Εδώ τα καλά τα βατ!!

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Να διευκρινίσω ότι το παραπάνω γεγονός συνέβηκε με ένα και μόνο ενισχυτικό αυτής της κατηγορίας ισχύος και φυσικά δεν είναι ο κανόνας. Το ανέφερα απλά και μόνο για να δείξω ότι τα πολλά βατ δεν είναι το παν σε θέμα οδήγησης.

:142:

Τώρα μιλάς σωστά :126:

Απλώς σας αναφέρω ότι αυτες τις μέρες δοκιμάζω ένα μικρό λαμπάτο ολοκληρωμένο ενισχυτή push-pull με 4 λυχνίες EL84, τις θυμάστε ?

Αποδίδουν λιγότερα από 8W στο κανάλι και ο ηχος τους είναι μαγευτικός, μιλάω πάντα για χαμηλές ή φυσιολογικες εντάσεις. Από την 4Ω έξοδο του μετασχηματιστή οδηγώ τα επίσης 4Ω (ονομαστικά Ω)) ηχεία μου της Dynaudio τα οποία "νόμιζα" ότι ήθελαν 200 w για να παίξουν σωστά. Λάθος ! Για το 10% των περιπτώσεων αυτό μπορεί και να ισχύει. Αλλά για το 90% των περιπτώσεων και σε ένα χώρο ακρόασης 40 τ.μ σαν τον δικό μου τα 8 W μου είναι αρκετά όταν ακούω μουσική. Και επειδή ασχολούμαι περισσότερο με την κλασική κιθαρα, η ηχητική στάθμη του χώρου ξεπερνάει κατά πολύ την φυσική στάθμη του οργάνου σε απόσταση 3μ. από το ηχείο. Αυτό εμένα μου ειναι αρκετό, όπως είπα για το 90% του ελεύθερου χρόνου μου, όταν ακούω μουσική για την δική μου απόλαυση στο σπίτι μου.

Ακόμα και το κλιπάρισμα του μικρού λαμπάτου ακούγεται όμορφο και φυσιολογικό. Καμία σχέση δηλαδή με το αντίστοιχο κλιπάρισμα ενός τρανσιστοράτου ενισχυτή χαμηλής ισχύος ή ενός μικρού class D ενισχυτή.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Ακόμα και το κλιπάρισμα του μικρού λαμπάτου ακούγεται όμορφο και φυσιολογικό. Καμία σχέση δηλαδή με το αντίστοιχο κλιπάρισμα ενός τρανσιστοράτου ενισχυτή χαμηλής ισχύος ή ενός μικρού class D ενισχυτή.
Φυσικά το κλιπάρισμα, συνοδευόμενο εκ των πραγμάτων από υψηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις (THD), μιας υλοποίησης λυχνίας, μπορεί λόγω "τάξης" αρμονικής της παραμόρφωσης να μην ενοχλεί, ίσα ίσα σε κάποια αυτιά και να αρέσει, αυτό όμως δε παύει να είναι λάθος, ενώ είναι γνωστό πως το αντίθετο ως άκουσμα συμβαίνει στους τρανζιστοράτους, επίσης βεβαίως λάθος. Φυσικά η επικινδυνότητα για τα μεγάφωνα σε κλιπάρισμα είναι μεγαλύτερη σε τρανζιστοράτους, καθώς σε λυχνιακές υλοποιήσεις ο μετασχηματιστής εξόδου προφυλάσσει από κάποια θέματα. Η υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής όμως, ως έννοια και μόνο, και στις 2 περιπτώσεις πάει ...περίπατο! Από κει και πέρα τι κάνει καθείς στο σπίτι του είναι δικαίωμά του και μακάρι να είναι ευτυχής με το αποτέλεσμα!

Να συμπληρώσω όμως, πως σε κάποια διακοπτικά ενισχυτικά η έννοια του κλιπαρίσματος δεν υφίσταται. Ενσωματωμένος στο DSP βρίσκεται συχνά αλγόριθμος που οδηγεί σε άμεσο mute πριν υπάρξει κλιπάρισμα, για λόγους προστασίας (εύκολα υλοποιήσιμες προστασίες σε "ψηφιακό" επίπεδο).

Ταυτόχρονα όμως, σε πολλές τέτοιας τάξης υλοποιήσεις, (D και οι παρεμφερής παραλλαγές της) αναλόγως με την υλοποίηση των φετ εξόδου (τα τελικά τους στάδια πριν το συντονισμένο φίλτρο εξόδου) παρουσιάζονται αρμονικές παραμορφώσεις ίδιες με τις "εύηχες" των λαμπάτων, εξ'ού και η ηχητική τους ταύτιση σε κάποια σημεία (σε πολλές κριτικές - reviews). Αυτές οι υλοποιήσεις έχουν εξίσου "εύηχη" ολική αρμονική παραμόρφωση με πλειάδα λαμπάτων υλοποιήσεων, και δίνουν τις ίδιες ακουστικές εντυπώσεις που αναφέρεις (ακούγονται όμορφες και φυσιολογικές). Όχι ότι είναι σωστές βεβαίως.

Αυτά για διευκρίνηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Αποδίδουν λιγότερα από 8W στο κανάλι και ο ηχος τους είναι μαγευτικός, ,,,,,, ηχεία μου της Dynaudio τα οποία "νόμιζα" ότι ήθελαν 200 w για να παίξουν σωστά,,,,,,,σε ένα χώρο ακρόασης 40 τ.μ σαν τον δικό μου τα 8 W μου είναι αρκετά
Χωρίς να θέλω σε καμιά των περιπτώσεων να διαφωνήσω με την ακουστική εκτίμηση των ανωτέρω, από καθαρά τεχνικής σκοπιάς θα ήθελα να επισημάνω πως τα λιγότερα από 9db κέρδος που μπορεί να δώσει η συγκεκριμένη ισχύς ενισχυτικού στο εν λόγω ηχείο (προστιθέμενα στην ονομαστική ευαισθησία του ηχείου) και σε τόσο άνετο χώρο (40τμ, πχ 5μ Χ 8μ) κρίνονται λίαν επιεικώς ανεπαρκή για οτιδήποτε ονομάζεται ρεαλιστική στάθμη ή δυναμικά με αξιώσεις, ακόμα ίσως και για σόλο ακουστικής κιθάρας. Τα 200 watt πιο καλά και σαφώς πιο "άνετα" μου ακούγονται, με κέρδος σχεδόν 23db...

Αλλά η τεχνική σκοπιά του θέματος πιθανά να μην έχει καμιά απολύτως σχέση με την ακουστική εκτίμηση κάποιου χρήστη, τώρα που βρίσκεται η ερμηνεία τούτου του γεγονότος, ποιός ξέρει.....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
το γεγονος οτι οι μαρκετιστες εχουν στην πορεια υπερισχυσει πλεον των Τεχνικων στην συγχρονη παραγωγικη διαδικασια, και στο οτι η Life style αισθητικη υπερισχυει πλεον σαφως και κατα την επιλογη των Ηχοσυστηματων. Ποσο μαλλον οταν το "προιον" (ετσι λεγεται το Ηχειο στην Μαρκετιστικη διαλεκτο) δεν απευθυνεται αποκλειστικα στον σκληρο πυρηνα των συνειδητοποιημενων Ακροατων
Ίσως εκεί που λέει ο Μιχάλης να βρίσκεται η ερμηνεία τούτου του γεγονότος, ποιός ξέρει.....

Είναι κι οι χροιές στη μέση βέβαια.... όλο απορίες είμαι!:139:
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Φυσικά το κλιπάρισμα, συνοδευόμενο εκ των πραγμάτων από υψηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις (THD), μιας υλοποίησης λυχνίας, μπορεί λόγω "τάξης" αρμονικής της παραμόρφωσης να μην ενοχλεί, ίσα ίσα σε κάποια αυτιά και να αρέσει, αυτό όμως δε παύει να είναι λάθος, ενώ είναι γνωστό πως το αντίθετο ως άκουσμα συμβαίνει στους τρανζιστοράτους, επίσης βεβαίως λάθος. Φυσικά η επικινδυνότητα για τα μεγάφωνα σε κλιπάρισμα είναι μεγαλύτερη σε τρανζιστοράτους, καθώς σε λυχνιακές υλοποιήσεις ο μετασχηματιστής εξόδου προφυλάσσει από κάποια θέματα. Η υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής όμως, ως έννοια και μόνο, και στις 2 περιπτώσεις πάει ...περίπατο! Από κει και πέρα τι κάνει καθείς στο σπίτι του είναι δικαίωμά του και μακάρι να είναι ευτυχής με το αποτέλεσμα!

Να συμπληρώσω όμως, πως σε κάποια διακοπτικά ενισχυτικά η έννοια του κλιπαρίσματος δεν υφίσταται. Ενσωματωμένος στο DSP βρίσκεται συχνά αλγόριθμος που οδηγεί σε άμεσο mute πριν υπάρξει κλιπάρισμα, για λόγους προστασίας (εύκολα υλοποιήσιμες προστασίες σε "ψηφιακό" επίπεδο).

Ταυτόχρονα όμως, σε πολλές τέτοιας τάξης υλοποιήσεις, (D και οι παρεμφερής παραλλαγές της) αναλόγως με την υλοποίηση των φετ εξόδου (τα τελικά τους στάδια πριν το συντονισμένο φίλτρο εξόδου) παρουσιάζονται αρμονικές παραμορφώσεις ίδιες με τις "εύηχες" των λαμπάτων, εξ'ού και η ηχητική τους ταύτιση σε κάποια σημεία (σε πολλές κριτικές - reviews). Αυτές οι υλοποιήσεις έχουν εξίσου "εύηχη" ολική αρμονική παραμόρφωση με πλειάδα λαμπάτων υλοποιήσεων, και δίνουν τις ίδιες ακουστικές εντυπώσεις που αναφέρεις (ακούγονται όμορφες και φυσιολογικές). Όχι ότι είναι σωστές βεβαίως.

Αυτά για διευκρίνηση.
Tο κλιπαρισμα σε καμια περιπτωση δεν ακουγεται "ομορφο" , καθως η THD αυξανει αποτομα κυριως απο περιττης ταξεως αρμονικες. Bεβαια, θα δεχτω οτι στο οριο ο λαμπατος ειναι πιο ανεκτος απο εναν SS, αλλα παντα η ακροαση ενος ενισχυτη που παιζει εκτος οριων ειναι δυσαρεστη, τουλαχιστον για τα δικα μου αυτια. Ριξτε και μια ματια τι λεει και ο Fourier για την περιπτωση που το ημιτονο αρχιζει και μετασχηματιζεται σε τετραγωνο και τι μορφης ειναι οι αρμονικες που προστιθενται και θα καταλαβετε τι εννοω.

Γενικα, πιστευω και γω οτι πρεπει να μπει λιγο ταξη στον τροπο που εκφραζονται ορισμενα πραγματα, κυριως για τους ενισχυτες χαμηλου βαταζ, καθως μπορει ο καθενας να γραφει οτι του κατεβει (φυσικα δεν αναφερομαι στον costas EAR) και να γελειοποιουνται ετσι ολοι οι κατοχοι τετοιων ενισχυτικων .

Φιλικα
 

Μηνύματα
4.854
Reaction score
4
Απάντηση: Εδώ τα καλά τα βατ!!

Στα τελευταία posts βλέπω και να αναφέρεστε σε αρμονικές και THD.
Βλέπω εδώ και μου γεννάται το ερώτημα...
Οι "χροιές" που αναρωτιέται ο Κώστας, δεν έχουν σχέση με αυτό ?
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Tο κλιπαρισμα σε καμια περιπτωση δεν ακουγεται "ομορφο" , καθως η THD αυξανει αποτομα κυριως απο περιττης ταξεως αρμονικες. Bεβαια, θα δεχτω οτι στο οριο ο λαμπατος ειναι πιο ανεκτος απο εναν SS, αλλα παντα η ακροαση ενος ενισχυτη που παιζει εκτος οριων ειναι δυσαρεστη, τουλαχιστον για τα δικα μου αυτια. Ριξτε και μια ματια τι λεει και ο Fourier για την περιπτωση που το ημιτονο αρχιζει και μετασχηματιζεται σε τετραγωνο και τι μορφης ειναι οι αρμονικες που προστιθενται και θα καταλαβετε τι εννοω.

Γενικα, πιστευω και γω οτι πρεπει να μπει λιγο ταξη στον τροπο που εκφραζονται ορισμενα πραγματα, κυριως για τους ενισχυτες χαμηλου βαταζ, καθως μπορει ο καθενας να γραφει οτι του κατεβει (φυσικα δεν αναφερομαι στον costas EAR) και να γελειοποιουνται ετσι ολοι οι κατοχοι τετοιων ενισχυτικων .

Φιλικα

Εκεινο το "οριο" που λες ειναι καπως αδιευκρινιστο στους SE σε ταξη Α, που κανουν το λεγομενο soft clipping.

Ο τροπος που παραμορφωνει ενας non NFB SE ειναι τελειως διαφορετικος απο οτι ενα Push Pull με την σχετικη αναδραση.

Ο SE ξεκιναει να παραμορφωνει απο το πρωτο μιλλιβολτ οδηγησης. Οι Αρμονικες που παραγονται εχουν μια "κανονικη" κατανομη ως προς την ταξη, και το πλατος, και βαινουν αυξανομενες ως προς το πλατος με σχεδον γραμμικο τροπο, αυξανομενης της οδηγησης, και αρα της Ισχυος Εξοδου. (με οσο γραμμικο τροπο εξελισσεται η καμπυλη της Λυχνιας Εξοδου, και στον βαθμο που περιοριζομαστε στην γραμμικη της περιοχη και δεν μπαινουμε στα μη γραμμικα τμηματα- βλεπε ταξη Α2)

Η καμπυλη της Αρμονικης παραμορφωσης των SE σε συναρτηση με την Ισχυ Εξοδου ειναι μια σχεδον ευθεια γραμμη με σταθερη κλιση, που ξεκιναει απο μηδενικη τιμη παραμορφωσης, αυξανεται οσο αυξανεται η οδηγηση, και κορυφωνεται στην περιοχη της μεγιστης ισχυος, με ΕΛΑΦΡΑ εκθετικο τροπο (βλεπε soft clipping).

Το ακουσμα στην κυριολεξια κολυμπαει στην Αρμονικη παραμορφωση, μονο που υπαρχει μια, τροπον τινα, φιλικη προς το αισθητηριο οργανο μας ΣΤΑΔΙΑΚΗ αυξηση κατα πλατος και πληθος, των δημιουργουμενων Αρμονικων. Αυτη μπορει να ειναι φιλικη επειδη ακριβως ειναι σταδιακη.

Αυτη η σταδιακη αυξηση του ποσοστου παραμορφωσης σε σχεση με την Ακουστικη σταθμη ειναι ακριβως που δεν ξενιζει σοβαρα το ακουσμα, καθως ειναι στην φυση μας οποιες μεταβολες γινονται με σταδιακο τροπο να περνουν σχεδον απαρατηρητες, ενω οτιδηποτε εξελισσεται ακαριαια ξεφευγει απο την ικανοτητα μας να το ελεγχουμε και μας δημιουργει την απροσδιοριστη αντιληψη του ξενου (και πιθανα επικινδυνου, κληρονομια απο την εποχη που βρισκομασταν χαμηλα στην διατροφικη αλυσιδα)

Στο Push Pull εχουμε μια τελειως διαφορετικη συσταση των Αρμονικων, απ' την στιγμη που γινεται αλληλοεξουδετερωση των περιττης ταξεως Αρμονικων, και αρα η συμμετοχη των μη αλληλοεξουδετερουμενων Αρμονικων στο νουμερο της THD ειναι κυριαρχη.
Αυτο συμβαινει για το μεγαλυτερο μερος της καμπυλης της Παραμορφωσης σε συναρτηση με την Ισχυ Εξοδου. Η καμπυλη αυτη ξεκιναει απο μη μηδενικες τιμες παραμορφωσης για τα πρωτα mW της Εξοδου (υψηλοτερες των SE), αλλα πολυ νωρις, πριν το πρωτο Βαττ παιρνει θεαματικα χαμηλες τιμες παραμορφωσης, που τις διατηρει σχεδον μεχρι το 80% - 90% της Ισχυος. Εκει η παραμορφωση κορυφωνεται αποτομα (ειναι η φαση που δημιουργουνται οι ανωτερας ταξεως αρμονικες) και ο Ενισχυτης σε αυτην την φαση απλα δεν ακουγεται.

Αρα το νουμερο της Συνολικης Αρμονικης Παραμορφωσης (THD) δεν ειναι ιδιαιτερα αποκαλυπτικο, αφου δεν μας λεει ποιες Αρμονικες ειναι εκεινες που υπερισχυουν για να προκυψει αυτο το νουμερο.

Το πιο ενδιαφεrον ομως ειναι τι γινεται σε ενα μουσικο προγραμμα με μεγαλη δυναμικη περιοχη μεταξυ των χαμηλων και υψηλων περασματων.
Εκει θα δικαιωσω τον ΕΑΡ, καθως για να αποδωθουν πιστα τα υψηλα μετωπα των παλμων απαιτειται το λεγομενο HEADROOM του Ενισχυτη να ειναι τοσο υψηλο, οσο η καταγεγραμμενη πληροφορια. Δηλαδη οταν ακουμε απο ενα Ενισχυτη που τελειωνει (με τον α ή β τροπο) πολυ νωρις, τοτε για να αναπαραχθουν απαραμορφωτα τα φορτε μιας ορχηστρας ή ενος μεμονομενου οργανου ή τραγουδιστη, θα πρεπει ειτε να ακουμε σε ιδιαιτερα χαμηλη σταθμη τα μεσαια περασματα, ή ο Ενισχυτης να εχει τεραστια περιθωρια Ισχυος, οχι για να ακουμε σε υψηλες μεσες σταθμες, αλλα για να ακουμε καθαρα τις κορυφες του προγραμματος.
Σε σχεση με την τελευταια απαιτηση, η τεραστια πλειοψηφια των Ενισχυτων υστερουν. Αλλα απ' την αλλη, το να βαζουμε στα σπιτια μας Ενισχυτικα που η Εξοδος τους ειναι αρκετη για να κανουμε Ηλεκτροκολληση, ειναι νομιζω περα απο το Ανθρωπινο μετρο.
Απλα ειναι σοφο να αποφευγουμε τα πιο ακραια δειγματα Ενισχυτων με περιορισμενη Ισχυ (βλεπε την πλειοψηφια των SE).
Με τα ασθενικα SE πρεπει να ειναι στην γνωση μας οτι κανουμε σοβαρο συμβιβασμο, ακομη και με τα πιο Ντεσιμπελουχα Ηχεια (που απο την φυση τους φερουν αλλους τοσους συμβιβασμους) Ειναι δικαιωμα του καθενος το πως προτιμαει να ακουει.
Κατ επεκταση ειναι δικαιωμα καθενος να ζει σε ενα ιδεατο κοσμο, οπου η αιτια και το αιτιατο δεν εχουν ευθεια συνδεση.
Εξαλλου οι καθε ειδους συμβιβασμοι ειναι μερος της ζωης και σε καθημερινη διαταξη. Τους αναγνωριζουμε ομως σαν τετοιους και δεν μπορουμε να τους παρουσιαζουμε σαν την απολυτη ακουστικη εμπειρια.
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Εκεινο το "οριο" που λες ειναι καπως αδιευκρινιστο στους SE σε ταξη Α, που κανουν το λεγομενο soft clipping.

Ο τροπος που παραμορφωνει ενας non NFB SE ειναι τελειως διαφορετικος απο οτι ενα Push Pull με την σχετικη αναδραση.

Ο SE ξεκιναει να παραμορφωνει απο το πρωτο μιλλιβολτ οδηγησης. Οι Αρμονικες που παραγονται εχουν μια "κανονικη" κατανομη ως προς την ταξη, και το πλατος, και βαινουν αυξανομενες ως προς το πλατος με σχεδον γραμμικο τροπο, αυξανομενης της οδηγησης, και αρα της Ισχυος Εξοδου. (με οσο γραμμικο τροπο εξελισσεται η καμπυλη της Λυχνιας Εξοδου, και στον βαθμο που περιοριζομαστε στην γραμμικη της περιοχη και δεν μπαινουμε στα μη γραμμικα τμηματα- βλεπε ταξη Α2)

Η καμπυλη της Αρμονικης παραμορφωσης των SE σε συναρτηση με την Ισχυ Εξοδου ειναι μια σχεδον ευθεια γραμμη με σταθερη κλιση, που ξεκιναει απο μηδενικη τιμη παραμορφωσης, αυξανεται οσο αυξανεται η οδηγηση, και κορυφωνεται στην περιοχη της μεγιστης ισχυος, με ΕΛΑΦΡΑ εκθετικο τροπο (βλεπε soft clipping).

Το ακουσμα στην κυριολεξια κολυμπαει στην Αρμονικη παραμορφωση, μονο που υπαρχει μια, τροπον τινα, φιλικη προς το αισθητηριο οργανο μας ΣΤΑΔΙΑΚΗ αυξηση κατα πλατος και πληθος, των δημιουργουμενων Αρμονικων. Αυτη μπορει να ειναι φιλικη επειδη ακριβως ειναι σταδιακη.

Αυτη η σταδιακη αυξηση του ποσοστου παραμορφωσης σε σχεση με την Ακουστικη σταθμη ειναι ακριβως που δεν ξενιζει σοβαρα το ακουσμα, καθως ειναι στην φυση μας οποιες μεταβολες γινονται με σταδιακο τροπο να περνουν σχεδον απαρατηρητες, ενω οτιδηποτε εξελισσεται ακαριαια ξεφευγει απο την ικανοτητα μας να το ελεγχουμε και μας δημιουργει την απροσδιοριστη αντιληψη του ξενου (και πιθανα επικινδυνου, κληρονομια απο την εποχη που βρισκομασταν χαμηλα στην διατροφικη αλυσιδα)

Στο Push Pull εχουμε μια τελειως διαφορετικη συσταση των Αρμονικων, απ' την στιγμη που γινεται αλληλοεξουδετερωση των περιττης ταξεως Αρμονικων, και αρα η συμμετοχη των μη αλληλοεξουδετερουμενων Αρμονικων στο νουμερο της THD ειναι κυριαρχη.
Tις Αρτιες μαλλον θες να πεις Μιχαλη εξουδετερωνουν τα PP, οπως και ολα βεβαια τα συμμετρικα σταδια. Οι περιττες μενουν, ειναι βεβαια σε μικροτερο ποσοστο η THD, αλλα ειναι κυριως περιττες.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Tις Αρτιες μαλλον θες να πεις Μιχαλη εξουδετερωνουν τα PP, οπως και ολα βεβαια τα συμμετρικα σταδια. Οι περιττες μενουν, ειναι βεβαια σε μικροτερο ποσοστο η THD, αλλα ειναι κυριως περιττες.
Εξαρταται πως μετρας τις Αρμονικες.
Εαν η θεμελιωδης ειναι στον 1 ΚΗz, τοτε πως ονομαζεις τους 2KHz ?
Πρωτη Αρμονικη ή κατι αλλο ?

Δες εδω που φαινεται πολυ καλα και πες μου.
 

Attachments


Μηνύματα
117
Reaction score
0
Εξαρταται πως μετρας τις Αρμονικες.
Εαν η θεμελιωδης ειναι στον 1 ΚΗz, τοτε πως ονομαζεις τους 2KHz ?
Πρωτη Αρμονικη ή κατι αλλο ?

Δες εδω που φαινεται πολυ καλα και πες μου.
Δεν τις μετραω διαφορετικα , οπως ολος ο κοσμος μετραω...

Για παραδειγμα, αν f=θεμελιωδης τοτε 2f= Δευτερη αρμονικη και 3f= Τριτη ...κλπ

Τα se εχουν μια εντονη δευτερη αρμονικη και τις υπολοιπες, τριτη τεταρτη κλπ σταδιακα μειουμενες.

Τα PP (πχ η εικονα που ανεβασες) εχουν καταπνιξει της αρτιας ταξεως αρμονικες 2η, 4η 6η κλπ ενω υπαρχουν οι περιττης 3η, 5η .....

Αρτιος (αγγλιστι even) = Zυγος αριθμος

Περιττος (odd) = Mονος αριθμος

http://el.wikipedia.org/wiki/Περιττός

Αρτιας ταξης αρμονικες=η θεμελιωδης Χ2, 3, 4, κλπ.

Περιττης ταξης αρμονικες=θεμελιωδηςΧ3, 5, 7, κλπ


Στο γραφημα (προφανως απο PP ενισχυτη) επιβεβαιωνεται αυτο που ειπα: Για θεμελιωδη 1 χιλιοκυκλο = 0bB, η δευτερη αρμoνικη 2χιλιοκυκλοι =-48dB ειναι πιο κατω απο την τριτη 3χιλιοκυκλοι=-30dB
(χαλια μαυρα, οπως αλλωστε οφειλουν να εχουν ολα τα PP:116:)
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Δεν τις μετραω διαφορετικα , οπως ολος ο κοσμος μετραω...
Για παραδειγμα, αν f=θεμελιωδης τοτε 2f= Δευτερη αρμονικη και 3f= Τριτη ...κλπ

...................\


Καλα την ΠΡΩΤΗ Αρμονικη την εφαγε ο ποντικος ?

f=θεμελιωδης

2f = ΠΡΩΤΗ Αρμονικη
3f = ΔΕΥΤΕΡΗ Αρμονικη

Αρα κατ ουσιαν
δεν λεμε τιποτε διαφορετικο.

Η Θεμελιωδης ειναι εκεινο που μπαινει στον Ενισχυτη.
Οι Αρμονικες (1η, 2η, 3η ...) ειναι το προιον της Αρμονικης Παραμορφωσης, και ειναι ν-πλασια της Θεμελιωδους.

Οπως βλεπεις βεβαιως και τις μετρας διαφορετικα (οπως πολλοι αλλοι). Ακομη και σε ορισμενα βιβλια υπαρχει αυτο το λαθος ! Ειναι λαθος λογικης, που λεει οτι, αφου ειναι 2χ αρα την ονομαζω δευτερη Αρμονικη.
Ομως ειναι η ΠΡΩΤΗ Αρμονικη. Το πρωτο στην σειρα ξενο σωμα που δημιουργειται απο ατελεια του Ενισχυτη.
...................

(χαλια μαυρα, οπως αλλωστε οφειλουν να εχουν ολα τα PP:116:)


Τουλαχιστον οι μετρησεις λενε αλλα, για το ποια εχουν χαλια μαυρα. Τωρα, εαν οι μετρησεις δεν σου λενε σπουδαια πραγματα υπαρχει και η Ακουστικη εμπειρια.

Θα μπορουσα να σου δωσω να ακουσεις κανενα "μαυρο χαλι".
Ειμαι σιγουρος πως θα συμφωνησουμε στο τελος.
Ομως γνωριζω οτι τετοιες δηλωσεις δυσκολα παιρνονται πισω, οποτε ....
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Παραπερα παρε ενα οποιοδηποτε μουσικο οργανο (μια κιθαρα για παραδειγμα) και χτυπα ενα ΛΑ μονο του. Μετα χτυπα το ιδιο το ΛΑ μαζι με το ΛΑ της επομενης οκταβας (Πρωτη Αρμονικη).
Δεν ειναι πιο πλουσιας ο ηχος και με τα δυο ΛΑ μαζι ?

ΑΥΤΟ ακριβως ειναι που αρεσει στα SE. H εντονη υπαρξη (δημιουργια μεσα στον Ενισχυτη εν ειδει Αρμονικης παραμορφωσης) της πρωτης Αρμονικης, που το Push Pull θα βγαλει ΠΟΛΥ πιο χαμηλα.

Δηλαδη σου αρεσει μια μορφη Παραμορφωσης.
Βεβαια το πραγμα δεν τελειωνει εκει.

Τα υπολοιπα αλλη φορα, γιατι τωρα εχω να φτιαξω ενα Sun Audio με 2A3, (νασαστε καλα μερικοι Σινγκλεντακηδες να τους χαλατε).
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Παραπερα παρε ενα οποιοδηποτε μουσικο οργανο (μια κιθαρα για παραδειγμα) και χτυπα ενα ΛΑ μονο του. Μετα χτυπα το ιδιο το ΛΑ μαζι με το ΛΑ της επομενης οκταβας (Πρωτη Αρμονικη).
Δεν ειναι πιο πλουσιας ο ηχος και με τα δυο ΛΑ μαζι ?

ΑΥΤΟ ακριβως ειναι που αρεσει στα SE. H εντονη υπαρξη (δημιουργια μεσα στον Ενισχυτη εν ειδει Αρμονικης παραμορφωσης) της πρωτης Αρμονικης, που το Push Pull θα βγαλει ΠΟΛΥ πιο χαμηλα.

Δηλαδη σου αρεσει μια μορφη Παραμορφωσης.
Βεβαια το πραγμα δεν τελειωνει εκει.

Τα υπολοιπα αλλη φορα, γιατι τωρα εχω να φτιαξω ενα Sun Audio με 2A3, (νασαστε καλα μερικοι Σινγκλεντακηδες να τους χαλατε).
Tωρα μου τα χαλας παλι με τις αρμονικες. Τι ειναι αυτη η πρωτη αρμονικη?

ΥΓ. Το μαυρο χαλι=χουμορ χουμορ. Δεν προσεξες την πρασινη φατσουλα. Κανενα προβλημα με τα PP.
Την ακροαση θα την κανουμε σε καποια στιγμη:126:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Tωρα μου τα χαλας παλι με τις αρμονικες. Τι ειναι αυτη η πρωτη αρμονικη?

ΥΓ. Το μαυρο χαλι=χουμορ χουμορ. Δεν προσεξες την πρασινη φατσουλα. Κανενα προβλημα με τα PP.
Την ακροαση θα την κανουμε σε καποια στιγμη:126:

Περι πρωτης αρμονικης διαβασε το ποστ Νο 151.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Μιχάλη, νομίζω ότι η δεύτερη αρμονική έχει διπλάσια συχνότητα από την θεμελιώδη

π.χ Θεμελιώδης = 440 Hz , Δεύτερη αρμονικη=880 Hz

Θέλω να πω ότι δεν υπάρχει "πρώτη αρμονική" γιατι είναι η ουσιαστικά η θεμελιώδης
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Αρτιος (αγγλιστι even) = Zυγος αριθμος

Περιττος (odd) = Mονος αριθμος



Αρτιας ταξης αρμονικες=η θεμελιωδης Χ2, 3, 4, κλπ.

Περιττης ταξης αρμονικες=θεμελιωδηςΧ3, 5, 7, κλπ
Κάτι δεν μου πάει καλά .


Η αρμονική παραμόρφωση προκύπτει όταν ένα ημιτονοειδές σήμα πολλαπλασιάζεται με μια μη-γραμμική συνάρτηση μεταφοράς. Η αρμονικές που παράγονται εξαρτώνται από το είδος της συνάρτησης μεταφοράς.

Όταν η συνάρτηση μεταφοράς είναι άρτια τότε το προκύπτον σήμα αποτελείται μόνο από άρτιας τάξης αρμονικές του αρχικού σήματος εισόδου του ενισχυτή. 2f , 4f , 6f ,….

Όταν η συνάρτηση μεταφοράς είναι περιττή τότε το προκύπτον σήμα αποτελείται μόνο από περιττής τάξης αρμονικές του αρχικού σήματος εισόδου του ενισχυτή. 1f , 3f , 5f ,….

1f= θεμελιώδης= ημιτονοειδες σήμα εισόδου ενισχυτή
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Παραπερα παρε ενα οποιοδηποτε μουσικο οργανο (μια κιθαρα για παραδειγμα) και χτυπα ενα ΛΑ μονο του. Μετα χτυπα το ιδιο το ΛΑ μαζι με το ΛΑ της επομενης οκταβας (Πρωτη Αρμονικη).
Δεν ειναι πιο πλουσιας ο ηχος και με τα δυο ΛΑ μαζι ?
θα είναι ακόμα πιο πλούσιος ο ήχος της συγχορδίας :126:

Αν φυσικά καταφέρεις να δημιουργήσεις με κάποιο τέχνασμα και τις υπόλοιπες συχνότητες που ανήκουν σε αυτή τη συγχορδία :126:
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Σωστο ,,, σε παλια βιβλιογραφια ομως γινοταν αναφορα τις 1ης αρμονικης ως η διπλασια της θεμελιωδους ,,ειδικα στο RF φασμα , δηλαδη αν ενα σημα ητανε στους 1600 KHZ η πρωτη αρμονικη παρουσιαζοταν στους 3200 KHZ.[ετσι διευκρινιζοταν] Τελος παντων ,ειναι θεμα ορισμου και ονομασιας η ουσια ειναι ιδια,,,,.....:114:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μιχάλη, νομίζω ότι η δεύτερη αρμονική έχει διπλάσια συχνότητα από την θεμελιώδη

π.χ Θεμελιώδης = 440 Hz , Δεύτερη αρμονικη=880 Hz

Θέλω να πω ότι δεν υπάρχει "πρώτη αρμονική" γιατι είναι η ουσιαστικά η θεμελιώδης
Για αλλη μια (και τελευταια φορα) αυτο ειναι λαθος. Και το κανουν κι αλλοι.
Αυτο εχω να πω και δεν προτιθεμαι να εχω περαιτερω εμπλοκη στο ζητημα.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Ενας ενισχυτής push-pull, πάνω από τα όρια της ισχύος του, όταν δηλαδή κλιπάρει, παράγει σημαντική (σε ποσοστό) περιττή (odd) αρμονική παραμόρφωση ( 1f, 3f, 5f,...)

Σημειωτέον ότι η παραμόρφωση δεύτερης αρμονικής αναφέρεται πάντα στην συχνότητα 2f και όχι στην 1f ή την 3f .

Στους περισσότερους βέβαια ενισχυτές έχουμε και περιττή αρμονική παραμόρφωση αλλά και άρτια αρμονική παραμόρφωση.

Η άρτια (even) αρμονική παραμόρφωση είναι όμως αυτή που λένε ότι "αρέσει" στους φίλους των class A SET ενισχυτικών.

y = cos(x) + %2nd*cos(2x) FOR EVER !!! :142:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.867.366
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top