Η αγορά έγινε (2xArendal 1961 Subwoofer 1S)...που τα βάζουμε;


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
2 μεγαλύτερα...Τα μικρά τα χαίρεται άλλος τώρα.

Bhutias είναι μόνο ένας...Ελπίζω να υπάρξει βελτίωση μιας και μόλις τα έπιασα.
Αυτό το spectro στο χώρο μου και με τους περιορισμούς που έχω ίσως το πλησιάσω με Dirac.
Χάθηκε ευκαιρία με το να μην κρατήσεις τα μικρότερα για παρέα στα μεγαλύτερα... :sneaky:

Δεν είναι υποχρεωτικό να τα καταφέρεις γινόμενος Bhutia...Γι αυτό και στο νήμα της διόρθωσης η διαχείριση με τα πολλαπλά sub ακολουθεί διάφορα εναλλακτικά σενάρια...Δεν γίνεται αποκλειστικά ελέω παιγνίου...Χρειάζεται όμως οπωσδήποτε να μην εμφανίζεται απόκλιση στο group delay τάξης 50 msec γύρω από τη ζώνη cross...Αυτό το στοιχείο σίγουρα θα ενοχλήσει κατά τις ακροάσεις, έστω και αν η τιμή φαίνεται να πέφτει στην κατώτερη οκτάβα.Προτεραιότητα στο πεδίο του χρόνου πρέπει να έχει η ζώνη cross...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Προτεραιότητα στο πεδίο του χρόνου πρέπει να έχει η ζώνη cross...
Προφανώς.

Έτσι κι αλλιώς, πέραν της ζώνης κρος, δεν μπορούν να γίνουν θαύματα, ιδίως εάν εμπλέκονται μπας ριφλεξ ένθεν κι ένθεν..

Οι συμβουλές της Νιούμαν και τζενελεκ για ενσωμάτωση σαμπ, συμπίπτουν, αμφότερες προτείνουν τόνο στη συχνότητα κρος, εύρεση του σημείου μέγιστης ακύρωσης, και εν συνεχεία αντιστροφή φάσης φυσικά.

Αυτά για τα ομοσταυλα. Στα μη ομοσταυλα, πέραν της φάσης, χρειάζεται και συγχρονισμός, λίγο ντιλεϊ δηλαδή, αλλά οι βασικές αρχές δεν αλλάζουν, μόνο το σημείο κρος έχει νόημα πρακτικά.

Μετα δεξιά αριστερά, λίγος χαμουλης θα υπάρχει (και πολύς άμα έχει τρύπες ένθεν κι ένθεν) αλλά είναι αμφίβολο αν μπορεί ανθρώπινο αυτί να το ακούσει (εφόσον καλύπτονται τονικες αλλοιώσεις φυσικά).

Έτσι κι αλλιώς, η μεταβολή της σχετικής απόστασης των ηχειακων πηγών πέριξ της mlp όταν αυτή η "απόσταση ακρόασης" δεν είναι όμοια εξαρχής μεταξύ όλων των ηχειακων πηγών, εγγυάται χαοτικά φαινόμενα.
 


Μηνύματα
814
Reaction score
963
Χάθηκε ευκαιρία με το να μην κρατήσεις τα μικρότερα για παρέα στα μεγαλύτερα... :sneaky:

...
Συμφωνώ απόλυτα, αλλά ο χώρος, προς το παρόν έχει περιορισμούς και ήδη έχουν γίνει περισσότερα απ'ότι φανταζόμουν ότι μπορούσαν να γίνουν.
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Το σπεκτρο δείχνει πιο εύκολα το πράγμα που δείχνει και η απόκριση πλάτους.

Υπάρχει μια τόνωση 45-65 κύκλους, και έλλειψη ενέργειας κάτω των 40.

Κανε μια προσπάθεια, αυτό το παχύ κόκκινο στο σπεκτρο, να πάει μέχρι κάτω, η έλλειψη κόκκινου είναι έλλειψη ενέργειας.

Βεβαίως, πάνω από 110 κύκλους, υπάρχει μια ακόμα μεγάλη έκταση με έλλειψη ενέργειας.

Βάλε ως κύριο στόχο, να έχεις μια κοκκινίλα ωραία απ'ακρη σ' άκρη. Αφού υπάρχει αυτή η κοκκινίλα, μετά θα φανούν ακόμα πιο εύκολα κι ωραία τα σημεία υπερβαλλουσας ενέργειας, τα οποία θα πρέπει μετά να ταπεινωσεις, ώστε να υπάρχει ομοιογένεια στην ενέργεια στο φάσμα.

Άμα γίνεις Μπούτιας, θα καταφέρεις κάτι τέτοιο όπως κατάφερε εκείνος..

View attachment 241072
Μία ωραία παχιά κοκκινίλα απ άκρη σ'ακρη.

Αυτή είναι ενέργεια της προκοπής. Βαράει γερά λέμε. Όχι αστεία.
Σε τι οφείλεται το έλλειμμα ενέργειας; Θέλουμε περισσότερα watt, περισσότερα sub, τοποθέτηση...όλα μαζί;
Σήμερα θα προσπαθήσω με τα 1723 να παίξουν τα ηχεία full range.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Καταρχήν δώσε παραπάνω στάθμη στη μέτρηση και στο ηχείο και στα σαμπ.
Το κόκκινο ως χρώμα αντιστοιχεί σε στάθμη, ο μπουτχιας χτυπάει 94, ο άνθρωπος από πάνω στα 97, εσύ στα 92, φαίνεται στη μπάρα δεξιά η τιμή.

Στις χαμηλές συχνότητες θέλει μπόλικη στάθμη, γιατί η ουδος θορύβου είναι πολύ ψηλά εκεί, άσε που πολύ ψηλά είναι και η ουδος ακοής.

Στην πράξη, μέτρηση στα 90 ντεσιμπέλ δεν υπάρχει και δεν ακούγεται κιόλας, στους 20 κύκλους.
 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Full range Spectrogram
Παρατηρούμε τώρα ότι η απόκλιση τάξης 50 msec έχει μετατοπιστεί στη ζώνη 45-70 Hz προφανώς από την αυξημένη συμμετοχή των main...Φίλτρα EQ με αρνητικά gain χρειάζονται οπωσδήποτε εκεί,με παράλληλη αύξηση στο volume των sub.

Η διαφορά είναι και ότι πήγες σε ''κλειστά'' τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα.;)

με 2 κλειστά 1723 sub 2 και ένα ανοιχτό 1723 sub 3 αλλά σε sealed mode και ένα (minidsp βασικό εργαλείο)

View attachment 241093 View attachment 241094
Η στύση στο δικό σου spectro σε υποηχητική ζώνη και το πρώτο μισό στην πρώτη οκτάβα δεν πειράζει στο κινηματογραφικό περιεχόμενο,αλλά θα ήταν ακατάλληλη γι ακροάσεις...βινυλίων. :roflmao:
 
Last edited:

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Παρατηρούμε τώρα ότι η απόκλιση τάξης 50 msec έχει μετατοπιστεί στη ζώνη 45-70 Hz προφανώς από την αυξημένη συμμετοχή των main...Φίλτρα EQ με αρνητικά gain χρειάζονται οπωσδήποτε εκεί,με παράλληλη αύξηση στο volume των sub...
Το spectro είναι με τα ηχεία μόνα τους όπως είχε ζητήσει ο Kostas Kefalas και όχι με τα sub.
Μία χαρά είναι.. Με λιγο ισοστάθμιση θα ήταν οκ..

Αφού έβαλες sub ασε το ηχείο να παίζει μέχρι την λακουβα, μη το κόβεις πιο πανω.
Crossover ας πούμε 60Hz; Δεν έχω προλάβει ακόμη με τα νέα sub να ρυθμίσω full range τα ηχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Crossover ας πούμε 60Hz;
Εξαρτάται, πόσο πρόχειρο θες να είναι το αποτέλεσμα. 😂😜😁

Κοίτα να δεις..

360031_c4c12d96315c750afff5a1911b7b9995~2.jpg


Η μαύρη γραμμή σε ενημερώνει για ένα στάσιμο να με το συμπάθιο στους 45-50, κι άλλο ένα όμοιο στους 60-70, με ανάλογα φουσκωματα κακής ενέργειας.

Πανω από τους 70, στρωνει η κατάσταση, το 70-80 είναι λίγο αδύναμο αλλά μπορείς να το ενισχύσεις με 1-2 ντιμπι.

Κατά βάση, το ηχείο παίζει συμπαθητικά (στις θέσεις που βρίσκεται) από 70 και πάνω.

Το θέμα είναι πως αν κάνεις κρος στους 70, αυτό δε σημαίνει πως το ηχείο θα παίζει πάνω από τους 70, αλλά σημαίνει πως στους 35 κύκλους (1 οκτάβα κάτωθεν του σημείου κρος, δηλαδή στη μισή συχνότητα) θα παίζει κατά 12 ντεσιμπέλ χαμηλότερα με κρος 12dB/oct ή 24dB χαμηλότερα, με κρος 24dB/oct, δηλαδή άμα θες να πιάνει στάθμες αναφοράς (115dB) εκεί στα 35 χερτζ θα πρέπει να φτάνει τα 103 ντεσιμπέλ ή τα 91 ντεσιμπέλ, αναλόγως κλίσης του κρος.

Δηλαδή, θα παίζει πολύ και κάτωθεν του κρος, και θα παίζει σοβαρά πολύ για μισή οκτάβα πιο κάτω, όπου θα έχει πολύ λιγότερη πτώση στάθμης, γιατί η πτωση στάθμης λόγω κρος ακολουθεί λογαριθμική τρόπον τινα κλίμακα, όχι γραμμική, δηλαδή πέφτει λίγο στην αρχή, και πιο μετά η κλίση αυξάνεται, πέφτει περισσότερο.

Δηλαδή, αν θες να παίζει από 70 και πάνω που δείχνει να παίζει αξιόλογα στη θέση που βρίσκεται τοποθετημένο, το σημείο κρος θα έπρεπε να πάει στους 110 κύκλους περίπου, ώστε στους 55 κύκλους να έχει την ονομαστική πτώση του εφαρμοζομενου φίλτρου κρος.

Φυσικά δεν γίνεται αυτό, οπότε δεν παίζει πρακτικά τέτοιο σενάριο.

Τυπικά μας ενδιαφέρει το σημείο κρος στους 80, ώστε το ηχείο να παίζει πρακτικά μέχρι τους 40, και ουσιαστικά μέχρι τους 60.

Αντιστοιχως, τα σαμπ, με σημείο κρος στους 80, θα παίζουν μέχρι τους 160, και ουσιαστικά μέχρι τους 120.

Αρα η απόκριση των ηχείων, για να παίζουν σοβαρά με σημείο κρος στους 80, θα πρέπει να είναι άριστη μέχρι τους 60, στις μετρήσεις που θα παίζουν μόνα τους, και Αντιστοιχως, τα σαμπ, για σημείο κρος στους 80, θα πρέπει από μόνα τους να παίζουν άριστα ως τους 120.

Τώρα πες μου εσύ που θες το κρος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Στο δια ταύτα, εφόσον υπάρχει ας πούμε μια σκέψη για μεταβολή του σημείου κρος, τα βήματα είναι τα εξής:

1. Άσε τα σαμπ κλειστά, ασχολήσου μόνο με τους δορυφόρους. Μικρές μεταβολές στην θέση τοποθέτησης, κλείνεις τρύπες (γιες) , ανοίγεις τρύπες (νοτ), βάζεις υλικά ηχητικής περιποίησης, παλεύεις τους δορυφόρους μόνους τους, ψάχνοντας να βρεις τρόπους να παίζουν πιο ομαλά όσο γίνεται πιο χαμηλά, κι άμα καταφέρεις να είναι ομαλή η απόκριση μέχρι τους 60, με καλό σπεκτρο, χώσε όσο dsp χρειάζεται, τότε μάλλον είσαι οκ για κρος στους 80.

2. Κλείνεις τους δορυφόρους κι ασχολείσαι μόνο με τα σαμπ. Παλεύεις κατά τον ίδιο τρόπο, με όλα τα διαθέσιμα μέσα, να έχεις ομαλό σπεκτρο μέχρι τους 120. Τότε, θα είναι οκ για κρος στους 80.

3. Τα βάζεις όλα μαζί, μετά τις διορθώσεις dsp που έχεις κάνει σε καθένα ξεχωριστά, και βλέπεις το σύνολο πως τα πάει. Εκεί έχεις λίγο παιχνίδι ακόμα, που αφορά τόσο τον συγχρονισμό και την συνφασικότητα στο σημείο κρος, όσο και την εκμετάλλευση των προτερηματων του ενός στα σημεία προβλημάτων του αλλουνού. Τότε ίσως μικρές αλλαγές στο σημείο κρος, να αποτελούν ένα ακόμα εργαλείο επίτευξης του στόχου της ομαλής απόκρισης του συνόλου.
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Για αρχή και για να μην μπλέξω θα δω τα ηχεία full range μαζί με τα 1723 1S πώς θα παίξουν. Μετά θα ξαναδώ λίγο τα crossover. Θα ανεβάζω την πρόοδο και θα ακούω προσεκτικά τις απόψεις/συμβουλές σας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αν παρακολουθήσεις την μεθοδολογία στησίματος του δικού μου σεταπ, θα δεις ότι εν αρχή ασχολήθηκα με το χώρο, πριν οποιαδήποτε μέτρηση, τα παλαμάκια αρκούσαν.

Μέχρι που τελείωσα το χώρο, τουλάχιστον όσα είχα στο μυαλό μου ως άκρως αναγκαία.

Μετα, 1 δορυφόρος μόνος του συνδέθηκε για να δω αν θα σταματήσω ή αν θα συνεχίσω με την περιποίηση του χώρου. Ικανοποιηθηκα, και πρακτικά εκεί σταμάτησε ο χώρος.

Ειδάλλως ξανά θα συνέχιζα με το χώρο, μέχρι να ήταν ικανοποιητικό το μετρησιμο RT60 χωρίς διόρθωση.

Μετά έκανα λίγες βόλτες τους δορυφόρους για να καταλήξω στην απόσταση ακρόασης, κοιτάζοντας πόσο τους επηρεάζει ο πίσω από αυτά τοίχος. Βεβαίως λίγες οι δυνατότητες αλλαγής θέσης (καμία δυνατότητα στη γωνία ακρόασης) αλλά παραμένει κάποιο παιχνίδι μόνο με την απόσταση ακρόασης.

Μετα κουβάλημα σε ένα σωρό θέσεις του καθενός σαμπ ξεχωριστά. Ξεμεσιαστηκα. Για κάθε μία θέση καθενός εκ των 4 σαμπ, έγιναν άπειρες δοκιμές, πραγματικά. Αφού βρέθηκαν οι βέλτιστες θέσεις, τηρήθηκε η ομοιογένεια στην απόσταση ακρόασης αυτών. Πάντως βρέθηκαν θέσεις για όλα, τέτοιες, ώστε χωρίς διόρθωση να μην έχουν συνολική διακύμανση απόκρισης έκαστο μεγαλύτερη του +-5dB.

Μετα, dsp.
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Η στύση στο δικό σου spectro σε υποηχητική ζώνη και το πρώτο μισό στην πρώτη οκτάβα δεν πειράζει στο κινηματογραφικό περιεχόμενο,αλλά θα ήταν ακατάλληλη γι ακροάσεις...βινυλίων. :roflmao:

Ακριβώς έτσι.
και ολη τη ζημιά την κάνει το τρίτο το μεγαλύτερο το ανοιχτό. Γι'αυτό έχω φτιάξει προφίλ στο minidsp και μόνο το συγκεκριμένο sub απο 40hz και κάτω του έχω δώσει 24db/okt κλίση
 

Μηνύματα
814
Reaction score
963
Αν παρακολουθήσεις την μεθοδολογία στησίματος του δικού μου σεταπ, θα δεις ότι εν αρχή ασχολήθηκα με το χώρο, πριν οποιαδήποτε μέτρηση, τα παλαμάκια αρκούσαν.

Μέχρι που τελείωσα το χώρο, τουλάχιστον όσα είχα στο μυαλό μου ως άκρως αναγκαία.

Μετα, 1 δορυφόρος μόνος του συνδέθηκε για να δω αν θα σταματήσω ή αν θα συνεχίσω με την περιποίηση του χώρου. Ικανοποιηθηκα, και πρακτικά εκεί σταμάτησε ο χώρος.

Ειδάλλως ξανά θα συνέχιζα με το χώρο, μέχρι να ήταν ικανοποιητικό το μετρησιμο RT60 χωρίς διόρθωση.

Μετά έκανα λίγες βόλτες τους δορυφόρους για να καταλήξω στην απόσταση ακρόασης, κοιτάζοντας πόσο τους επηρεάζει ο πίσω από αυτά τοίχος. Βεβαίως λίγες οι δυνατότητες αλλαγής θέσης (καμία δυνατότητα στη γωνία ακρόασης) αλλά παραμένει κάποιο παιχνίδι μόνο με την απόσταση ακρόασης.

Μετα κουβάλημα σε ένα σωρό θέσεις του καθενός σαμπ ξεχωριστά. Ξεμεσιαστηκα. Για κάθε μία θέση καθενός εκ των 4 σαμπ, έγιναν άπειρες δοκιμές, πραγματικά. Αφού βρέθηκαν οι βέλτιστες θέσεις, τηρήθηκε η ομοιογένεια στην απόσταση ακρόασης αυτών. Πάντως βρέθηκαν θέσεις για όλα, τέτοιες, ώστε χωρίς διόρθωση να μην έχουν συνολική διακύμανση απόκρισης έκαστο μεγαλύτερη του +-5dB.

Μετα, dsp.
Εξαιρετική δουλειά. Εγώ έχω δοκιμάσει και ενδεχομένως να ξαναδώ κάποιες θέσεις στις οποίες είναι εφικτό να τοποθετηθούν τα υποβαθύφωνα. Δεν είναι πολλές 4-6 όλες όλες. Θα πρέπει να μετρηθούν και να βρεθούν οι βέλτιστες ρυθμίσεις και έπειτα να αποφασιστούν οι οριστικές. Για το χώρο προσεχώς στο topic Το πείραμα... θα υπάρξουν εξελίξεις.
Γενικά χρονοβόρα διαδικασία, ειδικά όταν έχεις 1-2 ώρες κάποιες ημέρες. Μαθαίνεις όμως πολλά 😅.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.189
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top