Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.060
Reaction score
6.887
Χώρια που από το ρεύμα παράγουμε ήδη ένα πολύ μεγάλο μέρος του και το οποίο σταδιακά αυξάνεται.
Χώρια που δεν είναι όλο λιγνίτης (και γενικά ορυκτά καύσιμα) αλλά έχει και ανανεώσιμες, που επίσης αυξάνονται με γρήγορο ρυθμό (που θα μεγαλώσει κι άλλο).

Χώρια που, όπως έχουμε επαναλάβει πολλές φορές, ακόμα και παράγοντας το ρεύμα με το οποίο φορτίζουμε τα EVs από ορυκτά καύσιμα, το τελικό αποτέλεσμα για το περιβάλλον είναι πολύ καλύτερο από τις ΜΕΚ.

Αλλά παρ'όλα τα παραπάνω, κάποιοι ακόμα επιμένουν στα ίδια και στα ίδια.

Ο @gid να τα βλέπει που δεν με πιστεύει :p
Αλλά ορίστε, πετάχτηκε ο @MAD και με επιβεβαίωσε!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Δηλαδή η ενεργειακή πολιτική της Ελλάδος (Αγοράζω ρεύμα απο Σκόπια, Τουρκία, Βουλγαρία), νομίζεις ότι πρέπει να προωθείση την ηλεκτροκίνηση?
Η ΔΕΗ και ο δεδδηε θέλουν απεγνωσμένα να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση.

Προφανώς, κάτι παραπάνω ξέρουν.


Επίσης η ευρωπαϊκή ένωση έχει ως συνεχή στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Είναι πολιτικές αποφάσεις που έχουν ληφθεί τελεσίδικα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι μόνες που δεν θέλουν να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση. Προφανώς, έχουν μεγάλα συμφέροντα στους τυπικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.🤣

Είναι όμως τόσο μεγάλη η πίεση της πολιτικής βούλησης της Ευρώπης, που δεν έχουν επιλογή.

Χθες προχθες ανακοίνωσε η Φορντ δια του τσεο της ότι θα στάξει 30 δις για την ηλεκτροκίνηση, να ετοιμάσει εργοστάσια, να ανασκεύασει τα υπάρχοντα, να βρει προσωπικό και να εκπαιδεύσει το υπάρχον.

30 δις. Τώρα, άμεσα, όχι το 2030 και 2050..
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
7.477
Reaction score
8.712
Δηλαδή η ενεργειακή πολιτική της Ελλάδος (Αγοράζω ρεύμα απο Σκόπια, Τουρκία, Βουλγαρία), νομίζεις ότι πρέπει να προωθείση την ηλεκτροκίνηση?
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί θέμα περιβαλλοντικής πολιτικής και σίγουρα πρέπει να γίνει.

Η ενεργειακή πολιτική κατά τη γνώμη μου πρέπει να προωθήσει την απολιγνιτοποίηση και τις ΑΠΕ και να εξετάσει προσεκτικά και την πυρηνική ενέργεια μέσω των small modular reactors.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί θέμα περιβαλλοντικής πολιτικής και σίγουρα πρέπει να γίνει.

Η ενεργειακή πολιτική κατά τη γνώμη μου πρέπει να προωθήσει την απολιγνιτοποίηση και τις ΑΠΕ και να εξετάσει προσεκτικά και την πυρηνική ενέργεια μέσω των small modular reactors.
Απόλυτα σωστά τα παραπάνω.

ΣΥΝ αποταμίευση ενέργειας για τις στοχαστικής φύσεως ΑΠΕ.

Αντλησιοταμιευση και μπαταριες.
Τες πα.



Λοιπόν.

Σας έχω νέα:


Ποιός μπαίνει με το κεφάλι στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης;

Ποια μεγάλη εταιρεία που αρχίζει από Ο έβαλε τα εξής στο καταστατικό της:

<<Στους νέους σκοπούς του καταστατικού περιλαμβάνεται ακόμη η ψηφιοποίηση και η παραγωγή ψηφιακού υλικού, η ηλεκτρική αυτοκίνηση και οι σταθμοί φόρτισης, συμβουλευτικές υπηρεσίες, κ.ά.>>

Βοήθεια για το κοινό: είναι στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Δε το βρήκατε; ο ΟΤΕ φυσικά! 😎


ΥΓ. Δεν είναι "φήμες". 😜😂🤣😜😂🤣


Συντόμως, σταθμοί φόρτισης του ΟΤΕ στη γειτονιά σας. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
948
Reaction score
2.991
........ να εξετάσει προσεκτικά και την πυρηνική ενέργεια μέσω των small modular reactors.
“The central message, repeated again and again, that a new generation of nuclear will be clean, safe, smart and cheap, is fiction. The reality is nuclear is neither clean, safe or smart; but a very complex technology with the potential to cause significant harm. Nuclear isn’t cheap, but extremely costly. Perhaps most importantly nuclear is just not part of any feasible strategy that could counter climate change. To make a relevant contribution to global power generation, up to more than ten thousand new reactors would be required, depending on reactor design.”
sf.jpg

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Πάμε στις φήμες τώρα. 350-αρηδες αγοράζει ο ΟΤΕ. Εδώ και 3 μήνες τρέχουν τα πράγματα.
😜🤣😂
 

TGD

Μηνύματα
7.323
Reaction score
7.326
Χθες κοιτούσα για Sterling solar engines, κι έπεσα πάνω σε μια σουηδική εταιρεία με σύστημα αποθήκευσης θερμικής ενέργειας. Λοιπόν, άμα πας στο calculator που έχει, ξεκινά από peak power 100kW. Δηλαδή βάζεις τον Ήλιο να το ζεσταίνει όλη μέρα κι έχει το νησί ρεύμα όλη νύχτα.
 

gid

Μηνύματα
7.477
Reaction score
8.712
“The central message, repeated again and again, that a new generation of nuclear will be clean, safe, smart and cheap, is fiction. The reality is nuclear is neither clean, safe or smart; but a very complex technology with the potential to cause significant harm. Nuclear isn’t cheap, but extremely costly. Perhaps most importantly nuclear is just not part of any feasible strategy that could counter climate change. To make a relevant contribution to global power generation, up to more than ten thousand new reactors would be required, depending on reactor design.”
Όλα τα επιχειρήματα που παραθέτουν έχουν πειστική απάντηση, που μπορείς να ψάξεις να βρεις αν σε ενδιαφέρει. Εγώ θα απαντήσω μόνο με δύο λέξεις (ως δείγματα και μόνο): Γαλλία, Καναδάς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Σήμερα κάποια στιγμή θα είναι 2/2/22 22:22 και σα να μη φτάνει αυτό, θα ακολουθήσει μια μέρα που θα είναι 22/2/22 22:22.

Πάρτε ηλεκτρικά, τρέξτε να σωθείτε.
Είναι κι ο Μητσοτάκης εδώ, τη βάψαμε.
 

Μηνύματα
1.384
Reaction score
1.159
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254

Η αναδρομική ισχύς του νέου προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, όπως έχω ξαναπεί, είναι βέβαιη.

Εντελώς βέβαιη.

Τώρα οκ, η κυα δε βγήκε ακόμα, αλλά να διαψεύσουν τον υπουργό ενέργειας, δε παιζ. 😜
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.470
Reaction score
80.011

Η αναδρομική ισχύς του νέου προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, όπως έχω ξαναπεί, είναι βέβαιη.

Εντελώς βέβαιη.

Τώρα οκ, η κυα δε βγήκε ακόμα, αλλά να διαψεύσουν τον υπουργό ενέργειας, δε παιζ. 😜
Εντάξει, μάλλον πρέπει να παραγγείλω εντός της επόμενης εβδομάδος.
Κάντε και μια ανάλυση για τους οικιακούς φορτιστές. Να πάρω της VW? Κάτι άλλο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Εντάξει, μάλλον πρέπει να παραγγείλω εντός της επόμενης εβδομάδος.
Κάντε και μια ανάλυση για τους οικιακούς φορτιστές. Να πάρω της VW? Κάτι άλλο;
Καλός είναι και τζάμπα είναι.
Μια χαρά θα κάνεις δουλειά.

Όσο για την υπεραποσβεση που ρώτησες, είναι άλλος νόμος, εν ισχύ, άσχετος με το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά.

Έχουμε την απόλυτη βεβαιότητα πως θα συνεχίσει να είναι εν ισχύ ο νόμος περί υπεραποσβεσης, για τα 2 επόμενα χρόνια.

Για μετά, δεν ξέρει κανείς. Νόμοι είναι, αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη.

Σε κάθε ενδιαφερόμενο, θα πρότεινα πλήρη (150%) απόσβεση του ev εντός 2-ετιας.

Κανονικά, τα αυτοκίνητα πάνε για 10-ετη απόσβεση (για εταιρείες έτσι με ενημέρωσε λογιστής), αλλά για τα ev ο νόμος αυτός προβλέπει από 2-ετια και άνω.

2-ετια. Τα σίγουρα. Μετά μπορεί να μας κρεμάσουν. Ακόμα και την 3-ετια προσωπικά τη φοβήθηκα, δεν τους εμπιστεύομαι..

Έχω όλα τα συναφή έγγραφα από tax heaven, αλλά οι ενημερωμένοι λογιστές τα γνωρίζουν αυτά.

Σε κάθε περίπτωση, συμβουλέψου σοβαρό λογιστή.




ΥΓ.

Επίσημη σελίδα υπουργείου ενέργειας.
Σημερινό..



θα έχει αναδρομική ισχύ από 1.12.2021
Αναδρομικά όλος ο Δεκέμβρης. 😎
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Η τιμή της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από πυρηνικά, είναι σαφώς χαμηλότερη από τις ΑΠΕ.

Οικονομοτεχνικα δηλαδή, αν θέλουμε φτηνό ρεύμα, θα πρέπει να θέλουμε πυρηνικά.

Αν θυμάμαι καλά τα νούμερα, από πυρηνικά βγαίνει 6-7 σεντς η κιλοβατώρα, ενώ από ΑΠΕ στα 10-11.

Το φυσικό αέριο είναι προσωρινό μπάλωμα μέχρι την απολιγνιτοποίηση, αλλά η πυρηνική μπορεί να είναι μια σταθερή λύση, ιδίως αν προχωρήσει η σύντηξη, η οποία νομίζω πως έδωσε δείγματα κέρδους (ως τώρα ξοδευαν περισσότερη ενέργεια για να δημιουργηθεί σύντηξη, από όση έπαιρναν από αυτήν).
 

TGD

Μηνύματα
7.323
Reaction score
7.326
Υποσχέθηκε ένας Αυστραλός ότι θα βγάλει solar concentrator με κόστος παραγωγής στα 8c/kWh. Αλλά δεν βρέθηκαν χρηματοδότες και φαληρισε...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Κάποιες λεπτομέρειες χρήσιμες περί υπεραποσβεσης, στο λινκ


<<14. Παράδειγμα: Ανώνυμη εταιρεία στο φορολογικό έτος 2020 προβαίνει στην αγορά εταιρικού οχήματος (μέσο μεταφοράς ατόμων) μηδενικών ρύπων αξίας 70.000 ευρώ το οποίο έχει Λ.Τ.Π.Φ. 50.000 ευρώ. Ο συντελεστής απόσβεσης για το όχημα αυτό ανέρχεται σε 50%, σύμφωνα με τον πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 ΚΦΕ. Άρα η απόσβεση διενεργείται σε δυο έτη (στο παράδειγμά μας: στα έτη 2020 και 2021). Η εταιρεία θα διενεργήσει φορολογική απόσβεση ύψους €35.000 (70.000 Χ 50%) σε καθένα από τα έτη 2020 και 2021. Επιπλέον δικαιούται να εκπέσει φορολογικά, με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, επιπλέον απόσβεση συνολικού ύψους € 15.750 σε κάθε ένα από τα έτη αυτά, το οποίο προκύπτει ως εξής:
50% επί του ποσού της ετήσιας απόσβεσης που αναλογεί στην ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ ((35.000*40.000/50.000)*50%=14.000), και
25% επί του ποσού της ετήσιας απόσβεσης που αναλογεί στην ΛΤΠΦ που υπερβαίνει το όριο των 40.000 ευρώ, ήτοι στις €10.000 ((35.000*10.000/50.000)*25%=1.750)
Επομένως, η επιχείρηση σε κάθε ένα από τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 θα εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδά της ως απόσβεση το ποσό των 50.750 ευρώ (35.000 ευρώ βάσει συντελεστή του πίνακα της παρ. 4 άρθρου 24 ΚΦΕ, προσαυξημένο κατά 15.750 ευρώ, ήτοι κατά το ποσό που προκύπτει βάσει της κλίμακας του τέταρτου και πέμπτου εδαφίου της ίδιας παραγράφου και άρθρου).
Στην περίπτωση κατά την οποία μετά την αφαίρεση των ανωτέρω προσαυξημένων αποσβέσεων που διενεργούνται εξωλογιστικά προκύψουν ζημίες, αυτές μεταφέρονται για συμψηφισμό με μελλοντικά κέρδη με βάση τις διατάξεις του άρθρου 27 ΚΦΕ.>>

Εν συντομία, αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο αξίας 70.000€ (50.000€ ΛΤΠΦ) θα εκπεσει από τα ακαθάριστα έσοδα για 2 έτη το ποσό των 50.750 για κάθε έτος.

Δηλαδή, θα περάσει "έξοδο" 101.000€ με αγορά αξίας 70.000€.

Και μη ξεχνάτε, υπάρχει κι επιδότηση.

Ε, ο νοών...

Αν η εταιρεία έδινε στάνταρ 50% φόρο, θα γλυτώσει 50 χιλιάρικα που θα τα έπαιρνε η εφορία, οπότε παίρνει ένα αυτοκίνητο αξίας 70.000€ πρακτικά με 20 χιλιάρικα, κι αν έχει κι επιδότηση, ακόμα φτηνότερα, στα 12 χιλιάρικα με τα 8 επιδότησης.

Συνολικα δηλαδή, ένα αυτοκίνητο 70 χιλιάρικα κοστίζει 12.

Και σε 3-4 χρόνια, το πουλάς 40 και σου μένουν τα ρέστα ως καθαρό κέρδος. Αν το θες, το πουλάς σε σένα. 😜

Η εταιρεία θα βγάλει κέρδος 30 χιλιάρικα, λόγω της αγοραπωλησίας αυτής. Εσύ θα έχεις πάρει με 40 χιλιάρικα ένα αυτοκίνητο που έχει 70.
Κι ο σκύλος χορτάτος.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
7.323
Reaction score
7.326
Ναι, εκτός από λίγα χαμηλής διάρκειας. Αλλά ακόμα κοστίζει περισσότερο να δουλέψει ο αντιδραστήρας από την ενέργεια που δίνει.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.736
Μηνύματα
2.874.350
Members
37.940
Νεότερο μέλος
papgeorge
Top