ΕΝΕΡΓΑ ΗΧΕΙΑ VS ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΗΧΕΙΑ


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
11.758
Reaction score
30.302
Αυτό, πώς μπορεί να γίνει?
...
Η ΄΄μπακαλική΄΄ μέθοδος θα ήταν να χρησιμοποιηθούν είτε μακρύτερα καλώδια ρεύματος άμα τα sub έχουν αποσπώμενα,είτε επιμηκυντές καλωδίων άμα τα sub είχαν χωνευτό καλώδιο.Θα συνδέονταν σε ακροδέκτες υψηλής παροχής στο πολύπριζο ενώ οι επιρρεπείς σε Η/Μ παρεμβολές συσκευές θα παρέμεναν σε φιλτραρισμένη προστασία.

Υπάρχει όμως και πιο ΄΄πονηρή΄΄ μέθοδος,ιδίως άμα ανησυχούμε για τη σύνδεση των sub στην ίδια ακριβώς παροχή ρεύματος με τις υπόλοιπες συσκευές.Θα μπορούσαμε λοιπόν να συνδέσουμε τα sub μαζί σε ξεχωριστή παροχή ρεύματος από τις υπόλοιπες συσκευές και κατόπιν στη διασύνδεση του πρώτου - εφόσον ισχύει η αλυσιδωτή αρχιτεκτονική - κρίκου με το υπόλοιπο σύστημα να παρεμβληθεί στη διαδρομή του σήματος ένα άρθρωμα όπως το παρακάτω:
http://www.artproaudio.com/product/dti-dual-transformer-isolator/
Αυτό μάλιστα όχι μόνο θα εξουδετερώνει πιθανούς βόμβους από βρόχους γείωσης,αλλά θα μετατρέπει και τη μονοτελική μορφή του σήματος σε balanced.Μ'ένα σμπάρο δυο τρυγόνια δηλαδή...

Και υπό καμία συνθήκη ν'απομονώνονταν από το δίκτυο οι αγωγοί γείωσης στις προβληματικές συσκευές...
 
Last edited:

Μηνύματα
21
Reaction score
23
Neumann (KH) 80 & 120 αντιστοίχως είναι. Στην εν λόγω εταιρεία...μέχρι και η καθαρίστρια - μη και διατάξει αντικανονικά τα ήδη διευθετημένα τεμάχια. επί του εργαστηρίου-στούντιο.

Θεμελιώδης κανόνας :Η αναπαραγωγή οφείλει να γίνεται με πλήρη ισορροπία,ούτως ώστε να μεταδίδονται με το βέλτιστο τρόπο οι όποιες αποκλίσεις εκ της ισορροπίας θα έχει το αυθεντικό γεγονός .
Άστα αυτά τα αλαμπουρνέζικα τώρα και πες μας αν στα s3v που πήρες, έτσι και πετάξεις ένα κομμάτι sepultura ξουρίζουν ή όχι; :gotcha::o:roflmao:
Ήμουν νιος και γέρασα, ή μάλλον όχι, η ιστορία που θα σας πω, πάει αλλιώς..

Ήμουνα που λέτε 20-κάτι παιδί, με 3-άρια μάγκνεπαν, κι έβαζα τις αντιστάσεις σε σειρά με το ρίμπον, αυτές τις αντιστάσεις που έδινε ο ίδιος ο κατασκευαστής για να μπουν στις προβλεπόμενες θέσεις στην πλάτη του ηχείου, ώστε να κατέβει η στάθμη των πριμων στα επίπεδα που ακούγονταν πιο "σωστή", αναλόγως χώρου.

Τα πρίμα του ηχείου ήταν πολλά, και τα ντουβάρια χωρίς διάχυση, δεν ξέραμε τέτοια πράγματα τότε, οπότε έμπαιναν οι προβλεπόμενες αντιστάσεις, 1-2,5 ωμ, κι όλα καλά, όλα ανθηρά.

Όλα; Όχι όλα. Διότι ναι μεν έστρωναν τα πρίμα όταν έμπαινε η αντίσταση, αλλά χαλούσαν τα μεσαία.

Πως; Διότι η αντίσταση εν σειρά με το Τουίτερ, άλλαζε το σημείο κρος, διότι ο υπολογισμός της τιμής των πυκνωτών του κρος βγαίνει βάσει της αντίστασης, και το κρος είναι ένα χαζό πράμα, δεν μπορεί να ξεχωρίσει μεγάφωνο με καλώδια κι αντιστάσεις, όλα μαζί τα βλέπει, σαν άθροισμα.

Ψάξτε οποιοδήποτε αυτοματοποιημένο site (τότε στα παλιά τα χρόνια τα υπολογίζαμε με χαρτί και με μολύβι, τώρα έχει έτοιμα calculators για κροσόβερ σε εκατοντάδες site) και δείτε τι πυκνωτες πρέπει να χρησιμοποιήσετε για κρος 3ης τάξης για τον κλάδο των υψηλών στους 2 χιλιόκυκλους, με αντίσταση μεγαφώνου 3ωμ και μετά με 5,5 ωμ. Πλάκα έχει...

Ε, ρώτησα στο τεχνικό τμήμα της αντιπροσωπείας. Όχι μου λένε, μη τους πειράξεις, απαγορεύεται, λάθος κάνεις.

Ρώτησα και τον παραβιντσίνι. Yes of course my friend, μου είπε δια ζώσης, με ένα φαρδύ πλατύ χαμόγελο.

Και το ίδιο συμβαίνει στα γούφερ. Όταν αλλάζει η αντίσταση των πηνίων του κρος, χρειάζεται άλλου όγκου καμπίνα.

Τώρα σκεφτείτε όλες αυτές τις "βελτιώσεις" στα κρος, και γελάστε ελεύθερα.

Τον κάθε άρτζι που βάζει καλύτερα πηνία σε ένα ηχείο και καλύτερους πυκνωτές, χωρίς μετρήσεις και χωρίς αλλαγή του σχεδίου του κρος. Γελάστε, κάνει καλό.

Σκεφτείτε όλες αυτές τις "επετειακές" εκδόσεις ηχείων (τρελαίνομαι, μπιενταμπλεγιου ρουλζζζ) με καλύτερα υλικά στα ίδιου σχεδίου κρος και σε ίδιες καμπίνες, ίδιου όγκου, και γελάστε ελεύθερα.

Και το πιο γελοίο όλων: τα ίδια ηχεία, στην ίδια καμπίνα, είτε ενεργά, είτε παθητικά...

Δε μπορείτε να καταλάβετε πόσο γελάω με όλα αυτά. Αλήθεια.

Με το φίλο που έχει τα παθητικά ATC που βγαίνουν στην ίδιου όγκου καμπίνα ενεργά. Αυτά δεν υπάρχουν, είναι όλα ένα τεράστιο ανέκδοτο.

Ξέρω, θέλει πολύ διάβασμα. Δε πρόκειται να το κάνετε, ήμουν παλαβός που έκατσα κι έμαθα όσα έμαθα. Ακούστε μόνο το ζουμί:

Πάρτε ενεργά. :p

Τα υπόλοιπα, είναι για να περνάει η ώρα...:dance2:
Ήμουν νιος και γέρασα, ή μάλλον όχι, η ιστορία που θα σας πω, πάει αλλιώς..

Ήμουνα που λέτε 20-κάτι παιδί, με 3-άρια μάγκνεπαν, κι έβαζα τις αντιστάσεις σε σειρά με το ρίμπον, αυτές τις αντιστάσεις που έδινε ο ίδιος ο κατασκευαστής για να μπουν στις προβλεπόμενες θέσεις στην πλάτη του ηχείου, ώστε να κατέβει η στάθμη των πριμων στα επίπεδα που ακούγονταν πιο "σωστή", αναλόγως χώρου.

Τα πρίμα του ηχείου ήταν πολλά, και τα ντουβάρια χωρίς διάχυση, δεν ξέραμε τέτοια πράγματα τότε, οπότε έμπαιναν οι προβλεπόμενες αντιστάσεις, 1-2,5 ωμ, κι όλα καλά, όλα ανθηρά.

Όλα; Όχι όλα. Διότι ναι μεν έστρωναν τα πρίμα όταν έμπαινε η αντίσταση, αλλά χαλούσαν τα μεσαία.

Πως; Διότι η αντίσταση εν σειρά με το Τουίτερ, άλλαζε το σημείο κρος, διότι ο υπολογισμός της τιμής των πυκνωτών του κρος βγαίνει βάσει της αντίστασης, και το κρος είναι ένα χαζό πράμα, δεν μπορεί να ξεχωρίσει μεγάφωνο με καλώδια κι αντιστάσεις, όλα μαζί τα βλέπει, σαν άθροισμα.

Ψάξτε οποιοδήποτε αυτοματοποιημένο site (τότε στα παλιά τα χρόνια τα υπολογίζαμε με χαρτί και με μολύβι, τώρα έχει έτοιμα calculators για κροσόβερ σε εκατοντάδες site) και δείτε τι πυκνωτες πρέπει να χρησιμοποιήσετε για κρος 3ης τάξης για τον κλάδο των υψηλών στους 2 χιλιόκυκλους, με αντίσταση μεγαφώνου 3ωμ και μετά με 5,5 ωμ. Πλάκα έχει...

Ε, ρώτησα στο τεχνικό τμήμα της αντιπροσωπείας. Όχι μου λένε, μη τους πειράξεις, απαγορεύεται, λάθος κάνεις.

Ρώτησα και τον παραβιντσίνι. Yes of course my friend, μου είπε δια ζώσης, με ένα φαρδύ πλατύ χαμόγελο.

Και το ίδιο συμβαίνει στα γούφερ. Όταν αλλάζει η αντίσταση των πηνίων του κρος, χρειάζεται άλλου όγκου καμπίνα.

Τώρα σκεφτείτε όλες αυτές τις "βελτιώσεις" στα κρος, και γελάστε ελεύθερα.

Τον κάθε άρτζι που βάζει καλύτερα πηνία σε ένα ηχείο και καλύτερους πυκνωτές, χωρίς μετρήσεις και χωρίς αλλαγή του σχεδίου του κρος. Γελάστε, κάνει καλό.

Σκεφτείτε όλες αυτές τις "επετειακές" εκδόσεις ηχείων (τρελαίνομαι, μπιενταμπλεγιου ρουλζζζ) με καλύτερα υλικά στα ίδιου σχεδίου κρος και σε ίδιες καμπίνες, ίδιου όγκου, και γελάστε ελεύθερα.

Και το πιο γελοίο όλων: τα ίδια ηχεία, στην ίδια καμπίνα, είτε ενεργά, είτε παθητικά...

Δε μπορείτε να καταλάβετε πόσο γελάω με όλα αυτά. Αλήθεια.

Με το φίλο που έχει τα παθητικά ATC που βγαίνουν στην ίδιου όγκου καμπίνα ενεργά. Αυτά δεν υπάρχουν, είναι όλα ένα τεράστιο ανέκδοτο.

Ξέρω, θέλει πολύ διάβασμα. Δε πρόκειται να το κάνετε, ήμουν παλαβός που έκατσα κι έμαθα όσα έμαθα. Ακούστε μόνο το ζουμί:

Πάρτε ενεργά. :p

Τα υπόλοιπα, είναι για να περνάει η ώρα...:dance2:
Θα ήθελα να παρακαλέσω τους γνώστες να μας υποδείξουν αν γίνεται σε ελληνικα,(Σταματάκος;)να ενημερωθούμε για το κρος.Τι ειναι,το κανει ,πως επενεργεί στο κυκλωμα,κ ότι άλλο αφορά το θέμα κρός.Σας ευχαριστώ.Κλεων
 

Μηνύματα
8.853
Reaction score
5.033
Θα ήθελα να παρακαλέσω τους γνώστες να μας υποδείξουν αν γίνεται σε ελληνικα,(Σταματάκος;)να ενημερωθούμε για το κρος.Τι ειναι,το κανει ,πως επενεργεί στο κυκλωμα,κ ότι άλλο αφορά το θέμα κρός.Σας ευχαριστώ.Κλεων
Σε προειδοποιώ: Όταν μάθεις πώς λειτουργεί και τί κάνει το cross, θα το σιχαθείς.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
11.758
Reaction score
30.302
Θα ήθελα να παρακαλέσω τους γνώστες να μας υποδείξουν αν γίνεται σε ελληνικα,(Σταματάκος;)να ενημερωθούμε για το κρος.Τι ειναι,το κανει ,πως επενεργεί στο κυκλωμα,κ ότι άλλο αφορά το θέμα κρός.Σας ευχαριστώ.Κλεων
Επειδή κανένα από τα φυσιολογικά μεγάφωνα με φυσιολογικές ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες και αποκρίσεις μονταρισμένα σε φυσιολογικές καμπίνες δεν γίνεται να καλύψει ολόκληρο το ακουστό φάσμα,οι φυσιολογικές υλοποιήσεις ηχείων περιλαμβάνουν ξεχωριστά μεγάφωνα για τις αντίστοιχες περιοχές του φάσματος.Εκτός αυτών,υπάρχει ανάλογη απαίτηση βαθυπερατών και υψιπερατών φίλτρων στο σήμα κατά την εγκατάσταση sub για ομαλή ενσωμάτωση σε δεδομένο setup με βέλτιστο δυναμικό εύρος.

Ένα κύκλωμα κροσόβερ πρέπει λοιπόν να παρεμβληθεί στο σήμα που θα δέχεται το ηχείο,ούτως ώστε να εξασφαλιστεί μια αποδεκτή μετάβαση - δηλαδή χωρίς αισθητούς τονισμούς/ακυρώσεις στο πλάτος του σήματος ή φασικές αποκλίσεις γύρω από την κεντρική συχνότητα εφαρμογής του - κατά την απόκριση από τη μια μονάδα στην άλλη.Επίσης αρκετές φορές στο στάδιο του κρος γινόταν και αντιστάθμιση απόκρισης ως προς δεδομένη αρχιτεκτονική καμπίνας,λ.χ. για την άνοδο που συνέβαινε επί του άξονα μετά από κάποια συχνότητα ανταποκρινόμενη στις διαστάσεις μπάφλας.

Τα παθητικά ηχεία χρησιμοποιούν δικτυώματα με παθητικά υλικά που διακρίνονται από περιορισμένη ευελιξία,επιζήμιες ανοχές καθώς και αποκλίσεις από την ιδεώδη λειτουργία,με τις τελευταίες να εντείνονται όσο αυξάνεται η στάθμη ακρόασης με την κατανάλωση ισχύος και άνοδο της θερμοκρασίας στο δικτύωμα.Αυτή η κατάσταση είχε ωθήσει αρκετούς ακροαματικόφιλους να δηλώνουν ότι το καλύτερο κρος θα ήταν εκείνο που...δεν υπάρχει,καταφεύγοντας αρκετές φορές σε παρα-φύσιν ηχειακές υλοποιήσεις προκειμένου ν'απέφευγαν τις δυσμενείς επιδράσεις του στο σήμα.

Τα ενεργά ηχεία χρησιμοποιούσαν κατά κανόνα μέχρι την περασμένη δεκαετία αναλογικό δικτύωμα κρος με ενεργά υλικά τα οποία διαχειρίζονταν σήμα προενισχυτικό (μικρότερου πλάτους) με ανώτερη ευελιξία,μικρότερες ανοχές και καλύτερη απόδοση.

Τη δεκαετία που μας πέρασε αναπτύχθηκαν ευρέως δικτυώματα κρος που λειτουργούσαν σε ψηφιακό πεδίο παρέχοντας ιδιότητες που ήταν αδύνατες για τα αναλογικά κρος,ενεργά και παθητικά.Και αυτής της κατηγορίας τα κρος είναι συνήθως εξαιρετικά και τα πλέον διάφανα.
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
2.754
Reaction score
3.171
Τα παθητικά ηχεία χρησιμοποιούν δικτυώματα με παθητικά υλικά που διακρίνονται από
"Κυκλώματα" τα λένε γιατρέ μου.....
 



gid

Μηνύματα
2.754
Reaction score
3.171
Αφού λοιπόν φαίνεται πως αντέχεις,η Ελληνική έκφραση για το κροσόβερ θα ήταν ΄΄Δικτύωμα κατανομής συχνοτήτων΄΄
Πάμε πάλι: όχι "δικτύωμα", "κύκλωμα".

Κύκλωμα κατανομής συχνοτήτων, μάλλον όχι

Κύκλωμα διαχωρισμού συχνοτήτων, μάλλον ναι

Δικτύωμα ο,τιδήποτε, όχι ξέχνα το.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
8.614
Reaction score
8.645
Ουσιαστικά δεν υπάρχει ξεκομμένα η έννοια του κυκλώματος διαχωρισμού (crossover). Το κύκλωμα διαχωρισμού δεν μπορεί να αποκοπεί από τα μεγάφωνα, σε συνδυασμό με τη καμπίνα και τους όποιους συντονισμούς. Όλα μαζί αποτελούν ένα ενιαίο φορτίο που <<βλέπει>> η έξοδος του ενισχυτή.
Οι δε εργασίες που εκτελεί ένα κύκλωμα διαχωρισμού είναι πολλοί περισσότερες από το απλοποιημένο <<διαχωρίζει τις συχνότητες>>.
 



gid

Μηνύματα
2.754
Reaction score
3.171
δικτύωμα είναι πιο σωστός όρος, καθόσον το κύκλωμα υπονοεί κάτι κλειστό
Και το κροσόβερ ΕΙΝΑΙ κλειστό. Όπως κάθε κύκλωμα.
 

Μηνύματα
2.138
Reaction score
729
Επίσης, οι φίλοι των ενεργών να μην παρασύρονται εύκολα ότι βρήκαν την απόλυτη λύση

Τα ενεργά ναι μεν αντιμετωπίζουν ευκολότερα το σοβαρό θέμα της καταλληλότερης οδήγησης, εφόσον όμως έχουν βελτιστοποιηθεί για τις συγκεκριμένες μονάδες μεγαφώνων (μπάντες, ισχύς οδήγησης, ισοστάθμιση). Δηλαδή βασική προϋπόθεση της επιτυχίας αποτελεί η προσεκτική σχεδίαση και υλοποίηση, καθόσον απαιτείται βαθιά γνώση όλων των εμπλεκόμενων ηλεκτρο-μηχανο-ακουστικών παραμέτρων. Στην πράξη, υπάρχουν επιτυχημένες υλοποιήσεις, αλλά και πολλές που εμφανίζουν μέτριες επιδόσεις,.
Και το κροσόβερ ΕΙΝΑΙ κλειστό. Όπως κάθε κύκλωμα.
το crossover είναι ένα ανοικτό κύκλωμα
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
11.758
Reaction score
30.302
To δικτύωμα κατανομής λαμβάνει στην είσοδό του σήμα με ενιαίο συχνοτικό περιεχόμενο ενώ στην έξοδό του αποδίδει πλήθος σημάτων με κατανεμημένα συχνοτικά περιεχόμενα.Για να ΄΄κλείσει΄΄ ως κύκλωμα χρειάζονται οι σχετικές προς εκείνο συνδέσεις σε είσοδο και έξοδο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
33.168
Reaction score
61.939
Επίσης, οι φίλοι των ενεργών να μην παρασύρονται
Το ενεργό κρος, είναι η απόλυτα καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα "κρος", ενώ το παθητικό είναι η χειρότερη.

Πάντα.

Χωρίς εξαιρέσεις.
 

gid

Μηνύματα
2.754
Reaction score
3.171
To δικτύωμα κατανομής λαμβάνει στην είσοδό του σήμα με ενιαίο συχνοτικό περιεχόμενο ενώ στην έξοδό του αποδίδει πλήθος σημάτων με κατανεμημένα συχνοτικά περιεχόμενα.
Θα σου απαντούσα αλλά επιμένεις πεισματικά να χρησιμοποιείς τον όρο "δικτύωμα" οπότε δε θα ανακατευτώ.

Με την ευκαιρία όμως, πες μου σε ποιο φόρουμ της ιατρικής ειδικότητάς σου συμμετέχεις, να έλθω να σας πω τι ορολογία να χρησιμοποιείτε.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
155.012
Μηνύματα
2.364.788
Members
35.175
Νεότερο μέλος
mcsakis
Top