος των JBL 4311b που είχα ως μόνιτορ για πάνω από 15χρονια σαν DJ. Δεν είναι εύκολο να ζητάς από ένα 8ιντσο να σου δώσει το Kick του πολύ καλού 12" που είχε το JBL.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.159
Δύσκολο πράμα τα υψηλά max SPL, εκεί είναι τα λεφτά..

Τα τανόι 802 δεν υπάρχει περίπτωση να ανταπεξέλθουν σε τέτοιες απαιτήσεις, δεν μπορούν, είναι μικρά νιαρφιλντ μονιτορς.

Το 10" της νταιναόντιο θα ήταν πιο σοφή επιλογή


Σε DIY που σκέφτεσαι, δεν ξέρω αν θα επιτύχεις καλύτερο λόγο vfm σε συνδυασμό με ηχητική ποιότητα. Η πρότασή μου θα ήταν οπωσδήποτε ο δορυφόρος που σκέφτεσαι να έχει κλειστή καμπίνα, γιατί θα μπλέξεις άσχημα στο συνδυασμό με σαμπ.

Στο ερώτημα περί σημείου κρος, μην κάνεις κάτι διαφορετικό από τα προτεινόμενα της φίρμας, δηλαδή μίνιμουμ 3kHz, και πρακτικά δεν έχει νόημα να το παλέψεις με παθητικό κρος, πάνε κατευθείαν σε ψηφιακό κρος πακέτο με dsp για loudspeaker correction, και φίλτρα ολόβερ 24-αρια.

Προσωπικά θα πήγαινα στα dynaudio τα 10-αρια, νομίζω θα είσαι οκ, η αναβάθμιση σε σχέση με τα τανόι που έχεις είναι τεράστια.


Η κατασκευάστρια φίρμα, δίνει 124 dB max SPL από το ζεύγος στο 1μ.
4" πηνίο φωνής στο γουφερ, και είναι καλές κατασκευές τα γουφερ αυτής της φίρμας.

Σίγουρα θέλει πειραματισμό με την φραγή της οπής ανάκλασης σ'αυτό το δορυφόρο, αναλόγως σημείου συντονισμού, διότι εάν είναι πολύ χαμηλά και το κόψεις σωστά με 24-αρι φίλτρο στους 80, μπορεί από την οπή να μη βγάζει τίποτα σπουδαίο και να μην υπάρχουν θέματα.

Πιο υψηλών max SPL ενεργούς δορυφόρους ξέρω αρκετούς, αλλά τα λεφτά τους δεν είναι λίγα.

Στον επαγγελματικό στίβο, τα genelec και JBL είναι οι ηγέτες, και ανταγωνισμός πρακτικά δεν υπάρχει, αλλά και πάλι, τα λεφτά δεν είναι λίγα.

125dB @1m/4Pi βγάζει, με 10":


Για πολύ υψηλά max SPL στην 3η οκτάβα για σπίτι, με DIY, πιθανώς τα 4 τεμάχια 10" ανά δορυφόρο να είναι η καλύτερη λύση, για 3-δρομο δορυφόρο συν σαμπ.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Δύσκολο πράμα τα υψηλά max SPL, εκεί είναι τα λεφτά..

Τα τανόι 802 δεν υπάρχει περίπτωση να ανταπεξέλθουν σε τέτοιες απαιτήσεις, δεν μπορούν, είναι μικρά νιαρφιλντ μονιτορς.

Το 10" της νταιναόντιο θα ήταν πιο σοφή επιλογή


Σε DIY που σκέφτεσαι, δεν ξέρω αν θα επιτύχεις καλύτερο λόγο vfm σε συνδυασμό με ηχητική ποιότητα. Η πρότασή μου θα ήταν οπωσδήποτε ο δορυφόρος που σκέφτεσαι να έχει κλειστή καμπίνα, γιατί θα μπλέξεις άσχημα στο συνδυασμό με σαμπ.

Στο ερώτημα περί σημείου κρος, μην κάνεις κάτι διαφορετικό από τα προτεινόμενα της φίρμας, δηλαδή μίνιμουμ 3kHz, και πρακτικά δεν έχει νόημα να το παλέψεις με παθητικό κρος, πάνε κατευθείαν σε ψηφιακό κρος πακέτο με dsp για loudspeaker correction, και φίλτρα ολόβερ 24-αρια.

Προσωπικά θα πήγαινα στα dynaudio τα 10-αρια, νομίζω θα είσαι οκ, η αναβάθμιση σε σχέση με τα τανόι που έχεις είναι τεράστια.


Η κατασκευάστρια φίρμα, δίνει 124 dB max SPL από το ζεύγος στο 1μ.
4" πηνίο φωνής στο γουφερ, και είναι καλές κατασκευές τα γουφερ αυτής της φίρμας.

Σίγουρα θέλει πειραματισμό με την φραγή της οπής ανάκλασης σ'αυτό το δορυφόρο, αναλόγως σημείου συντονισμού, διότι εάν είναι πολύ χαμηλά και το κόψεις σωστά με 24-αρι φίλτρο στους 80, μπορεί από την οπή να μη βγάζει τίποτα σπουδαίο και να μην υπάρχουν θέματα.

Πιο υψηλών max SPL ενεργούς δορυφόρους ξέρω αρκετούς, αλλά τα λεφτά τους δεν είναι λίγα.

Στον επαγγελματικό στίβο, τα genelec και JBL είναι οι ηγέτες, και ανταγωνισμός πρακτικά δεν υπάρχει, αλλά και πάλι, τα λεφτά δεν είναι λίγα.

125dB @1m/4Pi βγάζει, με 10":


Για πολύ υψηλά max SPL στην 3η οκτάβα για σπίτι, με DIY, πιθανώς τα 4 τεμάχια 10" ανά δορυφόρο να είναι η καλύτερη λύση, για 3-δρομο δορυφόρο συν σαμπ.
Ειναι λιγο μπερδεμενη η ιστορια.
Κατ αρχην, αυτη τη στιγμη ειμαι ικανοποιημενος απο το συστημα σε πολυ μεγαλο ποσοστο. Μονο οταν μας πιανει η τρελα και γκαζωνουμε τερμα, υπαρχει "προβλημα" (σε εισαγωγικα γιατι το "προβλημα" ειμαι εγω στην προκειμενη).
Αρχικα σκεφτηκα να παρω ενα ζευγαρι ενεργα PA 12" (ειχα ξεχωρισει τα RCF Art 712-A MK IV, μου αρεσαν περισσοτερο απο ολα οσα ακουσα, με διαφορα) τα οποια θα εμπαιναν ψηλα πανω απο τα main και θα ντουμπλαραν σαν Atmos στις ταινιες αλλα δεν μου αρεσε η ιδεα να εχω 3 διαφορετικα ειδη ηχειων στο συστημα. Η αλλη λυση θα μπορουσε να ειναι να μπουν τρια τετοια εμπρος L/C/R αλλα το κεντρικο δεν χωραει και φυσικα δεν μπορει να μπει οριζοντια.
Σε αυτην την εξισωση μπηκε και το γεγονος οτι πολλα χρονια τωρα ηθελα να φτιαξω ενα ηχειο μονος μου, ετσι για την καυλα, οποτε καπως ετσι ξεκινησε η ιδεα.
Κατοπιν μπηκαν οι προδιαγραφες που θα επρεπε να καλυπτει και αυτες ηταν με τη σειρα οι παρακατω:
1) Θα πρεπει να εχει την δυνατοτητα να χρησημοποιηθει τοσο ως L/C/R οσο και ως surround η Atmos με ιδια ηχητικη συμπεριφορα απο τους 200-400 κυκλους και πανω. Αρα θα επρεπε πρωτα να βρω ενα καταλληλο ηχειο για Mid-high και στη συνεχεια να εβρισκα ειτε 10" γουφερ και ανω για L/R το οποιο θα αντικαθιστουσαν 2Χ8" στο κεντρικο, και ισως 1Χ8" στα surround αναλογα το mid-tweeter που θα επιλεχθει.
2) Θα πρεπει να εχει αριστη οριζοντια διασπορα χωρις τρυπες off-axis ειδικα στο κεντρικο ηχειο οποτε απαραιτητα το συνολο mid-tweeter θα επρεπε να εχει μεγιστο υψος σε καθετη τοποθετηση 25 εκατοστα.
Ιδανικα θα επρεπε να ειναι Point Source.
3) Θα πρεπει να εχει αριστο mid-bass kick
4) Θα πρεπει να εχει δυνατοτητα να φτανει τουλαχιστον τα 115db SPL.
5) θα πρεπει να φτανει τουλαχιστον τα 110DB SPL στους 80κυκλους με κατω απο 5% παραμορφωση.
6) θα πρεπει να κατεβαινει τουλαχιστον μεχρι 40Hz F6 μια οκταβα κατω απο την συχνοτητα κρος
7) θα πρεπει να εχει ευχαριστες μεσαιες-υψηλες να μην κουραζει.

Κατοπιν ακολουθησε το ψαξιμο.
Οι reference σχεδιασεις που ληφθηκαν υποψην ηταν τα μονιτορ της EX MACHINA και το King RO4Y MK III κιτ της SEAS
Αλλες ιδεες που ληφθηκαν υποψην αλλα αποριφθηκαν για λογους κοστους, μεγεθους η μη επαρκειας σε σταθμες ηταν οι παρακατω:
1) Διδρομο ηχειο με Tectonic Elements full range 2.5" κομμενο στους 600-800 κυκλους. Δεν με επεισε οτι θα μπορει να πιασει τις σταθμες που θελω ακομα και με κοψιμο στους 800. Θα επρεπε να βαλω τουλαχιστον 2 και ουσιαστικα να χασω το point source πλεονεκτημα καθως θα επρεπε να μπει και τουιτερ.
2) Διδρομο ηχειο με το νεο TexTream compression driver της Eminence μαζι με την δικη του χοανη που σηκωνει φορτιση μεχρι τα 600Hz το οποιο για την χρηση που θα του εκανα, θα μπορουσε να κοπει ακομα και κατω απο τους 700 κυκλους. Αρκετα ακριβο αλλα καλο Value for money για αυτα που προσφερει.
3) Τριδρομο ηχειο με το καινουριο ομοαξονικο Compression driver της B&C με την μικρη χοανη φορτισης ΜΕ148 κομμενο στους 600 κυκλους. Πολυ ακριβο αλλα στα ματια μου αριστο Value for money.
Τα δυο τελευταια απορριφθησαν για λογους κοστους αλλα και μεγεθους αφου ιδανικα θα επρεπε να συνδιαστουν με 15" και ανω PA mid-bass ομως ειδικα το τελευταιο με κανει να μου τρεχουν τα σαλια.
Αν υπηρχε το budget, θα ξεπερνουσα το θεμα του μεγεθους.
Καπως ετσι κατεληξα να ψαχνω στις χαμηλοτερες κατηγοριες τιμης για καποιο καλο ομοαξονικο το οποιο θα χρησημοποιηθει ως βαση για ομοιομορφια σε ενα συστημα 5.2.2 η 5.2.4 σταδιακα στο μελλον, με διαφορετικες μοναδες χαμηλων για τα L/R, C, Surround και Atmos ου θα καλυπτουν τις ιδιεταιρες αναγκες του καθε ρολου.
12" για τα L/R που να ανταπεξερχονται στις σταθμες και το mid-bass kick οταν μας πιανει η τρελα για γκαζια, διπλα 8" για το center για να συμβαδιζει με τα 12" και να χωραει κατω απο την οθονη οριζοντια, μονα 8" για τα surround (με καλυπτουν απολυτα αυτα που εχω ηδη) και ειτε μονα 8" για τα Atmos, ειτε καθολου, αν τα ομοαξονικα 6.5" μπορουν να καλυψουν ττη θεση χωρις βοηθεια.

Οσον αφορα τα L/R με τα 12" το πλανο ειναι να μπουν σε καμπινα με τα σωστα λιτρα για κλειστο κουτι και ενα Bass reflex το οποιο να κλεινει με ενα αφρολεξ και να υπαρχει επιλογη sealed η ported κατα βουλιση.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.159
Τι συνολικό κόστος προβλέπεις ανά δορυφόρο;
Εννοείται όλα μέσα, κρος, ενισχυτικά, κλπ.
 

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Το 10" της νταιναόντιο θα ήταν πιο σοφή επιλογή

Σε ετοιμα studio monitors ειχα ηδη καταληξει σε αυτα https://www.thomann.de/gr/adam_a77v.htm αλλα ειναι εκτος budget οπως και τα Dynaudio.
Τι συνολικό κόστος προβλέπεις ανά δορυφόρο;
Εννοείται όλα μέσα, κρος, ενισχυτικά, κλπ.
To συνολικο κοστος θα εξαρτηθει σε μεγαλο βαθμο απο τα ενισχυτικα και δεν εχω καταληξει ακομα στο τι θα κανει τη δουλεια μου επαρκως.
Εχω διαφορες low budget επιλογες στο μυαλο μου αλλα δεν εχω καταληξει ακομα.
To 4X100 της Dayton η της Shure ειναι το πιο πιθανο με κοστος περιπου 200 ευρω ανα ηχειο για τα L/C/R h 200 ευρω το ζευγος για τα surround (με υβριδικο κρος, ενεργο στο woofer-mid, παθητικο στο mid-tweeter).

Σκεφτομουν και την λυση του the t.racks DSP 4X4 mini amp για το mid-tweeter με εναν μεταχειρισμενο Crown XLS1502 για τα γουφερ που βγαινει στα 500 ευρω για το ζευγος.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.159
Το Άνταμ Α 77 θα ήταν η δεύτερη επιλογή, αλλά λόγω σχήματος βολεύει για κάτω από την οθόνη. Ωστόσο και το νταιναόντιο θα μπορούσε να μπει πλαγίως.

Νομίζω πως θα ξεπεράσεις το κόστος των Άνταμ/νταιναόντιο τελικά.

Κάτσε να τα υπολογίσεις όλα, και μάλλον θα συμφωνήσεις επ'αυτου.

Βεβαίως η όρεξη για δημιουργία, είναι άλλο θέμα.
 

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Συνολικα το κοστος για τα L/R μπορει να αναλυθει ως εξης:
Coaxial: περιπου 107€ η χαμηλοτερη που βρισκω (τα δυο πρωτα τα πηρα 76ευρω σε προσφορα αλλα ηταν για μια μερα). Κανονικη τιμη γυρω στα 140€
Woofer: 114€
Καμπινα: <100€
Ενισχυτης/DSP: απο 140€ εως 250€
Συνολο απο 460€ εως 600€ για τα L/R λιγο παραπανω για το κεντρικο αν μπουν διπλα 8", λιγο λιγοτερο για τα Surround αν μπουν μονα 8" και περιπου 200€ για τα ατμος αν γινουν διδρομα παθητικα.

Η χαρα της δημιουργιας ειναι αρκετα σημαντικη για εμενα οπως επισης βοηθαει και στο budget το γεγονος οτι ετσι θα γινει σταδιακα και με κυμαινομενο κοστος χωρις να χανεται η ομοιογενεια.
Για τα adam θα ηθελα 1200€ Χ3 + 700€ Χ4 η Χ6 αν εβαζα τα 7" για surround-atmos και ολα αυτα μετρητα και μαζεμενα.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.912
Reaction score
13.299
Τα Tannoy σου στον κλάδο των μεσο-χαμηλών έχουν έναν ενισχυτή 75 watts με τροφοδοσία <<ανάγκης>>.
Στα 2 μέτρα σε καμία περίπτωση δεν θα σου δώσουν πάνω από 100-101 db.
Ότι παραπάνω βλέπεις είναι από τον συνδυασμό των δύο ηχείων, συν το κέρδος του χώρου.
 

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.287
Κατ αρχήν να σημειώσω ότι παρ όλο που τα τεχνικα χαρακτηριστικά στο σαιτ της Tannoy γράφουν όντως 75+25W, Στην κούτα τους όταν ήρθαν καθώς και στα χαρακτηριστικά που αναφέρονται σε κάποια σαιτ (πχ bhphotovideo.com) γράφουν 140W 100W για το woofer και 40W για το τουιτερ.
Αυτό είναι το ένα.
Τι δεύτερο είναι ότι την στάθμη που μπορούν να παίξουν την καθορίζει η ευαισθησία των μεγαφωνων και από τη στιγμή που αυτή δεν ανακοινώνεται, κάθε προσπάθεια πρόβλεψης χωρίς μέτρηση, μπορεί να χαρακτηριστεί αβασιμη και αυθαίρετη.
Το τρίτο είναι ότι ο κατασκευαστής δηλώνει μέγιστη στάθμη SPL 114db @1μ χωρίς να αναφέρει αν πρόκειται για στάθμη από ζεύγος η μονάδα, και αν συμπεριλαμβάνει το κέρδος του χώρου.
Το τέταρτο και σημαντικότερο είναι εγώ ο ίδιος έχω μετρήσει το ζεύγος στα 109db peak στο 1μ A weighted με ντεσιμπελομετρο και όχι με κινητό χωρίς να είναι στο τέρμα. Απλά δεν θα το έβαζα πιο δυνατά μια που η παραμόρφωση ήταν ήδη ακουστη.
Στα 2.8 μέτρα με τα 5 ηχεία έχω άνετα 105db peak πριν αρχίσει να ενοχλεί η παραμόρφωση (ανάλογα το προγραμμα) και μόνο μετά από λίγη ώρα και σε συγκεκριμένα κομμάτια τερματίζουν οι διαδρομές των γουφερ και κροταλιζουν.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.937
Reaction score
6.225
Δύσκολο πράμα τα υψηλά max SPL, εκεί είναι τα λεφτά..

Τα τανόι 802 δεν υπάρχει περίπτωση να ανταπεξέλθουν σε τέτοιες απαιτήσεις, δεν μπορούν, είναι μικρά νιαρφιλντ μονιτορς.

Το 10" της νταιναόντιο θα ήταν πιο σοφή επιλογή


Σε DIY που σκέφτεσαι, δεν ξέρω αν θα επιτύχεις καλύτερο λόγο vfm σε συνδυασμό με ηχητική ποιότητα. Η πρότασή μου θα ήταν οπωσδήποτε ο δορυφόρος που σκέφτεσαι να έχει κλειστή καμπίνα, γιατί θα μπλέξεις άσχημα στο συνδυασμό με σαμπ.

Στο ερώτημα περί σημείου κρος, μην κάνεις κάτι διαφορετικό από τα προτεινόμενα της φίρμας, δηλαδή μίνιμουμ 3kHz, και πρακτικά δεν έχει νόημα να το παλέψεις με παθητικό κρος, πάνε κατευθείαν σε ψηφιακό κρος πακέτο με dsp για loudspeaker correction, και φίλτρα ολόβερ 24-αρια.

Προσωπικά θα πήγαινα στα dynaudio τα 10-αρια, νομίζω θα είσαι οκ, η αναβάθμιση σε σχέση με τα τανόι που έχεις είναι τεράστια.


Η κατασκευάστρια φίρμα, δίνει 124 dB max SPL από το ζεύγος στο 1μ.
4" πηνίο φωνής στο γουφερ, και είναι καλές κατασκευές τα γουφερ αυτής της φίρμας.

Σίγουρα θέλει πειραματισμό με την φραγή της οπής ανάκλασης σ'αυτό το δορυφόρο, αναλόγως σημείου συντονισμού, διότι εάν είναι πολύ χαμηλά και το κόψεις σωστά με 24-αρι φίλτρο στους 80, μπορεί από την οπή να μη βγάζει τίποτα σπουδαίο και να μην υπάρχουν θέματα.

Πιο υψηλών max SPL ενεργούς δορυφόρους ξέρω αρκετούς, αλλά τα λεφτά τους δεν είναι λίγα.

Στον επαγγελματικό στίβο, τα genelec και JBL είναι οι ηγέτες, και ανταγωνισμός πρακτικά δεν υπάρχει, αλλά και πάλι, τα λεφτά δεν είναι λίγα.

125dB @1m/4Pi βγάζει, με 10":


Για πολύ υψηλά max SPL στην 3η οκτάβα για σπίτι, με DIY, πιθανώς τα 4 τεμάχια 10" ανά δορυφόρο να είναι η καλύτερη λύση, για 3-δρομο δορυφόρο συν σαμπ.
Έχοντας dynaudio και μάλιστα μεγαλύτερης σειράς, με πολύ καλύτερη καμπίνα και με οπή συντονισμού πολύ χαμηλά δεν κατάφερα ποτέ να το φέρω με τα σαμπ. Ακόμα και αν στο group delay όλα φαίνονταν ωραία μόλις πήγα σε sealed καμπίνα ήταν η μέρα με τη νύχτα. Εκεί που υπερτερούσε το dynaudio βέβαια ήταν όταν έπαιζε full range, πράγμα αδιάφορο στο σεταπ μου...
Το jbl ωραίο φαίνεται πάντως για spl
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.912
Reaction score
13.299
Στα χαρακτηριστικά του ηχείου αναφέρεται απόκριση χαμηλά τα 42 Hz σκέτη. Θέλω να πιστεύω πως αυτά δεν έρχονται στα -12 db αλλά με λογική αποκοπή.
Για να φτάσει ένα 8 ιντσο αυτή την απόκριση δεν μπορεί να έχει πάνω από 88 db ευαισθησίας.
Με τα 75 watts που αναφέρει η εταιρία στη σελίδα βγαίνουν τα 100-101 db στα 2 μέτρα.
 


Μηνύματα
3.937
Reaction score
6.225
Στα χαρακτηριστικά του ηχείου αναφέρεται απόκριση χαμηλά τα 42 Hz σκέτη. Θέλω να πιστεύω πως αυτά δεν έρχονται στα -12 db αλλά με λογική αποκοπή.
Για να φτάσει ένα 8 ιντσο αυτή την απόκριση δεν μπορεί να έχει πάνω από 88 db ευαισθησίας.
Με τα 75 watts που αναφέρει η εταιρία στη σελίδα βγαίνουν τα 100-101 db στα 2 μέτρα.
Νομίζω είναι γενναιόδωρο το 88 db για ένα οχταρι με -3db στα 42 ας πούμε.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.912
Reaction score
13.299
Νομίζω είναι γενναιόδωρο το 88 db για ένα οχταρι με -3db στα 42 ας πούμε.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Την καλύτερη εκδοχή πήρα.

Αν δεν κάνω λάθος, στο τμήμα ενίσχυσης το ηχείο αυτό έχει ένα LM3886. Αυτό μπορεί να δώσει 40 watts στα 8 Ωμ και 68 στα 4. Με μεγαλύτερη παραμόρφωση ανακοινώνουν μερικές δεκάδες watts παραπάνω.

Ένα άλλο άχρηστο χαρακτηριστικό <<πονοκέφαλος>>, είναι η <<Μέγιστη Ακουστική Στάθμη>> που ανακοινώνουν οι εταιρίες.
Μια αυθαίρετη μέτρηση, χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένες συνθήκες και όροι.
Τοποθετούν σε συγκεκριμένη θέση την κατασκευή, (γωνία), σε ορισμένη συχνότητα(?) και πολύ υψηλή παραμόρφωση(?), για ελάχιστο χρόνο(?) και ανακοινώνουν μια τιμή.
Αυτή την τιμή στην πραγματική ζωή δεν θα την προσεγγίσουμε ποτέ!
 
Last edited:

Μηνύματα
3.937
Reaction score
6.225
Έχεις απόλυτο δίκιο. Την καλύτερη εκδοχή πήρα.

Αν δεν κάνω λάθος, στο τμήμα ενίσχυσης το ηχείο αυτό έχει ένα LM3886. Αυτό μπορεί να δώσει 40 watts στα 8 Ωμ και 68 στα 4. Με μεγαλύτερη παραμόρφωση ανακοινώνουν μερικές δεκάδες watts παραπάνω.

Ένα άλλο άχρηστο χαρακτηριστικό <<πονοκέφαλος>>, είναι η <<Μέγιστη Ακουστική Στάθμη>> που ανακοινώνουν οι εταιρίες.
Μια αυθαίρετη μέτρηση, χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένες συνθήκες και όροι.
Τοποθετούν σε συγκεκριμένη θέση την κατασκευή, (γωνία), σε ορισμένη συχνότητα:)) και πολύ υψηλή παραμόρφωση:)), για ελάχιστο χρόνο:)) και ανακοινώνουν μια τιμή.
Αυτή την τιμή στην πραγματική ζωή δεν θα την προσεγγίσουμε ποτέ!
Δεν ξέρω εγώ αυτό που έχω δει είναι ότι για να περάσεις τα 110 db κρατοντας ένα αξιοπρεπές curve είναι πολύ δύσκολο ακόμα και με pa μονάδες και τέσσερα 18ιντσα σαμπ που έχω. Δηλαδή εννοώ μόλις πέσει το dirac και η curve τα σαμπ τερματίζουν κάπου εκεί κοντά στα 110 db. Τώρα πως βγάζουν νούμερα οι εταιρείες δεν ξέρω αλλά μου φαίνονται αδύνατα αυτά που λένε.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.912
Reaction score
13.299
Δεν ξέρω εγώ αυτό που έχω δει είναι ότι για να περάσεις τα 110 db κρατοντας ένα αξιοπρεπές curve είναι πολύ δύσκολο ακόμα και με pa μονάδες και τέσσερα 18ιντσα σαμπ που έχω. Δηλαδή εννοώ μόλις πέσει το dirac και η curve τα σαμπ τερματίζουν κάπου εκεί κοντά στα 110 db. Τώρα πως βγάζουν νούμερα οι εταιρείες δεν ξέρω αλλά μου φαίνονται αδύνατα αυτά που λένε.
Είναι αδύνατα. Έχω στο χώρο μου ένα ΡΑ 18 ιντσο με ενισχυτή 350 watts υποτίθεται. Ανακοινώνουν μέγιστη στάθμη 129 db. Ούτε που τα προσεγγίζει. Η δε απόκριση του δεν φτάνει τους 43 Hz.
Το μόνο μεγάφωνο ΡΑ που με εξέπληξε είναι ένα 15ιντσο της Precision Device. Τα περισσότερα επαγγελματικά αυτά που ανακοινώνουν δεν στέκουν.
Εσύ με το <<αξιοπρεπές curve>> προφανώς εννοείς προσέγγιση στους 35 κύκλους, που ένα επαγγελματικό θα πέσει στα ντιμπί που αναφέρεις για να τους πιάσει.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.175
Μηνύματα
3.004.069
Members
38.422
Νεότερο μέλος
dimkkk
Top