Γιατί το πικάπ μου αρέσει πιο πολύ από τις υπόλοιπες πηγές μου?

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Το βινύλιο έχει τη χάρη του.
κοτσαρεις και 2 ηχεία και με ένα ποτηράκι κρασί το βράδυ, το βλέπεις να γυρνάει και χαίρεσαι.

Μια χαρά θα παίζει, δεν τίθεται θέμα.

περνάμε ένα βραδάκι με την παρέα μας και με κρασάκι.
Με το πικάπ δε θα περάσουμε καλά; Για όνομα..
οτι θελουμε θα κανουμε , ενοχλαμεε;;

8-)
 



Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.009
Όχι, δε γίνεται αυτό.

Υποχρεωτικά κάνουν μονοφωνικό το Μπάσο, που δεν είναι μονοφωνικό στην αρχική εγγραφή.

Υποχρεωτικά κόβουν Μπάσο, που δε χωράει στο αυλάκι.

Πολλοι συμβιβασμοί γίνονται υποχρεωτικά, οπότε δε περνάει ως έχει η αναλογική εγγραφή στο βινύλιο, περνάει ολίγον τι πετσοκομμενη.
Τι λες?
Αμα χαράξουν δύο τραγούδια στην πλευρά ,μιά χαρά γίνεται.
 



Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
βλεπω εχουν ηρεμησει τα πνευματα:biggrin:

σας παραθετω ενα ακομη αποσπασμα της συνομιλιας μεταξυ των μηχανικων ηχου με θεμα το βινυλιο.

Loudness

Το φαινομενο λαουντνες που ειναι γνωστο στον κοσμο των CD δεν εχει στο βινυλιο καποιο νοημα. Εδω το ιδιο το μεσο αποτρεπει την δημιουργια ενος τετοιου φαινομενου. Η βελονα του πικαπ δεν επιτρεπει μια υπερβολικη ενταση στον ηχο, διοτι διαφορετικα θα πηδουσε εξω απο το αυλακι του βινυλιου, η μετατοπιση θα ηταν υπερβολικα ισχυρη.

Αλλα ακομη και με την <<εφικτη _πραγματοποιησιμη>> ενταση θα πρεπει να ειναι κανεις προσεκτικος, αναφερει ο bob katz: εαν ενα μαστερ κοπει αρκετα δυνατα, τοτε η παραμορφωση των συριστικων φθογγων ειναι τρομακτικη.


Επισης Compression & limitation δεν οδηγουν εδω σε λαουντνες οπως εξηγει ο Robin Schmidt. Το λαουντνες πραγματοποιειται κατα την κοπη. Και τα 2 εχουν δευτερευουσα επιδραση στο λαουντνες ενος δισκου. Το Limitation εδω ειναι ανωφελο – το να κοψεις τις μικρες κορυφες σταθμης δεν κανει το βινυλιο να ακουγεται δυνατοτερα.

Προ παντων κατα το Clipping , την ενεργη παραμορφωση, η οποια χρησιμοποιειται σημερα για την ενταση του ηχου στα CD εμφανιζονται μονο μειονεκτηματα:

Απο την μια οπως ηδη αναφερθηκε δεν προσθετει στο βινυλιο καμια ενταση στον ηχο ενω οι παραμορφωσεις βγαινουν αρκετα πιο ισχυρες. Ετσι μπορει να συμβαινει οτι ενα CD-Master ακουγεται ικανοποιητικα οσον αφορα την επιθυμητη ενταση, αλλα οταν κανεις χρησιμοποιει την ιδια πηγη για το βινυλιο , το αποτελεσμα ακουγεται αρκετα <<πριονισμενο>>

Η μεθοδος εργασιας του Robin Schmidt: » για το Vinyl-Master παραδιδω παντα το υλικο χωρις περικοπες σε θεματα δυναμικης και αυτος ο οποιος καθεται στην μηχανη κοπης του δισκου θα βρει τον καλυτερο συμβιβασμο οσον αφορα το δυναμικο ευρος. Αυτες οι διαφορες δεν ειναι παντα γνωστες σε αυτους που παιρνουν τις αποφασεις στην μουσικη βιομηχανια

Ως καλλιτεχνης θα οφειλε κανεις να εξηγησει στην δισκογραφικη και τους ανθρωπους που ασχολουνται με το μανατζμεντ οτι θα επιθυμουσε την κοπη του δισκου βινυλιου απο ενα ξεχωριστο μαστερ. Αποτελει συχνα γεγονος οτι οι ανθρωποι που αναλαμβανουν την διεκπεραιωση δεν εχουν την απαιτουμενη συνειδηση πανω σε αυτο.



Τους ιδιους προβληματισμους συμμεριζεται και ο Bob Katz: » θα εμενες εκπληκτος εαν γνωριζες ποσοι πολλοι δισκοι προκυπτουν απο το υπερσυμπιεσμενο Master, οι οποιοι κατοπιν κοβονται απλα με χαμηλοτερη ενταση.

Ειναι επισης και ενας παραγοντας κοστους, ειναι αλλη η διαδρομη που πρεπει να ακολουθησει καποιος για ενα απο πλευρας ηχητικης ποιοτητας βελτιστο δυναμικο Μastering και διαφορετικη για ενα πανω στο λαουντνες προσανατολισμενο Mastering, ωστε να επιτευχθει για καθε στοχο το βελτιστο αποτελεσμα.

Θα διαρκουσε πιο πολυ να επεξεργαστουμε ( to mastern) μια ξεχωριστη εκδοχη/ βερσιον και κατι τετοιο ειναι ακριβο για τον καλλιτεχνη.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.457
Αλλα ακομη και με την <<εφικτη _πραγματοποιησιμη>> ενταση θα πρεπει να ειναι κανεις προσεκτικος, αναφερει ο bob katz: εαν ενα μαστερ κοπει αρκετα δυνατα, τοτε η παραμορφωση των συριστικων φθογγων ειναι τρομακτικη.
Κάτι τέτοια να μην έλεγε ο Katz...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.457
βλεπω εχουν ηρεμησει τα πνευματα:biggrin:
Πραγματικά! Για να ζωντανέψουμε λίγο! Πέτρο; Μήπως άλλαξες γνώμη για το μέλι; Δεν είναι άσχετο με το θέμα. Διότι, σου λέει ο άλλος ρε παιδί μου, μα είναι δυνατόν;! Το μέλι; Αυτό το αγνό φυσικό προϊόν, που το μαζεύουν οι μελισσούλες πετώντας από λουλουδάκι σε λουλουδάκι, μέσα στην ανθισμένη ύπαιθρο της Άνοιξης; Πραγματικός παράδεισος! Και έχει τόσο υπέροχη γεύση! Κατά την άποψή μου, είναι από τις πιο απλαυστικές λιχουδιές, και είναι και πολύ θρεπτικό!

Βρίσκεις κάποια ομοιότητα με την απόλαυση του βινυλίου; Κάποιο μπηχέβιοραλ πάττερν;

Μ;
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Βρίσκω, έτσι όπως το λες, αλλά δεν έχω ψάξει μελέτες ή βιβλιογραφία για να μορφωθώ, μιας και αυτόν τον καιρό εξασκούμαι στην επισκευή του κινητήρα του αυτοκινήτου μου που κάνει κάποιο ρετάρισμα.
Αν θα ήθελες να μου δώσεις έτοιμες τις πηγές-βιβλιογραφία, ευχαρίστως θα τις μελετήσω.
Αν και μη νομίζεις, δεν τρώω μέλι. Μια φορά το μήνα βάζω λίγο στην ομελέτα μου και αυτό είναι.
 




Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
εκει που νομιζα οτι ξεμπερδεψαμε με το θεμα και θα μπορεσω να απολαυσω αγνο παρθενο βινυλιο.:roflmao: ερχεται το νεο κυμα
κοπη βινυλιου = ψηφιακη μετατροπη?
There is hardly a vinyl record that has not seen a digital converter in production.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Διότι, σου λέει ο άλλος ρε παιδί μου, μα είναι δυνατόν;! Το μέλι; Αυτό το αγνό φυσικό προϊόν, που το μαζεύουν οι μελισσούλες πετώντας από λουλουδάκι σε λουλουδάκι, μέσα στην ανθισμένη ύπαιθρο της Άνοιξης; Πραγματικός παράδεισος! Και έχει τόσο υπέροχη γεύση! Κατά την άποψή μου, είναι από τις πιο απλαυστικές λιχουδιές, και είναι και πολύ θρεπτικό!

Βρίσκεις κάποια ομοιότητα με την απόλαυση του βινυλίου; Κάποιο μπηχέβιοραλ πάττερν;

Μ;
Ο ενδιαφερόμενος για τα θρεπτικά συστατικά θα μπορούσε λ.χ. να καταναλώνει βασιλικό πολτό...

Ως προς τα πρότυπα συμπεριφοράς,κατά τη γνώμη μου όποιος ευχαριστιέται το βινυλιακό μέσο μπορεί να συνεχίσει να το κάνει χωρίς ενοχές...Από τη στιγμή όμως που δεν υφίσταται βάσιμος λόγος να πτοηθεί ο ίδιος απ'όσους δεν θα ήταν υποστηρικτές του βινυλίου,δεν υπάρχει επίσης αντίστοιχος λόγος να προσπαθούσε...να πείσει άλλους πάνω στην υποτιθέμενη υπεροχή του βινυλίου. :sneaky:
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Η συζητηση πανω στο βινυλιο συνεχιζεται με επικεντρο αυτη την φορα την διαδικασια κοπης του μεσου

Εδω αναλαμβανει ο κυριος Björn Biebe να μας εξηγησει τι ακριβως συμβαινει.

Παραθετω καποια αποσπασματα που εχουν ενδιαφερον



Κοπή Βινυλιου = Ψηφιακη μετατροπη?

Σπανια να βρει κανεις δισκο βινυλιου που σε ολη την αλυσιδα παραγωγης να μην εμφανιζεται καποιος ψηφιακος μετατροπεας. » ενα δεδομενο που πολλοι δεν αντιλαμβανονται: το σημα, το οποιο κοβεται (δλδ αυτο που χρησιμοποιειται για την κοπη), ειναι παντα ως πηγη ψηφιακο. Μπορει καποιος να διατηρησει ολοκληρη την αλυσιδα σηματος ενος αλμπουμ αναλογικη – παρ' όλα αυτά ειναι το ψηφιακο σημα που ερχεται με επιβραδυνση/ καθυστερηση αυτο που χρησιμοποιειται στην κοπη.

Παλια το μπομπινοφωνο ειχε εναν βροχο καθυστερησης και ενα επιπλεον κομβιο αναπαραγωγης, το οποιο εφερνε το σημα επιβραδυνσης. Σημερα σχεδον παντα ο καθε υπευθυνος φτιαχνει την καθυστερηση ψηφιακα.

Παραλληλα με την επεξεργασια του ψηφιακου βροχου καθυστερησης προσφερει η κονσολα Neumann ( Neumann VMS-80) που χρησιμοποιει ο μηχανικος και εκουαλαιζερ , για την μετατροπη /αθροισμα του σηματος σε mono κατω απο 300Hz ή ακομη και 150Hz.

Η ρυθμιση στα 150Hz επιλεγεται μονο για μικρες παραγωγες οπου υπαρχει χωρος για μεγαλυτερα αυλακια ( μεγαλυτερου πλατους) πανω στον δισκο, αλλιως παντα επιλεγεται η ρυθμιση των 300Hz δλδ απο 300Hz το σημα αθροιζεται ως mono.

Στην πραξη μπορει κανεις να φανταστει το αποτελεσμα ως εξης: Bassdrum & Bassβρισκονται ετσι και αλλιως τοποθετημενα στο μεσον μεσα στην μιξη.

Το αθροισμα mono εμπλεκεται/παρεμβαινει για παραδειγμα, οταν χρησιμοποιειται Floor Tom στην στερεο εικονα ή οταν Hardcore-κιθαρες με αρκετη ποσοτητα σε μπασο βρισκονται τοποθετημενες εντονα αριστερα ή δεξια.
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Σημειωση (Στο μηχανημα κοπης δεν εισαγεται μονο μια πηγη αλλα 2 ξεχωριστα σηματα στερεο.

Το πρωτο σημα χρησιμευει ως προτυπο το οποιο μεταδιδει στην μηχανη ποιο σημα καταφθανει αμεσως μετα ετσι ωστε να μπορεσει η μηχανη να προσανατολιστει. Το δευτερο σημα που ερχεται με καθυστερηση ειναι και αυτο που πηγαινει στην κεφαλη κοπης και εν τελει <<κοβεται>>)

στην περιπτωση μας το ψηφιακο :biggrin:
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Οικονομουεχνικα πάντα συμφέρει το μικρό.
Κρος και περίθλαση δεν αποτελούν παραμέτρους.
Η ομοιογένεια του λοβού εκπομπής είναι ευκολότερη σε διδρομο με μικρή απόσταση των μονάδων μεταξύ τους, αλλά κερδαει τα πάντα όλα το ομοαξονικο.
Η ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή απόσταση ακρόασης οφείλει να τηρείται.

Αν οι στάθμες είναι οριακές με το ένα, με το άλλο θα είναι καλύτερα όλα. Όταν δε ζορίζεται, παίζει με χαμηλότερες παραμορφωσεις.

Γενικα προτείνω να προτιμάται πάντα το μικρότερο δυνατόν ηχείο, με την επαρκή στάθμη για την απόσταση ακρόασης.

Γενικα επίσης, οτιδήποτε δεν έχει ένα 8" γουφερ τουλάχιστον, προτείνω να μη το κοιταζετε καν. Μίνιμουμ 8" στο δορυφόρο.

Τώρα αν θα είναι 2 ή 3 δρόμων, ειλικρινά δε μου καίγεται καρφί. Μια σωστή σχεδίαση είναι σωστή ασχέτως αριθμού δρόμων.
Το όμοιο ισχύει και για τον λοβο ακτινοβολίας και την ομαλότητα απόκρισης οφ αξις.
Δεν καθορίζεται από τον αριθμό δρόμων η ομαλότητα οφ αξις, καθορίζεται μόνο από την σχεδιαστική σοβαροτητα.
Έχω διαφορετική θεώρηση στο συγκεκριμένο θέμα.
Το τρίδρομο σαμπαρισμένο θα κερδίσει άνετα το δίδρομο σαμπaρισμένο, για τους εξής λόγους:
Ως ηχείο δίνει στον κατασκευαστή τη δυνατότητα ανετότερης σχεδίασης για ισοροπημένη απόδοση και καλύτερου κροσαρίσματος. Στα δίδρομα οι κατασκευαστές θέλουν και να σε "ξεγελάσουν" ως προς την επάρκεια τους τσιμπώντας κάποιες περιοχές του φάσματος, ενώ στα τρίδρομα δεν υφίσταται αυτή η ανάγκη.
Επίσης το 3δρομο πάντα θα μπορεί να δώσει περισσότερο οθόριτυ, οπότε όσο καλά και να κροσσάρεις το σαμπ στο μικρό, το αμέσως μεγαλύτερο θάχει το πάνω χέρι και σε ισορροπία και σε spl.
Μιλάω πάντα για σωστά ηχεία σοβαρών κατασκευαστών σε δικάναλο σετάπ.
Νομίζω ότι η δική σου τοποθέτηση είναι ορθή σε πολυκάναλο σετάπ.
:drinks:
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.145
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top