Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

Μηνύματα
3.559
Reaction score
479
Τα 50cm είναι θέμα, θα δεις παρακάτω. Βολεύει 10-15cm, ώστε να καλύψεις τα 5-10cm με υλικό.

Στα φτηνά μπας ριφλεξ ηχεία, βγαίνει βρωμιά μεσαίων από την οπή ανάκλασης χαμηλών, και θα πρέπει αυτά να φιμωθούν.

Ο εύκολος τρόπος, είναι να βρίσκεται στην πίσω πλευρά της καμπίνας η οπή, και να τοποθετηθεί παχύ στρώμα απορρόφησης εκεί, ανάμεσα στο ηχείο και στον τοίχο.

Αν η οπή είναι προς τα εμπρός, θα πρέπει να ανοιχτεί η καμπίνα και να τοποθετηθεί στην πλάτη του ηχείου εσωτερικά, στην ευρύτερη περιοχή απέναντι από την έσω άκρη του σωλήνα ανάκλασης, μια καλή απορρόφηση.

Ενεργά ή παθητικά, αδιάφορο. Όλα ίδια σκατά είναι.

Κάνεις λάθος, πολύ μεγάλο μάλιστα.

Ο τρόπος για να μην είναι μπαμπαμπούμπα που λες, είναι με μεγάλα μεγάφωνα και πολλά σαμπ, ώστε να μην έχεις στάσιμα, τονώσεις λόγω ιδιοσυντονισμών, και ακυρώσεις. Τη στάθμη και την καμπύλη του ταργκετ κερβ τη δίνεις εσύ, σωστά, ώστε να υπάρχει το προβλεπόμενο μπάσο και όχι παραπάνω. Σαμπ δε βάζουμε για μπαμπαμπούμπα, αλλά για να μην έχουμε μπαμπαμπούμπα βρε..


Η ακουστική φροντίδα του χώρου, που λες, αφορά κάλυψη των επιφανειών πρώτης ανάκλασης, και έχει νόημα σε μεσαιοπριμα. Στα μπάσα δε μπορείς να κάνεις τίποτε άλλο εκτός από το να πάρεις μπόλικα σαμπ, για να μην έχεις μπαμπαμπούμπα.
Από τα λίγσ που μπορούν να γίνουν, να βάλω "χαλάκια" στον τοίχο πίσω ακριβώς από τα ηχεία.

Αντιλαμβάνομαι τι αναφέρεις για τα μπάσα.
Αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα τέτοιας επένδυσης σε sub.
Πρακτικά έχουμε ή 5ίντσο ή 6ίντσο.

Έχω δοκιμάσει κοντά δέκα ζευγάρια ηχεία 3/4/5/5.5/6.5ίντσες, όπως μπορείς να δείς εδώ στο forum. Στα 3/4ίντσα που είχα δοκιμάσει, μία χαρά από στάσιμα ανύπαρκτα, απλώς ήταν ανύπαρκτα και τα μπάσα. Στα 6.5άρια είχαμε μπάσα και θέματα. Τα 5ίντσα ήταν η καλύτερη γενικά επιλογή, συμβιβαστική βέβαια.
Το ποιό ικανοποιητικό για μένα ήταν με 6ίνστο οβάλ που αντιστοιχεί σε 5,5ίντσες σε σχετικά μεγάλο κουτί (tannoy mercury m2, αν έχει κανείς, ας μου στείλει πμ.).

Αν ήξερα εξαρχής όσα έμαθα θα είχα ασχοληθεί και με το χώρο και με μετρήσεις, αλλά τώρα η εποχή δεν ευνοεί από καμμία άποψη για διάφορους λόγους.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.350
Reaction score
84.341
Κι όμως, πιο σημαντικό είναι να έχεις μέτρηση στο χώρο, με ηχείο μεγαλύτερο, που να βγάζει τα προβλήματα του χώρου, ώστε να δεις που ακριβώς είναι αυτά, ώστε ας πούμε να μη πάρεις δορυφόρο με μπας ριφλεξ πάνω σε ιδιοσυντονισμό, να ξέρεις που είναι το πρόβλημα για να μπορείς να το αποφύγεις.

Το να μην διεγείρεις καθόλου το χώρο ώστε να μη βγάλει τα προβλήματα, σημαίνει απλώς (όπως κατάλαβες) να μην έχεις καθόλου μπάσα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.350
Reaction score
84.341
Και επειδή βλέπουμε συνέχεια εξωτικά studios... :p

Εγώ θα βάλω ένα όπου συνυπάρχουν παθητικά monitors, ενισχυτής bryston, krk subs & ...trinov :p

View attachment 192843

View attachment 192844
Είναι ωραίος ο τύπος εκεί.

Έχω δει κατά καιρούς αρκετά βίντεο που έχει ανεβάσει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.350
Reaction score
84.341
Διαβάστε το θρεντ. Όλο.

 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.350
Reaction score
84.341
Και το συμπέρασμα είναι ;;
Δεν μιλάμε για ένα συμπέρασμα.

Είναι μια εξαιρετική σειρά αναρτήσεων, με πολύ γνώση εκεί μέσα, που αξίζει να τα διαβάσεις όλα και να μάθεις χίλια δυο πράγματα.

Μακάρι σιγά σιγά αυτό να γίνει το επίπεδο γραφής, κριτικής και σχολιασμού (μετρήσεων και ακροάσεων) όλων εδώ μέσα.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
395
Reaction score
947
Ομολογω οτι υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που δυσκολευομαι να ακολουθήσω στο νήμα του ανθρώπου, αλλά θα επανέλθω στη πορεία του χρόνου. Σε κάθε περίπτωση το s8 ειναι ενα πολύ ενδιαφέρον ηχείο για να καλύψει κάποιος πληθώρα περιπτώσεων χρήσης (απο nearfield εως midfield, σε γραφείο ή σαλόνι, on axis και off axis) σε σχετικά μικρό κόστος. Με τα λίγα που γνωρίζω η ύπαρξη HPF στο ηχείο αποτελεί πλεονέκτημα μιας και μέσω αυτού μπορεί να συνεργαστεί ευκολότερα με πλήθος subwoofers που δεν παρέχουν ανάλογη λειτουργικότητα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.731
Reaction score
40.532
Διαβάστε το θρεντ. Όλο.

Χαρακτηριστικά αποσπάσματα από συνέντευξη του Dave Gunness,σχεδιαστή των Presonus Sceptres :
"...
in the end the system has a much more consistent character as you work around the room. Listeners are less conscious as they walk around the room. They’re not gonna look up and say, “I’m gonna walk up over there because I don’t like the sound of the speaker where I’m standing by.”
...
That is the first thing that anyone would notice — just flat throughout the xo. It sounds very different than what we are used to listening — speakers with displaced drivers xo at 15kHz or so which sounds normal. But when the artifacts associated with that go away: “Wow! This very different!”
...
At the top end, it will generally roll-off very, very slightly from about 1kHz up — not quite a dB per octave. At 10kHz it may be 2-3dB less than it was at 2kHz. Partly it makes the speaker sound warm and powerful. One of the cardinal rules of EQ is you don’t want a peak to be louder than something below it in frequency. If you have a 102dB peak at 2kHz but it’s running a 100dB from 500Hz to 1kHz, that 2kHz is going to stand out. If the overall level were 2dB lower so that peak matches 500Hz to 1kHz, that 2kHz area will not call attention to itself as much. This gradual decline from 1kHz up is what we find more forgiving of reflections in the space. It keeps everything warm and full.

And also, when you have very coherent high frequencies, they sound louder. People are used to listening to speakers that are nominally flat, but with displaced drivers and without TQ. When you flatten the phase it gets brighter — supressing that just a little bit makes it sound a little bit more like what we are used to... the high frequencies are clearer and more articulate not because they’re louder.
...
When we are tuning a speaker, there is a very definite house sound we are going for and we know how to describe the departure from that sound.

We don’t EQ by only the axial response, we EQ by looking at the whole family of off-axis curves including the axial.

If there is a bit of a rise near the pattern edge of a given frequency, there needs to be a dip so that you de-emphasize that peak in the response away from the primary axis. It makes it go a lot faster to be able to to look at the response in every direction on the computer screen while you are developing the filters. And then when you turn it on and listen to it you start out a lot closer (to your end goal) than we’re used to in the old days.
...
When you’re listening there is a tempetation to sit dead straight to a speaker and that is fine if what you are making is a home hi-fi speaker or a studio monitor. But if what you are making is something that is going to address an audience, all the audience members are equally important. You have to walk through the entire pattern and you may have to compromise a little bit with the axial response in order to mitigate a problem near the pattern edge. It’s not how good you can make it in front of house, it’s how 'even' you can make the response everywhere. "
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.350
Reaction score
84.341
Σα να περιγράφει τον τρόπο που παίζει το λογισμικό της τρινοβ.

Γενικώς βέβαια, δε μπορείς να τα δεις διαφορετικά τα πράγματα, κατ'αυτον τον τρόπο συγκλίνουν όλοι.
 








Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
20.462
Reaction score
52.486
Βρε τον κακόμοιρο το Morten με 8 Sub για μια θέση💺 σε εντελώς φροντισμένο χώρο :lol:
Αν είχα τα 7 που εχει κάτω απο τους δορυφόρους, μπορεί και να μην αγόραζα το όγδοο.
 

Μηνύματα
1.184
Reaction score
1.377
Υπάρχει κανείς που να συμμερίζεται την άποψη ότι η ακροαματική εμπειρία της "ηχοσφαίρας" (το ιμέρσιβ δηλαδή ) μπορεί να επιτευχθεί πολύ καλύτερα και απείρως οικονομικότερα με την χρήση ακουστικών;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.139
Μηνύματα
2.516.175
Members
36.077
Νεότερο μέλος
Αγ.Παντελεημωνας Ρεσουνας
Top