Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
153
Reaction score
229
Βρε να γλυτώσουμε τουλάχσιτον τα δέκα subs του N.K. και την ηλεκτρονική punk (τρια όργανα όλα και όλα) που ακούει και κυρίως τα video απο τον Scheps ... και όλα τα άλλα τα βρίσκουμε. :D :D
Για ρώτα γιατι δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα. 6.5 άρια με λαμπίτσες θα φάνε μεγαλο χι
Εμένα που με αρεσει α αγγλικός ήχος τα ηχειακια μου με τον Ναιμ δεν τα βλέπω καλά..
 

Μηνύματα
5.786
Reaction score
10.018
Βρε να γλυτώσουμε τουλάχσιτον τα δέκα subs του N.K. και την ηλεκτρονική punk (τρια όργανα όλα και όλα) που ακούει και κυρίως τα video απο τον Scheps ... και όλα τα άλλα τα βρίσκουμε. :D :D

Σου είπα πόσες φορές, φτιαξτο επιτέλους το ρημαδι το μπάσο σου στον χώρο σου, αλλά το προσεγγίζεις το θέμα φιλοσοφικά. :biggrin:

"🧠 2. The brain can reconstruct missing bass – but only partially There's a psychoacoustic effect called "missing fundamental." If a speaker can't reproduce the lowest notes, the brain often still hears the pitch – based on the overtone patterns. ➡ So the brain can indeed reconstruct some aspects. 💡 But: This only applies to pitch, not to the pressure, fullness, or impact of the bass. 🎵 3. Why good bass reproduction is still important The reconstructed bass sounds less realistic. Physical effects (kick, vibrations, foundation) cannot be reconstructed. Music sounds fuller, warmer, and more emotional when real low frequencies are present."
 

Μηνύματα
2.193
Reaction score
2.401
Part 3 ( Gemini 3 pro AI)

Ερώτηση : Έχουν οι άνθρωποι διαφορετική ανοχή σε αρμονικές παραμορφώσεις αναλόγως της τάξης; Αν ναι μπορείς να διευκρινίσεις ποια και πως αυτό επηρεάζει την αντιληπτή απόδοση ήχου των ενισχυτών ή dac; Αν ένας ενισχυτής έχει εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο αρμονικών αλλά η σχετική κατανομή αρμονικών διαφέρει , επιδρά αυτό στο ακουστό αποτέλεσμα ;

Απάντηση ΑΙ:

Ναι, η ανοχή του ανθρώπινου αυτιού στις αρμονικές παραμορφώσεις είναι δραματικά διαφορετική ανάλογα με την τάξη (order) της αρμονικής.
Αυτό είναι ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία για την κατανόηση του γιατί ένας λαμπάτος ενισχυτής με 1% παραμόρφωση μπορεί να ακούγεται "μαγικός", ενώ ένας τρανζιστοράτος με 0.01% να ακούγεται "σκληρός" ή "στείρος".
Ας το αναλύσουμε:
1. Άρτιες vs Περιττές Αρμονικές (Even vs Odd)
Ο εγκέφαλος δεν αντιμετωπίζει όλες τις παραμορφώσεις ως "θόρυβο". Κάποιες τις θεωρεί μουσικό συμπλήρωμα.
* Άρτιες Αρμονικές (2η, 4η, 6η...):
* Τι είναι: Πολλαπλάσια της θεμελιώδους συχνότητας που αντιστοιχούν κυρίως σε οκτάβες. Για παράδειγμα, αν παίζει μια νότα Λα (440Hz), η 2η αρμονική είναι στα 880Hz (Λα, μια οκτάβα πάνω).
* Αντίληψη: Το αυτί τις εκλαμβάνει ως "μουσικές". Προσθέτουν όγκο, ζεστασιά και πάχος στον ήχο. Ο εγκέφαλος νιώθει άνετα μαζί τους γιατί είναι σύμφωνα διαστήματα (consonant).
* Ανοχή: Η ανοχή μας εδώ είναι τεράστια. Μπορεί να φτάσει και το 2-3% χωρίς να ενοχλεί, απλώς "χρωματίζει" ευχάριστα.
* Περιττές Αρμονικές (3η, 5η, 7η...):
* Τι είναι: Παράγουν τόνους που δεν είναι οκτάβες. Η 3η είναι "πέμπτη" (μουσικό διάστημα), αλλά όσο ανεβαίνουμε (7η, 9η), οι τόνοι γίνονται διάφωνοι (dissonant) με τη βασική νότα.
* Αντίληψη: Ακούγονται ως "σκληρότητα", "γρέζι", "μέταλλο" ή "αιχμή". Προκαλούν ακουστική κόπωση (listener fatigue).
* Ανοχή: Εδώ η ανοχή είναι ελάχιστη. Ακόμα και ποσοστά της τάξης του 0.05% σε υψηλές περιττές αρμονικές (7η, 9η) μπορεί να κάνουν τον ήχο ενοχλητικό.
2. Το φαινόμενο της "Μάσκας" (Auditory Masking)
Δεν είναι όλες οι αρμονικές το ίδιο ορατές στον εγκέφαλο λόγω του Masking Effect.
* Η θεμελιώδης συχνότητα (ο δυνατός ήχος) τείνει να "κρύβει" τους ήχους που βρίσκονται πολύ κοντά της συχνότατα.
* Η 2η και η 3η αρμονική είναι κοντά στη θεμελιώδη, οπότε καλύπτονται εύκολα.
* Οι υψηλές αρμονικές (7η, 9η, 11η κ.λπ.) είναι μακριά από τη θεμελιώδη. Δεν καλύπτονται, "πετάγονται" έξω και ακούγονται ξεκάθαρα, ακόμα κι αν είναι πολύ χαμηλές σε ένταση.
3. Η Παγίδα του THD (Total Harmonic Distortion) και η Κατανομή
Εδώ απαντάμε στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου. Ναι, η κατανομή παίζει καθοριστικό ρόλο, πολύ σημαντικότερο από το συνολικό νούμερο THD.
Ας υποθέσουμε δύο ενισχυτές με το ίδιο εξαιρετικά χαμηλό THD (π.χ. 0.01%):
* Ενισχυτής Α (Soft Clipping / Tube-like): Το 0.01% αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από 2η αρμονική.
* Αποτέλεσμα: Θα ακούγεται φυσικός, "υγρός" και ξεκούραστος.
* Ενισχυτής Β (Hard Feedback): Το 0.01% αποτελείται από ελάχιστη 2η, αλλά έχει μια "ουρά" από μικρές αιχμές στην 5η, 7η, 9η αρμονική (συχνό φαινόμενο σε κακές υλοποιήσεις αρνητικής ανάδρασης).
* Αποτέλεσμα: Θα ακούγεται "κλινικός", "στείρος" ή θα προκαλεί έναν ανεξήγητο εκνευρισμό μετά από ώρα ακρόασης, παρόλο που στα χαρτιά είναι "τέλειος".
4. Το ιδανικό σενάριο: Μονοτονική Πτώση (Monotonic Decay)
Στο High-End, ο στόχος δεν είναι πάντα το μηδενικό THD (που είναι ουτοπία), αλλά η σωστή φασματική κατανομή (Spectral Decay).
Το ιδανικό για τον εγκέφαλο, όπως το πρότεινε ο Jean Hiraga (θρυλικός σχεδιαστής ήχου), είναι η Μονοτονική Πτώση:
* Η 2η αρμονική να είναι η υψηλότερη.
* Η 3η χαμηλότερη από τη 2η.
* Η 4η χαμηλότερη από την 3η.
* Και ούτω καθεξής, μέχρι να εξαφανιστούν στο noise floor.
Αυτό το μοτίβο μιμείται τον τρόπο που παράγουν αρμονικές τα φυσικά μουσικά όργανα και ο ανθρώπινος λάρυγγας. Επομένως, ο εγκέφαλος το αναγνωρίζει ως "φυσικότητα" και όχι ως παραμόρφωση.
> Συμπέρασμα: Ένας ενισχυτής με υψηλότερο THD αλλά "σωστή" κατανομή (κυρίαρχη 2η, φθίνουσες οι υπόλοιπες) θα ακούγεται σχεδόν πάντα καλύτερα από έναν ενισχυτή με χαμηλότερο THD αλλά "λάθος" κατανομή (κυρίαρχες περιττές ή υψίσυχνες αρμονικές).
>
 

Μηνύματα
19.668
Reaction score
23.767
Σου είπα πόσες φορές, φτιαξτο επιτέλους το ρημαδι το μπάσο σου στον χώρο σου, αλλά το προσεγγίζεις το θέμα φιλοσοφικά. :biggrin:

"🧠 2. The brain can reconstruct missing bass – but only partially There's a psychoacoustic effect called "missing fundamental." If a speaker can't reproduce the lowest notes, the brain often still hears the pitch – based on the overtone patterns. ➡ So the brain can indeed reconstruct some aspects. 💡 But: This only applies to pitch, not to the pressure, fullness, or impact of the bass. 🎵 3. Why good bass reproduction is still important The reconstructed bass sounds less realistic. Physical effects (kick, vibrations, foundation) cannot be reconstructed. Music sounds fuller, warmer, and more emotional when real low frequencies are present."
Για lower freqs λέει , όχι για subsonic σεισμού. :D
 

Μηνύματα
19.668
Reaction score
23.767
το θέμα φιλοσοφικά.
Άμα φτιάξω και τις subsonic τότε είναι που θα μιλάω πολύ πιο φιλοσοφικά. :D

Άντε για να πω κάτι να χαρείς, πήρε το μάτι μου ότι πρόσφατα δημοσιεύθηκε μια εργασία (σοβαρή όχι audio people - ίστικη ) που αποκωδικοποιήσανε πως επεξεργάζεται το αυτί και ο εγκέφαλος τις χαμηλες συχνότητες και γιατί είναι σημαντικές. Για βρες την εσυ που είσαι audio people και τα ψάχνεις.
 

Μηνύματα
5.786
Reaction score
10.018
Για lower freqs λέει , όχι για subsonic σεισμού. :D
Τα δικά σου θέλουν subsonic φίλτρο, αλλά σε σώζει που ακούς σε χαμηλές εντάσεις και συ:biggrin:
Στον χώρο σου, θα δείχνει 70dB και θα έχεις την αίσθηση ότι παίζει σε στάθμες αναφοράς :biggrin:
 

Μηνύματα
2.143
Reaction score
5.058
Η ΑΙ μπορει να ψαξει, να αναλυσει, να συνοψισει, να τα παρουσιασει κατανοητα.
Ενα πραγμα δεν μπορει να κανει. Να σου μεταβιβασει εμπειρια.
Αυτο πρεπει να το κανεις μονος σου στον βαθμο που σε ενδιαφερει το αντικειμενο.
Δεν ειναι χομπιστας αυτος που δεν μπαινει ποτε στην διαδικασια της δοκιμης και δεν ειχε ποτε την περιεργεια
να διαπιστωσει αν κατι που διαβαζει ειναι αληθινο η οχι. Ειναι καταναλωτης θεωριων και προιοντων.

Αυτο που πρεπει να συγκρατησουμε κατα την γνωμη μου
ειναι η μεγαλη σημασια που εχει για την αληθοφανεια ο χρονισμος.
Οσο καλα και να εχεις επεξεργαστει το σημα αν δεν ειναι αψογα χρονισμενο δεν πειθει.
 

Μηνύματα
19.668
Reaction score
23.767
Το ιδανικό για τον εγκέφαλο, όπως το πρότεινε ο Jean Hiraga (θρυλικός σχεδιαστής ήχου), είναι η Μονοτονική Πτώση:
Αυτό το έχουν μόνο οι SET και μόνο η Class A ... και όχι μόνο αλλά αυτές "παιζουν" γραμμικά με το σήμα σε ΟΛΕΣ τις συχνότητες ίδια. (απο 1 Hz μέχρι όσο πάει ... δες τι κάνει σε αυτό το θέμα το τρανζιστορ και σε τι σχυνότητες ανισρροπα έστω και λιγο που μπορεί και το κάνει ...εάν είναι και καλο). Ο ρυθμός δε, με τον οποίο σβήνουν έχει και αυτός τον ρόλο του. Το ίδιο και να σβήνουν ή να αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό και σχέση όλες. Και τα τέσσερα αυτά (μόνο το ένα σου απάντησε η Α.Ι. θέλει follow ups με πιο πολλές ερωτήσεις αλλά να ξέρεις τι ρωτάς αλλιώς δεν θα σου απαντήσει) συμβάλλουν να προσομοιάζει πολυ καλύτερα τα φυσικά όργανα και επειδή και η φωνή είναι στην ουσία όργανο άρα και την φωνή. Πρέπει να ακούσεις τραγουδιστή που να μπορεί να εφαρμόσει διάφορες τεχνικές παράλληλα για να καταλάβεις την διαφορά. Εάν ακούς τον Bob Dylan δεν θα καταλάβεις τίποτε. Η μεγάλη έκπληξη είναι στις φωνές στο μέταλ.
Τα δικά σου θέλουν subsonic φίλτρο, αλλά σε σώζει που ακούς σε χαμηλές εντάσεις και συ:biggrin:
Στον χώρο σου, θα δείχνει 70dB και θα έχεις την αίσθηση ότι παίζει σε στάθμες αναφοράς :biggrin:
Εγω φίλε μου έχω ολοκληρο τοιχο με 55 εκατοστα βάθος απορροφηση / δυο τεράστιες σόφιτ μπασσοπαγίδες και μια tuned και φυσικά όλα αυτά τα αγιοβασιλιάτικα των δέκα και εικοσι εκατοστών για τις πρώτες ανακλάσεις που έχει εσύ (και τα νομίζεις ακουστικη "φροντίδα" χα χα) , τα έχεις χρυσοπληρώσει ενω εγω τα έκανα όλα μόνος μου και ασχολείσαι με την "ακουστική" και δεν έχεις καταλάβει ακόμη ότι οικιακά παίζει ρόλο μόνο το πάχος. Ούτε καν η θέση στα χαμηλά. Κάτσε εσυ να ποστάρεις .pdf για ακουστική στο Μέγαρο Μουσικής. Και όλα αυτά πολύ πριν γράψω εδω το πρώτο μου πόστ. Εάν περίμενα απο εσάς τους μπλα μπλα - δες (άλλος εχει το όνομα και άλλος την χάρη) για να φτιάξω χώρο ...κάηκα. χα χα Ακόμη pdf θα διάβαζα. χα χα

Ο μόνος που με ξεπερνάει είναι ο Κος Χρήστος. @christos77 😍
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.694
Μηνύματα
3.061.073
Members
38.599
Νεότερο μέλος
TMantΖ@13
Top