Δυναμικό εύρος. Το θέλουμε. Το θέλουμε;

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.554
Reaction score
5.085
Ωραία, 4 σαμπς με ενδιάμεσες αποστάσεις 1.5μ. Σας πιάνω καλώς; Έτσι θα έχουμε line array.

Και μετά άλλα 4 σε ψηλότερο επίπεδο για να γίνει πραγματικό plane wave (και όχι line array).
Όσο το δυνατών πιο κοντά για να πάρεις ταγια μέγιστα db
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Πιο κοντά είναι σαν ένα ηχείο σουζανε, όχι αρεϊ τέτοιας διάταξης.

Νταποστ;

Οριακά τις έχω τις αποστάσεις για line array 4-αδας, με πλάτος δωματίου 6μ, αλλά τελικά δε ξέρω αν αυτό είναι προτιμότερο από τη διασπορά των σαμπ στο χώρο, για πιο ομοιόμορφη φόρτιση αυτού, με τοποθέτηση 4 σαμπ χονδρικά στα 4 άκρα του χώρου ακρόασης (2 έξω από τα Μέιν ηχεία και 2 έξω από τα Μπακ σαραουντ).

Τι λες;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.792
Reaction score
11.032
H Θεσσαλονίκη πρέπει να μαζέψει σε ένα δωμάτιο (*) όλα τα σαμπς της πόλης και να συγκρίνει:

1. Γερμανική προσέγγιση: double bass array με τουλάχιστον 8 σαμπς (https://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array)
2. Αμερικανική προσέγγιση: πολλά σαμπς (8, για άμεση σύγκριση με 1.) διεσπαρμένα στο χώρο (η μέλετη της Χάρμαν)

Αυτό μάλιστα! Αυτό είναι ενδιαφέρον συγκριτικό!

(*) Παραλληλεπίπεδο, για να στηθεί σωστά το DBA.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Dba δε χρειάζεται, δεν έχω πίσω τοίχο ρε!
Όπου και να πάω το σαμπ, βόλτες παντού, το ίδιο παίζει, απλώς κοντά στα ντουβάργια παίρνει γκεϊν χαμηλά. Αυτά.

Το ερώτημα είναι όλα μπροστά ή διασπορά...

Πιθανώς να μου φαίνεται πιο ελκυστική η διασπορά...

Φαντάσου σε αυτό το σχήμα:

IMG_20190918_044843.jpg


Ένα σαμπ στις 45 μοίρες τέρμα στον πλάι τοίχο, κι ένα στις 135 μοίρες, ομοίως προς τα πίσω.

Και τα ίδια δεξιά.

Από 4 πλευρές να βαράει.

Αλλιώς πάει ένα στις 45 κι ένα στις 20 μοίρες, κι άλλα 2 ομοίως δεξιά.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.792
Reaction score
11.032
Dba δε χρειάζεται, δεν έχω πίσω τοίχο ρε!
Ναι ρε φίλε, μπράβο, εμείς ομως έχουμε πίσω τοίχο και θέλουμε να ξέρουμε!

Για τα υπόλοιπα, κάτσε να παώ σπίτι να πάρω το μοιρογνωμόνιο της κόρης μου να σου πω :focus:o_O Που μας βάζεις το ραντάρ του F16 και περιμένεις να καταλάβουμε...
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.792
Reaction score
11.032
Λοιπον, το σκεφτηκα οσο γυρναγα σπιτι.

Το απλο bass array, δηλ. 4 σαμπς ισοκατανεμημενα στον μπροστινο σου τοιχο, δηλ. αυτο που φτιαχνω εγω χαχα, θα παίξουν θεωρητικα βελτιστα σε σενα, χωρις καμια αναγκη διορθωσης. Η απουσια πισω τοιχου κανει αχρείαστο το δεύτερο bass array στον πισω τοιχο. Ειναι λιγο τρικυ οι λοξοι πλαινοι σου τοιχοι, θελει απλα λιγη σκεψη στον υπολογισμο των ακριβων θεσεων.

Η αλλη εναλλακτικη, δηλαδη διεσπαρμενα σαμπς στο δαπεδο θελει πιθανον χρονικη διορθωση αν οι αποστασεις σαμπς - θέσης ακροασης διαφέρουν ενω δεν αντιμετωπιζει τα προβληματα του κατακορυφου αξονα.

Αυτα.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.792
Reaction score
11.032
Ωραια τα γραφουν, μπραβο τους!

Εγω παντως ενθουσιαστηκα επειδη συνειδητοποιησα οτι στο δικο σου δωματιο μπορεις να επιτυχεις το θεωρητικα τελειο bass array, με ολα τα σαμπς μπροστα, τα δυο genelec "σηκωμενα" στο 1/4 του υψους και τα δυο neumann στα 3/4! Σουπερ!

Οχι πως σε αλλες θεσεις δε θα παιζουν καλα, αλλα εχεις το ιδανικο δωματιο για το τελειο bass array! Καλυτερο απο αυτο που περιγραφει η neumann (που ξεχνα το υψος) και καλυτερο απο το κλασσικο DBA (που χρησιμοποιει δευτερη τετραδα για να ακυρωσει μερικως τον πισω τοιχο)! Βασικα καλυτερο δε γινεται εκτος αν γκρεμισεις κανεναν ακομη τοιχο! Η "απουσια" πισω τοιχου ειναι ολα τα λ7.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Ενδιαφέρουσα σκέψη, αλλά πρακτικά ανεφάρμοστη...

Τα 80-κιλα τζενελεκ δε ξεκολλάνε από το δάπεδο, με την ευμεγέθη οπή να θέλει να βλέπει κάτω, και τα Νιούμαν δύσκολα θα τα κρεμάσω ανάποδα από το ταβάνι, αλλά τουλάχιστον το δεύτερο μπορώ να το προσπαθήσω, το πρώτο δε παίζει...

Ωστόσο μπορώ να αφήσω τα τζενελεκ κάτω, και να σηκώσω τα Νιούμαν στο 1/4 του ύψους, έχω έτοιμες τέτοιες βάσεις και είναι στο πρόγραμμα να τα δοκιμάσω εκεί πάνω. ;)
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Για να μην κουράζετε το μυαλό σας, το έψαξα για σας το θέμα:roflmao:

Βασικά τα 2 γουφερ φέρνουν καλύτερο σαφώς αποτέλεσμα από το ένα. Το dba σαφώς και είναι ότι καλύτερο αλλά θέλει 4.

Θέσεις σαμπ, οι περισσότεροι λένε να αποφευχθούν οι γωνίες και οι τοίχοι.
Mit zwei Subwoofern lässt sich eine wesentlich gleichmäßigere
Bassverteilung im Raum erreichen als nur mit einem, da Moden
zwischen den Seitenwänden – sog. Quermoden – verhindert wer-
den können. Hierfür müssen die Subwoofer allerdings in einer Linie
stehen und sollten jeweils ein Viertel der Raumbreite Abstand zur
jeweiligen Seitenwand haben (siehe Skizze).
Beispiel: Angenommen, ein Raum ist 4 m breit, dann sollte der
Abstand der Membrane zur seitlichen Wand jeweils 1 m betragen.
Um den Einfluss der Längsmoden (zwischen Stirn- und Rückwand)
möglichst zu reduzieren, sollte der Abstand zur vorderen Wand
wiederum circa ein Fünftel der Raumlänge betragen.

Στην ουσία ο δικός μου προτείνει τα 2 στην ίδια σειρά με 1/4 και 1/5 από πλαινους τοιχους

Αυτό κουμπώνει και με μελέτες αλλων
raumakustik305.gif


Θέση ακροασης

raumakustik301.gif


Θέση ρακ

raumakustik302.gif


Θέση ηχείων βιβλιοθήκης


raumakustik303.gif


Δαπέδου με μπάσο.

Για τα DB.

Νομίζω παίζει ρόλο και η σύνδεση. Για παράδειγμα
Το δικό μου με σαμπ αν συνδέσω το σαμπ άουτ με τα 2 κανάλια κερδίζει 6db

Technische Anmerkung: Für den Anschluss an Sub Out oder LFE
Out genügt es, einen der Kanäle L oder R zu verwenden.
Beim Anschluss beider Kanäle (mit Y-Kabel oder Y-Adapter) wird
das Signal addiert, was eine Pegelerhöhung um 6 dB ergibt .
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.792
Reaction score
11.032
Ενδιαφέρουσα σκέψη, αλλά πρακτικά ανεφάρμοστη...

Τα 80-κιλα τζενελεκ δε ξεκολλάνε από το δάπεδο, με την ευμεγέθη οπή να θέλει να βλέπει κάτω, και τα Νιούμαν δύσκολα θα τα κρεμάσω ανάποδα από το ταβάνι, αλλά τουλάχιστον το δεύτερο μπορώ να το προσπαθήσω, το πρώτο δε παίζει...

Ωστόσο μπορώ να αφήσω τα τζενελεκ κάτω, και να σηκώσω τα Νιούμαν στο 1/4 του ύψους, έχω έτοιμες τέτοιες βάσεις και είναι στο πρόγραμμα να τα δοκιμάσω εκεί πάνω. ;)
Κατανοητη η πρακτικη δυσκολια. Αλλα το single bass array στο δωματιο σου δεν ειναι μια ενδιαφερουσα σκεψη, ειναι η μαθηματικα βελτιστη λυση. Χωρις μαθηματικα :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Αν τυχόν δε το έχεις δει, τότε δες εδώ ένα πίσω τοίχο πως δούλεψε.

Το ίδιο κατά βάση έχω εφαρμόσει, έχοντας τόσο καιρό τα 4 σαμπ μπροστά, τα 2 επικ και τα 2 870. Ήταν εξτραδάκι το σαμπ πίσω...

Δεν υπάρχουν περιθώρια για πρωτοτυπίες στα σαμπ, τα έχουν κάνει όλα, όρεξη να έχεις να διαβάζεις...
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Πριν πάτε για ύπνο 30 λεπτά και κοιμάστε σαν σαμπακια :roflmao:
Phasenverschiebung.gif


Ένα σαμπ ξεχάστε το, όπως λέει και ο τσακαλος. Από 2 και πανω
kann man mit einem Subwoofer niemals eine richtig saubere Wiedergabe erreichen.
Aus diesem Grund gibt es die Möglichkeit, mehrere Subwoofer zu verwenden:

Έτσι πάμε τουλάχιστον 2 και σαφώς τεσσερα.
SBA
Τοποθέτηση στον τοίχο με μεταξύ τους αποστάσεις και αποστάσεις από τοιχους
SBA.jpeg


D.h. die Abstände der Subwoofer untereinander errechnet man bei einem SBA folgendermaßen (n ist die Anzahl der verwendeten Subwoofer)

Abstand_SubSub = Raumabmessung / n

Und der Abstand zu den Seitenwänden

Abstand_Seite = Raumabmessung / (n*2)

ΔΛΔ. ΓΙΑ 4μ. Τοίχο και 4 σαμπακια, 4/4=1 μετρο μεταξύ τους απόσταση και 4/4*2=0,5μ από τον πλαϊνό.
Απλά πραματα:roflmao:
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Το άθροισμα πολλαπλών σαμπ, σε θέμα στάθμης είναι:

2-->+6
3-->+9
4-->+12 ντεσιμπέλ

Αν κάνω λάθος, διορθώστε.

Σωστός, όπως λέει και ο τσακαλος, ισχύει κατά κανόνα το εξής.
Όσο περισσότερα τα σαμπ τόσο πιο σωστή η απόδοση του χαμηλού και τόσο λιγότερο ζόρι τραβά το καθένα διότι κάθε διπλασιασμός του πλήθους των σαμπ, συνοδεύεται με διπλασιασμό της στάθμης.

Βεβαια αν εγώ συνδέσω το ηχείο μου με διχάλα Υ-καλώδιο και στο αριστερό και στο δεξί του σαμπ αμέσως έχω +6db. Μυστήρια πράματα :biggrin:

Wichtig ist aber auch zu wissen, wie viele Subwoofer es werden. Denn es gilt immer die Regel: je mehr (gleiche!) Subwoofer in einem Raum, desto besser die Wiedergabe. Und je mehr Subwoofer es werden, desto weniger muss am Ende ein einzelner leisten können, da sich die Leistungen addieren und mit jeder Verdoppelung der Subwooferzahl auch eine Verdoppelung (6dB) des möglichen Pegels einhergeht.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.792
Reaction score
11.032
Αν τυχόν δε το έχεις δει, τότε δες εδώ ένα πίσω τοίχο πως δούλεψε.

Το ίδιο κατά βάση έχω εφαρμόσει, έχοντας τόσο καιρό τα 4 σαμπ μπροστά, τα 2 επικ και τα 2 870. Ήταν εξτραδάκι το σαμπ πίσω...

Δεν υπάρχουν περιθώρια για πρωτοτυπίες στα σαμπ, τα έχουν κάνει όλα, όρεξη να έχεις να διαβάζεις...
Ακριβως, το single bass array ειναι οτι καλυτερο μπορει να κανει καποιος εφοσον ή δεν εχει πισω τοιχο ή τον νεκρωνει επαρκως. Καλυτερο απο double bass array.

Tα σχηματακια των γερμανων φιλων μας ειναι καλα αλλα ως συνηθως ξεχνουν την οροφη. Classic.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Στάθμη αναφοράς.

(εκεί που πρέπει να ακούμε)

Βρήκα δύο πολύ ωραίες παραγράφους περί της στάθμης αναφοράς, κι είπα να τις βάλω και δω.

Βουαλά:

For those complaining it is too loud, Dolby did a bunch of research to arrive at this. Bob Katz in explaining his K-system for mastering bases it upon this Dolby work. He describes in a demo at I think the AES how they played some tracks based upon this level in an auditorium. When done asked how many think this was too loud, about 5 hands shot up. How many think it is too quiet, no hands. How many thing it was just right, and about 400 hands went up.


Και


. The louder level is like boosting the bass & treble. Which is ironic, since many of these same audiophiles eschew the use of tone controls, not realizing their volume knob is a kind of tone control.


Βασικά διαβάστε όλο το θρεντ. Και τα λινκ. Όλα.

Ξεκινήστε, εδώ είναι.







ΥΓ. Βεβαίως, για τη στάθμη αναφοράς, το reference level, έχω κάνει επαρκή ανάλυση από το ποστ αυτό και κάτω, αλλά στο ανωτέρω λινκ θα δείτε κι άλλα χρήσιμα πράγματα, τα λινκ είναι τρομερά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Δυστυχώς οι σύγχρονες ηχογραφήσεις, ιδίως ηλεκτρονικής μουσικής (αλλά όχι μόνο), έχουν τερατώδη διαφορά από τις παλαιότερες στον όγκο ενέργειας στην πρώτη οκταβα.

Πλέον, σε μια εποχή που τα σαμπ έχουν το .1 τους σε κάθε υψηλής πιστότητας σεταπ, και οι ενισχυτές υψηλής ισχύος δεν είναι απαγορευμένος καρπός, ακολουθούν και οι ηχογραφήσεις αυτές τις δυνατότητες.

Στα παλιά καλά χρόνια που μεγαλώσαμε με πικάπ, το μπάσο γενικώς ήταν κάτι το έως ανύπαρκτο. Ακούω και σήμερα παλιές ηχογραφησεις και όντως αρκετές από αυτές δεν έχουν τίποτα απολύτως κάτω από τους 40 κύκλους, και δε μιλάω μόνο για Μπιτλς...

Ακόμα και τα παλιά (εντός εισαγωγικων) κομμάτια του Μόμπι και των άλλων καλλιτεχνών, που και γω τα είχα για "πω ρε μάγκα τι μπάσο έχουν", δεν συναγωνίζονται με τίποτα την ποσότητα χαμηλών συχνοτήτων που πλέον υπάρχει σε κάθε σύγχρονη παραγωγή.

Είναι πολύπλοκο και με προεκτάσεις αυτό το θέμα. Μια προέκταση είναι πως ένα παλαιού τύπου βινταζ απαρχαιωμένο σεταπ με μπουμπουνιστικά ηχεία στους 50-80, και νεκρά από τους 50 και κάτω, μπορεί να ευχαριστεί μια χαρά τον βινταζ ιδιοκτήτη που ακούει πχ ρεμπέτικο του '60 και ανάλογα αμπασα πράματα. Ωεο. Τι είπα τώρα, φωτιά θα πέσει να με κάψει. :lol:

Στον αντίποδα, χθες άκουγα για καμιά ώρα σύγχρονες παραγωγές ηλεκτρονικής μπιταδικης μουσικής, και έτρεμε το ταβάνι σε στάθμη κάτω της στάθμης αναφοράς. Κουνιοτανε ο προβολέας, κούνια μπελα κανονική λέμε. Ακόμα και 10 ντεσιμπέλ κάτω από τη στάθμη αναφοράς, η ποσότητα της ενέργειας στην πρώτη οκταβα ήταν στο διάστημα.:o

Είπα να μαζέψω καμιά 10-αρια τέτοια κομμάτια, να ξανακάνει ο ντιμιφουτ φασματική ανάλυση όπως έκανε στην έναρξη αυτού του θρεντ, αλλά τελικά δεν έχει νομίζω κανένα αναμενόμενο κέρδος να βγει από αυτό, οπότε δε βλέπω λόγο να γίνει. Το τινταλ πάντως, σας πληροφορώ πως κουβαλάει μεγατόνους μπάσου. Πολύ βαρύ πράμα το τινταλ, προσοχή.:tongue:
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.578
Μηνύματα
2.864.818
Members
37.931
Νεότερο μέλος
kowalski
Top