Επεξήγηση των παραμέτρων ρύθμισης ενός πολυκάναλου ενισχυτή

Μηνύματα
2.885
Reaction score
49
Καλησπέρα παιδιά!

με αφορμή το παρακάτω θέμα:

http://www.avsite.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=3919&start=15

από τις Εγκαταστάσεις & Εφαρμογές, είπα ν' ανοίξω και ένα αντίστοιχο θέμα εδώ (αν και το άργησα... λίγο γιατί είχα ξεχαστεί για να είμαι ειλικρινής). Το σκεπτικό ξεκίνησε απ' την ερώτηση εάν το μικροφωνάκι που διαθέτουν πλέον αρκετοί AV ενισχυτές είναι αρκετό για τη ρύθμιση των παραμέτρων. Διαβάζοντάς το, σκέφτηκα ότι εν τέλει δε γνωρίζω επακριβώς τι σημαίνουν ακριβώς αρκετές από τις παραμέτρους ρύθμισης ενός πολυκάναλου ή γι' αυτές που γνωρίζω έχω κυρίως μια γενική ιδέα (πχ. φάση ηχείων, στάθμη καναλιού κτλ.). Εάν θέλετε λοιπόν, νομίζω θα ήταν χρήσιμο για όλους να γράψουμε εδώ δυο λόγια για την καθεμία (τι σημαίνει, πώς πρέπει να γίνει η ρύθμιση, τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν κτλ.). Για παράδειγμα (αντιγράφω απ' το προηγούμενο thread):

Απόσταση ηχείων: Δείχνει την απόσταση κάθε ηχείου απ' το σημείο ακρόασης (σε μέτρα ή feet ανάλογα με τη ρύθμιση). Προκειμένου να γίνει η ρύθμιση αυτή αρκεί να μετρήσετε την απόσταση κάθε ηχείου απ' το σημείο που συνήθως παρακολουθείτε την ταινία. (παρεπιπτόντως ελπίζω να μην έχω κάνει λάθος για τα παραπάνω, αν κάτι δεν είναι σωστό, παρακαλώ διορθώστε με).

Ο επόμενος παρακαλώ;:)
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Αν κατάλαβα καλά όταν αναφέρεσαι στην απόσταση των ηχείων εννοείς τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στους πολυκάναλους ενισχυτές.

Καταρχήν για να τοποθετήσουμε σωστά τα ηχεία σε ένα πολυκάναλο σύστημα ακολουθούμε την ίδια λογική που υπάρχει και στον στερεοφωνικό ήχο δηλαδή καθόμαστε στο κέντρο τον δύο ηχείων για να έχουμε μια πιο σωστή εικόνα.

Το ίδιο ακριβός συμβαίνει και με τον πολυκάναλο ήχο με την διαφορά ότι έχουμε να κάνουμε με περισσότερα από δύο ηχεία.

Αυτό που γίνεται όταν αναφερόμαστε στην χρήση delay στα περιφερειακά είναι μια τεχνητή προσπάθεια καθυστέρησης τον πίσω ηχείων που κανονικά πρέπει από το σημείο ακρόασης να έχουν την ίδια απόσταση με τα μπροστινά ηχεία.
Επειδή αυτό στης περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι εφικτό γίνεται η χρήση του delay για να διορθωθεί η διαφορά που θα προκύψει στον χρόνο άφιξης του ήχου από τα περιφερειακά ηχεία ώστε να έρχεται ταυτόχρονα όπως αυτός γράφτηκε στην ταινία που είχε σαν αναφορά το κέντρο της αίθουσας. Περίπου ένα millisecond αντιστοιχεί σε μια τεχνητή μετακινήσει τον περιφερειακών κατά 30 πόντους.


Επίσης γίνεται χρήση delay από τους ενισχυτές στο κεντρικό ηχείο σε περίπτωση που αυτό δεν έχει την ίδια απόσταση με τα αλλά δύο μπροστινά ηχεία λόγω προβλημάτων στην σωστή τοποθέτηση. Αν το κεντρικό ηχείο μπορεί να τοποθετηθεί σωστά δεν πρέπει να γίνεται χρήση σε αυτή τη περίπτωση του delay. Επίσης για να είναι σωστή η τοποθέτηση του κεντρικού πρέπει να τοποθετηθεί ελάχιστα πιο πίσω από τα κύρια ηχεία ώστε να έχει την ίδια απόσταση από το σημείο ακρόασης.

Αυτά έτσι στα γρήγορα.

Επίσης όταν ο πολυκάναλος κάνει αποκωδικοποίηση αναλογικού ήχου Dolby pro logic εκεί εκτός από το delay που χρησιμοποιούμε για την ρύθμιση τον ηχείων χρησιμοποιεί και μια καθυστέρηση 15 millisecond, δηλαδή αν σε Dolby digital έχουμε 15 millisecond σε pro logic πρέπει να έχουμε 30.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
Εχουμε και λεμε....
Καποιες ρυθμισεις που μου ερχονται στο μυαλο, για να τα συγκεντρωσουμε και τα αναλυουμε αργοτερα...

- Αποσταση ηχειων (εχει αναλυθει παραπανω)
- Φαση ηχειων
- Μεγεθος (speaker size)
- Ενταση
- LPF/HPF (Low/High pass filter - συχνοτητα αποκοπης)
- Bass MIX
- Night mode
- Home Theater EQ


Aν υπαρχουν και αλλα, συμπληρωσετε ή/και ξεκινηστε τις αναλυσεις και τους τροπους ρυθμισης...
(Απο αυριο απογευμα εγω, εκτος και αν με προλαβετε)
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
49
Επίσης, απ' τα λίγα που ξέρω για το crossover των ηχείων και τη δήλωσή τους ως small ή large:

Large τα επιλέγουμε εάν θέλουμε να "περάσει" όλο το εύρος των συχνοτήτων στα ηχεία. Το θετικό, στην περίπτωση αυτή, είναι ότι αναπαράγονται όλες οι συχνότητες, το αρνητικό ότι ο ενισχυτής "ζορίζεται" περισσότερο, καθώς χρειάζεται να δώσει πιο πολύ ρεύμα. Προφανώς, η ρύθμιση αυτή έχει νόημα για μεγάλα ηχεία (δαπέδου) αφού αυτά είναι σε θέση (συνήθως) να φτάσουν σε χαμηλές συχνότητες.

Αντίθετα, small ορίζουμε τα ηχεία στα οποία θέλουμε ν' αποκόψουμε τις χαμηλές συχνότητες. Το εύρος των συχνοτήτων που θ' αναπαραχθούν καθορίζεται απ' τη ρύθμιση του crossover, δηλ. αν το θέσουμε πχ στα 100Hz τότε στο ηχείο θα "περάσουν" συχνότητες των 100Hz και πάνω, αν θέσουμε το crossover στα 80Hz, θ' αναπαραχθούν συχνότητες από 80Hz και πάνω και ούτω καθ'εξής. Η ρύθμιση αυτή θέλει λίγο πειραματισμό γιατί εξαρτάται και απ' τα όρια του ηχείου μας, τις προσωπικές προτιμήσεις κτλ. Πχ ένα ηχείο που φτάνει το πολύ ως τα 100Hz προφανώς δεν έχει νόημα να ρυθμίσουμε το crossover στα 40Hz, γιατί ο ενισχυτής θα ζορίζεται άσκοπα. Έτσι κι αλλιώς τις χαμηλές συχνότητες μπορούμε να τις αναπαράγουμε και απ' το subwoofer. Γι' αυτό και αν έχουμε καλό subwoofer, ένας πιθανός πειραματισμός που μπορούμε να κάνουμε είναι να ρυθμίσουμε όλα τα ηχεία small, με κατάλληλη συχνότητα crossover και να πάρουμε όλες τις χαμηλές απ' το subwoofer. Ή να ρυθμίσουμε τα μπροστά large και τα υπόλοιπα small, ή πιθανόν να τα ρυθμίσουμε όλα large και να μη χρησιμοποιήσουμε subwoofer. Από ένα σημείο και μετά εναπόκειται στο δικό μας γούστο:)

PS ειδικά για τα παραπάνω οποιαδήποτε διόρθωση/διευκρίνηση ευπρόσδεκτη, καθώς δεν έχω μεγάλη εμπειρία στις συγκεκριμένες ρυθμίσεις.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Φάση ηχείων

Εδώ εννοούμε την σωστή σύνδεση των ηχείων στον ενισχυτή.

Δηλαδή όλα τα ηχεία πρέπει να είναι ενωμένα με τη σωστή φάση δηλαδή το θετικό + του ενισχυτή να είναι ενωμένο με το θετικό + τον ηχείων.

Αν κάποιο από τα ηχεία μας έχει συνδεθεί λάθος αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται ακυρώσεις στον ήχο πχ αν το δεξί και αριστερό ηχείο είναι συνδεδεμένα λάθος αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το δεξί να παράγει ήχο και το αριστερό να ακυρώνει και αντίστροφα.  Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα αντιληπτό όταν αναπαράγουμε μονοφωνικό πρόγραμμα και τοποθετήσουμε τα ηχεία απέναντι και σχεδόν ενωμένα.

Night mode η dynamic range

Αυτή τη ρύθμιση  τη συναντάμε και σε ενισχυτές και dvd players.

Αν την ενεργοποιήσουμε στο dvd player το αποτέλεσμα θα φανεί μόνο από της αναλογικές εξόδους. Αν την ενεργοποιήσουμε στον πολυκάναλο το αποτέλεσμα θα το πάρουμε μόνο από της ψηφιακές εισόδους.

Ενεργοποιώντας το Night mode συμπιέζουμε τη δυναμική περιοχή που είναι γραμμένη στο dvd  με αποτέλεσμα να δυναμώνουν οι ήχοι που έχουν ηχογραφηθεί με χαμηλή ένταση και να χαμηλώνουν σε ένταση αυτοί που έχουν ηχογραφηθεί δυνατά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγουμε της μεγάλες εντάσεις που απαιτείται ώστε να ακούσουμε σωστά με τη δυναμική περιοχή στο maximum. Ιδιαίτερα χρήσιμο της βραδινές ώρες.  




Εδώ ένα σχεδιάγραμμα για το πώς λειτουργεί η δυναμική περιοχή με αναφορά τους διάλογους της ταινίας.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Μέγεθος ηχείων large/small

Οι προδιαγραφές για τα πολυκάναλα format απαιτούν αυστηρή απόκριση συχνότητας για τα ηχεία από 20Hz έως 20KHz.

Δηλώνοντας τα ηχεία σαν large στον ενισχυτή σημαίνει ότι, τα ηχεία είναι ικανά να αναπαράξουν συχνότητες από 20Hz έως 20KHz η τουλάχιστον να μπορούν να αποδώσουν σε ικανοποιητικό βαθμό χαμηλές συχνότητες μέχρι τα 40Hz. Τέτοια ηχεία είναι συνήθως τα ηχεία δαπέδου η αν μπορούμε να το προσδιορίσουμε διαφορετικά με διάμετρο woofer μεγαλύτερη από 16cm περίπου. Επίσης μεγάλα ηχεία θεωρούνται τα μικρά ηχεία δορυφόροι που της χαμηλές συχνότητες αναλαμβάνει ένα ξεχωριστό Sub.
Και small ηχεία μπορούμε να πούμε ότι είναι αυτά τα οποία δεν έχουν ικανοποιητική δυνατότητα για μεγάλες εντάσεις σε χαμηλές συχνότητες. Τέτοια θεωρούνται τα ηχεία βάσης η χονδρικά με διάμετρο μικρότερη από 15cm.

Δηλώνοντας όλα τα ηχεία σαν large αυτό που περιμένουμε είναι, όλες η χαμηλές συχνότητες να αναπαραχθούν από το ηχείο το οποίο προορίζονται και στο LFE κανάλι Sub να πάει μόνο ότι προορίζεται για αυτό. Αυτό είναι η ιδανική περίπτωση συνδυασμού ηχείων αν τα ηχεία είναι ικανά για χαμηλές συχνότητες.

Εκεί που τα πράγματα παίρνουν άλλες διαστάσεις περίπλοκες είναι όταν έχουμε διάφορα ηχεία άλλα μικρά και άλλα μεγάλα και που το κάθε ένα χρειάζεται διαφορετικές ρυθμίσεις αποκοπής. Και κατά πόσο υποστηρίζεται αυτό από τον ενισχυτή ανεξάρτητα σε όλα τα κανάλια.

Στης περισσότερες περιπτώσεις που το κεντρικό και τα περιφερειακά θα τα δηλώσουμε σαν μικρά, η μεσοχαμηλές και χαμηλές συχνότητες οδηγούνται ανάλογα στα μεγάλα κύρια ηχεία η στο Sub. Και εδώ είναι που θα κριθεί αν μια πεντάδα ηχείων είναι σωστή, αν δηλαδή από το σημείο αποκοπής πάνω και κάτω στο φάσμα συχνοτήτων θα έχει συμπεριφορά ανάλογη τον δυο κύριων ηχείων, ώστε τα πάντα να τοποθετούνται σωστά ηχητικά και να μην έχουμε το φαινόμενο τρύπας στον ήχο όταν οι στάθμες τον ηχείων είναι σωστές.
 


Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Low bass / bass mix

Αυτή η δυνατότητα είναι χρήσιμη μόνο στην περίπτωση που χρησιμοποιούμε μεγάλα ηχεία βάσης η δαπέδου. Συνήθως αυτά είναι τα δύο κύρια τα οποία έχουμε ορίσει σαν large τα οποία δεν έχουν ιδιαίτερα αυξημένες δυνατότητες αναπαραγωγής στης πολύ χαμηλές συχνότητες.

Εδώ ανεξάρτητα που έχουμε ρυθμίσει το φίλτρο αποκοπής για τα μικρά ηχεία που συνήθως πρέπει να είναι στα 90 Hz ο ενισχυτής δίνη τη δυνατότητα στο sub για αναπαραγωγή των συχνοτήτων από τα 50 Hz και κάτω που ακόμα και αρκετά ηχεία δαπέδου έχουν πρόβλημα στην αναπαραγωγή τέτοιων συχνοτήτων. Πολύ χρήσιμη δυνατότητα αν θέλουμε να προσθέσουμε την τελευταία οκτάβα του φάσματος που απουσιάζει από πολλά ηχεία. Αν δεν έχουμε προβλήματα χώρου και συντονισμών ακόμα και σε δικάναλο πρόγραμμα θα νιώσουμε την παρουσία των πολύ χαμηλών συχνοτήτων που απουσιάζουν σχεδόν εντελώς και σε στερεοφωνικό πρόγραμμα.

Cinema equalizer

Μια πολύ χρήσιμη δυνατότητα για καλύτερο ταίριασμα του κεντρικού και περιφερειακών ηχείων με τη χρήση παραμετρικού και high shelving equalizer. Όσο καλά και ταιριασμένα είναι τα ηχεία από την κατασκευή τους τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχουμε με τη χρήση τέτοιων εργαλείων.

Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη δυνατότητα με της προρυθμίσεις που υπάρχουν σε αρκετούς ενισχυτές σε παλαιότερες ταινίες οι οποίες δεν έχουν σωστή τονική ισορροπία.

Υπάρχουν επίσης και οι καμπύλες ισοστάθμισης THX σε πιστοποιημένους ενισχυτές που πρέπει να ενεργοποιούνται σε περίπτωση που διαθέτουμε και πιστοποιημένα ηχεία και αναπαράγουμε το ανάλογο πιστοποιημένο πρόγραμμα.
 

Μηνύματα
703
Reaction score
0
Αντώνης K. @ Thu 24 Mar said:
Μέγεθος ηχείων large/small



Δηλώνοντας όλα τα ηχεία σαν large αυτό που περιμένουμε είναι, όλες η χαμηλές συχνότητες να αναπαραχθούν από το ηχείο το οποίο προορίζονται και στο LFE κανάλι Sub να πάει μόνο ότι προορίζεται για αυτό. Αυτό είναι η ιδανική περίπτωση συνδυασμού ηχείων αν τα ηχεία είναι ικανά για χαμηλές συχνότητες.
Από την μικρή μου εμπειρία με το home cinema συμφωνώ ότι αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν δηλώσεις όλα τα ηχεία large. Τότε στο sub πηγαίνει μόνο το LFE. Η ένστασή μου είναι κατά πόσον αυτό είναι το ιδανικό. Πολύ λίγα ηχεία (και πολύ ακριβά) έχουν την ικανότητα να αποδώσουν τις χαμηλές του κινηματογράφου όπως ένα sub. Εξάλλου και η κατά THX ρύθμιση προστάζει "όλα τα ηχεία δηλωμένα small και οι χαμηλές στο sub". Είναι συνεπώς καλύτερο για τον κανόνα των ηχείων να δηλώνονται στον ενισχυτή small και να αφήνουμε το subwoofer να αναλάβει τις χαμηλές, πχ από 80-90 και κάτω.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Ανάλογα πάντα με τα ηχεία μπορούμε να δηλώσουμε στον ενισχυτή εκτός από το LFE να στέλλει στο SUB και το Low bass / bass mix που χρησιμεύει για αρκετά μεγάλα και μικρά ηχεία που δεν μπορούν να αναπαράγουν τις πολύ χαμηλές συχνότητες κάτω από τα 50 Hz.

Η ρύθμιση όλα small φέρνει προβλήματα στο σημείο αποκοπής στα διαφορετικά  ηχεία εκτός και αν είναι όλα ταιριασμένα πράγμα απίθανο αν μιλούμε και για μπροστινά ηχεία δαπέδου και μικρό κεντρικό και περιφερειακά.

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ηχεία ταιριασμένα στην ένταση στο σημείο που το χαμηλό θα γίνει redirect στο sub η έναν πολυκάναλο που να μπορεί να διαχειρισθεί διαφορετική αποκοπή για όλα τα ηχεία ξεχωριστά.

Τα THX είναι πράγματι μικρά ηχεία και πολύ καλά ταιριασμένα μεταξύ τους οπόταν επιβάλλεται η ρύθμιση σαν small.

Τα ηχεία που μπορούμε δίχως επιφύλαξη να τα δηλώσουμε μεγάλα η μικρά είναι μια πεντάδα όμοιων ηχείων.  Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν κανόνες αλλά προσπάθεια επίτευξης του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Και τα βασικά για το LFE

Στα κινηματογραφικά studio πάντα υπήρχε η ανάγκη για αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων σε ρεαλιστικές στάθμες κοντά στα 110-120db όπου αυτές η στάθμες θα αύξαναν την ρεαλιστικότητα όπου και όταν υπήρχε ανάγκη για πολύ υψηλές στάθμες χαμηλών.

Όταν ο κινηματογράφος πέρασε στην ψηφιακή ηχογράφηση του ήχου με τα πολλά ανεξάρτητα κανάλια βρήκε πρόσφορο έδαφος η ιδέα για εφαρμογή ενός καναλιού που θα αφορά μόνον τις χαμηλές και πολύ χαμηλές συχνότητες. Ο λόγος της δημιουργίας αυτού το καναλιού είναι τόσο απλός αλλά και τόσο παρεξηγημένος.
Κάθε μέσο εγγραφής έχει ένα ανώτατο όριο στο οποίο μπορεί να γίνει η εγγραφή του ήχου. Φανταστείτε ένα αναλογικό μέσο εγγραφής όπου θα είχαμε την ανάγκη για εγγραφή τέτοιων μεγάλων εντάσεων από χαμηλές συχνότητες όπου η δυναμική περιοχή του μέσου δεν θα επαρκούσε για τέτοιες μεγάλες εντάσεις αν λάβουμε υπόψη και το υπόλοιπο φάσμα που δεν αφορά αυτές τις συχνότητες, αυτό θα έπρεπε να εγγραφή σε χαμηλότερες στάθμες όπου θα ήταν καταστροφικό αφού θα αυξανόταν κατακόρυφα ο λόγος σήματος προς θόρυβο.

Με την θέσπιση τον προδιαγραφών για την εγγραφή και την αναπαραγωγή του 0.1 θεσπίσθηκαν οι ακόλουθες προδιαγραφές.

Κατά την εγγραφή τον χαμηλών συχνοτήτων στο LFE αυτές θα εγγραφούν κατά 10db λιγότερα για να αυξηθεί το εύρος της δυναμικής περιοχής του καναλιού. Μειώνοντας την στάθμη εγγραφής έχουμε το εξής πλεονέκτημα. Αν κατά την αναπαραγωγή του καναλιού LFE προσθέσουμε αυτά τα 10db που αφαιρέσαμε, θα πάρουμε την απαιτούμενη ευθεία απόκριση συχνότητας από 20-20Hz όπως θα είχαμε αν η στάθμη εγγραφόταν δίχως να αφαιρέσουμε αυτά τα 10db. Τώρα, με αυτό τον τρόπο εγγραφής και αναπαραγωγής του 0.1 προκύπτει το εξής πλεονέκτημα, αφού έχω κάνει εγγραφή κατά 10db λιγότερα είναι στην διάθεση του σκηνοθέτη να τα προσθέσει όπου αυτός κρίνει ότι υπάρχει ανάγκη για εξαιρετικά μεγάλες στάθμες χαμηλών συχνοτήτων όπου θα αυξήσουν την αληθοφάνεια αλλά και για σκοπούς εντυπωσιασμού. Εννοείται ότι αυτά τα 10db επιπλέον δεν χρησιμοποιούνται συνεχώς κατά την διάρκεια της ταινίας αλλά σε μεμονωμένες σύντομες σκηνές δράσης και effect.

Σχετικά με την ρύθμιση του sub, εμάς ποτέ δεν μας ζητήθηκε να αυξήσουμε την ισχύ του sub κατά 10db αλλά, να ρυθμίσουμε την στάθμη με τους φιλτραρισμένους ροζ θορύβους από τα μηχανήματα μας ώστε να έχουμε την ίδια ένταση του sub σε σχέση με τα ηχεία.
 


Μηνύματα
904
Reaction score
238
Emena pantws epidexetai rithmisei tis entasis apo ton pro arxizei apo ta 75db stelnontas ti sixnotita pou tou exei zitithei na paizei px.80Hz gia THX kai mporeis na afksiseis tin isxi ana 1 monada mexri ta 120-130db
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Γιώργο σκέψου σαν παράδειγμα το sub, να λειτουργεί σε κατάσταση LFE με φιλτραρισμένο pink noise 20-120Hz και τα υπόλοιπα ηχεία να αναπαράγουν το υπόλοιπο ανώτερο φάσμα από 120-20 και στον αναλυτή φάσματος με αφιλτράριστο pink noise να έχουμε ευθεία απόκριση συχνότητας. Δεν λέω ότι γίνεται αυτό κατά την αναπαραγωγή μιας ταινίας αλλά εκεί διατηρούνται οι ισορροπίες σε χαμηλές συχνότητες μεταξύ LFE και υπολοίπων ηχείων. Αν στο LFE χρησιμοποιήσουμε και τα υπόλοιπα 10db τότε θα έχουμε μια αύξηση της απόκρισης κατά 10db στο φάσμα 20-120Hz. Αυτά τα επιπλέον 10db στην πράξη χρησιμοποιούνται ελάχιστα και σε επιλεγμένες σκηνές. (πάτημα του δεινόσαυρου για παράδειγμα)

Το sub ρυθμίζεται να είναι στην ίδια ένταση με τα main ηχεία με φιλτραρισμένο θόρυβο από την γεννήτρια του ενισχυτή σε μια μέση συχνότητα ας πούμε 80Hz ανάλογα πάντα και με την απόκριση τον main ηχείων. Και για να καλύπτουμε τις προδιαγραφές απόκρισης του LFE το cross στο sub 120Hz η off.
 

Μηνύματα
658
Reaction score
1
Τα δικά μου front εχουν αποκοπεί στα 55hz ενώ το κεντρικό και τα surround στα 90hz. To αυτόματο setup του yamaha βρίσκει τα μπροστά ως large, το κεντρικό και τα surround ωσ small και θέτει την συχνότητα αποκοπής για το sub στα 90, δηλαδή σε αυτήν των surround.

Επίσης όταν γίνεται η αυτόματη ρύθμιση ο ενισχυτής θέτει από μόνος του το main gain στο +10.

Βρίσκει σωστά την απόσταση των ηχείων από το μικρόφωνο και ρυθμίζει την επιμέρους στάθμη του κάθε καναλιού αναλόγως της αποστάσεως και των χαρακτηριστικών των ηχείων. Τις πιο πολλές φορές δίνει μέχρι και +7db στο κεντρικό ή και στα μπροστά. Στα πίσω δίνει +3.5db

Το LFE κανάλι έχει ρύθμιση από -10db - 0db. To εχω στο 0db.


Σας φαίνεται κάτι περίεργο ή λάθος στα παραπάνω;

Επίσης το sub μου έχει ρυθμιστικό για την συχνότητα αποκοπής από 40-180. Που πρέπει να ρυθμιστεί για να ταιριάξει με το υπόλοιπο σύστημα;
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Το cross στο sub να το ρυθμίσεις στα 120Hz αλλά λίγος πειραματισμός προς τα κάτω μέχρι τα 90Hz δεν βλάφτει, προς τα πάνω δεν νομίζω εκτός και αν έχεις πολύ μικρά ηχεία δορυφόρους.

Για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις που γίνονται αυτόματα έχω αρκετές επιφυλάξεις και δεν μπορώ να είμαι απόλυτος και να εκφέρω άποψη.

Όπου μπορείς κάνε τις ρυθμίσεις manual ιδικά στην ρύθμιση της καθυστέρησης (delay) τον ηχείων, αν δώσεις την ακριβή απόσταση ακρόασης από τα ηχεία δεν υπάρχει περίπτωση λάθους.

Για την στάθμη τον ηχείων έστω και μια ακουστική δοκιμή επιβεβαίωσης που δεν θα σου δίνει την εντύπωση της αισθητά διαφορετικής στάθμης στα ηχεία επιβάλλεται.
 

Μηνύματα
658
Reaction score
1
Το cross στο sub να το ρυθμίσεις στα 120Hz αλλά λίγος πειραματισμός προς τα κάτω μέχρι τα 90Hz δεν βλάφτει, προς τα πάνω δεν νομίζω εκτός και αν έχεις πολύ μικρά ηχεία δορυφόρους./
Θα προσπαθήσω αν και είναι λίγο δύσκολο γιατί δεν έχει επιμέρους διακριτές διαβαθμίσεις. Για παραπάνω δεν νομίζω και εγώ αν και το εχω δοκιμάσει και δεν μου κάθεται το άκουσμα. Τα ηχεί τα πίσω εχουν cross στα 90.

Όπου μπορείς κάνε τις ρυθμίσεις manual ιδικά στην ρύθμιση της καθυστέρησης (delay) τον ηχείων, αν δώσεις την ακριβή απόσταση ακρόασης από τα ηχεία δεν υπάρχει περίπτωση λάθους.
Την απόσταση την βρίσκει ακριβώς!. Δεν ξέρω αν με αυτό ρυθμίζει και το delay. Αλλιώς τι πρέπει να κάνω εγώ;
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Αν βρίσκει σωστά την απόσταση τότε το delay έχει ρυθμιστεί σωστά. :wink:

Το cross στα 90Hz ακούγεται λογικό για μικρά ηχεία αλλά μια δοκιμή λίγο πιο κάτω δεν βλάφτει.
 

H

HomeCinema-Maniac

Guest
Eπειδη εχω μπερδευτει :roll: και δεν καταλαβαινω τιποτα (ειμαι χαζος) :cry: :cry: :cry:
Μπορει καποιος χριστιανος μουσουλμανος βουδιστης να με καθοδηγησει αναλογα με τα κοματια που εχω πως πρεπει να τα ρυθμισω?

Εχω δοκιμασει να τα εχω small (και δεν τα ευχαριστιεμαι! Ακουω το subwoofer καλα αλλα τα surround μολις που καταλαβαινω οτι παιζουν εκτος και αν το ρευμα που φτανει απο την αποκωδικοποιησει ειναι βαρβατο δηλ υπαρχει εντονο εφε!)

Τα βαζω Large (και δεν ακουω το subwoofer ισα που ακουγετε αλλα τα μπροστινα ηχεια παιζουν καλυτερα δινουν καλο μπασο και τα surround και αφτα παιζουν καλυτερα ακομα και τα μικρα εφε)

Εχω μπερδευτει με τα hr
Τι ειναι καλυτερο? Να τα αφησω στα 80 hr η αν κατεβασω η ανεβασω θα εχω καλυτερα αποτελεσματα?

Εχω τον pioneer vsx 1015 s και τα roister status.

Α) ΣΤΗΛΕΣ - 2 δρόμων, 2 μεγαφώνων, Βass Reflex.
· Ισχύς: 120 WRMS. Σύνθετη Αντίσταση: 8 Οhm.
· Ευαισθησία: 90 dB/Wm.
· Απόκριση Συχνότητας: 37 Hz - 30 kHz

Β) SURROUND - 2 δρόμων, 2 μεγαφώνων, Βass Reflex.
·Ισχύς: 120 WRMS. Σύνθετη Αντίσταση: 8 Οhm.
Ευαισθησία: 90 dB/Wm.
Απόκριση Συχνότητας: 42 Hz - 30 kHz.)

Γ) ΚΕΝΡΙΚΑ - · Ισχύς: 150 WRMS. Σύνθετη Αντίσταση: 6 Οhm.
· Ευαισθησία: 93 dB/Wm.
· Απόκριση Συχνότητας: 54 Hz - 30

Δ) ΑV
Stereo (DIN) 2 x 150 W (6Ohm, 1% THD, 1 kHz)

Surround Front 150 W + 150 W (1kHz, 1%THD, 6Ohm)

Surround Centre 150 W (1kHz, 1%THD, 6Ohm)

Rear (Surround) 150 W + 150 W (1kHz, 1%THD, 6Ohm)

Surround Back 150 W + 150 W (1kHz, 1%THD, 6Ohm)

Ξεχασα το subwoofer YST-SW 515 της yamaha :mrgreen:
Amplifier Output (100 Hz, 5 ohms, 10% THD) 250 W
Frequency Response....20 Hz - 160 Hz


Oποιος βγαλει ακρη με ολα αυτα τα HZ-OMH-W-THD-KHZ Πως ειναι ο καλυτερος τροπος για να στηθουν σεταριστουν και εναρμονιστουν ετσι ωστε να παιζουν ποιο σωστα εγω θα του βγαλω το καπελο μου και θα τον ευχαριστω καθε μερα :mrgreen:

Δεν εννοω οτι δεν ξερω και εγω τι σημαινει το καθενα (ελεος) Δεν ειμαι τοσοοο αρχαριος. Υστερα απο 10 χρονια με αυτο το χομπυ κατι εχω μαθει και εγω.
Ομως το αφτι μου δεν δεχεται αυτο που ακουει σαν σωστο οπως και να το ρυθμισω!
Μηπως φταιει ο χωρος η μηπως ειναι η τρελα μου? Μπορει και αυτο :lol:
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
...
Oποιος βγαλει ακρη με ολα αυτα τα HZ-OMH-W-THD-KHZ Πως ειναι ο καλυτερος τροπος για να στηθουν σεταριστουν και εναρμονιστουν ετσι ωστε να παιζουν ποιο σωστα εγω θα του βγαλω το καπελο μου και θα τον ευχαριστω καθε μερα :mrgreen:

Δεν εννοω οτι δεν ξερω και εγω τι σημαινει το καθενα (ελεος) Δεν ειμαι τοσοοο αρχαριος. Υστερα απο 10 χρονια με αυτο το χομπυ κατι εχω μαθει και εγω.
Ομως το αφτι μου δεν δεχεται αυτο που ακουει σαν σωστο οπως και να το ρυθμισω!
Μηπως φταιει ο χωρος η μηπως ειναι η τρελα μου? Μπορει και αυτο :lol:
Τωρα αν σου πω οτι τα HZ-OMH-W-THD-KHZ δεν εχουν (ολα) και τοοοοσο σημασια σε αυτο που προκειται να ρυθμιστει, εσυ τι θα πεις;

Το βασικο ειναι οτι στη θεση ακροασης πρεπει αν παιξει ενας ιδιος ηχος να τον ακους στην ιδια ενταση απο το καθε ενα ηχειο.
Υποθετω οτι το ξερεις αυτο και οτι αυτο ρυθμιζεις στην ουσια.
Δηλαδη ειτε εισαι 5μ μακρυα απο τα μπροστινα, 4μ απο το κεντρικο και 2μ απο τα πισω, αν βαλεις πχ 1kHz να παιξει απο το καθενα θα πρεπει στη θεση ακροαστης να το ακουσεις στην ιδια ενταση (dB SPL).

Αυτο ειναι το σωστο! Τωρα αν εσενα δε σε ικανοποιει, επειδη πχ θες τα πισω οταν παιζουν εφε να σε ξεσηκωνουν ειναι αλλο -προσωπικο- θεμα.

Η καθε ταινια εχει μιξαριστει με βαση αυτη τη "σκεψη", αλλιως θα εκανες εσυ τη μιξη στο σπιτι σου για την καθε ταινια....

Οποτε βαζεις το test tone που εχουν οι ενισχυτες και ρυθμιζεις το καθε ηχειο ετσι ωστε να το ακους στην ιδια ενταση ή το μετρας με dB μετρο..

Το ποσο χαμηλα -λενε οι προδιαγραφες οτι- παει ενα ηχειο ειναι σχετικο, για να τις θεωρησεις ως κριτηριο κα να τα βαλεις large ή small.
Ενα ηχειο δαπεδου μπορεις να το βαλεις lagre, αλλα ενα μικρο βασης μαλλον οχι....

Προσωπικα τα RL τα εχω Large (δαπεδου που λεει οτι κατεβαινουν ως τα 28Hz) και τα C-SL-SR small (ραφιου-βασης) και το cross του sub στα 120Ηz και ρυθμιση Both. Και το εχω στα 120 χωρις συγκεκριμενο λογο, αλλα απλα οταν το μετρησα ηταν ΟΚ, οπότε το αφησα.

Αν ειναι ισοσταθμισμενα σωστα θα τα φχαριστηθεις, αλλα πρεπει και να τα συνηθισεις οτι ετσι πρεπει να ακουγονται. Οταν ειναι ρυθμισμενα και δεν ακους ηχο απο τα πισω ηχεια σημαινει οτι αυτο ειναι το σωστο και αυτο θελει να δειξει ο σκηνοθετης κλπ...

Στην ουσια ή τα εχουμε ρυθμισμενα σωστα ή οπως μας αρεσει...!!
Αλλα μαλλον πρεπει να τα εχουμε σωστα...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
161.027
Μηνύματα
2.548.747
Members
36.255
Νεότερο μέλος
Γιάννης Τουρλάκης
Top