ΗΧΕΙΑ: Τα όρια του hi fidelity, γούστα φρουφρού κι αρώματα

Μηνύματα
4.466
Reaction score
7.741
Πολύ σωστά αυτά που λες !
Απλά να προσθέσω το έτερον ήμισυ στην παράμετρο με το μέγεθος της παντόφλας που καραδοκεί και εάν μένεις σε μονοκατοικία η όχι ...
[/QUOTE]
Όσον αφορά το σαμπ δεν μπορώ να κατανοήσω την λογική να δέχεται η Χ συμβία 2 μεγάλα ηχεία και ένα ρακ και να σκαλώνει στο σαμπ.
Για την πολυκατοικία αναλόγως την μόνωση. Εγώ σε πολυκατοικία μένω και το σαμπ δεν αποτελεί θέμα συζήτησης.... προς το παρον:biggrin:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...
Για την πολυκατοικία αναλόγως την μόνωση. Εγώ σε πολυκατοικία μένω και το σαμπ δεν αποτελεί θέμα συζήτησης.... προς το παρον:biggrin:
Μάλλον τους έχεις πει ότι διαθέτεις εγκατεστημένα Nubert και...θα σ'έχει φοβηθεί το μάτι τους... :sneaky:
 

Μηνύματα
4.466
Reaction score
7.741
Μάλλον τους έχεις πει ότι διαθέτεις εγκατεστημένα Nubert και...θα σ'έχει φοβηθεί το μάτι τους... :sneaky:
Η γειτόνισσα πάντως διαμαρτυρεται ευτυχώς μόνο για το ράδιο της αποκατω, το βάζει λέει δυνατά. :biggrin:
 

Μηνύματα
12.855
Reaction score
10.072
θα μπορούσε να σταθεί στην πλειοψηφία δορυφόρων με bass reflex,όπου η φραγή σε αυτή τη διάταξη μαζί με απαραίτητο κροσάρισμα ώστε ν'απαλλαγεί ο δορυφόρος από το φόρτο διαχείρισης κατώτατων χαμηλών θα εξισορροπούσε κατά κανόνα την κατάσταση...
Πώς εξηγείται ότι ενώ γνωρίζω ότι πρέπει να φράξω την οπή ανάκλασης χαμηλών στα ηχεία μου δεν το έχω κάνει ακόμα; Μάλλον βαριέμαι τις μετρήσεις εκ νέου. Αλλά θα γίνει.
 

Μηνύματα
27.267
Reaction score
25.272
Η γειτόνισσα πάντως διαμαρτυρεται ευτυχώς μόνο για το ράδιο της αποκατω, το βάζει λέει δυνατά. :biggrin:
Είναι που δεν έχει ποιότητα, το ραδιάκι. Κατάλαβες?🥁:rofl:
Πώς εξηγείται ότι ενώ γνωρίζω ότι πρέπει να φράξω την οπή ανάκλασης χαμηλών στα ηχεία μου δεν το έχω κάνει ακόμα; Μάλλον βαριέμαι τις μετρήσεις εκ νέου. Αλλά θα γίνει.
Τεμπελόσκυλο ? :lolsign:
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Προτείνω το εξής.
Βάλτε σόλο πιάνο, δύσκολο όργανο, Hancock, Corea,
Uchida, ο,τι σας αρέσει και δυναμώστε την ένταση.
Μετά πηγαίνετε στην κουζίνα να φτιάξετε καφε, στο δίπλα δωμάτιο η στο διάδρομο ακόμα και στο μπαλκόνι.
Δηλαδή βγάλτε την υποβολή του τι έχω φτιάξει ο μπαγασας η ποσα έχω ξοδέψει.

Αυτό που ακούτε έχει τον όγκο, την καθαροτητα, την λαμπροτητα, την βαρυτητα, την αίσθηση κρούσης, αλλά και την ταχυτητα και τις αρμονικές να πεισθεί ο εγκέφαλος ότι ισως θα μπορούσε να είναι κάποιος και να παίζει ζωντανά;
Πλησιαζει έστω;


Αυτή είναι η μόνη "μέτρηση" που χρειάζεται.
Τα άλλα είναι για κατανάλωση.
 

Μηνύματα
4.466
Reaction score
7.741
Είναι που δεν έχει ποιότητα, το ραδιάκι. Κατάλαβες?🥁:rofl:
Την ενοχλεί το ραδιάκι με τις ειδήσεις και όχι οι κραφτβερκ με το ηχοσυστημά μου.
Θα κατέβω κάτω μου φαίνεται να της στρώσω την καμπύλη :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.599
Επιστροφή στο κυρίως θέμα. ;)

Είδαμε το ριβιου του Σταματάκου όλοι μας για το κιι.
Το βγάζει καλύτερο από το σύστημα αναφοράς του, σε όλους τους τομείς, σε όλο το φάσμα, με ολοκληρωτική συντριβή του καλά μελετημένου και ακριβού σεταπ που διαθέτει.

Ένα ηχείο που αποτελεί πλήρες ηχοσύστημα, με ψηφιακή είσοδο, με volume control, με δυνατότητα DSP για κάποια ισοστάθμιση στο target curve του χώρου σου, δηλαδή τα έχει όλα.

Και στάθμες αναφοράς, σε λογική απόσταση ακρόασης για το μέγεθος των μεγαφώνων του, τις έχει ανετως, άλλωστε πρόκειται για studio monitor, και υπάρχουν στουντιαδες που κάνουν δουλειά με αυτό, σε στάθμες αναφοράς.


Πολύ ωραία, αλλά όπως είπαμε, τα μεγάλα ηχεία του Τζιοβάνι, με το τρομερά πιο μεγάλο δυναμικό εύρος από τα κιι, θα τα προτιμήσουν χωρίς δεύτερη σκέψη όλοι οι ακροατές, ανεξαιρέτως.

Σύμφωνα με τον τίτλο τούτου του θρεντ, το πρώτο τμήμα, "τα όρια του hi-fi" τα καλύπτει το κιι, ενώ τα "γούστα" του τίτλου, δείχνουν σα πυξίδα σταθερά τα ηχεία τεράστιου δυναμικού εύρους, όπως τα PMC του τζιο.

Πόσο ακριβώς είναι αυτό το χάσμα, που σταματάει το γούστο, ποιο είναι το πάνω όριο στάθμης που θέλει πια αυτό το χιουμαν σπίσις για να βγάλει γούστα;

Προφανώς το άνω ανεκτό όριο της ανθρώπινης ακοής είναι γνωστό, από τις καμπύλες ακουστοτητας και τα επίσης γνωστά όρια του πόνου, αν και ο τερματογκαζι ίσως να τα έχει ξεπεράσει και αυτά, δεν είναι σίγουρη η ακεραιότητα των ακουστικών σας οσταρίων αν πάτε στου τερματογκαζι και το βάλει "τέρμα" το γκάζι....

Θα μου πείτε γούστα είναι αυτά, και είναι προσωπικά, του καθενός, άρα θα διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Ναι, σωστά.

Ωστόσο, όλοι θα προτιμήσουν το μεγάλο PMC σε σχέση με το μικρό κιι, άρα παρότι μιλάμε για διαφορετικά γούστα, όλοι έχουν ένα κοινό σημείο που θα γουστάρουν, δηλαδή σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι κοινό το γούστο για όλο τον κόσμο, όσο κι αν θέλουμε ο καθένας μας να νιώθει ..μοναδικός.

Θα τολμήσω να πω, με μικρά περιθώρια σφάλματος, πως το σημείο αυτό βρίσκεται περί τα 20 ντεσιμπέλ στάθμης πάνω από τη στάθμη αναφοράς.

Είναι η στάθμη τρομερού εντυπωσιασμού για όλο το χιουμαν σπίσις.

Από κει και πάνω, είναι στάθμη για λίγους, για τους τερματογκαζηδες του όντιο.

Τα 20 ντεσιμπέλ που λέω πάνω από στάθμη αναφοράς, δεν είναι τόσο τυχαία. Είναι η γνωστή καμπύλη των 90 Φον που βλέπουμε σε όλα τα σχεδιαγράμματα ακουστοτητας, καμπύλη που ανέχεται με άνεση το ανθρώπινο αυτί χωρίς ακουστικά τραύματα και χωρίς να φτάνει τα όρια του πόνου, φυσικά για πολύ περιορισμένο χρόνο έκθεσης, και φυσικά οι μετρήσιμες υψηλές στιγμιαίες στάθμες κορυφής κυρίως αφορούν τις 3 πρώτες οκτάβες, καθώς η περιοχή των μεσαίων θα βρίσκεται τυπικά από 5 έως 15 ντεσιμπέλ πιο κάτω, στην πλειοψηφία της διαθέσιμης μουσικής, όσον αφορά τις μέσες στάθμες.

Δηλαδή, ενώ στην στάθμη αναφοράς έχουμε μεσαία στα 65-70 ντεσιμπέλ (καμπύλη 65-70 Φον), στη στάθμη των "γουστων" έχουμε μεσαία στα 85-90 ντεσιμπέλ στάθμης, και αυτές οι στάθμες αντιστοιχούν στις καμπύλες των Φον, στις αντιληπτές στάθμες.

Συμφωνείτε με τις "κοινά αρεστές" στάθμες γούστου;

Για να δω τις σκέψεις σας επ'αυτου. ;)
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.875
... η σκεψη μου ειναι ......οτι θα μας την φερεις καπελο στην επομενη σελιδα...:bigboss:
ξεφτιλησε μας.. :hi:
και τωρα μπαινουμε για τα καλα στο φρου φρου και τα αρωματα.. 🐒
->ανωθεν της σταθμης αναφορας ειναι εκει που πραγματικα κρινεται ενα συνολο.
-> εντυπωσιαζομαι απο το μουσικο θεμα, πρωτα και επειτα (και αν) απο το στερεο. μη το δοκιμασετε. 😷
 
Last edited:


Μηνύματα
12.855
Reaction score
10.072
Δηλαδή, ενώ στην στάθμη αναφοράς έχουμε μεσαία στα 65-70 ντεσιμπέλ (καμπύλη 65-70 Φον), στη στάθμη των "γουστων" έχουμε μεσαία στα 85-90 ντεσιμπέλ στάθμης, και αυτές οι στάθμες αντιστοιχούν στις καμπύλες των Φον, στις αντιληπτές στάθμες.

Συμφωνείτε με τις "κοινά αρεστές" στάθμες γούστου;

Για να δω τις σκέψεις σας επ'αυτου. ;)
Όχι δε συμφωνούμε. Μέχρι τώρα μαθαίναμε ότι οι μέσες στάθμες αναφοράς είναι τα 85 dB στα μεσαία (εκεί που οι μαστεράδες κάνουν τη δουλειά τους, καμπύλη 85 Φον) και εκεί πρέπει να ρυθμίζουμε την καμπύλη στόχο. Επίσης οι κορυφώσεις τω +20 dB. μάθαμε ότι υπολογίζονται από τα 85, οπότε φτάνουν τα 105 κορυφής, στα μεσαία.

Εννοείς κάτι άλλο με την παραπάνω πρότασή σου που δεν κατάλαβα;
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Για να δω τις σκέψεις σας επ'αυτου.
να και η σκεψεις μου επ αυτου
πως τα ακους και ποιες διαφορες υπαρχουν, αν υπαρχουν ,να παμε και λιγο επι του πρακτεου
για πες μρε μεγιστο αυτι :party: :drinks:
 

D

Deleted member 38719

Guest
Έχω την αίσθηση πως φτάνουμε σε συμπεράσματα που μας οδηγούν όλο και πιο κοντά σε monitor υλοποιήσεις ηχείων... *για να μπορούμε ν' απολαμβάνουμε ή αν θέλετε να καρπωθούμε αυτό που εν τέλει αναζητάμε και ενδόμυχα (δικαίως κατά την ταπεινή μου γνώμη) ονομάζουμε: Ευεργετική Ακρόαση Μουσικής.

*γούστα φρουφρου κι αρώματα
 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Όχι δε συμφωνούμε. Μέχρι τώρα μαθαίναμε ότι οι μέσες στάθμες αναφοράς είναι τα 85 dB στα μεσαία (εκεί που οι μαστεράδες κάνουν τη δουλειά τους, καμπύλη 85 Φον) και εκεί πρέπει να ρυθμίζουμε την καμπύλη στόχο. Επίσης οι κορυφώσεις τω +20 dB. μάθαμε ότι υπολογίζονται από τα 85, οπότε φτάνουν τα 105 κορυφής, στα μεσαία.

Εννοείς κάτι άλλο με την παραπάνω πρότασή σου που δεν κατάλαβα;
Ο ίδιος πάντως στην εκάστοτε περίπτωση επιλέγω στάθμη αρχικής μέτρησης στο αδιόρθωτο ηχοσύνολο κυμαινόμενη μεταξύ 75-85 dB και τελική τιμή τέτοια ώστε η μετέπειτα καμπύλη-στόχος ν'ανταποκρίνεται στην ανώτερη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης για δεδομένο setup,συν ή πλην κάποια dB για δυναμικό περιθώριο και χαμηλότερες στάθμες αργά τη νύχτα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.599
Ο ίδιος πάντως στην εκάστοτε περίπτωση επιλέγω στάθμη αρχικής μέτρησης στο αδιόρθωτο ηχοσύνολο κυμαινόμενη μεταξύ 75-85 dB και τελική τιμή τέτοια ώστε η μετέπειτα καμπύλη-στόχος ν'ανταποκρίνεται στην ανώτερη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης
Α, πολύ ωραία.

Εφόσον η μετρήσιμη ανώτερη μέση συνεχόμενη στάθμη βρίσκεται μεταξύ 75-85 dB SPL που λες, (μέση τιμή 80), τότε βάσει της ανάλυσης στάθμης στις επιμέρους οκτάβες του φάσματος για τα διάφορα μουσικά είδη που είδαμε, καταλαβαίνουμε πως αυτή η μέση συνεχόμενη spl στάθμη αφορά κάπου στις 3 πρώτες οκτάβες, άρα νομίζω πως συμφωνούμε στις χονδρικές και κατ'εκτιμηση καμπύλες Φον που αυτά τα spl αντιστοιχούν.
Όχι δε συμφωνούμε. Μέχρι τώρα μαθαίναμε ότι οι μέσες στάθμες αναφοράς είναι τα 85 dB στα μεσαία (εκεί που οι μαστεράδες κάνουν τη δουλειά τους, καμπύλη 85 Φον) και εκεί πρέπει να ρυθμίζουμε την καμπύλη στόχο.
Σωστά. Εύγε, διέκρινες εύστοχα τη διαφορά.

Τώρα λέω κάτι αρκετά διαφορετικό, δηλαδή πως τα 85 spl μέσης συνεχούς στάθμης, αντιστοιχούν στις επιμέρους οκτάβες που είναι υψηλότερα εγγεγραμμένες στο μέσο, στα διάφορα είδη μουσικής, και δεν αφορούν κατά μέσο όρο στα διάφορα μουσικά είδη τα μεσαία, αλλά κυρίως αφορούν τις κατώτερες οκτάβες.

Εξαίρεση αποτελεί η μουσική ροκ, που όπως βλέπουμε:

299747_9abbd89e7e42afa3ef4a72f488aa1ac6.png


στο τελευταίο κάτω γράφημα, έχει κορύφωση λίγο κάτω από τον 1 χιλιοκυκλο, και πιθανώς αυτός είναι ο λόγος που αυτή η μουσική στην ίδια θέση του volume ακούγεται πολύ δυνατότερα από άλλες, και ταυτόχρονα δεν έχει τόσο αυξημένες απαιτήσεις ανώτερης στάθμης στις πρώτες οκτάβες.

Ίσως γι'αυτόν τον λόγο, αυτή η μουσική να μην ακούγεται τόσο περισσότερο εντυπωσιακή από τα μεγάλα pmc σε σχέση με τα μικρά κιι.

Τροφή για σκέψη δίνω.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.799
Reaction score
11.043
Κώστα, το διάγραμμα που βάζεις δε δείχνει στάθμη αλλά δυναμική περιοχή vs frequency. Δηλ. στην κλασσική, δεν είναι η στάθμη των χαμηλών ψηλότερη σε σχέση με τα μεσαία αλλά η δυναμική περιοχή τους.

Παρατηρείστε το εξής:
- Ροκ, ποπ, η δυναμική περιοχή είναι περιορισμένη και ίδια σε όλο το συχν φάσμα, περίπου στα 15 db και βγάλε.
- Κλασσική, όπερα, η δυναμική περιοχή είναι ανεβασμένη, περίπου 20 στα μεσαία και αρκετά παραπάνω στις χαμηλές. Λογικό, δεν παίζει πολύ συμπίεση κατά την ηχογράφηση.
- Φωνητικά έργα, χορωδίες, η δυναμική περιοχή είναι η μεγαλύτερη όλων των ειδών! Φτάνει στα 25 db. Απολύτως λογικό μια και δεν υπάρχουν μουσικά όργανα και οι μηχανικοί δε χρησιμοποιούν καθόλου συμπίεση.

Ε, και ακόμη πιο πάνω, στα 30db, είναι η δυναμική περιοχή της (μη ηχογραφημένης) φωνής μας όταν παραμιλάμε στον ύπνο μας... :)

Προσέξτε επίσης ότι η δυναμική περιοχή των χορωδιών μοιάζει με της ομιλίας, μετατοπισμένη λίγο προς τα κάτω. Πολύ λογικό.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.599
Κώστα, το διάγραμμα που βάζεις δε δείχνει στάθμη αλλά δυναμική περιοχή. Δηλ. στην κλασσική, δεν είναι η στάθμη των χαμηλών ψηλότερη σε σχέση με τα μεσαία αλλά η δυναμική περιοχή.
Δεν είναι το ίδιο πράγμα από άλλη οπτική γωνία;
Τι διαφορά έχει το μεγάλο δυναμικό εύρος από απλά μεγάλη στιγμιαία στάθμη;
Δηλαδή αυτό το αυξημένο δυναμικό εύρος δεν αντιστοιχεί και σε υψηλότερη στάθμη;

Οι αναλύσεις φάσματος που έχουμε κάνει σε κομμάτια κλασικής μουσικής όσο και σε άλλα είδη, δείχνουν πάνω κάτω την ίδια εικόνα.

Οι μετρήσεις spl στην στάθμη εγγραφής, δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν πρόκειται για τη μια ή την άλλη οκτάβα, απλώς μετρούν peaks και τα υψηλότερα peaks θα εμφανίσουν οι οκτάβες με υψηλότερο δυναμικό εύρος.


Προσωπική εκτίμηση (δε μέτρησα στην πράξη) είναι πως αν κλείσω τα σαμπ, αφήνοντας ξαφνικά μόνους τους να παίζουν τους δορυφόρους από τρίτη οκταβα, θα μετρήσω πτώση SPL τουλάχιστον 10 ντεσιμπέλ στα περισσότερα μουσικά είδη που ακούω, σε Μόμπι και κραφτγουερκ σίγουρα 15 στο νερό, με εξαίρεση ροκιες, που έχουν πολύ φορτωμένα μεσαία.

Θα σου πρότεινα να κάνεις στην μετρικ ένα κρος 3 δρόμων, με σημεία κρος 100 και 2κ, και να αντιπαραβάλλεις μέτρηση spl σε επίπεδο line level από τη μια του σήματος εισόδου κι από την άλλη στις επιμέρους στάθμες εξόδου των 2 δρόμων.
Στο ίδιο αυτό πείραμα, μπορείς να μετρήσεις δυναμικό εύρος εισόδου, και δυναμικό εύρος στους 3 δρόμους.
 
Last edited:


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.621
Μηνύματα
2.868.352
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top