Επιλογή λαμπάτου ολοκληρωμένου ενισχυτή.


D

Deleted member 8307

Guest
...1) Να μην αγοράσω λαμπάτο ολοκληρωμένο ενισχυτή με κόστος αγοράς και συντήρησης που να μπορώ να διαχειριστώ...
...καλύτερα μην αγοράσεις λόγω της "μετρημένης αναισθησίας" και της χαμηλής εμπέδησης του ηχείου σου όπως προαναφέρθηκε. Αν και εφόσον θέλεις EL34 θα χρειαστείς αρκετά ζευγάρια στο κανάλι με υψηλότερες τιμές.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Τα πράγματα ειναι απλά. Έχετε χάλια RT60. Και έξ αιτίας αυτού έχετε λανθασμένη εντύπωση για τα ντιμπι. Τα ίδια έλεγα και εγω πριν ενάμιση χρονο.
Πολυ σημαντικό αυτό, δεν ξέρω πόσο έχει γίνει κατανοητό. Όσο το RT έρχεται κοντά στο κατά ευαγγέλιον και συμμετέχει λιγότερο ο χώρος, τόσο μεγαλύτερες οι απαιτήσεις σε ισχύ για την ίδια αντιληπτή ένταση. Αν βάλουμε και DRC στη μέση, τόσο μεγαλύτερη η ισχύς που απαιτείται πάντα για την ίδια αίσθηση "έντασης".
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Π.χ. αν βγάλουμε το υπάρχον στέρεο στο μπαλκόνι ή στον κήπο όπου χάνονται σε μεγάλο βαθμό οι αντηχήσεις πρέπει να ανεβάσουμε αρκετά την ένταση. Δε συζητώ για μπάσο που εξαφανίζεται τελείως...Ειδικά στο μπάσο, αντηχήσεις και modes ακούμε στο σαλόνι μας, είτε μας αρέσει είτε όχι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Ωραίο!
μάλλον αυτην την μέτρηση πρεπει να την στείλεις σε 10δες καταξιωμένους κατασκευαστές ανά τον κόσμο που βγάζουν ενισχυτές κάτω από 100 βατ.
Να σταματήσουν την παράγωγη!

Ίσως εσείς να ξέρετε καλύτερα:stinker:
Ωραίες εξυπνάδες σου φαίνονται αυτές; Χαχαχαχαχα

Κ αν δε πάρει λάμπα μινιόν σε watts για τα ηχεία του ,περνάει στην αντεπίθεση, αγοράζοντας ένα "τερατάκι " class d , βάζει κ μια ταμπέλα BARBARELA από όξω σε νέον κ είναι κομπλέ .:gotcha::laugh:
Νέον; Πολύ προχώ ρε παιδιά! :p

1) Τα ηχεία μου δεν έχουν πραγματική ευαισθησία 92 dB/2,83V/m (όπως αναφέρει ο κατασκευαστής και αναγράφουν επάνω) αλλά 84 dB/2,83V/m. Σωστά;
Λάθος.
84 dB/w/m ή 87 dB/2,83V/m. (2,83V=2watt/4ωμ)

Επειδή τους ενισχυτές ισχύος εσύ ο απλός χρήστης δε τους διαχειρίζεσαι σε βολτ, προτιμότερο για σένα να τα αναγεις όλα σε βατ.

2) Η πραγματική τους αντίσταση δεν είναι 6Ω αλλά 4Ω. Σωστά
Λάθος.
Καταρχήν "πραγματική αντίσταση" δεν υπάρχει σαν όρος, και μη το χρησιμοποιείς, μπερδεύει.
Η αντίσταση ενός ηχείου μεταβάλλεται στον άξονα των συχνοτήτων και βλέπουμε το διάγραμμά της για να καταλάβουμε τι γίνεται.
Η ονομαστική αντίσταση του ηχείου είναι θεωρητικά μία μέση τιμή από τις τιμές που λαμβάνει η αντίσταση στο φάσμα. Στην πράξη, και για τον υπολογισμό της αναγκαίας ισχύος (μόνο εκεί έχει αξία η ονομαστική αντίσταση του ηχείου ως χρήσιμη προδιαγραφή) μας ενδιαφέρει πόσο χαμηλή αντίσταση έχει το ηχειακι σε χαμηλές συχνότητες, γιατί εκεί χρειάζεται όλη η ισχύς, κι όχι στα πρίμα.

Επειδή ακριβώς στην αναπαραγωγή του ροζ θορύβου, δηλαδή του συνόλου των ακουστικών συχνοτήτων, το πρόβλημα στάθμης δε θα έρθει από τα μεσαία ή τα πρίμα, καθώς εκεί ανετως τσιριζει το ηχείο σε υψηλότατες στάθμες με ελάχιστα βατ, αλλά στις χαμηλές συχνότητες, όπου το ηχείο θα ρουφήξει τα βατ αχόρταγα, είναι σοφό να υπολογίζεις την ισχύ που χρειάζεται το ηχείο στις χαμηλές συχνότητες και δη στην χαμηλότερη τιμή αντίστασης που παίρνει, αφού από αυτή τη συχνότητα θα ξεκινήσει το κλιπαρισμα του ενισχυτή και η συμπίεση δυναμικών.

Συμπερασματικά, μου είναι αδιάφορο ποια είναι η "ονομαστική" (δηλαδή η μέση ωμική) αντίσταση του ηχείου σου, δε το είδα καν, μπορεί να είναι 6 ωμ όπως λες, μπορεί όχι, δε ξέρω και δεν έχει νόημα σε κανένα υπολογισμό, οπότε δε μπαίνω στον κόπο να το ψάξω.

Είδα όμως ότι στα μπάσα κατεβαίνει στα 4ωμ, οπότε είναι σοφό να λογίζεται ως 4ωμο ηχείο σε οποιοδήποτε υπολογισμό, είτε όσον αφορά την αναγκαία ισχύ και ευαισθησία, είτε την δυνατότητα οδήγησης διαφορετικών αντιστάσεων του ενισχυτή.

Δηλαδή ψάχνεις ενισχυτή που να μπορεί να παίζει 4 ωμ και σε ενδιαφέρει η ισχύς του στα 4ωμ γιατί το ηχείο σου εκεί που θέλει ισχύ (στα μπάσα) είναι 4 ωμ.

Κι ενώ μπορεί ο ενισχυτής όταν παίζει μουσική να δίνει πχ 100 βατ στα μπάσα και μόλις 0,1 βατ στα πρίμα, ωστόσο θα παραμορφώνει στα πρίμα όταν τελειώνει η ισχύς του στα μπάσα.

Αυτό λέγεται δυναμική συμπίεση, και ακούγεται σα να παίζει πολύ δυνατά ο ενισχυτής, και σε ενοχλεί η στάθμη του ήχου. Όπως όταν βάζεις στο τέρμα την τηλεόραση ή ένα κακό στέρεο.

Όταν αντίθετα δεν υπάρχει δυναμική συμπίεση, δεν έχεις την αίσθηση ότι παίζει πολύ δυνατά ο ενισχυτής, διότι δε συμπιέζει και δε παραμορφώνει τα στιγμιαία μικρο-δυναμικα των ..πριμων.

Η αυξηνένη ηχηροτητα που αναφέρεις, δηλαδή η αίσθηση του πόσο δυνατά παίζει κι όλο αυτό το αστείο παιχνίδι με το σε ποια ώρα δείχνει το κουμπι του βολιουμ, που αγγλιστί λέμε λαουντνες, κατά βάση αντιπροσωπεύει την ποσότητα δυναμικής παραμόρφωσης που αντιλαμβάνεσαι ως "πολύ δυνατά". Αλλά αυτά είναι έννοιες που δύσκολα θα αποδεχτείτε, εδώ χρειάζονται 60 πόστς για να δεχτείτε την ευαισθησία του ηχείου... Και πάλι λάθος συμπεράσματα βγάζετε.

Δε σας κακολογω, απλώς είστε άσχετοι.
Μου τη σπάει λίγο που βγάζετε γλώσσα, αλλά έχει πλάκα!:p
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μερικά...καθέκαστα για λόγους συντομίας:

- Η έννοια της συμπίεσης κατά την ενίσχυση του σήματος είναι αλληλένδετη με την παραμόρφωση των ομόλογων σταδίων αλλά και τους σηματοθορυβικούς λόγους.Εάν δεδομένη (θεωρητικώς) απαιτούμενη ισχύς για την απόδοση κορυφώσεων θα αποδίδεται λ.χ. με αρμονική παραμόρφωση ανώτερη του 0,3 % και 1% για τελικά ενισχυτικά στάδια ημιαγωγών και λυχνιών αντιστοίχως (και ανάλογες παραμορφώσεις από ενδοδιαμόρφωση αρμονικών),τότε το αποδιδόμενο σήμα λογίζεται δυναμικώς συμπιεσμένο.

Οι δε χαμηλές τιμές στο λόγο σήματος προς θόρυβο που ακολουθούν κατά κανόνα τα λυχνιακά κυκλώματα καθιστούν ακόμα δυσχερέστερη την τήρηση ικανοποιητικής δυναμικής συμπεριφοράς έστω και σε χαμηλές στάθμες ακρόασης.

Και όλα αυτά χωρίς να εξετάζονται καν παράγοντες όπως ο θόρυβος υποβάθρου στο χώρο ακρόασης,η ικανότητα απόδοσης ισχύος όταν το φορτίο δυσκολεύει ή/και αυξάνουν οι ενεργειακές απαιτήσεις στο αναπαραγόμενο πρόγραμμα,αλλά και η εγγενής συμπίεση ως προς τα αυθεντικά οργανικά συμβάντα που θα έχει πιθανότατα ενσωματωθεί στην παραγωγή δεδομένου master.

- Το τελευταίο μας οδηγεί στο επόμενο δεδομένο περί εύρους δυναμικής ζώνης:
http://www.avsite.gr/forum/threads/compression-και-μουσική.30856/page-2#post-1781316
Δεν θεωρώ τυχαίο το γεγονός ότι η ευρεία αναβίωση των λυχνιακών τελικών με μέτρια προς χαμηλή ισχύ - οδηγώντας ολοένα και περισσότερο πλέον ηχεία μέτριας ευαισθησίας - συνδυάστηκε σε σκανδαλώδη βαθμό τις τελευταίες δεκαετίες με την προοδευτική μείωση στο εύρος δυναμικής ζώνης για την πλειοψηφία των παραγόμενων master.Οι καλλιτεχνικές κι εμπορικές ανασφάλειες ποτίζουν επίσης τη γλάστρα της δυναμικής ανεπάρκειας κατά την ενίσχυση των σημάτων.

- Οιανδήποτε μέση τιμή και να εμφανίζει ο χρόνος αντήχησης για δεδομένο χώρο,η αναπόφευκτη δημιουργία πεδίου αντήχησης τείνει να προάγει την ηχηρότητα -όχι όμως και τη δυναμική συμπεριφορά- για δεδομένη μέση στάθμη εκπομπής κατά τα ήδη εκτεθέντα:
http://www.avsite.gr/forum/threads/Κατανάλωση-ρεύματος-ολοκληρωμένου-Τάξης-Α.155742/page-13#post-2145609
Ο δε βαθμός προαγωγής αυξάνεται κατά την άνοδο στην απόσταση ακρόασης και την αύξηση της τιμής RT σε οκτάβες όπου το ακουστικό μας σύστημα παρουσιάζει μεγαλύτερη ευαισθησία (βλ. καμπύλες ηχηρότητας σε συνάρτηση με τη συχνότητα).

- Στο κόστος χρήσης εκτός της κατανάλωσης οφείλουν να συμπεριληφθούν έξοδα από πιθανές αστοχίες υλικού και πιθανή πλημμελή χρήση (ή λόγω ανωτέρας βίας,βλ ΔΕΗ),η φθορά από την κατά κανόνα έκθεση των εξαρτημάτων σε υψηλότερες θερμοκρασίες στις λυχνιακές υλοποιήσεις,καθώς και πιθανή επιθυμία γι αναβάθμιση του κυκλώματος με ακριβότερα εξαρτήματα -ωθούμενη συχνά από επιτήδειους καλοθελητές.Τέλος οφείλει να προσμετρηθεί και το κόστος από πιθανή αγορά έτερου ενισχυτή,άμα ο χρήστης συνειδητοποιούσε λ.χ. ότι ο ΄΄πολύτιμος΄΄ μονοτελής με τα κεκορεσμένα τίμπρα θα εμφάνιζε δυστυχώς ακόρεστα...δυναμικά.

Τουλάχιστον σε αυτόν τον τομέα,θα ωφελούσε η αγορά λυχνιακού ενισχυτή που θα διέθετε έξοδο προενισχυτικού σταδίου,ούτως ώστε να προμηθευόταν ο χρήστης σε επόμενο στάδιο και κάποιο τελικό με σοβαρή ισχύ προκειμένου να κορρένυνταν και οι δυναμικές αντιθέσεις τουλάχιστον εκ περιτροπής...
 
Last edited:

Μηνύματα
1.603
Reaction score
1.921
Προκειμένου να βγάλω και εγώ μια άκρη με όλες τις πληροφορίες και να πάρω μια απόφαση θα προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω τα δεδομένα:

1) Τα ηχεία μου δεν έχουν πραγματική ευαισθησία 92 dB/2,83V/m (όπως αναφέρει ο κατασκευαστής και αναγράφουν επάνω) αλλά 84 dB/2,83V/m. Σωστά;

2) Η πραγματική τους αντίσταση δεν είναι 6Ω αλλά 4Ω. Σωστά;

Ο ενισχυτής που έχω, Yamaha A-S1000, έχει ισχύ:
Ισχύς: 2x90W (8Ω, 20Hz-20kHz, 0.02% thd), 2x140W (4Ω, 20Hz-20kHz, 0.02% thd)

Δεδομένο 1: Με τον συγκεκριμένο ενισχυτή, στον χώρο μου και παρουσία γυναικόπαιδων και λοιπών αμάχων το ρυθμιστικό έντασης ουδέποτε ξεπερνά το 9 π.μ. με CD ενώ με πικάπ μπορεί να αγγίξει το 10 π.μ., άντε βαριά 11 π.μ.

Δεδομένο 2: Τις (λίγες) φορές που έχω πλέον την ευκαιρία να ακούσω μουσική μόνος (καλώς ή κακώς) το ρυθμιστικό έντασης ουδέποτε ξεπερνά το 11-12 π.μ. με CD ενώ με πικάπ μπορεί να αγγίξει το 1-2 μ.μ. - Υψηλότερες εντάσεις στο χώρο μου δεν τις αντέχω!

Δεν έχω σκοπό να αντικαταστήσω τον ενισχυτή ή τα ηχεία μου. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον συνδυασμό. Αυτό που διερευνώ είναι το ενδεχόμενο να προσθέσω στο σύστημά μου έναν λαμπάτο ολοκληρωμένο ενισχυτή με κόστος αγοράς και συντήρησης που να μπορώ να διαχειριστώ. Εννοείται ότι στόχος μου δεν είναι η αναπαράσταση στον χώρο μου, με ρεαλισμό, μιας συναυλίας (εάν κάτι τέτοιο είναι γενικά εφικτό).

Με τα παραπάνω δεδομένα οι επιλογές μου είναι:

1) Να μην αγοράσω λαμπάτο ολοκληρωμένο ενισχυτή με κόστος αγοράς και συντήρησης που να μπορώ να διαχειριστώ.
Ευχαριστώ
1) Λαθος. Τα ηχεια σου εχουν πραγματικη μεση ευαισθησια 84.8dB/2.0V/m. Στα δυο volt που αντιστοιχει το 1Watt @ 4Ohm που ειναι η αντισταση που βλεπει ο ενισχυτης σου στις συχνοτητες που συνηθως απαιτειται περισσοτερη ισχυς.
2) η μεση τιμης τους μπορει να ειναι οντως 6Ohm αλλα μας ενδιαφερει η χαμηλοτερη που συνηθως συνανταται στις δυσκολοτερες χαμηλες συχνοτητες οποτε οταν κανουμε τους υπολογισμους μας υπολογιζουμε την ισχυ του ενισχυτη στα 4ωμ.

Με βαση ολα τα υπολοιπα που γραφεις η καλυτερη επιλογη ειναι η 1) καθ οτι ΔΕΝ σου χρειαζεται αλλος ενισχυτης.
Αν θες να δεις ουσιαστικη βελτιωση στο συστημα σου προσπαθησε να αποκωδικοποιησεις τα παρακατω σχολια:


Τα πράγματα ειναι απλά. Έχετε χάλια RT60. Και έξ αιτίας αυτού έχετε λανθασμένη εντύπωση για τα ντιμπι. Τα ίδια έλεγα και εγω πριν ενάμιση χρονο.
Πολυ σημαντικό αυτό, δεν ξέρω πόσο έχει γίνει κατανοητό. Όσο το RT έρχεται κοντά στο κατά ευαγγέλιον και συμμετέχει λιγότερο ο χώρος, τόσο μεγαλύτερες οι απαιτήσεις σε ισχύ για την ίδια αντιληπτή ένταση. Αν βάλουμε και DRC στη μέση, τόσο μεγαλύτερη η ισχύς που απαιτείται πάντα για την ίδια αίσθηση "έντασης".
Π.χ. αν βγάλουμε το υπάρχον στέρεο στο μπαλκόνι ή στον κήπο όπου χάνονται σε μεγάλο βαθμό οι αντηχήσεις πρέπει να ανεβάσουμε αρκετά την ένταση. Δε συζητώ για μπάσο που εξαφανίζεται τελείως...Ειδικά στο μπάσο, αντηχήσεις και modes ακούμε στο σαλόνι μας, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Νταξ, το ξερω οτι γραφω πολυ αργα αλλα να προλαβουν να γινουν δυο ποστ μεχρι να γραψω δυο αραδες...
Το ποστ του CostasEAR ειναι πολυ πιο αναλυτικο απο το δικο μου και στα λεει ολα με ακριβεια.
Το ποστ του Bhutia το διαβαζω ακομα (ως συνηθως θελει τουλαχιστον τρεις φορες αναγνωση για να το κανω μεταφραση στην καθομιλουμενη)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Δεν θεωρώ τυχαίο το γεγονός ότι η ευρεία αναβίωση των λυχνιακών τελικών με μέτρια προς χαμηλή ισχύ - οδηγώντας ολοένα και περισσότερο πλέον ηχεία μέτριας ευαισθησίας - συνδυάστηκε σε σκανδαλώδη βαθμό τις τελευταίες δεκαετίες με την προοδευτική μείωση στο εύρος δυναμικής ζώνης για την πλειοψηφία των παραγόμενων master.Οι καλλιτεχνικές κι εμπορικές ανασφάλειες ποτίζουν επίσης τη γλάστρα της δυναμικής ανεπάρκειας κατά την ενίσχυση των σημάτων.
Ρισπεκτ. ;)
 


Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Δεδομένο 1: Με τον συγκεκριμένο ενισχυτή, στον χώρο μου και παρουσία γυναικόπαιδων και λοιπών αμάχων το ρυθμιστικό έντασης ουδέποτε ξεπερνά το 9 π.μ. με CD ενώ με πικάπ μπορεί να αγγίξει το 10 π.μ., άντε βαριά 11 π.μ.

Δεδομένο 2: Τις (λίγες) φορές που έχω πλέον την ευκαιρία να ακούσω μουσική μόνος (καλώς ή κακώς) το ρυθμιστικό έντασης ουδέποτε ξεπερνά το 11-12 π.μ. με CD ενώ με πικάπ μπορεί να αγγίξει το 1-2 μ.μ. - Υψηλότερες εντάσεις στο χώρο μου δεν τις αντέχω!
Μια χαρα θα παίξει οποιος απο τους δυο yarland η line (προτιμα αυτον που εχει εξοδο για 4ohm)εφόσον δεν ζητας πανω απο 2,5 τρια μετρα αποσταση και στάθμες 70 -90 db.Πως ρε παιδια ενα ηχειο 93db εστω στα 2.83 οι πιο πολλοι εκει δινουν μετρησεις με αυτα τα volt ΤΟ ΚΑΝΑΤΕ 84?????Tα περισσότερα παιδια που σου λενε για 250 watt μενουνε σε μονοκατοικιες και πολλοι απο αυτους εχουν αρχισει να κουφαινονται :) ,συν του οτι ζητανε αληθοφανεις ρεαλιστικες εντασεις -ΑΝΤΕ ΝΑ ΠΙΑΣΤΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΤΥΠΙΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ Κ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ-εχουν δε ξορκισει το ταξιδι των ηλεκτρονιων στο γυαλινο θαλαμο που δινει αυτο το οργανικο ηχοχρωμα της λυχνιας !!!!!Προχωρα με el34 απλά τσεκαρε με ενα decibelομετρο τι σημαινουν εντασεις 70 με Κορυφες 90 για να ξες τι να περιμενεις.
Αν μετρήσεις την ηχητική πίεση και τα Peak φυσικών οργάνων θα πάθεις ζημιά! Να φανταστείς ότι ένα φλάουτο μπορεί να έχει peaks 110dB! Οπότε αυτό που στα σπίτια μας χαρακτηρίζουμε ως "υψηλή" ένταση που μας ξεκουφαίνει κ.λ.π είναι απλά ο παραμορφωμένος ήχος ένα αίτιο του οποίου επί του προκειμένου είναι ο ανίσχυρος ενισχυτής!.......γιατί μην μου πει κάποιος ότι αν έχει ένα φλαουτίστα στο διαμέρισμα του θα νιώσει ποτέ ότι τον ξεκουφαίνει! Αυτό λοιπόν είναι το συμπέρασμα στην αναζήτηση φυσικής στάθμης όπως περιγράφεται από τους πιο ειδικούς του φόρουμ....
 

Μηνύματα
173
Reaction score
62
Ωραίες εξυπνάδες σου φαίνονται αυτές; Χαχαχαχαχα


Νέον; Πολύ προχώ ρε παιδιά! :p


Λάθος.
84 dB/w/m ή 87 dB/2,83V/m. (2,83V=2watt/4ωμ)

Επειδή τους ενισχυτές ισχύος εσύ ο απλός χρήστης δε τους διαχειρίζεσαι σε βολτ, προτιμότερο για σένα να τα αναγεις όλα σε βατ.



Λάθος.
Καταρχήν "πραγματική αντίσταση" δεν υπάρχει σαν όρος, και μη το χρησιμοποιείς, μπερδεύει.
Η αντίσταση ενός ηχείου μεταβάλλεται στον άξονα των συχνοτήτων και βλέπουμε το διάγραμμά της για να καταλάβουμε τι γίνεται.
Η ονομαστική αντίσταση του ηχείου είναι θεωρητικά μία μέση τιμή από τις τιμές που λαμβάνει η αντίσταση στο φάσμα. Στην πράξη, και για τον υπολογισμό της αναγκαίας ισχύος (μόνο εκεί έχει αξία η ονομαστική αντίσταση του ηχείου ως χρήσιμη προδιαγραφή) μας ενδιαφέρει πόσο χαμηλή αντίσταση έχει το ηχειακι σε χαμηλές συχνότητες, γιατί εκεί χρειάζεται όλη η ισχύς, κι όχι στα πρίμα.

Επειδή ακριβώς στην αναπαραγωγή του ροζ θορύβου, δηλαδή του συνόλου των ακουστικών συχνοτήτων, το πρόβλημα στάθμης δε θα έρθει από τα μεσαία ή τα πρίμα, καθώς εκεί ανετως τσιριζει το ηχείο σε υψηλότατες στάθμες με ελάχιστα βατ, αλλά στις χαμηλές συχνότητες, όπου το ηχείο θα ρουφήξει τα βατ αχόρταγα, είναι σοφό να υπολογίζεις την ισχύ που χρειάζεται το ηχείο στις χαμηλές συχνότητες και δη στην χαμηλότερη τιμή αντίστασης που παίρνει, αφού από αυτή τη συχνότητα θα ξεκινήσει το κλιπαρισμα του ενισχυτή και η συμπίεση δυναμικών.

Συμπερασματικά, μου είναι αδιάφορο ποια είναι η "ονομαστική" (δηλαδή η μέση ωμική) αντίσταση του ηχείου σου, δε το είδα καν, μπορεί να είναι 6 ωμ όπως λες, μπορεί όχι, δε ξέρω και δεν έχει νόημα σε κανένα υπολογισμό, οπότε δε μπαίνω στον κόπο να το ψάξω.

Είδα όμως ότι στα μπάσα κατεβαίνει στα 4ωμ, οπότε είναι σοφό να λογίζεται ως 4ωμο ηχείο σε οποιοδήποτε υπολογισμό, είτε όσον αφορά την αναγκαία ισχύ και ευαισθησία, είτε την δυνατότητα οδήγησης διαφορετικών αντιστάσεων του ενισχυτή.

Δηλαδή ψάχνεις ενισχυτή που να μπορεί να παίζει 4 ωμ και σε ενδιαφέρει η ισχύς του στα 4ωμ γιατί το ηχείο σου εκεί που θέλει ισχύ (στα μπάσα) είναι 4 ωμ.

Κι ενώ μπορεί ο ενισχυτής όταν παίζει μουσική να δίνει πχ 100 βατ στα μπάσα και μόλις 0,1 βατ στα πρίμα, ωστόσο θα παραμορφώνει στα πρίμα όταν τελειώνει η ισχύς του στα μπάσα.

Αυτό λέγεται δυναμική συμπίεση, και ακούγεται σα να παίζει πολύ δυνατά ο ενισχυτής, και σε ενοχλεί η στάθμη του ήχου. Όπως όταν βάζεις στο τέρμα την τηλεόραση ή ένα κακό στέρεο.

Όταν αντίθετα δεν υπάρχει δυναμική συμπίεση, δεν έχεις την αίσθηση ότι παίζει πολύ δυνατά ο ενισχυτής, διότι δε συμπιέζει και δε παραμορφώνει τα στιγμιαία μικρο-δυναμικα των ..πριμων.

Η αυξηνένη ηχηροτητα που αναφέρεις, δηλαδή η αίσθηση του πόσο δυνατά παίζει κι όλο αυτό το αστείο παιχνίδι με το σε ποια ώρα δείχνει το κουμπι του βολιουμ, που αγγλιστί λέμε λαουντνες, κατά βάση αντιπροσωπεύει την ποσότητα δυναμικής παραμόρφωσης που αντιλαμβάνεσαι ως "πολύ δυνατά". Αλλά αυτά είναι έννοιες που δύσκολα θα αποδεχτείτε, εδώ χρειάζονται 60 πόστς για να δεχτείτε την ευαισθησία του ηχείου... Και πάλι λάθος συμπεράσματα βγάζετε.

Δε σας κακολογω, απλώς είστε άσχετοι.
Μου τη σπάει λίγο που βγάζετε γλώσσα, αλλά έχει πλάκα!:p
Χαρας την υπομονη σου!!!!
 

A

amoustakas

Guest
Οι δε χαμηλές τιμές στο λόγο σήματος προς θόρυβο που ακολουθούν κατά κανόνα τα λυχνιακά κυκλώματα καθιστούν ακόμα δυσχερέστερη την τήρηση ικανοποιητικής δυναμικής συμπεριφοράς έστω και σε χαμηλές στάθμες ακρόασης.
S/N ratio: 92db θεωρείται χαμηλή τιμή;
 



Μηνύματα
629
Reaction score
575
Αν μετρήσεις την ηχητική πίεση και τα Peak φυσικών οργάνων θα πάθεις ζημιά! Να φανταστείς ότι ένα φλάουτο μπορεί να έχει peaks 110dB! Οπότε αυτό που στα σπίτια μας χαρακτηρίζουμε ως "υψηλή" ένταση που μας ξεκουφαίνει κ.λ.π είναι απλά ο παραμορφωμένος ήχος ένα αίτιο του οποίου επί του προκειμένου είναι ο ανίσχυρος ενισχυτής!.......γιατί μην μου πει κάποιος ότι αν έχει ένα φλαουτίστα στο διαμέρισμα του θα νιώσει ποτέ ότι τον ξεκουφαίνει! Αυτό λοιπόν είναι το συμπέρασμα στην αναζήτηση φυσικής στάθμης όπως περιγράφεται από τους πιο ειδικούς του φόρουμ....
Αν κατσεις διπλα στο φλαουτο καμια ωριτσα και παιζει κανενα δυνατο κοματι μετα θα βλεπεις ταινιες βωβου κινηματογραφου καλε μου φιλε...:)
Δεν ειναι η παραμορφωση που ενοχλει. Ειναι η ενταση....
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Οπότε αυτό που στα σπίτια μας χαρακτηρίζουμε ως "υψηλή" ένταση που μας ξεκουφαίνει κ.λ.π είναι απλά ο παραμορφωμένος ήχος ένα αίτιο του οποίου επί του προκειμένου είναι ο ανίσχυρος ενισχυτής!.......γιατί μην μου πει κάποιος ότι αν έχει ένα φλαουτίστα στο διαμέρισμα του θα νιώσει ποτέ ότι τον ξεκουφαίνει!
Εδω θα συμφωνησω απολυτως με τον γιατρο.
Και με ισχυρο ενισχυτη μπορω να εχω το ιδιο ανεπιθυμητο αποτελεσμα.

Η αντοχη στις εντασεις και η ανθρωπινη και του χωρου
ειναι αμεσα συνδεδεμενη με τα επιπεδα παραμορφωσης.
Ειναι αυτο που φωναζω για τη παραμορφωση ενδοδιαμορφωσης...

Ετσι εξηγουνται οι ευαισθησιες για το χωρο..
 
Last edited:

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
ειναι αμεσα συνδεδεμενη με τα επιπεδα παραμορφωσης.
Ειναι αυτο που φωναζω για τη παραμορφωση ενδοδιαμορφωσης...
Για δώσε κάνα γραπτό να διαβάσω που με ενδιαφέρει. Ή εξήγησε εσύ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Τα πράγματα ειναι απλά. Έχετε χάλια RT60. Και έξ αιτίας αυτού έχετε λανθασμένη εντύπωση για τα ντιμπι. Τα ίδια έλεγα και εγω πριν ενάμιση χρονο.
Να, αυτό λέει με δικά του λόγια.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
S/N ratio: 92db θεωρείται χαμηλή τιμή;
Για βινυλιακή αναπαραγωγή επαρκής.
Για υλικό 16bit ή ακόμα περισσότερο 24bit με υψηλή ανάλυση λογαριάζεται ανεπαρκής.Ιδίως άμα ο χρήστης συνηθίζει να ακούει παραγωγές διακρινόμενες από αξιοπρεπές εύρος δυναμικής ζώνης σε χαμηλές προς μέτριες στάθμες...
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.067
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top