Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.621
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

με ένα ακόμη λάθος δε διορθώνεις ένα άλλο λάθος.

απλά αυξάνεις τα λάθη.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

.....
...., είναι σαν να ακούς διαφορετική εκτέλεση/mastering και ζορίζεσαι να καταλάβεις ποιός τραγουδάει γιατί έχει αλλάξει χροιά η φωνή.

....
....:111:...."χροιαά" !!

Κυρίες και Κύριοι, περνάμε σε νέα εποχή.., προσδεθείτε. :137:
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

....:111:...."χροιαά" !!

Κυρίες και Κύριοι, περνάμε σε νέα εποχή.., προσδεθείτε. :137:
Eίναι γνωστό ότι η φωνή του κάθε ανθρώπου έχει συγκεκριμένη χροιά. Όταν αρχίσω να μιλάω για χροιές στα καλώδια να ανησυχείς! :136:

Αλήθεια, μήπως έφταιγε η εσωτερική καλωδίωση του ενισχυτή που ο Jim Morrison ακουγόταν περισσότερο σαν τον David Gilmour;! :p
 


Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Συγνωμη αλλα τα Behringer σου απεχουν απο το μονιτορ οσο μια BMW απο το διαστημοπλοιο Columbia.Σε βλεπω να αναφερεσε σε αυτα ως μονιτορ αλλα δεν ειναι.Αυτα απο ιδιοκτητη 3 ζευγαριων 2030 για 5 χρονια
Τηρουμένων των αναλογιών (λόγω χαμηλής τιμής) τα Behringer EINAI monitor και μάλιστα πάρα πολύ καλά για τα λεφτά τους!
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Και γιατί λέω πως τα μπέρια είναι monitor;

Χρησιμοποιώ ως πηγή την Prodigy Cube: http://www.audiotrak.jp/product/prodigycube/

Βάζω πάνω της τα AKG K141MKII http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,1061,pid,1061,nodeid,2,_language,EN.html

Και παίζω με το κουμπάκι που έχει στην πρόσοψη που αλλάζει μεταξύ line-out και εξόδου ακουστικών.
Αυτό που ακούω από τα μπέρια είναι πάρα πάρα πάρα πολύ κοντά σε αυτό που ακούω από τα AKG.
 


Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Τελικά τι γίνεται καμμία ζωντανή εμπειρία;
Στις 28 Νοεμβρίου ημέρα Σάββατο η Madeleine Peyroux στο Μέγαρο Μουσικής.
Εβγαλα ήδη εισιτήρια!
 


Μηνύματα
7.382
Reaction score
2.557
...
Τα εν λόγω ηχεία εξυπηρετούν ένα πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Είναι σχεδιασμένα για το περιβάλλον των control room, μέσα στο οποίο έχουν flat απόκριση, γραμμική φάση, αυστηρό sweet spot στο 1.5 m (περίπου), για να αναπαράγουν με σχετική ακρίβεια πως πραγματικά ακούγεται η μουσική, ώστε τελικά ο ηχολήπτης να την τροποποιήσει κατάλληλα και να τη φέρει στη μορφή που είμαστε συνηθισμένοι να την ακούμε στην καθημερινότητά μας από τα consumer συστήματα που έχουμε (έστω και hi-end), στους οικιακούς ή άλλους χώρους και στις αποστάσεις που συνήθως καθόμαστε.
...
Λοιπόν αφου διάβασα κι εγώ όλο το thread (2 μερες μου πήρε:141: !!!) ας πώ κι εγώ τη γνώμη μου...

Ο στόχος (μανία?) αυτού που θέλει να φτιάξει το τέλειο σύστημα υψηλής ηχητικής πιστότητας (high fidelity - high end, πείτε το όπως θέλετε...) είναι να αναπαράγει όσο πιό πιστά γίνεται ηχητικά στο χώρο του αυτό που ακουγότανε στο χώρο που συνέβει το γεγονός, π.χ. στην εκκλησία που ηχογραφήθηκε ένας δίσκος του Norbert Kraft.

Βέβαια αυτό το ηχιτικό γεγονός πολλές φορές δεν υπάρχει κάν. Οι περισσότεροι δίσκοι γίνονται με διαδοχικές ηχογραφήσεις των μουσικών (για λόγους κόστους), αλλά ας το αφήσουμε αυτό...

Όταν λοιπόν ηχογραφηθούν όλα τα όργανα κοι οι φωνές (έστω και ζωντανά) πρέπει να γίνει η μίξη. Στην καλύτερη περίπτωση ο καλλιτέχνης έχει άποψη για το πώς θέλει να ακούγεται η δουλειά του από το κοινό (η τέχνη ΕΙΝΑΙ επικοινωνία και μόνο επικοινωνία). Υποψιάζομαι όμως ότι υπεισέρχονται - αν δεν υπερισχύουν - και άλλοι παράγοντες. Συνήθως ο τεχνικός αποφασίζει με ότι αυτιά διαθέτει και ότι πιστεύει ότι θα ακούγεται καλύτερα από το σύστημα του μέσου ακροατή στον οποίο απευθύνεται ο δίσκος (για κάθε δίσκο υπάρχει ένα κοινό-στόχος, target group τέλος πάντων πώς το λέτε εσείς οι Έλληνες).

Τέλος πάντων, εμείς θέλουμε να ακούσουμε αυτό που γράφτηκε, έστω και αν προορίζεται για ένα μέσο δωμάτιο με ένα μέσο σύστημα (και άρα με τα monitor μπορεί να ακούγεται και αφύσικα σε σχέση με το "αληθινό" γεγονός - εκτός και αν πειράξουμε τόσο τα monitor που να καταφέρουμε να ακούγονται το ίδιο με τα consumer). Το αν αυτό έχει σχέση με τη μουσική το συζητάμε βέβαια. Ο στόχος του καλλιτέχνη - είπαμε η τέχνη είναι επικοινωνία και μόνο - είναι να επικοινωνήσει μαζί μας (ίσως και να τα κονομήσει αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...).

Εμείς λοιπόν θέλουμε να ακούσουμε ό,τι κάποιος έγραψε όπως το έγραψε. Το γιατί δεν το ξέρω αλλά χόμπυ είναι αυτό... (Πάντως εγώ δεν θέλω να ακούσω την ΧΧΧΧ (καλλίγραμμη αοιδός) σε τέλεια ηχογράφηση από το τελειότερο μόνιτορ στον τέλεια ρυθμισμένο χώρο. Όπως δεν θα φτιάξω το τέλειο home cinema για να βλέπω Harry Poter επειδή αυτή η ταινία έχει τα καλύτερα χρώματα και τον τελευταίο DTS HD ήχο... Έχω καλύτερα πράγματα να κάνω...)

Αλλά είμαστε μηχανικοί και πρακτικοί αθρώποι. Θέλουμε σωατά μηχανήματα και σωστά ταιρασμένα συστήματα και αφήνουμε τα καλλιτεχνικά για τους καλλιτέχνες (και όχι τους καλλιτεχνολογούντες). Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα σύστημα ταιριασμένο από την αρχή μέχρι το τέλος από σωστούς επαγγελματίες είναι η καλύτερη επιλογή. Βέβαια ένα σύστημα δεν μπορεί να είναι ταιριασμένο από την αρχή μέχρι το τέλος, γιατί η αρχή ξεκινάει από τη δημιουργία του αρχικού ήχου και τελειώνει στο ηχογραφημένο υλικό (τα λέμε παραπάνω) και το τέλος ...ξεκινάει με τις επιφάνειες που πάλλονται μέσα στο χώρο μου και τελειώνει (!) με την άφιξη (ή την επεξεργασία;) της πληροφορίας στον εγκέφαλό μου :107:.

Επειδή ο χώρος όπως πολύ σωστά λέτε και έχω διαπιστώσει και ο ίδιος πολλές φορές παίζει τεράστιο ρόλο, νομίζω ότι η πιό σωστή προσέγγιση για τη λύση του προβλήματος :)116:) που μας απασχολεί είναι:
1. Παίρνουμε τα πιό σωστά συστήματα που μπορούμε όπως το εν θέματι, αν μας παίρνει η τσέπη μας και αν είμαστε διατέθειμένοι να τα σκάσουμε για το χόμπυ μας. Όσο πιό πολλά ανεξάρτητα υποσυστήματα πάμε να συνδυάσουμε τόσο πιό αμφίβολο το αποτέλεσμα. Βέβαια μπορεί να είμαστε πολύ τυχεροί ή πολύ ικανοί...
2. Σκεφτόμαστε το χώρο που θα το βάλουμε (και αν δεν ταιριάζει δεν το παίρνουμε:142: αφού ο χώρος είναι αναμφίβολα το σημαντικότερο στοιχείο)
3. Βάζουμε και κανένα κομμάτι να μας συγκινήσει και λιγάκι (ο Άκης Πάνου είχε πεί σε μια συνέντευξη ότι η αξία του λαϊκού τραγουδιού είναι κύρια στους στίχους και όχι στη μουσική - τέλος πάντων ότι συγκινεί τον καθένα...). Τώρα αν μας συγκινούν (α) οι λάκες και τα φωτάκια ή (β) άλλα καλλιτεχνικοφέρνοντα θέματα, ε! άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.

Συμπέρασμα (για όποιον βαριέται -και δικαίως - να διαβάσει τις παραπάνω φλυαρίες):
Πολύ θα ήθελα να ακουσω τα ηχεία (καλά, διορθώνω: το σύστημα) του θέματος (Κ+Η Ο410) και περιμένω εντυπώσεις από τον τυχερό που θα τα πάρει.
Καλή (υπόλοιπη) Κυριακή!
 

Μηνύματα
307
Reaction score
1
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Πόσο δίκιο έχεις φίλε Messenger. Επιπλέον μήπως θα έπρεπε για να ακούσουμε πιστά αυτό που φτιάχτηκε στο studio να χρειάζεται να έχουμε τα ίδια μηχανήματα και χώρο με το studio; Μήπως η πιστή αναπαραγωγή απλά δεν υπάρχει, εξαρτάται από το τι ακούμε κάθε φορά και το που-πως ηχογραφήθηκε; Μήπως ο ίδιος καλλιτέχνης αν είχε διαφορετικά μηχανήματα ηχογράφησης, η ηχογράφηση γινόταν σε άλλο studio με διαφορετικούς ανθρώπους, ακουγόταν και διαφορετικά; Τόσο διαφορετικά, όσο διαφορετικά ακούγεται π.χ. ένα σύστημα 3.000 ευρώ από ένα 30.000 ευρώ, ή το ίδιο σύστημα σε διαφορετικό χώρο; Τελικά τι ψάχνουμε να ακούσουμε με το σύστημα των "x" χιλιάδων ευρώ, το οποίο με το σύστημα των "y" χιλιάδων δεν ακούγαμε; Πραγματικά ρωτάω παιδιά, όποιος έχει την προσωπική εμπειρία (που εγώ δεν διαθέτω) ας απαντήσει σας παρακαλώ.
 


D

deleted user 10898

Guest
παντως στην εκθεση επαιζαν τα focal solo 6 be μονα η με σαμπ.
τα ακουσα προσεκτικα και επισταμενα, ζητησα και ειδικο προγραμμα.
ο χωρος ηταν αρκετα προσεγμενος.
το αποτελεσμα δεν με εντυπωσιασε καθολου. δεν λεω πως τα ηχεια αυτα ειναι σαν τα k&h, απλως η επαφη μου με ενεργα στουντιο μονιτορ ηταν κατωτερη του αναμενωμενου μετα απο ολα αυτα που διαβαζω εδω.
εσας σας αρεσαν?
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Τα Focal όχι ούτε εμένα μού είπαν τίποτα... Αντίθετα τα Adam Tensor Beta είχαν έναν από τους καλύτερους ήχους που άκουσα στην Έκθεση. Βέβαια είναι άλλο πράγμα: 24.000€
Δεν μιλάμε για της ίδιας κλάσης ηχεία...

Τα Κ+Η για τα οποία γίνεται λόγος εδώ τα έχει κανείς; Τα έχει έστω ακούσει κανείς;
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Πηγα στη εκθεση.

Ακουσα ενα καρο μηχαμηματα.

Καθε μηχανημα ειχε και τον ηχο του. Αλλα μηχανηαμτα καλλιτερο αλλα λιγοτερο καλο, αλλα κανενα μηχανημα δεν ειχε κακο ηχο. (Παντα βεβαια με τα δικα μου κριτηρια)

Τελικα ποιο απ' ολα αυτα τα μηχανακια ειναι το σωστο. Ποιο απ' ολα απεδιδε σωστα το αποτελεσμα που ειχε δωσει ο εκαστοτε μηχανικος στην ηχογραφηση του;;;

Ο μονος που μπορει να γνωριζει - και αυτος με μαγαλη δυσκολια - ειναι μονο ο δημιουργος του.

Προσωπικα, πηρα ενα cd το οποιο ειχα ηχογραφηση και μειξαρει και πηγα να ακουσω καποια ηχεια που ηθελε να παρει ενας φιλος μου για το σπιτι του.

Τα μεν μου ωραιοποιουσαν αυτο που ειχα φτιαξει, τα δε επαιζαν λιγακι ξεκουδουνα. Κανενα απο τα δυο ηχεια ομως δεν μου εδωσε το αποτελεσμα που ειχα μειξαρει.

Ποιο ηταν το καλλιτερο; Αυο που μου εκανε τον ηχο μου ποιο ωραιο, η το δευτερο;;;

Για σκεφτητε λοιπον να εχουμε να κανουμε με περισσοτερα τωνδυο ζευγων. Χαιρετισματα.

Και εδω ερχονται οι μετρησεις, που εμενα ποτε δεν μου ειπαν κατι.
Διοτι ποτε και κανενας χωρος δεν μπορει να ειναι εντελως Flat τιουναρισμενος.

Επεξηγηση. Οι μετρησεις οσον αφορα την ακροαση, οχι οσον αφορα την κατασκευη του καθε ηχειου.
 


Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Πάντως αν η Κ+Η είναι η εταιρεία που φτιάχνει τα μικρόφωνα NEUMAN (όπως βλέπω το λινκ στο κάτω μέρος της κεντρικής της σελίδας) αυτό λέει πολλά...
Δεν ξερω ποια H+K εννοειτε, παντως εδω και καποσα χρονια, 7-8 νομιζω δουλευω αυτα και ειμαι απολυτα ευχαριστημενος.

Ποτε δεν με εχουν "πουλησει" σε ολο το συχνοτικο ευρος. Ειναι εκπληκτικα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.621
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

όντως, εκπληκτικά λένε οτι είναι ΟΣΟΙ τα χρησιμοποιούν...
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
ποια ηχεια χρησιμοποιεις για mastering?
Για mastering χρησιμοποιω, οσο και αν σου φανει παραξενο, τα B&W τα 602, σε συνδιασμο με το 12ιντσο ενεργο sub της ιδιας εταιριας, το
AS6 για δυσκολες καταστασεις.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.759
Μηνύματα
3.026.883
Members
38.492
Νεότερο μέλος
Lazaroukos
Top