Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.776
Reaction score
33.638
Bottom line Γερμανού δημοσιογράφου από Γερμανικό review συναδέλφου του για την CLA:

The Mercedes CLA is Mercedes' best EV yet, with impressive 800V charging, good range, and great driving dynamics. However, it is significantly overpriced compared to rivals like the Tesla Model 3 and smart #5, offering less standard equipment and lower performance and perceived quality for the money.

Design & Quality: Visually appealing exterior (especially in bright colors), but the interior has surprising amounts of visible plastic and disappointing build quality (creaking noises were noted). Excessive use of "star" motifs is ...well, not great.

Performance & Drivetrain: The 2-speed transmission offers no real-world efficiency benefit and causes a noticeable, irritating interruption during hard acceleration (100-110 km/h). Performance is significantly slower than comparably priced competition. Excellent, aggressive one-pedal driving (recuperation) is a major positive.

Charging & Range: Excellent 800V architecture delivers a fast 10-80% charge time (22 minutes). However, it lacks a DC/DC converter, meaning incompatibility with old 50kW chargers and some Tesla Superchargers (though Mercedes plans to add it as an option later).

Features & Price: The biggest drawback. The base price is too high, and many features (like the passenger display, head-up display, or 360° camera) that are standard on cheaper competitors require expensive add-ons. The vehicle fan noise is audibly high-pitched and potentially irritating.

Beyond the costly optional extras, the CLA requires mandatory dealer maintenance every 24 months/30,000 km (costing ≈ €800), a policy seen as too frequent and unnecessary compared to mandatory-maintenance-free rivals like Tesla.

"If the CLA were €10-15,000 cheaper, it would be a really exciting car. As it stands, the interior feels less premium than in the smallest Tesla Model 3, it only has the motor performance of a mid-range Model 3, and costs more than the fully equipped one. Charging time and consumption are certainly good in the CLA, but they are not so much better as to justify the extra cost. If anything, they are minimally better."

Conclusion: Good hardware and driving comfort let down by high cost, poor value for money, and surprising quality issues in the cabin.

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.776
Reaction score
33.638
Hypermiling. Ποια άλλα ηλεκτρικά (εκτός της iX3), διένυσαν 1000χλμ με μια φόρτιση.

2018. Η Γερμανική εταιρεία ενοικίασης οχημάτων NextMove κατάφερε τα 1000χλμ με Model S & Model 3.

2020. H Hyundai διένυσε 1000χλμ, και μάλιστα τρείς φορές με τρία διαφορετικά Kona. Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι το κατάφερε με 64kWh σε SUV.

Καταλαβαίνουνε εδώ πως κάθε όχημα με τουλάχιστον 60kWh μπαταρία αν οδηγηθεί κατάλληλα θα τα καταφέρει. Οπότε το αν ένα ηλεκτρικό έκανε ή όχι 1000χλμ με μια φόρτιση το λες και άχρηστη πληροφορία.
 




rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
49.188
Reaction score
104.046
Η απουσία γρήγορων φορτιστών παντού, θα είναι πάντα τροχοπέδη στην επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στην Ελλάδα, όπου όλοι έχουμε συνηθίσει τα κυβερνητικά "αποφασίζουμε και διατάσσουμε", μια λύση θα ήταν η -σε βάθος χρόνου- επιβολή εγκατάστασης ταχυφορτιστών σε όλα τα πρατήρια βενζίνης.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.776
Reaction score
33.638
Για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ευκολία φόρτισης, η νέα νομοθεσία της ΕΕ λέει πως από 1/1/2026 όλες οι νέες εγκαταστάσεις δημόσιων AC φορτιστών θα πρέπει να υποστηρίζουν το ISO 15118 (Plug & Charge). Από 1/1/2027 όλες οι νέες εγκαταστάσεις (ή αντικαταστάσεις) δημόσιων και ιδιωτικών AC & DC φορτιστών θα πρέπει να υποστηρίζουν Plug & Charge.

Καιρός ήταν. Από την πρώτη μέρα (πριν το 2020) έπρεπε να υπάρχει αυτό.

Βέβαια, είναι η ίδια ΕΕ που είχε "αποφασίσει" πως από 13/4/2024 όλοι οι νέοι DC φορτιστές άνω των 50kW θα πρέπει να έχουν δυνατότητα πληρωμής με κάρτα. Έχουν;

Ένα άλλο θέμα είναι πως ελάχιστα από τα σημερινά BEVs υποστηρίζουν το ISO 15118 (Plug & Charge). Και σύμφωνα με απαντήσεις από δυο ΑΙ δεν γίνεται με ΟΤΑ αν πρώτα δεν έχει φροντίσει ο κατασκευαστής να έχει προεγκατεστημένο το σχετικό hardware.

Σε δουλειά να βρισκόμαστε. Άλλο ένα που πρέπει να κοιτάμε αν έχουν τα υποψήφια ηλεκτρικά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.709
Reaction score
146.091

Χιούστον, γουι χεβ ε πρόμπλεμ..


Το 1/4 των εργαζομένων στο γκρουπ πρέπει να απολυθεί, και η εθελουσία έξοδος δεν δουλεύει.
Αναμενόμενο να είναι καλύτερο το model 3 από το φρέσκο Μερτσέντες σε όλες τις παραμέτρους, τόσο σε efficiency, όσο και σε ποιότητα κατασκευής.

Το εντυπωσιακά απογοητευτικό για το Μερτσέντες είναι οι αυξημένοι θόρυβοι, τόσο κύλισης, όσο και οι αεροδυναμικοί, από καθρέφτες κλπ.
Χαλάει όλη την απόλαυση..
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.776
Reaction score
33.638
Κάπου διάβασα (Γερμανικό media) πώς, ή η VW ή η Mercedes δεν θυμάμαι, μειώνει προσωπικό στη Γερμανία και ετοιμάζει παραγωγή στην Ουγγαρία (φθηνότερη ενέργεια και προσωπικό).

Το κείμενο για την CLA που ανέβασα παραπάνω είναι από άτομο που ταυτόχρονα ψάχνει αμάξι για τους γονείς του (κάτοχοι Model S), και ενώ θέλουν πολύ να αλλάξουν σε κάτι ντόπιο, τους φαίνεται απίστευτο πως ακόμη και το Model 3 είναι καλύτερο από την CLA.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.709
Reaction score
146.091
τους φαίνεται απίστευτο πως ακόμη και το Model 3 είναι καλύτερο από την CLA.
Το ίδιο λένε και στο βίντεο οι άλλοι ριβιούερς.

Ακόμα και στην ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όλα είναι καλύτερα στο μοντελ 3 σε σχέση με το Μερσεντές.

Τώρα οι αγκυλώσεις κάποιων κάποιων, δεν παλεύονται με λογική. 😎
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.757
Μηνύματα
3.062.757
Members
38.606
Νεότερο μέλος
ROS
Top