Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Τι να μας πουν και οι άσχετοι της AES..

Για να μην ψυρίζουμε τη μαϊμού, η πραγματικότητα είναι ότι λίγοι επιζητούν την πραγματική υψηλή πιστότητα.. Οι περισσότεροι κυνηγάνε ένα σύστημα που να παίζει ευχάριστα.
Ας έχει έντονο χαρακτήρα αρκεί να ταιριάζει στα γούστα τους και ας περνάει το δικό του χαρακτήρα σε όλες τις ηχογραφήσεις, καλές και κακές.

Αλήθεια...
Πόσα studio έχουν λαμπάτους ή υβριδικούς στα ηχεία τους (Copland, Unison etc); Ελάχιστα - για να μην πω κανένα.
Πόσα studio έχουν Hypex; Πολλά.

Κι όμως σε ακρόαση η πλειοψηφία θα επιλέξει τον λαμπάτο (και τον οποιονδήποτε χρωματισμένο ενισχυτή) γιατί γουστάρουν να ακούνε συγκεκριμένα πράγματα, ακόμα κι αν αυτά δεν βγήκαν ποτέ στο studio.
Μη βγαίνουν και στη φόρα τα προβλήματα του συστήματος/χώρου και μας χαλάει η διάθεση. :136:


Αλήθεια, έχει κανείς άποψη για τα κατασκευάσματα της Musik Elektronik Geithain?
Χλωμό το κόβω!
Ξέρω ό,τι έγραψα παραπάνω κι έχω πάει και στο site τους μερικές φορές να κόψω κίνηση, αλλά μάλλον ζητάς κάτι παραπάνω εσύ... :136:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.235
Reaction score
143.853
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Τα ATC σου ακούγονται παραπλήσια η ιδια??
Παραπλήσια.

Τα ATC πάντως δεν έχουν την "επιστήμη" των K+H.

Δηλαδή το ότι είναι "monitor" (και γενικά είναι πολύ καλά μόνιτορ διότι δίνουν στον ηχολήπτη τον ήχο που θα ακούσει και κάποιος "πελάτης" στο σπίτι του) δε σημαίνει ότι μπορούν να σταθούν επάξια απέναντι στα K+H.

Γενικά η ATC έχει πάρει λίγο ψηλά τον "αμανέ" και ίσως επειδή έχει "εισχωρήσει" και στο χώρο του Hi-End, έχει υιοθετήσει κάποια μαρκετίστικα κόλπα, λέγοντας ανακρίβειες.

και αυτά δε τα λέει μόνο ένας άσχετος "ελληνάρας", τα λενε πολλοί και διάφοροι σε φόρα που φαίνεται ότι ξέρουν τ'άντερά τους...

πχ :

I know I'm going to regret asking this but without using a like/dislike judgement, how does one assess whether the sound produced by the ATCs is suitable?

Well, the first question one might ask is if what interests you is to listen to the music or to the speakers. And you may ask if you wish for a system that is accurate or one that is not.

The questions one might ask is if the Speakers are time/impulse coherent (which ATC's are not) to ensure transient sounds are accuratly reproduced, if they offer controlled diretivity to promote the recorded music over the room reflections (which ATC's speakers do not offer), if they offer low compression and distortion (where ATC are a little above average but well below the State of the Art of what can be done) and so on.

Once one has asked these questions one may find that a given (monitor) speaker from a given company performs very much like any generic home speaker, which is of course intenional as the question a mastering engineer often asks is "what will it sound like on Joe averages stereo".

Now if you like to persue an accurate reproduction a good starting point are the kind of minimum perfomance specifications set out by the german IRT as recommendations and usually adopted as performance requirements by the Federal Radio Network.

Make sure to also audition the key competitors of ATC, which include PMC, MEG, Genlec and Meyer Sound in my view, with both MEG and Meyer sound offering highly innovative designs with a much higher performance than ATC's traditional and staid designs.

You may also wish to cosider some of the better active High Fidelity desgns, such as Silbersand and Backes & Mueller (both german, both use motional feedback for their speakers).

ATC does not specify core information on the performance of their speakers one has to go by evaluating the general design. If you compare that with the specifcation level provided by manufatcurers of serious monitors (MEG, K+H) one cannot but observe that ATC do not qualify the perormance of the Speakers particulary well (actually, not at all).

Based on the sporadic measurements of ATC Speakers in HiFi Mags I can observe that they offer neither particulary well controlled dispersion (look at the off-axis response and the step response), one measurement of Distortion and compression in Studio Sound (IIRC) showed them to be not particulary exceptional, compared to other generic monitors.

I think "traditional" and "staid" are very accurate charaterisations, when compared to cutting edge Studio Monitor designs such as the MEG RL-903K, the K+H O500C or the Meyer Sound X-10.

Neither Klein & Hummel nor Musik Elektronik Geithain currently push hard for sales outside Germany.

--------------------------------

Meanwhile I found a gem of a review, which compared ATC's top of the range active Monitor to the Dunlavy V HiFi Speaker (passive) driven by a Pass Amplifier.

http://mixonline.com/mag/audio_highend_studio_monitor/

Now Dunlavy uses pretty low brow generic Vifa drivers with no material claims allowable for these drivers as being particulary low distortion, high performance etc. and while the Dynlavy Speakers are pretty good, they are by no means terribly accurate or the best availble y a long stretch (I do know stereophile rates them quite highly though). And the big & bad active ATC (for a lot more money too) did not even manage to comprehensively outperform that thing!

One wonders how it would have fared against an actually MONITOR grade speaker....

------------------------------

ATC Speakers are not Impulse/Time coherent nor do they manage to approximate a pointsource overly well

(I might add that these items can very substantially prejudice against correct imaging)

ATC Speakers do not offer particulary low compression or distortion, compared to the state of the Art, based on actual test published in the Studio Press

ATC themselves have chosen not to disclose the technical performance of their speakers and instead use heavy handed and heavy duty marketing of their products. That is their choice.


Have some links of Monitor Manufacturers who are not afraid to provide reliable and detailed specs on their products:

Meyer Sound X-10 (http://www.meyersound.com/products/studioseries/x-10/index.htm)

Autograph UK are the only Agents for the X-10 I know in the UK (http://www.autograph.co.uk/sales/)

Klein + Hummel O500C (http://www.klein-hummel.com/e/produkte/o500c/html/o500c_e.htm)

K+H distribution in the UK by Beyerdynamic (http://www.beyerdynamic.co.uk/distributorpages/kh pages/kleinhummel.html#Anchor-O500C-45656)

MEG RL-901K (this was the one I meant, not the also pretty decent RL903K) (http://www.me-geithain.de/en/rl901k.html)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.235
Reaction score
143.853
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Τι να μας πουν και οι άσχετοι της AES..:
άι ρε χαμένε δες!

αφού ξέρεις πως είμαι φανατικός AES-άκιας....:143::137::135:
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Eντάξει, υπάρχουν και χειρότερα. Θα μπορούσες να είσαι ΑΕΚ!

Όλο και κάτι ξέρουνε τα παλικάρια αλλά κάτι paper που διάβασα δε λέγανε τίποτα για PRaT και εσωτερικότητες και ξενέρωσα...
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Μία οφειλόμενη απάντηση προς τον Κώστα για τις πληροφορίες που θεώρησε "έγκυρες".
Κώστα η ATC κατασκευάζει μόνιτορ τα τελευταία 40 χρόνια.
Τα μόνιτορ αυτά έχουν προτιμηθεί από επαγγελματίες αλλά και audiophiles (1:9) ανά τον κόσμο για τους εξής απλούς λόγους:
1. Είναι ΤΑ μόνιτορ για ακουστικά όργανα (το πραγματικά δύσκολο) και γι αυτό μπαίνουν σε σπίτια (δεν γνωρίζω να έχει συμβεί κάτι παρόμοιο με τα Κ+Η).
2. Η φυσικότητα και η ομοιογένεια είναι οι αρετές που πρέπει να συμπληρώνουν την απαραίτητη ακρίβεια ενός μόνιτορ για να μπορείς να ακούς μουσική και όχι ακτινογραφία της.
Τελειώνοντας σε προτρέπω να ρίξεις μια γρήγορη ματιά στο http://www.atc.gb.net/clients.htm
και να βρείς το αντίστοιχο στα Κ+Η.

Η επιστήμη δεν είναι αρκετή, χρειάζεται και η "τέχνη του ακούειν".

Φιλικά πάντα
Θέμης

Υ.Γ. Όποτε κατέβεις Αθήνα θα σε πάω από το Μέγαρο να ακούσεις τα μικρά Κ+Η, για μία ιδία εκτίμηση.
 


Μηνύματα
804
Reaction score
181
Επειδή βλέπω το νήμα έχει απήχηση θα έλεγα ότι θέλουν προσοχή τα ηχεία τύπου μόνιτορ.
Η μέγιστη διαφορά που έχουν οι "άλλοι" με εμάς είναι ότι αυτοί οι "άλλοι" τα χρησιμοποιούν με πρωτογενές βεβαίως υλικό, ώστε να μαγειρέψουν μετά το φαγητό που θα σερβίρουν τον κόσμο.
Εμείς δυστυχώς έχουμε ως υλικό το φαγητό που μας σερβίρουν...
Δηλαδή δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Και σαφώς μας σερβίρουν και φαγητό καμμένο, η μπαγιάτικο...

Δηλαδή οι χρήσεις ενός μόνιτορ ηχείου θα έλεγα ότι δεν είναι για όλους πανάκεια...
Ειδικά γι' αυτούς που αρνούνται το EQing ακόμα και για χάλια software...
Oι υπόλοιποι θα τα "φέρουν".
Εύκολα... και ευκολότερα αν κατέχουν την τέχνη... που αναφέρθηκε παραπάνω.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Κώστα η ATC κατασκευάζει μόνιτορ τα τελευταία 40 χρόνια.
Kι η K+H κατασκευάζει μόνιτορ εδώ και 64 χρόνια, αλλά σημασία έχει το παρόν.

Γενικότερα, πέρα από τις υποκειμενικές εκτιμήσεις, ηχείο με τις δυνατότητες και το σετ μετρήσεων του 500 δεν είδα στη γκάμα της ATC - χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι πολύ καλά για το σκοπό που προορίζονται.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Kι η K+H κατασκευάζει μόνιτορ εδώ και 64 χρόνια, αλλά σημασία έχει το παρόν.

Γενικότερα, πέρα από τις υποκειμενικές εκτιμήσεις, ηχείο με τις δυνατότητες και το σετ μετρήσεων του 500 δεν είδα στη γκάμα της ATC - χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι πολύ καλά για το σκοπό που προορίζονται.
Πάρα πολλά και σπουδαία μόνιτορ με σπουδαία σετ μετρήσεων υπάρχουν και μάλιστα με μεγαλύτερη καριέρα από τα Κ+Η (Genelec, Westlake, Urei, Quested, KRK, M&K κ.α.).
Πρέπει όμως να αναρωτηθείς γιατί δεν αναζητήθηκαν ποτέ από audiophiles όπως συνέβη με μόνιτορ σαν τα: B&W, Tannoy, Dynaudio, ADAM και ATC.
Γιατί κορυφαίοι επαγγελματίες και εταιρίες σαν τους Doug Sax, G.Massenbourg, Bob Ludwig και Telarc διάλεξαν να δουλεύουν με τα ίδια ATC που καλλιτέχνες σαν τους Ian Anderson, Manfred Mann, Lou Reed, όπως και χιλιάδες χαιντάδες έχουν στο σπίτι τους, μαζί με αίθουσες σαν τις Royal Opera και Sydney Opera House.
Μακάρι να αρκούσαν τα καλά σετ μετρήσεων, όχι μόνο για τα ηχεία σπίτι μας αλλά και για τα εργαλεία δουλειάς.
Υπάρχει και αυτό το κάτι παραπάνω που δεν στο εξασφαλίζει ούτε η επιστήμη ούτε τα σύγχρονα software σχεδίασης.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Υπάρχει και αυτό το κάτι παραπάνω που δεν στο εξασφαλίζει ούτε η επιστήμη ούτε τα σύγχρονα software σχεδίασης.
Nαι, ονομάζεται "τυχαία" ισοστάθμιση και δεν έχει σχέση με πιστότητα... :138::143::135:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.235
Reaction score
143.853
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Θέμη,

Μία οφειλόμενη απάντηση προς τον Κώστα για τις πληροφορίες που θεώρησε "έγκυρες".
Αν κάποια πληροφορία που έδωσα δεν είναι "έγκυρη", παρακαλώ να με διορθώσεις. :126:

Πρέπει πάντως να συνυπολογίσεις πως δεν δίνω εύκολα πληροφορίες που δεν έχω "ψάξει" εξονυχιστικά, αλλά πάντα υπάρχει η πιθανότητα να είναι γραμμένες μπαρούφες στο δίκτυο, ακόμα κι αν τις λένε οι πραγματικοί "γκουρού" του είδους, όχι οι τσαρλατάνοι...

Κώστα η ATC κατασκευάζει μόνιτορ τα τελευταία 40 χρόνια.
Ξέρω. Κι η Κ+Η περισσότερα χρόνια, αλλά δε τίθεται θέμα "διαγωνισμού παλαιότητας" στην πιάτσα... Τουλάχιστον όχι από μένα...:126:

1. Είναι ΤΑ μόνιτορ για ακουστικά όργανα
Τι πα να πει αυτό? Το "μόνιτορ" πρέπει να είναι μόνιτορ σε όλα, και βασικά πρέπει να χαρακτηρίζεται από τονική ισορροπία, χρονική (φασική) ισορροπία, ακρίβεια, ανάλυση, δυνατότητα δυναμικών και παλμού. Και φυσικά, πολύ πολύ χαμηλές παραμορφώσεις. Όλα τα παραπάνω (εντελώς όλα) είναι απολύτως ελεγχόμενα και μετρήσιμα. Τα περί "χροιών" δεν είναι για να τα λες σε μένα... Όχι σε μένα τουλάχιστον....

2. Η φυσικότητα και η ομοιογένεια είναι οι αρετές που πρέπει να συμπληρώνουν την απαραίτητη ακρίβεια ενός μόνιτορ για να μπορείς να ακούς μουσική και όχι ακτινογραφία της.
Φυσικά. Μόνο που η "φυσικότητα" και η "ομοιογένεια" μεταφράζονται πλήρως στα ελεγχόμενα κ μετρήσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά που έγραψα στην προηγούμενη παράγραφο....
Αν πάλι μιλάμε για "χροιές", είμαστε εκτός θέματος και υπάρχουν μηχανήματα που σου προσθέτουν ότι "χροιές" γουστάρεις, αλλά με αυτά παύει το "μόνιτορ" να είναι "μόνιτορ". Μετατρέπεται σε "αρεστό" για τον εκάστοτε ιδιοκτήτη - ακροατή. Περι κολοκυθιάς δηλαδή.... γουερ ις χάι φάι ιν δις?

Η επιστήμη δεν είναι αρκετή, χρειάζεται και η "τέχνη του ακούειν".
Η απάντηση του JL_ και του caravelle αρκεί. δε το συνεχίζω.

Όποτε κατέβεις Αθήνα θα σε πάω από το Μέγαρο να ακούσεις τα μικρά Κ+Η, για μία ιδία εκτίμηση.
Ναι, θα χαρώ πολύ να γίνει αυτό. Φυσικά θα έχω μαζί μου καναδυό σκληρούς δίσκους...:142:

Πάρα πολλά και σπουδαία μόνιτορ με σπουδαία σετ μετρήσεων υπάρχουν και μάλιστα με μεγαλύτερη καριέρα από τα Κ+Η
δεν τίθεται θέμα "διαγωνισμού καριέρας", τουλάχιστον όχι από μένα....

(Genelec, Westlake, Urei, Quested, KRK, M&K κ.α.).
Μεγάλα ονόματα όλα αυτά. Respect... Και ιδίως τα Westlake τα γουστάρω πάρα πολύ, έχω κάνει και κάποιο "αφιέρωμα" σε αυτά εδώ στο φόρουμ... Δες το να το θυμηθείς...

Πρέπει όμως να αναρωτηθείς γιατί δεν αναζητήθηκαν ποτέ από audiophiles όπως συνέβη με μόνιτορ σαν τα: B&W, Tannoy, Dynaudio, ADAM και ATC.
Μα οι προτιμήσεις των απανταχού audiophiles δεν είναι "κανόνας καλυτερότητας".... Κι ούτε ξεκίνησα αυτό το θρεντ για να κάνω διαγωνισμό "αναζητησιμότητας από audiophiles" 'η για να βγάλω μέσους όρους προτιμήσεων.... Παρουσιάζω απλά ένα εξαιρετικό τεχνολογικά πακέτο της Κ+Η σε ....λογική τιμή! Είπαμε, "η δύναμη της λογικής".

Γιατί κορυφαίοι επαγγελματίες και εταιρίες σαν τους Doug Sax, G.Massenbourg, Bob Ludwig και Telarc διάλεξαν να δουλεύουν με τα ίδια ATC που καλλιτέχνες σαν τους Ian Anderson, Manfred Mann, Lou Reed, όπως και χιλιάδες χαιντάδες έχουν στο σπίτι τους, μαζί με αίθουσες σαν τις Royal Opera και Sydney Opera House.
Κοίτα, αν έβγαλες το συμπέρασμα πως θεωρώ "κακά" τα ATC, μπουααααχαχαχαχαχαχα, ε, κάνεις λάθος. Ωστόσο, στο ερώτημα αυτό, του "γιατί τα προτίμησαν οι τάδε και οι δείνα", πιο λογική απάντηση είναι το μάρκετινγκ της εταιρίας και οι στόχοι της. Πχ η Κ+Η δεν πολυψάχνει την παγκόσμια αγορά, δε κυνηγάει τις πωλήσεις εκτός Γερμανίας, ίσως γιατί δεν έχει τόση δυνατότητα παραγωγής. Το έγραψα και παραπάνω αυτό.... Επίσης δε κυνηγάει την εμφάνιση, δεν έχει όμορφα ξύλα και ακίδες, οπότε είναι εκτός αγοραστικού ενδιαφέροντος για την πλειοψηφία των χα(λ)ιεντάδων....

Μακάρι να αρκούσαν τα καλά σετ μετρήσεων, όχι μόνο για τα ηχεία σπίτι μας αλλά και για τα εργαλεία δουλειάς.
Εδώ διαφωνούμε ριζικά. Εγώ πχ προτιμώ υπέρηχο υψηλότερων τεχνικών προδιαγραφών, όπως και αξονικό τομογράφο μεγαλύτερης ανάλυσης, ακρίβειας, περισσότερων και λεπτοτερων τομών. Το χρώμα του αξονικού δε με ενδιαφέρει...

Βέβαια, στο Hi-End συμβαίνει το ανάποδο....

Υπάρχει και αυτό το κάτι παραπάνω που δεν στο εξασφαλίζει ούτε η επιστήμη ούτε τα σύγχρονα software σχεδίασης.
Και πάλι, η απάντηση του JL_ και του caravelle αρκεί. δε το συνεχίζω. περισσότερο...

Πάντως η εποχή της "μαγείας", ή έστω της "μαγικής συνταγής" κάποιου κατασκευαστή, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τουλάχιστον, για μένα....
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.926
Reaction score
22.971
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Πάρα πολλά και σπουδαία μόνιτορ με σπουδαία σετ μετρήσεων υπάρχουν και μάλιστα με μεγαλύτερη καριέρα από τα Κ+Η (Genelec, Westlake, Urei, Quested, KRK, M&K κ.α.).
Πρέπει όμως να αναρωτηθείς γιατί δεν αναζητήθηκαν ποτέ από audiophiles όπως συνέβη με μόνιτορ σαν τα: B&W, Tannoy, Dynaudio, ADAM και ATC.
Θέμη, το πράγμα χρειάζεται αποσαφήνιση από πολλές μεριές. Κατ' αρχάς, δεν νομίζω να υπάρχει έστω και ένας που θα δεχόταν να βάλει ένα τόσο άσχημο ηχείο μέσα στο σπίτι του (αναφέρομαι στο Ο-410). Δεν αναφέρομαι σε εξειδικευμένης χρήσης, dedicated χώρο, όπου οι τοίχοι θα είναι μπλε, τα ηχεία μαύρα, για να φαίνονται σωστά οι ταινές. Αναφέρομαι σε οικιακό χώρο όπου μπορούν να διαβιώσουν άνθρωποι, κι ας μην είναι το μεγάλο καθιστικό αλλά ένα άλλο δωμάτιο. Δεν φταίει ο ήχος του ηχείου, αλλά η κακή του εμφάνιση. Ακόμα περισσότερο, οι οπές του ρηφλέξ, έτσι όπως είναι φτιαγμένες, να συμπληρώνουν το χώρο μεταξύ του γούφερ και των κάτω γωνιών, είναι μια άθλια αισθητική προσέγγιση, θυμίζοντας τις πλαστικούρες των συστημάτων mini hi-fi. Ασχέτως αν οι οπές παίζουν σωστά ή όχι, και ασχέτως ότι έτσι ελαττώνουν τις ανάγκες ύψους της μπάφλας. Όπως και να το κάνουμε, ο τυπικός χαϊεντόκοσμος έχει συνηθίσει να βλέπει στρογγυλές οπές. Με λίγα λόγια, αυτό το πράμα, το Κ+Η, απλώς δεν βλέπεται, ασχέτως πώς παίζει.

Αναφορικά με τα ATC, μη ξεχνάς πως η ATC άρχισαν να αποκτούν σημαντικό οικιακό έρεισμα μόνον όταν απέκτησαν λίγο πιο ελκυστικό φινίρισμα, δηλαδή ένα καπλαμά με πιο ζεστή εμφάνιση, και -το κυριότερο- όταν έγιναν παθητικά, ώστε ο κόσμος να μπορεί να "παίξει" με ενισχυτές. Άμα του δώσεις του άλλου ένα πράμα που έχει από πίσω του μονάχα μια είσοδο IEC κι ένα XLR, τραβάει χειρόφρενο με τη μια. Λάθος; Λάθος. Τί να τον κάνεις; Να του τα βάλεις στο κεφάλι με ένεση; Άμα ο άλλος θέλει λάμπες των 8 βατ, και του δώσεις είσοδο ηχείου με XLR, θα βαρέσει μπιέλα με τη μια.

Επίσης, θέλει ξεκαθάρισμα το θέμα της ομάδας των audiophiles. Υπάρχουν ωντιοφίλ και ωντιοφιλ, από σοβαρούς ανθρώπους με ανοικτό πνεύμα, υγιή αυτιά και χωρίς κάλλο στον εγκέφαλο, μέχρι αδικημένες από τη Φύση βλαμμένες χαζόφατσες με διεστραμμένη κώφωση, που κρίνουν το πόσο σωστές είναι οι χροιές, ανάλογα με το χρώμα της λάκας στην κόρνα και το πόσο γυαλίζουν ή μπλεντίζουν οι λάμπες του τελικού, και πόσα χιλιάρικα τα πλήρωσαν. Θέλω να πω δηλαδή, πως η αποδοχή ενός προϊόντος γενικά από τους ωντιοφίλ, δεν αποτελεί κριτήριο ορθότητας και ποιότητας, καθώς εξαρτάται από το τί είδους ωντιοφίλ είναι αυτοί στους οποίους αναφερόμαστε. Κα μη μου πεις τώρα πως ένας που παίζει σπίτι του ένα ζευγάρι 800D με διενίσχυση Viola, θα καταντήσει κάποτε στο μέλλον να έχει χωνιά και λαμπιόνια των 5 βατ, με γυαλιστερές φάτσες και λουστραρισμένα ξυλαράκια και αηδίες. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Από οποιαδήποτε πλευρά κι αν το δει κανείς, το πόσο σοβαρός ή πόσο χαζοπαπάρας είναι κάποιος, καθορίζει και ένα συγκεκριμένο market segmentation στους ωντιοφίλ.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Πάρα πολλά και σπουδαία μόνιτορ με σπουδαία σετ μετρήσεων υπάρχουν και μάλιστα με μεγαλύτερη καριέρα από τα Κ+Η (Genelec, Westlake, Urei, Quested, KRK, M&K κ.α.).
Πρέπει όμως να αναρωτηθείς γιατί δεν αναζητήθηκαν ποτέ από audiophiles όπως συνέβη με μόνιτορ σαν τα: B&W, Tannoy, Dynaudio, ADAM και ATC.
Η Κ+Η ποτέ δεν σκίστηκε για "καριέρα" στο εξωτερικό, από τα λίγα που έχω διαβάσει.
Πέραν τούτου στα φόρουμ που συχνάζουν επαγγγελματίες είναι αρκετές οι αναφορές ότι τα αντίστοιχα K+H γονατίζουν προτάσεις των Genelec, Tannoy, Adam etc - τόσες ώστε να πιστεύω ότι δεν είναι τυχαίο.

Για τους audiophiles τι να πούμε;
Αν είχε γεμίσει η αγορά με monitors θα έλεγα ότι έχεις δίκιο αλλά ελάχιστοι είναι αυτοί που επιλέγουν ενεργό ηχείο για το σύστημά τους..
Εκτός αν μετράει σαν μόνιτορ αποτέλεσμα αυτό που δίνει ένα τεράστιο παθητικό της ATC ή της Dynaudio που οδηγείται από λαμπάτους των 40W στο κανάλι...

Για το θέμα των "χροιών" ξέρεις καλύτερα από εμένα ότι υπάρχουν μαραφέτια που μπορούν να κάνουν ηχεία διαβήτες όπως τα μεγάλα Κ+Η να παίζουν κι ως ATC άμα λάχει, αλλά μηχάνημα που να μπορεί να κάνει το ATC να παίζει ως K+H δεν υπάρχει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.235
Reaction score
143.853
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Η Κ+Η ποτέ δεν σκίστηκε για "καριέρα" στο εξωτερικό, από τα λίγα που έχω διαβάσει.
Πέραν τούτου στα φόρουμ που συχνάζουν επαγγγελματίες είναι αρκετές οι αναφορές ότι τα αντίστοιχα K+H γονατίζουν προτάσεις των Genelec, Tannoy, Adam etc - τόσες ώστε να πιστεύω ότι δεν είναι τυχαίο.
+1 :126:

Ταυτόχρονα (επαναλαμβάνομαι) είναι (συγκριτικά) αχτύπητες οι τιμές των Κ+Η. Πραγματικά είναι πολύ φτηνά για αυτά που δίνουν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.235
Reaction score
143.853
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

δεν νομίζω να υπάρχει έστω και ένας που θα δεχόταν να βάλει ένα τόσο άσχημο ηχείο μέσα στο σπίτι του (αναφέρομαι στο Ο-410).... οι οπές του ρηφλέξ, έτσι όπως είναι φτιαγμένες, να συμπληρώνουν το χώρο μεταξύ του γούφερ και των κάτω γωνιών, είναι μια άθλια αισθητική προσέγγιση...ασχέτως ότι έτσι ελαττώνουν τις ανάγκες ύψους της μπάφλας.
Οι οπές (πέραν του ότι λειτουργούν σωστά και μειώνουν το ύψος του ηχείου) εμένα τουλάχιστον μου αρέσουν, διαφοροποιούνται από τη μάζα με τις στρόγγυλες τρύπες...

Αλλά και το ηχείο συνολικά μου αρέσει, δεν βλέπω "πρόβλημα" εμφάνισης....

Όμως, δε ξέρω αν το πρόσεξες, η μπάφλα των μιντ και τουίτερ είναι ξεχωριστό κομμάτι σε σχέση με την μπάφλα όλου του ηχείου, με αποτέλεσμα να έχει ο χρηστης τη δυνατότητα να τοποθετήσει οριζόντια το ηχείο και να φέρει το συνδυασμό μιντ-τουίτερ και πάλι κατακόρυφα. Πόσα ηχεία ξέρεις να έχουν αυτή τη δυνατότητα? :143::138::135:

Το συγκεκριμένο Κ+Η Ο 410 είναι πραγματικά ένα αξιοθαύμαστο δημιούργημα που η αισθητική των γυαλισμένων λούστρων το αφήνει παγερά αδιάφορο, διότι αν εμπλακεί σε αυτή τη λογική τότε η τιμή του θα υπερδεκαπλασιαστεί και λόγω μάρκετινγκ θα αποκτήσει (υποχρεωτικά) φιλικές προς τους απανταχού ωντιοφιλ...."χροιές".
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Αλλά και το ηχείο συνολικά μου αρέσει, δεν βλέπω "πρόβλημα" εμφάνισης....
Νταξ' σε σαλόνι δε μπαίνει εύκολα. Η παντόφλα θα πάει σύννεφο.
Απλά δεν τους ενδιαφέρει τους ανθρώπους να μπουν σε σαλόνια οπότε λογικό να μην κοιτάζουν αυτή την παράμετρο.

Σε dedicated χώρο (π.χ. τον δικό σου) ή σε σαλόνι κάποιου που μένει μόνος (π.χ. τον δικό μου), δεν θα υπάρξει πρόβλημα πάντως. :116:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.926
Reaction score
22.971
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Οι οπές (πέραν του ότι λειτουργούν σωστά και μειώνουν το ύψος του ηχείου) εμένα τουλάχιστον μου αρέσουν, διαφοροποιούνται από τη μάζα με τις στρόγγυλες τρύπες...

Αλλά και το ηχείο συνολικά μου αρέσει, δεν βλέπω "πρόβλημα" εμφάνισης....

Όμως, δε ξέρω αν το πρόσεξες, η μπάφλα των μιντ και τουίτερ είναι ξεχωριστό κομμάτι σε σχέση με την μπάφλα όλου του ηχείου, με αποτέλεσμα να έχει ο χρηστης τη δυνατότητα να τοποθετήσει οριζόντια το ηχείο και να φέρει το συνδυασμό μιντ-τουίτερ και πάλι κατακόρυφα. Πόσα ηχεία ξέρεις να έχουν αυτή τη δυνατότητα? :143::138::135:
Ενδιαφέρουσα δυνατότητα, αλλά σε τί πλεονεκτεί η κατακόρυφη παράθεση tweeter - mid, σε σχέση με την οριζόντια; Στη συναφή διασπορά στον οριζόντιο άξονα; Οκ, και τί έγινε; Το mid είναι τέτοιας μορφής που είναι αδύνατο να παίζει πολύ χαμηλά, και επομένως, αν λύσεις το πρόβλημα των ακυρώσεων στο επάνω κρος, υφίστανται προβλήματα στο κάτω.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Και το 300ρι τους που έχει φτιαχτεί για οριζόντια τοποθέτηση έχει το ίδιο "setup" στα μεγάφωνα.



(και το οποίο προφανώς βγαίνει σε Left και Right έκδοση)
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Πρέπει όμως να αναρωτηθείς γιατί δεν αναζητήθηκαν ποτέ από audiophiles όπως συνέβη με μόνιτορ σαν τα: B&W, Tannoy, Dynaudio, ADAM και ATC.
Γιατί όλα τα παραπάνω βγαίνουν και με "ανθρώπινη" εμφάνιση με ξύλα, καπλαμάδες, ακίδες κλπ. Αρκετά αποδεκτά δηλαδή από τους "hi-endάδες" για ένα σαλόνι.
Ενώ τα K+H πώς να τα βάλεις στο σαλόνι; Εγώ βέβαια ευχαρίστως θα τα έβαζα γιατί δεν τα βρίσκω και τόσο άσχημα... Εχω δει "hi-end"άδικα πολύ πιο άσχημα. Π.χ. Wilson ο ορισμός της ασχήμιας. Προσπαθώ να σκεφτώ πιο ηχείο της Wilson είναι λιγότερο άσχημο...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.235
Reaction score
143.853
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ενδιαφέρουσα δυνατότητα, αλλά σε τί πλεονεκτεί η κατακόρυφη παράθεση tweeter - mid, σε σχέση με την οριζόντια; Στη συναφή διασπορά στον οριζόντιο άξονα; Οκ, και τί έγινε; Το mid είναι τέτοιας μορφής που είναι αδύνατο να παίζει πολύ χαμηλά, και επομένως, αν λύσεις το πρόβλημα των ακυρώσεων στο επάνω κρος, υφίστανται προβλήματα στο κάτω.
ορθώς. αλλά η διαφορά της διασποράς στον κατακόρυφο με τον οριζόντιο άξονα είναι σημαντική (έχουν περιορίσει τον κατακόρυφο για να μην υπάρχουν έντονα προβλήματα αντανακλάσεων με πχ κονσόλες).

Οπότε, αν το βάλεις το ηχείο οριζόντια και αλλάξεις την μπάφλα των μιντ-τουίτερ ώστε να συνεχίσουν να είναι κατακόρυφα, βελτιώνεις την επίδραση του χώρου στο τελικό αποτέλεσμα στις μεσαιουψηλές συχνότητες, όπου είναι και σημαντικότερο.

Συνεχίζουν (φυσικά) να υπάρχουν τα υπόλοιπα προβλήματα που ορθώς αναφέρεις μεταξύ μιντ κ γούφερ. Αλλά απ'το ολότελα, καλή κι η παναγιώταινα...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.851
Μηνύματα
3.030.839
Members
38.508
Νεότερο μέλος
Ioanniss
Top