ΕΝΕΡΓΑ ΗΧΕΙΑ

Μηνύματα
1.527
Reaction score
1.380
Τι μου τα θύμισες πάλι τα ενεργά της ATC ?

Επάνω που έλεγα να συμβιβαστώ προς το παρόν με ένα ηχείο της Sonus Faber.
Αστα, και εγω για συμβιβασμο παω :sad: Τι να κανουμε, αυτα εχει η ζωη. Ετσι κι αλλιως, μηχανηματα τετοιας οικονομικης αξιας, λιγοι μπορουν να τα εχουν.
 

Μηνύματα
8.277
Reaction score
3.552
Και αυτοί που τα έχουν συνήθως δεν τα χαίρονται.

Αστα, Κώστα μου. Γι αυτό κι εγώ ασχολούμε και λίγο με την κλασσική κιθάρα, που κανένα σύστημα, όσο ακριβό κι αν είναι αυτό, δεν αποδίδει τα ηχοχρώματα της κιθάρας τόσο σωστά.

Στα περισσότερα ακριβά και μεγάλα ηχεία η κιθάρα έχει μέγεθος πιάνου ενώ θα έπρεπε κανονικά το ηχείο να μην μεγαλώνει τις φυσικές διαστάσεις των οργάνων.

Αυτοί οι χαΙεντάδες οι reviewers φταίνε που ζητάνε από τους μηχανικούς να κατασκευάσουν ηχεία που θα αποδίδουν τα όργανα με σώματα τεραστίων διαστάσεων.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Και αυτοί που τα έχουν συνήθως δεν τα χαίρονται.

Αστα, Κώστα μου. Γι αυτό κι εγώ ασχολούμε και λίγο με την κλασσική κιθάρα, που κανένα σύστημα, όσο ακριβό κι αν είναι αυτό, δεν αποδίδει τα ηχοχρώματα της κιθάρας τόσο σωστά.

Στα περισσότερα ακριβά και μεγάλα ηχεία η κιθάρα έχει μέγεθος πιάνου ενώ θα έπρεπε κανονικά το ηχείο να μην μεγαλώνει τις φυσικές διαστάσεις των οργάνων.

Αυτοί οι χαΙεντάδες οι reviewers φταίνε που ζητάνε από τους μηχανικούς να κατασκευάσουν ηχεία που θα αποδίδουν τα όργανα με σώματα τεραστίων διαστάσεων.
Έχεις δίκιο να παραπονιέσαι αλλά κατά την άποψή μου, τόσο το λάθος ηχόχρωμα όσο και το ψεύτικο μέγεθος του οργάνου, οφείλεται εξ ολοκλήρου στον μηχανικό ήχου που προκειμένου να εντυπωσιάσει κάνει ότι θέλει κατά το mastering. Επιπλέον ο τονισμός αυτός ίσως και να είναι απαραίτητος διότι αν δεν υπήρχε, κατά την αναπαραγωγη σε πολύ φθηνά συστήματα, μπορεί και να μην καταλάβαινες καν τι όργανο παίζει... :wink:
 

Μηνύματα
8.277
Reaction score
3.552
Χθες είχα πάει σε ένα ταβερνάκι στο Ωρωπό με την οικογένειά μου και την ώρα που απολαμβάναμε το φαγητό μας δίπλα στη θάλασσα μας πλησίασε ένας πλανόδιος μουσικός που κρατούσε στα χέρια του ένα μπουζούκι τρίχορδο παλιάς κατσκευής.
Ο συμπαθητικος αυτός κύριος άρχιζε να παίζει το μπουζούκι του και παράλληλα τραγουδούσε κάποια πολύ γνωστά λαΙκά κομμάτια.

Τότε εγώ, σαν τρελαμένος χαΙφιντελάς, αναρωτήθηκα :

Γιατί το μπουζούκι ακούγονταν τόσο μικρό σε μέγεθος και αχρωμάτιστο σαν να έπαιζε χωρίς λάμπα ?

Γιατί η φωνή του μουσικού δεν είχε τη γνωστή αντήχηση που έχουμε συνηθίσει να ακούμε από τα σύστηματά μας ?

Γιατί δεν άκουσα να παίζει ένα διαμαντένιο tweeter ή tweeter βυρηλλίου ή το γνωστό μας revelator ?

Γιατί ο φυσικός ήχος ήταν πιο κοντά σε σώμα με τον ήχο που βγάζουν τα μικρά ηχεία της κόρης μου, απ' ότι κάποια άλλα πολύ ακριβά και μεγάλα ηχεία που άκουσα τελευταία ?


Τι γίνεται ρε παιδιά ? Οταν ακούμε κλασική μουσική με φυσικά όργανα τι είναι αυτό που ακούμε τελικά ?
Ακούμε τα ίδια τα όργανα ή μια πειραγμένη ηχογράφηση μαζί με το χρωματισμό της καμπίνας και των μεγαφώνων του ηχείου μας ?

Γιατί το σύστημά μας και τα ηχείο μας πρέπει οπωσδήποτε να χρωματίζουν με το ίδιο τρόπο όλα τα είδη της μουσικής ?


Μετά από αυτή την πρόσφατη εμπειρία μου, που δεν ήταν βέβαια η πρώτη ούτε η τελευιταία, συνειδητοποίησα για μία ακόμη φορά πόσο λάθος ακούμε τα φυσικά όργανα και τις ανθρώπινες φωνές μέσα από τα συστήματά μας, ανεξάρτητα από την κατηγορία τιμής τους.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε έναν μουσικό χώρο, με φυσικά όργανα και χωρίς μικρόφωνα, παρατηρήστε κι εσείς τα πράγματα που παρατήρησα κι εγώ.
 

Μηνύματα
483
Reaction score
0
Βλέπω η βδομάδα ξεκινάει με βαθύ προβληματισμό GKar...

Εγώ ακόμα δεν κατάφερα να ανοίξω και τα δύο μάτια πάντως...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Το θέμα βεβαίως δεν είναι ιδανικό για να μιλήσουμε για ηχογραφήσεις αλλά ας πω μόνον αυτό.

Για μένα οι σωστές ηχογραφήσεις είναι αυτές που έχουν πληροφορία χώρου. Ένα τεράστιο όργανο, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να είναι σωστό. Επιπλέον σε αυτήν την περίπτωση η πληροφορία χώρου είναι μηδενική ή πάρα πολύ μικρή και συνεπώς δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Το πιο εύκολο όργανο για να καταλάβει κανείς κάτι τέτοιο είναι το πιάνο. Ένα τεράστιο πιάνο σαφώς και είναι εντυπωσιακό αλλά ένα μικρότερο πιάνο και οι αντηχήσεις του χώρου αναπαραγωγής είναι σίγουρα πιο σωστό. Ακούστε πχ Chopin από Maurizio Pollini σε deutsche grammophon δισκάκι...
 

Μηνύματα
483
Reaction score
0
Μεγάλο θέμα, όπου μπαίνει και η παράμετρος "προσωπικό γούστο" και παίζει τεράστιο ρόλο.
Κάποιοι αρέσκονται στα ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΩΜΑΤΑ! και φυσικά τα επιζητούν...
Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ακρόαση του ολοκληρωμένου της Primaluna με τα Vienna Acoustics στο χώρο του αντιπροσώπου όπου το πιάνο έμοιαζε περισσότερο με...ποταμόπλοιο σε μέγεθος...
Καμία σχέση με την πραγματικότητα. Καλός ο εντυπωσιασμός αλλά μου φαίνεται πως ο περισσότερος κόσμος αρκείται σ' αυτό μή έχοντας αίσθηση του πραγματικού μεγέθους ενός οργάνου...
 

Μηνύματα
8.277
Reaction score
3.552
Ενα όμως ενεργό ηχείο (για να μην ξεχνάμε το θέμα μας) και μάλιστα επαγγελματικό τύπου monitor ηχείο, οφείλει τουλάχιστον να είναι σωστό, να μην χρωματίζει και να σέβεται την ηχογράφηση όπως κι αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί από τον ηχολήπτη.

Τι να το κάνω εγώ ένα ηχείο που ότι κι αν του βάλω θα έχει μόνιμα την ίδια περίπου χροιά ?

Τι να το κάνω εγώ ένα προβολικό και εφετζίδικο ηχείο που προσπαθεί να ωραιοποιεί τις καταστάσεις ? Ο ρόλος του δεν είναι αυτός. Εγώ τουλάχιστον δεν θέλω να του δώσω αυτόν τον ρόλο.

Κι αν ακόμη θέλω μερικές φορές να του δώσω κι αυτόν τον ρόλο, θα ήθελα να μπορώ να το ελέγχω εγώ π.χ. παίζοντας με έναν λαμπάτο προενισχυτή ή με ένα UltraCurve της Behringer.
To τελευταίο είναι κάτι που θέλω να αποκτήσω σύντομα. Το απόλυτο παιχνίδι για μεγάλα παιδιά.
 



Μηνύματα
26
Reaction score
0
Καλησπέρα και από εμένα,

Είναι ή πρώτη φορά που γράφω στο φόρουμ αν και το παρακολουθώ πολύ καιρό, γιατί αφορά ένα θέμα στο οποίο έχω προσωπική εμπειρία. Το σύστημα μου αποτελείται από
CD MArantz PMD 325
DAC Benchmark
Ηχεία Dynaudio Acoustics BM5A (Ενεργά)
Επέλεξα αυτό το αυστηρά monitor σύστημα γιατί είναι στα γούστα μου η καθαρότητα και διαύγεια που προσφέρουν τα studio μηχανήματα. Προσοχή όμως, ο προορισμός των studio μηχανημάτων είναι ο ηχολήπτης, είναι δηλαδή η δυνατότητα που του δίνουν να μπορεί κατά κύριο λόγο να παρακολουθεί τα όργανα στην μίξη, χωρίς αυτά να μπερδεύονται μεταξύ τους και να ακούει τις όποιες επεμβάσεις κάνει. Είναι λοιπόν εργαλεία, και σαν τέτοια πρέπει να εκλαμβάνονται. Το να ακούς μουσική μέσα από τέτοιο μηχάνημα δεν είναι πάντα ευχάριστο κυρίως γιατί κατά την επεξεργασία της μουσικής οι ηχολήπτες γνωρίζουν ότι η μουσική θα παιχθεί από οικιακά συστήματα μέσης-χαμηλής τιμής και "αποχρωματίζουν" (ή χρωματίζουν αν προτιμάτε) αναλόγως τον ήχο έτσι ώστε να ακούγεται ευχάριστα. Κατά συνέπεια αυτό που ακούς από monitor ηχεία είναι αυτό που ο ηχολήπτης αποφάσισε, που δεν είναι αναγκαστικά αυτούσια η μουσική πληροφορία αλλά η επεξεργασμένη μορφή της.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Καλοσώρισες ThanosK.

Για τα ηχεία σου έχω διαβάσει πολλά αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να τα ακούσω ακόμα. Προσωπικά τάσσομαι υπέρ του monitor ήχου μιας που είναι αυτό ακριβώς που άκουσε ο ηχολήπτης στην τελική μίξη, οπότε σε φέρνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο πραγματικό γεγονός.

Τώρα δυστυχώς -όπως και σε όλη την αλυσίδα της ηχητικής παραγωγής- έτσι και στην ηχοληψία θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητοι συμβιβασμοί. Το πόσο θα συμβιβαστεί ο καθένας όμως δεν είναι άμεσα προβλέψιμο οπότε προκύπτουν διάφορα προβλήματα...
 

Μηνύματα
8.277
Reaction score
3.552
Καλωσόρισες στην παρέα μας ThanosK.
Το σύστημά σου έχει φτιαχτεί με γνώμονα τον σωστό και όσο το δυνατόν πιο αχρωμάτιστο ήχο.

Είναι προτιμότερο αυτό από το να έχεις ένα σύστημα που προσπαθεί, γιατί δεν το κάνει πάντα, να ωραιοποιήσει τα μουσικά δρώμενα.

Υπάρχουν βέβαια στην αγορά πολλά συστήματα που μας τα πλασάρoυν εμπορικά σαν συστήματα τύπου monitor.
Εγώ προσωπικά απορρίπτω όλα τα monitors που για λόγους διαφήμισης δωρίζονται στα studios και κατόπιν διαφημίζονται στις σελίδες των περιοδικών με τίτλους που προσπαθούν να επηρεάσουν τους καταναλωτές.
Εχετε πιστεύω διαβάσει στα περιοδικά το συνηθισμένο τροπάριο κατασκευαστών consumer κυρίως ηχείων που μας λένε ότι το τάδε γνωστό studio ηχογραφήσεων στον κόσμο χρησιμοποιεί τα δικά τους ηχεία για τις ανάγκες των ηχογραφήσεων.
Τα περισσότερα από αυτά τα ηχεία είτε σαπίζουν σε κάποια αποθήκη του studio είτε τα χρησιμοποιούν μόνο σε καποιους δευτερεύουσας σημασίας βοηθητικούς χώρους.

Προσοχή λοιπόν γιατι τα πραγματικά επαγγελματικά monitors δεν τα συναντάμε στις σελίδες των περιοδικών, και βεβαια ποτέ στα περιοδικά που απευθύνονται στους καταναλωτές οικιακών ηχητικών συσκευών
 

Μηνύματα
26
Reaction score
0
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου αν και υπάρχουν αντιπαραδείγματα π.χ. το Hi Tech έχει τεστάρει και τα DynaudioAcoustics και τα Mackie και τα ADAM με διθυραμβικές κριτικές και τρελές βαθμολογίες. Το περίεργο είναι όμως ότι αν και τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν πολύ καλύτερες βαθμολογίες από κάποια άλλα, δεν εμφανίζονται στα προτεινόμενα!!!
Επίσης μην ξεχνάμε το value for money των ενεργών δεδομένου ότι στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο ενισχυτής . Αυτά και τα συμπεράσματα δικά σας.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου αν και υπάρχουν αντιπαραδείγματα π.χ. το Hi Tech έχει τεστάρει και τα DynaudioAcoustics και τα Mackie και τα ADAM με διθυραμβικές κριτικές και τρελές βαθμολογίες. Το περίεργο είναι όμως ότι αν και τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν πολύ καλύτερες βαθμολογίες από κάποια άλλα, δεν εμφανίζονται στα προτεινόμενα!!!
Για τις "περίεργες" συμπεριφορές των εντυπων του χώρου έχουμε αναφερθεί πολλές φορές. Το συγκεκριμένο το θεωρώ το πλέον αναξιόπιστο (όχι ότι τα υπόλοιπα πάνε πίσω)

Επίσης μην ξεχνάμε το value for money των ενεργών δεδομένου ότι στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο ενισχυτής . Αυτά και τα συμπεράσματα δικά σας.
Εκτός αυτού υπάρχει το πλεονέκτημα της τρομερά μικρής διαδρομής του σήματος από τον ενισχυτή στα μεγάφωνα.

Από τα ενεργά ηχεία πάντως θέλω να ακούσω οπωσδήποτε τα αμερικάνικα ΝΗΤ. Έχουν ψηφιακά crossover, ενισχυτές τάξης Δ και μπορούν να κάνουν και ισστάθμιση χώρου. Μαζί με τα αντίστοιχα Meridian είναι η κορυφή, αλλά κοστίζουν τα μισά λεφτά από τα meridian...
 

Μηνύματα
8.277
Reaction score
3.552
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου αν και υπάρχουν αντιπαραδείγματα π.χ. το Hi Tech έχει τεστάρει και τα DynaudioAcoustics και τα Mackie και τα ADAM με διθυραμβικές κριτικές και τρελές βαθμολογίες. Το περίεργο είναι όμως ότι αν και τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν πολύ καλύτερες βαθμολογίες από κάποια άλλα, δεν εμφανίζονται στα προτεινόμενα!!!
Επίσης μην ξεχνάμε το value for money των ενεργών δεδομένου ότι στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο ενισχυτής . Αυτά και τα συμπεράσματα δικά σας.
ThanosK, δεν κατάλαβα ποια είναι τα αντιπαραδείγματα που αναφέρεις.
To Hitech κάνει τη δουλειά του με τον τρόπο που μπορεί να την κάνει. Το ότι τέσταρε κάποτε και κάποια επαγγελματικά ηχεία και δεν τους έδωσε την βαθμολογία που περίμενες δεν σημαίνει κάτι που μπορούμε εμείς εδώ να σχολιάσουμε.

Εγώ αναφέρθηκα σε άγνωστα για πολλούς από εμάς ηχεία monitors που περνάνε απαρατήρητα γιατί απλά δεν διαφημίζονται στις διαφημιστικές σελίδες των περιοδικών, ειδικότερα στα περιοδικά που απευθύνονται στην αγορά του consumer audio.
 

Μηνύματα
26
Reaction score
0
Προσοχή λοιπόν γιατι τα πραγματικά επαγγελματικά monitors δεν τα συναντάμε στις σελίδες των περιοδικών, και βεβαια ποτέ στα περιοδικά που απευθύνονται στους καταναλωτές οικιακών ηχητικών συσκευών
Καταρχήν σε ευχαριστώ για το καλωσόρισμα.
Όταν έγραψα για αντιπαράδειγμα αναφερόμουν στο παραπάνω κομμάτι του post σου. Το hitech αν μη τι άλλο είναι ένα περιοδικό που απευθύνετε σε οικιακούς καταναλωτές. Επίσης, αναφέρω ότι τα συγκεκριμένα ηχεία πήραν ανέλπιστα (?) πολύ καλή βαθμολογία (και όχι ότι δεν τους έδωσε την βαθμολόγία που περίμενα) αλλά δεν συμπεριλαμβάνονται στα προτεινόμενα. Ίσως είναι αυτός ένας από τους λόγους που τα ενεργά ηχεία δεν είναι τόσο διαδεδομένα όσο θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος από τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Συμφωνώ μαζί σου στο γεγονός ότι επειδή παρουσίασε και μερικά επαγγελματικά δεν σημαίνει ότι ξαφνικά άλλαξε και κατεύθυνση.
@Κο Μπλατσιο Συμφωνώ ότι τα συγκεκριμένα ηχεία θα πρέπει να είναι εμπειρία να τα χρησημοποιείς. Προσωπικά είχα ακόυσει και κάποια Genelec (1032Α) σε ένα home studio που χρησημοποιούσε ψηφιακή ισοστάθμιση και άλλα που δεν πολυκαταλάβαινα και είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό.
Ευχαριστώ και πάλι.
 

Μηνύματα
8.277
Reaction score
3.552
ThanosK, έχεις δίκιο. Το hitech κάποια στιγμή αναφέρθηκε και σε 2-3 ηχεία τύπου monitor.
Αυτό το περιστατικό όμως ήταν μεμονωμένο και σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί τον κανόνα ούτε αυτά που έγραψα σε προηγούμενο post μου.

Τα monitor ηχεία της Genelec είναι από τα πιο γνωστά επαγγελματικά monitor ηχεία στον κόσμο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με πραγματικά επαγγελματικά ηχεία monitor.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν κατά τη γνώμη μου και τα ενεργά ηχεία monitor της ATC.
Η Αγγλική ATC έχει καταφέρει να κερδίσει επάξια την εκτίμηση του επεγγελματία αλλά και του μουυσικόφιλου οικιακού χρήστη.

Υπάρχουν και άλλες πολλές επαγγελματικές συσκευές, σε πολύ προσιτές τιμές, που μπορούν να ανταγωνιστούν ηχητικά τα καλύτερα consumer audio συστήματα στον κόσμο.
Στο φόρουμ μας συχνά ανεφερόμαστε σε αυτά τα επαγγελματικά συστήματα και σύντομα θα έχουμε ακόμη περισσότερες ευκαιρίες να τα γνωρίσουμε καλύτερα και φυσικά να τα ακούσουμε.
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.940
Μηνύματα
3.035.009
Members
38.521
Νεότερο μέλος
mgm
Top