Η αγορά έγινε (2xArendal 1961 Subwoofer 1S)...που τα βάζουμε;

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Πιο σωστό θα ήταν πρώτα να πάψει η χαρακτηριστική ΄΄κύφωση΄΄ στις μεσαίες οκτάβες...Κοντεύει η απόκριση να πάθει...αυχενικό.:D
Διαβάζω Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης και Ανατομία Ακουστικής Χώρων (...Remastered). Θα προσπαθήσω να διαπραγματευθώ τι μπορεί να γίνει με το χώρο... Θα ήθελα βέβαια γι αρχή να το φέρω όσο πιο καλά μπορώ για να δω τι θα χρειαστεί για μία ήπια "περιποίηση".
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Διαβάζω Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης και Ανατομία Ακουστικής Χώρων (...Remastered). Θα προσπαθήσω να διαπραγματευθώ τι μπορεί να γίνει με το χώρο... Θα ήθελα βέβαια γι αρχή να το φέρω όσο πιο καλά μπορώ για να δω τι θα χρειαστεί για μία ήπια "περιποίηση".
Υπ'όψιν ότι το παράδειγμα απόκρισης που έβαλα στο προηγούμενο μήνυμα έχει ληφθεί από χώρο ολότελα αφρόντιστο, αλλά με πολύ προσεγμένη επιλογή main ηχείων,διευθέτηση γι αυτά και τις διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο...
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Υπ'όψιν ότι το παράδειγμα απόκρισης που έβαλα στο προηγούμενο μήνυμα έχει ληφθεί από χώρο ολότελα αφρόντιστο, αλλά με πολύ προσεγμένη επιλογή main ηχείων,διευθέτηση γι αυτά και τις διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο...
Η μοναδική επιλογή για αλλαγή της θέσης των ηχείων είναι να πάνε προς τα πίσω και μόνον (50cm) και έτσι η απόσταση από τον πίσω τοίχο και το woofer των ηχείων να γίνει περίπου 45-55cm. Δυστυχώς δεν έχω άλλη επιλογή. Ίσως να μπορώ λίγο ακόμη toe in. Για αλλαγή ηχείων δύσκολα τώρα...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η μοναδική επιλογή για αλλαγή της θέσης των ηχείων είναι να πάνε προς τα πίσω και μόνον (50cm) και έτσι η απόσταση από τον πίσω τοίχο και το woofer των ηχείων να γίνει περίπου 45-55cm. Δυστυχώς δεν έχω άλλη επιλογή. Ίσως να μπορώ λίγο ακόμη toe in. Για αλλαγή ηχείων δύσκολα τώρα...
Δεν προκρίνω αλλαγή ηχείων ή συνοδών συσκευών και τα σχετικά έξοδα.Ακόμα και τα B&W έχουν τις...αρετές τους.Ούτε θα περίμενα να κάνεις διαγώνια διευθέτηση στο setup με τα main απομακρυσμένα από όλα τα τοιχώματα...Πρέπει όμως έστω για πειραματικούς λόγους να έκανες μέτρηση των main πιο μπροστά από το οπίσθιο προς εκείνα τοίχωμα - απόσταση πρόσοψης από εκείνο ίση προς το μισό του ύψους - και υπό τη μικρότερη απόσταση μεταξύ των.
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Δεν υπονοώ αλλαγή ηχείων.Ακόμα και τα B&W έχουν τις...αρετές τους.Ούτε θα περίμενα να κάνεις διαγώνια διευθέτηση στο setup με τα main απομακρυσμένα από όλα τα τοιχώματα...Πρέπει όμως έστω και για πειραματικούς λόγους να έκανες μέτρηση των main πιο μπροστά από το οπίσθιο προς εκείνα τοίχωμα - απόσταση πρόσοψης από εκείνο ίση προς το μισό του ύψους - και υπό τη μικρότερη απόσταση μεταξύ των.
Πειραματικά και μόνον μπορεί να γίνει. Μόνιμα δεν..
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
L+R + subs 80Hz cross Spectro
Ν'αναφέρεις και τη θέση για το ρυθμιστικό φάσης σε καθένα sub...Δείξε και την αντίστοιχη απόκριση συχνότητας με περιστρεφόμενο μικρόφωνο...Αυτό το spectro φαίνεται λιγότερο δυσοίωνο...Η διάσταση των 9 μέτρων έχει επακόλουθο να προκύπτει θεμελιώδης αξονικός ιδιορρυθμός από το μήκος χώρου σε ύψος κατώτερο των 20 Hz....Αυτός θα μπορούσε ενδεχομένως να εξουδετερωθεί με περισσότερα sub τοποθετημένα στην άλλη άκρη του δωματίου.Η εφαρμογή φίλτρου στην απόκριση για την παρούσα κατάσταση θα ήταν η μόνη εναλλακτική.

Καταρχάς δοκιμάζεις λήψη spectrogram και απόκρισης αντιστρέφοντας φάσεις (0-180) σε sub,τόσο εναλλάξ όσο και στα δύο μαζί.Αυτή η δράση γίνεται ανεξάρτητα από το delay,εφόσον το τελευταίο θα έχει οριστεί ορθά.Για καθεμία εναλλαγή θα πρέπει να γίνεται λήψη νέας απόκρισης και spectrogram...Μένοντας στις ρυθμίσεις όπου θα προκύπτουν βέλτιστη απόκριση και spectro και προσπερνώντας προσωρινά την υφιστάμενη κατάσταση στις ανώτερες οκτάβες,εφαρμόζεις γι αρχή διαθέσιμα από τα sub φίλτρα ισοστάθμισης στη δική τους ωφέλιμη ζώνη,δηλαδή κάτω των 80 Hz.
 
Last edited:

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Ν'αναφέρεις και τη θέση για το ρυθμιστικό φάσης σε καθένα sub...Δείξε και την αντίστοιχη απόκριση συχνότητας με περιστρεφόμενο μικρόφωνο...Αυτό το spectro φαίνεται λιγότερο δυσοίωνο...Η διάσταση των 9 μέτρων έχει επακόλουθο να προκύπτει θεμελιώδης αξονικός ιδιορρυθμός από το μήκος χώρου σε ύψος κατώτερο των 20 Hz....Αυτός θα μπορούσε ενδεχομένως να εξουδετερωθεί με περισσότερα sub τοποθετημένα στην άλλη άκρη του δωματίου.Η εφαρμογή φίλτρου στην απόκριση για την παρούσα κατάσταση θα ήταν η μόνη εναλλακτική.

Καταρχάς δοκιμάζεις λήψη spectrogram και απόκρισης αντιστρέφοντας φάσεις (0-180) σε sub,τόσο εναλλάξ όσο και στα δύο μαζί.Αυτή η δράση γίνεται ανεξάρτητα από το delay,εφόσον το τελευταίο θα έχει οριστεί ορθά.Για καθεμία εναλλαγή θα πρέπει να γίνεται λήψη νέας απόκρισης και spectrogram...Μένοντας στις ρυθμίσεις όπου θα προκύπτουν βέλτιστη απόκριση και spectro και προσπερνώντας προσωρινά την υφιστάμενη κατάσταση στις ανώτερες οκτάβες,εφαρμόζεις γι αρχή διαθέσιμα από τα sub φίλτρα ισοστάθμισης στη δική τους ωφέλιμη ζώνη,δηλαδή κάτω των 80 Hz.
Αυτό σκεφτόμουν σήμερα το πρωί. Να τεθεί φίλτρο έτσι ώστε να κοπούν οι συχνότητες από <20Hz και ισοστάθμιση(θεωρώ ότι αυτό προτείνετε). Η φάση είναι εμπρός αρ sub 0, πίσω δεξ 180.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτό σκεφτόμουν σήμερα το πρωί. Να τεθεί φίλτρο έτσι ώστε να κοπούν οι συχνότητες από <20Hz και ισοστάθμιση(θεωρώ ότι αυτό προτείνετε). Η φάση είναι εμπρός αρ sub 0, πίσω δεξ 180.
Δεν θα είναι αυτό το μοναδικό φίλτρο.Πρέπει να εφαρμοστούν επίσης στις επόμενες προβληματικές ζώνες έως τα 80 Hz και αφότου οριστούν οι παράμετροι,εκ νέου λήψεις απόκρισης και spectrogram...Είναι ο απλούστερος τρόπος δράσης,εφόσον δεν θα σκόπευες να πας σε πιο προχωρημένους...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Μόνο 2 κυρίως προβλήματα υπάρχουν:

27-55-110 είναι ένα και το αυτό πρόβλημα.
Ενιαίο. Ουάν ρινγκ.
Μπιγκ μπάτα μπουμ.

16-32-64 είναι το άλλο ένα πρόβλημα, μικρότερης σημασίας (κι ας φαίνεται στο μάτι).
Κι αυτό 1 πρόβλημα είναι. Ενιαίο. Δεν είναι πολλά προβλήματα.
Είναι όμως ένα πρόβλημα, που τρόπον τινά μπορεί να αποτελέσει τμήμα της συνολικής λύσης (εξηγώ παρακάτω).

Βασικά, μεταξύ 20 και 30 θα περίμενα να είναι μια ευθεία, όλο φουσκωμένο στο σπεκτρο. Φυσιολογικά πράματα.

Όπως και πάνω από τους 30, ως τους 50.

Δηλαδη, στους 37 κύκλους που βλέπεις στο σπεκτρο μια τρύπα μπλε μέσα στο πράσινο, αυτή είναι η ακύρωση λόγω μήκους του χώρου, από τον πίσω τοίχο στα 9,9μ.
Αν δεν υπήρχε αυτή η ακύρωση, θα ήταν φουσκωμένο όλο το παπαρι μεταξύ 30 και 50.
Το ανάλογο είναι μεταξύ 20 και 30.
Δες από τις διαστάσεις του χώρου τις πρώτες ακυρώσεις που σου έδειξε ο Μπούτιας, αυτή μεταξύ 20 και 30 είναι υπεύθυνη για την τρύπα στο σπεκτρο, η τρύπα όμως μπορείς να πεις ότι είναι σχεδόν χρήσιμη, αρκεί να βρεις κι άλλες τρύπες δίπλα της (εξηγώ παρακατ).

Όλο αυτό το φούσκωμα χαμηλά στο σπεκτρο, που φτάνει το 1 δευτερόλεπτο αντίλαλος κανονικός, δεν μπορεί να κοπεί με κανένα τρόπο, πλην της προσθήκης κι άλλων ακυρώσεων, δηλαδή κι άλλων σαμπ.

Είναι οι αυθεντικοί χρόνοι RT60 του χώρου, έτσι αποτυπώνονται στο φάσμα 10-60hz αν δεν έχεις ακυρώσεις. Στο 60-80 μπαίνει γερά στο παιχνίδι κι ο δορυφόρος..

Κόλπα για ακύρωση του ενός σαμπ μέσω του άλλου, σου είπε ήδη ο Μπούτιας, δηλαδή ανάποδες φάσεις και μετακυλισεις, ώστε να αλληλοακυρωθουν. Δεν ξέρω όμως αν έτσι θα μείνει χρήσιμη ενέργεια για τη θέση ακρόασης, γιατί μπορεί στο γράφημα να είναι ωραία, αλλά από ενέργεια να είναι μοιραία. Δηλαδή θα πρέπει το ένα σαμπ να είναι πολύ κοντά σου, ώστε να παίρνεις άμεση.

Τα βαθουλωματα, που είναι οι ακυρώσεις λόγω χώρου, μπορούν να μετακυλιστουν εδώ κι εκεί, και εν μέρει "βολεύουν", γιατί χωρίς αυτά θα είχες αντίλαλο ολοβερ, το αυθεντικό γνήσιο αυτοχθων RT60 σου.

Με πολλά σαμπ, έχεις πολλές ηπιοτερες ακυρώσεις ολοβερ, οπότε αυτοσυμμαζεύεται το σπεκτρο σε λογικά πλαίσια, και σου μένει η ενέργεια της άμεσης, όση είναι αυτή από 4 σαμπ.

Δηλαδή, όσο πιο πολλά τα σαμπ, τόσο πιο πολλές και διάσπαρτες οι ακυρώσεις, αλλά και ήπιες, οπότε κουκουλωνεται υπέροχα το γνήσιο αυτοχθων RT60 που πα να πιάσει αντίλαλο με μια πηγή.

Δηλαδή τα πολλά τα σαμπ δε τα θες για να μην έχεις ακυρώσεις, αλλά για να έχεις πολύ περισσότερες ακυρώσεις. Έτσι λύνεται το πρόβλημα στα μπάσα. Ιτς ε καιντ οφ ματζικ..

ΥΓ. Η ακύρωση λόγω μεγάλης διάστασης στους 37 κύκλους, η μπλε τρύπα στο σπεκτρο, έχει αντίλαλο στους 72 και θα έχει και στους 144 βαργιεμαι να δω το ξέρω ήδη.
Προφανώς δικός της ανάποδος αντίλαλος είναι η παπαριά στους 17 (16) που πιάνει δευτερόλεπτο, και δίνει στα διπλάσια (32,64,128,κλπ μέχρι 4096 μετά έφυγες από τη ζώνη του σροεντερ, καταντάει αηδία).
Δηλαδή το κάτω από 20, δε το κόβεις με υποηχητικό φίλτρο <20, αλλά με φίλτρο στη ρίζα του προβλήματος που είναι οι 37.😎

Όσο περισσότερο όγκο ενέργειας αφήνεις στους 37, τόσο θα γιγαντωνεται το θέμα κάτω από 20, χωρίς να φουσκώνει με τίποτα στους 37,γιατι εκεί έχεις σαφή πρώτη ακύρωση διάστασης, αυτό δε γεμίζει με τίποτα, είναι άπατο βαρέλι, μόνο άμεση από ένα σαμπ δίπλα σου, πίσω σου. (μπας ριφλεξ στους 37 δίνει; οεο..)

Και κάπως έτσι δουλεύουν οι αλγόριθμοι του τρινοβ. Μόνο, πολύ πολύ καλύτερα, γιατί οι μηχανικοί εκεί πέρα είναι επιστήμονες, εγώ είμαι άσχετος. 😂😁🤣

Αντε καλημέρα. 😂😁🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Μόνο 2 κυρίως προβλήματα υπάρχουν:

27-55-110 είναι ένα και το αυτό πρόβλημα.
Ενιαίο. Ουάν ρινγκ.
Μπιγκ μπάτα μπουμ.

16-32-64 είναι το άλλο ένα πρόβλημα, μικρότερης σημασίας (κι ας φαίνεται στο μάτι).
Κι αυτό 1 πρόβλημα είναι. Ενιαίο. Δεν είναι πολλά προβλήματα.
Είναι όμως ένα πρόβλημα, που τρόπον τινά μπορεί να αποτελέσει τμήμα της συνολικής λύσης (εξηγώ παρακάτω).

Βασικά, μεταξύ 20 και 30 θα περίμενα να είναι μια ευθεία, όλο φουσκωμένο στο σπεκτρο. Φυσιολογικά πράματα.

Όπως και πάνω από τους 30, ως τους 50.

Δηλαδη, στους 37 κύκλους που βλέπεις στο σπεκτρο μια τρύπα μπλε μέσα στο πράσινο, αυτή είναι η ακύρωση λόγω μήκους του χώρου, από τον πίσω τοίχο στα 9,9μ.
Αν δεν υπήρχε αυτή η ακύρωση, θα ήταν φουσκωμένο όλο το παπαρι μεταξύ 30 και 50.
Το ανάλογο είναι μεταξύ 20 και 30.
Δες από τις διαστάσεις του χώρου τις πρώτες ακυρώσεις που σου έδειξε ο Μπούτιας, αυτή μεταξύ 20 και 30 είναι υπεύθυνη για την τρύπα στο σπεκτρο, η τρύπα όμως μπορείς να πεις ότι είναι σχεδόν χρήσιμη, αρκεί να βρεις κι άλλες τρύπες δίπλα της (εξηγώ παρακατ).

Όλο αυτό το φούσκωμα χαμηλά στο σπεκτρο, που φτάνει το 1 δευτερόλεπτο αντίλαλος κανονικός, δεν μπορεί να κοπεί με κανένα τρόπο, πλην της προσθήκης κι άλλων ακυρώσεων, δηλαδή κι άλλων σαμπ.

Είναι οι αυθεντικοί χρόνοι RT60 του χώρου, έτσι αποτυπώνονται στο φάσμα 10-60hz αν δεν έχεις ακυρώσεις. Στο 60-80 μπαίνει γερά στο παιχνίδι κι ο δορυφόρος..

Κόλπα για ακύρωση του ενός σαμπ μέσω του άλλου, σου είπε ήδη ο Μπούτιας, δηλαδή ανάποδες φάσεις και μετακυλισεις, ώστε να αλληλοακυρωθουν. Δεν ξέρω όμως αν έτσι θα μείνει χρήσιμη ενέργεια για τη θέση ακρόασης, γιατί μπορεί στο γράφημα να είναι ωραία, αλλά από ενέργεια να είναι μοιραία. Δηλαδή θα πρέπει το ένα σαμπ να είναι πολύ κοντά σου, ώστε να παίρνεις άμεση.

Τα βαθουλωματα, που είναι οι ακυρώσεις λόγω χώρου, μπορούν να μετακυλιστουν εδώ κι εκεί, και εν μέρει "βολεύουν", γιατί χωρίς αυτά θα είχες αντίλαλο ολοβερ, το αυθεντικό γνήσιο αυτοχθων RT60 σου.

Με πολλά σαμπ, έχεις πολλές ηπιοτερες ακυρώσεις ολοβερ, οπότε αυτοσυμμαζεύεται το σπεκτρο σε λογικά πλαίσια, και σου μένει η ενέργεια της άμεσης, όση είναι αυτή από 4 σαμπ.

Δηλαδή, όσο πιο πολλά τα σαμπ, τόσο πιο πολλές και διάσπαρτες οι ακυρώσεις, αλλά και ήπιες, οπότε κουκουλωνεται υπέροχα το γνήσιο αυτοχθων RT60 που πα να πιάσει αντίλαλο με μια πηγή.

Δηλαδή τα πολλά τα σαμπ δε τα θες για να μην έχεις ακυρώσεις, αλλά για να έχεις πολύ περισσότερες ακυρώσεις. Έτσι λύνεται το πρόβλημα στα μπάσα. Ιτς ε καιντ οφ ματζικ..

ΥΓ. Η ακύρωση λόγω μεγάλης διάστασης στους 37 κύκλους, η μπλε τρύπα στο σπεκτρο, έχει αντίλαλο στους 72 και θα έχει και στους 144 βαργιεμαι να δω το ξέρω ήδη.
Προφανώς δικός της ανάποδος αντίλαλος είναι η παπαριά στους 17 (16) που πιάνει δευτερόλεπτο, και δίνει στα διπλάσια (32,64,128,κλπ μέχρι 4096 μετά έφυγες από τη ζώνη του σροεντερ, καταντάει αηδία).
Δηλαδή το κάτω από 20, δε το κόβεις με υποηχητικό φίλτρο <20, αλλά με φίλτρο στη ρίζα του προβλήματος που είναι οι 37.😎

Όσο περισσότερο όγκο ενέργειας αφήνεις στους 37, τόσο θα γιγαντωνεται το θέμα κάτω από 20, χωρίς να φουσκώνει με τίποτα στους 37,γιατι εκεί έχεις σαφή πρώτη ακύρωση διάστασης, αυτό δε γεμίζει με τίποτα, είναι άπατο βαρέλι, μόνο άμεση από ένα σαμπ δίπλα σου, πίσω σου. (μπας ριφλεξ στους 37 δίνει; οεο..)

Και κάπως έτσι δουλεύουν οι αλγόριθμοι του τρινοβ. Μόνο, πολύ πολύ καλύτερα, γιατί οι μηχανικοί εκεί πέρα είναι επιστήμονες, εγώ είμαι άσχετος. 😂😁🤣

Αντε καλημέρα. 😂😁🤣
Αν τα διάβαζα πριν 1 μήνα αυτά θα ήταν 一头雾水 αλλά παραδόξως μου φαίνονται λογικά. Κάτι είναι και αυτό.
Χώρο για άλλα 2 sub που θα βρω:oops:...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Η εξεύρεση διαθέσιμου χώρου για επιπρόσθετα σαμπ, είναι η αχίλλειος πτέρνα του οικιακού σεταπ σε κοινόχρηστο χώρο.

Αλλά όπως μάλλον κατάλαβες, θα είναι δύσκολο να κλείσεις τις τρύπες με 2 σαμπ, όχι αδύνατο, αλλά θέλει μπουτιακές επιδεξιότητες στο δύσκολο χώρο σου.

Η ταπείνωση των χρόνων αντήχησης και του σπεκτρο στις πρώτες οκτάβες, όπως και η χρήση πολλαπλών σαμπ, θα έπρεπε να αποκαλείται "τέχνη των χρήσιμων ακυρώσεων". 😎

Το μόνο αντίπαλο δέος, του ρουμ ιν ε ρουμ και "no boundaries" θα έπρεπε να αποκαλείται "πιουρίστικη εναλλακτική λύση στην πενία της ανωτέρω τέχνης". 🤣

Τέλος, οι μπασοπαγιδες θα έπρεπε να αποκαλούνται "φτηνά υποκατάστατα των επιπλέον απαιτούμενων σαμπ". 😁


Αν δυσκολεύεσαι μια φορά για τοποθέτηση επιπλέον σαμπ, η δυσκολία για τοποθέτηση ικανού μεγέθους μπασοπαγιδών θα είναι πολλαπλάσια, και θα επιφέρει παντόφλα Νο. 69.

:lolsign::lolsign::lolsign::lolsign::lolsign:


Ο Μπούτιας, ως μέγας μαγιστρος, προσπαθεί να μας διδάξει "της ακύρωσης το σιδηρούν παραπέτασμα μεταξύ ενέργειας και απώλειάς της". 👍


Αλλά ως γνωστόν, το σιδηρούν κιγκλίδωμα επικρατεί (της πτανας). 🤣😁😂
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.874
Reaction score
20.364
Αν τα διάβαζα πριν 1 μήνα αυτά θα ήταν 一头雾水 αλλά παραδόξως μου φαίνονται λογικά. Κάτι είναι και αυτό.
Χώρο για άλλα 2 sub που θα βρω:oops:...
Βάλε τα δεύτερα πάνω στα πρώτα. Problem solved. ;) 8-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Βάλε τα δεύτερα πάνω στα πρώτα. Problem solved. ;) 8-)
Δυστυχώς, όχι. 😁

Απλώς θα έχει παραπάνω γκεϊν η κάθε διπλετα σαμπ, που θα θεωρείται ως 1.

Η μία περίπτωση για λειτουργία αρέϊ, που έχει όφελος, θα χρειαστεί τουλάχιστον 6-αδα σαμπ σε κάθε μεριά, δηλαδή σαμπ από το πάτωμα ως το ταβάνι. Μια τέτοια υλοποίηση, θα ακυρώσει τις παπαριές του ταβανιού και δαπέδου, δηλαδή ο, τι προέρχεται από τη διάσταση του ύψους, το οποίο είναι προβλέψιμο, και σημαντικό.

Ωραία ιδέα μεν, ασύμφορη δε.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μόνο 2 κυρίως προβλήματα υπάρχουν:

27-55-110 είναι ένα και το αυτό πρόβλημα.
Ενιαίο. Ουάν ρινγκ.
Μπιγκ μπάτα μπουμ.

16-32-64 είναι το άλλο ένα πρόβλημα, μικρότερης σημασίας (κι ας φαίνεται στο μάτι).
Κι αυτό 1 πρόβλημα είναι. Ενιαίο. Δεν είναι πολλά προβλήματα.
Είναι όμως ένα πρόβλημα, που τρόπον τινά μπορεί να αποτελέσει τμήμα της συνολικής λύσης (εξηγώ παρακάτω).

Βασικά, μεταξύ 20 και 30 θα περίμενα να είναι μια ευθεία, όλο φουσκωμένο στο σπεκτρο. Φυσιολογικά πράματα.

Όπως και πάνω από τους 30, ως τους 50.

Δηλαδη, στους 37 κύκλους που βλέπεις στο σπεκτρο μια τρύπα μπλε μέσα στο πράσινο, αυτή είναι η ακύρωση λόγω μήκους του χώρου, από τον πίσω τοίχο στα 9,9μ.
Αν δεν υπήρχε αυτή η ακύρωση, θα ήταν φουσκωμένο όλο το παπαρι μεταξύ 30 και 50.
Το ανάλογο είναι μεταξύ 20 και 30.
Δες από τις διαστάσεις του χώρου τις πρώτες ακυρώσεις που σου έδειξε ο Μπούτιας, αυτή μεταξύ 20 και 30 είναι υπεύθυνη για την τρύπα στο σπεκτρο, η τρύπα όμως μπορείς να πεις ότι είναι σχεδόν χρήσιμη, αρκεί να βρεις κι άλλες τρύπες δίπλα της (εξηγώ παρακατ).

Όλο αυτό το φούσκωμα χαμηλά στο σπεκτρο, που φτάνει το 1 δευτερόλεπτο αντίλαλος κανονικός, δεν μπορεί να κοπεί με κανένα τρόπο, πλην της προσθήκης κι άλλων ακυρώσεων, δηλαδή κι άλλων σαμπ.

Είναι οι αυθεντικοί χρόνοι RT60 του χώρου, έτσι αποτυπώνονται στο φάσμα 10-60hz αν δεν έχεις ακυρώσεις. Στο 60-80 μπαίνει γερά στο παιχνίδι κι ο δορυφόρος..

Κόλπα για ακύρωση του ενός σαμπ μέσω του άλλου, σου είπε ήδη ο Μπούτιας, δηλαδή ανάποδες φάσεις και μετακυλισεις, ώστε να αλληλοακυρωθουν. Δεν ξέρω όμως αν έτσι θα μείνει χρήσιμη ενέργεια για τη θέση ακρόασης, γιατί μπορεί στο γράφημα να είναι ωραία, αλλά από ενέργεια να είναι μοιραία. Δηλαδή θα πρέπει το ένα σαμπ να είναι πολύ κοντά σου, ώστε να παίρνεις άμεση.

Τα βαθουλωματα, που είναι οι ακυρώσεις λόγω χώρου, μπορούν να μετακυλιστουν εδώ κι εκεί, και εν μέρει "βολεύουν", γιατί χωρίς αυτά θα είχες αντίλαλο ολοβερ, το αυθεντικό γνήσιο αυτοχθων RT60 σου.

Με πολλά σαμπ, έχεις πολλές ηπιοτερες ακυρώσεις ολοβερ, οπότε αυτοσυμμαζεύεται το σπεκτρο σε λογικά πλαίσια, και σου μένει η ενέργεια της άμεσης, όση είναι αυτή από 4 σαμπ.

Δηλαδή, όσο πιο πολλά τα σαμπ, τόσο πιο πολλές και διάσπαρτες οι ακυρώσεις, αλλά και ήπιες, οπότε κουκουλωνεται υπέροχα το γνήσιο αυτοχθων RT60 που πα να πιάσει αντίλαλο με μια πηγή.

Δηλαδή τα πολλά τα σαμπ δε τα θες για να μην έχεις ακυρώσεις, αλλά για να έχεις πολύ περισσότερες ακυρώσεις. Έτσι λύνεται το πρόβλημα στα μπάσα. Ιτς ε καιντ οφ ματζικ..

ΥΓ. Η ακύρωση λόγω μεγάλης διάστασης στους 37 κύκλους, η μπλε τρύπα στο σπεκτρο, έχει αντίλαλο στους 72 και θα έχει και στους 144 βαργιεμαι να δω το ξέρω ήδη.
Προφανώς δικός της ανάποδος αντίλαλος είναι η παπαριά στους 17 (16) που πιάνει δευτερόλεπτο, και δίνει στα διπλάσια (32,64,128,κλπ μέχρι 4096 μετά έφυγες από τη ζώνη του σροεντερ, καταντάει αηδία).
Δηλαδή το κάτω από 20, δε το κόβεις με υποηχητικό φίλτρο <20, αλλά με φίλτρο στη ρίζα του προβλήματος που είναι οι 37.😎

Όσο περισσότερο όγκο ενέργειας αφήνεις στους 37, τόσο θα γιγαντωνεται το θέμα κάτω από 20, χωρίς να φουσκώνει με τίποτα στους 37,γιατι εκεί έχεις σαφή πρώτη ακύρωση διάστασης, αυτό δε γεμίζει με τίποτα, είναι άπατο βαρέλι, μόνο άμεση από ένα σαμπ δίπλα σου, πίσω σου. (μπας ριφλεξ στους 37 δίνει; οεο..)

Και κάπως έτσι δουλεύουν οι αλγόριθμοι του τρινοβ. Μόνο, πολύ πολύ καλύτερα, γιατί οι μηχανικοί εκεί πέρα είναι επιστήμονες, εγώ είμαι άσχετος. 😂😁🤣

Αντε καλημέρα. 😂😁🤣
Για τους παραδοσιακούς ακροαματικόφιλους που δεν έχουν Trinnov αλλά έχουν εγκαταστήσει setup σε χώρους με με μια τουλάχιστον διάσταση εφάμιλλη των 10 μέτρων υπάρχει βεβαίως και η εξής εναλλακτική : Αντί για ΄΄άδειασμα΄΄ στη ζώνη 20-200 Hz να στοχεύσουν σε περαιτέρω πύκνωση,,αρκεί η προκύπτουσα ενέργεια να μην υπερβαίνει ένα εύλογο όριο παραμονής,λ.χ. 500 msec εφόσον σε ανάλογη τιμή θα κυμαίνεται και η τάξη των RT στις ανώτερες οκτάβες...
1637766361465.png


Υπό αυτήν την εναλλακτική,θα υπήρχε τουλάχιστον με τη συνδρομή των μεγάλων διαστάσεων ομοιόμορφη κατανομή στις επιμέρους συνιστώσες ιδιορρυθμών,κατά τρόπον ώστε να μην έμεναν κάποιες περισσότερο διακριτές...Το ακουστικό μας σύστημα ενοχλείται ευκολότερα απ'όποια συνιστώσα ξεχωρίζει...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Ωραίο γράφημα, γεμάτο τρυπούλες. 👍

Βασικά δεν τίθεται θέμα άγχους για το 10-30 φάσμα (πόσο μάλλον για το <20) , έτσι κι αλλιώς δεν θα είναι ακουστο, ας πάει και παραπάνω από μισό σεκοντ.

Πάω από 40 όμως, μια χαρά ακούγεται. Ιδίως άμα ξεχωρίζει ένα σημείο, που τότε γίνεται ενοχλητικό.
Αν είναι όλο απλώς φορτωμένο, είναι "χρωματιστό", μπορεί και να αρέσει.
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Πάμε μετρήσεις με αλλαγή φάσης:
1,2 LR speaker subs both phase 180 cross 80Hz
3,4 LR speaker subs rear phase 0 front 180cross 80Hz
Πάμε μετρήσεις με αλλαγή φάσης:
1,2 LR speaker subs both phase 180 cross 80Hz
3,4 LR speaker subs rear phase 0 front 180cross 80Hz
5,6 LR speaker subs both 0 cross 80Hz
7,8 R L speaker subs front 0 rear 180 cross 80Hz
 

Attachments


Μηνύματα
12.830
Reaction score
10.048
Να επιβεβαιώσουμε λίγο ότι τα σημεία cross και στα 2 subs είναι στα 80 Hz; Κλίσεις φίλτρων 4ης τάξης;
Βλέπω ότι όταν τα subs έχουν ίδια φάση, δημιουργούνται 2 καρούμπαλα.
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
9,10 LR speaker subs front 0 rear 180 cross 80Hz high pass filter 20Hz
11,12 LR speaker subs both 0 cross 80Hz high pass filter 20Hz

Να επιβεβαιώσουμε λίγο ότι τα σημεία cross και στα 2 subs είναι στα 80 Hz; Κλίσεις φίλτρων 4ης τάξης;
Βλέπω ότι όταν τα subs έχουν ίδια φάση, δημιουργούνται 2 καρούμπαλα.
80Hz 4ης τάξης για ηχεία (high pass) και sub (Low pass). To Low pass από τα sub το High pass από τον Devialet
 

Attachments

Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.268
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top