Θεματικά προγράμματα Κλασικής Μουσικής για ακρόαση.

Μηνύματα
1.090
Reaction score
2.502
Άριστη επιλογή και οι δύο σονάτες.
Αξίζει να τις ακούσει κάποιος όπως τις ερμηνευει ο κορυφαίος Ρώσος πιανίστας Emil Gilels.
 

Μηνύματα
324
Reaction score
610
Άριστη επιλογή και οι δύο σονάτες.
Αξίζει να τις ακούσει κάποιος όπως τις ερμηνευει ο κορυφαίος Ρώσος πιανίστας Emil Gilels.
Δίχως καμία αμφιβολία, οι ερμηνείες του Gilels αξίζουν της προσοχής μας, πάνω από όλα για το μεγάλο πνεύμα και...authority του εξαίρετου αυτού σολίστ. Απλώς, για την εκλεπτυσμένη γραφή του έργου του D. Scarlatti προτιμώ ορισμένες από τις γυναίκες ερμηνευτές. Από τους άντρες, ο μοναδικός -κύριως για το στυλ του- Horowitz μπορούσε να αποδώσει, με εκπληκτικό τρόπο, την πολυμορφία της γραφής του συνθέτη.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
1.754
Reaction score
4.648
edidor: :) ενα αριστο βινυλιο που εχω σε VANGUARD με KENNETH COOPER
SONATAS FOR HARPSICHORD DOMENIKO SCARLAT
Το ακουω καθε βδομαδα αριστο βινυλιο
sonata in E major
sonata in f sharp major
sonata in B major
sonata in A major and A minor
sonata in C major
η μαγεια του βινυλιου δικαναλο βεβαιως βεβαιως;)
 

Μηνύματα
1.090
Reaction score
2.502
Αυτή η εταιρεια είχε πολύ προσεγμενες ηχογραφήσεις αν δεν με απατά η μνήμη μου.
Πρέπει ν'ακούσει κάποιος harpsichord από βινύλιο και μετα να μας πει για hi resolution.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
1.754
Reaction score
4.648
οτι εχω απο αυτη την εταιρεια ειναι ολα διαμαντια
καμια σχεση hi resolution με το βινυλιο η μερα με νυχτα
το εργο το εχω και hi resolution
Δεν υπαρχει καμια συγκριση με το βινυλιο :)
 

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
16.535
Reaction score
39.764
οτι εχω απο αυτη την εταιρεια ειναι ολα διαμαντια
καμια σχεση hi resolution με το βινυλιο η μερα με νυχτα
το εργο το εχω και hi resolution
Δεν υπαρχει καμια συγκριση με το βινυλιο :)
Συγνώμη κ. Χρήστο, αλλά με τις κουκουρούκου αποκρίσεις που έχετε στο σύστημα σας "δεν δικαιούσθε δια να ομιλείτε", που έλεγε και μια ψυχή.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
1.754
Reaction score
4.648
δηλαδης τι εχει το δωματιο μου δεν εχει καλο RT 60 k Δημητρη;
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
1.754
Reaction score
4.648
παντος κ. Δημητρη οταν γυρισω απο το κλεινον αστυ θα παρω απο τον αντιπροεδρο της ΕΒΙ
ενα ισοσταθμιστη οχι α εθνικη δεν ειναι μανλει που θα ηθελα
και θα σιαξω οπως εσεις θελετε τι συμπεριφορα των συχνοτητων στο ανηχοικομου δωματιο
να κατηφοριζει να ανηφοριζει οπως θελετε
να επιτευχθει η καμπυλη στοχος επαναλαμβανω οπως εσεις θελετε
παντα στη διαθεση σας
 

Μηνύματα
1.090
Reaction score
2.502
Τι να λεμε τωρα...
Άκουγα Rafael Puyana
Με Ρ5 , Elys και ένα phono των 700 ευρώ
και δεν πίστευα στ'αυτια μου.
Μου'χε φύγει ο τακος
όπως θαλεγε ο Argi...
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
1.754
Reaction score
4.648
Εγω edidor ειμαι ανοιχτος ανθρωπος εαν πεζ ενα ψηφιακο σεταπιον καλα δεν εχω κανενα δισταγμο να πω οτι πεζ καλα
η διαφορα ειδικα στο τσεμπαλο με το αναλογικο ειναι καταλυτικη
το αναλογικο εχει αιμα κοκκαλα και σαρκα ολα τα αλλα ειναι κατω απ αυτο, δεν εχουν κακαλα
ειδικα σ αυτο το δισκο της VANGUARD καμμια μα καμμια συγκριση τι να κανουμε τωρα
 

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
16.535
Reaction score
39.764
δηλαδης τι εχει το δωματιο μου δεν εχει καλο RT 60 k Δημητρη;
Μια χαρά ειναι το RT. Όλα τα υπόλοιπα πάσχουν, για την εντατική είναι.
ενα ισοσταθμιστη
Δεν γίνεται έτσι.

Τα υπόλοιπα στο νήμα σας αν θέλετε, εδώ είμαστε εκτός θεματος.
 

Μηνύματα
324
Reaction score
610
Για να επανέλθουμε, κατά κάποιο τρόπο, πίσω στο νήμα μας, να σας αναφέρω ότι υπάρχουν, ευάριθμες μεν αλλά αρκέτες για να εντρυφήσει κανείς, ηχογραφήσεις ορισμένων από τις Σονάτες του D. Scarlatti στο τσέμπαλο. Δυστυχώς, δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποια παραγωγή έργων του συνθέτη για τσέμπαλο, σε SACD format (πολλώ μάλλον σε Blu-ray).
Εν τούτοις, έχω τουλάχιστον τρεις λίαν αξιόλογες παραγωγές, οι οποίες αξίζει τον κόπο να διερευνηθούν:
- Μια αρκετά παλαιά ηχογράφηση της Erato με την εξαίρετη Γιαπωνέζα σολίστ Mayako Sone (επανεκδόθηκε στην φθηνή σειρά Apex και μετά..."χάθηκε").
- Η αρκετά πρόσφατη (εξαιρετική) παραγωγή (2018) της περιθωριακής Vanitas με τον όχι τόσο γνωστό μεν θαυμάσιο δε τσεμπαλίστα Aldres Alberto Gomez.
- Η επίσης αρκετά πρόσφατη (υπερ)παραγωγή της Erato με τον "πολύφερνο" Γάλλο τσεμπαλίστα Jean Rondeau.
Και στις τρεις ανωτέρω πολύ προσεγμένες παραγωγές, το τσέμπαλο ακούγεται as good as it gets!..Τουλάχιστον, στο δικό μου hi-end μηχάνημα.
Σε SACD format υπάρχουν, περιέργως πως, παραγωγές (λίαν αξίολογες) για Όργανο (στην Καναδική Atma, με τον Οργανίστα VIncent Boucher) και για Κιθάρα (στην Γερμανική MDG, με τον Κιθαρίστα Stephen Marchiodra).
Τέλος, για Πιάνο, υπάρχουν δύο αξίολογες παραγωγές σε SACD format:
- Μία σχετικά πρόσφατη και πάντα σε υψηλό επίιπεδο παραγωγή της Σουηδικής BIS, με τον ταλαντούχο Ρώσο πιανίστα Yevgeny Sudbin.
- Μία λίαν ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση έργων του Scarlatti με αντίστοιχα του...Bartok (!), στην Ολλανδική Channel Classics, με τον ιδιότυπο αλλά προσοντούχο Κροάτη πιανίστα Dejan Lazic.
Μέχρι την επόμενη θεματική μας ακρόαση...να είμαστε όλοι καλά!..
 

Μηνύματα
1.090
Reaction score
2.502
Ας επανέλθουμε λοιπόν στο θέμα με κάτι αγαπημένο που το είχα ...ξεχάσει.
Τις υπέροχες μεταγραφές για κιθάρα του Narciso Yepes στην Deutsche Grammophon.

Εδώ η σαφήνεια και η καθαρότητα μαζί με τα πολύ σοφά ισορροπημένα tempi σε πάνε ακριβώς στην καρδιά αυτών των κομψοτεχνηματων που ενιοτε σε ξαφνιάζουν με το συναίσθημα και το βάθος τους αλλά και την κρυμμένη μελαγχολία τους.
 
Last edited:

Μηνύματα
324
Reaction score
610
Ας επανέλθουμε λοιπόν στο θέμα με κάτι αγαπημένο που το είχα ...ξεχάσει.
Τις υπέροχες μεταγραφές για κιθάρα του Narciso Yepes στην Deutsche Grammophon.

Εδώ η σαφήνεια και η καθαρότητα μαζί με τα πολύ σοφά ισορροπημένα tempi σε πάνε ακριβώς στην καρδιά αυτών των κομψοτεχνηματων που ενιοτε σε ξαφνιάζουν με το συναίσθημα και το βάθος τους αλλά και την κρυμμένη μελαγχολία τους.
O Yepes ήταν από τους θρύλους της κιθάρας, μοναδικός στο είδος του και στο όργανο που έπαιζε, την 10χορδη κιθάρα σε αντιδιαστολή με τη γνωστή κλασική εξάχορδη. Στην τελευταία, η ευαισθησία και ο εξαίρετος ήχος του John Williams πιστεύω ότι δημιούργησε τον αντίποδα ενός αντάξιου θρύλου.
Αξίζει τον κόπο να ακούσει κανείς πόσο ώραια ακούγονται οι Σονάτες του Scarlatti και στην Άρπα. Υπάρχουν δύο θαυμάσιοι δίσκοι στην Αμερικανική Centaur, με την εξαιρετική σολίστ της άρπας Susan Miron. Εκλεπτυσμένος ήχος με βάθος...και όγκο!..
 

Μηνύματα
1.034
Reaction score
297
Λίγο καθυστερημένα.... η πάλαι ποτέ Water Lilly, όλες τις εγγραφές τις έκανε με ένα μικρόφωνο και έβαζε ακόμη ένα για το surround.
Μια τεχνοτροπία πάντως που δεν είναι απαλλαγμένη ιδιαιτεροτήτων (μειονεκτημάτων), ειδικά στα μεγάλα σχήματα όπως λχ η 5η του Mahler,.
 

Μηνύματα
324
Reaction score
610
Σήμερα, αρχίζω μια θεματική ακρόαση που μπορεί να μου χρεασθούν 2-3 posts. Πρόκειται για επιλογή έργων από γυναίκες συνθέτες. Όσο και εάν φαίνεται περίεργο, υπήρξαν ανά τους αιώνες και στο χώρο της κατά τα φαινόμενα ανδροκρατούμενης Κλασικής Μουσικής αρκετές γυναίκες που έγραψαν κομψά, όμορφα αλλά και εμπνευσμένα και σπουδαία έργα.
Θα ξεκινήσω με έργα για σόλο όργανο μέχρι έργα Μουσικής Δωματίου, για σήμερα:
- Έργα για σόλο Πιάνο φαίνετaι να ήταν το φόρτε για τις περισσότερες από τις εν λόγω συνθέτες. Ως εκ τούτου, επιλέγω για έναρξη τη Cathedrale blessee, Op. 107 της Γαλλίδας Mel Bonis (1858-1937), με την Veerle Peeters σε εξαίρετη παραγωγή της Ολλανδικής Etcetera. Η εν λόγω συνθέτις έγραψε πολλά κυρίως κομψά και όμορφα έργα για πιάνο και μελωδίες για φωνή και πιάνο. Στη Μουσική Δωματίου διέπρεψε με ένα καλοδουλεμένο Κουαρτέτο για Πiάνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για να αντιμετωπίσει τον ανδροκρατούμενο χώρο της εποχής στη Γαλλία, επέλεξε να συντομεύσει το όνομά της από Melanie σε Mel!
- Στο χώρο έργων για δύο όργανα, επέλεξα τις τρεις Ρομάντσες (3 Romances), Op. 22 της Clara Schumann (1819-1896, συζύγου του μεγάλου Γερμανού μουσουργού Robert Schumann). Πρόκειται για πολύ όμορφα αλλά και καλογραμμένα έργα, που πλέον έχουν βρει την αρμόζουσα θέση τους στο ρεπερτόριο. Το έργο έχει τόση επιτυχία, που, πέρα από την πρωτότυπη μορφή του για βιολί και πιάνο, υπάρχουν μεταγραφές για βιόλα, τσέλο, όμποε, φλάουτο, κλαρινέτο και Γαλλικό κόρνο. Επιλέγω την πρωτότυπη μορφή, στην θαυμάσια ερμηνεία, με όργανα εποχής, της Γερμανίδας βιολονίστριας Gudrun Schaumann και του επίσης Γερμανού πιανίστα Christoph Hammer, σε μια σούπερ παραγωγή, σε SACD format, της Αυστριακής Capriccio. H Clara έζησε στη σκία του μεγάλου και αρκούντως ιδιόμορφου συζύγου της, αλλά είχε και το πνεύμα και το ταλέντο να συνθέσει μερικά πολύ ομορφα και αξιόλογα έργα (π.χ. το Κοντσέρτο για ΠΙάνο και το Τρίο για Πιάνο).
- Στη συνέχεια ακολουθεί το θαυμάσιο Πιάνο Τρίο της αδελφής του πολύ μεγάλου μουσουργού Mendelssohn, της Fanny Mendelssohn-Hensel (1805-1847). Η Fanny συνέθεσε πάνω από 400 έργα, τα περισσότερα για πιάνο ή Lieder. Στη Μουσική Δωματίου μας άφησε αυτό το εξαίρετο Πιάνο Τρίο, ένα Κουαρτέτο για Πιάνο και ένα Κουαρτέτο για Έγχορδα. Η ερμηνεία που επέλεξα (από σειρά πολύ καλών ηχογραφήσεων και εκτελέσεων) είναι εκείνη με το ενθουσιώδες Trio Vivente, στην υποδειγματική παραγωγή της Γερμανικής Raumklang.
- Στον πολύ σημαντικό χώρο του Κουαρτέτου Έγχόρδων, επέλεξα το σπάνια παιγμένο έργο της μοναδικής γυναίκας που ανήκε στο "Γκρουπ των Έξι" (Les Six) Γάλλων (και ενός Ελβετού) συνθετών του 20ου αιώνα (ανάμεσα τους οι Poulenc, Milhaud & Honneger). Πρόκειται για την Germaine Tailleferre (1892-1983), ένα επαναστατικό πνεύμα που άφησε αρκετά ενδιαφέροντα έργα. Το Κουαρτέτο της είναι από τα πλέον σύντομα (μόλις 10 λεπτά και σε τρεις κινήσεις) αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον καθώς στέκεται στον αντίποδα των αριστουργημάτων του Debussy, Faure & Ravel. Από τις ελάχιστες ηχογραφήσεις του έργου, η πιο σημαντική είναι και η πλέον πρόσφατη με το Stenhammar Quartet, σε εξαίρετη παραγωγή, σε SACD, της Φινλανδικής Alba.
- Για να κλείσουμε το πρώτο μέρος του θεματικού μας προγράμματος με το ιδιαίτερα αισθαντικό Κουιντέτο για Πιάνο της Αμερικανίδας Amy Beach (1867-1944), της πρώτης καθιερωμένης συνθέτιδας στις ΗΠΑ, με ένα αρκούντως αξιόλογο έργο. To Κουιντέτο της είναι λίαν αξιόλογο στην έμπνευση και γραφή του, η δε λίαν πρόσφατη ερμηνεία του με τον πάντα εξαιρετικό Αμερικάνο πιανίστα Garrick Ohlssohn και το "ψημένο" και λίαν καθιερωμένο Κουαρτέτο Takacs, στη γνωστή υψηλού επιπέδου παραγωγή της Hyperion, αποτελεί εγγυήση για το καλλίτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Αυτά για την ώρα.
Καλό Σαββατοκύριακο και καλές ακροάσεις.
Pr.
 


Μηνύματα
324
Reaction score
610
Συνεχίζοντας με το θεματικό πρόγραμμα με έργα γυναικών συνθετών, σήμερα θα προχωρήσουμε στα έργα για μεγαλύτερα σύνολα, ορχηστρικά και χορωδιακά.
- Στην αρχή, ας ξεκινήσουμε με το Concertino για Φλάουτο και (μικρή) ορχήστρα της πολύ αξιόλογης Γαλλίδας Cecile Chaminade (1857-1944), στην έξοχη ερμηνεία με την βιρτουόζο φλαουτίστα Sharon Bezaly, την Residente Orkest den Haag υπό τον "ψημένο" Neeme Jarvi, στην πάντα υψηλού επιπέδου παραγωγή της Σουηδικής BIS (SACD). Η εν λόγω συνθέτις υπήρξε αρκετά διάσημη και αναγνωρίσιμη και εν ζωή. Εις εκ των φημισμένων Γάλλων συνθετών της εποχής, ο Ambroise Thomas, είχε πει ότι η Chaminade "δεν είναι μια γυναίκα που συνθέτει αλλά ένας συνθέτης που τυγχάνει να είναι γυναίκα"! Τα έργα της χαρακτηρίζονται από τις όμορφες μελωδικές γραμμές, την ευκολία στην προσέγγιση τους, ενώ έχουν τα χαρακτηριστικά της τελευταίας περιόδου του γαλλικού Ρομαντισμού.
- Στην συνέχεια, ακολουθεί ένα πλέον καθαρό ορχηστρικό έργο, η Fantasie Variee της Nadia Boulanger (1887-1979) για πιάνο και ορχήστρα. Πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο, όχι εύκολα προσβάσιμο έργο αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον για όσους επενδύσουν στη μελέτη και ενδελεχή ακρόαση αυτού. Η επιλεχθείσα εκτέλεση είναι εκείνη με τον πιανίστα David Greilsammer και την Ορχήστρα της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον Steven Sloane, στην πάντα σταθερή υψηλού επιπέδου παραγωγή της Γαλλικής Naive. H Nadia Boulanger υπήρξε όχι μόνον αξιόλογη συνθέτις αλλά και σημαντική και λίαν αυστηρή καθηγήτρια Μουσικής, από την οποία πέρασαν ουκ ολίγοι μουσικοί (συνθέτες, μαέστροι, σολίστες κλπ.). Τα τραγούδια και τα χορωδιακά της έργα παίζονται συχνά και θεωρούνται αντάξια της Γαλλικής παράδοσης φωνητικής Μουσικής.
- Μεταβαίνοντας στην καθαρά Συμφωνική Μουσική, καταφεύγουμε εκ νέου σε μια άλλη Γαλλίδα, την εξαιρετική Louise Farrenc (1804-1875) και στην 1η Συμφωνία της σε ντο ελάσσονα, Op. 32, στην πολύ καλή παραγωγή της Γερμανικής CPO, με την Radio Philharmonia Hannover des NDR υπό τον Johannes Goritzki. H Farrenc υπήρξε σπουδαία συνθέτης, πιανίστα και μουσική παιδαγωγός. Έγραψε κυρίως για το Πίανο (ως βιρτουόζος σολίστ που ήταν), σημαντικά έργα Μουσικής Δωματίου και ορισμένα ορχηστρικά έργα.
- Για να καταλήξουμε στην Βρετανίδα Ethel Smyth (1858-1944) και την θαυμάσια Λειτουργία της σε Ρε μείζονα, στην πολύ πρόσφατη ερμηνεία της BBC Symphony Orchestra and Chorus υπό τον εξαίρετο Sakari Oramo, σε μια θαυμάσια παραγωγή της Chandos (SACD). H Ethel Smyth έγραψε αρκετά έργα σε όλα τα πεδία σύνθεσης, περιλαμβανομένης και της Όπερας (η Όπερά της The Wreckers θεωρήθηκε ως η σημαντικότερη Αγγλική Όπερα από την επόχη του Purcell εώς εκείνη του Britten). Υπήρξε η πρώτη γυναίκα συνθέτις που έλαβε τον τίτλο της Dame.
Αυτά για το πρώτο θεματικό πρόγραμμα με έργα Γυναικών συνθετών.
Καλή εβδομάδα και πάντα καλές ακροάσεις!
Pr.
 

Μηνύματα
324
Reaction score
610
Για να μην αναλώνεται το νήμα σε ένα συνεχή "μονόλογο", θα ήταν ενδιαφέρον εάν κάποια από τα (ευελπιστώ όχι) ευάριθμα μέλη του φόρουμ, που έχουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Μουσική αυτή, επιχειρήσουν να φτιάξουν κάποιο θεματικό πρόγραμμα. Αναγνωρίζω ότι τα θεματικά προγράμματα δεν είναι κάτι σύνηθες ούτε στις συναυλίες, αλλά, όταν συμβαίνει, έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, τόσο μουσικό όσο και εκπαιδευτικό. Θυμάμαι τις συναυλίες του Jerusalem Quartet, όταν είμουν στο Βερολίνο, με όλα τα Κουαρτέτα Εγχόρδων του Shostakovich, παιγμένα με χρονολογική σειρά. Ωσαύτως, η πρόσφατη περιοδεία του Ebene Quartet σε διάφορες πόλεις του κόσμου, παίζοντας όλα τα Κoυαρτέτα Εγχόρδων του Beethoven (βλ. και παραπάνω posts). Η εν λόγω περιοδεία ηχογραφήθηκε σε μια υποδειγματική παραγωγή, σε CD Βοχ format, από την Erato.
Όσο και εάν σας φαίνεται δύσκολο ή αδιάφορο, κάνετε μία κάποια προσπάθεια να κάνετε μία ακρόαση π.χ. με βάση την εμβληματική "Ημιτελή" Συμφωνία του Schubert. Οι συνδυασμοί ως προς τα θέματα μπορεί να είναι αρκετοί και δίαφοροι. Ενδεικτικά αναφέρω:
- Μπορεί να στηρίζεται μόνον σε έργα του συνθέτη...α) με βάση την τονικότητα του έργου (σι ελάσσονα),
β) μπορεί να βασίζεται στα ουκ ολίγα "ημιτελή έργα του συνθέτη.
- Μπορεί να οικοδομηθεί με "ημιτελή" έργα και άλλων συνθετών.
- Μπορεί να φτιαχτεί από έργα και άλλων συνθετών, με έργα τους στην ίδια τονικότητα κοκ.
Ας ελπίσουμε ότι κάτι μπορεί να προκύψει, ώστε να υπάρξει κάποιος διάλογος, ανταλλαγή απόψεων και άλλα χρήσιμα συναφή.
Ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
43
Reaction score
11
ανεξάρτητα αν θα γράψει και κάποιος άλλος-μακάρι- είμαι σίγουρος ότι σε παρακολουθούνε πολλοί , καθώς βοηθάς να γνωρίσουν αλλά και να βάλουν σε μιά σειρά τα σκόρπια ακούσματα,προσωπικά θα ήθελα να γράψω για ένα είδος που τελευταία με έχει συνεπάρει,minimal classic μουσική π.χ Prat,Barber,Tavener κλπ αλλά δεν νομίζω ότι είμαι ακόμη έτοιμος
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής
  • xfader
    Peace and Unity throughout the world

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
155.300
Μηνύματα
2.374.954
Members
35.207
Νεότερο μέλος
Linariotis75
Top