Επιλογή ηχοσυστήματος!

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
25€~35€ το μέτρο τα RCA οπότε αν θες να συνδέσεις δύο πηγές π.χ. tuner και CD στον ενισχυτή σου 70€
5~10€ το ΠΟΛΥ το μέτρο καλώδιο ηχείων. Αρα αν θες 4 και 4 μέτρα καλώδιο ηχείων θες άλλα 80€
Δηλαδή με 150€ max είσαι Ο.Κ.
Οτιδήποτε άλλο για ΧΑΛΚΟ είναι κοροϊδία!!!
Με πιο σκεπτικό προτείνεις τα παραπάνω; Απο πλευράς κόστους σε σχέση με την απόδοση ή επειδή θεωρείς ότι δεν υπάρχει διαφορά στην απόδοση;
Edit: Επίσης, απο τα λεγόμενά σου καταλαβαίνω - και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος - ότι ο μεν χαλκός στις ακριβές υλοποιήσεις είναι υπερτιμημένος και ότι υλοποίηση με άλλο υλικό ίσως να δικαιολογούσε κάποιο μεγαλύτερο κόστος ( δεν είπες οτιδήποτε ακριβότερο είναι κοροϊδία, αλλά Οτιδήποτε άλλο για ΧΑΛΚΟ είναι κοροϊδία ). Τι είδους υλοποίηση θα κάλυπτε τα δικά σου standards για να επενδύσεις κάποια χρήματα παραπάνω?
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Με πιο σκεπτικό προτείνεις τα παραπάνω; Απο πλευράς κόστους σε σχέση με την απόδοση ή επειδή θεωρείς ότι δεν υπάρχει διαφορά στην απόδοση;
Κατ' αρχάς να διευκρινίσουμε κάτι: Τα καλώδια που μεταφέρουν αναλογικό σήμα έχουν διαφορές στην απόδοσή τους μεταξύ τους. Ομως αυτές οι διαφορές μεγάλες ή μικρές είναι τελείως άσχετες με το κόστος του καλωδίου. Υπάρχουν καλώδια που είναι πολύ φθηνά και παίζουν πολύ καλά όπως υπάρχουν και πανάκριβα καλώδια που παίζουν επίσης καλά. Η τιμή τους είναι καθαρά θέμα πολιτικής της εταιρείας, δεν έχει να κάνει ούτε με το πραγματικό κόστος παραγωγής αλλά ούτε και έχει καμμία σχέση με το πώς παίζουν. Γι αυτό και θεωρώ κοροϊδία το να δίνει κανείς περισσότερα λεφτά για καλώδια αφ' ενός μεν διότι δεν δικαιολογείται το κόστος τους αφ' εταίρου διότι μπορεί να βρει καλώδια που παίζουν το ίδιο ή και καλύτερα ή και χειρότερα σε φυσιολογικές τιμές.


Edit: Επίσης, απο τα λεγόμενά σου καταλαβαίνω - και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος - ότι ο μεν χαλκός στις ακριβές υλοποιήσεις είναι υπερτιμημένος και ότι υλοποίηση με άλλο υλικό ίσως να δικαιολογούσε κάποιο μεγαλύτερο κόστος ( δεν είπες οτιδήποτε ακριβότερο είναι κοροϊδία, αλλά Οτιδήποτε άλλο για ΧΑΛΚΟ είναι κοροϊδία ). Τι είδους υλοποίηση θα κάλυπτε τα δικά σου standards για να επενδύσεις κάποια χρήματα παραπάνω?
Τα δικά μου standards τα καλύπτει ο χαλκός απόλυτα. Αυτό που είπα εγώ είναι ότι αν πρόκειται για κάποιο άλλο υλικό π.χ. ασήμι θα μπορούσε να δικαιολογηθεί η αυξημένη τιμή του ασχέτως του αν μάς αρέσει ο ήχος του ή όχι. Για χαλκό όμως δεν το συζητώ σε καμμία περίπτωση ότι θα πρέπει να τον πληρώνουμε στην τιμή του χρυσού ή της πλατίνας επειδή αυτός που μάς τον πουλάει γνωρίζει μια «μαγική» συνταγή που τον κάνει να παίζει «παπάδες» !! ;)

Καλά για καλώδια που μεταφέρουν ψηφιακό σήμα εκεί κι αν πέφτει η κοροϊδία του αιώνα!!!!
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Γράφω τόση ώρα, αλλά τελικά καταλήγω στην εξής απάντηση:
Όσο καλό και αν είναι ένα σύστημα, η δουλειά του είναι να αναλύει το σήμα που του δίνουμε και να το ενισχύει. Απο τη στιγμή που το σύστημα παραμένει το ίδιο, ό,τι και να κάνουμε, θα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Το καλώδιο δεν βελτιώνει την απόδοση του συστήματος, απλά με αυτό διασφαλίζουμε το ότι θα έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη μεταφορά του σήματος, χωρίς να μπερδεύεται η πληροφορία( ιδανικά ). Όπως το σύστημα θα πετάξει "¨τζιτζίκια" απο τα ηχεία αν του δώσουμε κακή εγγραφή ( αυτή είναι η δουλειά του ), το ίδιο θα κάνει και αν του δώσουμε μπερδεμένο σήμα απο τα καλώδια. Επομένως, όταν συζητάμε για ένα σύστημα με ικανότητες ( και αν κρίνω απο τη παρουσίαση του yamaha στο site, οι τύποι έχουν ρίξει μελέτη και τουλάχιστον σαν σχεδίαση με ιντριγκάρει, αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα προσεγμένο μηχάνημα ), είναι κουτό να το χαντακώσουμε εμείς οι ίδιοι δίνοντάς του παραμορφωμένο σήμα απο μόνοι μας με ένα καλώδιο όχι ισάξιο του συστήματος. Η αξία δεν αναφέρεται στο χρήμα, αλλά στις ικανότητες που θα έχει το καλώδιο να περάσουν απο μέσα του οι πληροφορίες όσο το δυνατόν πιο ουδέτερα και καθαρά. Δεν διαφωνώ πως οι εταιρείες έχουν καταλάβει τις ανάγκες μας και βαράνε αλύπητα στις τιμές. Κι εμένα με ενοχλεί αυτό. Οι διαφορές όμως που προκύπτουν κατά την ακρόαση του ίδιου προγράμματος, στα ίδια μηχανήματα με χρήση πιο κλασάτων καλωδίων, δεν είναι ευκαταφρόνητη, ειδικά όταν επενδύουμε ένα σκασμό χρήματα ακριβώς επειδή θέλουμε το κάτι παραπάνω. Και δεν συζητώ για τον λίγο παραπάνω αέρα ανάμεσα στα όργανα ή το λίγο πιο κοφτό μπάσο στους τάδε κύκλους, αλλά για ανάλυση, στήσιμο οργάνων, στερεοφωνική εικόνα και όλα τα καλούδια που μας σηκώνουν τη τρίχα κάγκελο όταν πατάμε το "on" στον ενισχυτή μας και βάζουμε τραγούδια.
Εγώ απο τη πλευρά μου τσιγκλάω τον alessismore για να μη ξεχνάει ότι καλό είναι να υπολογίζει και καλώδια στο τελικό πακέτο. Και αν ανέφερα κάποια συγκεκριμένα, είναι για να τονίσω τη κατηγορία που θεωρώ ότι είναι ιδανική, σε προσπάθεια να αποτρέψω το ενδεχόμενο να παρασυρθεί σε κάποια μεγαλύτερη κατηγορία χωρίς λόγο ( δεν υποβιβάζω τα μηχανήματα που σκοπεύει να πάρει, γιατί θα υποβίβαζα και τα δικά μου, αφού κι εγώ τα 8vs θα έβαζα χωρίς παράπονο άσχετα αν βρήκα σε ευκαιρία μεταχειρισμένα γνήσια τα 8tc που ταιριάζουν περισσότερο ). Απο κει και πέρα, εγώ ο ίδιος είπα ότι η τελική επιλογή των καλωδίων θα πρέπει να γίνει αφού καταλήξει στα μηχανήματα, ώστε να δεχτεί προτάσεις απο συνομιλητές που σαφώς και θα το έχουν ψάξει περισσότερο και ίσως να έχουν βρει πιο φτηνά καλώδια να κάνουν τη δουλειά εξίσου καλά. Το παν είναι να μη βάλει μπούρδες καλώδια θεωρώντας ότι "είναι απλά χαλκός", γιατί δεν είναι έτσι. Κι εγώ έτσι έλεγα και αρκετό καιρό έπαιζα με απλά καλώδια ( σε σχέση με αυτά που έχω τώρα ), διαρκώς ήμουν στο ψάξιμο γιατί "κάτι μου έλειπε". Αφού άκουσα κάτι καλύτερο, το πήρα απόφαση, ψάχτηκα λίγο, αγόρασα αυτό που ταιριάζει στο δικό μου σύστημα και δεν ασχολούμαι άλλο.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
731
5~10€ το ΠΟΛΥ το μέτρο καλώδιο ηχείων.
Οτιδήποτε άλλο για ΧΑΛΚΟ είναι κοροϊδία!!!
επειδή ενδιαφέρει και μένα, μπορείς να προτείνεις κάποιο καλώδιο σε αυτή τη κατηγορία τιμής, για 4 μ. απόσταση;
 

Μηνύματα
42
Reaction score
25
και εγώ συμφωνώ ότι δεν αξίζει να ξοδέψεις πολλά λεφτα για καλώδια. τα πολύ ακριβα καλωδια στο ηχητικο φασμα δεν προσφέρουν τιποτα παραπάνω. Είναι ενας μυθος, όπως μύθος είναι και το break in period που λένε για τα ηχεία. υπάρχουν πολλά άρθρα, μπορείς να ψάξεις.
 

I

iason

Guest
Γράφω τόση ώρα, αλλά τελικά καταλήγω στην εξής απάντηση:
Όσο καλό και αν είναι ένα σύστημα, η δουλειά του είναι να αναλύει το σήμα που του δίνουμε και να το ενισχύει. Απο τη στιγμή που το σύστημα παραμένει το ίδιο, ό,τι και να κάνουμε, θα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Το καλώδιο δεν βελτιώνει την απόδοση του συστήματος, απλά με αυτό διασφαλίζουμε το ότι θα έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη μεταφορά του σήματος, χωρίς να μπερδεύεται η πληροφορία( ιδανικά ). Όπως το σύστημα θα πετάξει "¨τζιτζίκια" απο τα ηχεία αν του δώσουμε κακή εγγραφή ( αυτή είναι η δουλειά του ), το ίδιο θα κάνει και αν του δώσουμε μπερδεμένο σήμα απο τα καλώδια. Επομένως, όταν συζητάμε για ένα σύστημα με ικανότητες ( και αν κρίνω απο τη παρουσίαση του yamaha στο site, οι τύποι έχουν ρίξει μελέτη και τουλάχιστον σαν σχεδίαση με ιντριγκάρει, αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα προσεγμένο μηχάνημα ), είναι κουτό να το χαντακώσουμε εμείς οι ίδιοι δίνοντάς του παραμορφωμένο σήμα απο μόνοι μας με ένα καλώδιο όχι ισάξιο του συστήματος. Η αξία δεν αναφέρεται στο χρήμα, αλλά στις ικανότητες που θα έχει το καλώδιο να περάσουν απο μέσα του οι πληροφορίες όσο το δυνατόν πιο ουδέτερα και καθαρά. Δεν διαφωνώ πως οι εταιρείες έχουν καταλάβει τις ανάγκες μας και βαράνε αλύπητα στις τιμές. Κι εμένα με ενοχλεί αυτό. Οι διαφορές όμως που προκύπτουν κατά την ακρόαση του ίδιου προγράμματος, στα ίδια μηχανήματα με χρήση πιο κλασάτων καλωδίων, δεν είναι ευκαταφρόνητη, ειδικά όταν επενδύουμε ένα σκασμό χρήματα ακριβώς επειδή θέλουμε το κάτι παραπάνω. Και δεν συζητώ για τον λίγο παραπάνω αέρα ανάμεσα στα όργανα ή το λίγο πιο κοφτό μπάσο στους τάδε κύκλους, αλλά για ανάλυση, στήσιμο οργάνων, στερεοφωνική εικόνα και όλα τα καλούδια που μας σηκώνουν τη τρίχα κάγκελο όταν πατάμε το "on" στον ενισχυτή μας και βάζουμε τραγούδια.
Εγώ απο τη πλευρά μου τσιγκλάω τον alessismore για να μη ξεχνάει ότι καλό είναι να υπολογίζει και καλώδια στο τελικό πακέτο. Και αν ανέφερα κάποια συγκεκριμένα, είναι για να τονίσω τη κατηγορία που θεωρώ ότι είναι ιδανική, σε προσπάθεια να αποτρέψω το ενδεχόμενο να παρασυρθεί σε κάποια μεγαλύτερη κατηγορία χωρίς λόγο ( δεν υποβιβάζω τα μηχανήματα που σκοπεύει να πάρει, γιατί θα υποβίβαζα και τα δικά μου, αφού κι εγώ τα 8vs θα έβαζα χωρίς παράπονο άσχετα αν βρήκα σε ευκαιρία μεταχειρισμένα γνήσια τα 8tc που ταιριάζουν περισσότερο ). Απο κει και πέρα, εγώ ο ίδιος είπα ότι η τελική επιλογή των καλωδίων θα πρέπει να γίνει αφού καταλήξει στα μηχανήματα, ώστε να δεχτεί προτάσεις απο συνομιλητές που σαφώς και θα το έχουν ψάξει περισσότερο και ίσως να έχουν βρει πιο φτηνά καλώδια να κάνουν τη δουλειά εξίσου καλά. Το παν είναι να μη βάλει μπούρδες καλώδια θεωρώντας ότι "είναι απλά χαλκός", γιατί δεν είναι έτσι. Κι εγώ έτσι έλεγα και αρκετό καιρό έπαιζα με απλά καλώδια ( σε σχέση με αυτά που έχω τώρα ), διαρκώς ήμουν στο ψάξιμο γιατί "κάτι μου έλειπε". Αφού άκουσα κάτι καλύτερο, το πήρα απόφαση, ψάχτηκα λίγο, αγόρασα αυτό που ταιριάζει στο δικό μου σύστημα και δεν ασχολούμαι άλλο.
Παληκάρι μου μην ασχολείσαι τα λόγια σου χάνεις και τον χρόνο σου ,εχει πέσει πολύ μελάνι επί του θέματος και το γεγονός είναι ένα και δεν αλλάζει .Υπάρχουν υποστηρικτές των καλωδίων και επικριτές των καλωδίων ,ο καθένας εχει τους λόγους του και δεν πρόκειται να πείσεις κανέναν από τους δυο να αλλάξει γνώμη.
Αρα, μπουγαδόσυρμα φθηνό καλό και ακούς οτι θέλεις να ακούσεις.;)
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
και εγώ συμφωνώ ότι δεν αξίζει να ξοδέψεις πολλά λεφτα για καλώδια. τα πολύ ακριβα καλωδια στο ηχητικο φασμα δεν προσφέρουν τιποτα παραπάνω. Είναι ενας μυθος, όπως μύθος είναι και το break in period που λένε για τα ηχεία. υπάρχουν πολλά άρθρα, μπορείς να ψάξεις.
Ο σκοπός δεν είναι να πάρουμε κάτι παραπάνω, αλλά όσο το δυνατόν περισσότερο απο όσο είναι διαθέσιμο. Ένα καλό καλώδιο δεν θα δώσει κάτι παραπάνω σε ένα σύστημα που θολώνει. Ένα κακό καλώδιο όμως θα θολώσει ένα καλό σύστημα που μπορεί να δώσει λεπτομέρειες.
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Καταρχήν οι διάφοροι αφορισμοί από εκατέρωθεν πλευρές / υποστηρικτές υπέρ η όχι μιας άποψης περί καλωδίων, είναι... απλά παραπλανητικές, και κάποιος καταλήγει να αγοράζει καλώδια και άλλα ματζούνια, όχι επί της ουσίας, αλλά τα διάφορα φούμαρα που του πουλάνε κάποιοι! Επίσης ούτε οι χαλκοί είναι όλοι ίδιοι! Πάμε λοιπόν να δούμε έναν πίνακα και να διαβάσουμε λίγη "ιστορία" και τι έκαναν οι σοβαροί Γιαπωνέζοι φίλοι μας.....!



1. Tough Pitch Copper (TPC)
Tough Pitch Copper (TPC) is the name given to unprocessed copper: the type usually employed in general purpose cabling such as power leads and many inexpensive audio cables. TPC is melted once and formed into a cylindrical conductor (wire) which is then allowed to cool. This wire is then repeatedly drawn to reduce it to the desired diameter. TPC contains somewhere between 300 and 500 ppm of oxygen and other impurities, which is considered far too high for serious audio applications. When used as speaker cables, mains power cables tend to cause a loss of fine detail resulting in a dull sounding system. This is due to the TPC and also, in part, to the PVC insulation used in standard mains power cables.

2. Oxygen Free Copper (OFC)
Oxygen free copper was developed in Japan around 1975 as it became increasingly apparent that sound quality was related to the quality of copper and the processing used during cable manufacture. OFC is produced through an extrusion process which takes place in an oxygen-free-inert-gas atmosphere. This leads to a reduced oxygen content (10 ppm) when compared to TPC and an improvement in conductivity which typically measures in at between 0.5% and 2% greater than TPC. The OFC process therefore produces a much higher quality audio cable than the TPC process. High purity conductors sound clearer than their unprocessed (TPC) counterparts because there are fewer crystal boundaries present to cause signal degradation.

3. Linear Crystal-Oxygen Free Copper (LC-OFC)
Also around 1975, Hitachi developed their own method for reducing grain or crystal boundaries. LC-OFC is Hitachi's patented process and their exclusive product. After extrusion, the copper wire is re-heated, or annealed, which reduces impurities between the crystal boundaries as the copper crystal grows and leads to a longer grain length. A typical crystal (or grain) in a 1mm diameter LC-OFC conductor is 130 mm long compared to only 4mm (typically) long in TPC or OFC conductors.

4. Ohno Continuous Casting copper (OCC copper)

In 1985, Professor Ohno, from the Chiba Institute of Technology, developed his patented method for the extrusion of a grain-free copper wire. (Technical papers are available from the Japan Inst. Metals and from Chapman & Hall, publishers.) When a pure metal solidifies, its crystals grow in a specific geometrical pattern (typical to that metal) emanating from a nucleus, rather like the dendritic growth pattern of a tree. The size of the metal crystals grown can be varied by repeatedly annealing metal such as is done in the LC-OFC process. The structure of a strand of copper may be likened to that of a bag of sugar. Every grain of sugar has a crystal boundary. In a conductor, these crystal boundaries (potential barriers) act as a non-linear resistance to the flow of electric current. It follows that, the fewer the boundaries, the less the effect there is on an electric signal as it propagates from one end of the conductor to the other.

5. Silver plated copper. Μέχρι εδώ γιατί από και πέρα αρχίζει η κοροϊδία και το χάος...

Τίμια "ισορροπημένα" καλώδια (το ισορροπημένα το είπα, γιατί βγαίνει μόνο από έναν φροντισμένο χώρο), είναι από εταιρίες όπως η Mogami - Canare - Van Damme (ρίξτε μια ματιά) - Neotech (αυτή φτιάχνει και του Ohno, που είναι και τα ακριβότερα)... και διάφοροι άλλοι που φτιάχνουν καλώδια με τα άνωθεν στάνταρ που αναφέραμε....

Προσοχή στις απομιμήσεις...:prankster:
 
Last edited:

I

iason

Guest
Καταρχήν οι διάφοροι αφορισμοί από εκατέρωθεν πλευρές / υποστηρικτές υπέρ η όχι μιας άποψης περί καλωδίων, είναι... απλά παραπλανητικές, και κάποιος καταλήγει να αγοράζει καλώδια και άλλα ματζούνια, όχι επί της ουσίας, αλλά τα διάφορα φούμαρα που του πουλάνε κάποιοι! Επίσης ούτε οι χαλκοί είναι όλοι ίδιοι! Πάμε λοιπόν να δούμε έναν πίνακα και να διαβάσουμε λίγη "ιστορία" και τι έκαναν οι σοβαροί Γιαπωνέζοι φίλοι μας.....!



1. Tough Pitch Copper (TPC)
Tough Pitch Copper (TPC) is the name given to unprocessed copper: the type usually employed in general purpose cabling such as power leads and many inexpensive audio cables. TPC is melted once and formed into a cylindrical conductor (wire) which is then allowed to cool. This wire is then repeatedly drawn to reduce it to the desired diameter. TPC contains somewhere between 300 and 500 ppm of oxygen and other impurities, which is considered far too high for serious audio applications. When used as speaker cables, mains power cables tend to cause a loss of fine detail resulting in a dull sounding system. This is due to the TPC and also, in part, to the PVC insulation used in standard mains power cables.

2. Oxygen Free Copper (OFC)
Oxygen free copper was developed in Japan around 1975 as it became increasingly apparent that sound quality was related to the quality of copper and the processing used during cable manufacture. OFC is produced through an extrusion process which takes place in an oxygen-free-inert-gas atmosphere. This leads to a reduced oxygen content (10 ppm) when compared to TPC and an improvement in conductivity which typically measures in at between 0.5% and 2% greater than TPC. The OFC process therefore produces a much higher quality audio cable than the TPC process. High purity conductors sound clearer than their unprocessed (TPC) counterparts because there are fewer crystal boundaries present to cause signal degradation.

3. Linear Crystal-Oxygen Free Copper (LC-OFC)
Also around 1975, Hitachi developed their own method for reducing grain or crystal boundaries. LC-OFC is Hitachi's patented process and their exclusive product. After extrusion, the copper wire is re-heated, or annealed, which reduces impurities between the crystal boundaries as the copper crystal grows and leads to a longer grain length. A typical crystal (or grain) in a 1mm diameter LC-OFC conductor is 130 mm long compared to only 4mm (typically) long in TPC or OFC conductors.

4. Ohno Continuous Casting copper (OCC copper)

In 1985, Professor Ohno, from the Chiba Institute of Technology, developed his patented method for the extrusion of a grain-free copper wire. (Technical papers are available from the Japan Inst. Metals and from Chapman & Hall, publishers.) When a pure metal solidifies, its crystals grow in a specific geometrical pattern (typical to that metal) emanating from a nucleus, rather like the dendritic growth pattern of a tree. The size of the metal crystals grown can be varied by repeatedly annealing metal such as is done in the LC-OFC process. The structure of a strand of copper may be likened to that of a bag of sugar. Every grain of sugar has a crystal boundary. In a conductor, these crystal boundaries (potential barriers) act as a non-linear resistance to the flow of electric current. It follows that, the fewer the boundaries, the less the effect there is on an electric signal as it propagates from one end of the conductor to the other.

5. Silver plated copper. Μέχρι εδώ γιατί από και πέρα αρχίζει η κοροϊδία και το χάος...

Τίμια "ισορροπημένα" καλώδια (το ισορροπημένα το είπα, γιατί βγαίνει μόνο από έναν φροντισμένο χώρο), είναι από εταιρίες όπως η Mogami - Canare - Van Damme (ρίξτε μια ματιά) - Neotech (αυτή φτιάχνει και του Ohno, που είναι και τα ακριβότερα)... και διάφοροι άλλοι που φτιάχνουν καλώδια με τα άνωθεν στάνταρ που αναφέραμε....

Προσοχή στις απομιμήσεις...:prankster:
Πολύ ωραία παρουσίαση 1000+ και επίσης να προσθέσω για τούς τύπους οτι υπάρχει και χαλκός ανακυκλωμένος ο οποίος συνήθως χρησιμοποιήται για φθηνής κατηγορίας κατασκευές.
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
επειδή ενδιαφέρει και μένα, μπορείς να προτείνεις κάποιο καλώδιο σε αυτή τη κατηγορία τιμής, για 4 μ. απόσταση;
Εγώ mogami χρησιμοποιώ στις τιμές περίπου που ανέφερα παραπάνω.
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Για οσους προτεινουν καποιο καλωδιο, θα ηταν ευκολο να παραθεσουν τεχνικα στοιχεια υπεροχης αυτου εναντι αλλων?

Ενα καλωδιο το οποιο ειναι φτηνο (πολυ μεγαλο μειονεκτημα αυτο στην κοινοτητα του χαι-εντ) ειναι το Belden. Στο παρελθον εδω μεσα γραφτηκαν τα τεχνικα χαρακτηριστικα τα οποια ηταν αξιοζηλευτα. Ομως το καλωδιο ριχνεται στην πυρα λογω τιμης. Ας κανει καποιος καποιο συγκριτικο με βαση τα χαρακτηριστικα να μαθουμε κι εμεις γιατι πρεπει να δωσουμε πολυ περισσοτερα χρηματα. Μιλαω τοσο για καλωδιο ηχειων οσο και για interconnect.
 


Μηνύματα
42
Reaction score
25
απλα θεωρω ότι να δωσεις 10 φορες παραπανω λεφτα για να παρεις 0.1% παραπανω σε ηχο είναι πεταμενα λεφτα. Επίσης ο ήχος είναι μέχρι τα 20Khz, δε με ενδιαφερει πως συμπεριφέρεται το καλωδιο στα 100Khz ή στα RF. Συμφωνω με τις τιμές του komhst. Με αυτές τις τιμες παίρνεις αξιοπρεπή καλώδια.
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
... διαβάστε εδώ την επίδραση, The wire and cable scene: Facts, Fictions and Frauds, :D από σελίδα 50. με προσομοιώσεις διαφόρων καλωδίων (Κimber, Μonster, Siltech...) και ενισχυτών (Boulder, Carver) με τις αντίστοιχες αποκρίσεις συχνότητας ... ;)
Πραγματικά πολύ καλό και πολύ διαφωτιστικό το άρθρο στις σελίδες 51~57 του κειμένου
(ή 39~44 του .pdf)
 
Last edited:

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Άλλο πράγμα το εμπάργκο σε οποιαδήποτε εταιρεία δραστηριοποιείται στο high end και άλλο πράγμα η επιλογή του όσο το δυνατόν καλύτερου καλωδίου στη καλύτερη τιμή. Άλλο το φτηνό, άλλο το best buy.
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Και αφού ζητήσω συγνώμη που θα ποστάρω αμέσως κάτω απο τη προηγούμενη ανάρτησή μου, να εκφράσω κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με το άρθρο.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι υπάρχει εσωτερική καλωδίωση στα μηχανήματα, χωρίς αυτό να καθιστά αμεληταία τη παρουσία τους και χωρίς να υποβιβάζει τη παρουσία των καλωδίων εξωτερικά. Προσωπικά, έχοντας ασχοληθεί λίγο με το diy και έχοντας δοκιμάσει την χρήση διαφορετικών καλωδίων σε ένα προενισχυτή, μπορώ να πω με σιγουριά ότι επηρεάζουν αρκετά το τελικό αποτέλεσμα. Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι κατασκευαστές τυπώνουν πλακέτες, αλλά μερικοί επιμένουν σε hard wired υλοποιήσεις. Δεν είναι τρελοί, κάτι ξέρουν και κάτι παίρνουν απο αυτό. Ο συνδυασμός λοιπόν όλων των υλικών ενός μηχανήματος ( συμπεριλαμβανομένης και της εσωτερικής καλωδίωσης ), συντελεί σε αυτό που λέμε "ο χαρακτήρας" ενός μηχανήματος. Αν μπαίναμε στη διαδικασία να αλλάξουμε εσωτερικές καλωδιώσεις, θα καίγαμε εντελώς το μυαλουδάκι μας. Αφήστε δε που δεν μπορούν ή δεν θέλουν όλοι να πετάξουν τα μάτια του μηχανήματός τους όξω. Επομένως, ευχαριστούμε για τη διευκρίνηση ( αν και το γνωρίζαμε ), αλλά κρατώντας σταθερή την ηχητική ταυτότητα του κάθε μηχανήματος ( χωρίς να παρεμβαίνουμε στο εσωτερικό του ), προσπαθούμε να πάρουμε οσο το δυνατόν περισσότερα απο όσα μπορεί να μας δώσει με τη χρήση καλύτερων αγωγών έξω απο το μηχάνημα. Φυσικά και ο καλύτερος αγωγός είναι ο ανύπαρκτος αγωγος, αλλά καλώς ή κακώς, προς το παρόν τους χρειαζόμαστε.
Επίσης, γίνεται αναφορά στα χαρακτηριστικά των καλωδίων σαν μέρη κυκλωμάτων και τα συμπεράσματα βγαίνουν με βάση τις εργαστηριακές τους μετρήσεις. Θα παρατηρήσατε φυσικά ότι ουδέποτε αναφέρθηκα στις συχνότητες, ούτε καν στις προδιαγραφές ( αν και δεν είναι αμεληταίες ποσότητες ). Σημασία στον ήχο δεν έχουν τόσο οι προδιαγραφές, αλλά το τελικό αποτέλεσμα. Και το τελικό αποτέλεσμα δεν μετριέται σε κύκλους ή τουλάχιστον δεν έχει να κάνει μόνο με αυτούς. Βάλτε έναν Α ενισχυτή με τη superflat απόκριση απο DC σε 100KHZ και συγκρίνετέ τον με ένα δεύτερο που θα έχει την ίδια ακριβώς καμπύλη απόκρισης. Τον ίδιο λόγο σήματος προς θόρυβο και πάει λέγοντας. Εκφράστε μου λοιπόν σε αυτά τα τόσο σημαντικά - κατά τον αρθρογράφο - αποτελέσματα το στήσιμο της στερεοφωνικής εικόνας. Πως εκφράζεται σε μια καμπύλη απόκρισης αυτό; Πως εκφράζεται σε μια καμπύλη απόκρισης ο διαχωρισμός των οργάνων ενός μουσικού συνόλου, όταν η καμπύλη απόκρισης έχει να κάνει με ένα σήμα που παράγεται απο μια γενήτρια; ΟΚ, θα μπορούσε κάποιος να εξετάσει αρμονικες και πάει λέγοντας. Αλλά δεν είδα καμία ανάλυση σε αρμονικές στο άρθρο. Μια καμπύλη απόκρισης είδα ανά περίπτωση. Καλές οι καμπύλες λοιπόν, αλλά αν θέλαμε να δούμε θα το ρίχναμε στο home cinema. Ακούμε και γι'αυτό ασχολούμαστε με αυτά τα μηχανάκια ( και τα παρελκόμενά τους ). Και δεν επιλέγουμε με βάση τις καμπύλες, αλλά με βάση το αποτέλεσμα που θα έρθει στα αυτιά μας.
Φυσικά και θα κοιτάξω τις προδιαγραφές, φυσικά και θα ασχοληθώ με το ρεύμα που δίνει ( ρυθμό ανύψωσης? ), με το συντελεστή απόσβεσης και πάει λέγοντας, αλλά δεν θα ψωνίσω αν δεν ακούσω πρώτα. Και αν έπλεξα τα εγκώμια στον yamaha που δεν έχω ακούσει, είναι επειδή τόσο απο πλευράς προδιαγραφών, όσο και απο πλευράς υλοποίησης, δείχνει να είναι καλός. Άρα, απο μια τόσο προσεγμένη κατασκευή και απο μια εταιρεία που ασχολείται χρόνια με το τομέα του ήχου, περιμένω ότι αφού θα έχει κάνει τόση δουλειά, θα έχει και κάποιο καλό αποτέλεσμα.
 

AriPetro

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.013
Reaction score
1.716
Η έννοια του σωστού ρεπόρτερ

"...a word of protest against what I consider to be the most misleading speaker cable advertising of all because it looks so scientific on the surface. I'm talking about those highly technical MIT (Music Interface Technologies definitely not Massachusetts Institute of Technology) ads and brochures showing all kinds of oscilloscope pictures of impulse response, "phase noise" (their term, not mine), and other time-domain performance characteristics of MIT cables, in documentation of their alleged technical superiority. The trouble is that the time axis in the scope pictures either isn't labeled at all, or else the time-per-division information is buried somewhere in the small print. The technically unsophisticated audiophile looking at the ads and brochures is under the impression that he is being shown superior performance in the audio range, whereas in reality all of that time domain action is happening in nanoseconds, totally unrelated to the audio range (which extends, even with our agreed-on stretching, only from 67 milliseconds to 20 microseconds).
MIT is selling megahertz performance to the audio market for big bucks. Not that they're the only snake-oil artists among the cable vendors, but I happen to be particularly irritated by their kind of scientific non sequitur.
The only thing that irritates me even more is that a few years ago I allowed one of those ads to slip through into the pages of this publication. I don't think, however, that cable advertisers will be breaking down my door from now on."
 

Μηνύματα
64
Reaction score
18
Πραγματικά ενδιαφέροντα τα όσα γράφετε σε τούτο (και όχι μόνο) το νήμα και εμένα τουλάχιστον μου έχουν ανοίξει -θέλω να πιστεύω- τα μάτια.
Την επομένη ή την μεθεπομένη εβδομάδα θα κατέβω να ακούσω μερικά σετ και κυρίως θα δώσω έμφαση στα ηχεία (μεταξύ αυτών και τα καινούργια klipsch rp 280f, Monitor Audio silver8, chario pegasus, dali mentor/ ikon, yamaha f901, triangle gaia, focal 926/936) και θα σας αναφέρω τις προσωπικές μου εντυπώσεις.
Όσον αφορά στα καλώδια, μάλλον θα ακολουθήσω την γνώμη του komhst με μια πιο λογική από άποψη κόστους λύση και αργότερα αλλάζω σε κάτι ακριβώτερο.
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
@ Νικος Σταθοπουλος, κι εσυ ανηκεις λοιπον στην κατηγορια των χρυσαυτιαδων. Κατω οι μετρησεις, κατω η επιστημη και απολυτη εμπιστοσυνη στ αυτια μας. Τωρα αν τ αυτια μας μπορουν να πιασουν εως τους 16 KHZ καποιων εως 12 και καποιων αλλων εως 20 δεν εχει σημασια.

Εαν ειμαι ασχετος απο ζωγραφικη και δω ενα πινακα και πιστευω οτι αυτο μονο ο Πικασο θα μπορουσε να το ζωγραφισει τοτε δεν εχει σημασια τι λενε αυτοι που απο το πρωι ως το βραδυ ειναι με ενα πινελο στο χερι. Εαν δω δυο φωτογραφιες και ειμαι ασχετος με τη φωτογραφια και νομισω οτι ειναι απολυτως ιδιες ενω τεχνικα υπαρχουν ενα σωρο διαφορες που ουτε καν τις εδωσα σημασια, τοτε και παλι δεν εχει σημασια. Η γνωμη μου μετραει, ο καθε Κωτσιδης που ξημεροβραδιεζεται πισω απ ενα φακο ειναι απλος ενας τρελλος που δεν καταλαβαινει τι κανει.

Ε λοιπον εγω μ αυτη την λογικη δεν θα συμφωνησω ΠΟΤΕ!
Ηρθε τι προαλες ο Μ. Καστρουνης στο σπιτι. Κι εγω που νομιζα οτι η οθονη δεν ειχε καθολου ζαρες, μου την εβγαλε αχρηστη. Κι ας μου ελεγε οτι ειναι τυφλος και δεν βλεπει καλα. Κι αυτο με τις ζαρες ειναι το πλεον χοντρο. Ενα σωρο λεπτομερειες σου εδειχνε που ουτε τις εδινες σημασια. Κι αυτος εδωσε ενα σωρο λεφτα για ν αγορασει μετρητικα μηχανηματα. Τι τα χρειαζεται? Με το ματι μια χαρα θα εκανε την δουλεια του. Αφου κι εμεις με τα ματια βλεπουμε και οχι με μετρητικα μηχανηματα. Ελα ομως που θελει να κανει σωστα την δουλεια του. Και το σωστο ειναι οι μετρησεις. Ειτε μας αρεσει ειτε οχι. Και φυσικα αυτο θα εχει αντανακλαση στην ποιοτικα του ηχου. Προσοχη ομως στην ποιοτητα και οχι στο γουστο μας, το οποιο μπορει ν αλλαζει ανα διαστηματα.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.881
Μηνύματα
3.032.239
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top