Καλώδια equalizer κου λου που...

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

Καλησπέρα σε όλους

Τώρα το είδα το νήμα και διάβασα και τη "δοκιμή" του AVMentor. Με μια κουβέντα: Ένα κατοστάρικο, πόσο μάλλον ένα χιλιάρικο ή ακόμα και ένα πεντακοσάρικο για ομοαξονικό καλώδιο S/PDIF δε δίνω.

Τελεία και παύλα (και δεν αλλάζω γνώμη).

Το 1995 ή 96, αν θυμάμαι καλά, έχοντας ήδη διαβάσει στο Stereophile και στα άλλα χαϊ-εντάδικα περιοδικά τις κριτικές για το ομοαξονικό καλώδιο της HAVE-Canare των 30 δολλαρίων, βρέθηκα στην Αμερική και έδωσα τότε κανένα πεντακοσάρικο δολλάρια σε μια μαζική παραγγελία καλωδίων, ομοαξονικών, αναλογικών interconnects κλπ.κλπ. Ήταν η εποχή που το Home Theater έμπαινε στα σπίτια και τα πολλά interconnects ήταν στο φόρτε τους.

Όταν ήρθα στην Ελλάδα, είπα να κάνω μια δοκιμή ανάμεσα στα "φτηνιάρικα" - ψηφιακά ΚΑΙ αναλογικά - της HAVE και σε κάποια άλλα ακριβότερα Monster, Kimber, XLO, κ.α. Κανένα από αυτά που δοκίμασα δεν άγγιζε τη στρατόσφαιρα βέβαια, αλλά δεν ήταν και φτηνά, αν σκεφτεί κανείς πως το φτηνότερο είχε τότε κάπου κοντά στα 180 με 200 δολλάρια (η αναλογία σε δραχμές, όπως την υπολόγισα τότε).

Ούτε που κατάλαβα διαφορές.
-
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Το να μην καταλαβαίνει κάποιος διαφορές επειδή δεν μπορεί να τις αντιληφθεί είναι ένα...
Το να μην είναι ικανό το σύστημα του να τις προβάλει προς τα έξω είναι άλλο...
και το να μην υπάρχουν διαφορές από καλώδιο σε καλώδιο είναι ένα τρίτο.

Δυστυχώς τα τρία παραπάνω είναι εντελώς διαφορετικά αλλά τελικώς επιφέρουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Δεν έχω καμία διάθεση να προσβάλω πρόσωπα και συστήματα αλλά δυστυχώς τα πράγματα είναι έτσι.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

Το οποίον..........................που καταλήγεις ;
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Re: Καλώδια equalizer κου λου που...

Αν 1 καλώδιο 75 Ω και τα αντίστοιχα τερματικά του είναι ας πούμε 70 Ω πως θα ακουστεί ;
Αν ρωτάω μ@λ@κια ....άπαντηση μονο με pm.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

παροποιδοποιηση
Argi σ'εχασα...........εννοείς παρωπίδες ;
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

θα ειμαι πολυ συντομος, 1 Ολοι δεν ακουν τα ιδια,2 αν δεν ακους δεν ασχολησαι, καλο κανει. Αν ακους αλλαζεις σαν εμενα καλωδια, μεχρι το 07 ειχα αλλαξει καμποσα καλωδια, αν δεν κουγα διαφορες απλα δεν θα αλλαζα.Τι να κανω μπορει να ηταν ιδεα μου.Αλλα και σε μενα ισχυει το οτι σοα ακους και μπορεις κανεις.Αλλαξα ενα ixos (ενα γαλλικο εν θυμαμαι) ultralink-xlo -και αλλο ενα που δεν θυμαμαι....ισως και κατι αλλο.Εγω ακουγα και αλλαζα, αν δεν ακουγα θα ειχα κατσει στα αυγα μου......
 

Μηνύματα
2.258
Reaction score
249
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

τεστ με αυτια κατα τη γνωμη μου δεν πρεπει να κανει εξηνταρης
ειναι τουλαχιστο φαιδρο
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

τεστ με αυτια κατα τη γνωμη μου δεν πρεπει να κανει εξηνταρης
ειναι τουλαχιστο φαιδρο
Το απόλυτα απαραίτητο για τέστ είναι γνώσεις και καθαρό μυαλό απαλλαγμένο ηχητικών αγκυλώσεων .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

και ικανοποιητική ακοή στις υψηλές συχνότητες (εκεί κάνει αισθητή την παρουσία του πχ το τζίτερ).

βέβαια, με το "χρυσό αφτί" το μόνο που μπορείς να αντιληφθείς είναι διαφορά στον ήχο. Είναι απελπιστικά σπάνιο να μπορεί κάποιος να είναι βέβαιος για το αν η διαφορά είναι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, ασχέτως αν νομίζει το αντίθετο...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.462
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

τεστ με αυτια κατα τη γνωμη μου δεν πρεπει να κανει εξηνταρης
ειναι τουλαχιστο φαιδρο
Καλά, τί με λες τώρα! Εδώ άλλοι κάνουν mastering σ' αυτή την ηλικία. Να μη ψάξουμε την ηλικία των βαρέων πεπόνων - ρηβιούερ του διεθνούς τύπου ε;
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Το αντιλαμβάνεσθαι των ακουστικών διαφορών & η πραγματική τους ύπαρξη

Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες στα εξής:

1) Η ηλικία επιφέρει - θέλουμε δε θέλουμε (που δε θέλουμε) - γενική πτώση της ακουστικής ικανότητας, που μπορεί να προέρχεται από απλή γήρανση του συστήματος της ακοής (με πρώτο παθόντα το ίδιο το ακουστικό νεύρο), αλλά και από παθολογικές καταστάσεις. Οι πιο συνηθισμένες παθολογικές καταστάσεις είναι η ωτοσκλήρωση, οι μικρές βλάβες του τυμπάνου και η δημιουργία συμφύσεων από χρόνιες ωτίτιδες στο μέσον ούς (δηλαδή στην περιοχή που βρίσκονται τα τρία κοκαλάκια-διαμεταγωγείς του ηχητικού κύματος, η σφύρα, ο άκμων και ο αναβολέας). Ειδικά η ωτοσκλήρωση είναι μια παθολογική κατάσταση, η οποία μπορεί να καταστήσει τον πάσχοντα έως και εντελώς κωφό, διότι γύρω από τη βάση του αναβολέα, ο οποίος ως γνωστόν είναι το τελευταίο κοκαλάκι, αυτό που μεταφέρει τις δονήσεις του τυμπάνου στο έσω ούς, αναπτύσσεται με τα χρόνια μια ημιοστέϊνη/χόνδρινη μάζα, η οποία τον ακινητοποιεί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταφέρει τις δονήσεις στο έσω ούς. Η θεραπεία, εφ' όσον διαγνωσθεί η πάθηση έγκαιρα, είναι η αφαίρεση του αναβολέα (αναβολεκτομή) και η τοποθέτηση άλλου τεχνητού στη θέση του.

Η γήρανση όμως του ακουστικού νεύρου είναι σχεδόν αναπόφευκτη στο 90% (ίσως και παραπάνω) των ανθρώπων, προϊούσης της ηλικίας. Και δεν θα κρύψω ότι και εγώ ο ίδιος αλλιώς άκουγα πριν 10, αλλιώς πριν 20 και αλλιώς πριν 30 χρόνια.

Επομένως εάν σήμερα κληθώ να καταλάβω αν υπάρχουν μικρές αλλά ακουστές διαφορές σε σύγκριση δύο αντικειμένων-μερών της ηχητικής αλυσίδας σε ένα σύστημα, ίσως να μην είμαι σε θέση να το κάνω. Εξαρτάται βέβαια ποιό ή ποιά θα είναι αυτά τα αντικείμενα: Τα καλώδια ρεύματος, η πηγή, τα interconnects, τα ενισχυτικά, τα καλώδια ηχείων ή τα ίδια τα ηχεία. Με κάποιους δικούς μου προσωπικούς ελέγχους, εγώ, στη ηλικία μου, δύσκολα καταλαβαίνω διαφορές ανάμεσα σε interconnects, πιο δύσκολα αν αυτό είναι ψηφιακό, καθόλου σχεδόν αν είναι ρεύματος, και πιο εύκολα αν είναι καλώδιο ηχείων. Τηρουμένων βέβαια κάποιων συνθηκών, ώστε να μην υπάρχουν ακραίες καταστάσεις για σύγκριση. Αν δηλαδή, από ένα ενεργοβόρο τελικό αφαιρεθεί το αρκούντως ισχυρό καλώδιο ρεύματος, είτε αυτό είναι το απλό συνοδό της "μαμάς" του, είτε κάποιο ανάλογης ποιότητας του εμπορίου και στη θέση του μπει ένα λεπτότερης διατομής, που αποδεδειγμένα τον "φρενάρει", λογικά θα το καταλάβω. Το ίδιο θα συμβεί σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, με ένα αναλογικό καλώδιο interconnect και αντίστοιχα με ένα καλώδιο ηχείων.

Πιο εύκολα θα καταλάβω διαφορές μεταξύ πηγών. Και ακόμα πιο εύκολα θα καταλάβω διαφορές μεταξύ ενισχυτικών. Και πολύ πιο εύκολα μεταξύ ηχείων. Παρ' όλα αυτά, ενθυμούμενος τον εαυτό μου νεότερο, είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι καταλάβαινα πολύ καλύτερα διαφορές, και κάποιες σήμερα είμαι πάλι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι δεν θα τις καταλάβω, ενώ άλλοι θα τις καταλάβουν.

2) Το άλλο ζήτημα που πρέπει να εξετάσουμε στη συζήτησή μας είναι αν όντως υπάρχουν ακουστές (αντιληπτές) διαφορές μεταξύ κάποιων μερών ενός συστήματος, ακόμα κι αν αυτά είναι τα καλώδια. Με την αναφορά μου στα χρόνια της νεότητάς μου, πιο πάνω, νομίζω ότι έκανα σαφές ότι μεταξύ κάποιων καλωδίων πρέπει να υπάρχουν και υπάρχουν ακουστές διαφορές. Άλλο όμως αυτό και άλλο το απύθμενο χάος, στο οποίο πέφτουμε πολλές φορές όλοι μας ψάχνοντας να βρούμε διαφορές ανάμεσα σε ομοειδή προϊόντα, που τελικά - ακόμα κι αν υπάρχουν - δεν είναι αντιληπτές. (Ξανα)διάβαζα προχθές το editorial στο Stereophile του Μαρτίου. Έχει τίτλο: Audio, Meet Science του Jim Austin. Αξίζει να το διαβάσει κανείς. Κάπου εκεί στη μέση το άρθρου, ο συντάκτης λέει:

To cite an oft-quoted phrase that's sometimes attributed to Carl Sagan, "absence of evidence is not evidence of absence" (footnote 2) [μεταφ.: η απουσία αποδεικτικού στοιχείου δεν είναι αποδεικτικό στοιχείο της απουσίας (του στοιχείου)]. Or, to cite Les Leventhal in an AES paper, "Properly speaking, a statistical conclusion about H0 from a significance test cannot justify 'accepting' the scientific hypothesis that differences are inaudible" (footnote 3).

In simpler language: Differences we think we hear but that testing fails to validate may nonetheless be real. An experiment that fails to show a difference between the sounds produced by two amplifiers does not indicate that no audible difference exists.


Ή, περιληπτικά, σε απλά ελληνικά: Μπορεί να υπάρχουν διαφορές, έστω κι αν δεν είναι αντιληπτές.

Δεν μπορώ να διαφωνήσω σε αυτό. Το ερωτηματικό βεβαια (το "διακύβευμα", που λένε και οι πολιτικοί) είναι αν αξίζει τον κόπο κανένας να τις ψάχνει, και μάλιστα με υψηλό κόστος.

3) Τέλος, μιας και αναφέρθηκε από τον PeterMeni, πρέπει να συζητηθεί και το πώς επιδρά ένα σύστημα στο να γίνονται αντιληπτές κάποιες διαφορές. Για το τελευταίο, τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες, που θα μπορούσαν να επιδράσουν στις επιλογές του καθενός από μας:
- Το βαλάντιό μας
- Η γνώση μας και η εμπειρία μας στα μουσικά δρώμενα και στις συσκευές
- Το περιβάλλον μας (οικογενειακό, κοινωνικό, γεωγραφικό, οικιακό), στο οποίο θα πρέπει να συνυπάρξουμε με το σύστημα

Ο συνδυασμός των παραπάνω μπορεί να έχει ως τελικό αποτέλεσμα κάτι που να ποικίλει από το απαράδεκτο έως και το εξωτικά μαγικό.

Καλό βράδυ σε όλους.

Υ.Γ.:
Συγγνώμη για το μικρό "μάθημα" ωτορινολαρυγγολογίας, αλλά θεωρούσα απαραίτητο να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο ικανοί, από άποψη φυσιολογίας και βιολογίας.
-
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

:622:
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Ας πλατύνουμε λίγο το θέμα...

Καλημέρα σε όλους

Κατ' αρχάς μια διευκρίνηση: Είμαι συνδρομητής στο Stereophile και στο The Absolute Sound, τα δυο κατ' εξοχήν χαϊ-εντάδικα αμερικάνικα περιοδικά για πάνω από δυόμισυ δεκαετίες. Τα θεωρώ και τα δύο σοβαρά περιοδικά και τα εκτιμώ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κάποιες φορές δεν γράφονται και βλακείες (για να χρησιμοποιήσω έναν ήπιο χαρακτηρισμό).

Λοπόν, στο τωρινό τεύχος του Stereophile (Ιούνιος 2011), ο γνωστός για τις "αναλογικές" του δοκιμές Michael Fremer δοκιμάζει κάτι εξωτικά καλώδια μερικών χιλιάδων δολλαρίων από τις: Fono Acustica (Ισπανία), Stealth Audio Cables (ΗΠΑ), Tara Labs (ΗΠΑ, βέβαια) και ZenSati Aps (Δανία). Δεν θα κάτσω να αναλύσω εδώ τη δοκιμή και τα συμπεράσματά της, ούτε τους τύπους και τα είδη των καλωδίων.

Θα μείνω μόνο σε μια παράγραφο, που αφορά τη δοκιμή των καλωδίων της σειράς Armonico της Ισπανικής Fono Acustica, στην οποία γράφει τα εξής:

Designer Felix Avalos told me, at the 2011 Consumer Electronics Show, that his pricey Armonico line of Fono Acustica cables, hand made in Andalucia, Spain, uses a proprietary alloy of precious metals, whose formulation was based on listening tests (??? - δικά μου τα ερωτηματικά), as well as Teflon and air dielectrics and premium Oyiade connectors. (Fono Acustica advertises on my website). The wires are terminated using a solder (η υπογράμμιση δική μου) that's made of an alloy of almost 100% silver (!!! - ??? - τα θαυμαστικά και τα ερωτηματικά πάλι δικά μου) and it is very difficult to work with. Each cable requires approximately 20 hours of construction and burn-in time, according to the company's web site (στο site της εταιρείας, όντως ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν σπέσιαλ υλικό κόλλησης, φτιαγμένο από σχεδόν 100% ασήμι), but how this time is apportioned is not specified.

Δεν έχω λόγο, ίσως ούτε το δικαίωμα να διαφωνήσω με τον κ. Fremer για τα συμπεράσματά του στη δοκιμή. Ούτε βέβαια μπορώ να τον κριτικάρω γιατί μεταφέρει στο κείμενο της δοκιμής αυτά που του είπε ο σχεδιαστής της Fono Acustica και τα οποία αναφέρονται και στο site της εταιρείας.

Εκείνο, όμως, που έχω το δικαίωμα και μπορώ να κριτικάρω είναι η άκριτη μεταφορά των όσων μεταφέρονται στο κείμενο, που σημαίνει απουσία (ή εθελούσια αγνόηση) επιστημονικών και τεχνολογικών δεδομένων, τα οποία δεν ανατρέπονται με οποιεσδήποτε επισημάνσεις περί "εξωτικών" ή άλλων ανάλογων κατασκευαστικών μεθόδων. Εξηγούμαι:

Ως γνωστόν, ο άργυρος (το ασήμι) είναι το πιο αγώγιμο μέταλλο με σχετική αγωγιμότητα 105, ενώ ο χαλκός είναι το αμέσως επόμενο με σχετική αγωγιμότητα 100. Ακολουθούν ο χρυσός με 71, το αλουμίνο με 62, εκ των κραμμάτων ο μπρούτζος με 38 και ο ορείχαλκος με 25, ο ψευδάργυρος με 30, το νικέλιο με 25 κι αυτό, ο καθαρός σίδηρος με 17, ο λευκόχρυσος (πλατίνα) με 16, ο κοινός χάλυβας και ο κασσίτερος με 15, ο μόλυβδος (μολύβι) με 8 και ο υδράργυρος με 2. Ο καθαρός άνθρακας παρουσιάζει μια αξιόλογη ιδιαιτερότητα και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες κατατάσσεται κι αυτός στα αγώγιμα υλικά. Τα νούμερα που αναφέρω είναι ενδεικτικά και περίπου, διότι οι διάφορες πηγές τα παρουσιάζουν ελαφρά διαφοροποιημένα, αλλά η ουσία δεν αλλάζει σχετικά με την κατάταξη.

Εκ των ανωτέρω, ο άργυρος μπορεί πράγματι να προτιμάται ως υλικό σε ορισμένες ηλεκτρικές και κυρίως ηλεκτρονικές κατασκευές έναντι του χαλκού, όπου η υψηλή αγωγιμότητα μπορεί να παίξει το ρόλο της για καλύτερες επιδόσεις, έστω κι αν αυτές διαφέρουν ελάχιστα αν, αντί του αργύρου, χρησιμοποιηθεί καθαρός χαλκός και έστω κι αν αυτό ανεβάζει πολύ το κόστος κατασκευής αυτών των υλικών. Ακόμα και ως βασικό υλικό κατασκευής καλωδίων κάθε είδους, μπορεί πράγματι να προτιμηθεί ο άργυρος έναντι του χαλκού. Ως εδώ, όλα είναι κατανοητά.

Αυτό που δεν μπορεί να γίνει κατανοητό είναι πως μπορούν κάποιοι να ισχυρίζονται ότι μπορεί να υπάρχει κόλληση (soldering) με κράμμα που έχει σχεδόν 100% άργυρο. Εννοώ κόλληση, που χρησιμοποιείται για συγκόλληση μετάλλων με τη ψυχρή μέθοδο συγκόλλησης, αυτήν που χρησιμοποιεί το κοινό κολλητήρι - ή οτιδήποτε άλλο παρόμοιο - και κατά την οποία τα βασικά υλικά που συγκολλώνται δεν συμμετέχουν σε αυτήν, αφού η συγκόλληση επιτυγχάνεται μόνο με την τήξη (λιώσιμο) του συγκολλητικού κράμματος.

Ας κάνουμε μια παρένθεση (αν και νομίζω ότι τα έχω ξαναπεί).

Η συγκόλληση των μετάλλων, σύμφωνα με την επιστήμη της μεταλλουργίας και την τεχνολογία των συγκολλήσεων, επιτυγχάνεται με τρεις μεθόδους, οι οποίες έχουν καθιερωθεί διεθνώς με τη αγγλική τους ονομασία:
- Welding. Είναι μέθοδος που απαιτεί τήξη όχι μόνο του συγκολλητικού υλικού αλλά και τήξη των ίδιων των μεταλλικών μερών που συγκολλώνται. Είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος συγκόλλησης μετάλλων με υψηλό σημείο τήξης, όπως είναι ο χάλυβας, ο χαλκός, το τιτάνιο κλπ. Αλλά δεν αποκλείει και την εφαρμογή της σε μέταλλα με χαμηλότερο σημείο τήξης, όπως π.χ. το αλουμίνιο. Χωρίζεται σε δυο υπο-είδη: Το πρώτο είδος χρησιμοποιεί το βολταϊκό τόξο ως μέσον ανάπτυξης υψηλής θερμοκρασίας (η γνωστή μας ηλεκτροσυγκόλληση, αλλά και συγκόλληση με αργόν κλπ.). Το δεύτερο είδος χρησιμοποιεί τη φλόγα που παράγεται με τη χρήση εύφλεκτων αερίων, όπως η ασετυλίνη, αναμεμειγμένων με καθαρό βιομηχανικό οξυγόνο (πάνω από 95-96%), η γνωστή μας οξυγονοκόλληση.
- Brazing. Σε αυτή τη μέθοδο απαιτείται τήξη του συγκολλητικού υλικού, αλλά και θέρμανση των προς συγκόλληση μερών σε θερμοκρασία πάνω από την κρίσιμη. Γίνεται με τη χρήση φλόγας, είτε μείγματος οξυγόνου-ασετυλίνης είτε απλής φλόγας φλογίστρου από προπάνιο ή βουτάνιο. Οι πιο διαδεδομένες είναι οι γνωστές συγκολλήσεις με ασημοκόλληση ή μπρουτζοκόλληση.
- Soldering. Είναι η συγκόλληση, κατά την οποία γίνεται τήξη μόνο του συγκολλητικού υλικού, ενώ τα προς συγκόλληση μέρη θερμαίνονται σε θερμοκρασία πολύ πιο κάτω από την κρίσιμη, η γνωστή μας κασσιτεροκόλληση, σε οποιαδήποτε μορφή και με οποιοδήποτε κράμμα συγκόλλησης, αρκεί αυτό το κράμμα να μπορεί να λιώσει σε θερμοκρασία κατώτερη της κρίσιμης των προς συγκόλληση υλικών. Οι γνωστές μας hi-end κολλήσεις, που περιέχουν ασήμι σε μικρό ποσοστό που δεν μπορεί να ξεπεράσει το 10%, έχουν μαζί με αυτό και άλλα μέταλλα, πολύ πιο εύτηκτα (π.χ. κασσίτερος), που θερμαινόμενα τήκονται (λιώνουν) για να επιτευχθεί η κόλληση.

Κλείνει η παρένθεση.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι ο άργυρος τήκεται (λιώνει) στους 962 β. Κελσίου περίπου, άρα οποιαδήποτε προσπάθεια τήξης κράμματος που περιέχει σχεδόν 100% ασήμι, χωρίς να επηρεάσει σημαντικά την περιοχή συγκόλλησης, αποκλείεται. Πόσο μάλλον αν αυτή γίνεται σε καλώδια, που είναι "ντυμένα" με συνθετική μόνωση, η οποία αποκλείεται να αντέξει σε τέτοιες θερμοκρασίες.

Επίσης, πώς γίνεται κάποιοι να δοκιμάζουν κράμματα δια της ακοής, πάλι δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή - ας πούμε - παίρνουν ένα καλώδιο, του οποίου τα νήματα είναι π.χ. 99% ασήμι, 0.5% χαλκός και 0.5% κάτι άλλο. Το ακούν και λένε: "χμμμ... καλές είναι οι υψηλές του, αλλά κάπου εκεί στα 5000 Hz είναι μουντό. Κάτσε να αλλάξουμε το ασήμι αντί για 99%, στο 99.2% και να κόψουμε από το χαλκό κάτι ώστε να γίνει 0.3%!!!" Είμαστε σοβαροί; Δηλαδή κάθε εργοστάσιο καλωδίων έχει έναν μεταλλουργικό κατασκευαστή δίπλα του και του λέει φτιάξε μου το τάδε κράμμα ή το δείνα;

Να γιατί λέω ότι κάποιοι λένε - τουλάχιστον - βλακείες. Και δεν σας κρύβω ότι θα τους γράψω και ένα γράμμα επ' αυτού, με όσα λέω πιο πάνω, για να δω τί θα απαντήσουν (αν απαντήσουν). Μέχρι τότε θα είμαι σε αναμονή και θα με τρώει η περιέργεια.

Καλημέρα σε όλους.

Υ.Γ.:
Για να μην αφήσω απορίες, να σημειώσω ότι για βιομηχανικές (και ναυτιλιακές) εφαρμογές κυκλοφορούν δύο κυρίως είδη ασημοκόλλησης για brazing. Η μια είναι η AG-45 και η άλλη η AG-60 (τα links είναι απλά παραδείγματα, στο εμπόριο υπάρχουν διάφοροι διανομείς).

Η AG-45 έχει 45% ασήμι, 30% χαλκό και το υπόλοιπο είναι ψευδάργυρος. Η AG-60 έχει 56% ασήμι, 21% χαλκό και το υπόλοιπο είναι πάλι ψευδάργυρος. Ένα 2% και στις δύο είναι πάστα συγκόλλησης (flux). Και οι δύο απαιτούν φλόγα για συγκόλληση. Φανταστείτε να ήταν 99.9% ασήμι τί θα ήθελε.
-
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
Απάντηση: Ας πλατύνουμε λίγο το θέμα...

Παναγιωτη οποτε θες ρωτα την belden ποιες προυποθεσεις θελει για
1 να κατασκευασει ενα καλωδιο (αν δεχεται παραγγελιες με κατα παραγγελια συσταση υλικων)
2 ελαχιστο μηκος (που απαιτει για την πιο πανω παραγγελια)
3 αν δινει με τις πιο πανω προυποθεσεις καλωδια σε αμερικανικες εταιριες.
Μετα εχεις πολλες απαντησεις στις ερωτησεις σου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

να προσπαθήσω?

1. ναι
2. 100μ στα χοντρά έως 1000μ στα λεπτά, παίζει με το βάρος για να γεμίσει κουλούρα.
3. ναι

πως τα πήγα?

χαχαχαχαχαχαχαχα
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

εισαι μπεκατσονι με πεταλα.:107::107::107:
http://www.clipartof.com/portfolio/...gpie-bird-in-shoes-a-shirt-and-hat-42846.html


Στο μηκος ειναι λιγο πιο μεγαλο αλλα δεν πειραζει.
Γνωστη κομπανια οτι της περισευε απο ηχειων το εκανε καλωδιο τροφοδοσιας (30 v) για τους mpc της.
Γενικα ξερουν ποσο περιπου θα πουλησουν και βγαζουν ενα αναλογο κουστουμακι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Απάντηση: Καλώδια equalizer κου λου που...

ξέρω πως μίνιμουμ κάστομ παραγγελία είναι 4 ρέιλ, τόσο ζητάνε όλοι, ακόμα κι αν πρόκειται για πυκνωτές στην πανασόνικ.
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Θα ήθελα πραγματικά να το συζητούσαμε

..........
Επίσης, πώς γίνεται κάποιοι να δοκιμάζουν κράμματα δια της ακοής, πάλι δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή - ας πούμε - παίρνουν ένα καλώδιο, του οποίου τα νήματα είναι π.χ. 99% ασήμι, 0.5% χαλκός και 0.5% κάτι άλλο. Το ακούν και λένε: "χμμμ... καλές είναι οι υψηλές του, αλλά κάπου εκεί στα 5000 Hz είναι μουντό. Κάτσε να αλλάξουμε το ασήμι αντί για 99%, στο 99.2% και να κόψουμε από το χαλκό κάτι ώστε να γίνει 0.3%!!!" Είμαστε σοβαροί; Δηλαδή κάθε εργοστάσιο καλωδίων έχει έναν μεταλλουργικό κατασκευαστή δίπλα του και του λέει φτιάξε μου το τάδε κράμμα ή το δείνα;
..........
-
Ναι, είμαστε σοβαροί. Το γιατί, αν θες το συζητάμε.
Πολύ θα ήθελα να το συζητήσουμε. Τον πολύξερο δεν τον κάνω - μακρυά από μένα τέτοιες απόψεις - αλλά πραγματικά έχω την απορία πώς ένας κατασκευαστής καλωδίων AV μπορεί να ελέγχει (και επομένως να διαφοροποιεί) μεταλλικά κράμματα δια της ακουστικής μεθόδου. Πολλώ δε μάλλον που οι περισσότεροι κατασκευαστές (αν όχι όλοι) δεν έχουν 100% καθετοποιημένες παραγωγικές μονάδες, δηλαδή δεν έχουν - αν είχαν θα φάνταζε απίστευτο - μεταλλουργικό τμήμα παραγωγής μεταλλικών νημάτων, ώστε να μπορούν να αναμειγνύουν μέταλλα και να φτιάχνουν κράμματα κατά το δοκούν, από τα οποία θα διαλέγουν αυτό που τους ταιριάζει περισσότερο στα listening tests.

Κάθε πληροφορία ευπρόσδεκτη και μάλλον απαραίτητη.
Ευχαριστώ.
-
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Απάντηση: Ας πλατύνουμε λίγο το θέμα...

Παναγιωτη οποτε θες ρωτα την belden ποιες προυποθεσεις θελει για
1 να κατασκευασει ενα καλωδιο (αν δεχεται παραγγελιες με κατα παραγγελια συσταση υλικων)
2 ελαχιστο μηκος (που απαιτει για την πιο πανω παραγγελια)
3 αν δινει με τις πιο πανω προυποθεσεις καλωδια σε αμερικανικες εταιριες.
Μετα εχεις πολλες απαντησεις στις ερωτησεις σου.
Αργύρη, δεν αμφισβητώ ότι μια Belden (κι άλλες εταιρείες μπορούν να αναφερθούν) μπορεί να κατασκευάσει καλώδιο με σύσταση υλικών κατά παραγγελία. Προφενέστατα, θα συνεργάζεται με κάποια μεταλλουργική μονάδα, που θα τις προμηθεύει τα νήματα, ως πρώτη ύλη.

Αυτό όμως απέχει πολύ από το να λέει κάποιος ότι δοκιμάζει δια της ακοής κράμματα νημάτων, τα διαφοροποιεί ταιριάζοντάς τα με την δική του αντίληψη και μετά φτιάχνει καλώδια από αυτά. Δες την απορία μου στο πιο πάνω ποστάρισμά μου, για να μη λέμε πολλά.
-
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.157
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top