1. Καλώς ήρθατε στο AVsite! Ελάτε στην παρέα μας κάνοντας εγγραφή!
    Απόκρυψη ανακοίνωσης

Κατασκευή πολυμπριζου

Συζήτηση στο φόρουμ 'DIY AUDIO' που ξεκίνησε από το μέλος Bower, στις 5 Δεκεμβρίου 2017 at 23:17.

  1. Bower

    Εγγραφή:
    1 Φεβρουαρίου 2009
    Μηνύματα:
    498
    Likes:
    146
    Καλώς ή κακώς πήρα την απόφαση να κατασκευάσω ένα "ποιοτικό" πολυμπριζο. Και ψάχνοντας έπεσα πάνω σε Αυτό:

    audiophonics-mpc6-v2-power-distributor-6-ports-aluminum-furutech-silver.jpg

    Φουλ αλουμινένιο, ποιοτική καλωδίωση, όλες οι πρίζες παίρνουν παροχή από τον ίδιο "distributor".

    Σαν λογική σωστή. Εκτός από έτοιμο-φτιαγμένο έδιναν και την επιλογή να παραγγείλεις ξεχωριστά τα υλικά και να κάνεις εσύ τη συναρμολόγηση το οποιο και προτιμησα για δυο λογους.
    Πρώτον δεν μου χρειάζονταν 6 ποιοτικές πρίζες αλλά 2 (ρίχνοντας το κόστος αισθητά)
    Δεύτερον γιατί είχα τη δυνατότητα και επελεξα το καλώδιο να μην καταλήγει σε iec υποδοχή αλλά καρφί στον "distributor" αποφεύγοντας έτσι μια ακόμη σύνδεση.
    Μέχρι εδώ καλά και έγινε η παραγγελία των υλικών.
    Auto merged
    Στη συνεχεια και οταν ήρθε το κιτ, συνειδητοποίησα ότι το πλαστικό που φαίνεται να πλαισιώνει τις δυο μεσαιες πριζες και πάνω στο οποίο μπαίνει (μάλλον με κολληση και με θερμοσυστελλομενο) το distributor δεν συμπεριλαμβάνονταν στο πακέτο και δεν πωλούνταν ξεχωριστά όπως ενημερώθηκα και με email. Προέκυψε λοιπόν το πρόβλημα του -που- και -πως- θα τοποθετήσω το distributor:
    elecaudio-distributeur-d-interconnexion-domino-plaque-or-24k.jpg
    ώστε να μη γίνω ο πρώτος που θα πάει ή θα κάψει τα μηχανήματά του από πολυμπριζο.
    Auto merged
    Σε ερωτήσεις στον καυκα με συμβουλευσαν
    Α.ή Να ανακαλέσω την κατασκευή
    Β.ή Να ντυσω όλο το εσωτερικό του πολυμπριζου με μονωτικη ταινία.
    Ενώ δεν είχαν ιδέα για το πώς και που θα τοποθετήσω το distributor ώστε να υπάρχει η σχετική ασφάλεια.
    Καμία ιδέα από αυτούς που γνωριζουν;

    Ps δεν το έχω σε τίποτα να πατήσω και "delete " στην κατασκευή
     
  2. jpaudio

    Εγγραφή:
    15 Δεκεμβρίου 2005
    Μηνύματα:
    665
    Likes:
    65
    Ρώτησες στον Καυκά... τώρα σώθηκες! Τι π@π@ριές είναι αυτές που σου είπαν, πως δε σου πρότειναν να το πλαστικοποιήσεις μέσα σαν βάρκα! Λοιπόν οι περισσότεροι πίνακες διανομής έχουν κάτι πλαστικά ποδαράκια που στηρίζονται οι μπάρες γείωσης και ουδετέρου. Αυτά θα σε βοηθούσαν αρκετά. Μετά ίσως κάποιο στήριγμα από PVC ή κάποιο ηλεκτρολογικό κυπαρισσάκι (έχει ο Καυκάς...) που έχει την απαραίτητη μόνωση και στήριξη. Και πολλές άλλες ιδέες. Πάντως μην το τοποθετήσεις πρόχειρα με κίνδυνο να ακουμπήσει στο σασί γιατί θα δεις Πασχαλινά πυροτεχνήματα στο σαλόνι σου 5 μήνες πριν το Πάσχα!.
    Φιλικά,
    Γιάννης
     
    Alexandros1986 and Bower like this.
  3. Bower

    Εγγραφή:
    1 Φεβρουαρίου 2009
    Μηνύματα:
    498
    Likes:
    146
    Εννοείται πως δεν θα κάνω κάτι πρόχειρο και πως θα γειωσω και το σασί. Δεν παίζουν με αυτα...

    Έχουμε καμία φωτο για να δείχνω τι ζητάω για να μη με κοιτάνε σαν μελλοθανατο;
    Ή πως είναι το ηχοσυστημα μου και αποφασίζω να ρισκάρω τη ζωή μου ;:laugh:
    Auto merged
    Update βρήκα καλύτερες φωτο.
    audiophonics-mpc6-power-distributor-6-inputs-rhodium-plated-aluminium.jpg audiophonics-mpc6-power-distributor-6-inputs-rhodium-plated-aluminium.jpg

    Πως το κόλλησαν πάνω στην πριζα; απλή κολλα;
     
  4. Νίκος Τεγόπουλος

    Νίκος Τεγόπουλος Επίτιμο μέλος

    Εγγραφή:
    14 Ιανουαρίου 2014
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    433
    ..γιατι δε ρωτας τον προμηθευτη του κιτ πως θα το κανεις σωστα και με ασφαλεια; Το εκανες; Πως ειναι δυνατον να πουλαει κατι που δεν ειναι πληρες;
     
  5. Sugah

    Εγγραφή:
    15 Νοεμβρίου 2008
    Μηνύματα:
    749
    Likes:
    851
    Στην περιγραφή του διανομέα στο site του audiophonics γράφει πως περιλαμβανει θερμοσυστελλομενο πάντως
    https://www.audiophonics.fr/en/powe...mino-interconnect-distributor-24k-p-6523.html

    • Provide heat shrink tubing for final product insulation

    Φαίνεται δε, σαν να το έχουν ντύσει ολόκληρο και μετά να περάσουν τα καλώδια πάνω του
     
    Bower likes this.
  6. Bower

    Εγγραφή:
    1 Φεβρουαρίου 2009
    Μηνύματα:
    498
    Likes:
    146
    Ναι έχεις δίκιο δεν το είχα προσέξει. Θα στείλω για το θερμοσυστελλομενο αν και είχα σκοπό να κάνω το ίδιο.
    Έστειλα mail "πως το κάνετε" και αν έπρεπε να έχω πάρει κάτι επιπλέον και η απάντηση που πήρα ήταν ότι αυτό που χρησιμοποιουμε για να το κανουμε δεν είναι προς πώληση.
     
  7. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Από τη στιγμή που, όπως λες, χρειάζεσαι μόνο δύο πρίζες, (μία τρίτη πρίζα σε αναμονή για δοκιμές δεν θα είναι άχρηστη), δεν έχεις την ανάγκη διανομέα.
    Θα τραβήξεις ξεχωριστά καλώδια από τις πρίζες και θα συνδέσεις επάνω στην παροχή απευθείας, πιθανολογώ με μια ποιοτική κλέμα.

    Αν επιμένεις θα πάρεις έναν διανομέα για εγκαταστάσεις ήχου σε αυτοκίνητο.
    Έχουν και πλαστική μόνωση για βάση.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    iason and Sugah like this.
  8. argi

    Εγγραφή:
    28 Ιουνίου 2006
    Μηνύματα:
    27.138
    Likes:
    1.687
    λοιπον ως σπασικλακιον γνησιον........πριν 6 χρονια βρεθηκα με ενα δευτερο χερι μεγαλο φουρουτεκ....και οταν λεω μεγαλο εννοω το χταποδι.......(βασικα το δανειστικα προς ακοραση) και μαζι με αυτο δανειστικα ενα ξυλινο του χαιτα
    Του χαιτα επαιζε κλασεις καλυτερα, σοβαροτερη καλωδιωση - καλωδια- κουτι
    ιν δι αδερ χεντ,
    το μασιφ σκαμενο στην φραιζα φουρεουτεκι...εδειχνε τρελλα ψαρωτικο.....αλλα ως εκει
    Καπου εκει αποφασισα να φτιαξω πολυμπριζα γιατι το μονο σοβαρο που ειχα ακουσει , ηταν ενα γιαμαμουρα (επι δραχμων)
    σε παρα πολλα λεφτα αρη.1993 -750 χιλιαρικακια δραχμαρες.
    Ετσι πηρα μπριζακια του κιλου, καλωδια απο τον μουντωρφ (εχω ανοιχτη γραμμη μαζι του)
    Και μετα......κατασκευασα καμποσα τετοια.....με ξυλακιο επιλογης, εξτρα αντικραδασμικη προστασια
    σωστο τροπο καλωδιωσης = ολες οι μπριζες παιζουν ιδια και ποιοτικα
    και αναλογο καλωδιακι ινσαιντ......φωτο ...το αποεμα που θαμαι σπιτι......
    Εχω φτιαξει απο απλουλια.....μεχρι την ανωμαλια και τα σωψυχα του καθε ψυχακια........(ασχετα αν παιζουν αναλογα)...
    ερχονται ωραιες φωτο .........πομονη (χωρις υ) μεχρι το αποεμα.....θα δειτε μοναδικα πραματα...................
     
    iason and Kotsidis John like this.
  9. Tadakis

    Εγγραφή:
    28 Αυγούστου 2014
    Μηνύματα:
    264
    Likes:
    156
    Ωραίο θέμα. Είμαι σε ανάλογη φάση. Έχω δοκιμάσει δυο πρίζες μέχρι στιγμής (Oyaide παλαδιο και Oyaide χρυσες) και αρκετά διαφορετικά καλώδια για τη καλωδίωσή του:
    Neotech πολύκλονο
    Acrolink 4030
    Acrolink 4020
    Acoustic Revive 5000
    Acoustic Revice 10000
    Oyaide Tunami
    Oyaide Μονόκλονο

    To distribution point της Audiophonics που έβαλε ο φίλος παραπάνω είναι πολύ καλή ποιότητα και ουδέτερο στον ήχο. Θεωρώ αυτό και ένα μονόκλονο καλώδιο με σωστό διηλεκτρικό (PTFE) σε διατομή 1.8 - 2.0 είναι η χρυσή τομή.


    Μεγάλο 'θέμα' το IEC όπου παίζει τεράστιο ρόλο στο χαρακτήρα όλου του πολύπριζου. Κατέληξα και εκεί στο ιδιαίτερα τσουχτερό IEGO ροδίου (~70 ευρώ?) όπου ενώ είναι άσήμι δεν λεπταίνει ούτε χρωματίζει. Αυτό μετά από πειραματισμούς με τα δύο iec της Oyaide (174R, 320R) και τεσσερα - πέντε της Furutech (ροδίου, χρυσό κλπ.).
     
    leandros likes this.
  10. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Σε τέτοια μπλιμπλίκια Audiophonics είναι μόνο η στάμπα.
    Αν πας στο Κινέζο και του πεις θέλω 500 τέτοια με τη φίρμα <<Μήτσος Audio>> θα στα φτιάξει και θα πει και ευχαριστώ!

    Αν μας αρέσει το δούλεμα είναι άλλο...
     
  11. Tadakis

    Εγγραφή:
    28 Αυγούστου 2014
    Μηνύματα:
    264
    Likes:
    156
    Δεν αντιλέγω. Αλλά που είναι το δούλεμα?
     
  12. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Ότι μπορούμε να εκτιμήσουμε κάτι τέτοιο στην συνεισφορά του στον ήχο.
    Να το χαρακτηρίσουμε <<ουδέτερο>> ή <<χρωματισμένο>> και να του προσδίδουμε ηχητικά χαρακτηριστικά.
    Και μόνο η διαδικασία της σύγκρισης, αποκλείει οποιαδήποτε ασφαλή κρίση.
     
    haris1308, regious and AKARL like this.
  13. Tadakis

    Εγγραφή:
    28 Αυγούστου 2014
    Μηνύματα:
    264
    Likes:
    156
    Αυτό που περιγράφεις λέγεται αυθυποβολή. Αν ισχύει ή όχι είναι αλλη κουβέντα. Δούλεμα είναι άλλο πράγμα. Απλά για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.
     
  14. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Ούτε ακριβώς <<Αυθυποβολή>> είναι, από τη στιγμή που εξάγονται συμπεράσματα αυθαίρετα, χωρίς να έχει υπάρξει συγκεκριμένη κατεύθυνση.
    Εκτός βέβαια αν έχουμε διαβάσει κάποια κριτική του προϊόντος πριν, και η προσπάθεια γίνεται για επαλήθευση τους.
    Ορθότερο θα έλεγα πως είναι το <<παραμύθιασμα>>, προς τον εαυτό μας και όχι από τρίτους, για γενική ηχητική βελτίωση, με ότι αυτό συνεπάγεται στα ηχητικά χαρακτηριστικά.
     
  15. Tadakis

    Εγγραφή:
    28 Αυγούστου 2014
    Μηνύματα:
    264
    Likes:
    156
    Όπως νομίζεις αγαπητέ. άλλωστε κρίνεις 'αυτόν που κρίνει' χωρίς να γνωρίζεις λεπτομέρειες και κυρίως χωρίς να ρωτάς. Μάλλον δεν σε ενδιαφέρει και καλά κάνεις. Εσύ χρησιμοποίησε ότι υλικά νομίζεις στο σύστημά σου μακριά από δουλέματα και παραμυθιάσματα.
     
  16. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Και η εξήγηση της παραπάνω πρότασης για όποιον δεν κατάλαβε...
    Ποια η διαδικασία σύγκρισης ενός πολύπριζου?

    Έχοντας το συνδεδεμένο, ακούμε την αγαπημένη μας, πολυακουσμένη, μουσική πληροφορία.
    Κλείνουμε τις συσκευές, αποσυνδέουμε από το πολύπριζο όλες τα φις και το ίδιο το πολύπριζο από την παροχή.
    Συνδέουμε το προς σύγκριση πολύπριζο στην παροχή.
    Συνδέουμε επάνω του όλες τις συσκευές μας και τις ενεργοποιούμε.
    Περιμένουμε τον ανάλογο χρόνο ώστε να έρθουν οι συσκευές σε σωστή κατάσταση λειτουργίας.
    Πόσος χρόνος απαιτείται για τα παραπάνω?
    Το ελάχιστο μισή ώρα.
    Γιαυτό ακριβώς και οποιαδήποτε σύγκριση είναι άτοπη και άνευ σημασίας.

    Για να ήταν ουσιαστική θα έπρεπε η μετάβαση από την μία κατάσταση στην άλλη να διαρκεί το πολύ μερικά δεύτερα.
    Κάτι τέτοιο στο συγκεκριμένο αντικείμενο είναι αδύνατο να συμβεί, οπότε πάμε για άλλα...
     
  17. Tadakis

    Εγγραφή:
    28 Αυγούστου 2014
    Μηνύματα:
    264
    Likes:
    156
    Έτσι που τα λες, καταλήγουμε ότι η όποια αναβάθμιση είναι εντελώς στοχαστική άρα επίφοβη και ενδεχομένως περιττή. Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεσαι το τι λες, αλλά αυτή η τοποθέτηση/προσέγγισή σου είναι απλώς ισοπεδοτική και μηδενιστική. Το να μην 'ακους' τα καλώδια και να μην πιστεύεις σε ματζούνια είναι κάτι σεβαστό αλλά αυτό που λες είναι τουλάχιστον υπερβολικό. Και για να σε βοηθήσω λιγο να σου πω πως υπάρχουν διάφοροι άλλοι τρόποι για Α/Β σύγκριση - κάτι που εγώ αποφευγώ σαν πρακτική (π.χ. εγώ προτιμώ να συγκρίνω το άκουσμα του συστήματος με το φυσικό / πραγματικό και προσπαθώ να εντοπίζω τις αποκλήσεις του.). Επίσης τα πάντα είναι σχετικά σε τούτο το κόσμο και να υπάρχουν σημεία αναφοράς είναι στην ανθρώπινη φύση. Καλά κάνεις και το αμφισβητείς αλλά δεν αλλάζει έτσι εύκολα. τελος παντων. Εδώ μιλάμε για πολύπριζα και modifications. όχι για το πως προσεγγίζουμε τις αναβαθμίσεις μας εν γένει.
     
    leandros likes this.
  18. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Σαφέστατα και αντιλαμβάνομαι τι λέω και ΑΝ πρόσεξες το αιτιολογώ κιόλας.
    Είναι εντελώς διαφορετικό το να κάνω το καλύτερο που μπορώ όσων αφορά την <<πορεία του ρεύματος>>, ξεκινώντας από επαφές, καλής ποιότητας και διατομής καλώδια όσο το δυνατόν μικρότερου μήκους και ποιοτικούς ακροδέκτες με αντοχή και άλλο <<αναβαθμίζω>> βάση χαρακτήρα που πιστεύω πως έχει ένας διανομέας ή μια επαφή.
    Δεν υπάρχει πουθενά στον πλανήτη απόδειξη, πως αν αλλάξεις το φις από ροδίου σε ασήμι ή χρυσό θα υπάρξει ηχητική βελτίωση ή έστω διαφοροποίηση.
     
  19. leandros

    Εγγραφή:
    14 Μαρτίου 2014
    Μηνύματα:
    252
    Likes:
    254
    Η αλήθεια είναι ότι απόδειξη με τύπο μαθηματικών ή φυσικής δεν υπάρχει, όμως...
    αλλάζοντας ένα schuko ή ένα iec σε κάποιο ποιοτικό καλώδιο ρεύματος μεταξύ χρυσού ή ροδίου ή μπρούντζου σε blind test οι 8 στους 10 ακροατές θα ακούσουν διαφορές, ακόμα και από χρυσό σε χρυσό ανάμεσα σε iego, furutech , oyiade, οπότε μην αφορίζεις σαν μια σύγχρονη Λούκα όποια απόψη είναι διαφορετική από τη δική σου. Ο tadakis έχει απόλυτο δίκιο, έχω προσωπικά κάνει ηχητική σύγκριση διαφορετικών πολύμπριζων και σχεδόν όλα έπαιζαν από ελάχιστα εως υπερβολικά διαφορετικά μεταξύ τους.
     
    #19 leandros, 6 Δεκεμβρίου 2017 at 16:41
    Last edited: 6 Δεκεμβρίου 2017 at 16:50
  20. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    6.553
    Likes:
    2.862
    Σε ποιο τύπο μαθηματικό αναφέρεσαι?
    Μια συσκευή ήχου, όπως ένας ενισχυτής για παράδειγμα, έχει απόκριση συχνότητας, αρμονική παραμόρφωση, θόρυβο, ταχύτητα απόκρισης, ρεύμα εξόδου και κάποιες άλλες απόλυτα μετρήσιμες παραμέτρους.
    Μας λες τι από αυτά αλλάζει από καλώδιο ρεύματος σε καλώδιο ρεύματος?

    Έχεις δει κάπου να αναφέρεται στα χαρακτηριστικά, που αναφέρει η ίδια η εταιρία, της συσκευής ή σε κάποια μέτρηση, ότι αυτές οι επιδόσεις υπάρχουν με το τάδε καλώδιο? Γιατί άραγε?

    Έχεις ανοίξει ποτέ κάποια συσκευή ήχου να δεις τι συμβαίνει στο εσωτερικό της?
    Υπάρχει φις αλήθεια τι ποιότητας? Τα εσωτερικά καλώδια μέχρι το διακόπτη και τον μετασχηματιστή, που μπορεί να είναι και 50 εκατοστά, τι ρόλο βαράνε?
    Για δες λοιπόν τι υπάρχει στις συσκευές σου και το συζητάμε.

    Τώρα, μου λες γιατί εγώ είμαι απόλυτα βέβαιος πως οι δοκιμές που έκανες δεν ήταν τυφλές, αλλά ήξερες σε κάθε περίπτωση ποιο πολύπριζο παίζει?
     
    #20 PeterMeni, 6 Δεκεμβρίου 2017 at 19:09
    Last edited: 6 Δεκεμβρίου 2017 at 19:43

Μοιραστείτε τη σελίδα