Σταύρος Λαγκαδιανός
Το αγοράκι με τα σπίρτα
- Μηνύματα
- 8.231
- Reaction score
- 27.026
Τότε, τι ρόλο παίζουν τα L & R?
Τότε, τι ρόλο παίζουν τα L & R?
Ωραίος ο Λαγκαδιανός...Ρίχνει απλό ερώτημα για την απάντηση του οποίου κάθε σοβαρός χομπίστας οφείλει να είναι ενήμερος...Εκείνο που ο ίδιος μπορώ ν'απαντήσω είναι ότι οι ξεχωριστές L & R είσοδοι στη μονάδα sub ωφελούν οπωσδήποτε κατά τις περιπτώσεις όπου ο χρήστης θα σκόπευε να συνδέσει τις αντίστοιχες εξόδους από δικαναλικό προενισχυτικό στάδιο με μονό sub,ούτως ώστε να συμψηφίζεται σε αυτήν τη μονάδα το σήμα από τα επιμέρους κανάλια.Τότε, τι ρόλο παίζουν τα L & R?
Πλην όμως,όταν το sub διαθέτει ξεχωριστές εισόδους L&R η μια εξ αυτών συνήθως είναι σεσημασμένη και ως LFE,στοιχείο που σημαίνει ότι το μονοφωνικό σήμα που θα γίνεται δεκτό από τον πολυκαναλικό - συνήθως - επεξεργαστή θα παρακάμπτει τα ενσωματωμένα φίλτρα (βαθυπερατό και υψιπερατό όπου είναι διαθέσιμο το δεύτερο) από το ίδιο το sub.Ναι.
Ωραίος ο Λαγκαδιανός...Ρίχνει απλό ερώτημα για την απάντηση του οποίου κάθε σοβαρός χομπίστας οφείλει να είναι ενήμερος
Η μόνη εμμονή που διακρίνω ο ίδιος είναι με....την ιδέα ότι τα έχουμε πει δια ζώσης.Έχω χάσει πάρα πολλά επεισόδια, το έχω ξαναπεί. Και η ύλη 38 ετών απέραντη...
Ψυχανεμίζομαι μια κάποιου είδους εμμονή. Μήπως έχουμε συναντηθεί στο παρελθόν?
Η απόσβεση τους μάρανε...αναλογίζομαι ο ίδιος τις συνεχόμενες συστάσεις για το Temblor T10,ένα sub που έχει μεν εξαιρετική ευελιξία συνδέσεων και προσιτή τιμή αλλά δεν είναι αρκετά ταχύ στην αποσβεστική του συμπεριφορά.
Είναι πράγματα που έχουν ήδη ειπωθεί,ο ίδιος καταρχάς δεν θ'ασχολούμην με setup αξιώσεων χωρίς να είχα πρώτα τακτοποιήσει τέτοιου είδους ζητήματα σε ικανοποιητικό βαθμό.Γι αυτό υπάρχουν και ακουστικά.Η απόσβεση τους μάρανε...
Εδώ ο κόζμος καίγεται και το μνι χτενιζεται..
Ιδίως με τους χρόνους αντήχησης που έχουν οι περισσότεροι!!!!
Ξεκινώντας από τον αδερφό μου, τον πρώτο που έπεισα να πάρει Τ10, με κανονικό εκο στον τότε χώρο του, όχι αντήχηση, αντίλαλο λέμε, χαχαχαχαχαχαχα
Πάντως την ευθύνη για τις αμέτρητες συστάσεις για το Τ10 την έχω μάλλον εγώ, κι ευχαρίστως να την ξεφορτωθώ, αν έχεις να προτείνεις κάτι ομοίως ισχυρό και στο ίδιο κοστολογιο, αλλά και με βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης.
Προφανώς το ιδανικό σενάριο θα ήταν ένα dynaudio 18 στα λεφτά του Τ10, όπως και μια πόρσε καγιέν στα λεφτά του γιαρις.
Χαίρομαι που το προτίμησα.Τρίτον,έχω στο πρόσφατο παρελθόν προτείνει ο ίδιος το JBL LSR10S καθότι έχω στήσει μονάδες από εκείνο στο προσωπικό μου desktop σύστημα και θεωρώ ότι ΄΄βαράει΄΄ πιο συμμαζεμένα από το Temblor έχοντας βεβαίως μικρότερη έκταση χαμηλά.
Εννοείς να κλείσουμε την τρύπα του bass reflex; Με σφουγγάρι; Τί θα κερδίσουμε;όμως η διάταξη από την ανάκλαση χαμηλών έχει επίσης ευκολότερη φραγή καθώς και ομαλότερη συμπεριφορά ύστερα από αυτήν την πράξη - για όποιον θα ήθελε να το δοκιμάσει.
Τι σε έκανε να μην προτιμήσεις σαμπ Γιαμάχα, προκειμένου να το "σετάρεις" με τα ηχεία σου?Χαίρομαι που το προτίμησα.
Πρέπει να πειραματιστείς με σπογγώδη υλικά διαφορετικής πυκνότητας διότι δεν κάνει να γίνεται η έξοδος του σωλήνα ολότελα αεροστεγής.Χαίρομαι που το προτίμησα.
Εννοείς να κλείσουμε την τρύπα του bass reflex; Με σφουγγάρι; Τί θα κερδίσουμε;
Ακριβώς το ανάποδο είναι το σωστό, αυτό που λέει ο bhutia:Η κύρια αποστολή των σαμπ είναι οι στάθμες και η απόκριση, δηλαδή συνολικά να βγουν οι 2 πρώτες οκτάβες σε επαρκείς για το χώρο στάθμες, ώστε να συμπληρώσουν τους εκάστοτε δορυφόρους στο φάσμα που τους λείπει, και κατά συνέπεια να και τους αφήσουν να παίζουν πιο χαλαρά, άρα πιο ασυμπιεστα, γραμμικά, με λιγότερες παραμορφώσεις.
Αυτός είναι αρκετά σαφής ως στόχος. Στάθμες, κι απόκριση.
Όλα τα υπόλοιπα, έπονται. Λεφτά να έχεις για σκότωμα, κι όλα γίνονται.
Όμως σαμπ χωρίς στάθμες, είναι σα να μη το έχεις, ανεπάρκεια.
Σαμπ χωρίς επαρκή απόκριση, είναι πάλι σα να μην έχεις σαμπ, ανεπάρκεια.
Αφού τακτοποιηθεί η επάρκεια, μετά κοιτάς όλα τα υπόλοιπα, παραμορφώσεις, κλπ.
Η κύρια αποστολή των σαμπ είναι οι στάθμες και η απόκριση, δηλαδή συνολικά να βγουν οι 2 πρώτες οκτάβες σε επαρκείς για το χώρο στάθμες, ώστε να συμπληρώσουν τους εκάστοτε δορυφόρους στο φάσμα που τους λείπει, και κατά συνέπεια να και τους αφήσουν να παίζουν πιο χαλαρά, άρα πιο ασυμπιεστα, γραμμικά, με λιγότερες παραμορφώσεις.
Αυτός είναι αρκετά σαφής ως στόχος. Στάθμες, κι απόκριση.
Όλα τα υπόλοιπα, έπονται. Λεφτά να έχεις για σκότωμα, κι όλα γίνονται.
Όμως σαμπ χωρίς στάθμες, είναι σα να μη το έχεις, ανεπάρκεια.
Σαμπ χωρίς επαρκή απόκριση, είναι πάλι σα να μην έχεις σαμπ, ανεπάρκεια.
Αφού τακτοποιηθεί η επάρκεια, μετά κοιτάς όλα τα υπόλοιπα, παραμορφώσεις, κλπ.
Ακόμα εντονότερα στα περιορισμένα βαλάντια είναι που οφείλει καθένας ν'αξιολογεί κρίσιμες προτεραιότητες.Υπαρχει η γνωστή παροιμία, που εξηγεί με τι δεν βάφονται τα αυγά
Σε όσα έχω δει, το αν θα παίξει LFE (οπότε θα παρακάμψει το βαθυπερατό φίλτρο - το υψιπερατό δεν έχει καμιά σημασία αφού αυτή η επεξεργασία θα γίνεται στον AV μας και όχι στο sub) δεν ορίζεται απλά συνδέοντας μόνο την είσοδο με την ένδειξη LFE αλλά επιπλέον και με τη χρήση διακόπτη που παρακάμπτει το βαθυπερατό φίλτρο ή με τη ρύθμιση της συχνότητας αποκοπής που δεν θα τερματίζει πλέον στα 120-150 αλλά πολύ παραπάνω (και ίσως να έχει και εκεί ένδειξη LFE στο τέρμα του)Πλην όμως,όταν το sub διαθέτει ξεχωριστές εισόδους L&R η μια εξ αυτών συνήθως είναι σεσημασμένη και ως LFE,στοιχείο που σημαίνει ότι το μονοφωνικό σήμα που θα γίνεται δεκτό από τον πολυκαναλικό - συνήθως - επεξεργαστή θα παρακάμπτει τα ενσωματωμένα φίλτρα (βαθυπερατό και υψιπερατό όπου είναι διαθέσιμο το δεύτερο) από το ίδιο το sub.
Και αυτό ούτως ώστε το ήδη φιλτραρισμένο σήμα να μην υποβάλλεται σε νέα επεξεργασία από το ίδιο το sub.
Οκ, σεβαστή.Προτεραιότητα δική μου σε οποιοδήποτε βαλάντιο είναι το sub να μην παραγάγει...δικούς του τόνους στο πρόγραμμα ή να καθυστερεί αισθητά.
ετσι και οχι γιουβετσι που ειναι πανω απο το 95% των ακροατων..η προβληματική απόσβεση σε δεδομένη υλοποίηση δεν έχει δυνατότητα και προοπτική να διορθωθεί. " Ούτε καν με τρίνοφ να προσθέσω εγώ.
Συνεπώς, πρώτα μεριμνούμε ώστε να είναι σωστή η απόσβεση του σαμπ και μετά ασχολούμαστε με έκταση/απόκριση και στάθμη (που είναι ζητήματα ...ποσότητας).
ααααα.......ακους δλδΑκόμα εντονότερα στα περιορισμένα βαλάντια είναι που οφείλει καθένας ν'αξιολογεί κρίσιμες προτεραιότητες.
Προτεραιότητα δική μου σε οποιοδήποτε βαλάντιο είναι το sub να μην παραγάγει...δικούς του τόνους στο πρόγραμμα ή να καθυστερεί αισθητά.Διότι η ακουστική μας αντίληψη συμπληρώνει την απόκριση πλάτους αλλά δυσανασχετεί έντονα με την ξεχειλωμένη μεταβατική.
Εμένα αυτό που με προβληματίζει είναι η αξιοπιστία γιατί διαβάζω διάφορα στο διαδίκτυο. Βέβαια δεν ξέρω και κανέναν που να το έχει καιρό για να δούμε αν παίζει θέμα όντως και δεν είναι τυχαία γεγονότα.Μιλώντας κιόλας για εμμονές,αναλογίζομαι ο ίδιος τις συνεχόμενες συστάσεις για το Temblor T10,ένα sub που έχει μεν εξαιρετική ευελιξία συνδέσεων και προσιτή τιμή αλλά δεν είναι αρκετά ταχύ στην αποσβεστική του συμπεριφορά.
Και κάτι τέτοιο δεν διορθώνεται με κανέναν προηγμένο επεξεργαστή.
Όπως παρατηρούμε,στο SVS η θέση LFE ανταποκρίνεται στο τέρμα του δεξιόστροφης διαδρομής στο ρυθμιστικό του βαθυπερατού φίλτρου.Σε όσα έχω δει, το αν θα παίξει LFE (οπότε θα παρακάμψει το βαθυπερατό φίλτρο - το υψιπερατό δεν έχει καμιά σημασία αφού αυτή η επεξεργασία θα γίνεται στον AV μας και όχι στο sub) δεν ορίζεται απλά συνδέοντας μόνο την είσοδο με την ένδειξη LFE αλλά επιπλέον και με τη χρήση διακόπτη που παρακάμπτει το βαθυπερατό φίλτρο ή με τη ρύθμιση της συχνότητας αποκοπής που δεν θα τερματίζει πλέον στα 120-150 αλλά πολύ παραπάνω (και ίσως να έχει και εκεί ένδειξη LFE στο τέρμα του)
π.χ. :
Και γι αυτό δεν θέλησα ο ίδιος να το θίξω.Όπως και πιθανούς παρασιτικούς θορύβους από τη συσκευή...Εμένα αυτό που με προβληματίζει είναι η αξιοπιστία γιατί διαβάζω διάφορα στο διαδίκτυο. Βέβαια δεν ξέρω και κανέναν που να το έχει καιρό για να δούμε αν παίζει θέμα όντως και δεν είναι τυχαία γεγονότα.
Προτιμώ τα δικά μου σωθικά και τύμπανα να μένουν στην ενδεδειγμένη τους θέση σε οποιαδήποτε περίπτωση.Μπορείς να το θεωρήσεις κατάλοιπο της χαϊενδικής παράδοσης.Οκ, σεβαστή.
Δική μου προτεραιότητα, να μου κουνάει τα σπληνάντερα και την πολυθρόνα.. Τα υπόλοιπα, έπονται.
Αν δε τα κουνάει γερά, δεν έχεις σαμπ. Γουφερ έχεις.
Θα συμφωνήσω ότι το πολύ μπάσο είναι ξένο στο χαιενδ... πιο πολύ χαρακτηριστικό του καγκουρα είναι που θέλει να εντυπωσιάσειΌπως παρατηρούμε,στο SVS η θέση LFE ανταποκρίνεται στο τέρμα του δεξιόστροφης διαδρομής στο ρυθμιστικό του βαθυπερατού φίλτρου.
Διαφορετικά μοντέλα sub μπορεί ν'ακολουθούν διαφορετική διαρρύθμιση.Το ζήτημα είναι καθαρά διαδικαστικό και δεν αλλάζει την έννοια του δικού μου σχολίου.
Και γι αυτό δεν θέλησα ο ίδιος να το θίξω.Όπως και πιθανούς παρασιτικούς θορύβους από τη συσκευή...
Θα ήταν όμως ενδιαφέρον να έδινε εντυπώσεις του επ'αυτού το μέλος Gebreselasie...
Προτιμώ τα δικά μου σωθικά και τύμπανα να μένουν στην ενδεδειγμένη τους θέση σε οποιαδήποτε περίπτωση.Μπορείς να το θεωρήσεις κατάλοιπο της χαϊενδικής παράδοσης.
Όσο και να ταρακουνιούνται όμως οφείλει να γίνεται αυτό στο κατάλληλο χρονικό παράθυρο ανάλογα με το πρόγραμμα.
Αν δεν συμβαίνει αυτό,τότε δεν έχεις sub απόκριση αλλά...τσάμπ'απόκριση - ξέρεις,σαν τη...λάμπα.