Δυναμικό εύρος. Το θέλουμε. Το θέλουμε;

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Δηλαδή 115+8= 123 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης
Οπότε να πάρουμε ένα υπαρκτό sub.

Έχουμε το sub μου pb13 ultra. Σύμφωνα με τα specs στα 2μ σε ανοιχτό χώρο βγάζει max spl 118db (cea 2010)

από τη θέση ακρόασης απέχει 2.5 μέτρα.

από τι στιγμή που έχω 7.1 πάμε στα 123db. +5-6 (130) headroom είναι 5db τουλάχιστον πάνω από τα όριά του. επειδή όμως οι μετρήσεις είναι σε ανοιχτό χώρο μήπως μέσα σε δωμάτιο μπορεί να βγάλει με room gain παραπάνω spl? σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ρίξω τα db του .lfe ( υπάρχει επιλογή στο marantz μέχρι -10 db) σε format dts και dolby.

Από τη στιγμή που προσθέτοντας άλλο ένα ίδιο στη καλύτερη έχουμε +3db. Οπότε για να παίξουμε reference (130db) πρέπει να δώσουμε 10000euro σε sub. οπότε με τα μικρά που αναφέρετε συνέχεια έστω και 8 πως θα πιάσουμε αυτά τα spl όταν το κάθε ένα βγάζει γύρο στα 105db max spl?

View attachment 121335
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.652
Μη τα βλέπεις έτσι.
Τα ντεσιμπέλ του σαμπ, είναι ανάλογα του όγκου του δωματίου.
Οι μετρήσεις σε ανοιχτό χώρο, δεν βοηθάνε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ρίξω τα db του .lfe ( υπάρχει επιλογή στο marantz μέχρι -10 db) σε format dts και dolby.
Αυτό εννοώ πως δείχνει οτι είσαι μπερδεμένος.
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Αυτό εννοώ πως δείχνει οτι είσαι μπερδεμένος.
αυτό το λέω για να διαχειριστεί λιγότερα db. έχει επιλογή να ρίξεις τα +10δβ που είναι γραμμένο το lfe στα συγκεκριμένα φορματ.
 


D

Deleted member 23222

Guest
Πες ότι το μικρόφωνο γράφει 112 ντεσιμπέλ max spl.

Πατάμε pause στην πηγή. Δε πειράζουμε στάθμη αναπαραγωγής (volume), το αφήνουμε ως είχε.
Και ξαναμετραμε τι φασαρία βλέπει το μικρόφωνο στη θέση ακρόασης.

Πες ότι το μικρόφωνο λέει 37 ντεσιμπέλ.

Το δυναμικό εύρος αναπαραγωγής του ηχοσυστήματος-χώρου μας, είναι:

112-37= 75 ντεσιμπέλ.

Αφαιρούμε δηλαδή τον θόρυβο περιβάλλοντος (ψυγεία, κουζίνες, κλιματιστικά των δίπλα, παιδιά των επάνω που κλαίνε, θόρυβος κίνησης αυτοκινήτων στο δίπλα δρόμο, θόρυβος αέρα έξω από την πόρτα κλπ) μαζί με το όποιο φύσημα βγάζει το ηχείο από ενισχυτή και τα προενισχυτικά στάδια, και βλέπουμε τι μένει.

Αυτό είναι το δυναμικό εύρος που μπορεί να αναπαραχθεί από το ηχοσύστημα-χώρο μας. 8-)
???
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Τότε δεν θα ακούς σωστά την ταινία
ναι δεν αντιλέγω. θα μπορεί να διαχειριστεί τα db από τα υπόλοιπα κανάλια όμως σωστά απλά η πληροφορία lfe θα είναι πιο χαμηλά. συμβιβασμός το ξέρω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.652
και με 7.1.4 θα πρεπει να κατεβεις 2-3 db σε καθε ηχειο...!!!
Οντως. ;)
Πιθανώς και να λες λίγα.
Μιλάμε για "κριτική ακρόαση" σε στάθμη αναφοράς.

Διαβάζω έως και στα 78 ντεσιμπέλ σεταρουν τα -20 ντεσιμπέλ στάθμης ροζ θόρυβου στο δορυφόρο. ;)
 
Last edited:


Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Τώρα αυτό πώς μεταφράζεται? πάει και άλλο, αλλά πραγματικά σε 4χ6 δωμάτιο δεν αντέχω άλλο.
Στη θέση ακρόασης (περίπου κέντρο δωματίου)

Annotation 2019-03-19 201655.jpg
Annotation 2019-03-19 202022.jpg
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Τα 41. Με ανοιχτά μηχανήματα pc. Σίγουρα χωρίς αυτά πέφτει αρκετά. Ειδικά αν κλείσω το pc.
 


Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Καλά είναι.
Πιστεύω άλλα 3db τα έχω απλά το φοβήθηκα. Στους crown το 3το λαμπάκι αναβόσβηνε αρκετά, έχουν να δώσουν αρκετό ακόμη.
αλλά τα 30-35 db ίσως το βράδυ με τα μηχανήματα σβηστά να είναι εφικτό. Νεκροταφείο κατάσταση... :roflmao:
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
άντε όλα ωραία και καλά, φτιάξαμε το χώρο μας, μουλτι τσανελε ή στετρεο, κάναμε τις μετρήσεις, τοποθετήσαμε τα πάνελε, φέραμε το χεντρουμ στα μέτρα μας και καθόμαστε ευτυχι(ε)σμένοι να απολαύσουμε μουσική.. ΑΜ ΔΕ!! γράφω αυτό εδώ το ποστ με βάση μια εμπειρία που είχα πρόσφατα και την οποία θα εξηγήσω παρακάτω.. το πράγμα έχει να κάνει το υλικό που θα ταΐσουμε το σύστημα το οποίο ΔΕΝ τυγχάνει πάντα και της καλυτέρας ποιότητος!!

πιο συγκεκριμένα, έχοντας αφήσει την ένταση στο '12.00' πατάω play στο foobar για το αγαπημένο κομμάτι (και γκρουπ) το The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You.. Μπααααααμ τρώω μια στ' αυτιά, τα ψιλο-έκανα να πω την αλήθεια, τρόμαξα μες την ησυχία του χώρου να πεταχτεί τόσο δυνατά ένα ρούλο ταμπούρο και μια κιθάρα με φλάντζερ και βιμπράτο.. υποπτευόμενος την αιτία 'έριξα' στο Sound Forge το κομμάτι και ιδού το αποτέλεσμα!!

01_The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You.jpg


για να βεβαιώσω το παραπάνω και τα στατιστικά του προγράμματος έτρεξα στην loudness-war-database όπου πραγτματικά επιβεβαιώθηκαν τα αποτελέσματα.. εδώ λοιπόν έχουμε ένα παράδειγμα υπερβολικής χρήσης compression που δυστυχώς υποβαθμίζει (κατά προσωπική άποψη) το υπέροχο κομμάτι.. δεν ξέρω γιατί το έκανε έτσι η παραγωγή, δεν μου αρέσει να μέμφομαι τους ανθρώπους, ειδικά επαγγελματίες, για να το κάνουν έτσι κάτι θα είχαν στο νου τους και σίγουρα το έκαναν με την σύμφωνη γνώμη του γκρουπ.. όμως δεν παύει να είναι ένα κακό παράδειγμα..

αν ήθελα προσωπικά να δώσω μια αιτιολογία θα ήταν ότι το συγκεκριμένο είναι ένα session γκρουπ, στην ουσία αποτελείται από 3 άτομα χωρίς μπάσο και ακόμα ότι σε όλο τον δίσκο αν θυμάμαι καλά συνοδεύει συμφωνική, η London Metropolitan Orchestra (με φανταστικά λυρικά περάσματα).. ίσως λοιπόν θέλησαν να μαζέψουν την ορχήστρα και να αντισταθμίσουν την έλλειψη ηλεκτρικού μπάσου.. ίσως..

κοιτάζοντας τα στατιστικά η 'κακή' δουλειά βεβαιώνεται μέσα απ' αυτά, RMS level περίπου -11 DB και στα δυο κανάλια και Maximum True Peak Loudness -0.00 DB!! τι σημαίνει αυτό? το gain του compression έχει τσιτωθεί τόσο πολύ που λειτουργεί σε πολλά σημεία σαν 'κόφτης' μην αφήνοντας περιθώριο ν' αναπνεύσει το κομμάτι!! αυτό φαίνεται χαρακτηριστικά στην ανάλυση όπου σε πολλά σημεία η γραμμή στο 0 db είναι ψαλιδισμένη, φλατ.. τα δε χαμηλά περάσματα στην ουσία δεν υπάρχουν, το κομμάτι έχει 'στριμωχτεί' σε μια αρκετά μικρή δυναμική περιοχή..

Θέλοντας να κάνω μια σύγκριση με το παραπάνω κομμάτι, ανέβασα επίσης ένα άλλο αγαπημένο, άλλης φιλοσοφίας βέβαια, πιο κουλ Τζαζ, το Anne Bisson - I Live In A Treehouse.. Εδώ τα πράγματα είναι παντελώς διαφορετικά, πράγμα που απεικονίζεται τόσο στο γκραφ, όσο και στα στατιστικά..

02_Anne Bisson - I Live In A Treehouse.jpg

τα δείγματα και από τα δυο κομμάτια είναι από στην ίδια ακριβώς ανάλυση στους δυο άξονες, δηλαδή στο χρόνο (οριζόντιο άξονα) και στη ενίσχυση (στον κάθετο άξονα), έτσι που να μπορούμε να κάνουμε την σύγκριση.. εδώ, στο 2ο κομμάτι, έχουμε εύρος -19,5 DB στα δυο κανάλια και η στάθμη δεν ακουμπά ποτέ το μηδέν(0), όντας στο -0,31 DB!! άψογο, τέλειο, θέλει όμως πολύ καλό σύστημα με μεγάλο εύρος για να το απολαύσεις..

files log.jpg


Ανακεφαλαιώνοντας, είναι αναγκαίο το δυναμικό εύρος στο σύστημα και στον χώρο μας, είναι must το σύστημα να μπορεί να αποδώσει σωστά μικρές και μεγάλες στάθμες, όμως η μουσική δεν είναι πάντα 'ιδανικά' γραμένη.. χαίρετε, πάω ν' ακούσω Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
άντε όλα ωραία και καλά, φτιάξαμε το χώρο μας, μουλτι τσανελε ή στετρεο, κάναμε τις μετρήσεις, τοποθετήσαμε τα πάνελε, φέραμε το χεντρουμ στα μέτρα μας και καθόμαστε ευτυχι(ε)σμένοι να απολαύσουμε μουσική.. ΑΜ ΔΕ!! γράφω αυτό εδώ το ποστ με βάση μια εμπειρία που είχα πρόσφατα και την οποία θα εξηγήσω παρακάτω.. το πράγμα έχει να κάνει το υλικό που θα ταΐσουμε το σύστημα το οποίο ΔΕΝ τυγχάνει πάντα και της καλυτέρας ποιότητος!!

πιο συγκεκριμένα, έχοντας αφήσει την ένταση στο '12.00' πατάω play στο foobar για το αγαπημένο κομμάτι (και γκρουπ) το The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You.. Μπααααααμ τρώω μια στ' αυτιά, τα ψιλο-έκανα να πω την αλήθεια, τρόμαξα μες την ησυχία του χώρου να πεταχτεί τόσο δυνατά ένα ρούλο ταμπούρο και μια κιθάρα με φλάντζερ και βιμπράτο.. υποπτευόμενος την αιτία 'έριξα' στο Sound Forge το κομμάτι και ιδού το αποτέλεσμα!!

View attachment 127371

για να βεβαιώσω το παραπάνω και τα στατιστικά του προγράμματος έτρεξα στην loudness-war-database όπου πραγτματικά επιβεβαιώθηκαν τα αποτελέσματα.. εδώ λοιπόν έχουμε ένα παράδειγμα υπερβολικής χρήσης compression που δυστυχώς υποβαθμίζει (κατά προσωπική άποψη) το υπέροχο κομμάτι.. δεν ξέρω γιατί το έκανε έτσι η παραγωγή, δεν μου αρέσει να μέμφομαι τους ανθρώπους, ειδικά επαγγελματίες, για να το κάνουν έτσι κάτι θα είχαν στο νου τους και σίγουρα το έκαναν με την σύμφωνη γνώμη του γκρουπ.. όμως δεν παύει να είναι ένα κακό παράδειγμα..

αν ήθελα προσωπικά να δώσω μια αιτιολογία θα ήταν ότι το συγκεκριμένο είναι ένα session γκρουπ, στην ουσία αποτελείται από 3 άτομα χωρίς μπάσο και ακόμα ότι σε όλο τον δίσκο αν θυμάμαι καλά συνοδεύει συμφωνική, η London Metropolitan Orchestra (με φανταστικά λυρικά περάσματα).. ίσως λοιπόν θέλησαν να μαζέψουν την ορχήστρα και να αντισταθμίσουν την έλλειψη ηλεκτρικού μπάσου.. ίσως..

κοιτάζοντας τα στατιστικά η 'κακή' δουλειά βεβαιώνεται μέσα απ' αυτά, RMS level περίπου -11 DB και στα δυο κανάλια και Maximum True Peak Loudness -0.00 DB!! τι σημαίνει αυτό? το gain του compression έχει τσιτωθεί τόσο πολύ που λειτουργεί σε πολλά σημεία σαν 'κόφτης' μην αφήνοντας περιθώριο ν' αναπνεύσει το κομμάτι!! αυτό φαίνεται χαρακτηριστικά στην ανάλυση όπου σε πολλά σημεία η γραμμή στο 0 db είναι ψαλιδισμένη, φλατ.. τα δε χαμηλά περάσματα στην ουσία δεν υπάρχουν, το κομμάτι έχει 'στριμωχτεί' σε μια αρκετά μικρή δυναμική περιοχή..

Θέλοντας να κάνω μια σύγκριση με το παραπάνω κομμάτι, ανέβασα επίσης ένα άλλο αγαπημένο, άλλης φιλοσοφίας βέβαια, πιο κουλ Τζαζ, το Anne Bisson - I Live In A Treehouse.. Εδώ τα πράγματα είναι παντελώς διαφορετικά, πράγμα που απεικονίζεται τόσο στο γκραφ, όσο και στα στατιστικά..

View attachment 127374
τα δείγματα και από τα δυο κομμάτια είναι από στην ίδια ακριβώς ανάλυση στους δυο άξονες, δηλαδή στο χρόνο (οριζόντιο άξονα) και στη ενίσχυση (στον κάθετο άξονα), έτσι που να μπορούμε να κάνουμε την σύγκριση.. εδώ, στο 2ο κομμάτι, έχουμε εύρος -19,5 DB στα δυο κανάλια και η στάθμη δεν ακουμπά ποτέ το μηδέν(0), όντας στο -0,31 DB!! άψογο, τέλειο, θέλει όμως πολύ καλό σύστημα με μεγάλο εύρος για να το απολαύσεις..

View attachment 127377

Ανακεφαλαιώνοντας, είναι αναγκαίο το δυναμικό εύρος στο σύστημα και στον χώρο μας, είναι must το σύστημα να μπορεί να αποδώσει σωστά μικρές και μεγάλες στάθμες, όμως η μουσική δεν είναι πάντα 'ιδανικά' γραμένη.. χαίρετε, πάω ν' ακούσω Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya
Βέβαια, για να είμαστε σωστοί, υπάρχουν είδη μουσικής όπου από επιλογή των μουσικών, το δυναμικό εύρος είναι μικρό (εννοώ ακόμη και όταν τους ακούς live σε συναυλία)!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Βέβαια, για να είμαστε σωστοί, υπάρχουν είδη μουσικής όπου από επιλογή των μουσικών, το δυναμικό εύρος είναι μικρό (εννοώ ακόμη και όταν τους ακούς live σε συναυλία)!
Κι εκεί ακριβώς έγκειται η ακαταλληλότητα κάποιων setup για βαρέα και ανθυγιεινά ιδιώματα,με τα σχετικά παρελκόμενα της παραγωγής τους.Έχουμε πει πόσα πολλά μπορούν να εξηγηθούν...
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Έχουμε αναλύσει στα προηγούμενα post ότι ένα sub πρέπει να μπορεί να παίξει μαζί με το χώρο περίπου 123db (lfe + bass management ) απαραμόρφωτα για reference ακούσματα στη θέση ακρόασης.

Πέρα από τα πολλά sub για να πετύχεις ομαλή απόκριση σε πολλές θέσεις αυτό απαιτεί να είναι και ικανά να βγάλουν αυτές τις στάθμες σωστά?

αν το ένα sub είναι πάνω στο άλλο τότε μπορούμε να έχουμε κέρδος 3db το οποίο δεν ισχύει αν τα sub τα σκορπίσουμε σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους.

Οπότε έρχεται το ερώτημα ποια είναι τελικά αυτά τα sub που μπορούν να το κάνουν.
Ακόμη και το pb13 ή το pb4000 (sub των 2500€) δεν βγάζει πάνω από 120db στη θέση ακρόασης

και ας πούμε ότι βάζουμε 2 στις 2 μπροστά γωνίες, επειδή είναι μεγάλη η απόσταση δεν θα έχουμε το κέρδος των 3db.

Οπότε θα έχουμε δώσει 5000€ ναι μεν θα έχουμε θεωρητικά καλύτερη απόκριση στο χώρο, αλλά όχι και μεγαλύτερη ένταση.

Δεν ξέρω αν τα έχω κατανοήσει σωστά?

Οπότε το reference δεν είναι και τόσο εύκολο και οικονομικό να επιτευχθεί.
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
ας πούμε ότι βάζουμε 2 στις 2 μπροστά γωνίες, επειδή είναι μεγάλη η απόσταση δεν θα έχουμε το κέρδος των 3db
Τα sub δεν τα ακούς ανάλογα με την απόσταση, διεγείρουν το χώρο και αυτόν ακούς.
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Τα sub δεν τα ακούς ανάλογα με την απόσταση, διεγείρουν το χώρο και αυτόν ακούς.
Γιαυτό είπα το sub μαζί με το χώρο
Post automatically merged:

με ότι gain μας δίνει αυτός, ιδικά αν είναι σε γωνίες τα sub
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.064
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top