Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

minas

Πισιά
Μηνύματα
4.214
Reaction score
4.201
Στην πράξη είναι πολύ πιο διαισθητικό απ' ότι ακούγεται:
Πολύ γκάζι επιταχύνει
Λίγο γκάζι τσουλάει
Καθόλου γκάζι επιβραδύνει
Τα παραπάνω σχετικά γραμμικά και αβαθμίδωτα.
Φρένο ότι κάνει και στα ICE.
 

Μηνύματα
17.707
Reaction score
25.474
Σωστότατο είναι , απλά στα μεκ δεν είχε λόγο ύπαρξης γιατί δεν κερδίζεις κάτι.
Είναι διαφορά φιλοσοφίας , χαϊδεύοντας το πεντάλ ακυρώνεις την αναγεννητική (αναλογικά πάντα) και ρολάρεις όπως παλιά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.286
Reaction score
144.004
1625296260079.png


Το δικό μου έχει και θέση "drive", όπου όταν αφήνεις το πεταλ "play" ρολαρει εντελώς τελείως ελεύθερα μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
Μηδενικές αντιστάσεις κύλισης, καλύτερα από ότι σε ice με νεκρά και συμπλέκτη μαζί.
(τουλάχιστον σε σχέση με όσα ice πέρασαν από τα χέρια μου, χωρίς να ξέρω το γιατί, το πως επιτυγχάνει τόσο ελεύθερο ρολαρισμα, σα να μη σταματάει με τίποτα..)

Άμα χαιδεψεις το πεταλ "pause" τότε εμπλέκεται προοδευτικά ο κινητήρας ως γεννήτρια για να φορτίσει τις μπαταρίες επιβραδυνοντας το όχημα. Για να εμπλακούν τα πραγματικά φρένα (τακάκια) χρειάζεται να βυθίσεις πολύ το πόδι στο φρένο, ώστε να ξεπεράσεις τις δυνατότητες επιβράδυνσης του μοτέρ, οι οποίες είναι σημαντικές.

Πρακτικά, σχεδόν ποτέ δεν εμπλέκονται τακάκια σε φρενάρισμα.
Γι'αυτο δεν φθείρονται.


Η άλλη δυνατότητα είναι η "Β", όπου αφήνοντας το πεταλ "play" εμπλέκεται προοδευτικά ο κινητήρας για επιβράδυνση, αίσθηση που είναι όμοια με το να πατάς φρένο.

Αυτή η λειτουργία είναι εξαιρετική για κίνηση μέσα στην πόλη, όπου συνήθως πατάς στα ice μια το γκάζι μια το φρένο. Με αυτή την λειτουργία, στα ev κινείσαι μέσα στην πόλη με ένα πεταλ, χωρίς να χρειάζεται να πατάς φρένο σχεδόν ποτέ.

Σε κίνηση σε υψηλές ταχύτητες, αυτοκινητόδρομο ή περιφερειακή οδό, σίγουρα προτιμώ την λειτουργία "drive", ώστε να ρολαρει ελεύθερα. Εντός πόλης, ιδίως μέσα στην κίνηση, η λειτουργία Β είναι καλύτερη, ενώ ακόμα καλύτερη είναι η λειτουργία του adaptive cruise control εντός της πόλης και μέσα στην κίνηση, καθώς δε χρειάζεται να πατάς κανένα πεταλ ποτέ. Ξεκινάει μόλις ξεκινήσει ο μπροστινος, σταματάει όταν σταματήσει ο μπροστινος. Σε πάει μόνο του, σταμάτα ξεκίνα τα κάνει μόνο του, δε πατάς τίποτα, λίγο το τιμόνι να πιάνεις.

Αυτά.
 
Last edited:

Μηνύματα
17.707
Reaction score
25.474
Επίσης είναι εξαιρετικά ασφαλής για όλους τους οδηγούς γιατί έχεις φρένο στο άφημα του ποτ και δεν χάνεις χρόνο μέχρι να αλλάξεις πεντάλ και να πατήσεις φρένο.
Είναι πολλά μέτρα διαφοράς σε ένα κρίσιμο φρενάρισμα
 


Μηνύματα
1.507
Reaction score
2.329
Εντελώς περίεργος τρόπος οδήγησης , να θέλεις να φρενάρεις- επιβραδύνεις έστω και να πατάς γκάζι. Κουλό.
Περίπου σαν το dynamic braking των diesel electric των τραίνων στο usa.
Δεν είμαι σίγουρος ότι το έχω με το dynamic braking , αλλά κάπως έτσι εχω καταλάβει ότι λαιτουργεί , δλδ με λιγότερο γκάζι , και όχι με απ ευθείας εφαρμογή φρένων , τα οποία είναι και ευαίσθητα σχετικά και υπερθερμαίνονται επίσης εύκολα.
παρόμοια αρχή λειτουργίας, χρήση των ηλεκροκινητήρων στους άξονες σαν γεννήτριες, με το ρεύμα¨που παράγεται
- σε μετρό (κυρίως) και παρόμοια με συχνά στοπ, να επιστρέφει στο δίκτυο για εξοικονόμηση ρεύματος
- σε ντηζελοκίνητα εμπορευματικά τρένα, να κατευθύνεται σε τεράστιες αντιστάσεις στις μηχανές, που ψύχονται με μεγάλους "ανεμιστήρες", εδώ ο λόγος είναι οι παρατεταμένες κατηφόρες, όπου υπάρχει ένα όριο για το πόσο και πόσες φορές σε συγκεκριμένο χρόνο, θα πατήσεις το κανονικό φρένο, μετά έμεινες από αέρα στο σύστημα πέδησης και χωρίς φρένα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.286
Reaction score
144.004
Αφού έβαλα ακόμα ~400 δωρεάν χιλιόμετρα από τον 50-αρη ΔΕΗ blue στο ΙΚΕΑ, όπου φόρτιζε με 300χλμ την ώρα:

Screenshot_20210703_175145_com.volkswagen.weconnect.jpg


Έφαγα χιλιόμετρα με γοργούς ρυθμούς πηγαίνοντας στο άκρο του μεσαίου ποδιού της Χαλκιδικής, στο Πόρτο Κουφό, όπου επίσης έφαγα και κάτι άλλα ψαρικά που βρέθηκαν εκεί:

IMG_20210703_215027.jpg
IMG_20210703_214922.jpg
IMG_20210703_214904.jpg
IMG_20210703_214456.jpg


Και μετά έφαγα μερικά χιλιόμετρα για ποτάκι στο αγαπημένο "έθνικ", και γύρισα έχοντας φάει συνολικά 300χλμ, με τη ρεζέρβα να λέει πως έχω ακόμα 100, στο 22%.

Σήμερα θα πάω μια βόλτα να φορτώσω άλλα ~350 χλμ δωρεάν στον γρήγορο 50-αρη της ΔΕΗ, την ώρα που θα πίνω ένα καφεδάκι απέναντι.

Τέλος πάντων, που θέλω να καταλήξω, σε 3 μέρες με μπόλικες βόλτες, θα ξεπεράσω τα 1.000 χλμ δωρεάν.

Νομίζω πως μέσα στο καλοκαίρι θα γράψω μεγάλο νούμερο δωρεάν χιλιομέτρων. Πολύ μεγάλο. :tongue:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.286
Reaction score
144.004
Κοίτα, 1.000χλμ με τους πραγματικά γοργούς ρυθμούς που κινούμαι εκμεταλλευομενος συνεχώς τις επιτάχυνσης των άμεσα διαθέσιμων 200+ ίππων (ταχύτητες κι επιταχύνσεις, προσπερασματα σε ντετέ κλπ) αν τα υπολογίσεις σε αντίστοιχων επιδόσεων ICE, με κατανάλωση έστω στα 10λ/100χλμ βενζίνης (που δεν γίνεται), είναι 100 λίτρα βενζίνης, με σημερινή αξία ~1,6€ το λίτρο, είναι 160€ στην τσέπη, συν έξοδα συντήρησης κινητήρα, σέρβις κλπ.

Εντάξει, με παπί κοστίζουν τραγικά λιγότερο, αλλά θα πρέπει να γίνεται η σύγκριση με όμοιων επιδόσεων και ανέσεων μετακίνηση. Και είναι τζάμπα. Τι συζητάμε..

Πήγα με το γιο μου στο Leroy προ λίγων ημερών, να πάρουμε κάτι ψιλά, ε, τζάμπα είναι 11kW φορτιστής φάτσα κάρτα στην είσοδο, ούτε να ψάχνεις παρκάρισμα, το έβαλα το καλώδιο. Σε προκαλεί.. 1,5 ωρίτσα φάγαμε εκεί, κοντά στα 100χλμ πήρε τζάμπα.

Τζάμπα είναι, βάζεις καλώδιο, 5" διαδικασία.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.286
Reaction score
144.004
Το λοιπόν σήμερα ξανά φορτισα τζάμπα, πήγα Μεθώνη, έφαγα.

IMG_20210704_203528.jpg
IMG_20210704_203515.jpg
IMG_20210704_200157.jpg
IMG_20210704_194151.jpg
IMG_20210704_193511.jpg


Γύρισα, ξαναφόρτισα, πάλι τζάμπα, έχουμε ενέργεια να βγάλουμε 300χλμ τώρα μέσα στη βδομάδα.

Ξεπέρασαν τις 120 κιλοβατωρες οι τελευταίες δωρεάν φορτίσεις.

Για σύγκριση, η μηνιαία κατανάλωση του σπιτιού, τον Ιούνιο ήταν 1030 κιλοβατωρες.
Οπότε οι τζάμπα 120+ σε λίγες μέρες, είναι σημαντικό ποσοστό.
 


Μηνύματα
19.200
Reaction score
23.180
Το λοιπόν σήμερα ξανά φορτισα τζάμπα, πήγα Μεθώνη, έφαγα.

View attachment 217228 View attachment 217229 View attachment 217230 View attachment 217231 View attachment 217232

Γύρισα, ξαναφόρτισα, πάλι τζάμπα, έχουμε ενέργεια να βγάλουμε 300χλμ τώρα μέσα στη βδομάδα.

Ξεπέρασαν τις 120 κιλοβατωρες οι τελευταίες δωρεάν φορτίσεις.

Για σύγκριση, η μηνιαία κατανάλωση του σπιτιού, τον Ιούνιο ήταν 1030 κιλοβατωρες.
Οπότε οι τζάμπα 120+ σε λίγες μέρες, είναι σημαντικό ποσοστό.
Τι τσάμπα , έχεις φάει όλα τα λεφτά σου σε φαί χα χα. Ασε που θα παχύνεις χα χα.
 





D

Deleted member 35

Guest
Είδα το αντίστοιχο βίντεο του Doug Demuro. Τράβαγα τα μαλλιά μου με τον προφυλακτήρα. Έχει ΦΩΤΑ LED. Δε μπορώ να φανταστώ το κόστος σε πιθανή σύγκρουση. Δε μιλάω για τρακάρισμα. Αλλά για απλό χτύπημα μέσα στην πόλη.


Μετά το 4:40
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.149
Reaction score
9.114
Είδα το αντίστοιχο βίντεο του Doug Demuro. Τράβαγα τα μαλλιά μου με τον προφυλακτήρα. Έχει ΦΩΤΑ LED. Δε μπορώ να φανταστώ το κόστος σε πιθανή σύγκρουση. Δε μιλάω για τρακάρισμα. Αλλά για απλό χτύπημα μέσα στην πόλη.
Δεν καταλαβαίνω την έκρηξή σου :p

Όταν λες έχει ΦΩΤΑ LED εννοείς αυτά τα διακοσμητικά τα διακεκκομένα, σωστά;
Δεν νομίζω πως, αν τρακάρεις, ανάμεσα στο κόστος για αισθητήρες παρκαρίσματος, ανταλλακτικό/βάψιμο προφυλακτήρα κλπ. τη διαφορά θα την κάνει μια λεντοταινία που θα έχει εκεί από πίσω.

Εξάλλου είναι και αρκετά ψηλά, θα πρέπει να τρακάρεις αρκετά γερά για να την καταστρέψεις. Αν τρακάρεις τόσο γερά, μάλλον θα πας και για φανάρι, οπότε και πάλι, δεν θα σε ανησυχήσει το κόστος της λεντοταινίας.

(Φυσικά, αν θέλουν, μπορούν μια λεντοταινία να τη χρεώσουν 1.500€, δεν είναι εκεί το θέμα. Το σχολιάζω σε επίπεδο κόστους, όχι τιμολογιακής πολιτικής, που δεν την ξέρω)
 

gid

Μηνύματα
8.867
Reaction score
10.152
Δεν καταλαβαίνω την έκρηξή σου :p
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πώς δεν καταλαβαίνεις. :p

Αφού παραδέχεσαι πως

(Φυσικά, αν θέλουν, μπορούν μια λεντοταινία να τη χρεώσουν 1.500€, δεν είναι εκεί το θέμα.
Βέβαια ΑΚΡΙΒΩΣ εκεί είναι το θέμα. Γιατί αν μπορούν, ΘΑ το κάνουν.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.885
Μηνύματα
3.032.359
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top