Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα

Μηνύματα
414
Reaction score
891
Πάντως αυτές που περιγράφετε πιο πάνω είναι οι δυο μεγαλύτερες άτυπες σχολές στο hi-fi/high-end, δηλαδή ή όσο πιο κοντά στην ηχογράφηση ή όσο πιο ωραίο στο αυτί. Γούστα είναι και τα δυο αρκεί να υπάρχει στοιχειώδης αυτογνωσία.
Το θέμα είναι ότι το κομμάτι του "όσο πιο ωραίο στο αυτί" ίσως θα έπρεπε να σταματάει στο mastering του studio και η δουλειά η δική μας να είναι η σωστή αναπαραγωγή του ήχου. Τώρα αν έχει γίνει κακή δουλειά στο στούντιο, οκ, να το πειράξουμε με ένα EQ. Αλλά δε βλέπω το λόγο για τον οποίον πρέπει να τ' ακούω όλα πειραγμένα. Ο καθένας έχει το αυτί του βέβαια, και το αυτί έχει και αστοχίες ή και ζημιά, οπότε και περιπλέκονται τα πράγματα.
 

Μηνύματα
501
Reaction score
705
Το θέμα είναι ότι το κομμάτι του "όσο πιο ωραίο στο αυτί" ίσως θα έπρεπε να σταματάει στο mastering του studio και η δουλειά η δική μας να είναι η σωστή αναπαραγωγή του ήχου. Τώρα αν έχει γίνει κακή δουλειά στο στούντιο, οκ, να το πειράξουμε με ένα EQ. Αλλά δε βλέπω το λόγο για τον οποίον πρέπει να τ' ακούω όλα πειραγμένα. Ο καθένας έχει το αυτί του βέβαια, και το αυτί έχει και αστοχίες ή και ζημιά, οπότε και περιπλέκονται τα πράγματα.
Η δουλειά η δική μας είναι, αν είμαστε τεχνικράτες και κοκκινοχαπακωμένοι να πάμε με Super Duper εξοπλισμό όσο πιο κοντά στην ηχογράφηση γίνεται ή αν είμαστε συναισθηματικοί μπλεχαπάκιδες να πάμε σε Super Duper λαμπάτο εξοπλισμό που να ακούγεται ωραία στο αυτί. Για μένα και τα δυο αποδεκτά είναι και τα δέχομαι εξίσου ως συζήτηση, τώρα το τι επιλέγω είναι άλλο θέμα :p
Επίσης, πως θα πειράξεις με EQ την ηχογράφηση χωρίς να γνωρίζεις τι πραγματικά ήθελε να μεταδώσει ο καλλιτέχνης?
Δε νομίζω ότι υπάρχει τελειωμός αν κάποιος το δει οπαδικά και απόλυτα.
 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808

A

amoustakas

Guest
Μεγάλη αλήθεια. :angel:

Δυστυχώς, στο χώρο του όντιο, η απόκλιση είναι συνήθεια, και το τι "αρέσει" στον καθένα, στρεβλό.

Λένε βέβαια, πως οφείλει αυτό που του "αρέσει", να είναι σεβαστό τοις πάσι.

Στην πεζή πραγματικότητα, οφείλει πρώτος απ'όλους ο ίδιος να μη το σέβεται, αναγνωρίζοντας πως αυτό είναι στρεβλό, και "βλαβερό για την μουσική αντίληψη" που λέει "με τρόπο" ο μπούτχιας, αντί να πει "στο γάμο του Καραγκιόζη".:gotcha:
Πάντως σε συγχαίρω, γιατί κι εσύ πλέον εκφράζεσαι πιο ανεκτικά και δεν αποθαρρύνεις τα νέα μέλη (αλλά και τα παλαιότερα) να εκφραστούν ελεύθερα. Είναι πολύ πιο σικ η λέξη "στρεβλό" από το "της ψ@$%ης το χα(λ)βά" που θα έλεγες παλαιότερα. Εύγε! :drinks:
 


Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Ο Bhutia μετα την αποβαση στη Νορμανδια
επιχειρει ακαθεκτος να διασπασει ολα τα εχθρικα μετωπα.

Αδιαμφισβητητο γεγονος παραμενει οτι η διασταση
μεταξυ μετρησεων και αυτου που ακουν προσεχτικοι ακροατες
σε σωστα σχεδιασμενους ενισχυτες λυχνιας ειναι χαωδης.
Αυτο θα πρεπει να μας προβληματιζει και για τις μετρησεις και για τον τροπο που ακουμε.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ο Bhutia μετα την αποβαση στη Νορμανδια
επιχειρει ακαθεκτος να διασπασει ολα τα εχθρικα μετωπα.

Αδιαμφισβητητο γεγονος παραμενει οτι η διασταση
μεταξυ μετρησεων και αυτου που ακουν προσεχτικοι ακροατες
σε σωστα σχεδιασμενους ενισχυτες λυχνιας ειναι χαωδης.
Αυτο θα πρεπει να μας προβληματιζει και για τις μετρησεις και για τον τροπο που ακουμε.
Όλα τα εγκόσμια θέματα μπορούν να εξηγηθούν,αρκεί να μετρηθούν και να εκτιμηθούν οι κατάλληλοι παράγοντες.

Και η απομυθοποίηση είναι ωφέλιμη.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.216
Reaction score
26.977
Και αν είναι και τα 2?
Υπό την ιδιότητα του καλλιτέχνη, μπορεί να παράγει ότι τού αρέσει και να το αναπαράγει όπως του αρέσει. Προσοχή όμως. Για τον εαυτό του και μόνο. Όχι να προσπαθεί να πείσει τους άλλους πως η "πειραγμένη" ΑΝΑπαραγωγή είναι η ορθή.
Κάτι έχει γράψει ο Αίσωπος σχετικά... ;);)
 

A

amoustakas

Guest
Ο Bhutia μετα την αποβαση στη Νορμανδια
επιχειρει ακαθεκτος να διασπασει ολα τα εχθρικα μετωπα.
Μπα... Ποια απόβαση; Περίπατο κάνει και σκοράρει σαν το Messi.
Μακάρι να μπορούσαμε να καταλάβουμε και τα τεχνικά θέματα που πραγματεύεται εμείς οι μη κατέχοντες γνώσεις φυσικής και μαθηματικών.
 


Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Το ακουστικό σύστημα προσαρμόζεται και συνηθίζει στο να εκλαμβάνει την αναρμονική συνήχηση ως κανονική............Διότι είναι βλαβερό για την μουσική αντίληψη να γινόταν η απόκλιση...συνήθεια.;)
Και ομως αυτο ακριβως συμβαινει σημερα σε ευρεια κλιμακα.

Η συντριπτικη πλειοψηφια των ακροατων ακουει με φθηνους η ανεπαρκεις αναπαραγωγεις
ακαταλληλους να αποδωσουν με ακριβεια τις αρμονικες και τα τονικα υψη
μουσικη βαρεια επεξεργασμενη απο την παραγωγη της
και σπανια η ποτε ερχονται σε επαφη με τον φυσικο ηχο των οργανων
χωρις διαμεσολαβηση και παραμορφωση

Σαν συνεπεια αδυνατουν και να εκτιμησουν μηχανηματα
ως προς αυτο το συγκεκριμενο χαρακτηριστικο.
Θα λεγαμε οτι ζουν στο... Ξε-κουρδισταν....
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και ομως αυτο ακριβως συμβαινει σημερα σε ευρεια κλιμακα.

Η συντριπτικη πλειοψηφια των ακροατων ακουει με φθηνους η ανεπαρκεις αναπαραγωγεις
ακαταλληλους να αποδωσουν με ακριβεια τις αρμονικες και τα τονικα υψη
μουσικη βαρεια επεξεργασμενη απο την παραγωγη της
και σπανια η ποτε ερχονται σε επαφη με τον φυσικο ηχο των οργανων
χωρις διαμεσολαβηση και παραμορφωση

Σαν συνεπεια αδυνατουν και να εκτιμησουν μηχανηματα
ως προς αυτο το συγκεκριμενο χαρακτηριστικο.
Θα λεγαμε οτι ζουν στο... Ξε-κουρδισταν....
Καμία συσκευή με σοβαρά ποσοστά αρμονικής παραμόρφωσης δεν θα είναι εκτιμητέα ακόμα και υπό ιδανικές συνθήκες,από τη στιγμή που οι αρμονικές συνιστώσες ανεβάζουν εμμέσως και την παραμόρφωση από τόνους ενδοδιαμόρφωσης,οι οποίει δεν έχουν κατά κανόνα αρμονικές σχέσεις με το μουσικό περιεχόμενο.

Και ακόμα περισσότερο,είναι άσκοπο να θίγουμε τα ιδιαίτερα ακροαματικά έθιμα,από τη στιγμή που οι επίσημοι χώροι επίδειξης δεν εφαρμόζουν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων κάποια από τις παρακάτω καμπύλες-στόχους για μια ισορροπημένη δική τους απόκριση:


Αυτές έχουν μικρές αποκλίσεις μεταξύ τους,έχοντας προκύψει όχι από θεωρητικά δεδομένα,αλλά από δεκαετίες εμπεριστατωμένης έρευνας και μελετών υπό πραγματικές συνθήκες ακρόασης.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Η "καμπύλη στόχος" εφαρμόζεται αυτόματα στα αυτιά μας λόγω ...γήρανσης! οπότε δεν έχει νόημα να την ξαναεφαρμόσουμε :p
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και γιατί είναι διαφορετικές;
Διότι δεν ζούμε σε τέλειο κόσμο.Υπάρχουν πάντα περιθώρια ως προς τις ακριβείς συνθήκες δεδομένης μελέτης και την ακροαματική εμπειρία των ομάδων που υποβάλλονται σε αυτή.
Η "καμπύλη στόχος" εφαρμόζεται αυτόματα στα αυτιά μας λόγω ...γήρανσης! οπότε δεν έχει νόημα να την ξαναεφαρμόσουμε :p
Έχει νόημα,διότι περιλαμβάνει και τόνους ενδοδιαμόρφωσης από υπέρθεση συνιστωσών στην τελευταία οκτάβα της οποίας η αντίληψη μπορεί να μεν υποχωρεί όσο μεγαλώνουμε,αλλά το εύρος διαφοράς τους θα είναι εντεταγμένο σε χαμηλότερη ζώνη που θα ακούμε πάντα κανονικώς,εφόσον δεν θα έχουμε υποστεί σοβαρή ακουστική βλάβη από εξωγενείς παράγοντες.
 
Last edited:



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.560
Μηνύματα
2.865.622
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top