Παιδιά μερικές λεπτομέρειες για τη στάθμη των ηχείων. Η στάθμη ρυθμίζει το πόσο δυνατότερα ή πιο σιγά θ' ακούγεται ένα ηχείο για δεδομένη θέση του ποτενσιόμετρου σε σχέση με μια τιμή αναφοράς (0 db) και ανάλογα με το κέρδος του τελικού που οδηγεί το ηχείο. Αυτό που δε γνωρίζω είναι αν ισχύει κι εδώ ότι αν για παράδειγμα το δεξί το έχουμε ρυθμίσει στα 0 db και το αριστερό στα +3 db και ακούμε απ' την ίδια απόσταση και τα δύο και με ίδιους τελικούς, εάν το αριστερό θ' ακούγεται διπλάσια δυνατά απ' το δεξί.
Αυτό που θέλω να ρωτήσω επίσης είναι πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά ένα ντεσιμπελόμετρο για ρύθμιση του AV. Καταρχήν υποθέτω ότι χρησιμεύει μόνο στη ρύθμιση της στάθμης των ηχείων, σωστά; Αν είναι έτσι ποια είναι η διαδικασία για να κάνουμε τη ρύθμιση; Καθόμαστε στη θέση ακρόασης και "παίζουμε" με τις στάθμες των ηχείων, έτσι ώστε τι; Να έχουν την ίδια ένταση στο ντεσιμπελόμετρο; Να έχουν διαφορετική ένταση τα μπροστά και τα πίσω; Και, εν γένει, ποια είναι η ένταση αυτή (τουλάχιστον "επισήμως" θα πρέπει να υπάρχει κάποια προδιαγραφή - από 'κει και πέρα καθένας ρυθμίζει ανάλογα και με τα γούστα του, αν πχ. κάποιος θέλει ν' ακούει το δεξί πιο δυνατά απ' το αριστερό δικαίωμά του).
Επίσης πού μπορούμε να βρούμε ένα αξιοπρεπές ντεσιμπελόμετρο και πόσο κάνει περίπου;
Ουσιαστικά αυτό που προσπαθούμε να καταφέρουμε όταν ρυθμίζουμε την στάθμη στα ηχεία είναι να έχουν την ίδια ένταση περιφερειακά κεντρικό και κύρια ηχεία.
Η ένταση μετριέται με τους δοκιμαστικούς τόνους του ενισχυτή στην συγκεκριμένη συχνότητα που παρέχει ο ενισχυτής την οποία προσπαθούμε να φέρουμε στην ίδια στάθμη το κεντρικό και τα περιφερειακά με τα ηχεία αναφοράς που είναι τα 2 μπροστινά κύρια ηχεία.
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι να τοποθετείται το ντεσιμπελόμετρο στην θέση ακρόασης και είτε με αύξηση είτε με μείωση τις στάθμης για κεντρικό και τα περιφερειακά να τα ρυθμίζουμε έτσι ώστε στο ντεσιμπελόμετρο να περνούμε την ίδια ένδειξη στάθμης.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος που θέλει όλα τα ηχεία και καλά κάνει να είναι ρυθμισμένα στην συγκεκριμένη μέση συχνότητα. Το πόσο καλά θα μας αρέσει από εδώ και πέρα αυτή ρύθμιση είναι θέμα που αφορά το γενικότερο ταίριασμα τον ηχείων και όχι της στάθμης.
Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος η οποία θέλει τα καλά ταιριασμένα ηχεία να μετριούνται με διαφορετικό τρόπο τοποθέτησης του ντεσιμπελόμετρου, κυρίως αυτός ο τρόπος χρησιμοποιείται σε ιδανικές συνθήκες όπως είναι τα studio ηχογράφησης τα οποία θέλουν να μετρούν την ένταση τον περιφερειακών ηχείων μόνο γιατί με το κεντρικό δεν τίθεται θέμα διαφορετικότητας. Ο τρόπος είναι ο ακόλουθος.
Taking a First Measurement
WARNING: BEWARE THAT IF THE PLAYBACK LEVEL IS VERY HIGH,
YOU MAY RISK DAMAGING YOUR SPEAKERS OR POSSIBLY EVEN YOUR
HEARING.
1. Before you turn on the Pink Noise Generator, be sure that your playback system
has been set to a moderate listening level. Adjust your amplifiers, self-powered
speakers, or mixer only.
2. An internal test noise generator will typically cycle pink noise automatically
between the Left, Center, Right, Right Surround, and Left Surround channels.
5.1-Channel Production Guidelines Production Environment
3-18
remaining approximately two seconds at each output before moving on to the
next. If you do not hear pink noise in any of the five main channels as the noise
cycles through that channel, check your system connections and settings.
3. Ensure that you are sitting in your normal, proper reference listening or mixing
position. Set the SPL meter to .C. weighting and .slow. response.
4. Facing the front speakers, hold the SPL meter at chest level, with the microphone
facing up at an angle of approximately 45 degrees to the center speaker. Keep the
meter at arm.s length to prevent measuring audio that may reflect from your body.
You should be able to take SPL readings as you look down at the meter.
5. Keep the SPL meter in this position. Make sure that the meter is aimed at the
center speaker as you take readings for the left and right speakers.
6. When taking the SPL readings for the left surround or right surround speakers,
keep the meter at the same angle and position as you did for the front speakers.
Turn your body 90 degrees from the center speaker towards the wall closest to the
surround speaker you are measuring. This will minimize .shadowing. or
obscuring the meter with your body.
Αυτός ο τρόπος συστήνεται από την Dolby για το στήσιμο ενός στούντιο ηχογράφησης και αναπαραγωγής και σίγουρα όσο ταιριασμένα είναι τα ηχεία μας τόσο πιο καλύτερα θα ακούγονται αν ρυθμιστούν έτσι.
Ειδική ένταση που πρέπει να γίνεται η ρύθμιση δεν υπάρχει αλλά συστήνεται η ένδειξη έντασης του ενισχυτή να είναι σε μια λογική στάθμη που συνήθως παίζουμε σε πολυκάναλο πρόγραμμα.
Για την διαφορετική στάθμη που ίσως μετρηθεί μεταξύ L-R τον περιφερειακών και main ηχείων καλό είναι να μην προβούμε σε διορθώσεις γιατί έτσι χαλούμε την σωστή ηχητική εικόνα τον ηχείων. Αφήνουμε τα ηχεία να λειτουργήσουν όπως προστάζει ο χώρος όπως απλά κάνουμε και σε στερεοφωνικό πρόγραμμα.
Από όσα έγραψα εγώ?
Αυτές οι δύο μετρήσεις είναι πιθανό να έχουν αρκετά μεγάλη απόκλιση μεταξύ τους εξαρτάται από τα ηχεία που πολλές φορές ξεπερνούν τα 4 db!
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ακόμα και η μέτρηση στάθμης με διαφορετικά ηχεία δεν είναι τόσο απλή όσο ακούγεται, μπορεί μετρώντας την να βρίσκουμε την ίδια ένταση στην μέση συχνότητα αλλά δεν παύει να είναι μια ακριβής μέτρηση σε αυτήν την συχνότητα και μόνον. Όλα τα ηχεία συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά αν μετρήσουμε στάθμη SPL και σε άλλες συχνότητες. Άρα πολλές φορές όταν η στάθμη είναι μετρημένη σωστά και δεν μας αρέσει το αποτέλεσμα δεν είναι ότι υπάρχει λάθος στην μέτρηση αλλά οφείλετε στην διαφορετικότητα τον ηχείων που σε άλλες συχνότητες συμπεριφέρονται τελείως διαφορετικά. Είναι το ίδιο πράμα που συμβαίνει με την ρύθμιση SPL στο sub αλλά εδώ μιλούμε για πολύ μικρότερη απόκλιση.
Απάντηση: Επεξήγηση των παραμέτρων ρύθμισης ενός πολυκάναλου ενισχυτή
γεια χαρα σε ολους.θα ηθελα να κανω μια ερωτηση, εχω ενα ραδιοενισχυτη home cinema yamaxa rx-v661 7επι 90 watt και για ηχεια τα crustal audio thx3.δεν εχω ομως πολυ ενταση. βεβαια ο χωρος που τα εχω ειναι πολυ μικρος.μηπως ειναι μικρος ο ενισχυτης η δεν εχω κανει καλα ρυθμισεις.τι μπορω να κανω.ευχαριστω.
Απάντηση: Επεξήγηση των παραμέτρων ρύθμισης ενός πολυκάναλου ενισχυτή
Για να μην ανοίγω νέο θέμα,να ρωτήσω κάτι σχετικό με την ευαισθησία των ηχείων.
Μόλις παρέλαβε το νέο μου ενισχυτή Onkyo 807,η μπροστινή τριάδα είναι στα 8ohm και τα πίσω 3ohm(δορυφόροι sony προσωρινά),στο σετάρισμα οι δυνατές επιλογές είναι δυο.4-6ohm και 6-16ohm,ποια από τις δυο ταιριάζει για το set up μου;:118:
Απάντηση: Επεξήγηση των παραμέτρων ρύθμισης ενός πολυκάναλου ενισχυτή
παιδια να ρωτησω κατι.εχ ωτον μαραντζ 6006. Επειδη οι ρυθμισεις των ηχειων μου απτο audisey ηταν οτιναναι επρεπε να τις πειραξω λιγο. στις αποστασεις, εβαλα τις σωστες αλλα η ενταση των ηχειων δεν αλλαξε. αφου αλλαξα τις αποστασεις δε θαπρεπε να αλλαξει αυτοματα και η ενταση τους αλλιως τι νοημα εχει?
Απάντηση: Επεξήγηση των παραμέτρων ρύθμισης ενός πολυκάναλου ενισχυτή
βασικα το audysey μου τα βγαζει τα μπροστα ηχεια πιο κοντα αποτι ειναι
και τα πισω ηχεια πιο μακρυα αποτι ειναι με αποτελεσμα νακουγονται πολυ δυνατα τα πισω ηχεια και πολυ χαμηλα τα μπροστα.
οποτε τι να κανω?
Η απόσταση των ηχείων ρυθμίζει το συγχρονισμό του σήματος (με την παράμετρο delay) και όχι την ένταση ώστε να φθάνουν σωστά συγχρονισμένα στο αυτί σου τα ηχητικά κύματα από τα διάφορα ηχεία. Η ένταση είναι ξεχωριστή ρύθμιση ανά κανάλι, channel level, σε περίπτωση που τα βάλεις μόνο σου.